quote:Op zondag 13 juni 2004 14:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Allochtonen zoeken vaak op de verkeerde plekken naar werk. Dat blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group. Vooral allochtonen op mbo- en hbo-niveau hebben niet het goede netwerk om op de juiste functies te kunnen solliciteren. Ze belanden daarvoor vaak in banen waarvoor ze zijn overgekwalificeerd. Werkgevers slaan de plank mis door nadrukkelijk te vragen naar allochtone sollicitanten. Dat schrikt volgens onderzoekers allochtonen af.
Het eerste over dat netwerk begrijp ik dan weer niet goed. Bij een vacature staat er nog bij welk niveau er wordt gevraagd. Als je een HBO diploma hebt, dan solliciteer je toch op HBO-banen en als dat niet lukt dan zoek je eventueel lager gekwalificeerde banen.
Daarom:
- Afschaffen quota's die voorzien in een x-percentage allochtonen in 'n onderneming.
- Meer aandacht bij uitzendbureaus en arbeidsbureaus voor allochtonen die 'onder hun niveau' solliciteren. Laat ze eerst eens solliciteren bij banen op hun niveau en mocht dat niet lukken dan kunnen ze onder hun niveau solliciteren (wat ook geldt voor Nederlanders die op zoek zijn naar een baan overigens).
Dat is jarenlang het beleid geweest van de Nederlandse overheid inderdaad, figuren als Hans Dijkstal denken nog steeds zo en die nemen dan zitting in bijvoorbeeld de commissie PaVEM, dat biedt dan weer sombere perspectieven.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:49 schreef -DailaLama- het volgende:
Die Prem zei laatst bij Dit Was Het Nieuws: "Ze leren hen [allochtonen] waar de sociale dienst is en hoe je een WW kunt aanvragen ipv de weg wijzen naar de effectenbeurs of het uitzendbureau"
Zit wel wat in.
quote:Op zondag 13 juni 2004 14:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]En vervolgens komen er weer topics dat *de* allochtonen te lui zijn om te werken .
Overigens:
NWS--> WGR
Het lijkt hier net een flipperkast.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:23 schreef _-rally-_ het volgende:
Dit is een mooie aanzet voor een politieke discussie
Lezen is zo enorm moeilijk hequote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Allochtonen willen juist wel werken
Maar omdat de werkgevers Racisten zijn worden ze niet aangenomen
Ik kon het al niet meer vinden.quote:Op zondag 13 juni 2004 15:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het lijkt hier net een flipperkast.
Het is altijd de schuld ve anderquote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Want? Dit bericht klopt niet? Jij weet het beter als de Intelligence Group? Verklaar je nader of blijf gewoon koest.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Schopje ONZ lijkt me toepasselijker.
Hoezo kort door de bochtquote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Das grappig, ik ben ook buitenlander en werk al 8 jaar onafgebroken. Ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie. Raar hoor....quote:Op zondag 13 juni 2004 19:25 schreef Meki het volgende:
Maar dat past niet in de slachtoffer rol waarin bepaalde mensen zich wensen te manouvreren. Ik heb genoeg prima allochtone collega's (gehad), die net als mijn autochtone collega's niet werden / worden ontslagen zolang ze hun werk maar fatsoenlijk deden / doen. Allochtone en autochtone medewerkers die denken de hele dag een nauwelijks wat uit te hoeven voeren mogen doorgaans snel vertrekken. Beide uiten vaak hun ongenoegen, waarbij echter door de allochtone ex-werknemer nogal snel met woorden als racisme en discriminatie wordt gesmeten. Tsja, het is natuurlijk makkelijker dan de schuld bij jezelf te zoeken.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:40 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Das grappig, ik ben ook buitenlander en werk al 8 jaar onafgebroken. Ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie. Raar hoor....
Wanneer allochtonen gemiddeld vaker worden afgewezen dan autochtonen wil dit niet zeggen dat elke allochtoon per definitie 1x moet zijn afgewezen, dus ik weet niet wat je nou met deze opmerking wilt zeggenquote:Op dinsdag 15 juni 2004 15:40 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Das grappig, ik ben ook buitenlander en werk al 8 jaar onafgebroken. Ben nog nooit afgewezen voor een sollicitatie. Raar hoor....
Dat er soms onterecht met termen als racisme en discriminatie wordt gesmeten wil niet automatisch betekenen dat racisme en discriminatie nog alleen maar voorkomen in sprookjesboeken.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maar dat past niet in de slachtoffer rol waarin bepaalde mensen zich wensen te manouvreren. Ik heb genoeg prima allochtone collega's (gehad), die net als mijn autochtone collega's niet werden / worden ontslagen zolang ze hun werk maar fatsoenlijk deden / doen. Allochtone en autochtone medewerkers die denken de hele dag een nauwelijks wat uit te hoeven voeren mogen doorgaans snel vertrekken. Beide uiten vaak hun ongenoegen, waarbij echter door de allochtone ex-werknemer nogal snel met woorden als racisme en discriminatie wordt gesmeten. Tsja, het is natuurlijk makkelijker dan de schuld bij jezelf te zoeken.
De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.quote:Op zondag 13 juni 2004 14:47 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Allochtonen zoeken vaak op de verkeerde plekken naar werk. Dat blijkt uit onderzoek van de Intelligence Group. Vooral allochtonen op mbo- en hbo-niveau hebben niet het goede netwerk om op de juiste functies te kunnen solliciteren. Ze belanden daarvoor vaak in banen waarvoor ze zijn overgekwalificeerd. Werkgevers slaan de plank mis door nadrukkelijk te vragen naar allochtone sollicitanten. Dat schrikt volgens onderzoekers allochtonen af.
Ja dat mag je wel verwachten ... zeker als ze en Nederlandse uitkering genieten !quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:35 schreef LuQas het volgende:
[..]
De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.
Ach wat een onzin. Als je je bedenkt dat er zelfs voor autochtone hele cursussen en handboeken gemaakt worden over hoe te solliciteren...quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:44 schreef Koos Voos het volgende:
[..]
Ja dat mag je wel verwachten ... zeker als ze en Nederlandse uitkering genieten !![]()
Onzin, er is hulp zat, sollicitatietrainingen voor minderheden te over, boeken genoeg over hoe je moet solliciteren en banen genoeg. Mijn vrouw sprak ook geen woord Nederlands toen ze hier binnenkwam, noch toen ze naar een baan ging zoeken, maar ze had wel binnen twee weken werk en nu na twee tijdelijke baantjes, gewoon een vaste aanstelling.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 18:35 schreef LuQas het volgende:
[..]
De voornaamste redenen waarom allochtonen niet altijd even adequaat zouden solliciteren is omdat de hulp hierbij vaak ontbreekt. Je kan niet van mensen uit een aanzienlijk andere cultuur verwachten dat ze precies weten hoe de ongeschreven regels met betrekking tot dit soort zaken in elkaar steken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |