abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19845533
Ik heb gisteren dus mijn haar geverfd en het is niet helemaal geworden wat ik wilde......en das nog zwak uitgedrukt .

Op het doosje stond: Licht GoudBruin (met 1 of andere poëtische naam erbij, "Virginia" of zoiets), maar nu zit hier dus zo zwart als een raaf een beetje boel te balen . Ik ben verdeurie net een heks, al moet ik wel zeggen dat er iets Goudskleurigs doorheen probeert te breken .

En, het is nog permanente kleuring ook .

Kortom ik baal. HELP ME en post hier jouw "haar-rampen" zodat ik me niet zo eenzaam voel :') .

Enne, ik weet dat het weer lichter wordt en dat ik er niet dood aan ga en dat ik beter had moeten weten en en en en.......dus inwrijven doe je maar in je eigen haar .
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:37:49 #2
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19845585
kaal scheren! staat soms ook wel leuk! (GI Jane)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:38:04 #3
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_19845593
wat voor haarkleur heb je oorspronkelijk?
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:38:51 #4
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_19845613
Pics?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_19845614
zwart haar is niet lelijk hoor behalve als het echt pik en pik zwart is en als je ook nog zo'n bleke huid hebt lijk je net zo'n black metal figuur
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:38:54 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19845615
Gewoon nog even lekker vaak wassen, er blijven vaak nog veel resten achter.
Head and Shoulders wil nog wel eens veel kleur uit je haar trekken.
Succes ermee!
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:39:40 #7
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_19845634
Wassen met Head & Shoulders.. de killer voor elke haarkleuring (heb ik me laten vertellen)
pi_19845646
Ach ja...ik heb bruin haar en ging ooit eens met blond spray aan de gang.. Dat was ook niet zo geslaagd
Toen ik eenmaal van het blond-virus genezen was, heb ik ook nog weleens een te donkere kleur bruin in m'n haar gedaan. Maakte mijn gezicht veel te hard.
Nu heb ik gewoon mijn eigen kleur

Veel wassen, en dan vervaagt het nog een beetje.
Misschien kan de kapper nog wat uitrichten?
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_19845653
ik had een keertje een kleurspeoling gekocht voor beetje bruine glans zeg maar, het werd knaloranje! en dan proberen de volgende de dag zo onopvallend op school zijn , voel je je nu beter
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:40:56 #10
84524 Morwen
I got life
pi_19845658
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:38 schreef Ashram het volgende:
wat voor haarkleur heb je oorspronkelijk?
Lichtbruin, maar door het zonnetje was het lichter geworden aan de punten, zeg maar. Ik wilde de kleur wat egaler hebben en das WEL gelukt .
Only Human
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:40:57 #11
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_19845659
Zwart
yankee charlie dinges
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:41:48 #12
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_19845680
Ik wilde paar dagen terug m'n haar wat lichter.....nou het wat dus gewoon blond echt ik kon wel janken (foutje van de kapster.... ). 2 dgn later hebben we het wat donkerder(rood) gemaakt en vandaag heeft ze het weer gewoon bruin geverfd,nu ben ik heel tevreden en m'n haar ziet er ongelooflijk maar waar nog goed uit ook... O wat kun je je toch ellendig voelen als je haar mislukt is!!! Waarom ga je niet naar de kaper om het wat te laten fatsoeneren....
I don't care.....
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:45:40 #13
84524 Morwen
I got life
pi_19845770
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:40 schreef MyImmortal het volgende:
ik had een keertje een kleurspeoling gekocht voor beetje bruine glans zeg maar, het werd knaloranje! en dan proberen de volgende de dag zo onopvallend op school zijn , voel je je nu beter
Thanx! Ik wil meer, meer, meer slachtoffers

En bedankt voor de tips (kaal staat niet zo goed bij mij ogen ), ik zal dikwijls onder de kraan zitten met mijn bol de komende tijd . O, en ja ik heb een vrij lichte huidskleur dus dit maakt mijn gezicht onnodig harder (ik ben juist zo'n lief iemand ).
Only Human
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:48:17 #14
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_19845846
Ik wilde altijd graag blond... meerdere malen geprobeerd, en meerdere malen met knal oranje haar over straat gelopen. Van donkerbruin naar blond KAN JE NIET ZELF!!!!!!!!!! Inmiddels heb ik mijn lesje geleerd...
pi_19845856
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:45 schreef Morwen het volgende:

[..]

Thanx! Ik wil meer, meer, meer slachtoffers

En bedankt voor de tips (kaal staat niet zo goed bij mij ogen ), ik zal dikwijls onder de kraan zitten met mijn bol de komende tijd . O, en ja ik heb een vrij lichte huidskleur dus dit maakt mijn gezicht onnodig harder (ik ben juist zo'n lief iemand ).
Als je nou lichtblauwe ogen hebt...
pi_19845862
Ik verf wel altijd mijn haar zwart, grijze haren op 21 jarige leeftijd is een nogo :/ en naar verloop van tijd wordt dit min of meer paars. Telt dat ook mee?
pi_19845880
Foto's?
pi_19845886
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:49 schreef teckna het volgende:
Ik verf wel altijd mijn haar zwart, grijze haren op 21 jarige leeftijd is een nogo :/ en naar verloop van tijd wordt dit min of meer paars. Telt dat ook mee?
ik heb ook beetje last van..........grijze haren, geerft van ma
We're leaving here tonight, there's no need to tell anyone, they'd only hold us down. So by the morningslight. We'll be halfway to anywhere, where love is more than just your name.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:50:42 #19
84524 Morwen
I got life
pi_19845893
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:41 schreef sabyne het volgende:
Ik wilde paar dagen terug m'n haar wat lichter.....nou het wat dus gewoon blond echt ik kon wel janken (foutje van de kapster.... ). 2 dgn later hebben we het wat donkerder(rood) gemaakt en vandaag heeft ze het weer gewoon bruin geverfd,nu ben ik heel tevreden en m'n haar ziet er ongelooflijk maar waar nog goed uit ook... O wat kun je je toch ellendig voelen als je haar mislukt is!!! Waarom ga je niet naar de kaper om het wat te laten fatsoeneren....
Ik wacht het nog ff af, ik ga gewoon lekker vaak in het zonnetje zitten en mijn haren wat vaker wassen Ik kan me trouwens voorstellen dat je baalde, maar erom janken doe ik niet zo snel. Ik kan het gelukkig goed relativeren wat dat betreft
Only Human
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:51:45 #20
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_19845918
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:41 schreef sabyne het volgende:
Ben wel benieuwd naar de doorsnede van een haar van jou onder de microscoop. Denk dat ik zowat alle kleuren van de regenboog in ringen ziet.
Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:53:33 #21
84524 Morwen
I got life
pi_19845962
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:48 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Als je nou lichtblauwe ogen hebt...
Grijsblauw ook goed . En mijn man vind het hartstikke geil, dus als ik dadelijk niet meer reageer............

Only Human
pi_19846003
Ja super lichte ogen met zwart haar, helemaal te begrijpen van die man
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:55:38 #23
84524 Morwen
I got life
pi_19846008
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wilde altijd graag blond... meerdere malen geprobeerd, en meerdere malen met knal oranje haar over straat gelopen. Van donkerbruin naar blond KAN JE NIET ZELF!!!!!!!!!! Inmiddels heb ik mijn lesje geleerd...
Ik heb nog eens met een "deksel" blond haar op mijn bol rond gelopen, ik leek Blondie wel .

Coupe soleil, noemen ze dat...pppfff

[ Bericht 4% gewijzigd door Morwen op 12-06-2004 22:57:06 (toevoeging) ]
Only Human
  zaterdag 12 juni 2004 @ 22:56:57 #24
50446 Ingrate
www.vedette.tk
pi_19846037
gothic
good boobs bounce
  zaterdag 12 juni 2004 @ 23:34:46 #25
84524 Morwen
I got life
pi_19846923
Geweldig, Bonke.............You put a smile on my face .

Maar eh, ik heb geen groene ogen, geen rotte tanden, geen ingevallen snuitje, geen gothic jurk c.q. hoed Maar wel "Licht Goud bruine" lokken

Only Human
  zaterdag 12 juni 2004 @ 23:55:38 #26
64781 bonke
pipo koeie
pi_19847457
keep on smiling he
ook al is je koppie verpest :-)
ps: mijn zus is ook wel es wortel geweest hoor :-) ( en dat was ietsies erger denk ik )
pies on joe toe
  zondag 13 juni 2004 @ 00:01:37 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_19847622
TS Welk merk heb je gebruikt?
Het beste wat je kan doen is naar een goeie kapper gaan, en kijken of die het nog in orde kan maken. Niet zelf gaan kloten, wordt het alleen maar erger van.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_19847824
Veel wassen met anti roos shampoo... al is het effect niet echt sensationeel als het echt heel donker uitgevallen is.
Te donker haar maakt je uitdrukking in je gezicht erg hard vind ik.
Het beste is gewoon je haar ontkleuren en dan middelbruin kiezen (dat wordt dan licht bruin)
Als je haar er tegen kan, tenminste.
Ik heb van dat paardehaar, dus dat kan redelijk wat hebben, dus ik grijp het dan gewoon drastisch aan na een catastrofe
Beter dan wekenlang me ergeren.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_19847949
Ik heb toevallig een tijdje geleden precies hetzelfde meegemaakt...

Ik wilde m'n haar toen van blond naar lichtbruin verfen, maar dat was ook heel donker geworden dat het bijna zwart leek.

Mijn advies is om je haar vaak te wassen met (zwavelhoudende) shampoo als dat hier in nederland te krijgen is.

Misschien in de apotheek. In van die middeltjes tegen hoofdluis zit ook zwavel, de verf zal daar door ook van oplossen.

Iig succes!
Voor foto's van m'n tatoeage verwijdering, klik op: deze link
  zondag 13 juni 2004 @ 00:15:01 #30
84524 Morwen
I got life
pi_19847989
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
TS Welk merk heb je gebruikt?
Het beste wat je kan doen is naar een goeie kapper gaan, en kijken of die het nog in orde kan maken. Niet zelf gaan kloten, wordt het alleen maar erger van.
Dat weet ik niet meer(in de vuilnis bak gegooid en de zak 's avonds in de container), maar ik denk dat ik de reactie op mijn haar iets heb onderschat.

Ik ga er zeker niks meer aan doen, want dat is onwijs slecht voor je haar. Als ik het over een paar weken nog steeds niet naar mijn zin vind dan ga ik verder kijken naar oplossingen. Maar bedankt voor je medeleven in ieder geval .

Kom op mensen, post je eigen "rampen" of ben ik de enige
Only Human
pi_19847993
Selsun shampoo.

Kun je online bestellen bij drogisterij.net
  zondag 13 juni 2004 @ 00:21:47 #32
84524 Morwen
I got life
pi_19848185
Milagro en Gabika, bedankt voor jullie tips en ervaringen! Ik heb heel veel, maar heel fijn haar (het zit zo in de klit, zeg maar) dus ik zal goed na moeten denken over opnieuw verven. Maar die tip van "Head and Shoulders" zal ik zeker onthouden
Only Human
pi_19848298
Selsun is beter, Morwen..maar duurder.
Ontkleuren is wel heftig, maar dat is dagelijks wassen met anti roos shampoo natuurlijk ook, als je fijn haar hebt.
Als je het ontkleurt (en weer verft) gewoon een masker op doen en overnight laten zitten en 's ochtends uitspoelen.

In de ontkleurder van Garnier Nutrisse zit een nabehandeling die je haar superzacht maakt.
Als je die gebruikt na het verven ipv na het ontkleuren is je haar weer redelijk boven Jan
  zondag 13 juni 2004 @ 00:39:49 #34
84524 Morwen
I got life
pi_19848515
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:27 schreef milagro het volgende:
Selsun is beter, Morwen..maar duurder.
Ontkleuren is wel heftig, maar dat is dagelijks wassen met anti roos shampoo natuurlijk ook, als je fijn haar hebt.
Als je het ontkleurt (en weer verft) gewoon een masker op doen en overnight laten zitten en 's ochtends uitspoelen.

In de ontkleurder van Garnier Nutrisse zit een nabehandeling die je haar superzacht maakt.
Als je die gebruikt na het verven ipv na het ontkleuren is je haar weer redelijk boven Jan
Ik heb tegelijk met het doosje haarverf "Gliss Kuhr hair repair" gekocht, omdat ik weet wat voor troep je in je haar smeert. En daar wordt mijn haar ook super-zacht en glanzend (want DAT is het wel, gelukkig ) van. Ik heb overigens bij de drogist inderdaad met een haarmasker in mijn handen gestaan (was van Garnier, geloof ik), dus misschien dat ik dat in combi met "Head and Shoulders" ga doen.

Lief dat je zo meeleeft trouwens Heb jij weleens een echte "haar-ramp" meegemaakt......in de zin van "wat moet ik hiermee"? Details wil ik
Only Human
pi_19848652
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa waaromd enk je dat ik hier reageer

Ik heb mijn haar ooit eens zwart geverfd

Een regelrechte ramp, het leek wel of ik een pruik droeg
En ik zag lijkbleek

Toen maar ontkleurd, en dat duurde gewoon een uur of 2 voordat het licht genoeg was..end e pijn van de ammonia aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
Zag ik mezelf ook eens als blondine en dat stond eigenlijk best okay
maar daarna dus gewoon braaf weer bruin geverfd, mijn haar is normaal lichtbruin en dat moet ik maar beter gewoon zo laten

Rood vind ik leuk..bij een ander, blond haar vind ik te opvallend, bruin is lekker veilig en zwart is gewoon heel erg fout.

Tja en het zelfde ritueel ook eens gehad met henna bruin.
Wordt dat echt niet rood?? Nee hoor mevrouw, echt niet!!!!
Yeah right!!!!!!!!!!!!!!
  zondag 13 juni 2004 @ 00:52:58 #36
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_19848756
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:38 schreef Onderbroek het volgende:
zwart haar is niet lelijk hoor behalve als het echt pik en pik zwart is en als je ook nog zo'n bleke huid hebt lijk je net zo'n black metal figuur
vieze generalisatie!
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_19851326
Whehehe,kan gebeuren.
Ik wilde een keer mijn haar zwart,werd het grijs/paars
pi_19851546
Een jaar of twaalf geleden kwam ik 'snachts flink kachel thuis na het stappen. Bedacht me dat dat een uitgelezen moment was om een coupe soleil in mijn haar te doen. Tijdens de inwerktijd ben ik toen in slaap gevallen en werd de volgende morgen wakker met Marilyn-Monroe-haar. Eigenlijk stond het heel leuk maar bedacht me toen dat het meer iets voor op het podium is dan om mee naar de bakker te gaan.
Dus mijn huisgenote toen naar de drogist gestuurd en die had uitvoerig met de medewerkster gesproken en kwam thuis met een doosje lichtbruin.
Afijn ik was dolgelukkig met het doosje maar het resultaat was om te huilen: mijn haar had de kleur van een groene olijf!
Tijd voor een rigoreuzere aanpak dacht ik toen en heb een teiltje water gepakt daar een halve fles bleekwater in gegooid om daar een kwartiertje in te hangen. Zou het niemand aanraden maar het groene was verdwenen en de kleur kon er mee door.

Ik moet trouwens zeggen dat de haarkleuringen van tegenwoordig heel veel beter zijn dan vroeger. Laatst vond ik dat mijn haar te blond werd, het werd bijna platina, vond het ordinair worden. Toen heb ik voor donker-donkerblond gekozen ondanks het risico dat het weer zou gaan oxideren. Maar het resultaat was echt top. Nu ca. twee weken verder is het al weer blond maar dan een beschaafde kleur.
  zondag 13 juni 2004 @ 10:30:32 #39
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_19851621

kan gelukkig altijd nog!

en een keertje de tondeuse erover is wel eens goed voor je haar juist.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 13 juni 2004 @ 12:01:23 #40
57938 2ane
Favo Fokker: Astridj0h
pi_19852613
een paar jaar geleden ging ik op een zaterdagavond blonde streepjes in mn bruine haar verven. gaaf! dacht ik.... maarja, ik had mn haar al eerder geverfd, wat al 5 cm uitgegroeid was. dus dat blond pakte alleen op mn eigen haar en ik had dus een paar mooie blonde vlekken op mn hoofd zitten! en laat de kapper en de winkel nou op zondag gesloten zijn....
  zondag 13 juni 2004 @ 15:18:00 #41
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19856883
Eerst mijn tip:
* Verf NOOIT je haar op zaterdagmiddag...
Dan kun je in een ernstig geval van mislukking niet meer naar de kapper.

Dan wat rampverhalen:

Ik verf mijn haar al sind mijn pubertijd veel en vaak. Variërend van lichtblond tot donkerbruin.
Paar jaar terug wilde ik het donkere verwijderen met ontkleurder. Het sloeg oranje uit, met aan de uitgroei bijna wit. Leuk...
Op zaterdagmiddag dus. Gelukkig staan sjaaltjes mij best goed, en heb ik op maandag meteen asblond gekocht om het oranje te neutraliseren. Lukte wel redelijk.

Afgelopen februari bij de kapper een metamorfose ondergaan. Van halflang braaf blond naar hip piekerig knalrood. Prachtig! Maar dat rood zag er na twee weken erg verwassen uit, dus elke twee weken verfde ik het opnieuw. Uiteindelijk wilde ik weer blond. Maar, ondanks advies van Kruidvatmuts, werkt ontkleurder niet op roodgeverfd haar. Drie pakjes verf verder naar de kapperswinkel gegaan. Op haar advies highlights gemaakt (om mijn haar nog een beetje te ontzien!) met 12% peroxide.

Ach, nu is mijn haar weer lekker blond, verschillende nuances, met een paar strategisch geplaatste donkerbruine plukken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 13 juni 2004 @ 16:05:13 #42
45206 Pietverdriet
pi_19857672
Sja Moonah, dat spul moet je ook niet bij kruidvat kopen, en al helemaal niet om advies vragen...
Enne, als je haarverf er na twee weken al verwassen uitziet is je kapper een prutser. Een hele grote prutser.
pi_19857709
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Sja Moonah, dat spul moet je ook niet bij kruidvat kopen, en al helemaal niet om advies vragen...

Waarom niet daar kopen?
pi_19857799
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
Enne, als je haarverf er na twee weken al verwassen uitziet is je kapper een prutser. Een hele grote prutser.
Klopt het wanneer ik denk dat het kappersvak dicht in jouw omgeving zit?
Dat lijkt iig zo door sommige posts.

En Kruidvat verkoopt dezelfde merken als een andere drogist, alleen vaak goedkoper maar ik geloof toch echt niet dat een kruidvatmedewerk(st)er iets van eventuele mutserigheid in de verpakking stopt.
pi_19859023
Ik ken het; een uit de hand gelopen coupe soleil die iets blonder uitviel dan verwacht:{.

I was an atheist until I realized I was God
  zondag 13 juni 2004 @ 17:53:52 #46
45206 Pietverdriet
pi_19860354
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:11 schreef thumb-bolt-on het volgende:

[..]

Klopt het wanneer ik denk dat het kappersvak dicht in jouw omgeving zit?
Dat lijkt iig zo door sommige posts.

En Kruidvat verkoopt dezelfde merken als een andere drogist, alleen vaak goedkoper maar ik geloof toch echt niet dat een kruidvatmedewerk(st)er iets van eventuele mutserigheid in de verpakking stopt.
Nee, mijn man heeft een groothandel en detail handel in haarchemie, en mijn zwager heeft een paar kapsalons. En als je goede resultaten wilt bereiken moet je het of door een vakman laten doen, of goede spullen gebruiken en weten wat je doet.
De zelfknutselsetjes van de voordeel drogist zijn niet zo tof, en de goede spullen eigenlijk helemaal niet zoveel duurder.
Het is trouwens ongelofelijk wat voor een troep mensen bereid zijn in hun haren te smeren, daar heb ik verhalen van gehoord...

Ook de doorsnee drogist verkoopt trouwens meestal geen goede spullen.
  zondag 13 juni 2004 @ 17:55:42 #47
45206 Pietverdriet
pi_19860384
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:06 schreef milagro het volgende:

[..]

Waarom niet daar kopen?
Omdat ze daar geen goed spul verkopen.
pi_19860716
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat ze daar geen goed spul verkopen.
Bij de Etos of waar dan ook verkopen ze exact hetzelfde en aan de kwaliteit van die kleurspoelingen of ontkleuringen ligt het niet, het ligt aan der manier waarop wij er mee om gaan.

Garnier, LÓreál, Polycolor etc etc , prima producten met prima resultaten als je de instructies volgt en rekening houdt met de kleur die je NU hebt en of het al eerder geverfd is of dat je het op je natuurlijke haarkleur doet.
pi_19861027
Ga er alsjeblieft geen ontkleurder van nutrisse zelf in gooien, tenminste niet als je wilt dat het rood en oranje en wit wordt. Dat spul is ook niet goed voor je haar, en het kan er errug dood van gaan. Een goede kapper kan je wel goed ontkleuren, en ook wat haarvriendelijker. Nooit zelf doen.

Ik was zo stom het wel zelf te doen. Wilde van zwart/zeer donkerbruin haar weer terug naar mijn lichtblonde kleur. Ik heb geluk dat ik sterk haar heb, want de kapper vond het zeeeer wonderlijk dat het na vier pakjes ontkleuring nog leefde....En het zag er bovendien ook niet uit, ook niet als je er daarna iets op gooit want het rood blijf doorschijnen. Dat gaat er pas weer na tig keer verven uit.
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_19861072
het is me altijd een raadsel geweest waarom mensen hun haar in een andere kleur
willen hebben. het kost geld, mislukt vaak, hoort meestal niet bij je, je krijgt uitgroei, enz.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_19861129
bij mij ging het prima
1 pak ontkleurder, 2 zakjes poeder (middellang haar) 40 minuten intrekken en je bent blond
je moet het ook niet totaan de wortels insmeren meteen, dat stukje doe je het laatst.

mensen verven hun haar om dezelfde reden dat ze het laten knippen, make-up gebruiken, naar de sportschool gaan , in de zon liggen etc etc etc
  zondag 13 juni 2004 @ 18:50:13 #52
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19861396
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:05 schreef Pietverdriet iets in de trant van :
Eigen schuld, dikke bult!
*Jeuk, krab, uitslag, krabbel...
Ben zwaar allergisch voor tutterdetut-vingertjes.
Ik ben iemand van trial-and-error en dat bevalt me prima.
In 20 jaar tijd zelf wat aanklooien met verf (van Kruidvat!!!) zijn eerdergenoemde 'rampen' het ergste dat me is overkomen. Dus geen enkele reden om mijn aanpak te veranderen.
pi_19861715
ik heb meer kappersrampen dan eigenschuld rampen..

en die eerste zijn veel erger, maken je veel kwader (tot tranen toe) en kosten je veel meer geld

en ik ben daar niet de enige in.
kappers zijn vaak te scissor happy en ze luisteren niet en nog vreemder, ze wassen je haar zonder te kijken hoe je haar was/valt in droge staat.
  zondag 13 juni 2004 @ 19:59:00 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19863104
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:04 schreef milagro het volgende:
kappers zijn vaak te scissor happy en ze luisteren niet en nog vreemder, ze wassen je haar zonder te kijken hoe je haar was/valt in droge staat.
Ja, dat vind ik wel zoooo suf!
Jaren geleden wilde ik donkerbruin haar met blonde strepen. Ik zei nog heel expliciet: "Ik wil per sé geen roodachtig bruin." Kapper verft.
Moonah thuis, iedereen: "Da's mooi, die rode gloed erin."
Hup, dag erop terug naar de kapper. "Nee hoor, echt geen rode gloed." Duh.
Kapper toch maar haar opnieuw geverfd.
Tja, dan kan ik het zelf beter hoor. Als het dan eens een enkel keertje mis gaat, is het tenminste mijn eigen schuld!
  zondag 13 juni 2004 @ 22:42:09 #55
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_19867729
Ik heb oorspronkelijk blond haar en ik wilde een keer donerbruin met een rode glans, of iig iets donkers met een rode glans.... dus ik kocht RED NIGHT. Op het pakje zag het er erg donker uit, met inderdaad een subtiele rode glans....

Blijkbaar was dat alleen als je al bruin haar had.... met blond haar veranderde het red NIGHT in red FIRE ENGINE. Op de foto lijkt het nog mee te vallen (klote cam) maar truste me.. het was werg rood en dan 's maandags naar je werk *LOL*
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  zondag 13 juni 2004 @ 22:46:22 #56
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_19867925
2 jaar terug had mijn zus ook permanente haarkleuring gebruikt voor mijn haar (zij deed toendertijd kapsteropleiding, laatste jaar) en na een paar dagen werd het roze :| Me vader heeft me zondagavond nog kaalgeschoren zodat ik maandag lekker als skinhead op school kon komen, heb om het af te maken toen maar meteen een legerbroek aangetrokken, wel leuke reacties gekregen als GI Joe , misschien is GI Jane ook wel wat voor jou
  zondag 13 juni 2004 @ 22:51:57 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19868144
Als de kleur zo heftig pakt had je ws. een beetje poreus haar, dat absorbeert de kleur erger. Wat ik doe als ik het verf is, ik doe wat conditioner op de punten (die zijn bij mij iig wat poreuzer). Dan trekt de verf daar niet zo erg in en is het effect egaler.
  zondag 13 juni 2004 @ 22:59:56 #58
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_19868444
Ach ja, inmiddels is het bitter sweet chocolate geworden
L'Amour menaçant:
pi_19868447
Mijn haar is oranje geworden na een verfbeurt!
pi_19868730
Ik heb een hele tijd mijn haar zwart geverfd..
Nu wilde ik een paar weken terug mijn haar blauw hebben.
Bleken dus. Na een paar keer was mijn haar knaloranje en toen ik de blauwe verf in mijn haar deed werd het groen.
Ik had geen geld voor nieuwe verf dus heb ik dagen met groen haar rondgelopen..
Nu is het wél mooi blauw geworden trouwens .
Sit back, relax.
pi_19868960
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:42 schreef Ang3l het volgende:
Ik heb oorspronkelijk blond haar en ik wilde een keer donerbruin met een rode glans, of iig iets donkers met een rode glans.... dus ik kocht RED NIGHT. Op het pakje zag het er erg donker uit, met inderdaad een subtiele rode glans....

[afbeelding]

Blijkbaar was dat alleen als je al bruin haar had.... met blond haar veranderde het red NIGHT in red FIRE ENGINE. Op de foto lijkt het nog mee te vallen (klote cam) maar truste me.. het was werg rood en dan 's maandags naar je werk *LOL*
Heb hetzelfde meegemaakt. Wou zo'n accajou-kleur (zo'n donkere kleur met paarse glans) maar wist ook niet dat dat alleen ging voor donkerharigen. Ik ben blonder dan blond en zo kwam ik roze uit. Maar echt zo'n pinkpanter roze. Toen vond ik het echt niet leuk, nu zou ik het mss even houden.
Ben toen erg veel gaan zwemmen.
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  zondag 13 juni 2004 @ 23:22:40 #62
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_19869200
nou, dan ben ik achteraf toch blij met knalrood roze...
L'Amour menaçant:
  maandag 14 juni 2004 @ 01:21:53 #63
18518 Spitsmuisje
Is niet voor de poes!
pi_19871833
Ik ben echt een expert op het gebied van mislukkingen met het al dan niet zelf verven van mijn haar. Een kleine greep uit mijn ervaringen:

Mijn haar is kastanje kleurig van nature, maar ik wilde het met henna zwart hebben. Het was inderdaad zwart geworden, maar dan met een groene glans! Verschrikkelijk! (was 17)

Het leek me op mijn veertiende ook leuk om mijn haar te blonderen. Resultaat: een vale kleur roze. En nog tegen mijn ouders volhouden dat ik het toch echt niet had gekleurd! Ze geloofden er overigens geen snars van.

Op mijn 21e mijn haar pikzwart geverfd met een pakje. Het moest donkerbruin worden, maar ik sleog pikzwart uit! Dit leverde me de bijnaam Zwarte Magica op.

Op mijn 22e heb ik mijn te zwarte haar zelf willen ontkleuren. Dit was ook zo'n misser! De bruine kleur wilde maar niet dekken, dus ik heb een dag met bruin-oranje gevlekt haar rond moeten lopen. De dag erna zat ik huilend bij mijn kapper en die heeft het nog een keer moeten ontkleuren, toen 2 keer moeten verven en daarna nog mocca kleurige streepjes in mij haar moeten zetten. Vier uur later en 200 piek lichter stond ik wel helemaal gelukkig buiten. Sindsdien het ik mijn haar niet meer gekleurd en dat bevalt me prima!!
  maandag 14 juni 2004 @ 09:22:00 #64
84524 Morwen
I got life
pi_19873697
Leuk om te lezen weer al die "rampen" .

Om nog even op het grote 'bij de kapper gaat het wel altijd goed" -verhaal terug te komen. Das dus niet waar .

Die witte "deksel" Coupe Soleil had ik aangemeten gekregen bij de kapper Natuurlijk heb ik mijn geld terug gekregen, maar het leed was al gedaan. Achteraf was het eigenlijk best geinig, want bijna iedereen vond het me leuk staan. Ik leek echt op Blondie, want aan de onderkant was mijn haar donker net als bij haar Ik heb het toen dus een tijdje zo gelaten en een week of 6 daarna heb ik het in een iets minder schreeuwerige kleur laten verven .

O, en dan heb ik het nog maar niet over de ontelbare keren dat de kapster mijn ponnie te kort heeft geknipt
Only Human
  maandag 14 juni 2004 @ 13:43:42 #65
45206 Pietverdriet
pi_19879897
quote:
Op maandag 14 juni 2004 09:22 schreef Morwen het volgende:
Leuk om te lezen weer al die "rampen" .

Om nog even op het grote 'bij de kapper gaat het wel altijd goed" -verhaal terug te komen. Das dus niet waar .

Die witte "deksel" Coupe Soleil had ik aangemeten gekregen bij de kapper Natuurlijk heb ik mijn geld terug gekregen, maar het leed was al gedaan. Achteraf was het eigenlijk best geinig, want bijna iedereen vond het me leuk staan. Ik leek echt op Blondie, want aan de onderkant was mijn haar donker net als bij haar Ik heb het toen dus een tijdje zo gelaten en een week of 6 daarna heb ik het in een iets minder schreeuwerige kleur laten verven .

O, en dan heb ik het nog maar niet over de ontelbare keren dat de kapster mijn ponnie te kort heeft geknipt
Misschien eens een andere kapper proberen?
vind sowieso de kappers in NL niet een bijzonder hoog geschoold peil hebben voor hun vak, maar mischien komt dat omdat mijn zwager zo een vakidioot is, die zijn leerlingen heel strak opleid.
  maandag 14 juni 2004 @ 14:04:27 #66
84524 Morwen
I got life
pi_19880461
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Misschien eens een andere kapper proberen?
vind sowieso de kappers in NL niet een bijzonder hoog geschoold peil hebben voor hun vak, maar mischien komt dat omdat mijn zwager zo een vakidioot is, die zijn leerlingen heel strak opleid.
Deze "rampen" zijn bij diverse kappers gebeurt........net echte mensen, die kappers

Tsja, ervaringen in het buitenland heb ik niet, maar die zullen ongetwijfeld ook wel eens "uitschieten" met de schaar of iets te enthousiast met de verfpot in de weer gaan, vermoed ik
Only Human
pi_19880755
Mijn haar is van veel kleuren, zwemmen en zonnen groen geworden. Om de kleur er uit te trekken heb ik het toen extra vaak met anti-roos shmpo gewassen. Het resultaat: het groen bleef hardnekkig zitten en mijn haar werd ook nog eens net stro. Mijn advies: Ga naar de kapper en vraag of ze er iets aan kunnen doen of laat het gewoon uitgroeien.
  maandag 14 juni 2004 @ 15:56:58 #68
45206 Pietverdriet
pi_19883438
quote:
Op maandag 14 juni 2004 14:04 schreef Morwen het volgende:

[..]

Deze "rampen" zijn bij diverse kappers gebeurt........net echte mensen, die kappers

Tsja, ervaringen in het buitenland heb ik niet, maar die zullen ongetwijfeld ook wel eens "uitschieten" met de schaar of iets te enthousiast met de verfpot in de weer gaan, vermoed ik
ja, prutsers heb je overal, das waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')