Volgens mij komt het wel daardoor, volgens mij werd dat ook wel een paar keer gezegd in die documentaire (ook half gezien, echt ziekelijk ernstig, ook die vatsige gast die daarvoor onder het mes ging). Maar aan de andere kant: zoals je ze daar zag zijn zelf de dunste modellen nog niet. En volgens mij valt het aantal fotomodellen met serieus ondergewicht best wel mee, als je alle modellen op een rij zet. (en het slaat ook nergens op, dat die patientjes denken dat iedereen dat mooi vindt: alle mannen hebben liever een vrouw met borsten, en alle vrouwen hebben liever dat je er gezond uitziet).quote:Het valt me wel op dat al die foto-galleries plaatjes bevatten van met name modellen en modefotografie, campagnes etc. Zou het dan toch de mode-industrie zijn die het streven naar dunheid ernstig heeft aangewakkerd? Of is dit iets van de moderne tijd?
Ja, maar de bewuste site's promoten het gewoon. Ze spelen verder in op de psyche van de meisjes.quote:Op maandag 14 juni 2004 10:36 schreef DarkElf het volgende:
je doet het jezelf aan toch?
Dan promoten het ze het toch nog??quote:Op maandag 14 juni 2004 10:42 schreef DarkElf het volgende:
maarzijn die sites niet van dezelfde meisjes afkomstig?
Nee, bewerkt.quote:Op maandag 14 juni 2004 00:24 schreef Adfundum het volgende:
Gatverdamme, is die foto echt?
ik vraag me af en toe heel erg af wat er in zo iemand omgaat en wat diegene nou ziet.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:59 schreef Scighera het volgende:
idd is het voor een normaaldenkend persoon afschrikwekkend; maar personen die al aan anorexia lijden vatten het juist op als: "mijn doel is haalbaar", en "ik ben niet de enige die dit wil"
en geloof me, als anorexia patient zul je nooit toegeven dat je anorexia hebt en je voelt je in de steek gelaten door anderen (isolement). Voor de duidelijkheid, ik spreek ui tervaring, je bent gewoon blind daarvoor
verder is genezing zeer moelijk, en bijna onmogelijk zonder hulp. Die sites bieden juist de verkeerde steun
Ik heb een vertekend zelfbeeld. Ik heb maat 38/40 maar als ik in de speigel kijk lijkt het alsof ik 140 kilo weeg.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:58 schreef -tammie- het volgende:
[..]
ik vraag me af en toe heel erg af wat er in zo iemand omgaat en wat diegene nou ziet.
Van wat ik weet, hebben anorexia-patienten vaak alleen maar een vertekend zelfbeeld en zien ze anderen wel zoals de werkelijkheid. (of misschien verschilt dit per persoon?) Of het is vaak een soort uit de hand gelopen verslaving aan het afvallen.
zie je het dan zeg maar echt alsof je zo dik bent, of denk je gewoon dat je er zo uit moet zien als je 140 kilo weegt??quote:Op maandag 14 juni 2004 15:02 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ik heb een vertekend zelfbeeld. Ik heb maat 38/40 maar als ik in de speigel kijk lijkt het alsof ik 140 kilo weeg.
het was niet op mij gericht maar ik heb ook anorexia gehad.quote:Op maandag 14 juni 2004 16:56 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
zie je het dan zeg maar echt alsof je zo dik bent, of denk je gewoon dat je er zo uit moet zien als je 140 kilo weegt??
Iets meer respect graag, dank u.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:26 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb geen anorexia (soms denk ik wel eens helaas, want dan was ik in ieder geval dun)
<knip>
maar de mannen die ik ken vallen toch voornamelijk op draadnagels
misschien het woord draadnagels zelf?quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:31 schreef Maeghan het volgende:
ik zeg toch nergens dat er iets mis is met draadnagels?
*snapt probleem niet*
quote:Op maandag 14 juni 2004 21:26 schreef Maeghan het volgende:
Ik heb geen anorexia (soms denk ik wel eens helaas, want dan was ik in ieder geval dun)
Je zegt ik heb geen anorexia, had ik dat maar.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:46 schreef Maeghan het volgende:
Waar zeg ik dat anorexia leuk is? Waar zeg ik dat het een rage is om even dun te worden? Ik geef toe dat ik en eetstoornis heb. Als ik geen eetstoornis had zou ik geen anorexia willen. Ik weet ook best dat er iets mis mee is dat ik af en toe denk had ik maar anorexia, maar ik zou liever een verziekt lijf hebben dan een dik lijf op sommige momenten. Zo denk ik nu eenmaal, en dat heeft niets te maken met dat ik niet weet wat anorexia is. Ik vind het dus ook een beetje flauw om te zeggen dat het een domme opmerking is. Er is blijkbaar nogal veel respect voor mij, als je vindt dat ik niet mag zeggen wat ik denk, terwijl ik het serieus bedoel en het niet zeg om iemand te kwetsen. Als jullie werkelijk zoveel begrijpen van eetstoornissen, dan vind ik het opvallend dat jullie die gedachte niet begrijpen en afkeuren.
Ook al heb je begrip voor de kromme redenering, dan nóg vind ik dat Meaghan erop geattendeerd mag worden dat haar uitspraken erg kort door de bocht en imo respectloos zijn.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 17:27 schreef Marialice het volgende:
Maeghan, duidelijker hoeft ook niet hoor, ik snap het ergens wel. Natuurlijk wil je geen anorexia, je weet hoe het is om een es te hebben. Maar je wil wel afvallen, dun zijn, en wel zo graag dat de manier hoe je daar komt dan niet eens zoveel uit maakt. En laten we eerlijk zijn, bij anorexia hoort extreem afvallen en ondergewicht. De redenering is krom, maar daarmee niet minder herkenbaar.
Ben ik met je eens. Het was niet handig om het hier zo neer te zetten.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:11 schreef Moonah het volgende:
Ook al heb je begrip voor de kromme redenering, dan nóg vind ik dat Meaghan erop geattendeerd mag worden dat haar uitspraken erg kort door de bocht en imo respectloos zijn.
Ik hoop dat ze nu inmiddels ook begrijpt waarom...
Ah nu is het een stuk duidelijker.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:58 schreef Maeghan het volgende:
Ik wil niet tevreden zijn. Ja soms wel, maar soms ook niet. Dan vind ik dun gewoon belangrijker dan alles in de hele wereld. En ik heb een eetstoornis, maar helaas een waar ik dikker van word (met echt enorme vreetbuien). En dan denk ik vaak als ik dan toch een eetstoornis heb, waarom dan deze. Waarom word ik gestraft met dikker worden terwijl dun zijn het belangrijkste in m'n leven is? Zo denk ik dan. Voor mijn gevoel is mijn overgewicht de reden waarom alles in mijn leven fout gaat. De reden waarom mensen mij niet aardig vinden, waarom ik alles fout doe, waarom ik niets waard ben. Dus liever dun en dan aardig gevonden worden, dan dik zijn en minderwaardig gevonden worden. Ik weet ook wel dat die redenatie niet klopt, maar soms is ie erg hardnekkig aanwezig. Gelukkig gaat het wel beter hoor, ik denk het niet zo vaak meer. Ik weet ook wel dat het een lijdensweg is, maar dat was/is dit ook voor mij. Huilend voor de spiegel, niet naar buiten durven, willen overgeven, met je hoofd tegen de muur slaan omdat je niet wil eten, om de gedachte aan eten eruit te slaan, erover nadenken of het mogelijk is je buik eraf te snijden met een keukenmes, dat steeds voor je zien, m'n darmen verzieken met laxeren, etc. Meestal gaat het wel beter, maar soms val ik gewoon even terug in een diep gat. Duidelijker dan dit kan ik het niet maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |