quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:50 schreef Sugar het volgende:
Wát een heerlijk mooi meisje is Alicia toch! Maar wat maak jij ook gewoon goede foto's, Knor!!! Echt, als mijn apie er is, ga ik je om tips vragen!
Sowieso al een tip misschien voor nu wat betreft een camera? Ik heb een gewone, wel een goeie (pentax), maar niet digitaal. Wat raad jij aan?
hmm ik vind bovenstaande foto's zelf iets minder, ze zijn naar mijn smaak te korrelig. Maar goe.
Je moet gewoon de tijd nemen en heel veel oefenen. Je gaat vanzelf vanalles uitproberen en bepaalde handigheidjes ontwikkelen en dan is het best handig om een digitale camera te hebben, scheelt je in afdrukkosten, je neemt veel sneller meer foto's van hetzelfde om daar vervolgens een serie of de mooiste er uit te halen. En voordeel is natuurlijk dat je bij de meeste digitale foto's direct kan zien of de foto enigzins gelukt is.
Wij hebben sinds een dik half jaar een canon, daarvoor een sony en we hebben puur die ander gekocht vanwege zijn compactheid, maar ook vanwege het vele fotograveren wat ik doe en ze graag uitprint en dan is een hoger aantal megapixels wel lekker (we hadden 1 megapixel, nu dus 4)
Een 'gewone' camera hebben we ook, maar ik vroeg Danny deze week of we het rolletje wat erin zit ook weer gaan gebruiken voor nummer 2 en de bevalling of dat hij hem eindelijk eens volklikt. Sinds de bevallng is dat toestel dus niet meer aangeraakt en das nu dus dik 2 jaar (en nu we ons startklaar maken voor nummer 2 denken we ook pas weer aan de bevallingsfoto's die er op staan
![]()
)
kwa tips: tja gebruik je fantasie, doe eens gek, sleep dat ding vaak mee. Leg ook normale simpele dingen vast. Maak niet alleen maar posseerfoto's, fotografeer van kinderhoogte of door de ogen van een kind en gebruik vooral je fantasie en creatieviteit (ja dat heeft iedereen, alleen bij de een is het wat verder onder het stof komen te liggen)