quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:21 schreef Yviee het volgende:
Mijn vader verteld ons laatst dat hij een nieuwe vriendin heeft. Mijn ouders zijn 24 jaar getrouwd en een paar jaar geleden hebben ze ons (mijn zus en mij) wel eens verteld dat het niet goed ging tussen hun relatie, maar ik dacht eigenlijk dat alles weer op rolletjes liep.
Mijn moeder weet het al vanaf het begin. Mijn vader wil niet weg bij mijn moeder, niet omdat hij wel van haar houdt maar omdat dat 'beter voor de kinderen is'. (De echte reden is volgens mij dat hij niet wil dat iedereen het weet en dat hij bang is om mensen kwijt te raken). Mijn moeder wil niet meer bij hem blijven, en ik wil ook liever dat hij weggaat aangezien de sfeer momenteel nog al kut is.
Hoi Yviee
Het is
nooit maar dan ook nooit beter voor de kinderen om in een ruziesituatie te zitten, dat ze constant de dreiging van ruzie over zich heen voelen..
Hij is inderdaad volgens mij alleen bang van de gevolgen die het heeft voor
hem * knokkels heeft ook zo'n fijne pa Ik kan het me dus wel voorstellen.. Groot gelijk dat je moeder bij hem weg wil, en jullie ook natuurlijk. Het is sowieso not done vind ik om nog voordat je ueberhaupt uit elkaar bent, er dan al 'voor de zekerheid' een vriendin op na te houden.
* knokkels vraagt zich wel af wat die vriendin er van vindt, of ze het ueberhaupt weet. ![]()
quote:
Nu is het probleem dat mijn vader ons oneerlijk vindt.
Wie was er nou als eerste oneerlijk? Lijkt me niet dat jullie dat waren, of je moeder...
quote:
Hij vindt dat het logisch is dat hij een nieuwe vriendin heeft als het tussen mijn moeder en hem slecht ging. Hij is ook een tijd ziek geweest (burn-out) en hij zegt steeds dat hij het al 7 jaar heel erg moeilijk heeft gehad, maar het hele gezin heeft het daardoor moeilijk gehad (hij werd snel boos etc.) Hij gelooft dat niet echt. Toen hj het ons vertelde zei hij dat we alles tegen hem mochten zeggen en ook gewoon boos op hem mochten zijn. Ik heb hem niet uitgescholden oid en probeer zo normaal mogelijk te doen. Maar zeg wel wat ik ervan vind. Hij kan daar niet tegen. Hij vindt zichzelf het zieligst. ZIJN huwelijk is kapot en HIj is zolang ziek geweest. Ik vind het heel erg moeilijk dat hij niet begrijpt hoe ik me voel en dat hij boos op mij wordt omdat ik 'te hard' voor hem ben. Ik ben bang dat ik hem kwijtraak als ik hem geen gelijk geef maar ik ben het gewoon echt niet met hem eens. Ik weet niet echt wat ik moet doen...
Suggesties?
Ach ach... Hij is ziek geweest, heeft een burnout gehad...
dus gaat ie maar vreemd omdat zijn huwelijk niet goed loopt?
En jij kan niet zoveel doen aan de situatie.. Behalve je moeder en je broertjes/zusjes steunen.. Die hebben het hard nodig nu...
En jij bent te hard voor je vader? Hij was de eerste die met jullie gevoelens ging spelen toch?
Hij heeft geen gelijk, en jullie weten dat.. alleen het moet nog bij hem aan zijn verstand gepeuterd worden .... Neem eerst even afstand van je vader... Voor zover mogelijk dan.. en steun je moeder en broertjes/zusjes
Dit soort dingen zijn nooit goed voor de latere ontwikkeling van kinderen leer dat nou eens mensen
edit: Uit elkaar gaan lijkt me een erg goed punt
Op
zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef
MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P