en op welke basis hecht jij kennelijk wél geloofwaardigheid aan die voorspelling?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:26 schreef Refragmental het volgende:
Niet dat ik het allemaal geloof ofzo... maar dit soort opmerkingen vind ik gewoon "niet slim".
Ik geloof niks van dit soort dingen die op internet te vinden zijn. Ik volg ze wel en vind het heel leuk om te lezen, maar geloven.... nah. Daarvoor is het internet veel te anoniem en het feit dat gegevens vaak bij dit soort dingen niet te checken zijn maakt het niet ongeloofwaardig, maar ook niet meteen geloofwaardig. Ik kijk het liever aan en ben zeer benieuwd naar de 18-20ste, wie weet heeft ie straks nog gelijk ook... spannend, maar verder doe ik er niks mee, ik maak er grapjes over tijdens het eten. "In juni vergaat de wereld", standaard reactie van m'n vader e.d is dan meteen... "alweer?", omdat ik dit soort dingen nu eenmaal graag lees en rondvertel.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:46 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en op welke basis hecht jij kennelijk wél geloofwaardigheid aan die voorspelling?
gewoon omdat het een vaag verhaal is met wat suggestieve conspirac-toevoegingen en pseudo-kloppende beweringen?
'Aussie Bloke' is al aantoonbaar op leugens omtrend zijn bewijsvoering ontdekt en op zijn minst heeft hij bepaalde gegevens vervalst of overdreven om geloofwaardiger over te komen.
Op welk moment hecht jij geen waarde meer aan die voorspelling? na de 21e, of pas nadat de laatste datum voorbij is, of blijf je dan ook van mening dat dit een desinformatie-complot is van de regering '...om de reacties van de mensen te testen'.
Zou jij het idee kunnen accepteren dat die vent gewoon een grote Hoax opgezet heeft en iedereen in zijn val heeft gelokt, net als bv. John Titor: een eenling die een hele massa mensen weet te 'entertainen'?
En welke conclusie trek je op zo'n moment ook over je eigen reactie en van veel mensen, omtrend goedgelovigheid en schijnbetrouwbaarheid van zulke (pseudo-)wetenschappelijke beweringen?
op die laatste halve zin na, ben ik het ook met je eens, ik vond John Titor ook erg leuk; deze is wat lastiger te volgen omdat het verhaal erg gefragmentiseerd is en redelijk vaag (ik krijg bijna het idee dat er 3 of 4 Aussie Blokes door elkaar lopen die het verhaal op verschillende fora doorverteld hebben, en er telkens nav. de response dingen aan toe- of weggehaald hebben {zo iemand bv als 'The Monitors' die dit ook deed, het verhaal probeerde te kapen})quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:54 schreef Refragmental het volgende:
... omdat ik dit soort dingen nu eenmaal graag lees en rondvertel.
Voor mij is het allemaal entertainment. Maar zodra ook maar blijkt dat een voorspelling waar is ben je er tenminste ook een beetje op voorbereid.
14 dacht ik?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Lach jij maar om 0:00.
[..]
Ik lees nog steeds June 18-20.
En dan ook nog eens het feit dat je om 0:00 lacht
Nee nederland is niet het middelpunt van de aarde! Als het in nederland 0:00 zijn er nog altijd landen waar het nog 13 uur lang 18 Juni zal zijn.
Dus lach maar
Niet dat ik het allemaal geloof ofzo... maar dit soort opmerkingen vind ik gewoon "niet slim".
Nou wat ongeloofwaardigquote:Op zaterdag 12 juni 2004 16:51 schreef Calvino het volgende:
Hoezo ongeloofwaardig...![]()
Dat weet de gewone leek toch nietquote:Op zaterdag 12 juni 2004 17:38 schreef -Beestje- het volgende:
er slaan wel vaker meteorieten in alleen niet zo vaak op een huis.
BRONquote:Op zaterdag 12 juni 2004 20:01 schreef P4nic het volgende:
blijf het raar vinden, als je een beetje van meteorietinslagen weet, heeft dit echt niet de kenmerken van een meteoriet, maarja zal wel waar zijn zeker... blijf bedenkingen hebben.
Lol doet me denken aan The Time Machine (2002) hadden ze de maan opgeblazen en gingen ze onder de grond levenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 22:28 schreef nozem het volgende:
Reuzeboeiend allemaal en niks onwaarschijnlijks aan. Het gebeurt sowieso een keer echt en dan is het ook ECHT voorbij met de mensheid.
En ach, waarom niet over een paar dagen? De aarde manouvreert inderdaad naar een gevaarlijke zone met op zijn zachtst gezegd veel rondvliegend puin.
Ja en sinterklaas schijn ook te komen dan,en de kerstman op een straaljagerquote:Op zondag 13 juni 2004 12:53 schreef Eveli het volgende:
Over 5 dagen meot er dan nog een meteoriet inslaan op aarde (wel een wat grotere).
Idd mijn examens die over zijn danquote:Op zondag 13 juni 2004 12:53 schreef Eveli het volgende:
Over 5 dagen meot er dan nog een meteoriet inslaan op aarde (wel een wat grotere).
Bulshit!quote:Op zondag 13 juni 2004 12:53 schreef Eveli het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |