die staat op de website die ik net postte. alleen is het niet gratis.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:30 schreef Peterke het volgende:
De Belgische postcode's kan je gratis downloaden in excell formaat![]()
http://pf.nl.bpg.post.be/(...)ostcodes/default.asp
Maar de nederlands kan ik maar niet vinden
Heb je de prijs gezien? 2400 ¤quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:31 schreef Doede het volgende:
[..]
die staat op de website die ik net postte. alleen is het niet gratis.
Eenmalig ¤ 2.680,-quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:32 schreef Peterke het volgende:
[..]
Heb je de prijs gezien? 2400 ¤
Hier kan je het hele verhaal bestellenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:31 schreef Doede het volgende:
[..]
die staat op de website die ik net postte. alleen is het niet gratis.
Zullen we beginnen:quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Als het je teveel is kun je inderdaad zelf een lijstje maken. Succes!
Lol, vind het flauw dat dit niet vermeld staat op bvb tgp.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:45 schreef miss_dynastie het volgende:
Als het je teveel is kun je inderdaad zelf een lijstje maken. Succes!
Er zijn blijkbaar mensen die het voor dit absurde bedrag aanschaffen, en zolang dat zo is, gaan ze het echt niet gratis verstrekken hoorquote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:47 schreef Peterke het volgende:
[..]
Lol, vind het flauw dat dit niet vermeld staat op bvb tgp.
Waarom?quote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:55 schreef Peterke het volgende:
Pff wil ze zo graag hebben
Bedankt, hier kan ik wel iets meequote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:01 schreef dvr het volgende:
Er is een plaatsnamen database die inmiddels misschien wat verouderd is, maar die wel een hoop info heeft, o.a. de bedoelde postcodes. Zie http://lcg-www.uia.ac.be/~erikt/.Henk/welcome.html
Oh en hier: http://home.planet.nl/~pagklein/gemeente.html vind je gemeentes in Utrecht, Flevoland en Noord-Holland op postcode.
In Belgie stelt het ook weinig voor, daar hebben ze 1 postcode per plaats, in grote steden misschien een paar. In NL heeft ieder dorp al snel meer dan 100 verschillende postcodes, vandaarquote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:47 schreef Peterke het volgende:
In belgie is het gewoon gratis, in nederland natuurlijk weer niet. Gierige noorderburen![]()
Maar wat is het nut er eigenlijk van van verschillende codes per plaats? Is toch veel makkelijk met 1 code per plalats zoals hier in belgiequote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In Belgie stelt het ook weinig voor, daar hebben ze 1 postcode per plaats, in grote steden misschien een paar. In NL heeft ieder dorp al snel meer dan 100 verschillende postcodes, vandaar
De Nederlandse postcode is veel gedetaileerder, ik meen dat er maximaal 15 mensen met dezelfde postcode zijn. Hierdoor is dus de combinatie van postcode plus huisnummer uniek als postadres. Dat is weer lekker makkelijk voor de postsorteerders die zo exact de brieven kunnen sorteren voor de loop/fiets routes van de postbodes.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:23 schreef Peterke het volgende:
[..]
Maar wat is het nut er eigenlijk van van verschillende codes per plaats? Is toch veel makkelijk met 1 code per plalats zoals hier in belgie
Nou dat is niet waar hoorquote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:31 schreef Lucille het volgende:
, ik meen dat er maximaal 15 mensen met dezelfde postcode zijn.
Er zijn 16 miljoen mensen in Nederland, echter geen 16 miljoen postadressen. Gemiddeld wonen er meen ik 2.5 mensen op 1 adres.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat is niet waar hoorEr zijn landelijk iets meer dan 600k verschilende postcodes (postbussen niet meegerekend), dus dat zou voor 16 miljoen NL-ers al 27 mensen per postcode GEMIDDELD betekenen...
Mjaaa okee. 15 is wel erg weinig, aan een straat met 100 huizen liggen meestal toch niet meer dan 2 postcodes, maar in ieder geval, laten we het houden op "hooguit enkele tientallen"quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:46 schreef Lucille het volgende:
[..]
Er zijn 16 miljoen mensen in Nederland, echter geen 16 miljoen postadressen. Gemiddeld wonen er meen ik 2.5 mensen op 1 adres.
Ik bedoelde dus met mensen in mijn eerste post adressen.
Kan niet, excel is beperkt tot 65536 rijenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 20:46 schreef Peterke het volgende:
Pfff de postnummers mogen ze wel ns hernummeren
Ik heb de acces file omgezet naar excel en er zijn 65000 rijen.
Eigenlijk zijn het er meer . Weet iemand hoe ik die volledig kan exporteren naar excel?
Lol in accesbestand zitten 66000 postnummers :pquote:Op zaterdag 12 juni 2004 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan niet, excel is beperkt tot 65536 rijen
Overigens waren we het inmiddels eens over het illegale karakter van dat Access-bestand dus daar gaan we het verder niet meer over hebben![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |