De overheid vindt dat kinderen het recht hebben te weten wie hun vader is. Ik vind het persoonlijk een belachelijke insteek, sommige mensen die géén donorkind zijn groeien ook op zonder te weten wie hun vader is, en daar zijn geen wetten voor gemaakt, sterker nog, niemand is met zijn gekke ei op het idee gekomen. Dan is het ineens de privacy van de vader en moeder. Is dit daar dan zo verschillend van?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:10 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom ze de anoniemiteit de das om gedaan hebben...er is echt niets aan om over zestien jaar verrast te worden door een naar de waarheidzoekende puber, lijkt me...En eentje van 20+ maakt weinig verschil...
Niet echt volgens mij...en goed opgemerkt trouwens..quote:Op maandag 14 juni 2004 12:16 schreef innovative het volgende:
. Dan is het ineens de privacy van de vader en moeder. Is dit daar dan zo verschillend van?
Eerlijk ben ik als ik zeg dat ik destijds niet zo'n denker was, maar eerder een potente en geile puber...;)quote:Op maandag 14 juni 2004 12:13 schreef Kimsy het volgende:
Ik vind het onwijs knap van je dat je dat gedaan hebt, want als ik een man zou zijn geweest dan zou ik dat dus never nooit durven....gewoon idd het idee dat er kinderen van je rondlopen die je niet eens kent....![]()
Ok, en nu pas ga je je beseffen dat er kinderen van je rondlopen?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:26 schreef StevePerry het volgende:
[..]
Niet echt volgens mij...en goed opgemerkt trouwens..
[..]
Eerlijk ben ik als ik zeg dat ik destijds niet zo'n denker was, maar eerder een potente en geile puber...;)
Afhankelijk of ze zwanger wordt of niet.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:35 schreef Cesarino het volgende:
Soms moet je bij een spermadonatie juist geld meenemen.......
Kun je die tegenwoordig ook al doneren?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:39 schreef daeri het volgende:
Voor ei-cel donatie krijg je wel heel veel geloof ik....
Hou toch op. Dat heet natuurlijke selectie als mensen samen geen kids kunnen krijgen !!quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
[serieuze mode]Of je wilt lollig doen of je meent het werkelijk en zoek je een manier om snel aan geld te komen. In dat laatste geval zouden ze je flink in je ballen moeten trappen, want doneren en afnemen van een spermabank is een bloedserieuze zaak waar mensen die geen kinderen kunnen krijgen heel blij mee zijn en dankbaar gebruik van maken. Het indirect willen profiteren van een andermans probleem/aandoening oid vind ik echt te zielig voor woorden...[/serieuze mode]
Dus als iemand het reeel vindt om een kleine vergoeding te krijgen voor de tijd en moeite die hij hierin steekt is dat te zielig voor woorden? En waar zie je dat iemand beweren? Of komt bij de gedachte dat iemand ergens geld voor krijgt gelijk een rood waas voor je ogen en begin je dan gelijk van je af te trappen? Dat is pas zielig.quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
[serieuze mode]Of je wilt lollig doen of je meent het werkelijk en zoek je een manier om snel aan geld te komen. In dat laatste geval zouden ze je flink in je ballen moeten trappen, want doneren en afnemen van een spermabank is een bloedserieuze zaak waar mensen die geen kinderen kunnen krijgen heel blij mee zijn en dankbaar gebruik van maken. Het indirect willen profiteren van een andermans probleem/aandoening oid vind ik echt te zielig voor woorden...[/serieuze mode]
Ik heb twee linkerhanden, dus als ik een aannemer laat komen om een dakkapel te laten maken kan ik jou argument ook aandragen als hij met de rekening komt?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
En de gedachte dat er sperma nodig is voor mensen die de spermabank nodig hebben is niet in je opgekomen? Waarom is doneren een serieuze zaak? Wordt het sperma er beter van? Heeft het invloed op het latere kind?quote:Op maandag 14 juni 2004 12:50 schreef SevenWonders het volgende:
Als de mensen maar geholpen worden. En zou er goed betaald worden dan is er echt wel een veel groter aanbod van donoren.quote:Op maandag 14 juni 2004 13:03 schreef kingmob het volgende:
[..]
En de gedachte dat er sperma nodig is voor mensen die de spermabank nodig hebben is niet in je opgekomen? Waarom is doneren een serieuze zaak? Wordt het sperma er beter van? Heeft het invloed op het latere kind?
Wat kan het iemand nou verrekken of iemand doneert voor het geld of voor het goede doel?
dat is voor mij ook een reden om zoiets niet te doen en bloed b.v. wel als ik iemand aan mijn deur tref die zegt: hoi pa. dan heb ik wel zoiets van het is niet mijn kind maar ja ergens is het ook wel je kind hoe ik ECHT zou reageren in die situatie weet ik niet. wel weet ik dat ik niet in die situatie komquote:Op maandag 14 juni 2004 13:02 schreef Damusic2me het volgende:
ik mis nog een ander puntje.. als je daar als man aan mee doet, heb je dus kans dat er 18 jaar later ineens iemand op de stoep staat die 'hoi pappa' roept.. volgens mij mag je daar idd best wel voor betaald krijgen.
En je eigen dna leeft ook voort en daar gaat het allemaal om in dit leven. Maar jij durft het maar doe je het ook?quote:Op maandag 14 juni 2004 13:40 schreef hawaii het volgende:
ik zou het ook durven, al is het met of zonder anonimiteit. het idee dat je andere mensen er gelukkig mee maakt en hun de kans geeft om hun kinderwens uit te kunnen voeren is al genoeg..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |