Ik zeg ook niet dat ik speciaal ben, is het wel?quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:58 schreef Aequitas het volgende:
De meeste mensen hebben genoeg aan 7 tot 8 uur slaap. je bent pas speciaal als je het redt met 4 tot 5 uur.
Een snuif coke doet wonderen, alleen dan is het geld van die avond er ook zo doorheen
Als dat zo makkelijk was had ik dat wel gedaan.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:59 schreef MaRySe het volgende:
Kun je niet gelijk werk zoeken wat goed betaald ipv 2 banen
Correctie: Ik moet van 10 savonds tot 5 sochtends, das dus 7 uur. En ik moet om half 9 beginnen op mijn kantoorbaantjequote:Op woensdag 9 juni 2004 11:02 schreef Posdnous het volgende:
Het lijkt mij bijzonder zwaar, maar misschien kan jij het hebben. Ik moet er persoonlijk niet aan denken tot 5 uur in een (horecatent?) te staan, om 6 uur pas op bed te liggen, om 8 uur weer op te staan en om 9 uur weer op m' n werk te zitten.
*ril*
Na 2 weken ben ik helemaal gesloopt.
Ja, dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:07 schreef HTT-Thalan het volgende:
[..]
Correctie: Ik moet van 10 savonds tot 5 sochtends, das dus 7 uur. En ik moet om half 9 beginnen op mijn kantoorbaantje
Ik ga het eens proberenquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:11 schreef Cybersailor het volgende:
gewoon van 6 tot negen even een middag/avond dutje doen, en dan als je thuis komt nog even snel een paar uur. Probeer de tijd die je slaapt per keer onder de 3 uur te houden, dan word je een stuk makkelijker wakker dan wanneer je vier uur slaapt achter elkaar terwijl je zeven of acht uur gewend bent.
Voor mij zou het geen probleem zijn, ik slaap wanneer ik wil, en waar ik wil, maar weet niet hoe makkelijk jij in slaap kan komen 's avonds rond 6 of 7 uur
Hehe...quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:38 schreef HTT-Thalan het volgende:
Ik ben iemand die meestal aan 7-8 uur slaap genoeg heeft. Ik neem er genoegen mee, langer slapen vind ik zonde van je tijd/leven.
Als je dit soort troep nodig zou moeten hebben dan geeft dat maar weer aan hoe slecht weinig slapen voor je lichaam is!quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:40 schreef dopa het volgende:
Je zou het kunnen proberen met legale amfetamines als ritalin (methylfenidaat), captagon (fenetylline) etc. Wel uitkijken met hartkloppingen en andere bijwerkingen.
Waarom zou dit troep zijn? Het zijn handige middelen die wel eens van pas komen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:42 schreef P-Style het volgende:
[..]
Als je dit soort troep nodig zou moeten hebben dan geeft dat maar weer aan hoe slecht weinig slapen voor je lichaam is!
U ook bedanktquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:10 schreef schatje het volgende:
edit: reacties verwijderd (geflame en offtopic) en notes aangemaakt.
Reageer op de vraag van T.S. of blijf gewoon weg.
Dank je wel.
TS moet maar 1 nacht per week missen dus dat zal heus goed te doen zijn. Overigens heeft te weinig slaap weinig gevolgen en is het snel gerecupereerd:quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:35 schreef Zenchi het volgende:
7-8 uur slapen is gewoon nodig, geestelijk en lichamelijk... je kunt er dan wel weinig last van hebben om weinig te slapen, dat je niet moe bent ofzo, maar ik denk dat je het op (veel) langere termijn wel zult merken.
quote:How long can humans stay awake?
J. Christian Gillin, a professor of psychiatry at the University of California, San Diego, conducts research on sleep, chronobiology and mood disorders. He supplies the following answer.
The easy experimental answer to this question is 264 hours (about 11 days). In 1965, Randy Gardner, a 17-year-old high school student, set this apparent world-record for a science fair. Several other normal research subjects have remained awake for eight to 10 days in carefully monitored experiments. None of these individuals experienced serious medical, neurological, physiological or psychiatric problems. On the other hand, all of them showed progressive and significant deficits in concentration, motivation, perception and other higher mental processes as the duration of sleep deprivation increased. Nevertheless, all experimental subjects recovered to relative normality within one or two nights of recovery sleep.
ja en ergens anders hoor je weer dat je na 3 dagen schade op hebt gelopen en psychisch niet helemaal ok meer bent.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:18 schreef dopa het volgende:
[..]
TS moet maar 1 nacht per week missen dus dat zal heus goed te doen zijn. Overigens heeft te weinig slaap weinig gevolgen en is het snel gerecupereerd:
[..]
bron
1 nachtje slaap missen zal dus zeker niet zwaar doorwegen en is in het weekend probleemloos goed te maken
pff dat is dus niet waar,..quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:46 schreef Zenchi het volgende:
[..]
ja en ergens anders hoor je weer dat je na 3 dagen schade op hebt gelopen en psychisch niet helemaal ok meer bent.
kan me dat goed voorstellen, na 48 uur is alles al een stuk anders dan normaal
is ook effectief,..quote:Op donderdag 10 juni 2004 08:22 schreef Slabberdewatski het volgende:
stil plekje op kantoor zoeken op vrijdag.....
zoals ik al zei,..quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ik denk niet echt dat de TS gediend is van het feit dat iedereen het wel aankan enz.
Ik heb wel 1 tip: oefening baart kunst.
Dat is mijn eigen ervaring.
Het zal de eerste paar keer even wennen zijn, maar daarna ben je er aan gewend
succes ermee!
Maar de REMfase vindt pas plaats na 6-7 uur en die is vooral geestelijk best belangrijk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:49 schreef dopa het volgende:
[..]
Waarom zou dit troep zijn? Het zijn handige middelen die wel eens van pas komen.
En hoe kom je erbij dat weinig slapen slecht is voor je lichaam? De recuperende werking van slaap vindt plaats tijdens "slow-wave sleep" en deze komt voornamelijk voor tijdens de eerste paar uur en neemt dan proportioneel af. . Al die overige uren slaap zijn best te missen.
REM-slaap is inderdaad vooraal mentaal van belang. Het wordt beschouwd als de fase waarin herinneringen in het lange termijn geheugen worden geplaatst en uit experimenten waarbij mensen telkens werden wakker gemaakt als ze in REM-slaap belandden bleek dat ze angstig en geïrriteerd werden na een tijdje. Als men mensen hun slow wave sleep experimenteel ontzegt worden ze vooral fysiek moe.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:02 schreef CEx het volgende:
[..]
Maar de REMfase vindt pas plaats na 6-7 uur en die is vooral geestelijk best belangrijk.
Nou, als je schooldag als "sgooldag" gaat schrijven dan krijg je toch ècht te weinig slaap!!!quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:32 schreef B_BOY het volgende:
slapen is flauwekul ik neem met 6,5 uur op een sgooldag ook genomen. weekend meestal uurtje of 7.
Gewoon af en toe een rondje wandelen, even naar buiten een frisse neus halen (als dat mogelijk is) en je haalt het wel. Ik mis wel vaker een nachtje slaap en het is best te doen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:02 schreef HTT-Thalan het volgende:
Status: na het nuttigen van 2 redbull, breaker met druivesuiker en een flesje AAdrink, begint mijn geestelijke gesteldheid langzaam maar gestaag iets beter te worden, en ik kan alweer iets helderder denken. Ik begin alweer langzaam te praten, en mijn typfouten worden minder.
Met een beetje geluk haal ik vanmiddag 5 uur zonder al te veel moeite
Tis gelukt he?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:02 schreef HTT-Thalan het volgende:
Status: na het nuttigen van 2 redbull, breaker met druivesuiker en een flesje AAdrink, begint mijn geestelijke gesteldheid langzaam maar gestaag iets beter te worden, en ik kan alweer iets helderder denken. Ik begin alweer langzaam te praten, en mijn typfouten worden minder.
Met een beetje geluk haal ik vanmiddag 5 uur zonder al te veel moeite
Die ligt denk ik nu nog steeds te pittenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 10:46 schreef vdo28 het volgende:
En hoe gaat het nu met de ts?
hij is net wakker....quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:08 schreef DJ_Fritz het volgende:
[..]
Die ligt denk ik nu nog steeds te pitten![]()
Proficiat!quote:Op zondag 13 juni 2004 20:27 schreef HTT-Thalan het volgende:
Ik heb van vrijdagmiddag 17:00 geslapen tot zaterdagochtend 11:00, en dat omdat mijn vriendin me uit bed jaagde
Ik denk dat ik vrijdagochtend voortaan toch maar vrijneem, om mezelf te sparen. Maar ben wel trots dat ik toch maar even 3 diensten gedraaid heb en daarmee zo'n 24 uur werken zonder slaap gehad heb
ik slaap maar 3 a 4 uur op een nacht doordeweeks.quote:Op donderdag 10 juni 2004 18:32 schreef B_BOY het volgende:
slapen is flauwekul ik neem met 6,5 uur op een sgooldag ook genomen. weekend meestal uurtje of 7.
nee, helaas.quote:Op zondag 13 juni 2004 21:26 schreef Type-R het volgende:
[..]
ik slaap maar 3 a 4 uur op een nacht doordeweeks.
Ben ik nu stoer?![]()
Ik doe het zelf ook met 5 uur per nacht gemiddeld (soms 4 uur). Na een poosje raak je er aan gewend. Alleen in het weekend slaap ik gerust 8 tot 9 uurquote:Op zondag 13 juni 2004 22:38 schreef MouseOver het volgende:
Heb trouwens wel eens gehoord dat meditatie ook een paar uur slaap schijnt te kunnen vervangen.. weet iemand hier meer van?
Ik heb trouwens een paar collega's die het al jarenlang met 5 uur per nacht doen. Ik vind het echt onbegrijpelijk maar ik weet dat ze er niet over liegen dus zelfs dat lijkt te kunnen. Maar ik moet er zelf niet aan denken.
quote:Op zondag 13 juni 2004 20:27 schreef HTT-Thalan het volgende:
Ik heb van vrijdagmiddag 17:00 geslapen tot zaterdagochtend 11:00, en dat omdat mijn vriendin me uit bed jaagde
Ik denk dat ik vrijdagochtend voortaan toch maar vrijneem, om mezelf te sparen. Maar ben wel trots dat ik toch maar even 3 diensten gedraaid heb en daarmee zo'n 24 uur werken zonder slaap gehad heb
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |