Als je een moskee wilt binnen komen als vrouw is het handig om eerst te kijken of er een speciale vrouwen ingang is en een special gebedsruimte voor vrouwen, is dit niet het geval, ga dan het mannen gedeelte binnen, kleed je bedekkend, bij voorkeur geen make-up dragen en als het kan een hoofddoek dragen. Wees niet al te luidruchtig, kijk goed om je heen. Als iemand je benadert wees dan beleefd. Bedank alvast wat je wil als Islamitische naam en wanneer je van plan bent je te bekeren, dat praat voor die mensen ook makkelijkerquote:Op woensdag 9 juni 2004 19:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
ik was niet van plan om de de imam te groeten met "hoi, ik ben lesbisch". maar algemeen, wanneer zijn moskees open, wat raad je me nou aan om eens te doen in een moskee, wat moet ik absoluut niet doen etc? nog op speciale dingen letten mbt presentatie?
Mogen de mannen wel luidruchtig zijn ?quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je een moskee wilt binnen komen als vrouw...
Wees niet al te luidruchtig
bekeren was ik niet van plan, maar ik sluit natuurlijk niets uit. een islamitische naam, hoe moet ik dat zien?quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Bedank alvast wat je wil als Islamitische naam en wanneer je van plan bent je te bekeren, dat praat voor die mensen ook makkelijker
Alicey Bin Aliquote:Op woensdag 9 juni 2004 19:41 schreef Alicey het volgende:
[..]
bekeren was ik niet van plan, maar ik sluit natuurlijk niets uit. een islamitische naam, hoe moet ik dat zien?
Wat wil je horen? Ja, de mannen mogen dat, ze komen met trompetten en luid geschreeuw de moskee binnen. De vrouwen moeten muisstil zijn!!!quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:35 schreef Viola_Holt het volgende:
[..]
Mogen de mannen wel luidruchtig zijn ?
wat een vreemde regelquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:17 schreef Ylias het volgende:
[..]
Wat wil je horen? Ja, de mannen mogen dat, ze komen met trompetten en luid geschreeuw de moskee binnen. De vrouwen moeten muisstil zijn!!!
Al Mouahidien is inderdaad in Osdorp, daar heb ik zelfs nog als mini-Youssefje schroefjes in de muren zitten boren en de wanden zitten lakkenquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:11 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hmm, moskee al-mouahidien is toch in Osdorp ?
Jah ik ken hemquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Moskee Al-Nour is in Amsterdam toch ? De imam van ons in Dordrecht, Si Driss, was daar vroeger Imam voor een zeer lange tijd
Moskee Al-Nour ligt in Witte de With straat vlakbij Aya Sofyaquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:33 schreef Youssef het volgende:
[..]
Al Mouahidien is inderdaad in Osdorp, daar heb ik zelfs nog als mini-Youssefje schroefjes in de muren zitten boren en de wanden zitten lakkenAl-Nour komt me bekent voor, maar ik kan me even niet voor ogen halen waar dat precies ligt.
Sinds ik ben verhuist kom ik voornamelijk in moskee Al-Sounnah, dat ligt min of meer aan het eind van de Jan van Galenstraat.
Ken je Si Driss ? Hij is een zeer aardig en nobele Imam, ik heb hem zelf nog 2 keer naar Amsterdam gebracht naar zijn familie, voordat hij z'n rijbewijs hadquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:53 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah ik ken hem![]()
Kewl, die moskee was ik ook pasgeleden bij een 2-daagse lezingen bij-eenkomst, wel stoere moskee overigens, zeer veel jongeren aanwezigquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:33 schreef Youssef het volgende:
[..]
Al Mouahidien is inderdaad in Osdorp, daar heb ik zelfs nog als mini-Youssefje schroefjes in de muren zitten boren en de wanden zitten lakkenAl-Nour komt me bekent voor, maar ik kan me even niet voor ogen halen waar dat precies ligt.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ken je Si Driss ? Hij is een zeer aardig en nobele Imam, ik heb hem zelf nog 2 keer naar Amsterdam gebracht naar zijn familie, voordat hij z'n rijbewijs had
Zegt me niets eigenlijk, de broer van Si Driss is ook imam, weet alleen zijn naam nietquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah ken je si Ismahil
Ken je hem .![]()
Ah, dus toch wel.Ik had niet verwacht dat je tot daar zou gaan, maar volgens mij heb ik je woonplaats dan verkeerd ingeschat. Ben daar overigens nooit naar binnen geweest, dat komt vast wel zeer binnenkort.quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Moskee Al-Nour ligt in Witte de With straat vlakbij Aya Sofya![]()
Youssef, ff wat anders, ben je weleens in Dordrecht geweest ? Moskee Arra7man ?quote:Op donderdag 10 juni 2004 08:32 schreef Youssef het volgende:
De gebedskalenders van moskee Al-Nour van de laatste keer had ik trouwens gemaakt [afbeelding] Dus als je die toevallig thuis hebt... dan staan we dichter bij elkaar dan gedacht
Islamitische namen zijn namen die door moslims worden gebruikt, in jou geval zou:quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:34 schreef Alicey het volgende:
er is trouwens nog steeds geen antwoord gegeven op mijn vraag wat een islamitische naam inhoudt. somebody care to answer?
is er ergens een lijst met islamitische namen, en wat hun oorsprong is?quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Islamitische namen zijn namen die door moslims worden gebruikt, in jou geval zou:
- Fatima
- Aicha
- Khadija
Gebruikt kunnen worden
Schone sokken aandoen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:08 schreef Alicey het volgende:
[..]
ik was niet van plan om de de imam te groeten met "hoi, ik ben lesbisch". maar algemeen, wanneer zijn moskees open, wat raad je me nou aan om eens te doen in een moskee, wat moet ik absoluut niet doen etc? nog op speciale dingen letten mbt presentatie?
Ik neem aan dat ook niet-moslims dit standaard doenquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:50 schreef Henk-Jan het volgende:
[..]
Schone sokken aandoen.
ha ha ik ga heel soms in de weekend naar Al-Nour - als ik tijd heb en dan ga ik wel een gebedskalender kopequote:Op donderdag 10 juni 2004 08:32 schreef Youssef het volgende:
[..]
Ah, dus toch wel.Ik had niet verwacht dat je tot daar zou gaan, maar volgens mij heb ik je woonplaats dan verkeerd ingeschat. Ben daar overigens nooit naar binnen geweest, dat komt vast wel zeer binnenkort.
De gebedskalenders van moskee Al-Nour van de laatste keer had ik trouwens gemaakt [afbeelding] Dus als je die toevallig thuis hebt... dan staan we dichter bij elkaar dan gedacht
die leest toch in Belgie of nietquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zegt me niets eigenlijk, de broer van Si Driss is ook imam, weet alleen zijn naam niet
moet ik dat wel doen of niet doen, en heeft dat een reden?quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:50 schreef Henk-Jan het volgende:
[..]
Schone sokken aandoen.
Zou kunnen inderdaad, hij heeft 2 broers die ook Imam zijnquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:08 schreef Meki het volgende:
[..]
die leest toch in Belgie of niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |