abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2004 @ 00:37:45 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19825967
quote:

DEN HAAG (ANP) - De vader van prinses Máxima, Jorge Zorreguieta, krijgt tijdens de doop van prinses Catharina-Amalia zaterdag in Den Haag een prominente plek in de Grote of St. Jacobskerk. Hij zit samen met zijn echtgenote naast koningin Beatrix.

De schoonouders van prins Willem-Alexander zijn bij de plechtigheid aanwezig als officiële gasten van de koningin. Prins Bernhard is niet aanwezig bij de doop. De predikant van de dienst, dominee Carel ter Linden zal prinses Amalia dopen met water uit de Jordaan. Drie vrienden van prins Willem-Alexander, uit Israël, Jordanië en de Palestijnse gebieden hebben hiervoor gezorgd.

Jeugdig karakter

De wens van het prinselijk paar dat de plechtigheid vooral een jeugdig karakter moet krijgen, wordt voor een groot deel vervuld. Van de 1200 genodigden zijn er bijna 290 van jeugdige leeftijd.

Naast de vijftien brugklassers uit elke provincie en uit elke van de vier grote steden, zijn drie basischoolleerlingen aanwezig die de Amalia-tekeningwedstrijd van de Haagsche Courant hebben gewonnen. Tevens zijn enkele tientallen vertegenwoordigers van verschillende studentenverenigingen uitgenodigd voor de dienst. Boven de genodigden hangen ongeveer duizend ingezonden kindertekeningen.

Na afloop van de doop is voor ongeveer 110 genodigden een dejeuner op Paleis Noordeinde. Ook premier Balkenende zal bij deze lunch aanwezig zijn. Prinses Laurentien vervult een belangrijke rol tijdens de dienst. Zij zal het prinsesje naar binnen dragen, alvorens zij wordt gedoopt.

Protestactie

Hijos, de Nederlandse vereniging van kinderen van mensen die tijdens de Argentijnse dictatuur zijn verdwenen, zal zaterdag protesteren langs de route naar de Grote of St. Jacobs Kerk in Den Haag. De organisatie vindt het ongepast dat Jorge Zorreguieta bij de doop van prinses Amalia aanwezig is.
Ik mag toch hopen dat die mensen van Hijos vóór de aanvang van die tocht allemaal netjes aan een parkeerpaal ver van de route zijn vastgebonden en pas weer losgelaten worden als de ceremonie achter de rug is .
  zaterdag 12 juni 2004 @ 00:51:14 #2
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_19826225
Het is verschrikkelijk wat er in Argentinië is gebeurd, maar dat is geen reden het leven van het koningspaar en hun dochter te verzieken met demonstraties. Laat die vader lekker komen, hij doet toch geen vlieg kwaad als hij hier zit..
Ik ben het. Chirma, de wonderhond.
pi_19826311
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:37 schreef Loedertje het volgende:
Ik mag toch hopen dat die mensen van Hijos vóór de aanvang van die tocht allemaal netjes aan een parkeerpaal ver van de route zijn vastgebonden en pas weer losgelaten worden als de ceremonie achter de rug is .
Inderdaad, laat het verleden het heden niet verpesten.
pi_19826324
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:51 schreef Chirma het volgende:
Het is verschrikkelijk wat er in Argentinië is gebeurd, maar dat is geen reden het leven van het koningspaar en hun dochter te verzieken met demonstraties. Laat die vader lekker komen, hij doet toch geen vlieg kwaad als hij hier zit..
Precies, op zo'n manier worden Maxima en dat kind de dupe van iets waar ze zelf niets aan kunnen doen (ten eerste). Ten tweede is die dictatuur al een aardige tijd achter de rug en die mensen komen, lijkt mij zo, echt niet meer terug. Als men (ten derde) de schuldigen wil laten oppakken moet men toch echt ergens anders gaan protesteren. En laat (ten vierde) die man lekker bij zijn kleinkind zijn.
pi_19826353
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:37 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Je zou ze liever uit een vliegtuig gooien natuurlijk.

Schandalig dat die fascist erbij is - wat een selectieve verontwaardiging van het parlement. Die man hoort gewoon niet bij officiele gelegenheden (die live op de tv worden uitgezonden) thuis. Hij kan duizend keer opa en vader zijn, hij is onderdeel geweest van een regime dat onnoemelijk veel slachtoffers heeft gemaakt. Het is voor mij op geen enkele manier goed te praten dat die man hier openlijk in beeld is. Ineens doen slachtoffers er dan niet meer toe. We zijn zo vol van 4 mei maar hier knijpen we even een oogje dicht.
pi_19826378
hulde! ik heb dat gejank in Nederland nooit goed begrepen.. laat die vader Zorreguieta toch lekker komen in Nederland, stelletje calvinistische zuurpruimen.

In die cultuur zijn je ouders alles, weet je hoe pijnlijk het voor Máxima moet zijn geweest haar ouders te missen bij háár bruiloft?! Van mij had pa Zorreguieta gewoon aanwezig mogen zijn.

Gelukkig is 'ie er wel bij bij de doop van zijn kleindochter.
.
pi_19826408
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:59 schreef francia het volgende:
weet je hoe pijnlijk het voor Máxima moet zijn geweest haar ouders te missen bij háár bruiloft?!
Weet je hoe pijnlijk het is als je familieleden zijn verdwenen, uit een vliegtuig gegooid en in zee gedumpt en dat je tot op de dag van vandaag geen zekerheid hebt over hun lot?
pi_19826439
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Weet je hoe pijnlijk het is als je familieleden zijn verdwenen, uit een vliegtuig gegooid en in zee gedumpt en dat je tot op de dag van vandaag geen zekerheid hebt over hun lot?
heb je bewijzen dat Zorreguieta daar achter zat??

en daarnaast, wat hebben Máxima en Amalia daar mee te maken. Laat die familie toch lekker, en bemoei je als volk er niet mee.
.
pi_19826480
Die discussie houdt ook nooit op
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_19826487
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:02 schreef francia het volgende:

[..]

heb je bewijzen dat Zorreguieta daar achter zat??
Hij was lid van de regering.
quote:
en daarnaast, wat hebben Máxima en Amalia daar mee te maken. Laat die familie toch lekker, en bemoei je als volk er niet mee.
Laat ze het kind dan lekker in Argentinie gaan dopen dan hoeven wij die fascist hier niet. Het is jammer maar sommige dingen zijn te groot en te kwetsend.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 01:04:50 #11
32422 engessa
Who's dirty?
pi_19826496
Laat die opa lekker bij de doop van zijn kind zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2004 @ 01:07:11 #12
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19826548
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:58 schreef SCH het volgende:

hij is onderdeel geweest van een regime dat onnoemelijk veel slachtoffers heeft gemaakt.

We zijn zo vol van 4 mei maar hier knijpen we even een oogje dicht.
Nee hoor, ook op 4 mei staan er Duitse mensen bij de dodenherdenking.
pi_19826568
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:07 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nee hoor, ook op 4 mei staan er Duitse mensen bij de dodenherdenking.
Ja, die steken hun kop niet in het zand. Heb je Zorreg. ooit spijt horen betuigen?
  zaterdag 12 juni 2004 @ 01:09:14 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19826593
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Die regering waar Nederland redelijk goede zaken mee deed? Die regering? Toen wel investeren, geld verdienen en dan nu hypocriet gaan lopen blaten zeker?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19826602
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die regering waar Nederland redelijk goede zaken mee deed? Die regering? Toen wel investeren, geld verdienen en dan nu hypocriet gaan lopen blaten zeker?
Wat hebben de slachtoffers en hun familieleden daaraan Dagonet?
pi_19826619
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat hebben de slachtoffers en hun familieleden daaraan Dagonet?
Wat hebben zij eraan als oud minister Jorge Nederland niet in mag.
The gum you like, is coming back in style.
pi_19826657
quote:

[..]

[..]

Laat ze het kind dan lekker in Argentinie gaan dopen dan hoeven wij die fascist hier niet. Het is jammer maar sommige dingen zijn te groot en te kwetsend.
Is dat een bewijs? omdat íe in de regering zat..?

en zelfs al zou hij fascist zijn, familierelaties zijn belangrijker naar mijn idee.
.
pi_19826659
quote:

Pas op voordat je gaat overdrijven...

Natuurlijk is het verschrikkelijk wat daar gebeurt is, daar twijfelt volgens mij (bijna) niemand aan. De man komt regelmatig in rechtsstaten en als er genoeg bewijs zou zijn, zou hij dan nog niet op ergens opgepakt zijn? Anders zijn die rechtsstaten van het zelfde niveau als het regime waarvoor hij (moest?) werken.
Dit alles staat echter geheel los van de doop van zijn kleindochter, zij mag boven alles daar niet de dupe van worden.
pi_19826701
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Wat hebben zij eraan als oud minister Jorge Nederland niet in mag.
Dat is een goede vraag. Ze vinden het zelf verschrikkelijk dat die man hier nu welkom is. Ik kan me dat heel goed voorstellen. Het betekent voor hen een ontkenning van wat er is gebeurd. In Argentinie is er nog steeds geen openheid over - voor hun is het steun en erkenning van wat hen is overkomen als de verantwoordelijken worden aan gewezen en in ieder geval niet op officiele gelgegenheden mogen verschijnen.
pi_19826816
Fijn voor die vader, gun het hem van harte.

Maar als ik erbij zou moeten zijn, dan het liefst zo ver mogelijk achteraan, mijn god, wat is dat kind lelijk met die bolle wangen en die ver naar beneden hangende mondhoeken, ze zeggen wel eens 'lelijk in de luier, mooi in de sluier' , maar dat kan hier alleen opgaan waarneer je die sluier over een jaartje of 20 over dat smoelwerk heen hangt!!!

Zij zullen er blij mee zijn, veel plezier gewenst, nu de rest van Nederland nog....
...ik wil geen begrafenisverzekering, ik wil graag dat iedereen echt treurig is wanneer ik overlijd
pi_19827133
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, die steken hun kop niet in het zand. Heb je Zorreg. ooit spijt horen betuigen?
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Klagen over oorlogsverleden etc. Does the name 'Colijn' ring a bell? De man die in koelen bloede het bevel gaf om Balinese zwangere vrouwen met een bajonet door de buik van hun levens te beroven en toekijkend lekker een sigaartje rookte en vervolgens premier werd van ons kikkerlandje. Dát is pas smerig, vergeleken met dat is dit helemaal niets ernstigs.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 01:48:37 #22
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_19827174
quote:

[..]

en jij wel?

je weet niet eens of het waar is, je lult alleen maar een paar oproerkraaiers na die vinden dat hij verantwoordelijk is, puur en alleen omdat hij toevallig in dezelfde regering zat. Bij de Neuremberg Trials werd toch ook niet iedereen even zwaar gestraft ofwel? goh, hoe zou dat toch komen, misschien hadden sommige mensen minder of zelfs aandeel?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_19827185
Komt Colijn ook bij de doop dan?
  zaterdag 12 juni 2004 @ 01:58:32 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_19827363
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:49 schreef SCH het volgende:
Komt Colijn ook bij de doop dan?
maar ontopic reacties met inhoud en gefundeerde argumentatie over je standpunt hoeven we dus niet meer te verwachten?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_19827459
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:58 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

maar ontopic reacties met inhoud en gefundeerde argumentatie over je standpunt hoeven we dus niet meer te verwachten?
Lees hierboven even. Ik snap je vergelijking met Colijn niet - omdat Nederland geen schone geschiedenis heeft, zouden we ons leven niet mogen beteren? Dat vind ik pas hypocriet. Die man is gewoon onderdeel van een fascistisch regime dat verantwoordelijk is voor vele martelingen, moorden, verdwijningen en andere misstanden - hij heeft nooit schuld bekend of iets voor de nabestaanden gedaan.

"Zorreguieta zelf zou zich, als medewerker van 'slechts' de sectie Landbouw, niet schuldig hebben gemaakt aan de gruwelijkheden. Hij ontkent zelfs dat hij op de hoogte was van de mate waarin het Videla-regime zich schuldig maakte aan onderdrukking. Maar de landbouworganisatie SRA waarvan Zorreguieta secretaris was, hield zich bij de machtsovername van Videla niet afzijdig, zo is later gebleken. En toen hij in 1976 werd gevraagd minister te worden, had hij volgens critici dus kunnen weten wat er speelde. Later verklaart Zorreguieta dat hij het niet gepast vond zijn medewerking te weigeren 'op een moment dat het land uiteen dreigde te vallen'." - bron: NOVA
pi_19827507
Oh.

-prepare to be deleted-
  † In Memoriam † zaterdag 12 juni 2004 @ 02:08:15 #27
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19827512
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:23 schreef Argenta het volgende:
maar dat kan hier alleen opgaan waarneer je die sluier over een jaartje of 20 over dat smoelwerk heen hangt!!!
Het gaat hier NIET over hoofddoekjes en burka-dingen
pi_19827575
De Hijos moet es ophouden met zeuren en hun leven op pakken. Wij als Nederlanders zeiken toch ook niet dat er elk jaar weer miljoenen duitsers in nederland plezier komen maken, ondanks het duitse verleden....Dit is precies hetzelfde. Dat Zorrequeta heeft deel genomen aan een regering die foute dingen heeft gedaan is misschien niet goed, maar wtf heeft dat te maken met de doop van Amalia? Het is zijn kleinkind en dus een prive aangelegenheid. Alleen in dit geval is het groot en publicitair, omdat het over het koningshuis gaat. Als ze zo graag zijn excuses willen hebben, moeten ze zich richten op hem persoonlijk, niet op de doop van kleinkinderen, dochters of whatever....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_19827650
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 01:45 schreef cultheld het volgende:

[..]

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet. Klagen over oorlogsverleden etc. Does the name 'Colijn' ring a bell? De man die in koelen bloede het bevel gaf om Balinese zwangere vrouwen met een bajonet door de buik van hun levens te beroven en toekijkend lekker een sigaartje rookte en vervolgens premier werd van ons kikkerlandje. Dát is pas smerig, vergeleken met dat is dit helemaal niets ernstigs.
Ook Nederland kent de doofpot. Want van dit soort zaken leer je nooit iets in de geschiedenislessen.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 02:28:35 #30
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_19827775
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 00:51 schreef Chirma het volgende:
Precies!
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 02:36:43 #31
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19827863
Juliana was toch ook altijd welkom bij allerlei gelegenheden?
Nou er vloeide aardig wat bloed hoor in Indie in haar tijd, dus als dat mocht...

Een kennis van mij heeft een tijdje geleden de vader van Maxima gezien in de C&A, zijn vrouw was een jurkje aan het passen
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  zaterdag 12 juni 2004 @ 03:09:15 #32
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_19828198
quote:

[..]

dat valt reuze mee, want op het moment dat je het water raakt ben je op slag dood, dus zoveel pijn komt er niet bij kijken
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zaterdag 12 juni 2004 @ 03:11:23 #33
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_19828225
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 03:09 schreef speedcore het volgende:

[..]

dat valt reuze mee, want op het moment dat je het water raakt ben je op slag dood, dus zoveel pijn komt er niet bij kijken
voor de familieleden is het heel pijnlijk en verschrikkelijk wat er is gebeurd.. maar ze krijgen hun geliefden niet terug door te lopen demonstreren
  zaterdag 12 juni 2004 @ 03:11:52 #34
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_19828228
btw, SCH, dat eeuwige en vooral verkrampte tegengeluid dat jezo dwangmatig laat horen begint best voorspelbaar te worden
opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  zaterdag 12 juni 2004 @ 03:13:57 #35
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_19828246
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 03:11 schreef Chirma het volgende:

[..]

voor de familieleden is het heel pijnlijk en verschrikkelijk wat er is gebeurd.. maar ze krijgen hun geliefden niet terug door te lopen demonstreren
don`t give a shit. Papa gaat wat mij betreft gewoon fijn de doop van z`n kleindochter bijwonen en de neerlandsche bevolking heeft zich niet te bemoeien met prive en familiezaken.

nuff said.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 juni 2004 @ 11:49:26 #36
862 Arcee
Look closer
pi_19831392
Dopen... wat een flauwekul.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 12 juni 2004 @ 11:50:59 #37
28669 Chirma
Ik moest kloppen..
pi_19831421
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 11:49 schreef Arcee het volgende:
Dopen... wat een flauwekul.
misschien is Amalia wel heel zondig geweest
pi_19831564
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 03:09 schreef speedcore het volgende:

[..]

Oooooh wat een troost. Nee nu is alles vergeven en vergeten.

Al die gedoe zegt genoeg over de onze geweldige koninklijke familie,
  zaterdag 12 juni 2004 @ 12:03:33 #39
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19831624
Bah.

Als WimLexMax zo graag papa Z erbij willen hebben dan laten ze het kind toch gewoon in Argentinie dopen?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 12 juni 2004 @ 12:12:59 #40
67174 Dos37
Come on Twente
pi_19831786
Wat een gedoe die doop man je zegent dat kind je gooit er wat spa blauw over heen en klaar
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_19831868
Zorrequeta mocht niet bij het huwelijk zijn. Daarmee straften we vooral zijn dochter die daar niets mee van doen had. En dat zou dan volgens sommigen nog een keer moeten gebeuren. Wreed.
pi_19832066
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 12:03 schreef robh het volgende:
Bah.

Als WimLexMax zo graag papa Z erbij willen hebben dan laten ze het kind toch gewoon in Argentinie dopen?
Die doop heeft vooral een religieuze functie, en geen politieke functie. Dat pa Zorreguita niet bij het huwelijk aanwezig mocht zijn, kan ik me nog een beetje indenken, aangezien dit ook op politiek vlak van betekenis was (Max werd immers ineens prinses). De doop is echter volledig losstaand van politiek. Het is een uiting van religie, en waarom zou je familie daar niet bij aanwezig mogen zijn?

Als we iedereen die zich ooit heeft ingelaten met moorden en martelen moeten gaan mijden in dit land, dan zijn we op dit moment redelijk hypocriet. Nederland heeft tenslotte nog steeds banden met de VS, en wat doen die in Irak op dit moment? Juist ja, martelen (van de week naar buiten gekomen dat Rumsfeld toestemming geeft voor martelen "in bepaalde gevallen"). Met Bush en zijn vriendjes onderhouden we wél een POLITIEK contact.

Zouden we dan een man, die decennia geleden deel heeft uitgemaakt van een totalitair, fascistisch regime (en dus misschien iets wist van martelingen en verdwijningen van mensen) als landbouwminister (ja, inderdaad, LANDBOUW! wat heeftie gedaan, koeien naar de slacht gedeporteerd?), moeten verbieden om op een NIET POLITIEKE bijeenkomst aanwezig te zijn?
pi_19832147
Gewaagde preek trouwens...
pi_19832242
Mooie preek
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_19833774
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 12:28 schreef innovative het volgende:

[..]

Die doop heeft vooral een religieuze functie, en geen politieke functie. Dat pa Zorreguita niet bij het huwelijk aanwezig mocht zijn, kan ik me nog een beetje indenken, aangezien dit ook op politiek vlak van betekenis was (Max werd immers ineens prinses). De doop is echter volledig losstaand van politiek. Het is een uiting van religie, en waarom zou je familie daar niet bij aanwezig mogen zijn?

Als we iedereen die zich ooit heeft ingelaten met moorden en martelen moeten gaan mijden in dit land, dan zijn we op dit moment redelijk hypocriet. Nederland heeft tenslotte nog steeds banden met de VS, en wat doen die in Irak op dit moment? Juist ja, martelen (van de week naar buiten gekomen dat Rumsfeld toestemming geeft voor martelen "in bepaalde gevallen"). Met Bush en zijn vriendjes onderhouden we wél een POLITIEK contact.

Zouden we dan een man, die decennia geleden deel heeft uitgemaakt van een totalitair, fascistisch regime (en dus misschien iets wist van martelingen en verdwijningen van mensen) als landbouwminister (ja, inderdaad, LANDBOUW! wat heeftie gedaan, koeien naar de slacht gedeporteerd?), moeten verbieden om op een NIET POLITIEKE bijeenkomst aanwezig te zijn?
ik ben het HELEMAAL met je eens!

Weet je wie pas hypocriet zijn, die demonstranten die tegen de komst van Jorge Zorreguieta zijn! Maar ze demonstreren niet als de fascisten Bush of Sharon een politiek gesprek met Nederland hebben.

Vandaag bij de doop waren weer van die zielige mensen die zonodig het feestje van Máxima en W-A moesten verpesten sick

Ik heb de doop gezien, en Máxima zat te glunderen van blijdschap omdat eindelijk haar ouders er ook bij waren. Haar moeder was ook dolgelukkig. Dat vind ik pas mooi!
.
pi_19838471
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 13:53 schreef francia het volgende:
Ik heb de doop gezien, en Máxima zat te glunderen van blijdschap omdat eindelijk haar ouders er ook bij waren. Haar moeder was ook dolgelukkig. Dat vind ik pas mooi!
Ja, vergeet het verleden maar. Fijn dat Maxima blij was, ik gun het haar van harte. Maar het blijft pijnlijk voor de slachtoffers en nabestaanden dat en vertegenwoordiger van een dictatoriaal regime hier de bink kan uithangen. Als het een prive-bijeenkomst was, hou het dan ook prive en doe het niet met al die pracht en praal.
pi_19838632
de bink uithangen is overdreven, SCH

hij zat daar gewoon als vader en opa, meer niet.

dat zijn dochter getrouwd is met een kroonprins is niet wat je hem aan kan rekenen, hij kiest niet voor een doop met pracht en praal, hij kiest voor zijn kind en kleinkind, wil daar bij zijn.

Het meerendeel vd Nederlanders heeft daar nu geen moeite meer mee , een oud premier Kok ook niet zoals te zien was.
pi_19838746
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 17:54 schreef milagro het volgende:
de bink uithangen is overdreven, SCH

hij zat daar gewoon als vader en opa, meer niet.
Dat voelt voor de nabestaanden toch wat anders aan denk ik.
quote:
dat zijn dochter getrouwd is met een kroonprins is niet wat je hem aan kan rekenen, hij kiest niet voor een doop met pracht en praal, hij kiest voor zijn kind en kleinkind, wil daar bij zijn.
Je zou hem bijna zielig gaan vinden. Feit is dat hij nooit spijt heeft betuigd en nooit verantwoordelijkheid heeft genomen voor zijn daden. Zolang hij dat niet doet, vind ik een dergelijk soort optreden ongepast. Niemand ontzegt hem het recht om opa en vader te zijn - en de familie kiest wel degelijk voor deze pracht en praal.
quote:
Het meerendeel vd Nederlanders heeft daar nu geen moeite meer mee , een oud premier Kok ook niet zoals te zien was.
Dat is niet zo relevant. Het waren volgens mij geen Nederlanders die slachtoffer waren van dat regime. Bovendien vond het meerendeel van de Nederlanders de kwestie ook al niet zo interessant bij het huwelijk - niet alles is af te meten aan de Maurice de Hond-factor.

Het is vreemd dat er bij het huwelijk zoveel drukte om was en nu lijkt alles vergeven en vergeten. Terwijl er aan de feiten niks is veranderd.
pi_19841800
Er was rond het huwelijk helemaal niet 'zoveel drukte'. Er waren wat schreeuwers van het type SCH dat het onmogelijk maakte voor Máxima om haar ouders normaal bij haar huwelijk te hebben. Maar het overgrote deel van de Nederlanders heeft nooit gedacht dat er ook maar enige reden was om hem weg te houden.

Daarnaast, het is hier NEDERLAND, dus dat NEDERLANDERS vinden dat die man welkom is en naast de NEDERLANDSE koningin mag zitten is alleszins relevant.

Dat een stelletje Argentijnen die geen richting aan hun leven kunnen geven daar tegen zijn is derhalve volstrekt irrelevant.
pi_19841883
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 19:56 schreef HiZ het volgende:
Er was rond het huwelijk helemaal niet 'zoveel drukte'. Er waren wat schreeuwers van het type SCH dat het onmogelijk maakte voor Máxima om haar ouders normaal bij haar huwelijk te hebben. Maar het overgrote deel van de Nederlanders heeft nooit gedacht dat er ook maar enige reden was om hem weg te houden.
Daarom ging Van der Stoel bij papa Z. op visite en koos hij er voor er niet bij te zijn, bedoel je. Man, het was een zeldzame drukte. Wat het overgrote deel van de Nederlanders vindt, zal me een zorg wezen. Je moet niet alles in referendatermen beoordelen.
pi_19841989
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom ging Van der Stoel bij papa Z. op visite en koos hij er voor er niet bij te zijn, bedoel je. Man, het was een zeldzame drukte. Wat het overgrote deel van de Nederlanders vindt, zal me een zorg wezen. Je moet niet alles in referendatermen beoordelen.
Koudwatervrees bij Kok, die sowieso nauwelijks een stap durfde te doen zonder er een commissie voor aan te stellen.

En het gaat hier niet over referenda, het gaat erom of wij ons staatshoofd en haar familie de wet moeten laten voorschrijven door een marginaal groepje buitenlanders, die hier nog niet eens wonen ook. En het antwoord op die vraag is NEE.
pi_19842224
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:01 schreef HiZ het volgende:

[..]

Koudwatervrees bij Kok, die sowieso nauwelijks een stap durfde te doen zonder er een commissie voor aan te stellen.

En het gaat hier niet over referenda, het gaat erom of wij ons staatshoofd en haar familie de wet moeten laten voorschrijven door een marginaal groepje buitenlanders, die hier nog niet eens wonen ook. En het antwoord op die vraag is NEE.
Helemaal mee eens.
pi_19842434
quote:

[..]

hear hear
pi_19842460
quote:
De wet laten voorschrijven??? Het is een kwestie van fatsoen. Een beetje respect voor de nabestaanden van slachtoffers die dood zijn gemarteld en uit vliegtuigen zijn gedonderd.
pi_19842486
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:15 schreef milagro het volgende:

[..]

hear hear
Hoe kun je dat nou zeggen? Je vindt die Dwaze Moeders in Argentinie maar zeurpieten ofzo?????
Als er hier iets met moeders is, sta je altijd vooraan - en terecht, daar niet van.
pi_19842574
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:16 schreef SCH het volgende:

[..]

De wet laten voorschrijven??? Het is een kwestie van fatsoen. Een beetje respect voor de nabestaanden van slachtoffers die dood zijn gemarteld en uit vliegtuigen zijn gedonderd.
Een beetje respect voor de Koningin en haar familie, wij hebben nu niets te maken met die slachtoffers. Dat is een zaak tussen de slachtoffers en de Argentijnse staat!
pi_19842592
quote:

[..]

ik heb meer respect voor Máxima en die kleine Amalia.. wie ben jij om hen te verbieden om hun vader/ opa uit te nodigen voor de doop.

ik vind het van geen fatsoen dat een aantal mensen die nog in het verleden leven zoveel aandacht krijgen van de nederlandse media, waardoor bijv. pa Zorreguieta niet bij de bruiloft van zijn dochter aanwezig kon zijn.

Als 'ie echt schuldig is (ik heb nooit bewijzen gezien!) dan moeten die Argentijnen maar een proces beginnen, maar zolang dat niet het geval is vind ik dat hij recht heeft om zijn dochter te zien trouwen, z'n kleindochter te zien dopen etc. Je ouders zijn het belangrijkste in je leven.
.
pi_19842650
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:17 schreef SCH het volgende:

[..]

Hoe kun je dat nou zeggen? Je vindt die Dwaze Moeders in Argentinie maar zeurpieten ofzo?????
Als er hier iets met moeders is, sta je altijd vooraan - en terecht, daar niet van.
Dit gaat om een vader die bij de doop van zijn kleinkind wil zijn, in Nederland.
Hij heeft geen status hier, geen politieke functie, gewoon een vader, een opa.

Die moeders zijn zeker geen zeurpieten, maar dit is Nederland, dit is een kind dat gedoopt wordt, en opa wil daar bij zijn.

Dit is geen politiek statement.
pi_19842699
En, zoals gezegt. Als de Argentijnse staat en het grootste gedeelte van Argentinie zelf de noodzaak niet ziet om deze man te onderzoeken en indien nodig te vervolgen. Wie zijn wij dan om hem te brandmerken!
pi_19842855
quote:

[..]

Laten die mensen zich vooral richten tot de rechter in Argentinië, het land waar ze wonen en waar hun familieleden zijn vermoord.
pi_19842928
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Laten die mensen zich vooral richten tot de rechter in Argentinië, het land waar ze wonen en waar hun familieleden zijn vermoord.
Dat doen ze ook vooral. Maar de ontkenning en verdringing is groot.
pi_19842939
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:20 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Een beetje respect voor de Koningin en haar familie, wij hebben nu niets te maken met die slachtoffers. Dat is een zaak tussen de slachtoffers en de Argentijnse staat!
Jeemig Respectvol hoor
pi_19842977
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:23 schreef milagro het volgende:

[..]

Dit gaat om een vader die bij de doop van zijn kleinkind wil zijn, in Nederland.
Hij heeft geen status hier, geen politieke functie, gewoon een vader, een opa.
Nogmaals: laten ze de doop dan low key houden of doe het ergens anders. Nu is er een officiele gelegenheid van gemaakt die live op tv wordt uitgezonden. NIemand verbiedt die man opa te zijn. Maar hij is en blijft altijd de ex-minister en staatssecretaris uit een dictatoriale periode. Dat kan veranderen, dat hangt van hem zelf af.
quote:
Die moeders zijn zeker geen zeurpieten, maar dit is Nederland, dit is een kind dat gedoopt wordt, en opa wil daar bij zijn.
De moeders spreken daar hun afschuw over uit en vinden en het verschrikkelijk, ik denk dat we toch eerst naar hun rechten moeten kijken en dan pas naar die van zo'n man.
pi_19843015
Tjee, ik ben het voor het eerst eens met SCH...

Maar wat kan je verwachten van een Koninklijke familie met Paul R en WiM K. als huisvrienden.
pi_19843118
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Jeemig Respectvol hoor
Het gaat ons niet aan, wie ben jij om erover te zeuren, als het gros van het Argentijnse volk het niet doet!
pi_19843179
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:34 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat doen ze ook vooral. Maar de ontkenning en verdringing is groot.
Ja hoor, dat is waarschijnlijk ook waarom zelfs Videla niet ontkomt aan juridische vervolging.
pi_19843241
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Nogmaals: laten ze de doop dan low key houden of doe het ergens anders. Nu is er een officiele gelegenheid van gemaakt die live op tv wordt uitgezonden. NIemand verbiedt die man opa te zijn. Maar hij is en blijft altijd de ex-minister en staatssecretaris uit een dictatoriale periode. Dat kan veranderen, dat hangt van hem zelf af.
[..]

De moeders spreken daar hun afschuw over uit en vinden en het verschrikkelijk, ik denk dat we toch eerst naar hun rechten moeten kijken en dan pas naar die van zo'n man.
Wij moeten helemaal niets hier in Nederland.

En die man wilt bij de doop van zijn kleinkind zijn, hij vraagt niet om de publiciteit, daar kiest de Koningin voor.
Hij maakt geen statement, hij ontkent of bekent niets hiermee.
pi_19843275
Overigens ontbreekt de naam Zorreguieta op de lijst die de Argentijnse organisatie die zich bezighoudt met de vuile oorlog volledig: lijst
pi_19843629
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:43 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het gaat ons niet aan, wie ben jij om erover te zeuren, als het gros van het Argentijnse volk het niet doet!
Waarom zou dat in vredesnaam een overweging zijn. Ben je het ermee eens dat het bewind van Videla afschuwelijk was en dat er heel veel slachtoffers zijn gevallen?
pi_19843682
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:48 schreef milagro het volgende:

En die man wilt bij de doop van zijn kleinkind zijn, hij vraagt niet om de publiciteit, daar kiest de Koningin voor.
Hij maakt geen statement, hij ontkent of bekent niets hiermee.
Die man heeft zijn rechten al lang verspeeld, waarom hou je zo'n iemand in vredesnaam de hand boven het hoofd. Het maakt niet uit of hij kiest voor de publiciteit of iemand anders, feit is dat die er is en dat dat pijnlijk en kwetsend voor de slachtoffers is en dat het vreemd is dat het een teken is dat Nederland niet al te moeilijk doet over fascistische regimes.

Hij maakt idd geen statement, deed dat hij dat maar eens.
pi_19844610
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zou dat in vredesnaam een overweging zijn. Ben je het ermee eens dat het bewind van Videla afschuwelijk was en dat er heel veel slachtoffers zijn gevallen?
Ik vind het niet relevant bij de doop van onze Kroonsprinses, zolang de opa van de kroonprinses in eigen land niets verweten word!
pi_19844669
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:09 schreef SCH het volgende:

[..]

Die man heeft zijn rechten al lang verspeeld, waarom hou je zo'n iemand in vredesnaam de hand boven het hoofd. Het maakt niet uit of hij kiest voor de publiciteit of iemand anders, feit is dat die er is en dat dat pijnlijk en kwetsend voor de slachtoffers is en dat het vreemd is dat het een teken is dat Nederland niet al te moeilijk doet over fascistische regimes.

Je blijft in dit topic jezelf herhalen en weigert de zaken naar mijn mening behoorlijk van elkaar te scheiden. Die slachtoffers hebben niets te maken met de doop. Maxima en Amalia hebben niets maken met de slachtoffers en er is volgens mij echt niet te veel hard bewijs voor de directe betrokkenheid van Zorreg. Max vd Stoel heeft waarschijnlijk gewoon een heel handig compromis gesloten om niet te veel ophef te veroorzaken, aangezien die discussie toch niet beslecht had kunnen worden voor het huwlijk (zie o.a. dit topic). Verder vind ik het een beetje flauw om NOVA als per definitie correcte bron aan te halen. Kom dan met een citaat uit een gedegen rapportage, bijvoorbeeld die van Max vd Stoel.
De nabestaanden weten waarschijnlijk niet eens dat de man hier is (Nederland is een vlek op de wereldkaart). Het lijkt mij dat er buiten Argentinie meer mensen zich nog druk maken over een terecht misdadig te noemen regime (laat dat duidelijk) zijn, dan er binnen.
Waarom maakt SCH zich dan niet wat drukker over de dubieuze rol die ons land in Srebrenica heeft gespeeld, dat is zo'n 15 jaar actueler en heeft een directe betrokkenheid met Nederland. Ga dan Karremans tot persona non grata uitroepen, omdat hij een lamp van Mladic heeft aangenomen in ruil voor 8000 levens (overigens slechts als voorbeeld bedoeld, ik wil geen statement maken).
pi_19844706
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:55 schreef huggy_bear het volgende:

heeft een directe betrokkenheid met Nederland. Ga dan Karremans tot persona non grata uitroepen, omdat hij een lamp van Mladic heeft aangenomen in ruil voor 8000 levens (overigens slechts als voorbeeld bedoeld, ik wil geen statement maken).
Gelukkig, want het raakt kant nog wal!
pi_19844930
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 21:56 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Gelukkig, want het raakt kant nog wal!
Heb je gelijk in, was niet nodig dat voorbeeld, waarvoor excuses
pi_19847016
quote:

[..]

Welke rechten verspeelt iemand precies door geen misdaden te plegen of er zelfs niet eens van verdacht te worden, gelet op het volledig ontbreken van J. Zorreguieta in de lijsten van daders die door Argentijnse slachtoffers en hun nabestaanden wordt bijgehouden?

Of is hij gewoon schuldig omdat jij dat vindt?

Ironisch dat de 'aanklager SCH' zichzelf in precies hetzelfde hoekje plaatst als de dictatuur die hij aanklaagt; 'iedereen is schuldig en het tegendeel accepteren we niet'. De volgende stap is dat je mensen uit een vliegtuig wil gooien boven zee.
pi_19847068
quote:

[..]

Kwetsen voor de slachtoffers daar als hij hier de doop van zijn kleindochter bijwoont
pi_19847105
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Kwetsen voor de slachtoffers daar als hij hier de doop van zijn kleindochter bijwoont
Ja tuurlijk, het is ook kwetsend voor de slachtoffers dat wij ons hier achter onze pc schermen vrolijk zitten te maken over SCH's rode fascisme (hehe.. lang niet gebruikt die term).
pi_19847229
Het is net zo kwetsend dat sommigen zich alleen dan druk maken om de dwaze moeders als er een kind gedoopt wordt en opa aanwezig daarbij is.

No passeran, Zorreguietas!!!
pi_19847310
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:41 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja tuurlijk, het is ook kwetsend voor de slachtoffers dat wij ons hier achter onze pc schermen vrolijk zitten te maken over SCH's rode fascisme (hehe.. lang niet gebruikt die term).
IK vind het wel een leuke term
pi_19847371
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:38 schreef HiZ het volgende:

[..]

Welke rechten verspeelt iemand precies door geen misdaden te plegen of er zelfs niet eens van verdacht te worden, gelet op het volledig ontbreken van J. Zorreguieta in de lijsten van daders die door Argentijnse slachtoffers en hun nabestaanden wordt bijgehouden?

Of is hij gewoon schuldig omdat jij dat vindt?

Ironisch dat de 'aanklager SCH' zichzelf in precies hetzelfde hoekje plaatst als de dictatuur die hij aanklaagt; 'iedereen is schuldig en het tegendeel accepteren we niet'. De volgende stap is dat je mensen uit een vliegtuig wil gooien boven zee.
Zat Z. in het kabinet tijdens Videla of niet. Was dat een misdadig regime of niet? "Ich habe es nicht gewusst" is voor mij geen excuus, en voor de slachtoffers al zeker niet. De krampachtigheid waarmee de man wordt verdedigd, vind ik nogal merkwaardig. Het regime Videla was niet zomaar een regime maar een uiterst kwaadaardig en sadistisch regime - wie daar onderdeel vanuit maakte heeft zijn rechten niet verspeeld. Natuurlijk mag hij bij de doop van zijn kleindochter zijn - ergens rustig in een kerkje zonder dat mensen ervan op de hoogte zijn. En reken maar dat 'de moeders' hiervan op de hoogte zijn.

Waar komt toch die behoefte vandaan om dat regime goed te praten, want dat doe je in feite als je vertegenwoordigers van dat regime verdedigt. Hij was geen politieman of banketbakker, hij was een zeer hoge regeringsfunctionaris. Kom op zeg. Alsof vertegenwoordigers uit het Hitler-tijdperk wel welkom waren geweest.
pi_19847413
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Die live op tv wordt uitgezonden, in aanwezigheid van het staatshoofd. Het is geen prive-aangelegenheid, daar zou geen bezwaar tegen zijn, maar een nationale gebeurtenis, dat maakt het verschil.
pi_19847546
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:52 schreef SCH het volgende:

Zat Z. in het kabinet tijdens Videla of niet. Was dat een misdadig regime of niet?
Niemand ontkent die feiten, schuif ons die woorden dan ook niet in de mond
quote:
"Ich habe es nicht gewusst" is voor mij geen excuus, en voor de slachtoffers al zeker niet. De krampachtigheid waarmee de man wordt verdedigd, vind ik nogal merkwaardig.
Hetzelfde valt voor jou te zeggen. Misschien is het alleen maar omdat je eigenlijk in iedere discussie op fok standaard tegen de rest in bent?
quote:
Het regime Videla was niet zomaar een regime maar een uiterst kwaadaardig en sadistisch regime - wie daar onderdeel vanuit maakte heeft zijn rechten niet verspeeld.
Waar komt toch die behoefte vandaan om dat regime goed te praten, want dat doe je in feite als je vertegenwoordigers van dat regime verdedigt. Hij was geen politieman of banketbakker, hij was een zeer hoge regeringsfunctionaris.

Wij verdedigen niemand, we zeggen slechts dat het gros van het Argentijnse volk hem niets aanrekend, wie ben jij om dat wel te doen?
quote:
Kom op zeg. Alsof vertegenwoordigers uit het Hitler-tijdperk wel welkom waren geweest.
Ja, mits ze net als bij dit geval niet door hun eigenland gezocht worden, verdacht zijn van misdaden of hun straf hebben uitgezeten.
pi_19847593
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:53 schreef SCH het volgende:

Die live op tv wordt uitgezonden, in aanwezigheid van het staatshoofd. Het is geen prive-aangelegenheid, daar zou geen bezwaar tegen zijn, maar een nationale gebeurtenis, dat maakt het verschil.
Het is evenwel een gebeurtenis zonder politieke inhoud of consequentie. Amalia behoort nu tot de protestantse kerk. Wellicht is dat van belang gezien de traditie van het koningshuis, maar verder betekent het weinig voor volk en vaderland. Het betekent voor de familieleden wél iets.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_19847670
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:58 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Niemand ontkent die feiten, schuif ons die woorden dan ook niet in de mond
Feit is dat Z. in de regering zat of ontken je dat ook? En dan zou hij van niks hebben geweten?
quote:
Hetzelfde valt voor jou te zeggen. Misschien is het alleen maar omdat je eigenlijk in iedere discussie op fok standaard tegen de rest in bent?
Flauw hoor.

quote:
Wij verdedigen niemand, we zeggen slechts dat het gros van het Argentijnse volk hem niets aanrekend, wie ben jij om dat wel te doen?
Als je de situatie in Argentinie een beetje kent dan weet je dat mensen daar wel iets anders aan hun hoofd hebben - en Z. was ook niet de belangrijkste, dat hoor je mij ook niet beweren. Maar het gaat om de nabestaanden.
quote:
Ja, mits ze net als bij dit geval niet door hun eigenland gezocht worden, verdacht zijn van misdaden of hun straf hebben uitgezeten.
Ach - de mantel der liefde. Een handlanger van Hitler lijkt mij geen prettige gast, ook als hij niet gezocht wordt of niet rechtstreeks op misdaden kan worden aangesproken. Hij blijft een handlanger, net als Z. een handlanger van Videla was.
pi_19847690
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:00 schreef RaisinGirl het volgende:

[..]

Het is evenwel een gebeurtenis zonder politieke inhoud of consequentie. Amalia behoort nu tot de protestantse kerk. Wellicht is dat van belang gezien de traditie van het koningshuis, maar verder betekent het weinig voor volk en vaderland. Het betekent voor de familieleden wél iets.
Als het zo weinig betekent, had het toch gewoon in alle stilte in een kerkje in Wassenaar kunnen plaatsvinden?
pi_19848606
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 23:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Zat Z. in het kabinet tijdens Videla of niet. Was dat een misdadig regime of niet? "Ich habe es nicht gewusst" is voor mij geen excuus, en voor de slachtoffers al zeker niet. De krampachtigheid waarmee de man wordt verdedigd, vind ik nogal merkwaardig. Het regime Videla was niet zomaar een regime maar een uiterst kwaadaardig en sadistisch regime - wie daar onderdeel vanuit maakte heeft zijn rechten niet verspeeld. Natuurlijk mag hij bij de doop van zijn kleindochter zijn - ergens rustig in een kerkje zonder dat mensen ervan op de hoogte zijn. En reken maar dat 'de moeders' hiervan op de hoogte zijn.

Waar komt toch die behoefte vandaan om dat regime goed te praten, want dat doe je in feite als je vertegenwoordigers van dat regime verdedigt. Hij was geen politieman of banketbakker, hij was een zeer hoge regeringsfunctionaris. Kom op zeg. Alsof vertegenwoordigers uit het Hitler-tijdperk wel welkom waren geweest.
Ja, jammer dan wat jij ervan vindt. De meerderheid van de Nederlanders heeft kennelijk geen sympathie voor jouw fascistoïde opvattingen en bekijkt e.e.a. uit een menselijker hoek. En daarnaast; het is nauwelijks de schuld van de Oranjes of de Zorreguietas dat ze geen stap kunnen doen zonder dat er camera's op ze gericht worden.
pi_19848678
Laat maar Hiz - als je zo doorslaat, heeft het geen zin. Jammer en zwak.
pi_19848708
Mensen martelen en uit vliegtuigen gooien vreselijk vinden, betekent dat je iets niet uit een menselijke hoek bekijkt. Ach ja, het is maar wat je normaal vindt. Ga eens in op de rol van Z. daar lul je over heen- het is wel gezellig om mij fascistisch te noemen maar het komt nogal dom over.
pi_19848711
Ik doorslaan? Mag je tegenwoordig de dingen niet meer bij hun naam noemen? Je bent gewoon iemand met een heel eng wereldbeeld. Daar word ik heel wat banger van dan van een grootvader die de doop van zijn kleinkind bijwoont.

Je moest eens weten hoe blij ik ben dat jij en je soort in dit land maar een kleine minderheid uitmaken.
pi_19848728
Wat is er eng aan het Videla regime af te keuren? Ik vind het eng dat jij daar heel relativerend over doet.
pi_19848736
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:50 schreef SCH het volgende:
Mensen martelen en uit vliegtuigen gooien vreselijk vinden, betekent dat je iets niet uit een menselijke hoek bekijkt.
Wanneer krijg je eens door dat Z. hier dus niet van verdacht word,

Je lult alleen maar in rondjes en blijft je oude standpunten die vaak allang ontkracht zijn herhalen.
pi_19848800
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:52 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wanneer krijg je eens door dat Z. hier dus niet van verdacht word,
Hoe kom je daar nou bij. Hij zat toch in de regering, of niet?
pi_19848810
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het zo weinig betekent, had het toch gewoon in alle stilte in een kerkje in Wassenaar kunnen plaatsvinden?
Had dat iets uitgemaakt? Je weet dat de vader van Maxima wel vaker naar Nederland zal komen op familiebezoek: is dat alleen maar oke zolang hij niet op beeld verschijnt? Welk doel is daarmee gediend? Waarom zou je iets of iemand verbergen als iedereen toch al van het bestaan op de hoogte is?

Deze man leeft nu eenmaal en hij heeft kinderen en kleinkinderen. Misschien is dat enkele feit voor de slachtoffers al een klap in het gezicht, maar je verandert er niets aan.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_19848828
Het maakt wel wat uit als iemand bij een officiele gelegenheid pontificaal in beeld zit. Je kan een prive-gelegenheid echt wel prive houden. Of hij gaat een keer op de kwestie in.
pi_19848906
quote:
Op zondag 13 juni 2004 00:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Jah, en Erwin Rommel was een Duitse Generaal en was ook geen Nazi,

Leer dingen eens los te zien van elkaar, scheer niet iedereen over een kam. En ga nu eens in op het argument. Als hij in Argentinie nergens van verdacht word, en niet op de lijsten staat. Waar moet jij je dan druk om maken!?
pi_19848972
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:01 schreef _The_General_ het volgende:
Leer dingen eens los te zien van elkaar
Het is niet los van elkaar te zien.
quote:
Als hij in Argentinie nergens van verdacht word, en niet op de lijsten staat. Waar moet jij je dan druk om maken!?
Dat is geen sterk argument omdat er in Argentinie nauwelijks onderzoek wordt gedaan. Zegt dat iets over het verleden? Videla heeft ook vrolijk door kunnen leven. In Chili zijn ook nog steeds mensen die Pinochet verafgoden, wil je daar op af gaan?

Hij was een belangrijk onderdeel van het systeem, dat maakt hem niet verdacht - dat maakt hem medeplichtig, daar is geen speld tussen te krijgen. Het gaat niet om Z. of om Maxima - het gaat om de nabestaanden en de slachtoffers, is een beetje respect zoveel gevraagd?
pi_19848983
quote:

[..]

Kenmerkend, Zorreguieta ontbreekt in ARGENTIJNSE overzichten van daders, maar de feiten betekenen zelden iets voor mensen met een fascistoïde wereldbeeld he SCH?
pi_19849004
quote:

[..]

Volgens mij heb jij geen plank voor je kop, maar een heel eikenhouten bos !!!

Nergens in dit topic worden de door jou aangehaalde feiten ontkend, maar geef nou gewoon ook eens toe dat de heer Z. niet formeel verdacht wordt van enig strafbaar feit. Als daar bewijs voor was, dan zou dat echt wel gebeuren. Tot die tijd kan Z, gewoon lekker de doop van dit en alle volgende kleinkinderen bijwonen. Met de goedkeuring van 84% van de nederlandse bevolking heb ik vandaag gehoord. Een mandaat waar menig politicus jaloers op zou zijn overigens.
Maar je moet misschien toch maar ophouden om de diverse posters die niet met jouw mening meegaan allerlei zaken in de mond te leggen die ze hier niet geuit hebben.
  zondag 13 juni 2004 @ 01:10:02 #99
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_19849015
Kunnen ze gewoon bij de Koninklijke Familie geen moslim worden? Veel eenvoudiger geloof, maar je gelooft wel in dezelfde God. Uiterst simpel dus. Geen gehannes met dopen enzevoort, alleen moet je Amalia eens naar Mekka sturen.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
pi_19849029
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:07 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Dat is geen sterk argument omdat er in Argentinie nauwelijks onderzoek wordt gedaan. Zegt dat iets over het verleden? Videla heeft ook vrolijk door kunnen leven. In Chili zijn ook nog steeds mensen die Pinochet verafgoden, wil je daar op af gaan?

Hij was een belangrijk onderdeel van het systeem, dat maakt hem niet verdacht - dat maakt hem medeplichtig, daar is geen speld tussen te krijgen. Het gaat niet om Z. of om Maxima - het gaat om de nabestaanden en de slachtoffers, is een beetje respect zoveel gevraagd?
Leugenaar, er wordt in Argentinië zat onderzoek gedaan, maar daar blijkt niet uit dat Zorreguieta betrokken is geweest bij waar jij 'm van beschuldigd. In mijn hoofd speelt nu de echo van de showprocessen die er werden gehouden door de nazi's. Daarbij schreeuwde de aanklager ook maar door en leidde het 'proces' tot de onvermijdelijke schuldigverklaring. Zeg het eens hardop SCH ? 'Sie sind ein Lump !!!' Lekker hard voor de spiegel, moet je eens doen, zo zeiden je grote voorbeelden het ook.
pi_19849045
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kenmerkend, Zorreguieta ontbreekt in ARGENTIJNSE overzichten van daders, maar de feiten betekenen zelden iets voor mensen met een fascistoïde wereldbeeld he SCH?
Hij zat in de regering. Wat snap je daar niet aan???????????????????????????????????
Hij had kabinetsoverleg met Videla en al die andere kabinetsleden tijdens een van de meest gruwelijke regimes die we hebben gekend - maar dat zegt je niks. Jij gaat af op lijstjes van instanties die zo hun belangen hebben. Ik ga liever af op de mensen waar het echt omgaat, die gruwen van de manier waarop wij er mee omgaan. Maar daar hebben we blijkbaar geen respect voor.

En door mij steeds voor fascist uit te maken, maak je verhaal niet bepaald sterker.
pi_19849049
Toch wel leuk dat ze helemaal stil werd en ging gapen, toch?
pi_19849060
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Leugenaar, er wordt in Argentinië zat onderzoek gedaan, maar daar blijkt niet uit dat Zorreguieta betrokken is geweest bij waar jij 'm van beschuldigd. In mijn hoofd speelt nu de echo van de showprocessen die er werden gehouden door de nazi's. Daarbij schreeuwde de aanklager ook maar door en leidde het 'proces' tot de onvermijdelijke schuldigverklaring. Zeg het eens hardop SCH ? 'Sie sind ein Lump !!!' Lekker hard voor de spiegel, moet je eens doen, zo zeiden je grote voorbeelden het ook.
pi_19849065
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:11 schreef HiZ het volgende:

[..]

Leugenaar, er wordt in Argentinië zat onderzoek gedaan, maar daar blijkt niet uit dat Zorreguieta betrokken is geweest bij waar jij 'm van beschuldigd.
Ik beschuldig hem ervan dat hij in de regering zat maar dat klopt volgens jou dus niet, en volgens dat onderzoek ook niet? Bron?
pi_19849088
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:07 schreef SCH het volgende:

Dat zegt alleen iets over je starheid, niets over dit onderwerp
quote:
Ook in buitenlandse onderzoeken kwam hij er goed vanaf.
quote:
Nee, het getuigt van veel respect dat wij Nederlanders het steeds oprakelen, ik heb interviews gezien met slachtoffers die hem ook niets verwijten. Nogmaals wie ben jij dan...

Het is net zoiets als mensen die tegen Duitse aanwezigheid waren op d-day terwijl veteranen er niets op tegen hadden. Laat de mensen die het meegemaakt hebben oordelen.
pi_19849109
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik beschuldig hem ervan dat hij in de regering zat maar dat klopt volgens jou dus niet, en volgens dat onderzoek ook niet? Bron?
Stop nu maar met mensen dingen in de mond te leggen die ze niet gezegt hebben. Dat is een erg irritante manier van discussieren.
pi_19849110
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:15 schreef _The_General_ het volgende:
Laat de mensen die het meegemaakt hebben oordelen.
Inderdaad, dat doe ik nou de hele tijd al
pi_19849145
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:16 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Stop nu maar met mensen dingen in de mond te leggen die ze niet gezegt hebben. Dat is een erg irritante manier van discussieren.
Zeik toch niet zo als het je niet uitkomt. Zeg er liever wat van dat die user me consequent voor fascist uitmaakt - beetje hypocriete houding, meneer de generaal. Geen van jullie gaat in op het feit dat hij in de regering zat, dat is het hele eieren eten. Hij is willens en wetens minister geworden in een kabinet dat moorden en martelen tot standaard had verheven. Dan hoef je zelf niet de trekker over te halen om toch medeplichtig te zijn.
pi_19849156
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:12 schreef SCH het volgende:

[..]

-knip-

En door mij steeds voor fascist uit te maken, maak je verhaal niet bepaald sterker.
Hij beticht jou niet facist te zijn (in mijn optiek dan), maar van fascistoide wereldbeelden. Daarmee doelend op het kennelijke feit dat jij je een beeld van de wereld en/of (jouw) werkelijkheid hebt gevormd, waarin je zaken als fascistisch bestempeld.
pi_19849172
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij zat in de regering. Wat snap je daar niet aan???????????????????????????????????
Hij had kabinetsoverleg met Videla en al die andere kabinetsleden tijdens een van de meest gruwelijke regimes die we hebben gekend - maar dat zegt je niks. Jij gaat af op lijstjes van instanties die zo hun belangen hebben. Ik ga liever af op de mensen waar het echt omgaat, die gruwen van de manier waarop wij er mee omgaan. Maar daar hebben we blijkbaar geen respect voor.

Ik ga uit van een lijstje van een organisatie die de belangen behartigt van mensen die verdwenen zijn en hun nabestaanden. Welke belangen hebben die erbij Zorreguieta uit hun overzichten te houden naast het feit dat ze hem niet als schuldig zien?

Argentinië is gedurende nagenoeg de hele vorige eeuw geregeerd door dictators van verschillende signatuur. De burgerlijke takken van de regering hebben nooit enige macht over de militaire takken gehad. Door jouw absurdistische wereldbeeld is iedereen in Argentinië die heeft meegewerkt aan het in stand houden van de normale maatschappelijke functies van de staat schuldig aan de misdaden van het militaire deel waar ze sowieso geen zeggenschap over hadden. Oftewel, alle Argentijnen, met uitzondering van de slachtoffers, zijn schuldig.

Ik blijf je fascisme griezelig vinden. En ik ben heel blij dat je niks echt in te brengen hebt in dit land.
pi_19849189
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Zeik toch niet zo als het je niet uitkomt. Zeg er liever wat van dat die user me consequent voor fascist uitmaakt - beetje hypocriete houding, meneer de generaal. Geen van jullie gaat in op het feit dat hij in de regering zat, dat is het hele eieren eten. Hij is willens en wetens minister geworden in een kabinet dat moorden en martelen tot standaard had verheven. Dan hoef je zelf niet de trekker over te halen om toch medeplichtig te zijn.
Die user maakt je niet uit tot fascist, hij omschrijft je wereldbeeld op een redelijk treffende manier.
Het feit dat hij in die regering zat is on relevant als organisaties internationaal en nationaal hem nergens van betichten.
pi_19849192
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:18 schreef huggy_bear het volgende:

[..]

Hij beticht jou niet facist te zijn (in mijn optiek dan), maar van fascistoide wereldbeelden. Daarmee doelend op het kennelijke feit dat jij je een beeld van de wereld en/of (jouw) werkelijkheid hebt gevormd, waarin je zaken als fascistisch bestempeld.
Nee ik bedoel wel degelijk dat hij zich gedraagt als een fascist, of dat hij in ieder geval een gedachtengoed uitdraagt dat zich alleen maar laat omschrijven als fascistoïde.
  zondag 13 juni 2004 @ 01:21:16 #113
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19849197
quote:
Hij had kabinetsoverleg met Videla en al die andere kabinetsleden tijdens een van de meest gruwelijke regimes die we hebben gekend
Het was zeker een onprettig regime, maar vergeleken andere vervelende regime's de laatste vijftig jaar viel het eigenlijk wel mee.
pi_19849201
NIet alle Argentijnen zaten in de regering en zaten met Videla en de zijnen om tafel, Hiz. Bagatellisseren is een kunst.

Ik blijf jouw naiviteit en goedpraterij heel erg eng vinden. Wat zit daar achter?
pi_19849211
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:18 schreef SCH het volgende:

[..]

-knip- Zeg er liever wat van dat die user me consequent voor fascist uitmaakt - knip-
Ja zeg, waar ben je mee bezig man. Niemand noemt jou een fascist. Je baalt er gewoon van dat je hier onvoldoende draagvlak vind voor je denkbeelden.
pi_19849222
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:20 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Die user maakt je niet uit tot fascist
Hij zegt zelf van wel
Maar goed, praat het allemaal goed. De moeders op het plein die nog steeds niet weten waar hun zonen zijn gebleven, hebben mijn sympathie. Niet de mensen die een dergelijk regime menen te moeten relativeren.
pi_19849234
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:20 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee ik bedoel wel degelijk dat hij zich gedraagt als een fascist, of dat hij in ieder geval een gedachtengoed uitdraagt dat zich alleen maar laat omschrijven als fascistoïde.
-edit-

[ Bericht 13% gewijzigd door huggy_bear op 14-06-2004 06:32:36 (overbodig) ]
pi_19849235
Ik heb overigens op geen enkel moment gezegd dat Zorreguieta niet in een regering onder de junta van Videla heeft gediend. Maar de eerste de beste denkende persoon had SCH kunnen vertellen dat er nogal wat verschil was in Argentinië tussen in de regering zitten en de macht hebben.

De machthebbers, degenen dus die achter de vuile oorlog zaten, zouden zich nooit hebben laten inperken door wie dan ook die ze in hun regeringen benoemden.
pi_19849256
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij zegt zelf van wel
Maar goed, praat het allemaal goed. De moeders op het plein die nog steeds niet weten waar hun zonen zijn gebleven, hebben mijn sympathie. Niet de mensen die een dergelijk regime menen te moeten relativeren.
Tot op het punt van mijn post deed hij dat niet, het is geen nette manier van discussieren van hem. Maar ook jij bent niet vies van dingen zoals mensen woorden in de mond schuiven.

Niemand relativeert het regime, maar we vinden de rol van z. daarin niet van belang. En dat vinden de slachtoffers zelf ook niet...
pi_19849261
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:24 schreef HiZ het volgende:
dat er nogal wat verschil was in Argentinië tussen in de regering zitten en de macht hebben.
Ontken ik dat dan?
quote:
De machthebbers, degenen dus die achter de vuile oorlog zaten, zouden zich nooit hebben laten inperken door wie dan ook die ze in hun regeringen benoemden.
Uiteraard. Maar als je op de hoogte bent van ook maar een honderdste van de misdaden die het regime pleegde, zou je geen hoge post in dat regime aanvaarden - dat is de crux.
pi_19849272
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:26 schreef SCH het volgende:

[..]

Ontken ik dat dan?
[..]

Uiteraard. Maar als je op de hoogte bent van ook maar een honderdste van de misdaden die het regime pleegde, zou je geen hoge post in dat regime aanvaarden - dat is de crux.
Hoe weet jij dat z. daarvan op de hoogte was?
pi_19849281
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:25 schreef _The_General_ het volgende:
En dat vinden de slachtoffers zelf ook niet...
Je hebt ze geenqueteerd?
pi_19849294
‘Liefste vader, vertel nog eens over die heerlijke jaren, toen er orde en rust in ons land heersten, toen er zoveel militairen in onze villa op bezoek kwamen. Waarom, lieve vader, demonstreren in ons land nog steeds de Dwaze Moeders iedere donderdag op de Plaza de Mayo in Buenos Aires? Vader verbreek toch die doodse stilte.....!’

http://home.wanadoo.nl/republiek/vadermax.htm
pi_19849301
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:26 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat z. daarvan op de hoogte was?
Ik neem aan dat hij niet doof en blind was, of is hij wonderbaarlijk genezen?
pi_19849302
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Je hebt ze geenqueteerd?
Nee, ik heb de lijsten gezien van de slachtoffersorganisaties en de mensenrechten organisatie's zowel internationaal en nationaal.
pi_19849318
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:26 schreef SCH het volgende:

Vreemd dat iemand met jou gevoel voor rechtvaardigheids iemand al heeft veroordeeld zonder dat daarvoor een sluitende bewijsvoering kan worden overleg.
pi_19849324
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik neem aan dat hij niet doof en blind was, of is hij wonderbaarlijk genezen?
Wat heb je toch een rare voorstelling van de werking van regeringen en regimes. 90% van de topleiders van Duitsland wist niet eens dat er gemoord werd. Het was voor het regime niet van belang om Z. en andere ministers daar over in te lichten.
pi_19849337
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:28 schreef SCH het volgende:
‘Liefste vader, vertel nog eens over die heerlijke jaren, toen er orde en rust in ons land heersten, toen er zoveel militairen in onze villa op bezoek kwamen. Waarom, lieve vader, demonstreren in ons land nog steeds de Dwaze Moeders iedere donderdag op de Plaza de Mayo in Buenos Aires? Vader verbreek toch die doodse stilte.....!’

http://home.wanadoo.nl/republiek/vadermax.htm
het quoten van niet objectieve en fictieve stukjes draagt ook niets bij aan dit topic.
pi_19849341
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:28 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee, ik heb de lijsten gezien van de slachtoffersorganisaties en de mensenrechten organisatie's zowel internationaal en nationaal.
Er is nauwelijks gedegen onderzoek gedaan naar de junta in Argentinie, dat is nou juist het probleem. Onderzoeken worden niet volledig gedaan of weer gestaakt.
pi_19849355
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:31 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

het quoten van niet objectieve en fictieve stukjes draagt ook niets bij aan dit topic.
Het voortdurend refereren aan vage en onvolledige lijstjes wel dan???
pi_19849363
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:30 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Wat heb je toch een rare voorstelling van de werking van regeringen en regimes. 90% van de topleiders van Duitsland wist niet eens dat er gemoord werd. Het was voor het regime niet van belang om Z. en andere ministers daar over in te lichten.
Over rare voorstellingen gesproken. Er is een groot verschil tussen niet weten en niet willen weten.
pi_19849369
Ach de bron geeft alweer voldoende aan waar het werkelijk om gaat. Het gaat hem niet om die belachelijke claim dat Zorreguieta schuldig was, maar omdat hij daarmee denkt de republikeinse zaak kan dienen.

De methodiek blijf ik overigens fascistoïde noemen; iemand zonder enig bewijs schuldig verklaren, alleen omdat dat zo uitkomt en dienstbaar is aan het politieke doel.
pi_19849388
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:34 schreef HiZ het volgende:
Ach de bron geeft alweer voldoende aan waar het werkelijk om gaat. Het gaat hem niet om die belachelijke claim dat Zorreguieta schuldig was, maar omdat hij daarmee denkt de republikeinse zaak kan dienen.
Nou ja Ik ben helemaal geen republikein man, waar slaat dat nou weer op?
quote:
De methodiek blijf ik overigens fascistoïde noemen; iemand zonder enig bewijs schuldig verklaren, alleen omdat dat zo uitkomt en dienstbaar is aan het politieke doel.
Welk politiek doel heb ik dan behalve voor de slachtoffers op te komen???

Je ziet spoken!!!
pi_19849413
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is nauwelijks gedegen onderzoek gedaan naar de junta in Argentinie, dat is nou juist het probleem. Onderzoeken worden niet volledig gedaan of weer gestaakt.
Je liegt weer, er is WEL onderzoek naar gedaan, onder andere door organisaties van nabestaanden van slachtoffers en daaruit blijkt op geen enkele manier van de schuld van Zorreguieta. Je kunt je leugens wel blijven herhalen, maar daarmee worden ze nog niet waar.

Jij geeft er ondertussen wel blijk van dat je zelf niks weet over Argentinië door te stellen dat iemand die op een volledig ander vlak contacten had met de machthebbers daarmee ook meteen schuldig was. Argentinië heeft in de hele vorige eeuw geen echte democratische regering gehad. Daarmee zijn nog niet alle technocraten die zich dienstbaar hebben gemaakt aan hun land schuldig aan alle misdaden die er zijn gepleegd.

Ik heb het verder trouwens wel gehad met deze 'discussie', ik heb geen zin om mijn adem te verspillen aan iemand die als een hond in rondjes om zijn eigen staart heenrent.
pi_19849452
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Je liegt weer, er is WEL onderzoek naar gedaan, onder andere door organisaties van nabestaanden van slachtoffers en daaruit blijkt op geen enkele manier van de schuld van Zorreguieta. Je kunt je leugens wel blijven herhalen, maar daarmee worden ze nog niet waar.
Nou ja, dan staan we hier tegenover elkaar - er is nooit goed en volledig onderzoek gedaan. Dat is gewoon een feit.
quote:
Jij geeft er ondertussen wel blijk van dat je zelf niks weet over Argentinië door te stellen dat iemand die op een volledig ander vlak contacten had met de machthebbers daarmee ook meteen schuldig was. Argentinië heeft in de hele vorige eeuw geen echte democratische regering gehad. Daarmee zijn nog niet alle technocraten die zich dienstbaar hebben gemaakt aan hun land schuldig aan alle misdaden die er zijn gepleegd.
Zeg ik dan dat Z. schuldig is aan alle misdaden die er zijn gepleegd?
Het enige dat hij zou moeten doen is afstand nemen van het regime en op wat voor manier ook een gebaar maken naar de slachtoffers.

Je maakt het allemaal erg groot en doet nu alsof ik voorstel dat hij de kwade genius achter alles was. Blijf nou gewoon eens bij de zaken waar het om draait. Iemand die deel uit maakte van een fout regime - die gezien de situatie in Argenitinie kon weten dat er gruwelijke misdaden werden gepleegd uit naam van dat regime. En als hij dat niet wist, dan pleit hem dat niet vrij.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 01:44:58 #136
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19849494
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij is er onderzoek gedaan, google er maar eens op en doe een poging deze week om alles hieromtrent te lezen.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 01:50:07 #137
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19849550
quote:
«Reken maar dat ook de Nederlandse regering boter op het hoofd had.» Het economische beleid van Martínez de Hoz was afkomstig uit de koker van de economen van de Chicago School, waarvan Milton Friedman de voortrekker was. In het friedmanniaanse model was steun van het buitenland onontbeerlijk. En die kwam. Met name Nederland liet zich niet onbetuigd. Bedrijven als Boskalis en de Gasunie investeerden ten tijde van de junta voor miljoenen guldens in Argentinië en hielpen daarmee het schrikbewind in het zadel te houden.
Het friedmanniaanse model had zo zijn voordelen voor het hoogindustriële Nederland. Een officiële veroordeling van de dictatuur werd dan ook nooit uitgesproken. In Nederland werden zelfs Argentijnse officieren opgeleid en Hollandse Signaal leverde onderdelen voor wapensystemen.
Haan benaderde een manager van de Gasunie in Argentinië. «Ik vroeg hem of het mogelijk zou zijn de Nederlanders die voor hem werkten van informatie te voorzien over de mensenrechtensituatie. Maar voor dergelijke ‹linkse praat› voelde hij niets. Hij legitimeerde de aanwezigheid van de Gasunie met de wederopbouw van de Argentijnse economie.
Ik neem aan dat tegenstanders van de aanwezigheid van Jorge tijdens de doop ook geen gasleverancier meer hebben in NL?
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 01:56:43 #138
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19849610
quote:
7. Volgens de uitgangspunten in het beleid kunnen op grond van ernstige en systematische mensenrechtenschendingen de economische betrekkingen met het betrokken land worden beperkt. Bij Chili werden de economische betrekkingen beëindigd maar dat was niet het geval inzake China en Zuid-Afrika waarvoor Economische Zaken exportvergunningen heeft verleend. Met Argentinië namen de handelsbetrekkingen sterk toe en de junta ontving wapens en militair materieel uit Nederland
Bron
  zondag 13 juni 2004 @ 02:13:02 #139
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19849759
Het was natuurlijk ook gewoon een spelletje om de macht in Zuid-Amerika, de Britten waren bv weer wel dikke maatjes met Chili en hadden het niet zo op de Argentijnen.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 03:02:04 #140
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19850166
"Kijk WillemLex, rechts naast Jorge kan Pinochet mooi zitten en dan Karadzic aan de linkerkant, daarnaast natuurlijk Mladic, daar tegenover Kadhafi, het Saudische Koningshuis en Musharraf, Sharon en Arafat kunnen ook mooi bij elkaar, daarnaast Lynndie England en Bin Laden en dan kan aan het hoofd mooi de mummie van Lenin."

(Beatrix die alvast rangschikt wie waar moet zitten )

Als het koningshuis me iets waard was of uberhaupt iets kon schelen had ik niet graag gezien dat die vent erbij moet, maar dat is niet het geval dus zoeken ze het maar fijn zelf uit. Of je nu wilt of niet ben je toch al verplicht om aan die kul mee te betalen en sinds ik heb besloten me daar niet meer druk over te maken zal het me werkelijk aan mijn reet roesten hoeveel foute figuren ze in één gebouw bijelkaar kunnen krijgen. Het is bovendien geloof ik geeneens een officiele staatsaangelegenheid oid (?)
Nou veel plezier dan maar.
pi_19850269
Ik ben al het gezeur omtrent de vader van Maxima zat. Laat die mensen toch met rust, Maxima en haar dochter mogen niet de dupe worden van de daden van haar vader. Overigens was vader Zorreguieta erg geemotineerd tijdens de plechtigheid, ik vind dat we Jorge het plezier van het schoonvaderschap niet mogen ontnemen.
pi_19853813
quote:
Op zondag 13 juni 2004 01:44 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Volgens mij is er onderzoek gedaan, google er maar eens op en doe een poging deze week om alles hieromtrent te lezen.
Beter lezen: nauwelijks {b]gedegen[/b] onderzoek schreef ik. Het verleden ligt niet gemakkelijk, er is geen openheid en waarheidscommissies zijn al helemaal niet aan de orde.

Wat je schrijft over de handelsbetrekkingen is absoluut juist. Dat is een grove misser geweest en er moet dan ook ruiterlijk schuld worden bekend. Net als dat vader Z. allang een statement had moeten maken -waarom is het zo moeilijk voor hem om zijn fouten toe te geven en een gebaar naar de slachtoffers te maken?
pi_19853879
Waarom is het voor jou zo moeilijk om op te houden met je gezeur over irrelevante dingen?
pi_19853908
schuld toegeven, schuld bekenen. Wie ben jij toch om daar achter te jagen als de slachtoffers zelf hem niets verwijten. Hij hoeft hier geen statement te maken. Hij is hier als prive persoon bij een familie aangelegenheid!
pi_19853939
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:04 schreef HiZ het volgende:
Waarom is het voor jou zo moeilijk om op te houden met je gezeur over irrelevante dingen?
Wat is irrelevant?
pi_19853968
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:05 schreef _The_General_ het volgende:
schuld toegeven, schuld bekenen. Wie ben jij toch om daar achter te jagen als de slachtoffers zelf hem niets verwijten. Hij hoeft hier geen statement te maken. Hij is hier als prive persoon bij een familie aangelegenheid!
Er is je al tien keer uitgelegd dat een officiele gelegenheid die live op de tv wordt uitgezonden geen prive-aangelegenheid is. En dat de slachtoffers hem niets verwijten, is een gotspe.
pi_19854016
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Er is je al tien keer uitgelegd dat een officiele gelegenheid die live op de tv wordt uitgezonden geen prive-aangelegenheid is. En dat de slachtoffers hem niets verwijten, is een gotspe.
Dat het op tv komt maakt het geen officiele aangelegenheid. Dit is een puur prive gebeuren dat we MOGEN zien. Staatsrechtelijk is hier niets officieels aan.
pi_19854091
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is irrelevant?
Of die man wel of niet zijn excuses aanbiedt? Ten eerste heeft ie niks gedaan, en ten tweede komt er door zijn excuses echt niemand terug uit de dood.
pi_19854129
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Of die man wel of niet zijn excuses aanbiedt? Ten eerste heeft ie niks gedaan, en ten tweede komt er door zijn excuses echt niemand terug uit de dood.
Oh - zo ga jij met het verleden om. Ik denk dat het voor de nabestaanden toch veel betekent als de verantwoordelijken ook echt hun verantwoordelijkheid nemen. Hij zat in de regering, dus dat hij niks heeft gedaan is een faliekante en misselijkmakende leugen. Die man heeft een grove vergissing gemaakt door deel te nemen aan een gruwelijk regime - daar zal hij verder mee moeten leven, zolang hij dat ontkent, moeten we hem niet in Nederland toelaten.
pi_19854157
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:09 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat het op tv komt maakt het geen officiele aangelegenheid. Dit is een puur prive gebeuren dat we MOGEN zien. Staatsrechtelijk is hier niets officieels aan.
Een doop die op de tv wordt uitgezonden en door 1,8 miljoen mensen bekeken wordt, noem jij een prive-gebeuren?
pi_19854190
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Een doop die op de tv wordt uitgezonden en door 1,8 miljoen mensen bekeken wordt, noem jij een prive-gebeuren?
Ja, dat jij niet snapt hoe zulke dingen staatsrechtelijk werken kunnen wij niets aan doen. Patty doet ook vanalles op tv, blijft haar prive leven.
  zondag 13 juni 2004 @ 13:17:22 #152
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19854196
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Maxima's zus heeft, in tegenstelling tot Maxima, haar vaders daden ten tijde van het Videla regime veroordeeld. Hoe kan Jorge's dochter haar vaders daden veroordelen als hij niet gedaan zou hebben ?
pi_19854230
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:17 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Ja, dat jij niet snapt hoe zulke dingen staatsrechtelijk werken kunnen wij niets aan doen. Patty doet ook vanalles op tv, blijft haar prive leven.
Nou ja laat maar. Zodra je alles open en bloot gooit, is het niet prive meer. Je doet net of de familie geen alternatieven had.
pi_19854303
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh - zo ga jij met het verleden om. Ik denk dat het voor de nabestaanden toch veel betekent als de verantwoordelijken ook echt hun verantwoordelijkheid nemen. Hij zat in de regering, dus dat hij niks heeft gedaan is een faliekante en misselijkmakende leugen. Die man heeft een grove vergissing gemaakt door deel te nemen aan een gruwelijk regime - daar zal hij verder mee moeten leven, zolang hij dat ontkent, moeten we hem niet in Nederland toelaten.
Ja hoor, natuurlijk, heb je je pilletjes voor vandaag al ingenomen?
  zondag 13 juni 2004 @ 13:22:17 #155
16625 robh
pi_19854307
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:17 schreef Shaman het volgende:

Maxima's zus heeft, in tegenstelling tot Maxima, haar vaders daden ten tijde van het Videla regime veroordeeld. Hoe kan Jorge's dochter haar vaders daden veroordelen als hij niet gedaan zou hebben ?
Als nummer 4 in een moorddadig regime lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat er es nicht hat gewusst. Maar bewijzen moet je hebben.

Je kunt natuurlijk wel gewoon veroordelen dát hij minister was in dat regime.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19854336
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:22 schreef robh het volgende:
pi_19854361
quote:

[..]

Als nummer 4 in een moorddadig regime lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat er es nicht hat gewusst. Maar bewijzen moet je hebben.

Je kunt natuurlijk ook iedereen veroordelen die heeft samengewerkt met dat regime. Oh, wacht even, dat is zo ongeveer heel Nederland met uitzondering van Freek de Jonge.
  zondag 13 juni 2004 @ 13:26:59 #158
16625 robh
pi_19854401
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:24 schreef HiZ het volgende:

Je kunt natuurlijk ook iedereen veroordelen die heeft samengewerkt met dat regime. Oh, wacht even, dat is zo ongeveer heel Nederland met uitzondering van Freek de Jonge.
Ja, doen we. En dan scheren we de vrouwen kaal

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19854402
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:23 schreef SCH het volgende:

[Je kunt natuurlijk wel gewoon veroordelen dát hij minister was in dat regime.]
Nee hoor, want dat doet zijn eigen land en volk ook niet,
pi_19854430
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:27 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee hoor, want dat doet zijn eigen land en volk ook niet,
Goh. Lekker belangrijk en nog onjuist ook.
pi_19854594
quote:

[..]

dat kun je doen, ja, en dan toch begrip hebben voor het feit dat die man ook vader is en opa en dus bij de doop van zijn kleinkind wil zijn, zijn dochter haar vader erbij wil hebben, een familieaangelegenheid die toevallig, door de keuze van de andere grootouder, op televisie te zien is.

de man heeft de bruiloft van zijn dochter al moeten missen, de dochter haar ouders op die dag, en blijkbaar vindt niemand hier, behalve jullie , het een probleem dat die man nu wel aanwezig was.

maken jullie je de rest vh jaar ook zo druk om de dwaze moeders, of alleen als Maxima's Pa weer gesignaleerd is op de NL'se buis
pi_19854770
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:36 schreef milagro het volgende:

maken jullie je de rest vh jaar ook zo druk om de dwaze moeders
Ja!
pi_19854790
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja!

dat moet je nu wel zeggen, hè
pi_19854878
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:44 schreef milagro het volgende:

[..]

dat moet je nu wel zeggen, hè
Nou toch is het niet gelogen. Ik snap ook wel dat je het sneu vindt voor Maxima en voor haar man en hun dochter en ik vind het ook sympathiek dat je zelfs aan vader Z. zelf denkt maar begrijpen doe ik dat niet.

1. de doop had op een andere manier kunnen plaatsvinden
2. opiniepeilingen zeggen me in deze niks, als 84 pct. morgen vindt dat Milosevic eigenlijk onschuldig is, wat dan...
3. deze man heeft deel uitgemaakt van een regime dat voor heeft gezorgd dat heel veel moeders nooit de kleinkinderen kunnen krijgen die ze kunnen dopen - hoe melodramatisch dat ook klinkt, dat is de waarheid en dat staat voor mij boven het zogenaamde onrecht dat hem nu wordt aangedaan - dat valt daar onnoemelijk tegen weg.
pi_19854911
Lijkt me naar aanleiding van dit topic duidelijk dat politieke correctheid juist tot wreedheid kan leiden.
  zondag 13 juni 2004 @ 13:56:36 #166
16625 robh
pi_19855057
quote:

dat kun je doen, ja, en dan toch begrip hebben voor het feit dat die man ook vader is en opa en dus bij de doop van zijn kleinkind wil zijn, zijn dochter haar vader erbij wil hebben, een familieaangelegenheid die toevallig, door de keuze van de andere grootouder, op televisie te zien is.

de man heeft de bruiloft van zijn dochter al moeten missen, de dochter haar ouders op die dag, en blijkbaar vindt niemand hier, behalve jullie , het een probleem dat die man nu wel aanwezig was.

maken jullie je de rest vh jaar ook zo druk om de dwaze moeders, of alleen als Maxima's Pa weer gesignaleerd is op de NL'se buis
Ik snap best dat die oude Zorq aanwezig wil bij het dopen. Ik snap alleen niet dat Beatrix nu opeens wél samen met Zorq gezien wil worden.
Opeens is het een prive aangelegenheid, is het niet staatsrechtelijk van belang etc, allemaal excuses om een beslissing op morele gronden, zoals genomen bij het huwelijk, teniet te doen.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 13 juni 2004 @ 14:00:42 #167
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19855152
quote:

[..]

Het koninklijk huis valt onder de ministeriele verantwoordelijkheid, derhalve is elke media uiting een staatsaangelegenheid. Niks familieaangelegenheid dus.
pi_19855367
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:00 schreef Shaman het volgende:

[..]

Het koninklijk huis valt onder de ministeriele verantwoordelijkheid, derhalve is elke media uiting een staatsaangelegenheid. Niks familieaangelegenheid dus.
Onzin, ook in het staatsrecht wordt een onderscheid gemaakt tussen het particuliere leven en het publieke leven van het staatshoofd. De religieuze overtuigingen van het staatshoofd en leden van het Koninklijk Huis vallen per definitie niet onder het publieke leven.
pi_19855420
quote:
Op zondag 13 juni 2004 13:56 schreef robh het volgende:

[..]

Ik snap best dat die oude Zorq aanwezig wil bij het dopen. Ik snap alleen niet dat Beatrix nu opeens wél samen met Zorq gezien wil worden.
Opeens is het een prive aangelegenheid, is het niet staatsrechtelijk van belang etc, allemaal excuses om een beslissing op morele gronden, zoals genomen bij het huwelijk, teniet te doen.
Ten tijde van de beslissing over het huwelijk was al bepaald dat hij alleen bij het huwelijk niet aanwezig mocht zijn, maar dat er geen bezwaar was tegen zijn aanwezigheid bij verdere familie-bijeenkomsten. Het verschil tussen het huwelijk en dit soort bijeenkomsten is ook dat er voor dat huwelijk instemming van het parlement (een formele wet) nodig was en voor deze doop niet.
pi_19855423
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onzin, ook in het staatsrecht wordt een onderscheid gemaakt tussen het particuliere leven en het publieke leven van het staatshoofd. De religieuze overtuigingen van het staatshoofd en leden van het Koninklijk Huis vallen per definitie niet onder het publieke leven.
Niet per definitie nee. Daarom zijn er ook geen camera's bij als ze op zondag naar de kerk gaan. Maar er kan een keuze gemaakt worden tussen een besloten en een open dienst als het om een doopdienst gaat - er is gekozen voor een open dienst, dan is het geen prive-gebeuren meer.
pi_19855442
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet per definitie nee. Daarom zijn er ook geen camera's bij als ze op zondag naar de kerk gaan. Maar er kan een keuze gemaakt worden tussen een besloten en een open dienst als het om een doopdienst gaat - er is gekozen voor een open dienst, dan is het geen prive-gebeuren meer.
Het gaat hier niet over prive, maar over het onderscheid tussen particulier en publiek.

En deze doop was, ongeacht hoe openbaar hij ook gebeurde een particuliere aangelegenheid.
pi_19855466
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het gaat hier niet over prive, maar over het onderscheid tussen particulier en publiek.
En dit is dus publiek.
pi_19855477
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:14 schreef SCH het volgende:

[..]

En dit is dus publiek.
Nee.
  zondag 13 juni 2004 @ 14:15:44 #174
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19855498
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Op het moment dat er door een lid van het koniklijk huis gekozen wordt iets publiekelijk te maken ( door een televisie uitzending dus) valt het per definitie onder het publieke leven. De religieuze overtuiging heeft er niet zoveel mee te maken...
pi_19855508
Ik vond het hartstikke leuk voor die man dat tie er bij was.. Je zag hem helemaal glunderen van geluk en trots..
pi_19855518
Sch is heel goed in selectief quoten en alleen ingaan op wat hem uitkomt,

Staatsrechtelijk gezien is het Prive
pi_19855545
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:15 schreef Shaman het volgende:

[..]

Op het moment dat er door een lid van het koniklijk huis gekozen wordt iets publiekelijk te maken ( door een televisie uitzending dus) valt het per definitie onder het publieke leven. De religieuze overtuiging heeft er niet zoveel mee te maken...
publiek != openbaar (dat betekent dus dat publiek niet hetzelfde is als openbaar)
  zondag 13 juni 2004 @ 14:17:41 #178
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19855554
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:16 schreef _The_General_ het volgende:

Argumenten ?
pi_19855597
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:16 schreef _The_General_ het volgende:

Er bestaat niet iets als 'staatsrechtelijk prive'. Het onderscheid is particulier of publiek. En wat publiek is kan heel goed geheim zijn (bijvoorbeeld de besprekingen tussen de koningin en en minister) terwijl iets wat particulier is heel wel openbaar kan zijn (zie deze doop).

Een mooi voorbeeld van iets dat publiek en openbaar is, was het huwelijk van WA met Máxima.
pi_19855619
Als jij gedoopt wordt in een kerk met veel mensen, en je opa is er ook bij is het voor hem persoonlijk toch een prive aangelegenheid.
  zondag 13 juni 2004 @ 14:32:01 #181
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19855897
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:19 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er bestaat niet iets als 'staatsrechtelijk prive'. Het onderscheid is particulier of publiek. En wat publiek is kan heel goed geheim zijn (bijvoorbeeld de besprekingen tussen de koningin en en minister) terwijl iets wat particulier is heel wel openbaar kan zijn (zie deze doop).

Een mooi voorbeeld van iets dat publiek en openbaar is, was het huwelijk van WA met Máxima.
Zodra iets publiekelijk gemaakt wordt is het publiek, en valt het onder de ministeriele verantwoordelijk.

Om jouw redenering te volgen, omdat het om iets religieus gaat, is het particulier, dus als wimlex in de kerk, op TV, zijn middelvinger had opgestoken was het niet onder ministeriele verantwoordelijkheid gevallen

kromme redenering...

[ Bericht 0% gewijzigd door Shaman op 13-06-2004 14:40:13 ]
  zondag 13 juni 2004 @ 14:34:02 #182
16625 robh
pi_19855944
Was Lubbers ook verantwoordelijk toen WimLex zijn eerste SOA opliep?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 13 juni 2004 @ 14:35:45 #183
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19855985
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:34 schreef robh het volgende:
Was Lubbers ook verantwoordelijk toen WimLex zijn eerste SOA opliep?
Nee, dat is voorzover ik weet niet publiekelijk gemaakt dus particulier...
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 14:53:15 #184
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19856337
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:35 schreef Shaman het volgende:

Nee, dat is voorzover ik weet niet publiekelijk gemaakt dus particulier...
Ik zit dan ook niet echt te wachten op een docu over de ziektes van de Oranjes.
Niet publiek!
pi_19856408
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik zit dan ook niet echt te wachten op een docu over de ziektes van de Oranjes.
Niet publiek!
Tenzij de Koningin dement zou blijken te zijn, dan is het gegarandeerd wel een publieke kwestie.
pi_19857596
Hey, het is een woordspelletje geworden. Wat een krampachtige manier om te verhullen dat iets dat voor het oog van miljoenen mensen gebeurt geen prive-kwestie is. En dan nog, fuck de definitie. Die man hoort hier niet - duidelijk zat.
pi_19857751
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:00 schreef SCH het volgende:
Hey, het is een woordspelletje geworden. Wat een krampachtige manier om te verhullen dat iets dat voor het oog van miljoenen mensen gebeurt geen prive-kwestie is. En dan nog, fuck de definitie. Die man hoort hier niet - duidelijk zat.
Whatever, 84% van de Nederlanders zegt dat je geen gelijk hebt.
pi_19857756
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Whatever, 84% van de Nederlanders zegt dat je geen gelijk hebt.
WTF - dat is echt het slechtste argument dat je kan bedenken.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 16:19:47 #189
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19858010
quote:
. En dan nog, fuck de definitie. Die man hoort hier niet - duidelijk zat.
Weet je wat niet hoort?
Een stel demostranten die zonder enige vorm van respect de doop van een kindje proberen te verstoren.
Dát is niet correct.
pi_19858020
quote:
vind jij.
pi_19858028
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Weet je wat niet hoort?
Een stel demostranten die zonder enige vorm van respect de doop van een kindje proberen te verstoren.
Dát is niet correct.
Vind jij.
pi_19858046
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind jij.
nee dat is nu weer een gegeven.

zie je nu wel dat je er niets van snapt.
pi_19858062
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:21 schreef milagro het volgende:

[..]

nee dat is nu weer een gegeven.

zie je nu wel dat je er niets van snapt.
Die Argentijnen hebben het volste recht om te demonstreren.
pi_19858076
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Die Argentijnen hebben het volste recht om te demonstreren.
ja in Argentinië.
pi_19858090
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:22 schreef milagro het volgende:

[..]

ja in Argentinië.
oh tuurlijk ja, buitenlanders zijn eng - is waar ook
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 16:23:09 #196
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19858092
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind jij.
Neen, IS waar.
Dat de krantenkop die ik tevens als topictitel gebruikte de aandacht vestigde op de opa van het kindje doet namelijk eigenlijk helemaal niet terzake ( behalve dat het direct reacties als die van jou oproept..en dat dan wel weer grappig is omdat het NIET om de opa gaat)
pi_19858111
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:23 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Neen, IS waar.
Dat de krantenkop die ik tevens als topictitel gebruikte de aandacht verstigde op de opa van het kindje doet namelijk eigenlijk helemaal niet terzake ( behalve dat het direct reacties als die van jou oproept..en dat dan wel weer grappig is omdat het NIET om de opa gaat)
Ik begrijp niet waarom mensenrechten er ineens niet meer toe doen. Ik vond het grof en schokkend dat zelfs jij zo denkt - gatverdamme. Die arme moeders.
pi_19858152
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom mensenrechten er ineens niet meer toe doen. Ik vond het grof en schokkend dat zelfs jij zo denkt - gatverdamme. Die arme moeders.
ik snap niet dat het jou wat kan schelen wat ik denk

stel je niet zo aan, man

hypocriet gedoe, steek je energie dan in die zaak ipv hier op een forum je betrokken te voor te doen
pi_19858166
oh milagro, wat een heerlijk zwaktebod weer meissie
pi_19858232
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:26 schreef SCH het volgende:
oh milagro, wat een heerlijk zwaktebod weer meissie
Nee, jouw argumenten snijden hout, is JOUW mening, meer niet.
Lastig hè om gewoon eens toe te geven dat je fout zit.
Die man wordt in eigen land niet aangeklaagd, niet als verantwoordelijk gezien, maar jij weet het beter weer.

Ik zal mijn kinderen vanavond vertellen dat ze hun bordje leeg moeten eten, omdat in de Sudan de kindjes zo'n honger hebben, okay.
  zondag 13 juni 2004 @ 16:30:01 #201
16625 robh
pi_19858255
quote:
Op zondag 13 juni 2004 14:12 schreef HiZ het volgende:

Ten tijde van de beslissing over het huwelijk was al bepaald dat hij alleen bij het huwelijk niet aanwezig mocht zijn, maar dat er geen bezwaar was tegen zijn aanwezigheid bij verdere familie-bijeenkomsten.
Ah. Elke generatie een foute opa. Nice
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 13 juni 2004 @ 16:36:50 #202
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_19858442
quote:
Ik begrijp niet waarom mensenrechten er ineens niet meer toe doen.
Met zijn aanwezigheid worden geen mensenrechten geschonden.

Dus.
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
  † In Memoriam † zondag 13 juni 2004 @ 17:02:43 #203
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19859138
quote:

Heeft het kindje van Maxima en Alexander dan geen recht op een normale doop zonder dat daar mensen staan te kermen over HUN verdriet?

Is ook een vorm van egoisme in mijn ogen.
  zondag 13 juni 2004 @ 17:30:34 #204
16625 robh
pi_19859829
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:02 schreef Loedertje het volgende:

Heeft het kindje van Maxima en Alexander dan geen recht op een normale doop zonder dat daar mensen staan te kermen over HUN verdriet?

Is ook een vorm van egoisme in mijn ogen.
Zullen we dan het uitnodigen van Zorq maar opvatten als een moedwillige provocatie van het koningshuis richting nabestaanden?

Goh, wat een misselijke mensen zijn het, die van Oranjes, echt walgelijk
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 13 juni 2004 @ 18:31:06 #205
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_19860999
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:29 schreef milagro het volgende:

[..]

Die man wordt in eigen land niet aangeklaagd, niet als verantwoordelijk gezien, maar jij weet het beter weer.
Ik begrijp niet dat julie dit argument zo veel gewicht geven.
Hebben jullie zo veel vertrouwen in het juridische systeem van Argentinië, waar de grote leider Videla na vijf jaartjes brommen weer werd vrijgelaten, dat je hierdoor je beoordeling laat leiden?

En die vergelijking met Duitse regeringslieden die niets zouden weten van massamoorden op Joden.
Stel dat dat waar zou zijn, dan zou het och ook een onsmakelijk gezicht blijven dat een dergelijke hoge Duitser in onze koninklijke familie vooraan zat?
Dat verandert alles
pi_19861090
quote:
Op zondag 13 juni 2004 17:30 schreef robh het volgende:

Goh, wat een misselijke mensen zijn het, die van Oranjes, echt walgelijk
En daar komen we bij de kern van de pijn bij Robh en SCH, ze zijn republikeinen en grijpen daarom alles aan om tegen het Koningshuis aan te schoppen.
pi_19861258
quote:
Op zondag 13 juni 2004 16:29 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik zal mijn kinderen vanavond vertellen dat ze hun bordje leeg moeten eten, omdat in de Sudan de kindjes zo'n honger hebben, okay.
Als teken van respect is het minste wat je kunt doen je kinderen géén eten geven vanavond
  zondag 13 juni 2004 @ 19:42:43 #208
16625 robh
pi_19862644
quote:
Op zondag 13 juni 2004 18:35 schreef _The_General_ het volgende:

En daar komen we bij de kern van de pijn bij Robh en SCH, ze zijn republikeinen en grijpen daarom alles aan om tegen het Koningshuis aan te schoppen.
Nee hoor, ik vind het koningshuis iets heel moois. Ik gebruikte enkel de denkwijze van L. Het ontging je blijkbaar.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19862890
quote:
Op zondag 13 juni 2004 18:43 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als teken van respect is het minste wat je kunt doen je kinderen géén eten geven vanavond
Beter nog idd, ze begrijpen het wel, mama wilt een punt maken, mama staat ergens voor!!
pi_19863465
Nou ja, mij persoonlijk boeit het allemaal niet zo, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen van balen dat die Zorreguita sr. hier in Nederland komt. Moreel gezien kan het ook niet echt, dat Kroonprins trouwt met dochter van oorlogsmisdadiger (of erger?). Ik vind Máxima heel sympathiek en geloof ook dat zij hier niets aan kan doen. We praten hier echter wel over het Koningshuis. Als zij de lusten willen, moeten ze ook de lasten aanvaarden en niet trouwen met iemand wiens verleden niet correct is. Als je in Nederland in het leger wilt, moet je ook door een keuring waar je hele familie doorgelicht wordt.... en dat is nog wel even iets anders dan Kroonprinses zijn.
pi_19863608
quote:
Op zondag 13 juni 2004 18:35 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Al zou dat zo zijn. Maar het is absoluut niet waar. Ik ben geen republikein en zal me absoluut niet inspannen om het koningshuis an sich aan te vallen. Blijkbaar ligt het andersom wel gevoelig, omdat je dit zo naar voren brengt. Ik denk juist dat het koningshuis een belangrijke functie kan hebben. Ik ben niet zo enthousiast op de manier waarop Beatrix haar functie vervult maar de manier waarop Claus en Juliana maar ook WA (bv. in Turkije en met het water) en Maxima (PAVEM en integratie) hun rol vervullen, daar heb ik respect voor.
pi_19863658
quote:
Op zondag 13 juni 2004 20:12 schreef danana het volgende:
Nou ja, mij persoonlijk boeit het allemaal niet zo, maar ik kan me wel voorstellen dat er mensen van balen dat die Zorreguita sr. hier in Nederland komt. Moreel gezien kan het ook niet echt, dat Kroonprins trouwt met dochter van oorlogsmisdadiger (of erger?). Ik vind Máxima heel sympathiek en geloof ook dat zij hier niets aan kan doen. We praten hier echter wel over het Koningshuis. Als zij de lusten willen, moeten ze ook de lasten aanvaarden en niet trouwen met iemand wiens verleden niet correct is. Als je in Nederland in het leger wilt, moet je ook door een keuring waar je hele familie doorgelicht wordt.... en dat is nog wel even iets anders dan Kroonprinses zijn.
Maxima heeft inmiddels wel afstand gedaan van het verleden van haar vader, al had het wat krachtiger gekund. Dus heb ik er geen problemen mee dat zij kroonprinses is; zij kan er inderdaad niks aan doen dat haar vader foutes keuzes heeft gemaakt. Het is jammer dat haar vader geen afstand neemt van zijn eigen daden, dan zou er niets meer aan de hand zijn.
pi_19864435
quote:
Op zondag 13 juni 2004 19:51 schreef milagro het volgende:

[..]

Beter nog idd, ze begrijpen het wel, mama wilt een punt maken, mama staat ergens voor!!
Misschien moet mama ook een hoofddoekje gaan dragen?
pi_19865529
quote:
Op zondag 13 juni 2004 20:52 schreef HiZ het volgende:

[..]

Misschien moet mama ook een hoofddoekje gaan dragen?
2 vliegen in 1 klap, 2 doelgroepen!
pi_19867144
quote:
Op zondag 13 juni 2004 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Maxima heeft inmiddels wel afstand gedaan van het verleden van haar vader, al had het wat krachtiger gekund. Dus heb ik er geen problemen mee dat zij kroonprinses is; zij kan er inderdaad niks aan doen dat haar vader foutes keuzes heeft gemaakt. Het is jammer dat haar vader geen afstand neemt van zijn eigen daden, dan zou er niets meer aan de hand zijn.
Ik blijf daar de noodzaak niet bij zien, je probeerd discussies te voeren die allang klaar zijn. Hij mag gelukkig gewoon komen naar Nederland. De regering van V. was geen criminele organisatie en daarom is een ex minister niet direct fout.
pi_19873133
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:30 schreef _The_General_ het volgende:
De regering van V. was geen criminele organisatie en daarom is een ex minister niet direct fout.

Wat vind je van dat regime?
  maandag 14 juni 2004 @ 09:08:28 #217
36038 Shaman
retro-progressief
pi_19873574
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:30 schreef _The_General_ het volgende:

[..]
Ik blijf daar de noodzaak niet bij zien, je probeerd discussies te voeren die allang klaar zijn. Hij mag gelukkig gewoon komen naar Nederland. De regering van V. was geen criminele organisatie en daarom is een ex minister niet direct fout.
Junta
Een junta of militaire dictatuur is een dictatoriale bewind bestaande uit hoge militairen.
(bron)

Dictatuur
In een dictatuur heeft doorgaans één persoon, de dictator, het voor het zeggen. Er is duidelijk sprake van systematische onderdrukking van andersdenkenden en tegenstanders van de dictator. In het algemeen is een dictatuur het tegenovergestelde van een democratie. Meestal gaat een dictatuur gepaard met misstanden, zelfverrijking van de dictator, en het buiten gevecht stellen (gevangen nemen of vermoorden) van mensen met ideeën die afwijken van die van de dictator.

Naast de eenpersoonsdictaturen zijn er ook dictaturen waarin een kleine groep mensen het voor het zeggen heeft. Voorbeelden zijn de diverse junta's die in Zuid-Amerika aan de macht zijn geweest, o.a. in Argentinië.
(bron)

Crimineel
Een crimineel is iemand die een ernstig vergrijp pleegt of regelmatig vergrijpen pleegt. Het kan bijvoorbeeld gaan om dieven, rovers en moordenaars.
(bron)

Volgens de definities van de wikipedia was de Junta in Argentinië toch echt crimineel....
  maandag 14 juni 2004 @ 09:31:00 #218
20973 Crabtree
Goodmoaning
pi_19873806
Zou Oskar Schindler niet welkom zijn in Nederland?
I was pissing by the door when I heard two shats. You are holding a smoking goon - you are clearly the guilty potty.
  maandag 14 juni 2004 @ 09:35:11 #219
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_19873854
The General vindt mensen pas crimineel als ze zijn veroordeeld.
De omstandigheden doen hierbij duidelijk niet ter zake.

The General zou om deze zelfde redenen Osama Bin Laden ook geen crimineel moeten vinden.
Maar daar weet hij ongetwijfeld wel een draai aan te geven.

Dat verandert alles
  maandag 14 juni 2004 @ 13:07:19 #220
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_19878686
Ik zie het probleem niet en eerlijk gezegd vond ik dat de man ook al bij het huwelijk aanwezig had mogen zijn. Het draait er namelijk om de vraag of onze toekomstige koningin de dochter van iemand die aan een abject bewind heeft meegewerkt mag zijn. Indien men van mening is dat dit kan of dat de rol van Zorreguieta beperkt was en dat Maxima derhalve met WA mag trouwen dan moet de man ook overal aanwezig kunnen zijn. Indien men van mening is dat dit niet kan dan had WA nooit toestemming voor het huwelijk gekregen.

Al hoewel dan misschien met koningin petra te maken hadden gekregen en daar zat natuurlijk ook niemand op te wachten.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  maandag 14 juni 2004 @ 13:32:06 #221
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_19879507
quote:
Op maandag 14 juni 2004 13:07 schreef Plato1980 het volgende:
Het draait er namelijk om de vraag of onze toekomstige koningin de dochter van iemand die aan een abject bewind heeft meegewerkt mag zijn.
Nou ja, dan ga je wel heel ver, vind ik.
Je kunt toch de liefde niet dwingen of verbieden?
Moet WA dan maar afzien van Maxima omdat haar vader een scheve schaats heeft gereden?
Dat lijkt me niet redelijk.
Dat verandert alles
  woensdag 16 juni 2004 @ 11:10:52 #222
96784 Met4llica
Master of Puppets
pi_19931194
W-A zijn foute opa zat er toch ook bij?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')