Hehe, au!quote:***************************************
Begrip en vraagtekens bij ontslag
DEN HAAG D66-leider Dittrich heeft in
een eerste reactie op het aftreden van
staatssecretaris Nijs gezegd haar
besluit verstandig te vinden.Mat Herben
(LPF) liet zich in dezelfde zin uit.
De PvdA'er Tichelaar vindt dat Nijs al
gisteren had moeten aftreden.GL-leider
Halsema heeft een spoeddebat over het
aftreden aangevraagd.Tichelaar en
Halsema vermoeden dat de coalitie druk
heeft uitgeoefend op Nijs om te gaan.
Als opvolger wordt de VVD'er Cornnielje
getipt,gepasseerd bij de laatste
formatie.De universiteiten,hogescholen
en de studentenvakbond LSVb zeggen het
vertrek van Nijs niet te betreuren.
Donner noch Nijs werden door het parlement gedwongen af te treden, dus die verhoudingen liggen dan alleen eventueel in de VVD anders. Naar aanleiding van een beraad met de VVD-top is ze opgestapt en de VVD was niet voor het opstappen van Donner.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:33 schreef schatje het volgende:
Walgelijk hoe de verhoudingen liggen![]()
![]()
.
Doet niets af aan eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Donner noch Nijs werden door het parlement gedwongen af te treden, dus die verhoudingen liggen dan alleen eventueel in de VVD anders. Naar aanleiding van een beraad met de VVD-top is ze opgestapt en de VVD was niet voor het opstappen van Donner.
Yep.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:48 schreef freako het volgende:
Cornielje klinkt idd aannemelijk. Werd die vorig jaar al niet genoemd als staatssecretaris op Onderwijs?
Ja, dat is al heel lang. Daarom is Cornielje op de achtergrond geraakt. Hij staat niet op de lijn Hirsi Ali maar neigt meer naar het CDA.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik hoorde op de radio dat er ook wat frictie was tussen Cornielje en Van Aartsen over "Artikel 23", weet iemand daar iets meer van?
quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:36 schreef Monidique het volgende:
Ik hoorde op de radio dat er ook wat frictie was tussen Cornielje en Van Aartsen over "Artikel 23", weet iemand daar iets meer van?
http://www.lijstpimfortuyn.nl/article.php?id=80quote:De discussie omtrent artikel 23 werd ingegeven door uitlatingen die VVD-er Ayaan Hirsi Ali eerder deze week deed over de Wet op het onderwijstoezicht. Ex-onderwijswoordvoerder Cornielje van de VVD wist niet hoe snel hij de uitlatingen van zijn collega moest herroepen en corrigeren. Artikel 23 staat voor de VVD niet ter discussie, aldus Cornielje. Fractievoorzitter van Aartsen echter viel Cornielje dezelfde avond weer af en schaarde zich achter Ali.
Het aantal maanden dat ze er zatquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:58 schreef OProg het volgende:
Toch even een vraagje naar aanleiding van een discussie die ik zojuist had.
Hoe lang en hoeveel wachtgeld kan Nijs nu binnen halen? Of is dat bij eigen ontslag niet aan de orde?
ff off-topic misschien.quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Het aantal maanden dat ze er zat.
Volgens mij is daar na de affaire Philomena Brunswijk een mouw aangepast, maar dat moet ik even nazoeken - al weet ik het bijna zeker.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:18 schreef OProg het volgende:
[..]
ff off-topic misschien.
Toen Paars 2 viel kreeg iedereen toch ook een periode van ik meer 2 jaar nog wachtgeld waar toen nog dat relletje over was met Heinsbroek die het niet wilde maar wel gepakt heeft.
Of is daar de situatie anders?
Volgens Frits Wester van RTL wordt het niet Cornielje, maar een man van buitenaf. Na het weekend wordt het bekend, volgens RTLnieuws.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:56 schreef Sidekick het volgende:
Het breakende van het news is er nu wel af, topictitel weer op normale grootte.
Toch zwak dat ze niet tijdens het debat haar conclusies trok. De druk vanuit de VVD was toch te groot dan, terwijl de VVD tijdens het debat niet verder ging dan normale felle kritiek zoals iedere andere partij dat had. Waarom is het standpunt van de VVD-fractie veranderd?
Verder zal die Cornielje het wel over nemen. Ik las in het AD van vandaag dat Van der Hoeven na de val van Balkie 1 al had aangedrongen op het vervangen van Nijs. Alleen destijds had de VVD-fractie voldoende steun voor Nijs.
Er stond ook wat achtergrondinfo over de werkwijze van Nijs. Het bleek dat ze al heel wat chauffeurs had versleten. Wanneer iemand verkeerd reed kon die zijn koffers pakken. Ze was een keiharde manager, en voor de politiek niet geschikt.
Ik denk dat de VVD na het debat pas heeft besloten de steun op te zeggen. Als Nijs zich wat beter had geweerd tijdens dat debat waren ze haar wellicht blijven steunen en had ze er nog steeds gezeten.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:56 schreef Sidekick het volgende:
Toch zwak dat ze niet tijdens het debat haar conclusies trok. De druk vanuit de VVD was toch te groot dan, terwijl de VVD tijdens het debat niet verder ging dan normale felle kritiek zoals iedere andere partij dat had. Waarom is het standpunt van de VVD-fractie veranderd?
Als de VVD haar verdediging dermate zwak vond, dat de steun er niet meer is, dan moet zoiets tijdens het debat naar voren komen. Daar is dit debat (mede) voor!quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:05 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD na het debat pas heeft besloten de steun op te zeggen. Als Nijs zich wat beter had geweerd tijdens dat debat waren ze haar wellicht blijven steunen en had ze er nog steeds gezeten.
Het was natuurlijk ook een erg zwakke verdediging. Ja, ik heb het wel geautoriseerd, maar heb het niet zo bedoeld![]()
Een nachtje slapen doet wonderen. Een overhaaste beslissing nemen is nooit goed. Doet Bos ook niet...quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als de VVD haar verdediging dermate zwak vond, dat de steun er niet meer is, dan moet zoiets tijdens het debat naar voren komen. Daar is dit debat (mede) voor!
Tja, om zo hard tijdens een debat iemand af te gaan vallen van je eigen partij, dat doet je imago geen goed, helemaal niet zo vlak voor de verkiezingen. Op deze manier is de VVD er als partij toch iets genadiger van af gekomen dan wanneer ze op dramatische wijze Nijs af waren gevallen gisteren.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Als de VVD haar verdediging dermate zwak vond, dat de steun er niet meer is, dan moet zoiets tijdens het debat naar voren komen. Daar is dit debat (mede) voor!
Realiseer je wel dat vanochtend nog ze tegen het personeel van OCW heeft gezegd dat ze er met vertouwen er weer tegenaan gaat.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Een nachtje slapen doet wonderen. Een overhaaste beslissing nemen is nooit goed. Doet Bos ook niet...
Paars had 7000x voor Srebrenica moeten aftreden.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Aftreden daarover was onzin.
[..]
Ministers van Justitie kunnen iedere eerste van de maand aftreden inderdaad.
De rel was gewoon niet groot genoeg om iemand weg te sturen. In feite is er ook bijna niks gebeurd. Maar ik denk dat er gewoon weinig steun voor haar was en toen de VVD top polste of ze nog wel door wou gaan en zij zei er niet zoveel zin meer in te hebben, zullen ze, in plaats van haar te steunen, het wel mooi gevonden hebben.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:12 schreef Sidekick het volgende:
En zo te zien zit het met z'n cv wel snor.quote:VVD-senator Rosenthal mogelijke opvolger Nijs
DEN HAAG - De VVD-senator Uri Rosenthal is de beste kanshebber om de woensdag afgetreden staatssecretaris Nijs van Onderwijs op te volgen. Dat hebben bronnen rond het Binnenhof donderdag gezegd. De opvolging is echter nog niet rond.
Rosenthal (59) is hoogleraar bestuurskunde in Leiden en voorzitter van het COT, Instituut voor Veiligheids- en Crisismanagement. Sinds 1999 zit hij voor de liberalen in de Eerste Kamer. Als hoogleraar heeft hij kennis van het hoger onderwijs, een onderwerp waar Nijs verantwoordelijk voor was. Bovendien komt zijn kennis voor het beheersen van crisissituaties van pas op een ministerie dat bekend staat om zijn problemen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |