abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zaterdag 5 juni 2004 @ 11:15:51 #1
25539 Tha_BlonT
Wonderlijke Woorden Wereld
pi_19658649
Van Schrijver Ian Currie:

Subtitel; overtuigende bewijzen voor reincarnatie.

Even kort samenvatten; door middel van heel veel opgenomen bandjes, sceances , verhalen en interviews maakt deze man een vuist voor reincarnatie, uittreding, de dodenwereld etc.

Leuk feitje dat ik tegenkwam; gemiddelde reincarnatieleeftijd is 52.

Vraag: IN het boek zijn talloze verhalen te lezen over hoe makkelijk het is om onder hypnose je vorige levens in te gaan. Hier werd ik eigenlijk wel enthousiast van.

Nu vind ik reincarnatie waar, maar heb ik niet het vermogen om mijn eigen vorige levens te zien. Is 1 van jullie wel eens vrijwillig naar een therapeut gegaan om zijn vorige levens te zien, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Het boek is overigens leuk om te lezen, geeft je wel een paar logica vraagjes, maar ook wat nieuwe inzichten. In ieder geval leuk voor de beginner en de gevorderde...
pi_19658688
Gemiddelde reincarnatieleeftijd is 52.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  FOK!fossiel zaterdag 5 juni 2004 @ 11:24:05 #3
25539 Tha_BlonT
pi_19658766
Ow, beetje fout neergezet; gemiddelde tijd tussen reincarnaties is 52 (gewoon gemiddelde van alle onderzochten)
pi_19659222
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:15 schreef Tha_BlonT het volgende:
Leuk feitje dat ik tegenkwam; gemiddelde reincarnatieleeftijd is 52.
Je kan zoiets natuurlijk geen feit noemen maar een veronderstelling op zijn best.

Vanuit het boeddhisme die een uitgebreide reincarnatieleer kent staat de tijd om te reincarneren niet echt vast, hoe meer ontwikkeld je bent als mens hoe sneller je wordt herboren. De tsulku's zijn lama's (geestelijke leiders) die reincarneren en herkend kunnen worden.

De 14e Dalai Lama als bekend voorbeeld is geboren op 6 juli, 1935 terwijl de 13e Dalai Lama stierf in 1933. De huidige Panchen Lama is geboren op 25 april, 1989 en de vorige Panchen Lama stierf 28 januari, 1989.

Als zo iemand wordt herkend als een tsulku dan kan het zijn dat zo iemand een aantal tests wordt aangeboden die dan vaak in een klooster worden uitgevoerd. Bijvoorbeeld met voorwerpen die van zijn voorganger waren, deze tussen andere voorwerpen leggen en de tsulku wordt dan gevraagd te kiezen uit de voorwerpen. Als die zijn voorgangers' voorwerpen herkend is hij voor zo'n test geslaagd. En dan komen er nog een hoop meer tests, oa. een soort astrologie (niet het westerse zoals wij dat kennen) en een aantal tests van de bouw van het lichaam.
quote:
Vraag: IN het boek zijn talloze verhalen te lezen over hoe makkelijk het is om onder hypnose je vorige levens in te gaan. Hier werd ik eigenlijk wel enthousiast van.
Vergis je niet, dat wat je te zien krijgt best indrukwekkend kan zijn. Misschien was je wel een vrouw in je vorige leven, misschien haal je wel een onverwerkt trauma naar boven doordat je op gruwelijke wijze werdt vermoord.

Misschien is reincarnatie gewoonweg niet waar en beschadig je jezelf hiermee. Ik zou zelf eerst verder gaan zoals je nu bezig bent, een beeld vormen over voorgaande levens zodat je niet door een onverwacht gegeven wordt overvallen. Zou je gelukkiger worden wetende wie je was in je voorgaand leven? Is het niet belangrijker te weten wie/hoe je nu bent?
quote:
Het boek is overigens leuk om te lezen, geeft je wel een paar logica vraagjes, maar ook wat nieuwe inzichten. In ieder geval leuk voor de beginner en de gevorderde...
kan je een paar logica vraagjes hier posten?
  FOK!fossiel zaterdag 5 juni 2004 @ 12:34:05 #5
25539 Tha_BlonT
pi_19659803
Logicavragen...

in de testen blijkt dat bijvoorbeeld tien van de tien zich een vorig leven kunnen herinneren... Dat zou betekenen dat het voor niemand de eerste keer was... > raar...ook gezien de bevolkingsgroei die je nu hebt. (overigens wordt dit beantwoord door te zeggen, in tijden van grote bevoling zijn er meer mensen van de groep die geincarneerd waren, maar daar los je mijn vraag niet mee op)..

Ze gaan ook in op het feit dat je als klein molecuul begint, dan plant en dan dier etc... hierbij worden verschillende individuele energieen die plant zijn geweest tesamen een energie voor een dier... dat zou wel verklaren dat iedereen zich iets kan herinneren, maar niet dat iedereen mens is geweest...

Over de rest van je antwoord, het boek gaat uitvoerig in op de karakters van vorige levens; het zegt eigenlijk dat inderdaad iedereen alles eens is geweest... of ik het nuttig zou vinden om te ontdekken wat ik ben geweest... jazeker... als je leeft met het idee dat je van tevoren je leerpad kiest (een pad dat je niet weet als je incarneert) en uitgaat van karma, kan het bewustzijn van vorige levens je helpen bij problemen nu... zelfs een verscrrikkelijke dood kan op dit moment juist onbewust blokkades geven, wanneer je hem blootlegt kun je hem verwerken...
quote:
Misschien is reincarnatie gewoonweg niet waar en beschadig je jezelf hiermee.
Hoe kan ik mijzelf dan beschadigen... doordat ik dingen ga denken die niet helemaal waar zijn.. hoe dan ook, beelden die bij me zouden opkomen, zijn of dan wel mijn onderbewuste, wat altijd nuttig is om te weten, of inderdaad een vorig leven... Ik leef liever met een wetenschap dan een ignorance...

Het verhaal van de Lama's ken ik inderdaad, overigens staan in het boek ook wat van die verhalen, meestal indianen, die hun terugkomst voorspellen... Nog een leuk iets is dat wonden uit vorige levens kunnen terugkomen als moedervlekken, soms verdacht veel lijkend op littekens... en over verschrikkelijke doden gesproken, laat ik nu twee hele grote moedervlekken op mijn beide slapen hebben... waarvan er 1 heel raar uitziet... (een soort gat geslagen...) dat lijkt mij een goede hint voor suicide...
pi_19660183
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:34 schreef Tha_BlonT het volgende:
Ze gaan ook in op het feit dat je als klein molecuul begint, dan plant en dan dier etc... hierbij worden verschillende individuele energieen die plant zijn geweest tesamen een energie voor een dier... dat zou wel verklaren dat iedereen zich iets kan herinneren, maar niet dat iedereen mens is geweest...
Ik vraag me wel eens af wat er dan na een menselijke levensvorm komt
quote:
Het verhaal van de Lama's ken ik inderdaad, overigens staan in het boek ook wat van die verhalen, meestal indianen, die hun terugkomst voorspellen...
van Indianen kende ik nog niet, 's ff gaan zoeken
quote:
Nog een leuk iets is dat wonden uit vorige levens kunnen terugkomen als moedervlekken, soms verdacht veel lijkend op littekens... en over verschrikkelijke doden gesproken, laat ik nu twee hele grote moedervlekken op mijn beide slapen hebben... waarvan er 1 heel raar uitziet... (een soort gat geslagen...) dat lijkt mij een goede hint voor suicide...
Dat heb ik ook eens gelezen. En als je een vorig leven niet zou verwerken in dit leven zou het kunnen dat die moedervlek zou groeien naar een kankergezwel. Het is idd opvallend dat ik minder moedervlekken heb op mijn armen en benen dan bv. mijn romp en hoofd. Maarja ik heb te weinig kennis van anatomie om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Als je aanwijzingen leert herkennen over wat voor iemand je in een vorig leven bent geweest kan je kijken naar bepaalde indicaties:

- je interesses in dit leven
- dat waar je een afkeer aan hebt
- dromen analyseren

Ook meditatie kan helpen. En dan (al dan niet onder begeleiding) teruggaan naar een vorig leven.

