abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:39:01 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19635196
Net gezien, posters van Opzij waarop een donkere dame zonder hoofddoek afgebeeld staat met de vraag 'Hoofddoek?'.

Onderaan: Je denkt.

Opzij is al tijden vervent tegenstander vd hoofddoek die zij als vrouwonvriendelijk en regelrechte discriminatie beschouwen.

Ben benieuwd wat deze postercampagne zal gaan opwekken.

Vinden jullie dit terecht ja of nee, en gaat het te ver ja of nee? Met de poster wordt gesuggereerd dat hoofddoekdraagsters niet zelf denken.

Oh, het bewijs:
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:40:18 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19635231
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:39 schreef X-Ray het volgende:
Met de poster wordt gesuggereerd dat hoofddoekdraagsters niet zelf denken.
Precies. Nogal arrogante houding.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2004 @ 11:41:12 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:41:20 #4
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19635262
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Precies. Nogal arrogante houding.
En terechte veronderstelling, mi. Die doek wordt er vanaf groep 6 ingeramd, ik zie op schoolpleinen meisjes van amper 7 midden in de hete zomer met zwarte lakens geheel ingepakt. Nee dat doen ze vast vrijwillig...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19635263
Als feministische moslima kan het toch juist een keuze zijn om wel een hoofddoek te dragen? Ik vind dit een beetje shockeren om te shockeren.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:42:31 #6
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19635296
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:41 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En terechte veronderstelling, mi. Die doek wordt er vanaf groep 6 ingeramd, ik zie op schoolpleinen meisjes van amper 7 midden in de hete zomer met zwarte lakens geheel ingepakt. Nee dat doen ze vast vrijwillig...
Voor een groot deel waar inderdaad. Ik vraag me alleen af of die vrouwen er wel zo blij mee zijn dat zij in een zware mediacampagne afgeschilderd worden als domme koeien. Beetje averechts effect lijkt me.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:42:56 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19635305
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:41 schreef Loedertje het volgende:
NWS-Lifestyle
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:43:12 #8
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19635312
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:42 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Idd? Lifestyle?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:59:22 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_19635817
De hoofddoeken zijn mijns inziens een achterhaald verschijnsel ui de middeleeuwen.

De doeken worden door moslims aan vrouwen verstrekt om te voorkomen dat andere mannen achter de vrouwen aangaan. In de Nederlandse cultuur is zo'n doek grotendeels overbodig omdat wij het over het algemeen respecteren dat een vrouw al bezet is.
Blijkbaar is dat voor moslims niet zo vanzelf sprekend.

Moslims hebben het vaak over een "religeus" object. Maar feitelijk heeft het er weinig mee te maken.

Overigens mag een vrouw van mij best een hoofddoek dragen als zij daar behoefte toe heeft. Maar ik vind wel dat het in het onderwijs en andere overheidsinstellingen niet mag.
Moslims verwachten van ons dat wij hun gewoonten respecteren als we in moslimlanden zijn, dus dan mag dat ook wel andersom.
So we just called him Fred
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:59:29 #10
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_19635823
Ik denk dat Opzij het heel moeilijk heeft eigenlijk. Er ligt in de nabije toekomst een grote markt voor het gedachtengoed van Opzij bij een deel van de allochtone vrouwen. De tragiek is nou juist dat veel feministische moslims bewust een hoofddoek dragen.

Ik verwacht nog wel meer rare sprongen op dit vlak van Opzij de komende jaren.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
Europeanen aller landen verenigt u.
Meten is weten, zolang je weet wat je meet.
Chanson du jour: Sonic Youth - Cross the Breeze
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:59:55 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19635838
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:59 schreef Dante_A het volgende:
De tragiek is nou juist dat veel feministische moslims bewust een hoofddoek dragen.
Das gewoon niet waar.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19635972
dit gaat te ver, ik wordt er een beetje strontziek van dat hele anti hoofddoekje gezeik... en de overheid/media moet zich er niet mee gaan bemoeien. ik kots erop..
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:05:04 #13
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_19635980
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:59 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Das gewoon niet waar.
Ik heb twee jaar lang regelmatig de collegezaal moeten delen met een zeer rabiate islamitische feministe, mét hoofddoek. Die was nog feller dan de meeste feministes in de jaren zestig volgens mij.

Als een hoogleraar het woord 'hij' gebruikte in een algemeen voorbeeld dan waren we weer een kwartier kwijt aan een zeer verhitte discussie over impliciete discriminatie van de vrouw. Zeer vermoeiend.

Feministische vrouwen mét hoofddoek bestaan dus wel degelijk, misschien zijn ze zelfs wel extremer.
Liever elke anderhalve minuut een vliegtuig over mijn hoofd dan één keer in de week een draaiorgel in m'n straat.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:07:42 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_19636041
Wat Dante_A zegt, heb ik inderdaad recentelijk ook ergens gelezen.
Veel feministische moslima's kiezen er bewust voor om een hoofddoek te dragen. Deze groep wordt door deze nieuwe campagne van Opzij imho nogal geschoffeerd en dat kan nooit de bedoeling zijn van een mediacampagne.
Ik vind het een nogal kortzichtige campagne.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:08:48 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_19636069
Volgens mij heeft X-ray wel een abo op de SEN:

http://www.senmagazine.com/
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:10:31 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19636107
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:05 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Ik heb twee jaar lang regelmatig de collegezaal moeten delen met een zeer rabiate islamitische feministe, mét hoofddoek. Die was nog feller dan de meeste feministes in de jaren zestig volgens mij.

Als een hoogleraar het woord 'hij' gebruikte in een algemeen voorbeeld dan waren we weer een kwartier kwijt aan een zeer verhitte discussie over impliciete discriminatie van de vrouw. Zeer vermoeiend.

Feministische vrouwen mét hoofddoek bestaan dus wel degelijk, misschien zijn ze zelfs wel extremer.
Mja. Nep-feminisme is dat. Puur bedoeld om te zeuren. 100% zeker dat vrouw lief thuis kruipt voor dr mannetje. En die doek doet ze heus niet om omdat het zo lekker zit...
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19636176
Afschaffen die hoofddoeken. Het is gewoon een manier van vrouwenonderdrukking. Elke vrouw die een hoofddoek draagt zegt eigenlijk "ik ben minder waard dan mannen". Prima campagne dit. Tijd dat ook de moslimvrouwen voor zichzelf gaan nadenken en genieten van hun schoonheid en vrijheid om hun lichaam te kunnen tonen in het openbaar. Gaat ook wel gebeuren, maar het is er al zo lang ingeramd door de moslims dat de moslimvrouwen er ook een soort veiligheid in vinden. Ook al staat het kooitje open, de parkiet die levenslang gevangen heeft gezeten zal niet zomaar uit de kooi vliegen. Komt wel goed allemaal.
pi_19636288
Meer of eerder nog dan de ondergeschiktheid van de vrouw verraadt de hoofddoek de ongeschiktheid van de moslimman normaal te kunnen functioneren, zich afgeleid en verleid wetende door onbedekte vrouwelijke vormen en aldus de hoofddoek noodzakelijk achtende om de draagster te beschermen tegen zijn blijkbaar te verwachten ongewenste handtastelijkheden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:18:37 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19636330
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:16 schreef milagro het volgende:
Meer of eerder nog dan de ondergeschiktheid van de vrouw verraadt de hoofddoek de ongeschiktheid van de moslimman normaal te kunnen functioneren, zich afgeleid en verleid wetende door onbedekte vrouwelijke vormen en aldus de hoofddoek noodzakelijk achtende om de draagster te beschermen tegen zijn blijkbaar te verwachten ongewenste handtastelijkheden.
Het is niet meer dan een gewoonte hoor.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:19:49 #20
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19636354
Zijn er ook leuke motiefjes te krijgen op hoofddoeken?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_19636386
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

roken ook, ja , maar wel een slechte
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:22:03 #22
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19636400
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:18 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dan hoeft er ZEKER geen uitzondering gemaakt te worden mbt het mogen dragen ervan op scholen of het werk of zo.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:22:33 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_19636409
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:22 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dan hoeft er ZEKER geen uitzondering gemaakt te worden mbt het mogen dragen ervan op scholen of het werk of zo.
In mijn ogen niet nee.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:23:15 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_19636427
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:05 schreef Dante_A het volgende:

[..]

Met zo iemand zou ik dus meteen ruzie krijgen....

Maar goed, ik vind de amusementswaarde van de campagne iig erg hoog
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:23:47 #25
20435 Dante_A
Multidisciplinair
pi_19636442
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:19 schreef robh het volgende:
Zijn er ook leuke motiefjes te krijgen op hoofddoeken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')