abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19691236
Mijn vader verteld ons laatst dat hij een nieuwe vriendin heeft. Mijn ouders zijn 24 jaar getrouwd en een paar jaar geleden hebben ze ons (mijn zus en mij) wel eens verteld dat het niet goed ging tussen hun relatie, maar ik dacht eigenlijk dat alles weer op rolletjes liep.
Mijn moeder weet het al vanaf het begin. Mijn vader wil niet weg bij mijn moeder, niet omdat hij wel van haar houdt maar omdat dat 'beter voor de kinderen is'. (De echte reden is volgens mij dat hij niet wil dat iedereen het weet en dat hij bang is om mensen kwijt te raken). Mijn moeder wil niet meer bij hem blijven, en ik wil ook liever dat hij weggaat aangezien de sfeer momenteel nog al kut is.

Nu is het probleem dat mijn vader ons oneerlijk vindt. Hij vindt dat het logisch is dat hij een nieuwe vriendin heeft als het tussen mijn moeder en hem slecht ging. Hij is ook een tijd ziek geweest (burn-out) en hij zegt steeds dat hij het al 7 jaar heel erg moeilijk heeft gehad, maar het hele gezin heeft het daardoor moeilijk gehad (hij werd snel boos etc.) Hij gelooft dat niet echt. Toen hj het ons vertelde zei hij dat we alles tegen hem mochten zeggen en ook gewoon boos op hem mochten zijn. Ik heb hem niet uitgescholden oid en probeer zo normaal mogelijk te doen. Maar zeg wel wat ik ervan vind. Hij kan daar niet tegen. Hij vindt zichzelf het zieligst. ZIJN huwelijk is kapot en HIj is zolang ziek geweest. Ik vind het heel erg moeilijk dat hij niet begrijpt hoe ik me voel en dat hij boos op mij wordt omdat ik 'te hard' voor hem ben. Ik ben bang dat ik hem kwijtraak als ik hem geen gelijk geef maar ik ben het gewoon echt niet met hem eens. Ik weet niet echt wat ik moet doen...
Suggesties?
Heeeyyy... Yaaaaaaa..
Heeyy Yaaaaaaaa..
Heeeyyy... Yaaaaaaa..
Heeyy Yaaaaaaaa..
pi_19691363
---Edit: ongepaste reactie---

[ Bericht 84% gewijzigd door Cynix ® op 06-06-2004 21:36:07 ]
pi_19691366
das wel klotesituatie, maar dat wist je al.. ik zou er toch gewoon zoveel mogelijk over proberen te praten met hem. en ook al loopt het een keer niet zo goed, of krijg je ruzie erover. hij is je vader en dat komt dan echt wel weer goed hoor..

En als je moeder bij hem weg wil, en jij wil dat ook, zou je is moeten kijken wat de rest van de familie wil. Want als alleen je vader bij elkaar wil blijven dan heeft hij wel pech..
pi_19691400
.

[ Bericht 55% gewijzigd door Frenkie op 06-06-2004 21:42:28 (reactie op edit) ]
pi_19691420
Mensen reageer nou is niet op die zooiposts!

ot: wat vinden je broers/zussen ervan eigenlijk, denken die er hetzelfde over?

[ Bericht 77% gewijzigd door Whistler112 op 06-06-2004 21:44:40 ]
pi_19691479
---Edit: tot ziens---

[ Bericht 96% gewijzigd door Cynix ® op 06-06-2004 21:34:06 ]
pi_19691758
Laat die lul van hem nu ff lekker hangen.

Ik kan je een ding zeggen, uit elkaar gaan is de beste oplossing voor jou en je moeder.
Dat is nu eenmaal zo, dan verdwijnt een hele hoop druk en stress en dan kun je weer echt normaal doen in plaats van geforceerd zoals het nu waarschijnlijk is.
  zondag 6 juni 2004 @ 21:43:56 #8
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_19691762
Oke opgeschoond en nu gaarne weer normale reacties
  zondag 6 juni 2004 @ 21:47:14 #9
66847 Mxyzptlk
nu met echte kleurkorrels
pi_19691837
Klotesituatie, Yvie!

Wat me vooral opvalt is overigens dat je een evenwichtige volwassen analyse geeft van de situatie. Daaruit maak ik op dat in ieder geval JIJ de zaken goed op een rijtje hebt. Niet dat je daar een stap verder mee komt, maar ik bedoel dat als steuntje in de rug voor hoe jij de situatie beoordeelt.

Je vader lijkt het een stuk minder op een rijtje te hebben, bevestigt eigenlijk zo'n beetje alle gangbare vooroordelen over 'mannen'.
Dat je moeder je vader er niet uitknikkert is zoals jij de boel beschrijft eigenlijk ook onbegrijpelijk, zo wordt je vader natuurlijk ook niet gedwongen consequenties te trekken uit zijn puberale gedrag en redeneringen.

Als ik dan ook een anwoord geef op je hoofdvraag 'suggesties?' dan kan ik alleen maar zeggen dat je eigenlijk niets hoeft te doen. Je vader en moeder moeten knopen doorhakken, door het op deze manier aan te laten modderen treffen ze iedereen in jullie gezin. Dat je vreemd mag gaan als je je zielig voelt zoals je vader is i.i.g onzin, dat je moeder hem niet de deur wijst is al even onbegrijpelijk

Het is van beiden nogal laag om 'het is beter voor de kinderen' als argument te gebruiken, laat als kinderen maar aan allebei weten dat het omgekeerd is. Ik zou niet weten wat je meer zou kunnen en moeten doen.

Heb je misschien ooms en tantes ofzo, of grootouders, waarmee je er eens over zou kunnen praten? Die zouden misschien eens wat invloed op je ouders kunnen uitoefenen?

Sterkte!
hoewel het dus eigenlijk precies andersom is
  zondag 6 juni 2004 @ 21:49:15 #10
12632 motown
is back!
pi_19691888
Je vader heeft besloten vreemd te gaan. Het enige positieve is dat hij daar open over is... Maar hij kan dan echt niet van je moeder verwachten dat zij bij hem blijft. Als ze wil dat hij vetrekt, dan moet hij maar gaan.

Wel een vervelende situatie, hoor. Ik heb met je te doen.
Ars longa, vita brevis
  zondag 6 juni 2004 @ 21:51:36 #11
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_19691948
quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:21 schreef Yviee het volgende:
Mijn vader verteld ons laatst dat hij een nieuwe vriendin heeft. Mijn ouders zijn 24 jaar getrouwd en een paar jaar geleden hebben ze ons (mijn zus en mij) wel eens verteld dat het niet goed ging tussen hun relatie, maar ik dacht eigenlijk dat alles weer op rolletjes liep.
Mijn moeder weet het al vanaf het begin. Mijn vader wil niet weg bij mijn moeder, niet omdat hij wel van haar houdt maar omdat dat 'beter voor de kinderen is'. (De echte reden is volgens mij dat hij niet wil dat iedereen het weet en dat hij bang is om mensen kwijt te raken). Mijn moeder wil niet meer bij hem blijven, en ik wil ook liever dat hij weggaat aangezien de sfeer momenteel nog al kut is.
Hoi Yviee
Het is nooit maar dan ook nooit beter voor de kinderen om in een ruziesituatie te zitten, dat ze constant de dreiging van ruzie over zich heen voelen..
Hij is inderdaad volgens mij alleen bang van de gevolgen die het heeft voor hem * knokkels heeft ook zo'n fijne pa
Ik kan het me dus wel voorstellen.. Groot gelijk dat je moeder bij hem weg wil, en jullie ook natuurlijk. Het is sowieso not done vind ik om nog voordat je ueberhaupt uit elkaar bent, er dan al 'voor de zekerheid' een vriendin op na te houden.
* knokkels vraagt zich wel af wat die vriendin er van vindt, of ze het ueberhaupt weet.
quote:
Nu is het probleem dat mijn vader ons oneerlijk vindt.
Wie was er nou als eerste oneerlijk? Lijkt me niet dat jullie dat waren, of je moeder...
quote:
Hij vindt dat het logisch is dat hij een nieuwe vriendin heeft als het tussen mijn moeder en hem slecht ging. Hij is ook een tijd ziek geweest (burn-out) en hij zegt steeds dat hij het al 7 jaar heel erg moeilijk heeft gehad, maar het hele gezin heeft het daardoor moeilijk gehad (hij werd snel boos etc.) Hij gelooft dat niet echt. Toen hj het ons vertelde zei hij dat we alles tegen hem mochten zeggen en ook gewoon boos op hem mochten zijn. Ik heb hem niet uitgescholden oid en probeer zo normaal mogelijk te doen. Maar zeg wel wat ik ervan vind. Hij kan daar niet tegen. Hij vindt zichzelf het zieligst. ZIJN huwelijk is kapot en HIj is zolang ziek geweest. Ik vind het heel erg moeilijk dat hij niet begrijpt hoe ik me voel en dat hij boos op mij wordt omdat ik 'te hard' voor hem ben. Ik ben bang dat ik hem kwijtraak als ik hem geen gelijk geef maar ik ben het gewoon echt niet met hem eens. Ik weet niet echt wat ik moet doen...
Suggesties?
Ach ach... Hij is ziek geweest, heeft een burnout gehad... dus gaat ie maar vreemd omdat zijn huwelijk niet goed loopt?
En jij kan niet zoveel doen aan de situatie.. Behalve je moeder en je broertjes/zusjes steunen.. Die hebben het hard nodig nu...
En jij bent te hard voor je vader? Hij was de eerste die met jullie gevoelens ging spelen toch?
Hij heeft geen gelijk, en jullie weten dat.. alleen het moet nog bij hem aan zijn verstand gepeuterd worden .... Neem eerst even afstand van je vader... Voor zover mogelijk dan.. en steun je moeder en broertjes/zusjes
Dit soort dingen zijn nooit goed voor de latere ontwikkeling van kinderen leer dat nou eens mensen

edit: Uit elkaar gaan lijkt me een erg goed punt
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_19693012
quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:29 schreef Whistler112 het volgende:

ot: wat vinden je broers/zussen ervan eigenlijk, denken die er hetzelfde over?
Ik heb 1 oudere zus, zij is het huis uit. Zij wil dat mijn ouders doen wat het beste voor mij is aangezien ik in mijn eentje tussen hen zit. Zij is nog bozer op mijn vader, omdat zij toen hij ziek was ngo al veel van hem te verduren heeft gehad. Maar omdat zij op zichzelf woont merkt mijn vader dat niet (hij ziet haar weinig) en vindt hij dat ik veel feller ben. Mijn zus is ook boos en wij vinden beide het eigenlijk het ergst dat hij, nu het eenmaal zo is, zo weinig rekening met ons houdt.
quote:
* knokkels vraagt zich wel af wat die vriendin er van vindt, of ze het ueberhaupt weet
Die vriendin weet het, dat vind ik het ergste. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die erg aardig is een relatie met een getrouwde man met 2 kinderen aangaat! Ze heeft zelf ook een vaste partner (geen kinderen) en is er (na een half jaar..) nog niet overuit of ze die prtner wil verlaten of niet. Ze klinkt een beetje als een egoist.
quote:
Mxyzptlk - zondag 6 juni 2004 @ 21:47

Klotesituatie, Yvie!

Wat me vooral opvalt is overigens dat je een evenwichtige volwassen analyse geeft van de situatie. Daaruit maak ik op dat in ieder geval JIJ de zaken goed op een rijtje hebt. Niet dat je daar een stap verder mee komt, maar ik bedoel dat als steuntje in de rug voor hoe jij de situatie beoordeelt.

Heb je misschien ooms en tantes ofzo, of grootouders, waarmee je er eens over zou kunnen praten? Die zouden misschien eens wat invloed op je ouders kunnen uitoefenen?
Bedankt!! Iedereen bedankt voor hun reacties! helpt me wel echt! heb vanavond ook met mijn vader gepraat en hij denkt er nu serieuzer over na om een eigen huis te huren. Hij vindt het alleen niet eerlijk dat wij hem zo de deur uit wijzen. Ik baal ervan dat hij mijzo'n schuldgevoel aan probeert te praten!

ps. Over die tante's etc. Mijn hele familie is erg streng gereformeerd ze keuren dit erg af en ik ben bang dat ze er ook niet echt voor mijn moeder zullen zijn omdat scheiden 'natuurlijk niet kan'
Heeeyyy... Yaaaaaaa..
Heeyy Yaaaaaaaa..
Heeeyyy... Yaaaaaaa..
Heeyy Yaaaaaaaa..
  zondag 6 juni 2004 @ 22:42:05 #13
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19693298
pff...wat een situatie zeg....wat in ieder geval duidelijk is is dat jij verre van onredelijk bent...

sterkte
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zondag 6 juni 2004 @ 23:12:42 #14
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_19694225
quote:
Op zondag 6 juni 2004 22:31 schreef Yviee het volgende:

[..]

Ik heb 1 oudere zus, zij is het huis uit. Zij wil dat mijn ouders doen wat het beste voor mij is aangezien ik in mijn eentje tussen hen zit. Zij is nog bozer op mijn vader, omdat zij toen hij ziek was ngo al veel van hem te verduren heeft gehad. Maar omdat zij op zichzelf woont merkt mijn vader dat niet (hij ziet haar weinig) en vindt hij dat ik veel feller ben. Mijn zus is ook boos en wij vinden beide het eigenlijk het ergst dat hij, nu het eenmaal zo is, zo weinig rekening met ons houdt.
[..]
Klinkt als een egoïstisch type die in zijn eigen wereld koning is... Maar hij komt zichzelf echt wel tegen ..
quote:
Die vriendin weet het, dat vind ik het ergste. Ik kan me moeilijk voorstellen dat iemand die erg aardig is een relatie met een getrouwde man met 2 kinderen aangaat! Ze heeft zelf ook een vaste partner (geen kinderen) en is er (na een half jaar..) nog niet overuit of ze die prtner wil verlaten of niet. Ze klinkt een beetje als een egoist.
[..]
Dat is precies wat ik bedoelde .. zij komt zichzelf ook wel tegen
quote:
Bedankt!! Iedereen bedankt voor hun reacties! helpt me wel echt! heb vanavond ook met mijn vader gepraat en hij denkt er nu serieuzer over na om een eigen huis te huren. Hij vindt het alleen niet eerlijk dat wij hem zo de deur uit wijzen. Ik baal ervan dat hij mijzo'n schuldgevoel aan probeert te praten!
Dat schuldgevoel hoef jij niet aan te pakken .. echt niet..
quote:
ps. Over die tante's etc. Mijn hele familie is erg streng gereformeerd ze keuren dit erg af en ik ben bang dat ze er ook niet echt voor mijn moeder zullen zijn omdat scheiden 'natuurlijk niet kan'
nou... ik denk dat als je tantes het verhaal horen, met bewijzen enzo.. dat ze echt wel voor jouw moeder gaan hoor.. Scheiden kan niet.. maar een getrouwde vrouw als vriendin hebben kan ook niet lijkt mij..

Sterkte Yviee

[ Bericht 0% gewijzigd door knokkels op 06-06-2004 23:45:21 ]
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')