abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 juni 2004 @ 21:46:29 #276
33189 RM-rf
1/998001
pi_19821873
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 21:26 schreef Refragmental het volgende:

Niet dat ik het allemaal geloof ofzo... maar dit soort opmerkingen vind ik gewoon "niet slim".
en op welke basis hecht jij kennelijk wél geloofwaardigheid aan die voorspelling?
gewoon omdat het een vaag verhaal is met wat suggestieve conspirac-toevoegingen en pseudo-kloppende beweringen?

'Aussie Bloke' is al aantoonbaar op leugens omtrend zijn bewijsvoering ontdekt en op zijn minst heeft hij bepaalde gegevens vervalst of overdreven om geloofwaardiger over te komen.

Op welk moment hecht jij geen waarde meer aan die voorspelling? na de 21e, of pas nadat de laatste datum voorbij is, of blijf je dan ook van mening dat dit een desinformatie-complot is van de regering '...om de reacties van de mensen te testen'.
Zou jij het idee kunnen accepteren dat die vent gewoon een grote Hoax opgezet heeft en iedereen in zijn val heeft gelokt, net als bv. John Titor: een eenling die een hele massa mensen weet te 'entertainen'?

En welke conclusie trek je op zo'n moment ook over je eigen reactie en van veel mensen, omtrend goedgelovigheid en schijnbetrouwbaarheid van zulke (pseudo-)wetenschappelijke beweringen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_19822066
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 21:46 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en op welke basis hecht jij kennelijk wél geloofwaardigheid aan die voorspelling?
gewoon omdat het een vaag verhaal is met wat suggestieve conspirac-toevoegingen en pseudo-kloppende beweringen?

'Aussie Bloke' is al aantoonbaar op leugens omtrend zijn bewijsvoering ontdekt en op zijn minst heeft hij bepaalde gegevens vervalst of overdreven om geloofwaardiger over te komen.

Op welk moment hecht jij geen waarde meer aan die voorspelling? na de 21e, of pas nadat de laatste datum voorbij is, of blijf je dan ook van mening dat dit een desinformatie-complot is van de regering '...om de reacties van de mensen te testen'.
Zou jij het idee kunnen accepteren dat die vent gewoon een grote Hoax opgezet heeft en iedereen in zijn val heeft gelokt, net als bv. John Titor: een eenling die een hele massa mensen weet te 'entertainen'?

En welke conclusie trek je op zo'n moment ook over je eigen reactie en van veel mensen, omtrend goedgelovigheid en schijnbetrouwbaarheid van zulke (pseudo-)wetenschappelijke beweringen?
Ik geloof niks van dit soort dingen die op internet te vinden zijn. Ik volg ze wel en vind het heel leuk om te lezen, maar geloven.... nah. Daarvoor is het internet veel te anoniem en het feit dat gegevens vaak bij dit soort dingen niet te checken zijn maakt het niet ongeloofwaardig, maar ook niet meteen geloofwaardig. Ik kijk het liever aan en ben zeer benieuwd naar de 18-20ste, wie weet heeft ie straks nog gelijk ook... spannend, maar verder doe ik er niks mee, ik maak er grapjes over tijdens het eten. "In juni vergaat de wereld", standaard reactie van m'n vader e.d is dan meteen... "alweer?", omdat ik dit soort dingen nu eenmaal graag lees en rondvertel.

Tevens dat John Titor gedoe heb ik hier op fok ge-introduceerd, het topic heb ik hier geopend.

Voor mij is het allemaal entertainment. Maar zodra ook maar blijkt dat een voorspelling waar is ben je er tenminste ook een beetje op voorbereid.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 21:55:53 #278
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_19822088
Ik blijf altijd geloven dat er een astroide in toch is om ons te raken.

Ook al is het over een paar 10,000 jaar
  vrijdag 11 juni 2004 @ 22:19:20 #279
33189 RM-rf
1/998001
pi_19822683
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 21:54 schreef Refragmental het volgende:
... omdat ik dit soort dingen nu eenmaal graag lees en rondvertel.

Voor mij is het allemaal entertainment. Maar zodra ook maar blijkt dat een voorspelling waar is ben je er tenminste ook een beetje op voorbereid.
op die laatste halve zin na, ben ik het ook met je eens, ik vond John Titor ook erg leuk; deze is wat lastiger te volgen omdat het verhaal erg gefragmentiseerd is en redelijk vaag (ik krijg bijna het idee dat er 3 of 4 Aussie Blokes door elkaar lopen die het verhaal op verschillende fora doorverteld hebben, en er telkens nav. de response dingen aan toe- of weggehaald hebben {zo iemand bv als 'The Monitors' die dit ook deed, het verhaal probeerde te kapen})

het is volgens mij makkelijk om op punt X een aantal apocalyptische voorspellingen te doen, en dan 2 of 3 weken lang informatie gaan zoeken die in je straatje past, en deze ietwat later te gaan presenteren:

ik ben net een beetje bezig naar een site te kijken als safehaven.com, die door een van de 'Aussie Blokes' wordt aangehaald als ondersteuning van zijn 'er-gaat-wat-gebeuren'-verhaal:
ik krijg het idee dat safehaven.com een beetje een TRU-site is voor de financiele markt, ze zijn daar in ieder verhaal bezig om op basis van patronen in grafieken de toekomst te voorspellen:

het artikel dat door Aussie Bloke wordt aangehaald (Financial Markets Forecast and Analysis) signaliseert een trend in de grafiek die exact gelijk is aan de koersverloop van voor 28 mei 2003, op die datum vond een beurscrash plaats die de Dow Jones van een kleine 10.000 punten deed dalen naar net boven de 7.000 punten:
de 'rampspoed'-toon in het safehaven.com-artikel is een soort van waarschuwing aan hun beleggers om mogelijk met een beurscrash rekening te houden, die op eenzelfde manier zou kunnen verlopen als eind mei 2003; alhoewel nu de federale banken-instellingen extra fondsen beschikbaar houden voor een betere koerscontrole als een jaar terug:
de disaster is niet zozeer een inkomende meteoor, maar puur op basis van normaal koersverloop (waarbij aangemerkt moet worden dat bepaalde seizoensinvloeden natuurlijk sterk overeenkomstig zijn, tussen mei 2003 en 2004; de paniek die safehaven.com oproept is ook een manier om bij hun beleggers de aandacht te krijgen: rampspoed voorspellen is ook een selling point in een sterk concurerende media-markt)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_19829527
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 21:26 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Lach jij maar om 0:00.
[..]

Ik lees nog steeds June 18-20.
En dan ook nog eens het feit dat je om 0:00 lacht
Nee nederland is niet het middelpunt van de aarde! Als het in nederland 0:00 zijn er nog altijd landen waar het nog 13 uur lang 18 Juni zal zijn.

Dus lach maar

Niet dat ik het allemaal geloof ofzo... maar dit soort opmerkingen vind ik gewoon "niet slim".
14 dacht ik?
Anyway, hier is het 10 uur eerder al 0.00, maar 8 juni is er niks gebeurd, die explosie in de lucht is hier niet in het nieuws geweest, mja, k denk ik zegt t ff
-
pi_19837188
Op de frontpage staat dat er een meteoriet van 1,3 kilo in Nieuw-Zeeland is ingeslagen op een huis. Verband met ruimtestofwolk?
pi_19837217
Meteoriet ingeslagen in huis Nieuw-Zeeland
Een meteoriet van 1,3 kilo is een woning in de Nieuw-Zeelandse stad Auckland binnengeknald.

Klap
Bewoonster Brenda Archer vertelde aan de televisiezender TV1 dat ze harde klap had gehoord en dat het huis zich daarna met stofwolken had gevuld. Toen die waren opgetrokken ontdekte zij op de bank in de woonkamer een zwarte steen die warm aanvoelde.

Opgelucht
Archer zei vooral opgelucht te zijn dat geen van haar huisgenoten de meteoriet op zijn hoofd had gekregen. Deskundige Joel Schiff van de universiteit van Auckland zei dat het zeer zelden voorkomt dat een meteoriet inslaat in een huis. "En dit is een bijzonder fraai en groot exemplaar."

Lees ook:
Meer opmerkelijke berichten
©RTLNieuws.nl

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoezo ongeloofwaardig...
Gek als een deur
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:31:32 #283
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_19838115
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_19838274
er slaan wel vaker meteorieten in alleen niet zo vaak op een huis.
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_19838283
Ow hebben ze straks nog gelijk ook!
brrrrrrrrrr
  zaterdag 12 juni 2004 @ 17:39:11 #286
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_19838286
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 16:51 schreef Calvino het volgende:
Hoezo ongeloofwaardig...
Nou wat ongeloofwaardig Ag die *boem* komt er vast wel

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_19840356
Leunt dicht aan tegen een broodje aap hoor, als die meteoriet werkelijk insloeg dan zou ze echt wel niet op de bank liggen !!!!! Voelde warm aan ? hahaha die steun moet gloeiend heet hebben, temperaturen boven het maximum wat wij kunnen maken op aarde. Ze vermelden ook redelijk groot zeker niet waar dan.
Pain is weakness leaving the brain !
pi_19840653
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 17:38 schreef -Beestje- het volgende:
er slaan wel vaker meteorieten in alleen niet zo vaak op een huis.
Dat weet de gewone leek toch niet
Meteorieten

Elk jaar bereiken naar schatting ongeveer 100 miljoen brokken steen van
1 gram of meer de atmosfeer van de Aarde, maar die bereiken bijna geen
van allen het oppervlak van de Aarde. Van brokken van 1 kg of meer zijn
er per jaar ongeveer 10000, maar ook daarvan bereiken de meesten de grond niet.

