Argh. Je bent me NET voorquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:00 schreef Zwansen het volgende:
Check!
als we allemaal 3 keer per uur posten, schiet dat ook niet echt op geloof ik, edit gewoon je eerste post van dat uur ff om elkaar te plagen en af te katten, dan blijft het overzichtelijk! toch?!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:42 schreef Arcee het volgende:
Fok!Post-competitie - deel 1
Het werkt als volgt:
Probeer elk heel uur de eerste te zijn die post. In dit topic, dus. De eerste 25 users die posten krijgen punten
-//knip//-
Alleen de eerste 25 verschillende users krijgen punten.
Suk6.
Wat bedoel je? Niet 25 maar bijvoorbeeld de eerste 10 users nemen?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:09 schreef petre86 het volgende:
als we allemaal 3 keer per uur posten, schiet dat ook niet echt op geloof ik, edit gewoon je eerste post van dat uur ff om elkaar te plagen en af te katten, dan blijft het overzichtelijk! toch?!
ja, we komen toch nooit aan de 25 users, en dan moet je je misschien gaan haasten om überhaupt punten te krijgen.. is ook wel een leuk aspect toch?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:10 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Niet 25 maar bijvoorbeeld de eerste 10 users nemen?
9e na 21:00u : 56 punten voor jou dusquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:22 schreef Meki het volgende:
ik niks van snappen
Sorry, klein foutje gemaakt. Je staat er nu wel in.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:34 schreef Meki het volgende:
Hoeveel heb ik nu
ik sta er niet bij
Hee, de Fokklok loopt achter!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:57 schreef DaMart het volgende:
Ach, een paar punten meer kunnen geen kwaad
Herkansing dan...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:57 schreef DaMart het volgende:
Ach, een paar punten meer kunnen geen kwaad
Jij was te vroegquote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:59 schreef timbob het volgende:
en 11 uur
Moet dat niet andersom?quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:42 schreef BVO het volgende:
6 406 gfree
7 438 timbob
zeg dat dan meteen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:51 schreef timbob het volgende:
[..]
nee man
want dan
en anders
zo van
via die regeling
dus en daarom
weetje wel?
feli met je 70 puntenquote:Op woensdag 9 juni 2004 01:00 schreef timbob het volgende:
wheheheheheeeee
quote:Op woensdag 9 juni 2004 01:02 schreef petre86 het volgende:
op naar de 02:00 uur?
ik ook trouwens.quote:Op woensdag 9 juni 2004 01:05 schreef timbob het volgende:
[..]
ja
moet morgen nog naar de kapper
ik ookquote:Op woensdag 9 juni 2004 01:05 schreef gfree het volgende:
[..]
ik ook trouwens.![]()
ja, zou een beetje raar zijn als ik met een kaal hoofd naar de kapper ging, en zei "alleen een beetje bijpunten en niet te kort van achter. "quote:Op woensdag 9 juni 2004 01:09 schreef timbob het volgende:
[..]
ja
das wel nodig
Ja, en je hoofd?quote:Op woensdag 9 juni 2004 01:12 schreef timbob het volgende:
[..]
tijgerprintje
Tuurlijk niet,quote:Op woensdag 9 juni 2004 02:52 schreef paniekzaaier het volgende:
Krijg ik nog punten?
Als je de regels aanpast moet je imho de puntentelling van het vorige topic ook aanpassen, en dan bedoel ik niet alleen het minnetje weghalen...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:43 schreef Arcee het volgende:De huidige stand
![]()
1 3080 Pool
(...)
45 32 Apehaar
*tong uitsteekt met duimen in de oren en wapperende vingersquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:01 schreef gfree het volgende:
kut
*bedroeft en neerslachtig wegloopt, driftig naar de grond kijkendquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:05 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
*tong uitsteekt met duimen in de oren en wapperende vingers
Que?quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:09 schreef Shoot het volgende:
Pff....sportief!!
Whehehequote:Op woensdag 9 juni 2004 10:00 schreef The_Langolier het volgende:
* Pool pakt weer dik punties.
Nee. Je bent vijfde...quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:00 schreef livEliveD het volgende:
Doe ik het nu goed?
Lekker danquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:01 schreef Sjaakman het volgende:
Nee. Je bent vijfde...
met peer'nquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:00 schreef The_Langolier het volgende:
kut
ja, want mijn klokie hier loopt 5,263647 minuten achter en dat kan ik dus niet aanpassenquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:01 schreef Pool het volgende:
Is het nu zó moeilijk om precies op tijd te zijn?![]()
Er hoeft maar een fractie tussen te zitten, en ik ben al tweede. Jij hebt atoomklokvingersquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:01 schreef Pool het volgende:
Is het nu zó moeilijk om precies op tijd te zijn?![]()
Dat is wel minder ja, hier loopt ie gelukkig goed. Nouja, om 13.00u ben ik er ff niet bij, succes!quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:03 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
ja, want mijn klokie hier loopt 5,263647 minuten achter en dat kan ik dus niet aanpassen![]()
Ben je al terug van de kapper?quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:05 schreef timbob het volgende:
GODSAMME!
vergeet ik het weer
jij bent er ook altijdquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:05 schreef gfree het volgende:
Potverdrie, weer vergeten. [afbeelding]
Niet. Je bent er toch?quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:05 schreef timbob het volgende:
GODSAMME!
vergeet ik het weer
Altijd net te laat ja.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:05 schreef timbob het volgende:
[..]
jij bent er ook altijd
Thnksquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:05 schreef Pool het volgende:
[..]
Dat is wel minder ja, hier loopt ie gelukkig goed. Nouja, om 13.00u ben ik er ff niet bij, succes!![]()
beoordeel hier Timbob's nieuwe kapselquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:06 schreef timbob het volgende:
[..]
ja
man
nog nooit zo gelachen
Je mag om 13:00u tweede zijnquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:08 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Thnks
buitenkansje om 13:00 staat genoteerd
*alvast klaar gaat zittenquote:Op woensdag 9 juni 2004 12:14 schreef The_Langolier het volgende:
we shall see
Ik was ook maar net op tijd terugquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:01 schreef The_Langolier het volgende:
jezus ik ga nooit meer lunchen
Die eerste was net te vroeg en de 2e mocht ik niet doen ivm dezelfde inhoud als een eerdere post van me in het topic, toen was het al te laat. Het geluk is niet met mij vandaag. naja, jammer dan.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:01 schreef Sjaakman het volgende:
Ik was ook maar net op tijd terug
Daarom zet ik steeds de tijd er bij. Dan is de kans kleiner dat je dat krijgt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:04 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Die eerste was net te vroeg en de 2e mocht ik niet doen ivm dezelfde inhoud als een eerdere post van me in het topic, toen was het al te laat. Het geluk is niet met mij vandaag. naja, jammer dan.
True. Ik ben wel benieuwd naar de stand eigenlijk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:05 schreef Sjaakman het volgende:
Daarom zet ik steeds de tijd er bij. Dan is de kans kleiner dat je dat krijgt.
Dacht het niet.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:49 schreef gfree het volgende:
14:00 is voor mij
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:00 schreef petre86 het volgende:
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:01 schreef The_Langolier het volgende:
jezus! Sjaakman pakt veel punten vandaag.
En? Doet 'ie het?quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:42 schreef The_Langolier het volgende:
test
Waarschijnlijk wel. Maar niks is zeker met al die klokken die bijna of niet gelijklopen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:44 schreef Sjaakman het volgende:
En? Doet 'ie het?
Test-er-de-testquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:46 schreef timbob het volgende:
hij is stuk denkik
En? Gelukt allemaal? Staan we strak voor de start?quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:49 schreef The_Langolier het volgende:
test 2 ten behoeve van de strategiebepaling
kweenie. Je probeert me af te leiden he. ik heb je wel doorquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:52 schreef Sjaakman het volgende:
Hoe zou de FOK!-server eigenlijk bepalen wie er eerst is als 'ie drie verschillende posts binnenkrijgt voor één topic op exact hetzelfde tijdstip?
alfabet?quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:52 schreef Sjaakman het volgende:
Hoe zou de FOK!-server eigenlijk bepalen wie er eerst is als 'ie drie verschillende posts binnenkrijgt voor één topic op exact hetzelfde tijdstip?
quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:53 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
kweenie. Je probeert me af te leiden he. ik heb je wel door![]()
Inderdaad, dat het op de nanoseconde tegelijk binnenkomt... Benieuwd volgens welk criterium 'ie de berichten dan plaatst.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:53 schreef timbob het volgende:
[..]
alfabet?
lijkt me stug dat het exact op de miliseconde gelijk is... maar het zou kunnen...
of lengte van het bericht ofzo
Webserver handelt gewoon het eerste request af wat hij binnen krijgt. 2 tegelijk kan niet. Alleen de illusie dat 2 dingen tegelijk behandelt worden. Afhankelijk van cache/instellingen/code/etc. ligt het eraan wie er voor gaat. Wss letterlijk wie het eerst komt wie het eerst maalt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:52 schreef Sjaakman het volgende:
En wat zorgt er dan voor welke het eerst binnenkomt, als ze tegelijk aankomen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:56 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Webserver handelt gewoon het eerste request af wat hij binnen krijgt. 2 tegelijk kan niet.
...
Het is ook maar hypothetisch.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:57 schreef paarse_paashaas het volgende:
parse tijden waren altijd op drie cijfers na de komma, dus zo gelijk zullen ze wel niet ankomen
hij zegt dus net, tegelijk kan nietquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:57 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
En wat zorgt er dan voor welke het eerst binnenkomt, als ze tegelijk aankomen?
NIETquote:Op woensdag 9 juni 2004 15:00 schreef BVO het volgende:
15:00.
Nu ben ik 1e, ik voel het.
Eerste post request dat fysiek binnenkomt zal afgehandeld worden. De rest moet wachten in een buffer totdat ze aan de beurt zijn. Dus webserver/database pakt de eerst post die hij ziet en laat de rest wachten. Althans dat vermoed ikquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:57 schreef Sjaakman het volgende:
En wat zorgt er dan voor welke het eerst binnenkomt, als ze tegelijk aankomen?
Hij zegt dat het niet tegelijk verwerkt kan worden door de webserver. De webserver krijgt het een-voor-een binnen. Maar via welk systeem komt het bji de webserver dan? En dáár kunnen toch wel twee dingen tegelijk binnenkomen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:59 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
hij zegt dus net, tegelijk kan niet
Het is een gavequote:Op woensdag 9 juni 2004 15:00 schreef paarse_paashaas het volgende:
sjaakman, hoe doe je het, vertel het ons!
Ik heb effe meegetelt wanneer er op FOK! een nieuwe minuut ingaat en dat vergeleken met mijn horloge. En als het dan bijna een heel uur is kijk ik op mijn horloge en klik ik op "invoeren". That's all.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:03 schreef paarse_paashaas het volgende:
of gewoon een belachelijk goed gevoel voor timing?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |