abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2004 @ 20:13:14 #1
96309 Bard_Yttap
Hitsige hoofddoekjes zijn sexy
pi_19763348
Terreurcel in ons land ontbonden
Gepubliceerd: woensdag 9 juni 2004 @ 00:05
MADRID - In Nederland heeft een groep van moslimextremisten paraat gestaan voor het plegen van aanslagen. Die groep is "om verschillende redenen" uiteengevallen. Momenteel bestaat de cel nog maar uit één persoon, iemand die "nerveus" is en net uit de gevangenis komt.

Rabei Osman el-Sayed Ahmed alias Mohammed de Egyptenaar

Deze onthulling, woensdag gemeld door de Spaanse krant El Pais, is te lezen in de transcriptie van een afgeluisterd telefoongesprek van Rabei Osman el-Sayed Ahmed, alias Mohammed de Egyptenaar. Deze man werd dinsdag in Italië opgepakt op verdenking het brein te zijn geweest achter de aanslagen op forenzentreinen in Madrid op 11 maart. De 33-jarige, verdacht van banden met het al-Qaedanetwerk, zegt in een van de afgeluisterde gesprekken volgens El Pais ook dat de aanslagen in de Spaanse hoofdstad zijn "project" zijn geweest.

De verwijzing naar ons land maakt niet duidelijk of de 'cel' aanslagen in Nederland of elders in Europa wilde plegen. Evenmin is helder wanneer precies de groep in Nederland ontbonden zou zijn en of er een direct verband was met de voorbereidingen van de aanslagen in Madrid.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)ontbonden_quot;.html

FP: Arrestaties in kader islam-extremisme onderzoek Zou de inzet van de AIVD toch effect hebben?!

[ Bericht 1% gewijzigd door Bard_Yttap op 09-06-2004 20:50:06 (FP linkje erbij) ]
pi_19763412
[offtopic]Wat een lelijkerd [/offtopic]

Ontopic: Maar goed dat ie ontbonden is (die cel), anders hadden we een probleem.
pi_19765509
Te zien aan die vlek op zijn hoofd heeft die man vast veel gebeden, goeie man.

Mijn terreurcel staat overigens nog fier overiend.
pi_19765683
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 20:15 schreef Eveli het volgende:
[offtopic]Wat een lelijkerd [/offtopic]

Ontopic: Maar goed dat ie ontbonden is (die cel), anders hadden we een probleem.
Er schijnen alleen nog meer actieve cellen te zijn....in Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 9 juni 2004 @ 21:31:10 #5
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_19765693
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 21:25 schreef Youssef het volgende:
Te zien aan die vlek op zijn hoofd heeft die man vast veel gebeden, goeie man.
Dus dat iemand veel bid is het criterium vlgs jou of het een "goede" man is. Wat hij verder op z'n geweten heeft doet niet terzake ?
quote:
Mijn terreurcel staat overigens nog fier overiend.
Ja, en dat zet je gewoon op internet
Het enige wat jij overeind krijgt is wrs je jongeheer
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_19776067
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 21:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er schijnen alleen nog meer actieve cellen te zijn....in Nederland.
Hmm...ik dacht dat ik ergens gehoord had dat dit de enige was...hoop ik in elk geval!
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:37:44 #7
96640 loveme
http://www.tawheedwaljihad.tk/
pi_19795639
een 11 juni vermeden?
  donderdag 10 juni 2004 @ 22:34:47 #8
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19797455
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:37 schreef loveme het volgende:
een 11 juni vermeden?
Mwa, ik denk niet dat ik wakker zou liggen van een grote aanslag in Nederland. Het zou een leuke afwisseling zijn geweest van mij dagleven om dan eventjes als ramptoerist te gaan voyeren, mar verder ook niets.

Ze bereiken er niets mee, ook de angst en de marginale tijdelijk afwijking van m,enselijk gedrag zijn te miniem om lang termijn resultaten te boeken die van belang zijn. Maar goed, als dat niet voldoende is wijs ik Je door naar een Chinees van 3000 jaar oud die daar destijds al hetzelfde over heeft gezegd. Wat was die gast zijn naam ook alweer...Sun Tzu of zoiets. Anyway, die wist wel het een of ander van oorlog af.

Trouwens, hoe bevalt zo'n life Big Brother ervaring nu eigenlijk?
In al de tijd dat ik meega heb ik nog nooit de gelegenheid gehad om het te ervaren, ,maarja, ik heb dan ook iets tegen in het licht staan...

/Edit; een paar schoonheidsfoutjes weggeveegd en een 0 aan de 300 toegevoegd, er was ereen weggevallen. Maar ach, tijd is relatief.

[ Bericht 9% gewijzigd door pomtiedom op 10-06-2004 22:43:17 ]
I mean no harm
  donderdag 10 juni 2004 @ 22:49:49 #9
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19797869
Wellicht heeft Volkert nog een neefje met een pistool ergens zitten om dit figuur een lesje te leren
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 10 juni 2004 @ 23:27:56 #10
96640 loveme
pi_19799179
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 22:34 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Mwa, ik denk niet dat ik wakker zou liggen van een grote aanslag in Nederland. Het zou een leuke afwisseling zijn geweest van mij dagleven om dan eventjes als ramptoerist te gaan voyeren, mar verder ook niets.

Ze bereiken er niets mee, ook de angst en de marginale tijdelijk afwijking van m,enselijk gedrag zijn te miniem om lang termijn resultaten te boeken die van belang zijn. Maar goed, als dat niet voldoende is wijs ik Je door naar een Chinees van 3000 jaar oud die daar destijds al hetzelfde over heeft gezegd. Wat was die gast zijn naam ook alweer...Sun Tzu of zoiets. Anyway, die wist wel het een of ander van oorlog af.

Trouwens, hoe bevalt zo'n life Big Brother ervaring nu eigenlijk?
In al de tijd dat ik meega heb ik nog nooit de gelegenheid gehad om het te ervaren, ,maarja, ik heb dan ook iets tegen in het licht staan...

/Edit; een paar schoonheidsfoutjes weggeveegd en een 0 aan de 300 toegevoegd, er was ereen weggevallen. Maar ach, tijd is relatief.
alqaeda kan momenteel geen aanslagen plegen voor 14 of 15/7. Want volgens binladen begon zijn vredesaanbod vanaf de dag waarop zijn bericht werd uitgezonden, dus op 15/3 en dat zou drie maanden duren. dus een 11/6 is niet waarschijnlijk , niet europa...
  vrijdag 11 juni 2004 @ 09:01:28 #11
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19803969
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 23:27 schreef loveme het volgende:

[..]

alqaeda kan momenteel geen aanslagen plegen voor 14 of 15/7. Want volgens binladen begon zijn vredesaanbod vanaf de dag waarop zijn bericht werd uitgezonden, dus op 15/3 en dat zou drie maanden duren. dus een 11/6 is niet waarschijnlijk , niet europa...
...Jammer...ik had verwacht dat Al Qaida wat meer pit zou heb. Ik denk dat ik voor niets naar deze modderbal ben gekomen. Naja, ik heb geduld.
I mean no harm
  vrijdag 11 juni 2004 @ 16:49:15 #12
96640 loveme
pi_19814818
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 09:01 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

...Jammer...ik had verwacht dat Al Qaida wat meer pit zou heb. Ik denk dat ik voor niets naar deze modderbal ben gekomen. Naja, ik heb geduld.
laten we allemaal geduld hebben..!
want velen hebben geen geduld en dat is niet goed
  vrijdag 11 juni 2004 @ 16:52:26 #13
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19814926
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:49 schreef loveme het volgende:

[..]

laten we allemaal geduld hebben..!
want velen hebben geen geduld en dat is niet goed
Kijk maar naar Al Qaida, die hebben geen geduld, of Bush, die heeft ook geen geduld.

