abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 26 september 2006 @ 18:54:50 #226
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_42147644
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:48 schreef Norden_lights het volgende:
maar welk album had je het over Tokus?
"In het boekje van de nieuwe staan "

hebben ze nog een andere nieuwe dan The Open Door?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 26 september 2006 @ 19:19:23 #227
159041 Norden_lights
life - me / 1 - 0
pi_42148407
neen the open door is the newst

maar die klinkt wel lekker he
maar oke boekje daarvan dus

ik zal eens een keer kijken (als hij uit is)
Groeten
Goed kan Altijd Beter *
Gewoon Zeggen waar het op Staat *
pi_42150439
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 18:44 schreef Tokus het volgende:
maar het is duidelijk, Evanescence = Amy Lee. In het boekje van de nieuwe staan vier foto's van haar, en 1 foto waar de hele band op staat. En verder nog wat artistiek geneuzel. En het boekje stinkt naar een gek soort verf.
Na de eerste keer luisteren van de nieuwe plaat was me al duidelijk geworden dat het de grote Amy Lee show is geworden maar vind het gek genoeg best een goede cd.
Hem hem zeer regelmatig aanstaan terwijl ik de meeste albums na een aantal dagen intensoef luisteren al wel zat ben.
...war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
pi_42506212
Roodkapje rekent af met de wolven
Sp!ts - maandag 2 oktober 2006

Haar muziekmaatje nam de benen, zijn opvolger kreeg een beroerte, haar relatie liep door drugs en drank op de klippen en ze lag juridisch overhoop haar ex-manager. Zangeres Amy Lee kreeg in de aanloop naar het tweede Evanescence-album nogal wat voor de kiezen. Hoewel? "Zelf zie ik het meer als inspiratie."

,,Kijk, ze hebben me een t-shirt kado gegeven", vertelt zangeres Amy Lee vol trots. Ze heeft het speciaal aangetrokken voor het interview. "Het is een plaatje van Roodkapje die de Wolf een trap in zijn ballen geeft, leuk he." We zijn in Barcelona, waar Amy Lee begin september met gitarist John LeCompte een voorproefje gaf van het nieuwe album The Open Door. Het is alweer dik drie jaar geleden sinds Evanescence de gothic rock-wereld veroverde met het debuut Fallen - in de hedendaagse muziek een eeuwigheid. Toch zijn de Spaanse fans haar niet vergeten, getuige het enthousiaste onthaal én het originele kadootje.

Ellende
Er is nogal wat gebeurd met Evanescence tussen Fallen en The Open Door. Even wat ellende op een rijtje: samen met jeugdvriend en gitarist Ben Moody had Amy het debuut van de band bij elkaar geschreven, maar midden in een tournee hield Moody het plotseling voor gezien. Als opvolger werd Terry Balsamo aangetrokken. Met hem schreef Amy de meeste nummers voor The Open Door, maar in november werd Balsamo getroffen door een beroerte. En dan was er ook nog de ruzie met ex-manager Dennis Rider - Amy beschuldigde hem onder meer van aanranding - en de pijnlijke breuk met haar vriend Shaun Morgan, zanger van rockband Seether. Die laatste belandde vorig jaar met drugs- en drankverslaving in een afkickkliniek.

Uitlaatklep
Er zijn bands om minder problemen gestopt, maar volgens Amy valt het allemaal wel mee. "Het wordt een beetje opgeblazen, alsof dit het ergste jaar van mijn leven is geweest. Zo gáán de dingen soms gewoon. Natuurlijk speelde er het een en ander, je kunt het tegenslagen noemen, ik zie het meer als inspiratie. Muziek is voor mij de plek om al mijn negatieve ervaringen in te verwerken. En als ik dat niet had? Dan zou ik wel een andere uitlaatklep vinden; schilderen, koken, weet ik veel. Het zit in mijn aard om mezelf op één of andere manier creatief uit te drukken." Dat wil niet zeggen dat de plaat één lange klaagzang is geworden. "Nee, mijn teksten zijn in vergelijking met het eerste album veel volwassener geworden, veel krachtiger. Het gaat gelukkig niet meer allemaal over hoe bang en gekwetst ik ben."

Neem de eerste single Call me when you're sober, met een videoclip waarin Amy Lee als Roodkapje tussen de wolven te zien is - vandaar ook het shirt. De wolven staan symbool voor ex-vriend Morgan, met wie ze in het nummer hard afrekent. Voor wie denkt dat de songtitel klinkt als een uitnodiging om toch weer een keertje de telefoon te pakken, kan Amy duidelijk zijn: "Hij wás nooit nuchter, dus hij hóeft nooit meer te bellen. Ik heb te lang moeten omgaan met een verslaafde, met iemand die je verwaarloost en tegen je liegt. Tegen het einde was ik volkomen uitgeput, nu heb ik gezegd wat ik wilde zeggen en ben ik er helemaal klaar mee."

Beroerte
Amy Lee kijkt inmiddels liever vooruit, naar de tournee die dit najaar zal beginnen en die onder meer langs het Amsterdamse Paradiso leidt. Schrijfpartner Terry Balsamo zal er weer bij zijn, bezweert Amy, al kon hij lange tijd nauwelijks zijn gitaar vasthouden. "Het gaat een stuk beter met hem. Twee weken terug hebben we voor het eerst weer met zijn allen samen gespeeld, dat was echt ontroerend." De schok was destijds wel groot, al heeft Balsamo's beroerte volgens Amy de plaat nauwelijks beïnvloed. "Het gebeurde een paar dagen nadat hij al zijn partijen had opgenomen. Dat is op zich wel griezelig. Maar toen we eenmaal van de schrik waren bekomen, zijn we gewoon doorgegaan met opnemen. Terry kwam er gewoon bij zitten in de studio en zei wat hij ervan vond, dus wat dat betreft was er geen probleem. Het heeft ons dichter bij elkaar gebracht, denk ik. En als het de band al heeft veranderd, dan is het alleen in de zin dat we allemaal ons leven nu meer op prijs stellen."

Lees hier de recensie van The Open Door.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_42594456
quote:
Op maandag 25 september 2006 14:31 schreef Stiger het volgende:
Ik moet zeggen ik heb het nieuwe album net en ik vind hem echt wel goed.
En amy lee blijft gewoon lekker.

Trouwens weet iemand of het nummer "Lacrymosa" niet ergens vandaan komt. Het klinkt zo bekend. Vooral de zang op de achtergrond.
Dat is gewoon regelrecht jatwerk uit het laatste en nooit afgemaakte deel van Mozart's Requiem; Lacrimosa...ken je klassiekers.
Maar goed, ze hadden het erger kunnen verkrachten.

Lithium klinkt ook wel aardig, lekker slepend en melancholisch waar Evanescence goed in is.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_42596193
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 22:51 schreef MaartenGrendel het volgende:

[..]

Dat is gewoon regelrecht jatwerk uit het laatste en nooit afgemaakte deel van Mozart's Requiem; Lacrimosa...ken je klassiekers.
Maar goed, ze hadden het erger kunnen verkrachten.

Lithium klinkt ook wel aardig, lekker slepend en melancholisch waar Evanescence goed in is.
oe helemaal met je eens, en dat zijn ook direct de 2 enige nummers die ik wel leuk vind op de CD de rest is allemaal een beetje standaard
pi_42621977
Ik vind het best te pruimen, had er wel mijn 15 eu voor over. Heb me alleen de tyfus gezocht.
Metal? Nee, niet te vinden.
Pop? Nee, niet te vinden.
Heel stikum R&B [Hey je weet maar nooit met al die cross-overs]? Nee...
Gewoon bij de top 100, naast Jan Smit

Ow jah en die chick... [quote]Daar kon ik het ook op.[unquote]
pi_43242949
als een vriendin 2 kaartjes wint voor concert maandag zeg ik toch géén nee ondanks dat de 2e cd me tegenvalt!
pi_43274853
morgen 8) en heb fotopas dus worden weer mooie fotootjes gemaakt hopelijk
www.erikluyten.nl fotografie
pi_43283363
Zaterdag 'Anywhere But Home' gehaald. Meesterlijke DVD, vooral die behind the scenes filmpjes.
pi_43311605
Wat een vet concert ook leuk dat ze even Slayer gingen spelen

Wat deden ze trouwens moeilijk over foto's maken zeg. Betaal 30 euro voor een kaartje + 4,50 servicekosten + 3 euro abbo kosten. Ik maak gewoon foto's hoor, en heb dat ook gedaan, ze kunnen doodvallen.

Op dat na was het erg leuk, wel beetje kort
pi_43313714
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:31 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Wat een vet concert ook leuk dat ze even Slayer gingen spelen

Wat deden ze trouwens moeilijk over foto's maken zeg. Betaal 30 euro voor een kaartje + 4,50 servicekosten + 3 euro abbo kosten. Ik maak gewoon foto's hoor, en heb dat ook gedaan, ze kunnen doodvallen.

Op dat na was het erg leuk, wel beetje kort
ik vond het inderdaad ook wel aardig! moest inderdaad erg lachen om die gitaristen en drummer, kort was het wel!

[ Bericht 15% gewijzigd door edejong op 07-11-2006 12:13:51 ]
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 november 2006 @ 11:53:44 #238
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43320260
wat kunnen pubermeisjes hard schreeuwen zeg, niet normaal. En ook bij het minste geringste...
Op zich wel een aardig concert. Aan de korte kant, dat wel.

nog een fototje:
pi_43320513
Amy is weer dikker geworden.
Ze is echt een jojo met haar gewicht.
Op de behind the scenes van Anywhere But Home zie je dat ook goed.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 10 november 2006 @ 13:57:41 #242
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_43425685
er staan geloof ik een live review en interview op de site in m'n signature.
pi_50166244
*schop*

Lithium
My immortal
Bring me to life

Iemand nog naar pinkpop geweest toevallig?
pi_50167505
Amy zong vals
pi_50167724
Evanescence wordt nu zelfs gebruikt bij de fitnessprogramma's van BodyCombat (Call me When You're Sober) en BodyPump (Weight of the World)

Voor uw info

[ Bericht 13% gewijzigd door MikelenniuM op 06-06-2007 16:17:31 ]
pi_50184788
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 16:05 schreef Megalomaniac het volgende:
Amy zong vals
dat doet 90 % van de artiesten tegenwoordig
pi_50190434
quote:
Op woensdag 6 juni 2007 23:30 schreef eQuaL het volgende:

[..]

dat doet 90 % van de artiesten tegenwoordig
Dan luister jij naar de verkeerde artiesten.
pi_73039140
quote:
Er is al 839 dagen niet in dit topic gepost.

Gebeurt er nog wat met Evanescence of wat? Ze hebben al jaren niks meer gedaan. Site wordt amper geupdate, kan niks vinden over wie er nu in de band zit... is het een dood project?

Heb een paar maanden geleden nog The Open Door gekocht omdat ik hem zag liggen voor 10 euro en nog niks van Evanescence had. Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje uitgekeken ben op wat ze hebben nu. Een nieuw album zal veel goed doen.
pi_73039857
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:09 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Gebeurt er nog wat met Evanescence of wat? Ze hebben al jaren niks meer gedaan. Site wordt amper geupdate, kan niks vinden over wie er nu in de band zit... is het een dood project?

Heb een paar maanden geleden nog The Open Door gekocht omdat ik hem zag liggen voor 10 euro en nog niks van Evanescence had. Moet eerlijk zeggen dat ik een beetje uitgekeken ben op wat ze hebben nu. Een nieuw album zal veel goed doen.
Nieuw album komt eraan in 2010. En ze treden op in november voor 1 keer in Brazilie of zo.
pi_73039968
Nieuw album Precies waar ik op hoopte

Waar heb je dat gelezen eigenlijk?

edit: laat maar, gevonden op wikipedia.

[ Bericht 16% gewijzigd door Desunoto op 23-09-2009 15:45:36 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')