abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19780883
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:12 schreef ArmaniMania het volgende:

[..]

Hoe hij alwetend beschrijft lijkt het er meer op dat ie niet alwetend of almachtig is, maar gewoon zijn eigen menselijke mening. Op die manier is iedereen alwetend. Wat me brengt op de volgende vraag voor hem.

Wat versta jij onder alwetend ?
Het hebben van alle kennis
You live in my reality
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:14:21 #127
7744 DJ_Scuff
D.I.L.L.I.G.A.F.
pi_19780884
Ik zat zo te denken TS MOET een saai leven hebben. Hij weet alles, dus spelletjes spelen is geen ruk aan, hij weet vantevoren al wie wint. Het nieuws hoeft 'ie niet te zien, hij weet het al. Zelfde met tv programma's, cabaretshows, hij wist vantevoren hoe dit topic ging lopen , en ga zo maar door.

TS, zeg eens eerlijk, dat is toch een saai leven of niet? Wel makkelijk overigens....

[edit]
Als je alwetend ben weet je wat ik je wil laten doen om te bewijzen dat je alwetend bent.
[/edit]
ik vouw m'n handen samen en doe m'n ogen dicht,
en bid dat na het amen m'n gehaktbal er nog ligt...
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:15:10 #128
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_19780907
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:12 schreef ArmaniMania het volgende:
Wat versta jij onder alwetend ?
absolute kennis over alle gebeurtenissen in het verleden, heden en toekomst. Dat versta ik er in ieder geval onder.

TS. heeft pas een gave als hij mij kan vertellen wat mijn grootste kracht is.
I'm getting too old for this....
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:16:33 #129
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_19780940
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:14 schreef DJ_Scuff het volgende:
Ik zat zo te denken TS MOET een saai leven hebben. Hij weet alles, dus spelletjes spelen is geen ruk aan, hij weet vantevoren al wie wint. Het nieuws hoeft 'ie niet te zien, hij weet het al. Zelfde met tv programma's, cabaretshows, hij wist vantevoren hoe dit topic ging lopen , en ga zo maar door.

TS, zeg eens eerlijk, dat is toch een saai leven of niet? Wel makkelijk overigens....
Saai, is ego-gebonden. Een wie zijn ego ontstegen is, kent geen saai.
pi_19780975
Wanneer smelt het ijs van de polen af en stijgt de zeespiegel zo hoog dat er landen verwoest worden?
pi_19780994
quote:

Nee, het is meer een vloek. Er is geen erger lijden dan alles weten. Er bestaat geen lol meer in het leven. Het enige wat mij tegenhoud een einde aan het lijden te maken is het helpen van de mensheid.

En zelfs een alwetende moet een mening hebben gebazeert op de feiten.
You live in my reality
pi_19781007
Zo'n vraag als sir_tachychon is wél een vraag waarop één duidelijk antwoord is, één waarheid waar niet omheen gepraat kan worden. Evenals de vraag van de eventuele kloon over de geboortedatum. Het moeten wel vragen zijn met een duidelijk antwoord, een toekomstvoorspelling is bijv. niet te checken.. ik ben benieuwd!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 13:19:06 #133
47213 ArmaniMania
pi_19781014
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:13 schreef Jinkens het volgende:

[..]

Het was geen hoax. De oorlog zal rond 2015 plaatsvinden, maar ik kan natuurlijk geen exacte details geven omdat ik anders de tijdlijn onherstelbaar beschadig. Overigens zijn in de tijd van John Titor nog niet alle effecten van deze oorlog merkbaar.

De oorlog zal overal merkbaar zijn.
De tijdlijn heb je al onherstelbaar beschadigd door al een jaartal te noemen. Je zult dan toch iets meer van Nostradamus moeten lezen, om dat soort foutjes te onderscheppen.

Wat versta je nu onder alwetend ? Of heb je het gevoel dat je alwetend bent ?
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:19:47 #134
70256 Baklap
it's true,I ate your flag
pi_19781031
Waarom gaat dit eigenlijk niet op slot? Aangezien de regels toch al zo strikt zijn lately. Dit is natuurlijk pure onzin.
Look who's here everyone! It's Zoidberg, the lovable tramp!
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:19:55 #135
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19781033
Ehm TS wil je dan ff een antwoord/reactie op mijn vraag geven.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_19781051
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:08 schreef Havoc het volgende:

[..]

Nee dat ben je niet.
Ik weet dat er altijd mensen zullen zijn die het niet geloven. Het is ook niet te bevatten voor mensen die deze gave/vloek niet hebben. En geloof me dat wil je niet weten.
You live in my reality
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:22:29 #137
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_19781112
Jinkens, ik zie dat je de dualiteit niet ontstegen bent, maar toch alwetend zou zijn. Dat is inderdaad een aparte combinatie, naar mijn idee. Maargoed, ben benieuwd of je de mensen die 3 vragen gunt..
pi_19781114
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:17 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wanneer smelt het ijs van de polen af en stijgt de zeespiegel zo hoog dat er landen verwoest worden?
het ijs smelt continu. Ja, Nederland bijvoorbeeld en ook bangladesh en vele andere.
You live in my reality
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 13:23:15 #139
47213 ArmaniMania
pi_19781134
quote:

[edit]
Als je alwetend ben weet je wat ik je wil laten doen om te bewijzen dat je alwetend bent.
[/edit]
Hoeft niet, dat is toekomst gericht.

Maar meer feitelijk gericht, als ie alwetend was, dan zou ie nu een middel hebben gevonden om Aids te bestrijden. Dat is feitelijk, Professoren zijn er van ovdertuigd dat het kan, en dat ze niet lang meer nodig zullen hebben om dat middel te vinden.
pi_19781194
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:12 schreef Choices het volgende:
Jinkens, geef anders de mensen een kans om 3 vragen te stellen, welke laten zien dat je inderdaad alwetend bent.

3 vragen mensen, 3 vragen die onder deze post gepost moet worden, en Waar goed over nagedacht moet worden. ALs er meer vragen zijn, dan 3, zullen die worden genegeerd. En dan kan het normale vragenrondje weer beginnen als jinkens geantwoord heeft.

Jinkens, misschien is dit een idee?
Nog even een aanrader: Denk goed na over je vraag. Bijvoorbeeld een zoals; Sir_Tachyon er een heeft. Alleen de eerste 3 worden dan beantwoord, indien jinkens hiermee instemt. (1 vraag per persoon)
Dat vind ik een prima idee. Ga jullie gang.
You live in my reality
pi_19781196
Je vertelt hier niet echt dingen, waarvan ik nou zeg, die gast is echt alwetend.
met een beetje fantasie kan ik ook zulke antwoorden verzinnen.

Als je alwetend zou zijn, dan zou je ook je eigen toekomst weten, dan weet je ook wie de volgende dictator wordt. Dan weet je ook of er nog zo'n persoon als hitler komt? En uit liefde voor de mensheid ga je natuurlijk direct naar de politie en vertelt natuurlijk wie de volgende dictator wordt.

Ik denk dat je alleen maar feiten kunt benoemen, dat je helemaal niet zo alwetend bent, want niemand weet wat voor keuzes een mens maakt, deze zijn flexibel.

ik geloof best dat je eventueel waarheid kunt spreken over bepaalde gebeurtenissen, waar je nooit bij bent geweest. Maar jij kunt geen dingen beantwoorden die nog niet vast staan, omdat deze flexibel zijn. Daarom geef je ook geen antwoord op vragen die niet vast staan.

wie de lotterij wint, wat voor cijfers iemand gaat halen en of hij kan slagen, dus zet het maar uit je hoofd dat je alwetend bent, want dat ben je niet
Tolerantie is een onvolmaakte deugd, omdat één van de centrale kenmerken van tolerantie is het toelaten van iets dat je in feite afkeurt. Omdat hetgeen je afkeurt toch plaatsvindt, kan je over het resultaat niet erg enthousiast worden. Kees Schuit
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:25:53 #142
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_19781210
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:22 schreef Jinkens het volgende:

[..]

het ijs smelt continu. Ja, Nederland bijvoorbeeld en ook bangladesh en vele andere.
De vraag was wanneer dit plaats zou gaan vinden.
pi_19781276
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:25 schreef Havoc het volgende:

[..]

De vraag was wanneer dit plaats zou gaan vinden.
Het vind al plaats.
You live in my reality
pi_19781320
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:25 schreef Speher het volgende:

Als je alwetend zou zijn, dan zou je ook je eigen toekomst weten, dan weet je ook wie de volgende dictator wordt. Dan weet je ook of er nog zo'n persoon als hitler komt? En uit liefde voor de mensheid ga je natuurlijk direct naar de politie en vertelt natuurlijk wie de volgende dictator wordt.

Ik denk dat je alleen maar feiten kunt benoemen, dat je helemaal niet zo alwetend bent, want niemand weet wat voor keuzes een mens maakt, deze zijn flexibel.
Alles staat vast. Er is geen toeval. Je zou alles kunnen "voorspellen" als je alle gegevens hebt. Dat is ook een mogelijkheid om aan alwetendheid te komen. Alleen is dit niet te doen in een mensen leven en met de middelen van vandaag de dag.
You live in my reality
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:29:53 #145
2926 Havoc
Rippin' Away
pi_19781343
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:27 schreef Jinkens het volgende:

[..]

Het vind al plaats.
Maar goed, vertel mij maar eens wat mijn grootste kracht is. En dan niet de ziel maar datgene wat ik alleen weet.
  † In Memoriam † donderdag 10 juni 2004 @ 13:30:32 #146
47213 ArmaniMania
pi_19781364
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:25 schreef Speher het volgende:
Je vertelt hier niet echt dingen, waarvan ik nou zeg, die gast is echt alwetend.
met een beetje fantasie kan ik ook zulke antwoorden verzinnen.

ik geloof best dat je eventueel waarheid kunt spreken over bepaalde gebeurtenissen, waar je nooit bij bent geweest. Maar jij kunt geen dingen beantwoorden die nog niet vast staan, omdat deze flexibel zijn. Daarom geef je ook geen antwoord op vragen die niet vast staan.

wie de lotterij wint, wat voor cijfers iemand gaat halen en of hij kan slagen, dus zet het maar uit je hoofd dat je alwetend bent, want dat ben je niet
Gun hem die illusie toch, ik vind het wel grappig.

Volgende vraag.

Jezus was ook niet alwetend, anders vroeg ie zich niet af of God hem wel of niet in de steek had gelaten.

Wat verkondigde Jezus nu echt, behalve het geloof ?
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:32:23 #147
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_19781430
Mensen vanaf Deze post:

Onder deze post mogen slechts 3 vragen komen, de 4e zal worden genegeerd.. En deze vragen zijn om te kijken of jinkens inderdaad alwetend is.
Sir_tachyon, post je vraag anders even opnieuw.
En de rest; Verzin vragen zoals sir_tachyon. Feitelijke vragen, die hij ogenschijnlijk onmogelijk kan weten.

3 vragen slechts, dus denk er goed over na! Een vraag per persoon!
pi_19781446
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:29 schreef Havoc het volgende:

[..]

Maar goed, vertel mij maar eens wat mijn grootste kracht is. En dan niet de ziel maar datgene wat ik alleen weet.
Je tong, dat is de sterkste spier in het lichaam.
You live in my reality
pi_19781484
je bent net een horoscoop, je praat zo onduidelijk, en zo overal omheen, dat het meeste wel waar moet zijn, dat is geen kunst aan

Geen een absoluut antwoord gezien..

tip: ga horoscopen schrijven/wordt waarzegger.
pi_19781501
Is dit een goede vraag ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')