En ik...ach, ik wacht al zo lang, wat tijd meer of minder op een moment zoals nu kan ik nog wel opofferen, het is het wel waard.
I mean no harm
  zondag 13 juni 2004 @ 00:24:00 #14
96309 Bard_Yttap
pi_19848240
Terror cells on Dutch soil

According to transcripts of tapped telephone conversations by a key suspect in the Madrid bombings, the Netherlands is a potential target for al-Qaeda. The 33-year-old alleged terrorist was arrested in Italy on Tuesday. In the partially published transcripts, he reportedly names two terrorist cells that are preparing a strike in the Netherlands. One of those cells, he says later, fell apart.

A potential terrorist attack on Dutch soil – it's a threat which both the Hague government and domestic intelligence have been taking seriously for quite some time. In this year's annual report, the Dutch Intelligence and Security Service (AIVD) said it is closely watching the movements of some 150 potential terrorist suspects day and night.

The threat of a spectacular attack has come closer, especially in the wake of the March 11 bombings in Madrid. Like Spain at the time, the Netherlands has a military presence in Iraq. Moreover, The Hague looks set to extend the mission today.

Confirmation
Terrorism expert Edwin Bakker of the Dutch Clingendael Institute of International Relations says the published transcripts confirm the threat.

"This is the first time we get the information from the group itself, that obviously plans are being forged."

The telephone calls were made just a few weeks ago. The arrested suspect, Ahmed Rabei Osman S, nicknamed "the Egyptian", tells a friend about a group ready to strike in the Netherlands.

"Later, for various reasons, the web disintegrated. At the moment, there is just one person ready to strike. He is nervous, having just been released from prison - but everything in good time."

Soft targets
No mention was made of any specific target, but Mr Bakker says the Dutch government is particularly worried about so-called "soft targets" which are not under permanent surveillance or control.

"And in this country there are plenty of such places where many people congregate, ranging from traffic jams to rock concerts."

It's therefore imperative that organisers of major events contemplate proper security measures, Mr Bakker adds.

The terrorism expert is not surprised that one of the active cells in the Netherlands has fallen apart. The groups are loosely structured and often change composition for the simple reason that members keep moving around.

"The best scenario would be if cells were breaking up because they fear that the intelligence services are hot on their heels and that they may be arrested soon."

Winning the war
If true, this would be extremely good news, says Mr Bakker, as it would suggests that the intelligence services are indeed proving successful in the fight against terrorism.

"In the immediate wake of 11 September, the fear was that Osama bin Laden's terrorist network was too elusive for the authorities to get a grip on. I think that now, almost three years on and having had the attacks in Madrid, we can safely say that Western intelligence services have been able to mop up at least some of these cells. Which is extremely good news, indeed."
pi_19852774
Tja, wat moet je daar nou van zeggen....Als er maar geen aanslagen komen op rockconcerten. :/
Maar zijn er dan 2 cellen geweest, waarvan 1 ontbonden? Dus dan zou er nog een moeten zijn. Of is die ene overgebleven persoon?
  zondag 13 juni 2004 @ 14:42:29 #16
96309 Bard_Yttap
pi_19856118
quote:
Op zondag 13 juni 2004 12:11 schreef Eveli het volgende:
Tja, wat moet je daar nou van zeggen....Als er maar geen aanslagen komen op rockconcerten. :/
Maar zijn er dan 2 cellen geweest, waarvan 1 ontbonden? Dus dan zou er nog een moeten zijn. Of is die ene overgebleven persoon?
Die ene overgebleven, net uit de gevangenis komende en zenuwachtige persoon, is in principe nog één potentieel celletje. Misschien dat Justitie nog eens in het gevangenisregister kan gaan kijken, wie dat zou kunnen zijn. Helaas zit dat register in Groningen (Grun) bij de CJD, dus voordat daar meer zekerheid over is, zal wel even duren, want ze doen ook de achterstallige boetes etc ...

Hopelijk vinden ze hem en zijn er het er voorlopig niet meer.
  zondag 13 juni 2004 @ 16:34:51 #17
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19858382
En weer open.

[ Bericht 75% gewijzigd door Dagonet op 13-06-2004 16:47:44 ]
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')