Mijnheer is nationaal bezit. Me dunkt, u heeft nog eerder aanspraak op het Wilhelmus.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:37 schreef Gellius het volgende:
Zeg De With, wat moet dat met mijn Jacometti en mijn klewang?![]()
.
Het laatststgenoemd water.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:47 schreef Gellius het volgende:
Gunst, krijgen we dat weer. En ik heb nu net mijn Frenologisch Zakboek niet bij me. Aan de overkant van die grote plas of van het kleine plasje?
Hebt gij, Gellius, dan geen Imperator herkend ?quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:23 schreef Gellius het volgende:
Is dat Tacitus, De With? (Ha fijn, RJP binne RJP spelen. )
Dat spijt u geenszins, heer sports! En terecht niet. Feit is wel dat we nu twee open platen hebben staan. Als Ollie nou even langs kwam om ze beide in 1 keer goed te raden, konden we met een schone lei verder.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:26 schreef Johan_de_With het volgende:
Hierbij spijt het mij dat ik mijn oude ondeugden weer opneem
In deel 130 staat nog een ongeraden plaat van heer du_ke. Ook in uw tijdzone, heren Griek.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:33 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Twee? In deze tijdzone zie ik er maar een.
Het is erger dan dat:quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:45 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik raak er helemaal confuus van. Is Her_tog ook aan de drank? Of zit hij Che Guevara te herdenken?
Hier biedt zelfs de spelleider geen soelaas meer. Alleen het opperwezen kan ons nog redden.quote:Kan de spelleider nú ingrijpen!?
Ollie is helaas altijd pas laat op de avond aanwezig.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:53 schreef Parabola het volgende:
Alleen het opperwezen kan ons nog redden.
Dit is overigens de held Van Speijk, die zijn leven veil had voor iets waarvan ik de importantie nu even kwijt ben.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:41 schreef beeer het volgende:
Trouwens even tussendoor een plaatje spammen t.b.v. mijzelf en Gellius.
[afbeelding]
Ha, die heb je goed onthouden!quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:49 schreef OllieA het volgende:
Een Britse Van Speijk, zelfs, want hij hield van vliegen, als ik het goed begrijp.
quote:
Onschuldige negers zouden niet bepoteld moeten worden door die vuige domoren.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:49 schreef Gellius het volgende:
Op de andere zender bij RJPfD staat overigens een niet onappetijtelijke neger in de etalage, ik denk ik meld het maar even.
Maar natuurlijk, beeer, ik bewaar jouw woorden altijd in mijn hart.quote:
Batuwu! Zit het nieuwe dakkapelletje er op? Ik moet zeggen dat ik ook niet zoveel weet van Engelse oorlogsmeneren. Ik kijk even met je mee. Aan.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Onschuldige negers zouden niet bepoteld moeten worden door die vuige domoren.
Enfin, Britse oorlogsmeneer. Ik kijk het even aan.
Hmz, deze beter?quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:04 schreef Gellius het volgende:
Hè, moest je nu net dat deeltje RJP naar voren halen waarin ik heel even Van Speijk met Wellington verwarde, beeer? Grmbl.
Lekker voorbereid weer, du_ke!quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:17 schreef du_ke het volgende:
Hoe hoog hij was zal ik even opzoeken.
Ik heb een robuuste sponde gefabriceerd. De carrosserie stond al, nu moest ik het dragende gedeelte plaatsen en (heel belangrijk!) fixeren. Daarvoor moest ik dus naar mijn ijzerwarendetailhandelaar, die overigens een bedroevend assortiment schroeven had. En dat noemt zich dan een bouwmarkt. Enfin, je weet hoe dat gaat, een man raakt nooit uitgeklust.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:06 schreef Gellius het volgende:
Batuwu! Zit het nieuwe dakkapelletje er op? Ik moet zeggen dat ik ook niet zoveel weet van Engelse oorlogsmeneren. Ik kijk even met je mee. Aan.
Wat grappig. Speelden jullie dit alleraardigste spelletje toen ook al? Gaat dat niet vervelen?quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:10 schreef beeer het volgende:
Hmz, deze beter?
Men zou verwachten dat een man van uw kaliber toch genoegen zou nemen met een eenvoudige scheepskooi, of desnoods een hangmat - maar goed, een sponde maar liefst. De welvaart zaait ook overal zijn ondermijnende ziektekiemen, zo blijkt maar weer.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:27 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Ik heb een robuuste sponde gefabriceerd. De carrosserie stond al, nu moest ik het dragende gedeelte plaatsen en (heel belangrijk!) fixeren. Daarvoor moest ik dus naar mijn ijzerwarendetailhandelaar, die overigens een bedroevend assortiment schroeven had. En dat noemt zich dan een bouwmarkt. Enfin, je weet hoe dat gaat, een man raakt nooit uitgeklust.
God je zou eens moeten weten.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:28 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Wat grappig. Speelden jullie dit alleraardigste spelletje toen ook al? Gaat dat niet vervelen?
Het is dus niet-Montgolfier.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:28 schreef du_ke het volgende:
Meneer liet zich liever met de wind wiegen dan dome dingen te doen in Frankrijk
U heeft de dorpspomp gerepareerd? Hoe nobelquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:33 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
En passant heb ik ook nog een wasmachinekraan vervangen. Ik ben van vele markten thuis.
En waar ziet u mij zeggen dat hij verdorie wel een zeeman is, als ik uw pardon mag smeken?quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:48 schreef du_ke het volgende:
Hij is verdorie geen zeeman. Ook dat moet toch uit het handboek frenologiegehaald kunnen worden?
Ik woon in de Grote Stad, Parabola.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:48 schreef Parabola het volgende:
U heeft de dorpspomp gerepareerd? Hoe nobel
Heer du_ke, u springt naar conclusies. Heeft u al uw denkkracht achtergelaten op de loop-vierdaagse? Het is een bekende sneer naar de Pruischen, om hen te herinneren aan hun betrekkelijk geringe kustlijn.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:52 schreef du_ke het volgende:
Hoe kan hij anders Pruisen met de zeebodem kennis doen maken.
Dat is altijd de pest met broers. Jarenlang deel je je leven met ze, en vervolgens worden ze bekenderquote:Overigens is meneers broer bekender.
quote:A photo of Major Baden Baden-Powell, taken in his later life, looks like a character straight out of Kipling. Born in 1860, Baden-Powell lived most of his life in that British empire upon which the sun never set. Sun-burnt, mustached, hard-eyed, with a chest full of medals, he was a creature of another age.
Yet Baden-Powell wasn't quite what he appeared to be. He did join the Scots Guards at the age of 21. He saw action in the service of his Queen -- the Nile campaign, the Boer War, even WW-I. Throughout all that, his passion was not war, but flight.
You might recognize his name because his older brother, the Baron Robert Baden-Powell, is famous for founding the Boy Scouts. But young Baden Baden-Powell wanted to fly.
In 1880 he joined the Royal Aeronautical Society and soon decided they were too much talk, not enough action. So he bought his own balloon and learned to fly it. Within a year of joining the army, he was lecturing on military uses of lighter-than-air flight.
By that time, the American Army had made good use of observation balloons in the Civil War, and the French had used balloons to get mail out of Paris during the German siege of 1870.
In 1894, Baden-Powell made the first British military balloon flight. But he was a gadfly, a pot-stirrer, and a gatherer of information about flight. And his interests soon turned to man-carrying reconnaissance kites. (The Chinese had flown humans in kites 1300 years before him, but no one had done it in the West.) Baden-Powell developed a system of four kites along a rope, and it carried him as far as 300 feet up in a basket chair.
The Aeronautical Society had dwindled to three members when Baden-Powell set out to rebuild it. When he wrote to the great scientist, Lord Kelvin, Kelvin replied that he had "not a molecule of faith" in flight. No matter. Baden-Powell also wrote an article that spoke with a prescience worthy of Nostradamus.
What will the good citizens of London say when they see a hostile dynamite-carrying aerostat hovering over St. Paul's?
Forty-two years later we saw the dome of St. Paul's Cathedral by night, standing dimly against the smoke and flame of German bombs.
After his kites, Baden-Powell built gliders, then a powered airplane. He touched all aspects of flight. He really did rebuild the Aeronautical Society -- and he drove England to build the base of knowledge it needed to catch up with America and France.
And I'm back to that photo. A shy man; a stern man; a man with eyes that gaze outward and bore into you, but which look inward; a firmly controlled face; an uncomfortable mouth -- medals polished, buttons aligned. This is no warrior after all. Neither is it really an inventor. This is a visionary who has seen, with eerie clarity, a new world that he is bound to share with us.
De zuiveringen zijn niet geheel aan meneer voorbij gegaan. Hij werd enige jaren gevangengezet, maar later weer gerehabiliteerd. Meneer was zeker getuige van de daden van Zhukov.quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:51 schreef Johan_de_With het volgende:
Nog in staat diens zeges te vernemen, of toen reeds gezuiverd?
[..]
Het is een man dus. Fijn, that narrows it down.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
de oceanograaf komt uit spanje.
Meneer nam deel aan enkele beroemde veldslagen ja.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:09 schreef Parabola het volgende:
heeft meneer (niet de oceanograaf) een of meer beroemde veldslagen op zijn naam staan?
Een acteur van reclamespotjes,quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:05 schreef Gellius het volgende:
Ja, dat zeg ik. Het is een man. Zullen we nu verder gaan met raden?
Hmm... geen sportman. Zanger?
En waren dit veldslagen waarbij het rode leger in westelijke richting optrok? Of moet ik mij die veldslagen eerder defensief voorstellen?quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:14 schreef Proteron het volgende:
[..]
Meneer nam deel aan enkele beroemde veldslagen ja.
Meneer was betrokken bij bij zowel defensieve veldslagen van het Rode Leger, als bij de opmars die u noemt.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:29 schreef Parabola het volgende:
[..]
En waren dit veldslagen waarbij het rode leger in westelijke richting optrok? Of moet ik mij die veldslagen eerder defensief voorstellen?
Sterker nog!quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:36 schreef Parabola het volgende:
Heeft meneer na zijn gevangenschap nog een rol van betekenis gespeeld in het leger, de politiek of anderszins?
hmmmz, dat ziet men wel vaker bij beroemde heden. Werd meneer na zijn gevangenschap politiek actief, ging hij in de schrijverij of schapte hij weten?quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:41 schreef Proteron het volgende:
[..]
Sterker nog!
Men kan zeggen dat de daden die men zich heden ten dage het meest herinnert, zich allemaal afspeelden ná zijn gevanschap.
Na zijn gevangenschap werd meneer (opnieuw) militair actief. Na zijn militaire carrièrre maakte meneer de overstap naar de politiek.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:51 schreef Parabola het volgende:
[..]
hmmmz, dat ziet men wel vaker bij beroemde heden. Werd meneer na zijn gevangenschap politiek actief, ging hij in de schrijverij of schapte hij weten?
Hmm, daar trekt u misschien iets te snel uw conclusie. Dat meneer politiker is geweest is zeker niet te ontkennen, maar meneers militaire bijdragen zijn ook niet te onderschatten.quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:57 schreef Parabola het volgende:
Een politiker dus. Is meneer dat nog steeds?
Slaat de algehele lolligheid hier ook al toe? Je kunt toch verdomme beter dood zijn!quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:30 schreef beeer het volgende:
BRESCHNEV
Goed, het is 'm niet, maar het is gewoon zo'n mooie naam om keihard uit het raam te schreeuwen..
Heer GeenSigaar. Wat leuk u hier weer eens te zienquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:36 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Slaat de algehele lolligheid hier ook al toe? Je kunt toch verdomme beter dood zijn!
![]()
Je kunt toch beter dood zijn.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:42 schreef Gellius het volgende:
de anonieme massa der lurkenden.
Onlangs?!quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:43 schreef Parabola het volgende:
[..]
... het niet kunnen deuken van een pakje boter onlangs.
Heb tegenwoordig wat minder tijd om te contempleren over plaatjes. Hoewel, sinds ik een vast contract heb kan dat eigenlijk wel weer.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:42 schreef Gellius het volgende:
Ha, NoSigar! Welkom terug, ik vreesde al enige tijd dat u afgegleden was tot de anonieme massa der lurkenden.
Gefeliciteerd, overigens.quote:Op donderdag 10 juni 2004 20:56 schreef NoSigar het volgende:
[..]
een vast contract
'n wijlen muziekneger. Beetje respect graag.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:00 schreef Parabola het volgende:
Een muziekneger![]()
respect? meneer lacht op de foto, ik lach terug. Dat is toch respect?quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:02 schreef Gellius het volgende:
[..]
'n wijlen muziekneger. Beetje respect graag.
* Parabola weent.
Engelse en dame zijn correct. Uw woordverspilling mag u beschouwen als een wel zeer waardevolle hint aan uzelve.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:11 schreef NoSigar het volgende:
[quote]Op donderdag 10 juni 2004 22:07 schreef Parabola het volgende:
Enfin, verman u, RJP-ers, en vraag u af wie deze dame is
OK dan. engelse "suffer a jet movement" dame?
Dit is met afstand het schattigste RJP-ertje dat er is. En ik kan het weten, want ik heb Gellius ontmoet.quote:Op donderdag 10 juni 2004 01:38 schreef Parabola het volgende:
[afbeelding]
Dank u, ik zie haar zelf ook graagquote:Op donderdag 10 juni 2004 22:14 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Dit is met afstand het schattigste RJP-ertje dat er is. En ik kan het weten, want ik heb Gellius ontmoet.
Men kan er niet jong genoeg mee beginnen 'uwuquote:Die vierdelige serie Frenologie voor Beginners is trouwens een aardig detail.
Bedankt overigens. Mede dank zij de inspanningen van Uedele. Laat ik het maar eens Fok-breed mededelen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:55 schreef Gellius het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, overigens.
Ik moet u het antwoord schuldig blijven. Het zou heur haar kunnen zijn, ofwel een zogeheten hoofd-deksel. Het eerste lijkt me onwaarschijnlijk, het tweede pot-sierlijk. Hoe dan ook, voor het raden van madam's identiteit is het van generlei belang.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:21 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Enfin, wat heeft die mevrouw in godsnaam op heur hoofd?
op het bibliotheekje? Dat heeft zij niet nodig, zij legt een eigen bibliotheekje aan.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:21 schreef OllieA het volgende:
Wat fijn dat je aan mijn verzoek hebt voldaan, Parabola. Was er eindelijk es een fris plaatje te raden hier.![]()
Heeft ze al een abonnementje op de bibliotheek?
Een neegster is zij dacht ik niet. Veeleer is de foto wat verkleurd. Voorzover ik weet bevreed zij geen vrouwen. Zij is wel uit die tijd. Hoe dan ook is dat niet waar zij bekend van is.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:27 schreef OllieA het volgende:
Is deze mevrouw niet een vrouwenbevrijdingsneegster? Of ben ik nu abuis.
Ik denk dat Olliebollie een negerbevrijdingsvrouw bedoelde.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:31 schreef Parabola het volgende:
[..]
Een neegster is zij dacht ik niet. Veeleer is de foto wat verkleurd. Voorzover ik weet bevreed zij geen vrouwen. Zij is wel uit die tijd. Hoe dan ook is dat niet waar zij bekend van is.
Dat was een beetje mijn gok inderdaad, heren Griek. Helaas, u trapte er niet in.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Door de consternatie om haar hoofddeksel vergat ik helemaal te melden dat dit natuurlijk Hilda Hewlett is.
Plaat!quote:29 August, 1911
Hilda B. Hewlett becomes the first woman in the United Kingdom to obtain a pilot's licence. Mrs Hewlett, the wife of best-selling novelist Maurice Hewlett, is issued with licence No.122, following a Royal Aero Club test at Brooklands in a Henry Farman biplane
Uit Brazilië zelfs!quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:10 schreef du_ke het volgende:
Een sproter.
voetballer zelfs?
Eens.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:25 schreef OllieA het volgende:
Nou we het toch over lulkoek hebben, wat vind jij nou van Oranje, en al die flauwekul waar we de komende tijd allemaal weer warm voor lopen volgens de mediae?
In het kader van de nachtelijke RJP-slowchat
Hoe dan? Hoe dan?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:34 schreef NoSigar het volgende:
Als je echt wilt hoef je die oranje vlaggetjes in jelui's ouders buurten niet eens te zien.
En waarom kan dat dan niet? Is dat racisme of zo? Staat dat in de regels: geen elf negers? En hoe doen ze dat dan in Afrika?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:41 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Overigens jammer dat we geen elf negers kunnen opstellen.
Die racist van een Advocaat heeft maar liefst zestien Ariërs geselecteerd.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:44 schreef OllieA het volgende:
En waarom kan dat dan niet? Is dat racisme of zo? Staat dat in de regels: geen elf negers? En hoe doen ze dat dan in Afrika?
Gewoon een maandje je wietplantages eens niét controleren.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:44 schreef OllieA het volgende:
[..]
Hoe dan? Hoe dan?
[..]
Maar over dat sooort zaken hoor je de mediae dus niet, hè.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 00:49 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[..]
Die racist van een Advocaat heeft maar liefst zestien Ariërs geselecteerd.
En hoe ze dat in Afrika doen? Dat is dus hét grote schandaal van dit EK. In Afrika hoeven ze helemaal niks te doen, want Afrikanen mogen helemaal niet meedoen! Je reinste discriminatie.
Meneer was zeker een acteur. In bloedige theaters, zoals dat heet wanneer men het niet goed vertaalt.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:46 schreef Gellius het volgende:
Ik kan niet zoveel met dit uniform, With_Illustrated. Is het van de markt, of de toneelverhuur?
Maar Gellius tochquote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:00 schreef Gellius het volgende:
Maar die potsierlijke balletjes! Daarmee ga je toch niet tot je knieeen in het bloed waden? Het zal dus wel een Britje zijn.
Komkom, heer Johan_Illiustrated, dat bloed moet ergens vandaan komen. Meneer joeg roodhuiden (in mijn huidige verblijfplaats politiek correct aangeduid als 'First Nation people') over de kling?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:34 schreef Johan_de_With het volgende:
Nee, meneer ruziede met de Britten, maar hij vocht niet tegen hen, heer Papabola.
En HOE! Meerdere malen zelfs.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:45 schreef Parabola het volgende:
Het is waarschijnlijker dat meneer Oostwaarts trok, over de Atlantic, en in Europa bloed deed vloeien.
Meneer vocht alhier (ai,quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:45 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En HOE! Meerdere malen zelfs.
Zeker. Mijnheer vocht zelfs ook nog ergens anders.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:48 schreef Parabola het volgende:
[..]
Meneer vocht alhier (ai,dat is verwarrend) in Europa gedurende beide grote oorlogen?
hmmz, L'Afrique? Dan zal het generaal Patton zijnquote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zeker. Mijnheer vocht zelfs ook nog ergens anders.
Ja. Ik wilde nog zeggen dat ''bloed'' zelfs nog in meneer zijn bijnaam stond, maar dat hoeft al niet meer. Op basis van een ondeugdelijke generalisatie wint u deze ronde.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:52 schreef Parabola het volgende:
[..]
hmmz, L'Afrique? Dan zal het generaal Patton zijn
Omdat hij in Afrika heeft gevochten, moest het wel GSP Jr. zijn? Tiens.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 18:57 schreef Parabola het volgende:
Ondeugdelijke generalisatieIk ben mij van geen kwaad bewust. Verklaar u toch nader heer Sports_de_With?
Twee maal L'Europe én ook nog L'Afrique! Ik ken er maar 1 die dat op zijn naam heeft.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:01 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Omdat hij in Afrika heeft gevochten, moest het wel GSP Jr. zijn? Tiens.
Dat lijkt hij mij ook, maar dat is hij niet. Voor sommigen zal meneer's leven vergelijkbaar spannend geweest zijn met een Franse ambtenaar, arbeidzaam in het embryo der Europese Eenheid, voor anderen vele malen spannender.quote:Dit lijkt mij een Franse ambtenaar, arbeidzaam in het embryo der Europese Eenheid.
Ik dacht al: "Hoe lang duurt het voordat men ziet wat toch overduidelijk is".quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:05 schreef Johan_de_With het volgende:
Mijnheer doet ook Brits aan.
Ik moet u aanraden een sterk afwijkende richting te zoeken.quote:Was hij diplomaat ?
Scherp, heer Sports, heel scherp. En correct dan ook.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:08 schreef Johan_de_With het volgende:
Wetenschapper? Die mogen niet liegen.
Zeer echt, meneer was theoretiker in een der exacte kunden.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:10 schreef Johan_de_With het volgende:
Dank U.
Was mijnheer een ECHTE wetenschapper, of zo'n mensgeval ?
Zeg, hebben wij ook nog wat aan meneer's geleerdheid GEHAD ?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:11 schreef Parabola het volgende:
[..]
Zeer echt, meneer was theoretiker in een der exacte kunden.
Wij, als in 'u en ik' waarschijnlijk niet direct. Wij als in de wereldbeschaving vermoedelijk wel. Dat is de pest met die exacte theoretiker: erg knap wat ze doen, maar we zullen nooit helemaal weten of hun bijdrage ook bijdroeg.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:13 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Zeg, hebben wij ook nog wat aan meneer's geleerdheid GEHAD ?
Ja, dat is immer hun parket.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:15 schreef Parabola het volgende:
[..]
Wij, als in 'u en ik' waarschijnlijk niet direct. Wij als in de wereldbeschaving vermoedelijk wel. Dat is de pest met die exacte theoretiker: erg knap wat ze doen, maar we zullen nooit helemaal weten of hun bijdrage ook bijdroeg.
Dat denk ik niet. Meneer's bijdragen aan zijn wetenschap zijn in hoge mate fundamenteel. In zo hoge mate dat de gebruikers van de resultaten van de gebruikers van meneer's resultaten waarschijnlijk nog steeds fundamentele wetenschap bedrijven. Het is natuurlijk niet uit te sluiten dat de gebruikers daarvan ooit de fundamenten zullen leggen voor conrete toepassingen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:16 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, dat is immer hun parket.
Maar laat ik het zo stellen: kunnen wij in een normaal ingerichte straat of huis iets zien waar mijnheer met zijn overpeinzingen toe bijgedragen heeft ?
William Vallance Douglas Hodge is inderdaad correct.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:32 schreef Johan_de_With het volgende:
Hodge.
Dank u, ik kende hem niet.
Nee, mijnheer was dichter pur sang.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:45 schreef Parabola het volgende:
Een literator
of een politiker, die metaforeren ook nogal eens een end weg![]()
Uw onderscheidingsvermogen is verbluffend. Mijnheer was oprecht Hollander.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:52 schreef Parabola het volgende:
De foto is wat donker, maar ik meen te zien dat meneer's voeten sokloos in de schoen zitten. Een Hollander derhalve?
Dit is mij niet bekend. Mijnheer werd wel zeer gewaardeerd, en in het prijzencircuit valt zijn naam nog jaarlijks.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:57 schreef Parabola het volgende:
Heeft meneer ook prijzen gewonnen met zijn dichtsels?
Dat hoeft niet. Het is ook niet zo.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:03 schreef Parabola het volgende:
Dat suggereert dat mijnheer nog in leven is.
Ach, jaarlijksquote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:05 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Het is ook niet zo.
Maar u leest wat er niet staat.
Wat mij betreft de meest prestigieuze.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:08 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ach, jaarlijks![]()
![]()
Er is een prijs naar meneer vernoemd!
Dat u dat na ''u leest wat er niet staat'' nog niet geraden had.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:12 schreef Parabola het volgende:
Martinus Nijhoff
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:14 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Dat u dat na ''u leest wat er niet staat'' nog niet geraden had.
Meneer heeft aan het begin van zijn loopbaan wel eens een rolletje gespeeld. Zijn claim to faim ligt echter in het aansturen van acteurs.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:24 schreef Johan_de_With het volgende:
Acteur ?
Meneer heeft vooral Yanks tot grotere acteerprestaties geïnspireerd. Daar zal best een native Italian tussen gezeten hebben, maar niet hoofdzakelijkquote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:44 schreef Johan_de_With het volgende:
Italianen ?
Natuurlijkquote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:48 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik bedoelde deo guinea wop greaseball goomba's, natuurlijk. Amerikaanse Italianen.
Maar goed. Waren er ook vrouwen onder zijn klandizie ?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:50 schreef Parabola het volgende:
[..]
Natuurlijk![]()
![]()
Nou en of, meneer is zelfs gelandverhuisd vanwege een vrouw. Nu vraag ik u!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:52 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Maar goed. Waren er ook vrouwen onder zijn klandizie ?
Niet dat ik weet, maar hoe kan ik dat ook weten? Mevrouw speelde (op 1 na) in stomme films.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:54 schreef Johan_de_With het volgende:
Zong deze mevrouw ook? Bijvoorbeeld verjaardagsliedjes ?
Ik bedoelde voor presidenten.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 20:58 schreef Parabola het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, maar hoe kan ik dat ook weten? Mevrouw speelde (op 1 na) in stomme films.
Oef, dat weet ik zo niet. We raden immers de meneer hier, en niet de mevrouw waar hij voor landverhuisde. Dat hij niet helemaal ongelijk had, moge blijken uit deze plaat:quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik bedoelde voor presidenten.
Het speelt zich allemaal af in de aanvangsjaren van Hollywood ?
Qua via tijd zit u nu op het goede sports, heer spoor, maar meneer en Buster hebben niet het genoegen gehad samen te werken.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:06 schreef Johan_de_With het volgende:
Had meneer dan Buster Keaton onder zijn hoede ?
Ja en neequote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:19 schreef sooty het volgende:
[..]
Dat is Mary Pickford.
Zoeken we Douglas Fairbanks ?
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 22:05 schreef Parabola het volgende:
[..]
Ja en nee
Toch wel bedroevend om te moeten constateren dat zèlfs de net-niet briljante RJP-spelers nog geen sokloze voet van een slobkous kunnen onderscheidenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 19:52 schreef Parabola het volgende:
De foto is wat donker, maar ik meen te zien dat meneer's voeten sokloos in de schoen zitten. Een Hollander derhalve?
Zoals ik zei, heer Gellius, de foto was nogal donker.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 22:23 schreef Gellius het volgende:
[..]
Toch wel bedroevend om te moeten constateren dat zèlfs de net-niet briljante RJP-spelers nog geen sokloze voet van een slobkous kunnen onderscheiden.
Zou het dan echt zo zijn? Weet Ollie echt alles?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:07 schreef OllieA het volgende:
Ja, dat is natuurlijk To be or not te be, maar wat mij betreft vooral The shop around the corner: Ernst Lubitsch.
'plaatje 'iusquote:Op zaterdag 12 juni 2004 00:06 schreef Gellius het volgende:
Ik ga er net in! Welteplaatje allen.
Juist. Doorgaans zonder baard.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:02 schreef Gellius het volgende:
Ach ja, die baard. Ik ben het even kwijt, maar dat is 'm dus.
Meneer staat bekend als iemand die met de Middeleeuwen heeft gebroken, maar was in veel opzichten nog Middeleeuwer.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:17 schreef du_ke het volgende:
Meneer is middeleeuws?
Dat laatste.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:35 schreef du_ke het volgende:
Was dat omdat meneer weten schapte? Of hield hij zich bezig met hogere zaken?
Natuurlijk is een hervormer voor bepaalde mensen altijd een ketter.quote:Op zondag 13 juni 2004 16:49 schreef du_ke het volgende:
Hij deed aan hervormen of was het een ketter?
Nee. Vanuit Tsjechie naar het Noorden, vanuit Polen naar het Westen.quote:Op zondag 13 juni 2004 17:18 schreef du_ke het volgende:
Een dergelijke baard kweek je niet op een zonnige namiddag heer de With! Hij zal hem dus langer gedragen hebben. Was meneer toevallig Tsjech of Pool?
Ik weet hoegenaamd niet wie de Duitse Nostradamus is. Maar ik geloof dat hij een ander is.quote:Op zondag 13 juni 2004 22:33 schreef beeer het volgende:
Ha een Saks!
Hmz................ Anna is 't niet. Is dit die Duitse Nostradamus?
Griezelig veel, zelfs.quote:Op maandag 14 juni 2004 01:23 schreef Price het volgende:
Zonder baard lijkt hij op Martin Luther.
Je moet het iets dichter bij huis zoeken en wat langer geleden.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:41 schreef du_ke het volgende:
Meneer is rus en 19e eeuws?
Olivier werd geboren in 1558, een paar jaar na het overlijden van de gezochte persoon.quote:Op maandag 14 juni 2004 23:52 schreef zakjapannertje het volgende:
hij doet me denken aan Olivier van Noort
quote:Op dinsdag 15 juni 2004 00:39 schreef OllieA het volgende:
Een Duitse schilder, misschien?
Het is een zelfportret. Met Holbein zitten jullie sterk in de buurt.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 10:44 schreef Gellius het volgende:
Het is in ieder geval van Holbein, zo te zien, maar of het hem is?
Als het maar niet Holzenbein is, vind ik alles best.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 22:51 schreef beeer het volgende:
Nee, het is Holbein.
Dat is inderdaad het goede antwoord, Price.quote:Op dinsdag 15 juni 2004 16:58 schreef Price het volgende:
Het antwoord is Lucas Cranach de Oudere.
Plaats nu maar een plaatje als je zo ongeduldig bent.
quote:Op woensdag 16 juni 2004 00:24 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het goede antwoord, Price.![]()
En je moet niet op die ongeduldige beeer letten, dat doen wij ook niet.
toch niet nog steedsquote:Op woensdag 16 juni 2004 09:21 schreef Gellius het volgende:Photobucket is down
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |