abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:05:19 #51
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19747003
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 09:57 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Je bent bang dat ze net zo lang met een bijbel of koran op je hoofd gaan slaan tot je erin gaat geloven?
Of verwacht je enige rituelen te zien, dingen die je liever niet ziet?
Ben wel even nieuwsgierig.
nee, ik heb er niets te zoeken. ik denk niet dat er een goede basis is als ik me als lesbo tussen mensen begeef, waarvan een significant deel mij op grond daarvan bij voorbaat veroordeelt, zouden zij dit weten. dit is niet goed voor mij, niet goed voor hen, en niet goed voor het geloof in het geheel
quote:
Moskee ben ik zelf nooit binnen geweest, wel kloosters, kerken, en vergaderplaatsen. Vraag me af of je er iets van kan verstaan in een Moskee of dat de dienst ( is er een dienst? ) in een andere taal zal worden gehouden..?
volgens mij is het meeste arabisch, maar ik meen ook wel eens iets gehoord te hebben dat er een vertaling in het nederlands gegeven werd.. pin me daar echter niet op vast
pi_19747915
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:05 schreef Alicey het volgende:

[..]

nee, ik heb er niets te zoeken. ik denk niet dat er een goede basis is als ik me als lesbo tussen mensen begeef, waarvan een significant deel mij op grond daarvan bij voorbaat veroordeelt, zouden zij dit weten. dit is niet goed voor mij, niet goed voor hen, en niet goed voor het geloof in het geheel
[..]
Ah, wist ik niet... is dat een reden voor je om je in het geheel niet bezig te houden met een religie? Of bestaan er nog wat tolerante varianten...

t zou trouwens ook wel mogelijk kunnen zijn dat een Moskee het niet goed vind als er uberhaubt vrouwen naar binnen gaan?!? Wel goed om te weten denk ik voor als ik ooit behoefte krijg... eerst een opplaksnor fixen..
quote:
volgens mij is het meeste arabisch, maar ik meen ook wel eens iets gehoord te hebben dat er een vertaling in het nederlands gegeven werd.. pin me daar echter niet op vast
Mocht er iemand zijn die hier meer over weet... ik zou wel eens een keer een dienst willen bijwonen, om te zien wat er allemaal besproken wordt.. gaarna info
** 100% * P * U * R * E -- L * O * T * H **
Mijn fotoboek
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:54:10 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19748020
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:49 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Ah, wist ik niet... is dat een reden voor je om je in het geheel niet bezig te houden met een religie? Of bestaan er nog wat tolerante varianten...
ik houd me wel bezig met geloof, alleen zie ik niet in waarom ik me zou moeten bekeren tot 1 religie, en daarmee alle waarden van die religie overnemen, en de rest verwerpen. ik maak liever zelf een "pakket" waarden, en een "pakket" geloofselementen
quote:
t zou trouwens ook wel mogelijk kunnen zijn dat een Moskee het niet goed vind als er uberhaubt vrouwen naar binnen gaan?!? Wel goed om te weten denk ik voor als ik ooit behoefte krijg... eerst een opplaksnor fixen..
bezoek weet ik niet. voor zover mij bekend zijn mannen en vrouwen gescheiden in een moskee, d.w.z. vrouwen maken geen deel uit van de "hoofddienst". misschien kan een fokkende moslim hier meer over vertellen, ook of er nog andere punten zijn om op te letten
pi_19748109
quote:
ik houd me wel bezig met geloof, alleen zie ik niet in waarom ik me zou moeten bekeren tot 1 religie, en daarmee alle waarden van die religie overnemen, en de rest verwerpen. ik maak liever zelf een "pakket" waarden, en een "pakket" geloofselementen.
Makkelijk is dat, hè. Dan ben je eigenlijk een soort eigen god. Jouw god doet precies wat jij wil. Grappig, dat is precies het verwijt dat wij Christenen altijd krijgen: man created god en dat soort shit.
pi_19748372
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:58 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

Makkelijk is dat, hè. Dan ben je eigenlijk een soort eigen god. Jouw god doet precies wat jij wil. Grappig, dat is precies het verwijt dat wij Christenen altijd krijgen: man created god en dat soort shit.
Welke religie exact heb jij voor gekozen en op basis waarvan?

edit: Hm... je profiel en onderschrift bij je sig zegt al genoeg...

Offtopic, sorry

Andere vragen:

* Gaan er personen bij jou uit de religie in militaire dienst?
* Ben je hier zelf in geweest?
* Is het hiernamaals voor jou een hemelse roeping of leven op aarde?

[ Bericht 8% gewijzigd door -Lotte- op 09-06-2004 11:18:31 ]
Mijn fotoboek
pi_19748604
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:08 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Welke religie exact heb jij voor gekozen en op basis waarvan?

edit: Hm... je profiel en onderschrift bij je sig zegt al genoeg...
Ha! 't Gaat mij ook helemaal niet om waar ik voor gekozen heb, 't gaat mij om de verwijten die (o.a.) Christenen krijgen, terwijl 'men' zich daar zelf (vermeend ook) schuldig aan maakt.
pi_19748784
quote:
Andere vragen:

* Gaan er personen bij jou uit de religie in militaire dienst?
* Ben je hier zelf in geweest?
* Is het hiernamaals voor jou een hemelse roeping of leven op aarde?
* Ja, waarom niet?
* Nee, die is afgeschaft en ik ben niet oud genoeg om die tijd nog te hebben meegemaakt
* Die vraag snap ik niet, verklaar je nader.
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:26:16 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19748902
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:58 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

dat klopt inderdaad, ik kan zelf bedenken wat goed of slecht is, en ik hoef geen boek na te leven "omdat het geschreven staat", en ik hoef het ook niet te verantwoorden als ik het deel van het boek dat wel in mijn straatje valt wel naleef, en een ander deel van het boek niet

of om toe te voegen : ik geloof in een mens die als god geschapen is, en hierdoor dus ook in een god die consistent is. wellicht niet almachtig, maar dat heeft die god ook helemaal niet nodig

ach, ik heb geen problemen met god, het is soms met degenen die zeggen zijn volgelingen te zijn
pi_19748918
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:49 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

[..]

Mocht er iemand zijn die hier meer over weet... ik zou wel eens een keer een dienst willen bijwonen, om te zien wat er allemaal besproken wordt.. gaarna info
Je mag als vrouw gewoon vragen of je binnen mag kijken cq. een dienst mag bijwonen. Het is alleen de norm dat mannen alleen bidden
pi_19748929
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

dat klopt inderdaad, ik kan zelf bedenken wat goed of slecht is, en ik hoef geen boek na te leven "omdat het geschreven staat", en ik hoef het ook niet te verantwoorden als ik het deel van het boek dat wel in mijn straatje valt wel naleef, en een ander deel van het boek niet
Gefeliciteerd.
Het laatste is trouwens wel erg simpel voorgesteld.
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:30:36 #61
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19749037
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:26 schreef k3vil het volgende:

[..]

Je mag als vrouw gewoon vragen of je binnen mag kijken cq. een dienst mag bijwonen. Het is alleen de norm dat mannen alleen bidden
weer wat geleerd
pi_19749062
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:22 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

* Ja, waarom niet?
Vanuit mijn visie staat er nog steeds in de bijbel dat wij mensen moeten liefhebben, dat het verkeerd is te moorden en dat het eind oordeel is aan God en niet aan ons mensen. Bid voor je vijanden, "zij die naar het zwaard grijpen zullen door het zwaard vergaan", enz...
In mijn ogen is het niet mogelijk om een God te aanbidden en tegelijkertijd tegen zijn geboden in te gaan. Voor mij zou dat meewegen in de keuze voor religie die ik maak.
quote:
* Nee, die is afgeschaft en ik ben niet oud genoeg om die tijd nog te hebben meegemaakt
Dan heb je geluk gehad denk ik
quote:
* Die vraag snap ik niet, verklaar je nader.
Ik bedoel... op basis van datgene wat jullie in de bijbel lezen, geloof je dan dat jij na je dood naar de hemel gaat, of keer je later terug op aarde. Als dit nog niet duidelijk genoeg is dan zal ik nog meer mijn best gaan doen.

De reden voor deze vragen is dat ik het een beetje makkelijk vond om Alicey zo aan te vallen. Een juiste religie kiezen is echt niet zo makkelijk, aangezien er overal wel haken en ogen aanzitten. Het feit dat jij haar daarop aansprak, leek erop te duiden dat jij wel een keuze hebt kunnen maken, en ik ben dus even nieuwsgierig op basis waarvan.
Mijn fotoboek
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:31:30 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19749068
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:27 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

Gefeliciteerd.
Het laatste is trouwens wel erg simpel voorgesteld.
deze topic leent zich niet om er uitgebreid op in te gaan. als je kritiek op je god kunt verdragen, en wilt weten waarom ik het christendom heb verlaten, mag je wmb een topic ervoor openen
pi_19749087
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

deze topic leent zich niet om er uitgebreid op in te gaan. als je kritiek op je god kunt verdragen, en wilt weten waarom ik het christendom heb verlaten, mag je wmb een topic ervoor openen
Hoera! Dankjewel, Alicey!
pi_19749101
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:26 schreef k3vil het volgende:

[..]

Ik zal wel stiekem mijn zegje doen... God is er ook voor mij
Bedankt voor de info
Mijn fotoboek
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:34:09 #66
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19749140
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 20:13 schreef Cruoninga het volgende:
Noem een moskee in Groningen en ik ga in belang van dit topic op onderzoek uit.
[..]

Opvallend dat niemand nog valt over dit soort opmerkingen. Het begint een beetje normaal te worden dat dit soort uitspraken af en toe voorbij komen...
Negeren biedt naar mijn idee de beste garantie dat de 'lol' er gauw af is.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_19749168
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:30 schreef Alicey het volgende:

[..]

weer wat geleerd
Ik was in Israel ook in een arabisch dorp (met keppel, oftewel: "Hey kijk een jood, zullen we die ff..."), maar ik weet wanneer en waarom je bij die lui altijd goed kan zitten. Het is ook erg lachwekkend dat men buiten Israel (vooral in het westen) het meer heeft over de scheiding tussen die 2 volkeren dan in dat gebied zelf.

Och, ik was die twee keer dat ik onder de hoede viel van de moslims zelfs beter opgevangen dan al die tijd daaro onder de Joden
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:35:06 #68
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19749170
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:32 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

zie jij allah als dezelfde als jhwh? dat hoor ik namelijk niet vaak van christenen (moslims wel, maar die geloven afaik dat allah de god van zowel de moslims, joden als christenen is)
pi_19749230
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

zie jij allah als dezelfde als jhwh? dat hoor ik namelijk niet vaak van christenen (moslims wel, maar die geloven afaik dat allah de god van zowel de moslims, joden als christenen is)
JHVH = Allah
Allah = JHVH

Politiek maakt altijd partijen/scheiding.
pi_19749308
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:32 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Bedankt voor de info
Het wordt wel meer gewaardeerd als je met een man gaat. Bellen van te voren hoeft niet.
pi_19749349
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

De Allah die beschreven wordt in de Koran zegt dat hij dezelfde is die het OT heeft laten opschrijven... om die reden denk ik dat de god die Allah genoemd wordt door moslims, dezelfde god is die JHWH( of iets makkelijke uit te spreken als Jahweh of Jehovah ) genoemd wordt in de bijbel.

Ik denk dat alleen de bijbel en de koran een ander imago erom creëeren... een schilletje eromheen met een eigen opvatting. Puur omdat de bijbel eerder geschreven is... en naar mijn inzien daarom een duidelijker beeld kan geven van God, stel ik geloof ik meer in de bijbel dan in de Koran. Zelfs in de Koran staat dat er respect moet zijn voor de eerdere geschriften.. uitspraken van Allah.
Mijn fotoboek
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:41:12 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19749356
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:32 schreef Henk-Jan het volgende:

[..]

Hoera! Dankjewel, Alicey!
waarom die felle cynische reactie nodig is zie ik overigens niet
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:42:56 #73
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19749409
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:41 schreef -Lotte- het volgende:

[..]

Ik denk dat alleen de bijbel en de koran een ander imago erom creëeren... een schilletje eromheen met een eigen opvatting. Puur omdat de bijbel eerder geschreven is... en naar mijn inzien daarom een duidelijker beeld kunnen geven van God, stel ik geloof ik meer in de bijbel dan in de Koran. Zelfs in de Koran staat dat er respect moet zijn voor de eerdere geschriften.. uitspraken van Allah.
ik bespeur hier enigszins dat je de bijbel niet als feilloos ziet (zoals de meeste christenen), maar meer door een boek dat "beinvloed" is door god, en/of hoe de betrokkenen zelf dachten over god..

heb ik die juist, of zie ik dit nu weer helemaal verkeerd?
pi_19749410
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

waarom die felle cynische reactie nodig is zie ik overigens niet
Hij moet toch iets doen om mijn vragen snel uit het gezichtpunt te laten verdwijnen
Mijn fotoboek
pi_19749456
quote:
Vanuit mijn visie staat er nog steeds in de bijbel dat wij mensen moeten liefhebben, dat het verkeerd is te moorden en dat het eind oordeel is aan God en niet aan ons mensen. Bid voor je vijanden, "zij die naar het zwaard grijpen zullen door het zwaard vergaan", enz...
In mijn ogen is het niet mogelijk om een God te aanbidden en tegelijkertijd tegen zijn geboden in te gaan. Voor mij zou dat meewegen in de keuze voor religie die ik maak.
Ik kan wel respect hebben voor de eerzame pacifist, maar Bijbels is het niet, denk ik.
Bij het dopen, lezen we o.a. dit:
quote:
Ook soldaten kwamen hem vragen: ‘En wij, wat moeten wij doen?’ Tegen hen zei hij: ‘Jullie mogen niemand afpersen en je ook niet laten omkopen, neem genoegen met je soldij Lucas 3, 14
De Here Jezus zegt niet: jullie mogen helemaal niet in krijgsdienst zijn, of iets dergelijks, nee: hij zegt, dat zij niet mogen plunderen en zich oneerlijk gedragen.

En wanneer wordt gesproken over de overheid (die toen vooral een militaire overheid was):
quote:
Zij staat immers in dienst van God, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, wees dan bevreesd; want zij draagt het zwaard niet tevergeefs; zij staat immers in de dienst van God, als toornende wreekster voor hem, die kwaad bedrijft Rom. 13,4.
De Here Jezus spreekt zich uit tegen doden. Tegen onrechtmatig doden. Maar soms heb je als mens de plicht om de overheid te dienen. Ook dat is wat de Here ons Christenen opdraagt.
quote:
Ik bedoel... op basis van datgene wat jullie in de bijbel lezen, geloof je dan dat jij na je dood naar de hemel gaat, of keer je later terug op aarde. Als dit nog niet duidelijk genoeg is dan zal ik nog meer mijn best gaan doen.
Ik weet niet precies hoe dat zit. Kan ik wel voor je uitzoeken, heb er zelf niet zoveel belang bij. Eén ding weet ik wel: dat ik dan dankzij de Here Jezus bij mijn Vader mag zijn.
quote:
De reden voor deze vragen is dat ik het een beetje makkelijk vond om Alicey zo aan te vallen. Een juiste religie kiezen is echt niet zo makkelijk, aangezien er overal wel haken en ogen aanzitten. Het feit dat jij haar daarop aansprak, leek erop te duiden dat jij wel een keuze hebt kunnen maken, en ik ben dus even nieuwsgierig op basis waarvan.
Dan is het goed
Kom ik straks nog wel even op terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')