Heb je een voorliefde voor een bepaald land, heb je juist een afkeer voor een land (wat kan duiden op een oorlogssituatie vroeger) dat soort dingen kan je aan jezelf vragen. Natuurlijk riskeer je hiermee wel dat je suggestief bezig bent, als je onder hypnose gaat is de kans kleiner dat je voor jou totaal onbekende dingen tegenkomt en juist datgene opdreunt waar je nu over leest. Maar hypnose is sowieso tricky, ik doe dat zelf niet, zo belangrijk vind ik het ook weer niet te weten wie ik vroeger was.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:06:36 #7
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_19660360
ik heb ook op allebei de kanten van mn hoofd ( slaap dus ) een moedervlek
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  FOK!fossiel zaterdag 5 juni 2004 @ 13:31:30 #8
25539 Tha_BlonT
pi_19660880
quote:
Ik vraag me wel eens af wat er dan na een menselijke levensvorm komt
Wordt ook beschreven...dimensie werking ofzoiets.. het idee is dat je eerst alles geweest moet zijn omdat in de vormloze gedachten dimensie gedachten meteen gemanifesteerd kunnen worden en als je dan nog bepaalde 'slechte' verlangens of iets dergelijks hebt, dan kan dat daar wel eens fout gaan. De volgende stage (ook wel het leven na de dood, waarvandaan je ook kan terugkeren) wordt genoemd alszijnde een plek waar je eigen verlangens allemaal uitkomen.. het is de gepersonificeerde hemel... was je altijd geinteresseerd in sex, dan creeer je die omgeving... dat lijkt eerst heel leuk, wordt je al snel zat, je verzint iets nieuws, net zolang totdat je elk verlangen hebt gehad en dus los bent van dat.... daarna hoppakee door naar het volgende... (dit allemaal zoals het in het boek beschreven is)
quote:
- je interesses in dit leven
- dat waar je een afkeer aan hebt
- dromen analyseren
Ik vind de suggestieve gedachte hierin inderdaad heel gevaarlijk... of misleidend...
pi_19674926
Waar zou je zoiets kunnen doen dan? Ik weet eigenlijk niet of ik in vorige levens geloof, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het er niet is. En maar je gewoon ff een afspraak voor zoiets? Na een half uur tijd op en sta je weer op straat?
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
  FOK!fossiel zondag 6 juni 2004 @ 13:13:33 #10
25539 Tha_BlonT
pi_19681411
er zijn heel wat regressie therapeuten hoor.

deze bijvoorbeeld

www.eenandereblikopjeik.nl
pi_19698133
quote:
Op zondag 6 juni 2004 00:18 schreef Giza het volgende:
Waar zou je zoiets kunnen doen dan? Ik weet eigenlijk niet of ik in vorige levens geloof, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het er niet is. En maar je gewoon ff een afspraak voor zoiets? Na een half uur tijd op en sta je weer op straat?
Bij de man waar ik een paar keer ben langs geweest, maakte tijd niet zoveel uit. De eerste keer ben ik vijf kwartier onder hypnose geweest en toen vond hij dat ik genoeg had gedaan. Ik was ook compleet gesloopt daarna. .
Een uur, drie kwartier, anderhalf uur, het maakte niet uit. Prijs bleef hetzelfde en ja, je kan gewoon bellen voor een afspraak.

Als je ergens een (betrouwbaar) nummer vandaan hebt, kun je toch gewoon eens bellen met de vragen die je eventueel hebt? Gewoon doen, vragen mag altijd. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  FOK!fossiel maandag 7 juni 2004 @ 12:29:57 #12
25539 Tha_BlonT
pi_19702300
Dus jij hebt het gedaan... Heb je er wat aangehad? Of laat ik het anders vragen,.wat heeft het je gebracht?
pi_19705278
Ooit wist iemand me te vertellen wat voor een persoon ik in een vorig leven ben geweest. Ik was de leider van een of andere stam die vlak bij een vulkaan woonde. Omdat die vulkaan altijd aan een bepaalde zijde uitbarste, had ik ervoor gezorgd dat aan de andere zijde het dorp werd opgebouwd, want dat was de veilige zijde. Tot op een dag, de vulkaan aan die zijde uitbarste, waardoor er veel van de personen waar ik mij voor verantwoordelijk voelde en van hield omkwamen. Ik zelf has erdoor mijn handen en voeten verbrand. Dit kwam mij heel geloofwaardig over omdat ik op mijn handen en voeten geen pigmenten heb.

Hierdoor ben ik dus in reincarnatie gaan geloven...

Maar...
Zijn er bewijzen van...
klopt het dat de mens op het moment van de dood 21 gram lichter wordt?

[ Bericht 13% gewijzigd door ghostarmor op 07-06-2004 16:56:35 ]
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_19705976
quote:
Op maandag 7 juni 2004 12:29 schreef Tha_BlonT het volgende:
Dus jij hebt het gedaan... Heb je er wat aangehad? Of laat ik het anders vragen,.wat heeft het je gebracht?
Ja, ik ben onder hypnose geweest en ik heb er ook zeker wat aan gehad.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet voor therapie ging en dat ik geen specifieke problemen of vragen had. Ik zat gewoon een beetje vast en had het gevoel dat ik iets zocht of iets moest doen ofzo. Toen kwam een vriendin met het nummer van die man en dat was precies het goede moment. .

Ik ben naar hem toe gegaan en heb gezegd dat ik geen vragen had of een specifiek probleem, maar dat ik gewoon eens onder wilde gaan om te kijken wat er allemaal 'langs zou komen'.
Ik verwachtte er niks van, vooral omdat de meeste mensen de eerste keer niet (helemaal) onder komen. "Zal toch niet lukken bij mij", dacht ik nog. Anderhalf uur later stond ik half verdoofd weer buiten. Toch gelukt en zoveel gezien. .

Eventuele problemen zijn dan niet meteen op een magische wijze opgelost door de hypnose, maar het maakt zo'n indruk op je, dat je nog dagen lang daarna er aan denkt. Het oplossen komt daarna pas en je kunt dingen een plekje geven.

De laatste keer dat ik naar hem toe ging, ging ik ook met de gedachte: "Ik zie wel weer wat er boven komt dwarrelen". Geen vragen, geen specifieke dingen die ik wilde weten, maar gewoon zitten en afwachten.

Toen ik daarna buiten stond, wist ik ook dat dat de laatste keer zou zijn dat ik dat had gedaan. Dit had ik ook weer meegemaakt/gedaan, zo was het goed en ik kon weer verder.

Bijzonder iets is het iig. .
Oi!
pi_19706196
Muus... waar woont die man?
thanx

[ Bericht 61% gewijzigd door ghostarmor op 07-06-2004 17:42:18 ]
Groeien doe je je hele leven
Speelt graag avocado van de duivel...
en taalspelletjes.
pi_19709890
Aha. Nadat ik die link van Tha_BlonT bekenend had dacht ik dat het alleem maar was als je een probleem had of iets specefiek wilde weten. Beetje praten over dingen die ik helemaal niet wil vertellen

MUUS naar wie ben jij naartoe gegaan? Mag ik zijn adres/telefoonnummer? En hoe beleef je zoiets? Als een droom of gevoel ofzo? Ik kan me er niks bij voorstellen.

ghostarmor die 21 gram is je 'laatste adem' Ja echt waar.

Giza
Giza is slegt met spelle. Giza is te lui om voor iedere vok-post de spelchecker te nemen . Giza heeft er de pest aan als mensen daarover gaan sitten sijken. Oprote!!
pi_19710205
quote:
Op maandag 7 juni 2004 19:29 schreef Giza het volgende:
Aha. Nadat ik die link van Tha_BlonT bekenend had dacht ik dat het alleem maar was als je een probleem had of iets specefiek wilde weten. Beetje praten over dingen die ik helemaal niet wil vertellen
Je hoeft helemaal niet te praten over dingen die je niet wilt bespreken natuurlijk, maar besef je wel dat je niet echt controle hebt over de dingen die je te zien krijgt.

Zo kan er ineens een pijnlijk moment 'verschijnen' zonder dat je daarnaar op zoek was en het is dan wel slim om dat tegen zo'n hypnotherapeut te zeggen, want hij kan je helpen om dat pijnlijke gevoel 'op te schonen' en hij kan je eruit halen.

Je kunt ook ineens flitsen van vorige levens (waar het topic ook een beetje om ging .) krijgen. De eerste keer flitste ik op een gegeven moment van het één in het ander. Terwijl ik nog iets zat te vertellen van het ene beeld, zag ik alweer het volgende.
quote:
MUUS naar wie ben jij naartoe gegaan? Mag ik zijn adres/telefoonnummer?
Een man in Scheveningen.

Bedenk eerst even of dat wel te doen is voor je en of je dit echt wilt, want ik strooi liever niet zomaar met die man zijn nummer en adres. .
quote:
En hoe beleef je zoiets? Als een droom of gevoel ofzo? Ik kan me er niks bij voorstellen.

Het voelt niet als een droom, want je beseft je gewoon dat je wakker bent en je hebt gewoon controle over wat je zegt en doet.

Je ziet dingen voor je en je voelt de emoties van dat moment alsof je het op dat moment (weer) beleeft. Hardop lachen of keihard janken kan je dus ook overkomen op dat moment.

Bedenk daarom ook of je er wel klaar voor bent om geconfronteerd te worden met eventuele pijnlijke dingen.
Oi!
pi_19710633
Maar hoe kan zoiets zomaar verschijnen?

Je signature doet me aan een andere quote denken "God is coming. Look bussy"
pi_19722821
Regressietherapie is ook al weer een verzamelnaam geworden voor een bonte serie aan methoden om met vorige levens om te gaan.
Als je naar verschllende therapeuten gaat, krijg je steeds een ander verhaal te horen. Het is bij mijn weten nog niet gebeurd dat therapeuten oinafhankelijk van elkaar, zonder voorinformatie en zonder gestuurd te worden door de patient eenzelfde vorig leven aan het licht brachten.
Wat wel vaak gebeurt, is dat de eerste keer dat een persoon zijn vorige leven krijgt voorgeschoteld, hij/zij dat vast blijft houden en andere latere inzichten van andere therapeuten daarheen vertaalt, en zo het idee heeft toch hetzelfde leven boven te krijgen.

Veel psychologen gebruiken regressietherapie als middel minder leuke dingen tegen hun patienten te kunnen zeggen, zonder dat de patient zich aangevallen voelt. Want je hebt het imeers over een vorig leven. Zo kun je dingen onder de aandacht brengen zonder dat die direct worden afgeweerd.

Al met al geloof ik zelf niet dat er een één op één relatie kan bestaan tussen een huidig en een vorig leven. Je bent wie je bent, dat is eenmalig en uniek. Ik geloof wel dat je invloeden van andere 'zielen' kunt bemerken, en dat je je daar op 'af kunt stemmen'. Dat die 'invloeden' wellicht er eerder waren dan je zelf weet, zelfs al prénataal, geloof ik ook - heb daar een voorbeeld van meegemaakt. Dus, beinvloeding door en (een vorm van) kontakt met eerdere levens geloof ik zeker in. Maar dat je een lijn voortzet van een vorig individu geloof ik niet.

Heel interessant onderwerp, ik zit er momenteel midden in zelfs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')