abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19738284
quote:
Zimbabwe to abolish private land ownership

Title deeds to be scrapped, replaced by 99-year leasesThe Associated Press
Updated: 12:50 p.m. ET June 08, 2004HARARE, Zimbabwe - In its latest crackdown on democratic freedoms, the government announced Tuesday that all farmland will be nationalized and private land ownership abolished.

advertisement

All land, including more than 5,000 former white-owned farms handed over to blacks, will become state-owned and subject to state-issued leases, Land Reform Minister John Nkomo said.

Title deeds of farm properties will be scrapped and replaced by 99-year leases with rent payable to government, the state Herald newspaper reported.

“There shall be no such thing as private land,” Nkomo said.

Since the farm seizures began in 2000, about 200,000 black families have been allocated former white-owned land. About a quarter were given larger properties for commercial rather than small scale farming.

Hundreds of black farmers also bought commercial farms on the property market which will now be nationalized.

Nkomo asked land owners or occupiers to come forward for vetting to qualify for state leases.

He did not indicate when the nationalization program would be completed.

The government does not intend to “waste time and money” in disputes on seizures of individual farms whose owners held title deeds and other legal documents, he said.

Nkomo said a National Land Board was to be set up to supervise nationalization of all productive farmland and its effective use.

Food production disrupted
Since 2000, the often-violent seizures of white-owned commercial farms, along with erratic rains, have been blamed for disrupting production in the agriculture-based economy, leading to acute shortages of food, hard currency, gasoline and other imports.

Critics say much of the best farmland was given to supporters of President Robert Mugabe and is underutilized or is lying fallow.

Production on many resettled farms has dropped sharply as new farmers lacked money and loans and also reported shortages of seed, fertilizer, fuel and farm machinery such as tractors and plows.

Nkomo said the state-issued leases would be sufficient collateral for farmers to secure loans for materials and equipment.

But that, said independent Harare economist John Robertson, was “a miscomprehension.”

Move seen as frightening away investors
“The banks aren’t going to lend to an individual against a lease that belongs to the state. It doesn’t work that way. You can’t borrow on the strength of something you don’t own,” he said.

The nationalization program is likely to further hurt the ailing economy by frightening away what little investment Zimbabwe still receives, Robertson said. It also would also cast new uncertainty over general property rights including home ownership rights, that likely would undermine already struggling businesses and commercial activity, he said.

“It is a very big step away from a market economy to the communist-style command economy of state control of the factors of production,” he said.

Land seizures have slashed production of food and tobacco — once the nation’s biggest hard currency earner.

United Nations crop forecasts predict Zimbabwe, once a regional breadbasket, will produce only half its food needs this year.

© 2004 The Associated Press. All rights reserved. This material may not be published, broadcast, rewritten or redistributed.
Aanval tegen de honger? of een verdere afbraak van de democratie daar?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 21:48:41 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19738350
Verdere afbraak van de democratie. 4 jaar geleden mocht je de grens al amper over vanuit Zuid Afrika omdat de oudstrijders van Mugabe bezig waren.

Nu wordt dus ál het land van de blanke boeren afgenomen, dat terwijl die de enigen zijn die effectief kunnen produceren, de zwarte bevolking heeft nog steeds het idee dat je niks hoeft te doen en dat grote velden graan vanzelf opkomen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:11:46 #3
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_19740980
En hoe zijn die blanke boeren aan "hun" land gekomen? Aha.
Maar ik geef wel toe dat het praktisch onmogelijk is elke onrechtvaardigheid uit de geschiedenis recht te zetten, het hangt er van af hoe ver je geheugen reikt.
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 23:13:03 #4
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19741021
En de honger neemt al toe en Mugabe importeert al graan uit Argentinnie.
Nou dat ze maar honger mogen hebben.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_19746661
Robert Mugabe heeft goed geleerd hoe Mao met succes 16 millioen mensen over de kling liet springen , en hierdoor het land in zijn ijzeren vuist kreeg. Laat ze verhongeren!!!!!

nationaliseeer eerst al je land en laat dan volledig onbekwamene mensen dat land bewerken , zodat de produktiviteit met zekerheid tot 0 gaat afzakken.
Dat heeft Mugabwe weer van Allende geleerd.

Het reusltaat zal hongersnood, corruptie en een boel doden zijn.

Bravo Robert
pi_19747320
Mag lijen dat die tyfus racist een keer een kogel vangt en zijn land tot rust komt.
pi_20539904
quote:
Honger dreigt in Zimbabwe - 09/07/2004

Zimbabwe zal dit jaar niet genoeg oogsten om de eigen bevolking te voeden, en zal dus voedsel moeten invoeren. Die waarschuwing komt van de Verenigde Naties. Volgens de Voedsel- en Landbouworganisatie van de VN zal het land 325.000 ton maïs te kort komen. Daarentegen voorspelt de Zimbabwaanse regering een recordoogst van 2,4 miljoen ton maïs.

De oorzaak ligt volgens de VN enerzijds bij de droogte, armoede en een tekort aan kwaliteitsvol zaaigoed, maar ook bij de grondherverdeling van de regering Mugabe. Sinds Mugabe land in handen van blanken herverdeelde onder zwarten, is de landbouwproductie sterk gedaald. Van voorraadschuur is Zimbabwe nu veranderd in een land dat moet rekenen op voedselhulp.
http://www.nieuwsblad.be/(...)784DQ&cat=BUITENLAND
pi_20579778
De buurlanden staan de springen om de blanke boeren, in hun armen te sluiten. Ze krijgen de grond voor niks, omdat deze blanke boeren de kennis hebben, iets wat zwarte boeren missen.
Zimbabwe was voordat Mugabe helemaal doordraaide een exporterend land.
  maandag 12 juli 2004 @ 21:40:54 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20583671
Zimbabwe is hét voorbeeld van wat je krijgt als je in een kolonie-land de "blanke machtshebbers" door volksopstanden gaat vervangen door "zware machtshebbers" die volledig alle capaciteiten missen om een land te leiden.

Ook in Zuid-Afrika is dat het geval , daar heeft Nelson Mandela (alle respect voor die man , maar hij is géén capabele president) het land het economische verval ingeluidt , en is Johannesburg de meest onveilige stad ter wereld geworden (volgens de VN) ,

de apartheids en koloniale regimes zijn te verwerpen , maar in die landen is bijna het omgekeerde gebeurd , men heeft de blanken na die regimes volledig willen verwerpen , terwijl men ze net hard nodig had en heeft daar.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 12 juli 2004 @ 22:35:04 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20585037
Zimbabwe exporteert echter stevig, namelijk hun model. Een vriend van me is net terug van een rondreis in de regio, en in de hele zuidelijke regio van afrika dreigt dit voorbeeld nu....
Triest, want als er iets zeker is, is dat het honger en ellende brengt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 12 juli 2004 @ 22:36:45 #11
45206 Pietverdriet
pi_20585089
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 23:11 schreef DeGroeneRidder het volgende:
En hoe zijn die blanke boeren aan "hun" land gekomen? Aha.
Maar ik geef wel toe dat het praktisch onmogelijk is elke onrechtvaardigheid uit de geschiedenis recht te zetten, het hangt er van af hoe ver je geheugen reikt.
ze hebben jungle tot landbouwgrond omgezet.
pi_20585314
Zimbabwe gaat volledig naar de klote door Mugabe. Ik heb het vorig jaar met eigen ogen kunnen aanschouwen. Je besteld twee broodjes in een compleet verlaten eettentje, en je weet dat dit voor bijna niemand in het land te betalen is, want het kost een gemiddeld weeksalaris. De trein tussen Bulawayo en Vic Falls reed al niet meer omdat de spoorwegen de diesel niet meer kunnen betalen. Producten in de winkels worden niet meer geprijst omdat er dagprijzen gelden.
Je rijdt door het land heen en ziet de lege velden. Waar ooit 2 oogsten per jaar stonden rest nu een vrijwel kale vlakte waar mensen met moeite net genoeg kunnen verbouwen voor zichzelf. Dat was dus ooit de graanschuur van zuidelijk afrika. Ik ben bang dat binnen 2 a 3 jaar een burgeroorlog ontstaat want het land is in feite nu al compleet naar de knoppen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 12 juli 2004 @ 22:46:12 #13
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_20585325
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:46 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Aanval tegen de honger? of een verdere afbraak van de democratie daar?
Huh ? Sinds de landonteigeningen (van blanke boeren) onder Mugabe begonnen zijn, is Zimbabwe ondergedompeld in een humanitaire ramp. Blijkbaar hadden die blanke boeren de agrarische economie toch beter georganiseerd... De zwarte Hitler van het Zuidelijk halfrond heeft nu zijn volk bevrijd; helaas hebben ze nu niet meer te eten en ligt de economie op zijn gat...
That's freedom for ya.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
  maandag 12 juli 2004 @ 22:50:26 #14
45206 Pietverdriet
pi_20585405
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:46 schreef sooty het volgende:

[..]

Huh ? Sinds de landonteigeningen (van blanke boeren) onder Mugabe begonnen zijn, is Zimbabwe ondergedompeld in een humanitaire ramp. Blijkbaar hadden die blanke boeren de agrarische economie toch beter georganiseerd... De zwarte Hitler van het Zuidelijk halfrond heeft nu zijn volk bevrijd; helaas hebben ze nu niet meer te eten en ligt de economie op zijn gat...
That's freedom for ya.

Hij heeft zijn volk niet bevrijd en er is geen vrijheid.
  maandag 12 juli 2004 @ 22:56:12 #15
18811 sooty
pi_20585549
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij heeft zijn volk niet bevrijd en er is geen vrijheid.
Mugabe zelf denkt daar heel anders over...
pi_20585625
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:56 schreef sooty het volgende:

[..]

Mugabe zelf denkt daar heel anders over...
Ik zou zeggen ga er een keer naar toe en bekijk de situatie zelf. Aanschouw het bevrijdde land.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 12 juli 2004 @ 23:04:07 #17
18811 sooty
pi_20585721
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:59 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ik zou zeggen ga er een keer naar toe en bekijk de situatie zelf. Aanschouw het bevrijdde land.
Ik vermoed dat jij de ironie mist. Herlees mijn posts even.
  maandag 12 juli 2004 @ 23:07:02 #18
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20585808
Hij gaat het succesvolle SU experiment waarin geen plaats was voor privaat bezit was herhalen? Zal wel een succes worden.....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_20586747
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:45 schreef Lucille het volgende:
Zimbabwe gaat volledig naar de klote door Mugabe.
Ook mijn conclusie na een bezoek aan het land, alweer wat langer geleden. Het is gewoon niet te beschrijven en niet te vatten hoe zo'n fantastisch land finaal naar de kloten gaat. Economisch is die man een ramp maar ook sociaal en moreel. Op het gebied vrouwen- en homo-emancipatie en aids en seksualiteit heeft Mugabe met zijn vazallen alleen maar veel slechts gebracht. Het is echt een onderwerp waar ik wanhopig over ben en eigenlijk niks opbouwends over kan bedenken. Om het over de OP maar niet te hebben.

Ik heb verdomme nog naast Mugabe gestaan, wat een pech voor de wereldpolitiek dat ik een pacifist ben
  maandag 12 juli 2004 @ 23:44:43 #20
pi_20586773
Zimbabwe is niet het enige hé, het is een bijna algemene situatie in Afrika , het gaat op dit moment gewoon zover dat door alle burgeroorlogen , gekke dictators, ... het in afrika gewoon zelfs voor de zwarten stukken slechter leven is dan onder het kolonialisme.

N paar jaar geleden zag in Congo DR de toenmalige president Kabila (de oude) dat zelfs in, en had hij de Belgische overheid gecontacteerd om Belgische ambtenaren te ronselen om ministerposten te bekleden in zijn regering , om het land eindelijk terug te gaan heropbouwen. En net toen werd hij vermoord en kwam zijn "buitenechtelijke zoon" waar niemand nog eerder van gehoord had op de proppen en kwam het land weeral in verschrikkelijk verval.

Afrika is goed op weg om een permanente bodemloze put te worden ...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:06:58 #21
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20587202
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:48 schreef Dagonet het volgende:
de zwarte bevolking heeft nog steeds het idee dat je niks hoeft te doen en dat grote velden graan vanzelf opkomen.
Waarom gooi je het meteen op luiheid Ooit wel eens gedacht aan gebrek aan kennis en vaardigheden? Een boerderij goed runnen doe je niet zomaar vanuit het niets.
Krekker is de bom!
pi_20587231
quote:
Nu wordt dus ál het land van de blanke boeren afgenomen, dat terwijl die de enigen zijn die effectief kunnen produceren, de zwarte bevolking heeft nog steeds het idee dat je niks hoeft te doen en dat grote velden graan vanzelf opkomen.
Omdat de blanke boeren wel het geld en de knowledge hebben
pi_20587258

Het land moet terug naar het zwarte volk, de blanken hebben er vrij weinig recht op.....maar niet op zo'n manier. Het mag best even duren, en volgens mij gaat dat het beste als er een vrije markt is.....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20587263
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:10 schreef RichardQuest het volgende:

Het land moet terug naar het zwarte volk, de blanken hebben er vrij weinig recht op.....maar niet op zo'n manier. Het mag best even duren, en volgens mij gaat dat het beste als er een vrije markt is.....
Eventueel gesteund door NGOs
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:11:31 #25
45206 Pietverdriet
pi_20587282
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waarom gooi je het meteen op luiheid Ooit wel eens gedacht aan gebrek aan kennis en vaardigheden? Een boerderij goed runnen doe je niet zomaar vanuit het niets.
Er wordt niet gezegt dat ze lui zijn, er wordt gezegt dat ze geen fucking idee hebben hoe dingen werken.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:11:53 #26
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_20587291
quote:
Eigenlijk diep triest.... en straks krijgt het westen weer de schuld omdat we (weer) niks hebben gedaan ?!. Zonde van zo'n mooi land.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:12:45 #27
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587302
quote:

Sommige hebben het land gekocht!
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:12:56 #28
18811 sooty
pi_20587306
quote:
Op maandag 12 juli 2004 23:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Zimbabwe is niet het enige hé, het is een bijna algemene situatie in Afrika , het gaat op dit moment gewoon zover dat door alle burgeroorlogen , gekke dictators, ... het in afrika gewoon zelfs voor de zwarten stukken slechter leven is dan onder het kolonialisme.

N paar jaar geleden zag in Congo DR de toenmalige president Kabila (de oude) dat zelfs in, en had hij de Belgische overheid gecontacteerd om Belgische ambtenaren te ronselen om ministerposten te bekleden in zijn regering , om het land eindelijk terug te gaan heropbouwen. En net toen werd hij vermoord en kwam zijn "buitenechtelijke zoon" waar niemand nog eerder van gehoord had op de proppen en kwam het land weeral in verschrikkelijk verval.

Hoewel de misere hetzelfde is, zijn deze landen niet vergelijkbaar. Zimbabwe/Rhodesia werd pas onafhankelijk in 1980 en Mugabe heeft het land vanaf 2000 in ellende gestort.

Congo DR (u wel bekend van ene Leopold) is vele malen groter en heeft vele malen meer delfstoffen (Diamant, Coltan en vele andere). Iedere heerser (Kabila incluis) hier werd omgelegd door de volgende omdat die dacht weer nog meer geld te verdienen.

Dat is een wezenlijk verschil met Zimbabwe; daar heeft de inmiddels 80+ jarige dictator iedereen in de misere gestort.
pi_20587309
quote:
Als je de staatsinvloed weghaalt zul je zien dat er vanuit de zwarte bevolking genoeg impulsen zullen komen om de boerenbedrijfjes op te richten. Ze kunnen het best, ben je wel 's in Zuid Afrika geweest?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_20587323
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:12 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Sommige hebben het land gekocht!
Als ze land kopen hebben ze er recht op, het merendeel leunt echter op familiebanden.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:15:10 #31
pi_20587336
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:13 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als je de staatsinvloed weghaalt zul je zien dat er vanuit de zwarte bevolking genoeg impulsen zullen komen om de boerenbedrijfjes op te richten. Ze kunnen het best, ben je wel 's in Zuid Afrika geweest?
Zuid-Afrika is tegenwoordig ook een serieuse economische puinhoop geworden hé ...

Het beleid van Mandela/Mbeki is 1 grote sociale en economische ramp ...
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:15:27 #32
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587339
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:13 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Het garanderen van eigendomsrechten is wel een vereiste voor het komen tot een vrije markt. Laat dat nu juist een van de problemen zijn.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:16:09 #33
45206 Pietverdriet
pi_20587356
quote:

Racistische gedachten heb je wel, weet je dat? Waarom zou dat land moeten naar mensen die toevallig een kleurtje hebben? Je hebt gewoon geen fucking idee waar je het over hebt. Die boeren hebben die boerderijen opgebouwt, uit niets, jungle, pampa, en nu zeg jij dat het aan het zwarte volk behoord? Je lult godverdomme als hitler die vond dat de bezittingen van Joden die wat hadden opgebouwt aan de Ariers hoorde, want het was hun land.

Sorry Richard, maar ik dacht dat je wat meer in je kop had dan alleen maar poep.
pi_20587375
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Zuid-Afrika is tegenwoordig ook een serieuse economische puinhoop geworden hé ...

Het beleid van Mandela/Mbeki is 1 grote sociale en economische ramp ...
Ik bedoelde het Zuiden van Afrika, niet Z-A specifiek.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:17:56 #35
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587383
AArdig artikel hierover van Hernando de Soto: http://www.libertarian.nl/NL/archives/001743.php
pi_20587397
Reageer er maar niet op RQ - hij weet denk ik niet beter. Maar jij hebt groot gelijk. De blanken hebben grote delen van het land ingepikt en de zwarten uitgebuit. Lang niet alle blanken maar veel van die boeren wel, dat zijn geen al te fijne types en ze zijn niet goed voor Zimbabwe.
pi_20587443
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Racistische gedachten heb je wel, weet je dat? Waarom zou dat land moeten naar mensen die toevallig een kleurtje hebben?
Nee, dat idee moet juist weg.
quote:
Je hebt gewoon geen fucking idee waar je het over hebt. Die boeren hebben die boerderijen opgebouwt, uit niets, jungle, pampa, en nu zeg jij dat het aan het zwarte volk behoord?
Die boeren hebben het opgebouwd met bloed aan hun machettes. Ja, land dat door diefstal is verkregen moet teruggegeven worden, gek hè?
quote:
Je lult godverdomme als hitler die vond dat de bezittingen van Joden die wat hadden opgebouwt aan de Ariers hoorde, want het was hun land.
Ja, ik ben Hitler

Feit is dat de Joden hun arbeiders uitbetaalden, in plaats van ze zweepslagen geven...
quote:
Sorry Richard, maar ik dacht dat je wat meer in je kop had dan alleen maar poep.
Kusje voor jou
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:25:04 #38
45206 Pietverdriet
pi_20587485
Lul dan niet zo verschrikkelijk uit je nek als je beter weet. Land wordt niet "terug" gegeven, dat wordt aan strijdmakkers van Mugabe verdeelt, zodat ze hem blijven steunen.
pi_20587499
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Lul dan niet zo verschrikkelijk uit je nek als je beter weet.
Discussieer 's op een normale manier
quote:
Land wordt niet "terug" gegeven, dat wordt aan strijdmakkers van Mugabe verdeelt, zodat ze hem blijven steunen.
Zie jij staan dat ik dat idee steun? Nee hè. Volgende keer lezen voordat je iets typt .
pi_20587502
quote:
Lul dan niet zo verschrikkelijk uit je nek als je beter weet. Land wordt niet "terug" gegeven, dat wordt aan strijdmakkers van Mugabe verdeelt, zodat ze hem blijven steunen.
RQ zegt toch niet dat dat een goede zaak is
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:27:21 #41
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587515
Er wordt misschien vergeten dat veel boeren al hun bezittingen in bv. Engeland en Nederland verkocht hebben, grond in Zimbabwe hebben gekocht, hier een bedrijf hebben opgebouwd met hun eigen handen en heel veel 'zielige uitgebuite negertjes' in dienst hebben genomen en hun een aanzienlijk salaris gegeven hebben. Ze waren de mensen waarop de bijna volledige economie op draaide. Hun kennis en kunde heeft ervoor gezorgd dat Zimbabwe tot een redelijk welvaartniveau kwam en zij hebben, door hun eigenbelnag te dienen, heel erg veel inwoners een goed leven verschaft.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:28:36 #42
45206 Pietverdriet
pi_20587536
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:26 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Discussieer 's op een normale manier
[..]

Zie jij staan dat ik dat idee steun? Nee hè. Volgende keer lezen voordat je iets typt .
Hoezo? Jij zegt toch
quote:

Het land moet terug naar het zwarte volk, de blanken hebben er vrij weinig recht op..
Dat is puur racisme.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:28:45 #43
18811 sooty
pi_20587538
quote:

Prima.
Maar niet de manier waarop Mugabe dat gedaan heeft.
Dat is een mislukking die iedereen zag aankomen. En wie lijden daar het meest onder....

Zimbabwe is het meest gebaad bij het overlijden van deze zwarte Hitler; dat zal niet lang meer duren...; mark my words: dat zal het land in burgeroorlog/chaos treffen. Maar 4/5 jaar later komt het erover heen.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar ik ben niet al te optimistisch gestemd.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:28:51 #44
18834 Bridell
and then what..
pi_20587539
In feite etnische zuiverigen en landjepik. Het gaat niet om onrecht uit het verleden ongedaan te maken, de blanken moeten eruit en het land in handen van inheemsen, desnoods met geweld en moord.

In Palestina is het verkeerd en hier ook.
What are you but a blossoming, withering flower?
pi_20587545
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:27 schreef Kaalhei het volgende:
en hun een aanzienlijk salaris gegeven hebben.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:29:20 #46
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587548
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:22 schreef RichardQuest het volgende:
Die boeren hebben het opgebouwd met bloed aan hun machettes. Ja, land dat door diefstal is verkregen moet teruggegeven worden, gek hè?
Velen hebben het gekocht!
quote:
Feit is dat de Joden hun arbeiders uitbetaalden, in plaats van ze zweepslagen geven...
De Rhodesiers kregen zweepslagen en geen geld. Ze moesten dan wel gek zijn wilden ze voor de blanke overheersers blijven werken.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:30:05 #47
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587557
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:14 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Als ze land kopen hebben ze er recht op, het merendeel leunt echter op familiebanden.
Dat is mij niet bekend, hoe kom je hieraan?
pi_20587559
quote:
Er wordt misschien vergeten dat veel boeren al hun bezittingen in bv. Engeland en Nederland verkocht hebben, grond in Zimbabwe hebben gekocht, hier een bedrijf hebben opgebouwd met hun eigen handen en heel veel 'zielige uitgebuite negertjes' in dienst hebben genomen en hun een aanzienlijk salaris gegeven hebben. Ze waren de mensen waarop de bijna volledige economie op draaide. Hun kennis en kunde heeft ervoor gezorgd dat Zimbabwe tot een redelijk welvaartniveau kwam en zij hebben, door hun eigenbelnag te dienen, heel erg veel inwoners een goed leven verschaft.
Dat is een goede zaak. Echter, land dat door een familielijn is verkregen (in feite heling) moet verkocht worden, daar zijn wellicht staatsmaatregelen voor nodig (nee niet Mugabes manier )
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:30:23 #49
45206 Pietverdriet
pi_20587563
quote:
Willen ze hier schijnbaar niet weten, Kaalhei, blanken in Afrika zijn per definitie slecht, en alles hoort aan "het zwarte volk"
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:30:37 #50
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587571
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom zouden ze voor een uitbuiter werken als iemand anders ze wel een fatsoenlijk salaris geeft?
pi_20587581
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:29 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Velen hebben het gekocht!
Cijfertjes?
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:29 schreef Kaalhei het volgende:
De Rhodesiers kregen zweepslagen en geen geld. Ze moesten dan wel gek zijn wilden ze voor de blanke overheersers blijven werken.
Ik volg je even niet.
pi_20587596
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Willen ze hier schijnbaar niet weten, Kaalhei, blanken in Afrika zijn per definitie slecht, en alles hoort aan "het zwarte volk"
Wie zegt dat?

Ik zie in jouw posts en ook wel een beetje in die van Kaalhei alleen maar het omgekeerde. De zwarten mogen de blanken op hun blote knietjes danken dat ze het land zo geweldig hebben opgebouwd.
pi_20587600
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:30 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Waarom zouden ze voor een uitbuiter werken als iemand anders ze wel een fatsoenlijk salaris geeft?
En wie is die iemand anders?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:33:39 #54
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587615
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:32 schreef SCH het volgende:

[..]

En wie is die iemand anders?
De blanken vormden een kartel? Nou, dat mag je toch eens uitleggen!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:34:49 #55
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587636
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:31 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Cijfertjes?
[..]
Nou, ik vroeg jou om hetzelfde!
Weet je wat ik doe: Ik ga even een sigaretje roken en als ik terugkom heb jij of iemand anders het opgebouwd.
pi_20587641
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:33 schreef Kaalhei het volgende:
De blanken vormden een kartel?
Waar heb je het over.

Jij suggereert dat ze zoveel keuze hadden als het om banen met goede salarissen ging, ik ben benieuwd waar je het over hebt.
pi_20587662
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:34 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nou, ik vroeg jou om hetzelfde!
Weet je wat ik doe: Ik ga even een sigaretje roken en als ik terugkom heb jij of iemand anders het opgebouwd.
Of jij.....
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:36:18 #58
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587664
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie zegt dat?

Ik zie in jouw posts en ook wel een beetje in die van Kaalhei alleen maar het omgekeerde. De zwarten mogen de blanken op hun blote knietjes danken dat ze het land zo geweldig hebben opgebouwd.
Nee, ze handelden volledig uit eigenbelang. Maar dat wil nog niet zeggen dat 'de zwartjes' er nadeel van gehad hebben, au contraire. De kennis en vaardigheden uit Europa zijn daar zeer nuttig en konden het land naar een veel hoger niveau tillen.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:36:38 #59
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587669
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:36 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Of jij.....
Nee jij . Nu ga ik echt
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:38:26 #60
pi_20587696
quote:

[..]

Racistische gedachten heb je wel, weet je dat? Waarom zou dat land moeten naar mensen die toevallig een kleurtje hebben? Je hebt gewoon geen fucking idee waar je het over hebt. Die boeren hebben die boerderijen opgebouwt, uit niets, jungle, pampa, en nu zeg jij dat het aan het zwarte volk behoord? Je lult godverdomme als hitler die vond dat de bezittingen van Joden die wat hadden opgebouwt aan de Ariers hoorde, want het was hun land.

Dat land moet naar degenen die de capaciteiten hebben om er iets zinnigs mee te doen , en laat ons gewoon eerlijk zijn, op dit moment heeft 99,9 % van de zware bevolking noch de kennis, noch de capaciteiten om dat te doen.

Ik blijf er bij, de oude Kabila in Congo DR had gewoon gelijk , je hebt de "blanken" (lees degenen met een diploma ed) gewoon nodig om een basis in het land te leggen waaruit de zwarte bevolking biinnen enkele generaties dmv scholing ed eindelijk de capaciteiten heeft om zelf hun land/bedrijven/boerderijen te besturen ed.
pi_20587702
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:36 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Nee jij . Nu ga ik echt
Oké, welles. Nietes. Welles. Niets.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:39:40 #62
45206 Pietverdriet
pi_20587716
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:30 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dat is een goede zaak. Echter, land dat door een familielijn is verkregen (in feite heling) moet verkocht worden, daar zijn wellicht staatsmaatregelen voor nodig (nee niet Mugabes manier )
Ah, dus als een boerderij al generaties in je familie is, dan is dat heling. Sorry, maar je hebt echt geen idee, gros van die mensen willen en wouden niets anders dan daar wat opbouwen, zowel voor zichzelf als het land. Stuurden hun kinderen naar europa om te studeren, tropische landbouw, en die mensen investeerden veel in dat land. Die worden er nu uitgetrapt.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:42:07 #63
45206 Pietverdriet
pi_20587767
Sorry Richard, maar jij begint met boude beweringen, onderbouw die maar voor je van je critici cijfers gaat vragen.
quote:

pi_20587788
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ah, dus als een boerderij al generaties in je familie is, dan is dat heling.
Inderdaad, Joods geld horen ook niet bij de nazi's thuis, wel?
quote:
Sorry, maar je hebt echt geen idee,
Nee, jij weet beter. .
quote:
gros van die mensen willen en wouden niets anders dan daar wat opbouwen, zowel voor zichzelf als het land.
Ze wilden wat voor zichzelf opbouwen, en gebruikten de gebruikelijke koloniale middelen om dat te bereiken.
quote:
Stuurden hun kinderen naar europa om te studeren, tropische landbouw, en die mensen investeerden veel in dat land. Die worden er nu uitgetrapt.
Ja, en met dat "uittrappen" ben ik het niet eens, lees je wel wat ik typ
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:44:16 #65
pi_20587809
Een vrije markt werkt overigens alleen maar als er een degelijk aantal capabele mensen is om op die vrije markt in te spelen , en in Afrika zijn die er zeker bij de zwarte bevolking véél te weinig ...
pi_20587810
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorry Richard, maar jij begint met boude beweringen, onderbouw die maar voor je van je critici cijfers gaat vragen.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zimbabwe

Een kolonie.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:47:36 #67
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20587847
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Een vrije markt werkt overigens alleen maar als er een degelijk aantal capabele mensen is om op die vrije markt in te spelen , en in Afrika zijn die er zeker bij de zwarte bevolking véél te weinig ...
waarom?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:49:12 #68
45206 Pietverdriet
pi_20587867
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:43 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Inderdaad, Joods geld horen ook niet bij de nazi's thuis, wel?
en precies daar wil jij het neerleggen, jij hebt het immer over bezit wat aan het volk hoort
quote:
Ze wilden wat voor zichzelf opbouwen,
Ja dat wilden ze voor zichzelf opbouwen, en daar is niets verkeerds aan,
quote:
en gebruikten de gebruikelijke koloniale middelen om dat te bereiken.
onderbouw dat maar eens
quote:
Ja, en met dat "uittrappen" ben ik het niet eens, lees je wel wat ik typ
Nee, je zegt toch dat blanken daar niets te zoeken hebben en dat het aan zwarte volk hoort.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:51:48 #69
45206 Pietverdriet
pi_20587892
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:44 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Whahahaha
God, je hebt echt geen idee.
Deze post is zooooo racistisch, echt ongelofelijk,
  dinsdag 13 juli 2004 @ 00:52:29 #70
45206 Pietverdriet
pi_20587903
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:44 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Zimbabwe

Een kolonie.
We hadden het over die boeren. Wel ff bij de les blijven.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 04:17:40 #71
57381 DeGroeneRidder
Compassionate Conservatism
pi_20589141
quote:
Op maandag 12 juli 2004 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ze hebben jungle tot landbouwgrond omgezet.
Ik bedoel: hoe hebben ze die grond in feitelijk bezit gekregen?
-6- Gehoorzaam de wetten van de HERE, uw God. Volg Zijn weg en heb ontzag voor Hem.
pi_20590901
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 00:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De blanke afrikanen zijn net zoa afrikaan als de turkse 3e generatie Nederlander is. Gewoon 100%.
Dat ze daar van origine niet horen is ook zo, maar de wereld emigreert nu eenmaal.
Wij kunnen duitsers blijkbar niet aanspreken op wat hun ouders gedaan hebben, maar wel jonge blanke boeren die hun land gekocht hebben, wat ooit op onrechtmatige wijze verkregen is. (Toen men het land kreeg was het WEL op rechtmatige wijze, met toestemming van de machthebbers)
Maar er schijnt een kanteling te komen en er worden steeds meer blanke boeren ingehuurd om hun eigen bedrijf weer te runnen wat ze is afgenomen.
SCH, wat doe jijj naast Mugabe?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 13 juli 2004 @ 10:25:56 #73
45206 Pietverdriet
pi_20590959
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:22 schreef Elgigante het volgende:

[..]

De blanke afrikanen zijn net zoa afrikaan als de turkse 3e generatie Nederlander is. Gewoon 100%.
Dat ze daar van origine niet horen is ook zo, maar de wereld emigreert nu eenmaal.
Wij kunnen duitsers blijkbar niet aanspreken op wat hun ouders gedaan hebben, maar wel jonge blanke boeren die hun land gekocht hebben, wat ooit op onrechtmatige wijze verkregen is. (Toen men het land kreeg was het WEL op rechtmatige wijze, met toestemming van de machthebbers)
Maar er schijnt een kanteling te komen en er worden steeds meer blanke boeren ingehuurd om hun eigen bedrijf weer te runnen wat ze is afgenomen.
Wat is nu precies je punt?
  dinsdag 13 juli 2004 @ 10:53:46 #74
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_20591494
quote:

[..]

Ah, dus als een boerderij al generaties in je familie is, dan is dat heling. Sorry, maar je hebt echt geen idee, gros van die mensen willen en wouden niets anders dan daar wat opbouwen, zowel voor zichzelf als het land. Stuurden hun kinderen naar europa om te studeren, tropische landbouw, en die mensen investeerden veel in dat land. Die worden er nu uitgetrapt.
En die blanken inversteerden zoveel in het land... al die scholen... die superhoge lonen... vreemd dat na al die inversteringen in het land geen zwarte te vinden is die een farm kan runnen. Get real... boy
  dinsdag 13 juli 2004 @ 10:55:10 #75
45206 Pietverdriet
pi_20591518
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:53 schreef Monus het volgende:

[..]

En die blanken inversteerden zoveel in het land... al die scholen... die superhoge lonen... vreemd dat na al die inversteringen in het land geen zwarte te vinden is die een farm kan runnen. Get real... boy
Do the math.
Blanke boeren weg, economie aan gort, hongersnood, boerderijen liggen stil.
pi_20591824
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:53 schreef Monus het volgende:

[..]

Mischien dat die er wel zijn, maar die behoren in ieder geval niet tot de clan van mugabe, want die heeft een grooot gedeelte van die landereijen verdeeld over kennissen.

Aangezien de instelling van de meeste mensen in afrika nogal leven bij de dag is, zijn de meeste irrigatie leidingen uit de grond gegraven omdat de mensen daar op korte termijn geld voor kregen, dat daarna de boederijen niet meer functioneren, dat boeide hun toch niet, het ging om het snelle geld voor de meeste mensen.
pi_20591847
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:22 schreef Elgigante het volgende:

SCH, wat doe jijj naast Mugabe?
De journalist uithangen.
pi_20591911
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Do the math.
Blanke boeren weg, economie aan gort, hongersnood, boerderijen liggen stil.
Over racisme gesproken

Houd het volk lekker dom, buit het uit en zorg ervoor dat jezelf onmisbaar bent en zeg vervolgens dat zij niks kunnen. Man je weet absoluut niet waar je over lult. Verdiep je eens in de structuur van de opbouw, in het werk van de NGO's in plaats van blind te sympathiseren met de grootgrondbezitters. Het is geen kwestie van zwart en wit, niet letterlijk en niet figuurlijk. Dat vinden veel boeren al lang niet meer, dat vinden veel zwarten niet en dat vinden veel NGO's en politieke organisaties niet. Helaas vindt Mugabe dat wel.
pi_20592006
Mugabe is een klassiek voorbeeld van een dictator die de werkelijkheid helemaal uit het oog heeft verloren, en zichzelf als een soort god ziet. Omgeven door ja-knikkers en zakkenvullers.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:28:01 #80
45206 Pietverdriet
pi_20592238
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mischien dat die er wel zijn, maar die behoren in ieder geval niet tot de clan van mugabe, want die heeft een grooot gedeelte van die landereijen verdeeld over kennissen.
Vooral oude strijdmakkers, veel oude strijdmakkers kregen dan een stukje grond, en daarmee kocht Mugabe steun. Die hadden vervolgens geen idee van landbouw op schaal, en de boel verkommert en nu is er dus honger. Beetje de ellende met afrika, als je daar wat wilt opbouwen is het risico groot dat als je wat opgebouwt hebt, het je afgenomen wordt.
pi_20592629
Piet
SCH and Richard hebben helemaal gelijk

Ik sla daarom ook voor dat Noord ierland wordt geruimd van import engelsen. Die hebben daar niets te zoeken,. Geef het land maar terug aan de rechtmatig inwoners en dat zijn alleen maar Ieren.

Noord Amerika , daar hoeven we al helemaal niet over te spreken. Allemaal in bootjes en terug naar Europa.

Zuid Amerika wordt moeilijk , want door al dat roedel neuken , kan men niet meer precies zeggen , wat Indiaan is , wat is slaaf en wat is europer. In twijfel gevallen, gewoon alles terug.

Marokko. Alle arabieren eruit gooien. Al dat land terug geven aan de Berbers.
Israel,. fase 1 . Al het land terug geven aan de Arabieren. 5 jaar wachten , dan al het land terug geen aan de Joden die er 2000 jaar geleden woonden

1 Probleem krijgen we echter.
Als al die Noord en ZUid Amerikane, als die blanke Afrikanan , al die joden , terug komen naar europa. hoe krijgen we europa dan weer in orginaal toestand.

waar beginnen? Gaan we op zoek naar de west en oostgothen? de arianers? waar is de Frankenkoning?

Moeiljk .............maar we zijn het de arme bewoners van Afrika schuldig.

pi_20592630
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 10:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is nu precies je punt?
De blanken zijn gewoon afrikanen en de enigen met kennis van zaken omtrent landbouw. Ze zijn onmisbaar om een stabiel land te creeren.
De tegenstelling blank-zwart is in sommige delen van afrika niet zo 'zwart-wit'.
Ik vind het schandalig wat mugabe met de blanke afrikaanse boeren doet..
tijd voor een coupe-je?
Yeah baby Yeah!
pi_20592679
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:42 schreef CANARIS het volgende:
waar beginnen? Gaan we op zoek naar de west en oostgothen?
Dan kan je héél lang zoeken...
pi_20592710
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 04:17 schreef DeGroeneRidder het volgende:

[..]

Ik bedoel: hoe hebben ze die grond in feitelijk bezit gekregen?
Annexatie uiteraard.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:47:26 #85
45206 Pietverdriet
pi_20592754
quote:
Piet
Nee, hebben ze niet. Die boeren waren daar helemaal legaal, maar Mugabe heeft dat verandert. Als een land niet op lange termijn wet orde en gezag kan handhaven, en veiligheid van bezit kan garanderen, wordt het nooit wat met het land.
Prachtig sarcastische post trouwens, canaris..

[ Bericht 44% gewijzigd door Pietverdriet op 13-07-2004 11:53:21 ]
pi_20592804
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Annexatie uiteraard.
misschien hadden ze Zacka Zulu een paar koeien moeten geven ?
Of de boomgoden om teostemmign moeten vragen ?

wat een wereldvreemd gelul hier

Dat land behoorde niemand. Zimbabwe was een leeg land.

Links nederland is zo blind op 1 oog. Daar waar de verdrevene niet blank is, staan ze met demonstraties paratat. daar waar de verdrevene blank is , lullen zich zich tien duizend keer in de rondte om het te verklaren en vergoelijken .
pi_20592970
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:49 schreef CANARIS het volgende:
Dat land behoorde niemand. Zimbabwe was een leeg land.
Hoewel er inderdaad tegelijkertijd met de blanke kolonisten ook zwarte kolonisten in het zuiden van Afrika kwamen, is het mij niet bekend dat het onbewoond was. Overigens is het een groot, open land, dus is het natuurlijk wel mogelijk.
quote:
Links nederland is zo blind op 1 oog.
Ach, dat rechts Nederland de negers in Zimbabwe daar nou als minderwaardig ziet en jarenlang heeft onderdrukt, is ook gewoon zo. .
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:56:59 #88
45206 Pietverdriet
pi_20593002
Zuidamerikaans roedelneuken is IMHO dé oplossing voor de mensheid.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 11:58:54 #89
45206 Pietverdriet
pi_20593058
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:55 schreef Monidique het volgende:

Ach, dat rechts Nederland de negers in Zimbabwe daar nou als minderwaardig ziet en jarenlang heeft onderdrukt, is ook gewoon zo. .
Vergeet niet te vermelden dat rechts nederland ook kinderen slacht voor de paasbroden, een pact met de duivel heeft, en natuurlijk de bronnen vergiftigen.
pi_20593069
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 11:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vergeet niet te vermelden dat rechts nederland ook kinderen slacht voor de paasbroden, een pact met de duivel heeft, en natuurlijk de bronnen vergiftigen.
En dan had ik het nog niet eens over de zionisten...
pi_20593100
SCH en RQ zeggen niet dat de blanken daar geen rechten hebben.
Ze zeggen wel dat de zwarten niet minderwaardig zijn wat users als Canaris, Kaalhei en PietVerdriet wel suggereren (en ook nog anderen van racisme betichten)
pi_20593153
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
Ze zeggen wel dat de zwarten niet minderwaardig zijn wat users als Canaris, Kaalhei en PietVerdriet wel suggereren (en ook nog anderen van racisme betichten)
Volgens mij zeggen ze niet dat de zwarten daar minderwaardig zijn, maar dat de economie instort als de blanken weggaan en dat is ook waar. De economie daar draait op het boerenleven en de blanken beheren het boerenleven. Haal de blanke boeren weg en je haalt ook kennis en kapitaal weg. Nu is het wel zo dat de zwarte werknemers het leren van de blanken en het kunnen leren van de blanken, maar dat moet natuurlijk wel gebeuren en het zal in ieder geval niet gaan zonder dat er een vacuüm ontstaat.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:03:54 #93
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_20593183
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:00 schreef SCH het volgende:
Typisch dat je weer wat in de schoenen schuift wat pertinent onwaar is.
pi_20593205
quote:
Piet

Ik sla daarom ook voor dat Noord ierland wordt geruimd van import engelsen. Die hebben daar niets te zoeken,. Geef het land maar terug aan de rechtmatig inwoners en dat zijn alleen maar Ieren.

Noord Amerika , daar hoeven we al helemaal niet over te spreken. Allemaal in bootjes en terug naar Europa.

Zuid Amerika wordt moeilijk , want door al dat roedel neuken , kan men niet meer precies zeggen , wat Indiaan is , wat is slaaf en wat is europer. In twijfel gevallen, gewoon alles terug.

Marokko. Alle arabieren eruit gooien. Al dat land terug geven aan de Berbers.
Israel,. fase 1 . Al het land terug geven aan de Arabieren. 5 jaar wachten , dan al het land terug geen aan de Joden die er 2000 jaar geleden woonden

1 Probleem krijgen we echter.
Als al die Noord en ZUid Amerikane, als die blanke Afrikanan , al die joden , terug komen naar europa. hoe krijgen we europa dan weer in orginaal toestand.

waar beginnen? Gaan we op zoek naar de west en oostgothen? de arianers? waar is de Frankenkoning?

Moeiljk .............maar we zijn het de arme bewoners van Afrika schuldig.

Nee. Slechts door heling verkregen grondgebied is illegaal.
pi_20593236
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:03 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Typisch dat je weer wat in de schoenen schuift wat pertinent onwaar is.
Net als mij racisme in de mond gepropt werd.
pi_20593357
Mugabe heeft het land naar de kloten geholpen.
Ik wens Zimbabwe veel hongersnood toe.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:15:23 #97
45206 Pietverdriet
pi_20593425
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens mij zeggen ze niet dat de zwarten daar minderwaardig zijn, maar dat de economie instort als de blanken weggaan en dat is ook waar. De economie daar draait op het boerenleven en de blanken beheren het boerenleven. Haal de blanke boeren weg en je haalt ook kennis en kapitaal weg.
Juist
quote:
Nu is het wel zo dat de zwarte werknemers het leren van de blanken en het kunnen leren van de blanken, maar dat moet natuurlijk wel gebeuren en het zal in ieder geval niet gaan zonder dat er een vacuüm ontstaat.
Echter is Brain Drain een groot probleem. Verder werden de medewerkers van de boeren net zo hard van het land gejaagd als de boeren zelf.
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:19:39 #98
45206 Pietverdriet
pi_20593530
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:06 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Net als mij racisme in de mond gepropt werd.
jij zegt:
quote:

Het land moet terug naar het zwarte volk, de blanken hebben er vrij weinig recht op.....
Dat is zo een beetje de definitie van racisme, zou ik zeggen
  dinsdag 13 juli 2004 @ 12:21:57 #99
45206 Pietverdriet
pi_20593565
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:05 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Nee. Slechts door heling verkregen grondgebied is illegaal.
Wacht nog steeds op een degelijke onderbouwing van je beschuldiging
pi_20593651
quote:
Op dinsdag 13 juli 2004 12:11 schreef lionsguy18 het volgende:
Mugabe heeft het land naar de kloten geholpen.
Ik wens Zimbabwe veel hongersnood toe.
Tof, heb je dat helemaal zelf verzonnen? Lionguys theorie van rechtvaardigheid: Omdat een politicus een despoot is moet het hele volk maar sterven van de honger.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')