Van brokken van 1000 kg of meer bereiken er per jaar maar ongeveer 10
de atmosfeer van de Aarde, dus de kans dat je er daar eentje van op je hoofd
krijgt is nog steeds bijzonder klein. Van meteorieten zoals die de Chicxulub-krater
bij Mexico veroorzaakte (en waarschijnlijk het einde van de dinosauriers betekende)
wordt gedacht dat ze ongeveer eens per 100 miljoen jaar inslaan.
Als er nog zo een onze kant op komt, dan moeten we ons wel zorgen maken.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_19841878
Het is geen broodje aap. Het is bevestigd door wetenschappers.

http://www.abc.net.au/news/newsitems/200406/s1130666.htm

Meteorite touches down in NZ home
A meteorite has crashed through the roof of a house in Auckland, New Zealand, much to the surprise of the home's owners.

Scientists were sceptical about the report but have now confirmed the 1.3 kilogram rock has fallen from space.

It is only the ninth meteor to land in New Zealand.

Its rarity makes it valuable to collectors as well as scientists.

Joel Schiff, from Auckland University, says the circumstances of the meteor's discovery also add to its value.

"Falling through a roof is really an exceptional event that rarely happens, and this is a beautiful large specimen," he said.

Scientists plan to analyse the chemical composition of the meteorite to find out more about where it came from.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_19841963
blijf het raar vinden, als je een beetje van meteorietinslagen weet, heeft dit echt niet de kenmerken van een meteoriet, maarja zal wel waar zijn zeker... blijf bedenkingen hebben.
pi_19842227
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 20:01 schreef P4nic het volgende:
blijf het raar vinden, als je een beetje van meteorietinslagen weet, heeft dit echt niet de kenmerken van een meteoriet, maarja zal wel waar zijn zeker... blijf bedenkingen hebben.
BRON
The Peekskill Meteorite and other Fireballs
On October 9, 1992, a fireball was seen streaking across the sky
from Kentucky to New York. At least 14 people captured part of the
fireball on videotape; here is a spectacular MPEG movie (1 MB MPEG)
of the fireball (source). A 12-kilogram stony meteorite (chondrite)
from the fireball fell in Peekskill, New York, smashed the trunk of a
parked automobile, and came to rest beneath it
.
These are the first motion picture recordings of a fireball with an
associated meteorite fall. Here is a short MPEG movie of a -4 magnitude
Delta Capricornid fireball (253 kB MPEG) recorded near Hannover,
Germany, on January 5, 1995.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_19845402
Reuzeboeiend allemaal en niks onwaarschijnlijks aan. Het gebeurt sowieso een keer echt en dan is het ook ECHT voorbij met de mensheid.

En ach, waarom niet over een paar dagen? De aarde manouvreert inderdaad naar een gevaarlijke zone met op zijn zachtst gezegd veel rondvliegend puin.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_19846231
quote:
Op zaterdag 12 juni 2004 22:28 schreef nozem het volgende:
Reuzeboeiend allemaal en niks onwaarschijnlijks aan. Het gebeurt sowieso een keer echt en dan is het ook ECHT voorbij met de mensheid.

En ach, waarom niet over een paar dagen? De aarde manouvreert inderdaad naar een gevaarlijke zone met op zijn zachtst gezegd veel rondvliegend puin.
Lol doet me denken aan The Time Machine (2002) hadden ze de maan opgeblazen en gingen ze onder de grond leven
pi_19853636
Over 5 dagen meot er dan nog een meteoriet inslaan op aarde (wel een wat grotere).
pi_19854499
quote:
Op zondag 13 juni 2004 12:53 schreef Eveli het volgende:
Over 5 dagen meot er dan nog een meteoriet inslaan op aarde (wel een wat grotere).
Ja en sinterklaas schijn ook te komen dan,en de kerstman op een straaljager
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_19854588
quote:
Idd mijn examens die over zijn dan
  zondag 13 juni 2004 @ 14:51:18 #297
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_19856302
quote:
Bulshit!
8 juni zou het al donker worden, nah this nog steeds licht? :p

Heeft iemand trouwens een filmpje van een inpact?
  zondag 13 juni 2004 @ 15:03:23 #298
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_19856531
*begint langzaam maar eens aftetellen.......*
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_19858631
Het lijken allemaal wel aliens in truth aan hun spellings kunsten te zien
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  zondag 13 juni 2004 @ 16:44:11 #300
85750 N_I_
Free Bizantium!
pi_19858659
Democracy is like a trolleybus. You get in, and once you have reached your destination you get out
христианский солдат
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')