Precies. Nogal arrogante houding.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:39 schreef X-Ray het volgende:
Met de poster wordt gesuggereerd dat hoofddoekdraagsters niet zelf denken.
En terechte veronderstelling, mi. Die doek wordt er vanaf groep 6 ingeramd, ik zie op schoolpleinen meisjes van amper 7 midden in de hete zomer met zwarte lakens geheel ingepakt. Nee dat doen ze vast vrijwillig...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies. Nogal arrogante houding.
Voor een groot deel waar inderdaad. Ik vraag me alleen af of die vrouwen er wel zo blij mee zijn dat zij in een zware mediacampagne afgeschilderd worden als domme koeien. Beetje averechts effect lijkt me.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:41 schreef X-Ray het volgende:
[..]
En terechte veronderstelling, mi. Die doek wordt er vanaf groep 6 ingeramd, ik zie op schoolpleinen meisjes van amper 7 midden in de hete zomer met zwarte lakens geheel ingepakt. Nee dat doen ze vast vrijwillig...
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:41 schreef Loedertje het volgende:
NWS-Lifestyle
Idd? Lifestyle?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]![]()
Das gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:59 schreef Dante_A het volgende:
De tragiek is nou juist dat veel feministische moslims bewust een hoofddoek dragen.
Ik heb twee jaar lang regelmatig de collegezaal moeten delen met een zeer rabiate islamitische feministe, mét hoofddoek. Die was nog feller dan de meeste feministes in de jaren zestig volgens mij.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:59 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Das gewoon niet waar.
Mja. Nep-feminisme is dat. Puur bedoeld om te zeuren. 100% zeker dat vrouw lief thuis kruipt voor dr mannetje. En die doek doet ze heus niet om omdat het zo lekker zit...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:05 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar lang regelmatig de collegezaal moeten delen met een zeer rabiate islamitische feministe, mét hoofddoek. Die was nog feller dan de meeste feministes in de jaren zestig volgens mij.
Als een hoogleraar het woord 'hij' gebruikte in een algemeen voorbeeld dan waren we weer een kwartier kwijt aan een zeer verhitte discussie over impliciete discriminatie van de vrouw. Zeer vermoeiend.
Feministische vrouwen mét hoofddoek bestaan dus wel degelijk, misschien zijn ze zelfs wel extremer.
Het is niet meer dan een gewoonte hoor.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:16 schreef milagro het volgende:
Meer of eerder nog dan de ondergeschiktheid van de vrouw verraadt de hoofddoek de ongeschiktheid van de moslimman normaal te kunnen functioneren, zich afgeleid en verleid wetende door onbedekte vrouwelijke vormen en aldus de hoofddoek noodzakelijk achtende om de draagster te beschermen tegen zijn blijkbaar te verwachten ongewenste handtastelijkheden.
roken ook, ja , maar wel een slechtequote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is niet meer dan een gewoonte hoor.
Dan hoeft er ZEKER geen uitzondering gemaakt te worden mbt het mogen dragen ervan op scholen of het werk of zo.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is niet meer dan een gewoonte hoor.
In mijn ogen niet nee.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:22 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Dan hoeft er ZEKER geen uitzondering gemaakt te worden mbt het mogen dragen ervan op scholen of het werk of zo.
Met zo iemand zou ik dus meteen ruzie krijgen....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:05 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar lang regelmatig de collegezaal moeten delen met een zeer rabiate islamitische feministe, mét hoofddoek. Die was nog feller dan de meeste feministes in de jaren zestig volgens mij.
Als een hoogleraar het woord 'hij' gebruikte in een algemeen voorbeeld dan waren we weer een kwartier kwijt aan een zeer verhitte discussie over impliciete discriminatie van de vrouw. Zeer vermoeiend.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:19 schreef robh het volgende:
Zijn er ook leuke motiefjes te krijgen op hoofddoeken?
ja, en niet alleen dat ze zijn ook in llerlei vormen mne maten te krijgen. Van volledig gezichtsbedekkende tot de meer luchtige hoofddoek waarin je kan laten doorschemeren dat je je haar vlot hebt opgestokenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:19 schreef robh het volgende:
Zijn er ook leuke motiefjes te krijgen op hoofddoeken?
zoooo die windt er geen doekjes om zeg....quote:
Ach, weet je wat het is. De eerste keren had ik nog de behoefte me erin te mengen. Na een aantal keer zie je dat de discussie iedere keer precies hetzelfde verloopt en ben ik gewoon maar gaan hopen dat het snel weer over was. Hoe minder mensen zich mengen hoe sneller het weer over is. Het stomme was alleen dat ik op een gegeven moment vooral bang werd voor 'versprekingen' door een docent. Het was een soort mijnenveld waar hij tussen moest laveren.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:23 schreef Vivi het volgende:
[..]
Met zo iemand zou ik dus meteen ruzie krijgen....
Ja, hoofddoekjes veroorzaken longkanker.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:21 schreef milagro het volgende:
[..]
roken ook, ja , maar wel een slechte
bron?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, hoofddoekjes veroorzaken longkanker.
Ontopic: Tsja, weinig mis met deze poster-campagne, maar idd, ze doen wel alsof iedere hoofddoekendraagster dom is. En dat is niet zo.
Vre-se-lijk!!!! Maar daarmee geef je dus toe aan dat irritante, tijdverslindende gedrag...eigenlijk hadden jullie haar en masse duidelijk moeten maken dt jullie niet zaten te wachten op haar tijdopslokkende gezemel en dat ze dat maar voor haar eigen vrije tijd moet bewarenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:27 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ach, weet je wat het is. De eerste keren had ik nog de behoefte me erin te mengen. Na een aantal keer zie je dat de discussie iedere keer precies hetzelfde verloopt en ben ik gewoon maar gaan hopen dat het snel weer over was. Hoe minder mensen zich mengen hoe sneller het weer over is. Het stomme was alleen dat ik op een gegeven moment vooral bang werd voor 'versprekingen' door een docent. Het was een soort mijnenveld waar hij tussen moest laveren.
maar de meesten wel toch?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:30 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, hoofddoekjes veroorzaken longkanker.
Ontopic: Tsja, weinig mis met deze poster-campagne, maar idd, ze doen wel alsof iedere hoofddoekendraagster dom is. En dat is niet zo.
Dat gebeurde natuurlijk wel. Ze merkte ook wel dat vrijwel iedereen het een compleet non-issue vond. Niet dat dat verder uitmaakte natuurlijk, daar is het idealisme voor.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:32 schreef Vivi het volgende:
[..]
Vre-se-lijk!!!! Maar daarmee geef je dus toe aan dat irritante, tijdverslindende gedrag...eigenlijk hadden jullie haar en masse duidelijk moeten maken dt jullie niet zaten te wachten op haar tijdopslokkende gezemel en dat ze dat maar voor haar eigen vrije tijd moet bewaren![]()
Geen idee. Het enige wat ik weet is dat er wel een aantal zijn die er bewust voor kiezen, en die ook zeker niet dom of geindoctrineerd zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:32 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
maar de meesten wel toch?
Ik vind het goed dat jij als zelfstandige vrouw je hoofddoek afdoet. Ik hoopdat er meer moslimvrouwen zijn die je voorbeeld volgen. Die eigen keuze om te bepalen of je een hoofddoek wel of niet wil is erg goed.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:32 schreef milagro het volgende:
Mannen geilen op hoofddoekjes zegt Fatima Elatik.
Ergo, ze werken niet!
Dus weg ermee
Zo is het maar net.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:44 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ik vind het goed dat jij als zelfstandige vrouw je hoofddoek afdoet. Ik hoopdat er meer moslimvrouwen zijn die je voorbeeld volgen. Die eigen keuze om te bepalen of je een hoofddoek wel of niet wil is erg goed.
You dweep. In de grote stad is de voorkant van een stadskaart reclame en de achterkant de stadskaart. Commercieel bezig hier weet je.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:48 schreef MikeyMo het volgende:
Ik weet trouwens niet in wat voor dorp jij woont Ray, maar ze hebben daar wel hele vreemde stadskaarten...
[afbeelding]
Volgens mij speelt er meer dan alleen man <-> vrouw.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:49 schreef milagro het volgende:
[..]
Zo is het maar net.
Je mag best denken dat mannen zich niet kunnen inhouden als jij je niet "fatsoenlijk" kleedt of dat jij geen respect verdient als je je niet "fatsoenlijk" kleedt en dat als je besluit die hoofddoek af te laten de nadelige gevolgen feitelijk voor eigen rekening zijn
Dat die opvatting ontsproten is uit het fantastisch mannelijk brein van 5 eeuwen terug doet er niet toe, natuurlijk
De eigen keuze van de vrouw gebaseerd op het oordeel van de man.
Welnee, anders zou die hoofddoek nooit afmogen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:55 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Volgens mij speelt er meer dan alleen man <-> vrouw.
Volgens mij is het ook het bedekken van lichaamsdelen voor god. Een vriend van mij (met een islamitische vader) legde uit dat dat ook de reden is dat islamitische jongens een zwembroek aan hebben onder de sportdouche. Dat en preutsheid natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |