abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19671792
Hoorde ik zojuist bij 'nieuwslicht', zou weer uit een of ander wetenschappelijk onderzoek zijn gekomen. Vrouwen komen er tot rust van, en krijgen spontaan eisprongen.

Ik geloof er echt helemaal niks van.
Al helemaal niet dat het voor de algemene vrouw geldt. Okselgeur is toch zeker niet lekker en rustgevend, en aantrekkelijk?

Tenminste ik vind het helemaaaaal niet aantrekkelijk.

Weet iemand waar dit soort onzin op gestoeld is en waarom denk je dat het wel of juist niet klopt?

(Die feromonen vind ik ook al zo raar, de 'wetenschap' lijkt zweetlucht nog al eens te verwarren met lichaamsgeur. Ja, lichaamsgeur kan lekker en aantrekkelijk zijn, maar da's toch heel wat anders.)
pi_19671846
Weg dan maar met de deo
  zaterdag 5 juni 2004 @ 22:19:48 #3
12091 Sjaakman
heeft weer wat te zeiken...
pi_19671924
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:17 schreef Pony-Lover het volgende:
Weg dan maar met de deo
Wil jij tachtig kids ofzo?
Remember... Chicken is not a meal... It's a sport :P
pi_19672051
Lijkt mij echt onzin..
Ik weet ook niet alles, maar je krijgt je eisprong altijd op een bepaalde moment van de maand (2 weken voor de menstruatie). Sommige vrouwen schijnen meer eisprongen te hebben, hoe dat precies zit weet ik niet. Maar dat je een eisprong krijgt als je aan een mannenoksel ruikt...Elke keer dat je snuift ook? Lijkt mij onmogelijk.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 23:05:28 #5
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19673180
Lijkt me onzin.... Als vrouwen de eisprong hebben, zijn ze seksueel actiever, kleden ze zich bloter en zoeken ze het gezelschap van aantrekkelijke mannen. Dat ze dan vaker bij prettig ruikende mannenoksels zijn, kan dus best kloppen. Kwestie van een omgedraaid causaal verband.
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_19673287
Achja... die "wetenschappelijke onderzoeken" van tegenwoordig...
  zondag 6 juni 2004 @ 00:27:11 #7
77057 WPA
punk4ever
pi_19675130
Dan maar het tweede deel van de stelling, of althans zoals Dafjedaf het stelt. Eisprong zorgt ervoor dat vrouwen zich sexier gaan kleden enzo. Dat betekent dat sex en voortplanting dus nog steeds erg dicht bij elkaar liggen voor de mens, ondanks van alles.
En om het cirkeltje dan weer compleet te maken. Dan zullen we dus ook wel meer verdrongen instincten hebben, dus wie weet hoe het zit met die okselgeur. Het hoeft niet lekker te ruiken om er opgewonden van te worden.
OK, het is wat simpel geredeneerd, maar het dan ook een reactie op wetenschappelijk onderzoek.

ik ga maar een ijsje eten, denk ik
Wild Punks Amsterdam
pi_19675197
Ik voel me op de dagen rond eisprong juist nog lelijker dan normaal, heb ab-so-luut geen zin in seks en ik blijf bij iedereen uit de buurt. Zal wel weer aan mij liggen
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  † In Memoriam † zondag 6 juni 2004 @ 00:41:27 #9
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19675413
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:16 schreef Yamyam het volgende:
Hoorde ik zojuist bij 'nieuwslicht', zou weer uit een of ander wetenschappelijk onderzoek zijn gekomen. Vrouwen komen er tot rust van, en krijgen spontaan eisprongen.

Ik geloof er echt helemaal niks van.
Al helemaal niet dat het voor de algemene vrouw geldt.
quote:
Okselgeur is toch zeker niet lekker en rustgevend, en aantrekkelijk?

Tenminste ik vind het helemaaaaal niet aantrekkelijk.
Jij niet, ik ben van mening dat het soms best geil is.
  zondag 6 juni 2004 @ 00:42:35 #10
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_19675429
Vers zweet is heerlijk !!
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_19675446
ook leuk dat je dr ffkes een bron bij vermeld..
Scheren is voor schapen!
  zondag 6 juni 2004 @ 00:58:31 #12
85428 dafjedaf
chick on a mission
pi_19675716
quote:
Op zondag 6 juni 2004 00:27 schreef WPA het volgende:
Dan maar het tweede deel van de stelling, of althans zoals Dafjedaf het stelt. Eisprong zorgt ervoor dat vrouwen zich sexier gaan kleden enzo. Dat betekent dat sex en voortplanting dus nog steeds erg dicht bij elkaar liggen voor de mens, ondanks van alles.
Alleen bij vrouwen die niet aan de pil zijn
Het belangrijkste in het leven is serieus genomen worden.
pi_19675975
quote:
Op zondag 6 juni 2004 00:42 schreef ondeugend het volgende:
Vers zweet is heerlijk !!
als ik weer wat zweet heb na het sporten ofzo, waar kan ik het dan heensturen ??? ik ben namelijk een grote voorstander van recyclen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 6 juni 2004 @ 03:02:24 #14
85253 uberpooier
tweakersletje
pi_19677334
bewijs maar eens het tegendeel. waarom zou het niet kunnen?

er gebeuren wel meer rare dingen int leven...
Badeendjes Powaaaaa!
pi_19678507
Lijkt me onmogelijk , gezien het feit dat er bepaalde hormonen nodig zijn om een eisprong te laten plaats vinden.
  zondag 6 juni 2004 @ 10:39:41 #16
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_19679188
Bij het lezen van de topictitel dacht ik wel ff nou nou, dat wordt moeilijk, hele oksels opsnuiven! Ik heb wel gehoord dat er een soort lokstofje in zit waardoor de vrouw zich extra seksueel aangetrokken voelt dus, maar ik denk niet dat het ook een eisprong opwekt.
pi_19679472
quote:
Op zondag 6 juni 2004 08:37 schreef Xanthe het volgende:
Lijkt me onmogelijk, gezien het feit dat er bepaalde hormonen nodig zijn om een eisprong te laten plaats vinden.
Wat is dat nou weer voor argument? Kan toch heel goed zijn dat de productie van deze hormonen extra wordt gestimuleerd door de invloed van zweetlucht?
pi_19679662
Het zal wel zo zijn dat in de periode waarin de eisprong plaats gaat vinden dit een soort trigger is.
Niet dat elke keer als er zweet geroken wordt er een eisprong volgt.
pi_19680787
quote:
Op zondag 6 juni 2004 11:24 schreef Agent-MCR het volgende:
Het zal wel zo zijn dat in de periode waarin de eisprong plaats gaat vinden dit een soort trigger is.
en dit is het enige goede antwoord!
// Je bent zo mooi Anders
Niet meer of minder Anders
Maar zo mooi Anders.//
pi_19680812
Lijkt me lastig, zo'n oksel in je neus.
  zondag 6 juni 2004 @ 12:40:17 #21
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19680822
quote:
Op zondag 6 juni 2004 11:24 schreef Agent-MCR het volgende:
Denk ik ook. En daarbij kies je je partner op geur. Tuurlijk lukt dat in de disco niet maar als je nieuwe vlam een lichaamsgeur heeft die jou niet aanstaat dan duurt de relatie niet lang.
Proud Powerpauper
  zondag 6 juni 2004 @ 13:30:13 #22
14889 sundae
Tienes una sonrisa muy bonita
pi_19681728
Helemaal niets mis met vers zweet
Oud zweet is idd niet lekker, maar daar is gelukkig deodorant voor uitgevonden.
Bovendien "zweet" je over je hele lichaam, en echt niet alleen maar onder je oksels.
Dat vrouwen er een eisprong van krijgen lijkt me sterk, maar ik kan me wel voorstellen dat het een turn on is.
Work like you don't need the money, Dance like nobody's watching, Love like you've never been hurt before...
pi_19682352
quote:
Op zondag 6 juni 2004 13:30 schreef sundae het volgende:
Helemaal niets mis met vers zweet
Oud zweet is idd niet lekker, maar daar is gelukkig deodorant voor uitgevonden.
Bovendien "zweet" je over je hele lichaam, en echt niet alleen maar onder je oksels.
Dat vrouwen er een eisprong van krijgen lijkt me sterk, maar ik kan me wel voorstellen dat het een turn on is.
de geur van zweet zou ook in parfums zitten heb ik weleens gehoord/gelezen

maar toch het idee dat zweet lekker is zout vocht met afvalstoffen
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  zondag 6 juni 2004 @ 17:19:47 #24
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_19686173
quote:
Op zondag 6 juni 2004 14:03 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Muskus bedoel jij... Gaat er al een belletje rinkelen?
Proud Powerpauper
  zondag 6 juni 2004 @ 19:35:09 #25
96505 freaky_girl
Wij die alles kunnen...
pi_19689016
quote:
Op zondag 6 juni 2004 14:03 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Zijn dat geen feromonen wat er in parfum zit?? Das een onruikbaar luchtje maar je lichaam reageert er wel op en daardoor voel je je aangetrokken tot de ander!!

Ik vind vers zweet heerlijk ruiken!! S`ochtends bij mn vriendje.. heerlijk... Alleen bij mezlef vind k het niet lekker ruiken!!
Maar lijkt me idd stug dat als je zweet ruikt dat je een eisprong krijgt.. Dan moet je toch ook vaker ongesteld worden?? Of heb ik dat fout....
We are like frogs oblivious..
  zondag 6 juni 2004 @ 19:58:22 #26
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19689447
Feromonen is een soort lichamelijk parfum, bedoeld om het andere geslacht sexueel aan te trekken/op te winden. Ze zijn reukloos en komen voor in urine, zweet, vaginaalvocht. Omdat we ons tegenwoordig zo vaak wassen word het proces van natuurlijke partnerselectie verstoord, er wordt in ieder geval wel veel onderzoek naar gedaan.
Dat je als je feromonen oppikt van een man en vervolgens spontaan gaat ovuleren lijkt me niet kloppen. Misschien als het eitje toch al op springen stond, zoals iemand hierboven ook al suggereerde.
  zondag 6 juni 2004 @ 22:11:53 #27
12632 motown
is back!
pi_19692550
Volgens mij is het niet zozeer de geur, maar de feromonen. Ik zag of las recentelijk nog iets (ik denk op Discovery) over klieren in oksels die feromonen aanmaken voor het andere geslacht.

Mensen schijnen dan ook zintuigen te hebben die die feromonen kunnen waarnemen. Vervolgens is dat van invloed op hun gemoedstoestand. De feromonendetectoren zaten als ik het me goed herinner net als het reukvermogen in de neus, maar vormden toch een aparte zintuig.
Ars longa, vita brevis
  zondag 6 juni 2004 @ 23:35:58 #28
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_19694301
Ja dat klopt, feromonen zijn reukloos, maar toch associeert men ze met geuren zoals bv. zweet omdat ze daar nu eenmaal inzitten.
pi_19697467
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 22:23 schreef trueblue het volgende:
Lijkt mij echt onzin..
Ik weet ook niet alles, maar je krijgt je eisprong altijd op een bepaalde moment van de maand (2 weken voor de menstruatie). Sommige vrouwen schijnen meer eisprongen te hebben, hoe dat precies zit weet ik niet. Maar dat je een eisprong krijgt als je aan een mannenoksel ruikt...Elke keer dat je snuift ook? Lijkt mij onmogelijk.
Hmm ... Hoe weet die eisprong dattie 2 weken vóór de menstruatie zit?

Sorry - deze vraag kwam zomaar bij me op toen ik dit las; zit in het verlengde van het onzin-pseudo-wetenschappelijke verhaal van TS.

Weer on-topic...
Een eisprong kun je alleen krijgen als je een gerijpte eicel hebt. Dat duurt echt wel wat langer dan even snuiven, dus hoe-dan-ook, er zal toch echt op een rijpe eicel worden gewacht. Daarom is het verhaal bijzonder ongeloofwaardig.
pi_19697892
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:58 schreef Aventura het volgende:
Feromonen is een soort lichamelijk parfum, bedoeld om het andere geslacht sexueel aan te trekken/op te winden. Ze zijn reukloos en komen voor in urine, zweet, vaginaalvocht. Omdat we ons tegenwoordig zo vaak wassen word het proces van natuurlijke partnerselectie verstoord, er wordt in ieder geval wel veel onderzoek naar gedaan.
Dat je als je feromonen oppikt van een man en vervolgens spontaan gaat ovuleren lijkt me niet kloppen. Misschien als het eitje toch al op springen stond, zoals iemand hierboven ook al suggereerde.
Ja dus, urine, zweet, vaginaal vocht, nou, ik raak daar ook al zie ik het los van de geur niet opgewonden van.
pi_19697924
Vers zweet van een lekker ding veroorzaakt door lichamelijke inspanning met jou is gewoon lekker
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 7 juni 2004 @ 09:25:14 #32
37769 erodome
Zweefteef
pi_19698217
Opzich is het wel logisch dat als de eisprong bijna plaatsvind deze getriggerd kan worden door de geur van leuke feromoontjes....

Het is gunstig als de eisprong plaatsvind als de paringsdans(het versieren zeg maar, baltsen) tussen mensen begint, dan is de kans op een eventuele bevruchting het grootste...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19698774
quote:
Op maandag 7 juni 2004 08:59 schreef Yamyam het volgende:

[..]

Ja dus, urine, zweet, vaginaal vocht, nou, ik raak daar ook al zie ik het los van de geur niet opgewonden van.
Zweet gaat bijv. pas stinken als het begint op te drogen. Dan werken de feromonen ook al wat minder.
Daarnaast is het zo dat feromonen meer op het onderbewustzijn werken. Je voelt je aangetrokken tot iemand, vindt diegene aantrekkelijk. Dit wordt voor een deel veroorzaakt door de feromonen van die persoon, een soort natuurlijke aantrekkingskracht. Je zult dit zelf meer zien als "ow hij is lekker" of "hij heeft humor", maar de feromonen spelen hierbij een verborgen rol. Het is niet zo dat je per direct opgewonden er van wordt, dat is namelijk in je normale bewustzijn.

Ik geloof wel in feromoontjes... Heb sowieso de idiote gewoonte om na de seks mijn neus in de oksel van mijn vriend te duwen ach, misschien ooit nog eens handig als we aan kindertjes gaan denken?
  maandag 7 juni 2004 @ 10:29:06 #34
83791 White_Wolf
The devil made me do it
pi_19699376
quote:

[..]

Jij wilde toch sowiezo geen sex meer?
"For the thing I greatly feared has come upon me. And what I dreaded has happened to me. I am not at ease, nor am I quiet; I have no rest, for trouble comes." Job 3:25,26
pi_19699713
Dus daarom stonken sommige mensen zo veel op de computer beurs afgelopen weekend. Gadver!
pi_19704253
Ik vind het ruiken van vers zweet heerlijk. Ken ook wel mannen die er opgewonden van raken om dat te ruiken. Niks mis mee.....
  maandag 7 juni 2004 @ 13:58:00 #37
13250 Lod
Sapere aude!
pi_19704337
quote:

[..]

Wat niet wil zeggen dat je lichaam er niet op reageert
GNU Terry Pratchett
pi_19717744
Typische zweet lucht is oud zweet, maar als je het lekker aan het doen bent is dat verse zweet dus echt heel sensueel.
pi_19721731
nah dat vind ik dus niet.
pi_19721801
komt nog wel als je een grote meid bent
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 8 juni 2004 @ 09:44:26 #41
37769 erodome
Zweefteef
pi_19722620
Vers zweet van iemand die je aantrekkelijk vind is idd lekker, een paar uurtjes later is het goor....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_19722798
Ik vond het ook lekker (bij mijn ex). En ja, ik werd ook rustig van zijn lichaamsgeur. Ik kan dat alleen maar beamen. Hij rook nooit overmatig naar zweet en als hij zo rook was het alleen maar lekker...
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_19787450
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:53 schreef Blinky het volgende:
Ik vond het ook lekker (bij mijn ex). En ja, ik werd ook rustig van zijn lichaamsgeur. Ik kan dat alleen maar beamen. Hij rook nooit overmatig naar zweet en als hij zo rook was het alleen maar lekker...
Heb ik ook last van ja.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')