Is dat een serieuze vraag?quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
moet ik dat wel doen of niet doen, en heeft dat een reden?
quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad, hij heeft 2 broers die ook Imam zijn
voor zover de opmerking serieus bedoeld was wel, maar dat betwijfel ik ookquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Is dat een serieuze vraag?
Wel degelijk serieus bedoeld. De Islam is een religie waarin hygiëne een zeer belangrijke rol speelt. Dat is ook de reden dat je, als je op bezoek bent bij islamitische gezinnen, altijd je schoenen moet uitdoen. Puur voor de hygiëne. Het helpt daarbij natuurlijk ook als je sokken niet naar zweet van de afgelopen 3 dagen stinken.quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
voor zover de opmerking serieus bedoeld was wel, maar dat betwijfel ik ook
En hoe werkt dat met mensen die van nature snel zweetvoeten hebben ?quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Het helpt daarbij natuurlijk ook als je sokken niet naar zweet van de afgelopen 3 dagen stinken.
Zijn welkom ! Voor zulke mensen wordt er standaard een musk-voetbad geregeld bij binnenkomstquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:23 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
En hoe werkt dat met mensen die van nature snel zweetvoeten hebben ?
Er is altijd een wasplaats aanwezig in een moskee. Daar kun je terecht voor een snelle wassing van je voeten, mochten ze zo snel en zwaar zweten.quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:23 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
goed geregeld ! maar beste is dan wel om een paar schone sokken mee te nemen, want om nou die zelfde sokken weer aan te gaan doen...quote:Op donderdag 10 juni 2004 11:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Er is altijd een wasplaats aanwezig in een moskee. Daar kun je terecht voor een snelle wassing van je voeten, mochten ze zo snel en zwaar zweten.
Ik wist niet dat je grappig wasquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:27 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
goed geregeld ! maar beste is dan wel om een paar schone sokken mee te nemen, want om nou die zelfde sokken weer aan te gaan doen...
Als jij van jezelf weet dat je zulke voeten hebt, is dat inderdaad geen slecht ideequote:Op donderdag 10 juni 2004 11:27 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
goed geregeld ! maar beste is dan wel om een paar schone sokken mee te nemen, want om nou die zelfde sokken weer aan te gaan doen...
die moeten een proces aanspannen bij het eu-hof wanneer ze geweigerd worden in de moskeequote:Op donderdag 10 juni 2004 11:23 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
okee, dus sokken zijn niet verplichtquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Wel degelijk serieus bedoeld. De Islam is een religie waarin hygiëne een zeer belangrijke rol speelt. Dat is ook de reden dat je, als je op bezoek bent bij islamitische gezinnen, altijd je schoenen moet uitdoen. Puur voor de hygiëne. Het helpt daarbij natuurlijk ook als je sokken niet naar zweet van de afgelopen 3 dagen stinken.
ik ook nietquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:29 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je grappig was
Dit geldt overigens alleen voor moslimsquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:13 schreef convinced het volgende:
Als je naar de moskee gaat, zorg dan dat je, als je door seksuele handelingen / gedachten vocht verloren hebt en sindsdien niet meer gedouchet hebt, dit (douchen) wel even doet.
nou, het lijkt mij prettig als ook niet-moslims dat doenquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit geldt overigens alleen voor moslims
Volgens mij is het zo dat wanneer iemand in onreine staat aanwezig is tijdens het gebed, het gebed van iedere aanwezige wordt geweigerd. Nu weet ik niet of de onreine hiervoor persé moet deelnemen aan het gebed.quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit geldt overigens alleen voor moslims
Het is inderdaad gewoon de bedoeling dat je je schoenen uit doet. Als je geen sokken aanhebt zorg er dan gewoon voor dat je voeten schoon zijnquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
okee, dus sokken zijn niet verplicht
zo komen we er uiteindelijkquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:39 schreef Youssef het volgende:
[..]
Het is inderdaad gewoon de bedoeling dat je je schoenen uit doet. Als je geen sokken aanhebt zorg er dan gewoon voor dat je voeten schoon zijn
Hier is een begin:quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:35 schreef Alicey het volgende:
[..]
zo komen we er uiteindelijk
had je nog een lijst met islamitische namen en hun herkomst?
Mijn vader is in die moskee (Sultan Ahmet Moskee) vrijwilliger secreteraat, hij was er inderdaad ook bij die opendag.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:45 schreef Geluk het volgende:
[..]
Nou, vandaag in Delft zou je vriendelijk verwelkomd worden, want daar was open dag (tot 4 uur helaas, ik had geen tijd om te gaan.)
Volgens mij kan je gewoon een moskee instappen hoor, mits je je aan de regels houdt (schoenen uit, bedekt gekleed etc) . Net als in een kerk.
Edit: zijn er eigenlijk moslims op fok die hier iets over kunnen zeggen (wat zijn de regels in een moskee?)
klinkt erg gastvrijquote:Op zaterdag 12 juni 2004 00:34 schreef saban het volgende:
[..]
Wil je een rondleiding kan je dat gewoon vragen, ze zullen het hartstikke leuk vinden om een rondleiding te geven (weet ik van mijn vader), je eruit schoppen zullen ze echt niet doen.
ach, als een imam onzin zit te blaten wordt dat altijd breed uitgemeten in het nieuws, ik denk dat dat mede de oorzaak van die gedachtengang is..quote:veel mensen denken dat moskee's allemaal tegen Amerika zijn/is.
(Dit is dan een Turks moskee, hoe het bij de andere is, is me een raadsel).
Een moskee is in principe open vanaf het ovhtendgebed (nu rond 3 uur, afhankelijk van de zon) tot het laatse avondgebed (nu rond 23.30). Maar nu wil-ie na het ochtendgebed weleens sluiten, omdat het heel vroeg is.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
klinkt erg gastvrijwat zijn de openingstijden van een moskee, of is een moskee altijd open?
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |