Precies. Nogal arrogante houding.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:39 schreef X-Ray het volgende:
Met de poster wordt gesuggereerd dat hoofddoekdraagsters niet zelf denken.
En terechte veronderstelling, mi. Die doek wordt er vanaf groep 6 ingeramd, ik zie op schoolpleinen meisjes van amper 7 midden in de hete zomer met zwarte lakens geheel ingepakt. Nee dat doen ze vast vrijwillig...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:40 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Precies. Nogal arrogante houding.
Voor een groot deel waar inderdaad. Ik vraag me alleen af of die vrouwen er wel zo blij mee zijn dat zij in een zware mediacampagne afgeschilderd worden als domme koeien. Beetje averechts effect lijkt me.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:41 schreef X-Ray het volgende:
[..]
En terechte veronderstelling, mi. Die doek wordt er vanaf groep 6 ingeramd, ik zie op schoolpleinen meisjes van amper 7 midden in de hete zomer met zwarte lakens geheel ingepakt. Nee dat doen ze vast vrijwillig...
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:41 schreef Loedertje het volgende:
NWS-Lifestyle
Idd? Lifestyle?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:42 schreef Posdnous het volgende:
[..]![]()
Das gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:59 schreef Dante_A het volgende:
De tragiek is nou juist dat veel feministische moslims bewust een hoofddoek dragen.
Ik heb twee jaar lang regelmatig de collegezaal moeten delen met een zeer rabiate islamitische feministe, mét hoofddoek. Die was nog feller dan de meeste feministes in de jaren zestig volgens mij.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:59 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Das gewoon niet waar.
Mja. Nep-feminisme is dat. Puur bedoeld om te zeuren. 100% zeker dat vrouw lief thuis kruipt voor dr mannetje. En die doek doet ze heus niet om omdat het zo lekker zit...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:05 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar lang regelmatig de collegezaal moeten delen met een zeer rabiate islamitische feministe, mét hoofddoek. Die was nog feller dan de meeste feministes in de jaren zestig volgens mij.
Als een hoogleraar het woord 'hij' gebruikte in een algemeen voorbeeld dan waren we weer een kwartier kwijt aan een zeer verhitte discussie over impliciete discriminatie van de vrouw. Zeer vermoeiend.
Feministische vrouwen mét hoofddoek bestaan dus wel degelijk, misschien zijn ze zelfs wel extremer.
Het is niet meer dan een gewoonte hoor.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:16 schreef milagro het volgende:
Meer of eerder nog dan de ondergeschiktheid van de vrouw verraadt de hoofddoek de ongeschiktheid van de moslimman normaal te kunnen functioneren, zich afgeleid en verleid wetende door onbedekte vrouwelijke vormen en aldus de hoofddoek noodzakelijk achtende om de draagster te beschermen tegen zijn blijkbaar te verwachten ongewenste handtastelijkheden.
roken ook, ja , maar wel een slechtequote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is niet meer dan een gewoonte hoor.
Dan hoeft er ZEKER geen uitzondering gemaakt te worden mbt het mogen dragen ervan op scholen of het werk of zo.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:18 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Het is niet meer dan een gewoonte hoor.
In mijn ogen niet nee.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:22 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Dan hoeft er ZEKER geen uitzondering gemaakt te worden mbt het mogen dragen ervan op scholen of het werk of zo.
Met zo iemand zou ik dus meteen ruzie krijgen....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:05 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Ik heb twee jaar lang regelmatig de collegezaal moeten delen met een zeer rabiate islamitische feministe, mét hoofddoek. Die was nog feller dan de meeste feministes in de jaren zestig volgens mij.
Als een hoogleraar het woord 'hij' gebruikte in een algemeen voorbeeld dan waren we weer een kwartier kwijt aan een zeer verhitte discussie over impliciete discriminatie van de vrouw. Zeer vermoeiend.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 12:19 schreef robh het volgende:
Zijn er ook leuke motiefjes te krijgen op hoofddoeken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |