quote:Agent Orange: code name for mixture of 2,4,5-T (2,4,5.-trichlorophenoxyacetic acid; 545.4 Kg/m3) and 2,4-D (2,4-dichlorophenoxyacetic acid; 485.1 kg/m3), altogether weighing 1 285 kg/m3; a herbicide; associated with the (2,4,5-T moiety is the impurity dioxin (2,3,7,8-tetrachlorodibenzo-p- dioxin).
Die klinkt nog het meest zinnig. Maarrrrr... wat kost zoiets en waar koop je het?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:59 schreef Byte_Me het volgende:
met een natuurlijke kleurstof?
http://www.food-info.net/dutch/Enummers/enb.php?c=100200
oranje, of rood en geel mengen.
kwestie van thuis uitproberen. maar het zal lastig te zijn in te schatten hoeveel water er in zo'n fontein zit.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:05 schreef CraZaay het volgende:
Ik lees nu ergens dat ze kleurstof bij veel toko's verkopen, dus daar is wel aan te komen dan. Iemand enig idee wat dat spul kost en belangrijker, welke mengverhouding water:kleurstof je aan moet houden om een duidelijk zichtbare kleur te maken?
Nou, zoveel kost een fles ranja niet..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:01 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Die klinkt nog het meest zinnig. Maarrrrr... wat kost zoiets en waar koop je het?
Ik gok dat zo'n fontein nogal wat kleurstof nodig heeft. Om er nou een paar honderd flessen ranja in te donderen is ook zoiets
Er zit al gauw een paar kubieke meter water in die fontein, ik betwijfel of het dan zichtbaar een kleurtje krijgtquote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:07 schreef nappel het volgende:
[..]
Nou, zoveel kost een fles ranja niet..
..als je er nou een fles of 4 inkiepert, kun je je nog altijd tot rigoreuzere maatregelen wenden als 't niet werkt..
Toch?
ik denk dat je er zeker een paar honderd nodig zult hebben. in zo'n fontein zitten duizenden liters.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:07 schreef nappel het volgende:
[..]
..als je er nou een fles of 4 inkiepert, kun je je nog altijd tot rigoreuzere maatregelen wenden als 't niet werkt..
Toch?
Nadeel is wel dat alles enorm gaat plakken.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:07 schreef nappel het volgende:
[..]
Toch?
400 flessen dan..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:14 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
ik denk dat je er zeker een paar honderd nodig zult hebben. in zo'n fontein zitten duizenden liters.
je hoeft er niet in te springenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:14 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat alles enorm gaat plakken.
..rietje d'rbij..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:14 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
[..]
Nadeel is wel dat alles enorm gaat plakken.
ja, ze gaan het in het zicht doenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:20 schreef MotionMan0 het volgende:
als ik in de buurt ene mooie openbare fontein zou hebben en een of ander figuur maakt die oranje zou ik aanklacht doen van vandalisme
Jah, en de hoogste straf die je op kunt lopen is schoon maken of voor de schoonmaakkosten opdraaien.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:20 schreef MotionMan0 het volgende:
als ik in de buurt ene mooie openbare fontein zou hebben en een of ander figuur maakt die oranje zou ik aanklacht doen van vandalisme
het gaat om het principe, word gek van al dat oranje in m'n blikveld, het is overal!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:23 schreef nappel het volgende:
[..]
Jah, en de hoogste straf die je op kunt lopen is schoon maken of voor de schoonmaakkosten opdraaien.
Er wordt toch niets vernield?
nicequote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:46 schreef CraZaay het volgende:
Okay, we hebben net bij de toko een flesje rode en gele kleurstof gekocht. Twee druppels van beide zorgden ervoor dat een liter water donkeroranje werd
wel foto's plaatsen he.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:46 schreef CraZaay het volgende:
Okay, we hebben net bij de toko een flesje rode en gele kleurstof gekocht. Twee druppels van beide zorgden ervoor dat een liter water donkeroranje werd
dat vroeg ik me ook af en bij welke tokoquote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:50 schreef lesley het volgende:
strakke actie!
wat kosten die flesjes?
EUR 1,70 per stuk. Ik heb ze gehaald bij Sang Lee Superstore in Eindhoven (in een zijstraat van de Kruisstraat), maar kennelijk hebben ze die dingen bij iedere toko.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:50 schreef lesley het volgende:
strakke actie!
wat kosten die flesjes?
Een toko is een surinaamse/indonesische/whatever winkel met producten die in hun keukens veel gebruikt worden (waaronder dus kleurstof).quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:02 schreef Ricky2k4 het volgende:
Toko = dialect? Sorry ik weet echt niet wat je bedoelt en dit lijkt mij ook wel een leuk idee.
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:09 schreef Aardwetenschapper het volgende:
In vietnam gebruikte we agent orange.
Heb nog wel ergens een adresje.
Welke toko?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 16:46 schreef CraZaay het volgende:
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:33 schreef portier het volgende:
[..]
Welke toko?
quote:EUR 1,70 per stuk. Ik heb ze gehaald bij Sang Lee Superstore in Eindhoven (in een zijstraat van de Kruisstraat), maar kennelijk hebben ze die dingen bij iedere toko.
Dat dacht ik ook, maar toen ik het 1-op-1 mengde was het perfect oranje.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:24 schreef Ixnay het volgende:
Tip: Gebruik meer geel dan rood, anders krijg je niet het oranje wat jij waarschijnlijk wil
Kleine paarse zeekoequote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:24 schreef Meh7 het volgende:
grote oranje laser
lolquote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:56 schreef CraZaay het volgende:
[..]
EUR 1,70 per stuk. Ik heb ze gehaald bij Sang Lee Superstore in Eindhoven (in een zijstraat van de Kruisstraat), maar kennelijk hebben ze die dingen bij iedere toko.
als het werkt dan ga ik het wel bij die proberen. maar aangezien je het wel in eindhoven gaat doen, welke fontein wordt het dan?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:44 schreef CraZaay het volgende:
Schuim zit er al in van eerdere lolbroeken, dus daar hoeven wij niet aan te beginnen (die hebben heel stijlloos gewoon de verpakking er ook maar in gegooid). Daarnaast is een natuurvriendelijk goedje wel zo prettig mochten we gesnapt worden door de politie ofzo (dan kunnen ze er hopelijk mee lachen).
Net nog van ieder vier fles gekocht, in totaal hebben we nu dus tien flesjes kleurstof. Moet het mee lukken
PS: Het is niet de fontein op het Floraplein, daar zou het helemaal strak zijn!!
het water van de fontein kan natuurlijk ook gefilterd worden.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:19 schreef CraZaay het volgende:
Update: na korte tijd was al de kleur verdwenen, nog voordat het goed verspreid was. We denken dat het komt door het zeepsop in het water, dat dat de boel heeft afgebroken. De liter water met 1 druppel rode en 1 druppel gele kleurstof is nog gewoon oranje. Straks doen we daar wat afwasmiddel bij om te zien of het daar aan gelegen heeft. Zo ja, dan proberen we het binnenkort nog bij een andere fontein
Ik denk het niet, want dat schuim staat al een paar weken op het water. Dat had er dan ook al uit moeten zijn lijkt me.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:21 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het water van de fontein kan natuurlijk ook gefilterd worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |