abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 20:36:33 #251
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19764059
quote:
.

"End of the World" Narrowly Averted

The last few days have felt like I'm living through an extended version of the infamous 1938 radio broadcast of "The War of the Worlds."

Someone with the signature "Aussie Bloke" has had thousands of people worried that large comets or asteroids will be colliding with Earth this month. Aussie Bloke knows enough science and astronomy to be believable. He has posted at BushCountry.org a series of messages detailing his work over the years as an astronomer, and warning of the impacts to come this month: "18th-20th June:Impact 1; 24-25th June Impact 2; 26th-27th June "anomaly." He has included supposed computer printouts that look convincingly like computations of object tracking and estimated time of arrival information. He has woven together a tale of governmental cover-up and intimidation, and has warned everyone to get their affairs in order, for the end is near.

While all this sounds outright unbelievable, he has been so convincing that my own family and friends have awakened me in the middle of the night with a list of evidences for me to refute. I even put a web page on the internet to address the scientific holes in his arguments, and I'm sure professional astronomers will find even more.

volledige artikel
Goed stuk!
quote:
Even as you read this, though, thousands of people are still unaware of this latest development, and are still watching the skies.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:14:25 #252
87381 r00d
Welke Letter?
pi_19808736
Neerstortende meteoriet boven Nieuw-Zeeland

Vanmorgen werden een groot aantal mensen wakker door een enorme mysterieuze explosie boven Wairoa, Nieuw-Zeeland. Ook in de districten Mahia, Otemaori, Lake Waikaremoana werd de knal gehoord.

Volgens sergeant Chris Flood van de politie van Wairoa was de knal te horen rond 3:40 's ochtends. Verschillende mensen uit het hele district belden verschrikt de politie. "Ze hoorden een luide explosie en zagen de hele lucht oplichten.", zegt Flood. Een functionaris van de Department of Conservation Aniwaniwa dacht dat het een LPG fles was die explodeerde. "Ik weet dat het geen geweersschot was. Het was een grote knal.". Andere mensen dachten dat het een aardbeving was.

Astronoom Kay Leather van het Carter observatorium zegt dat de knal waarschijnlijk van een meteoriet kwam die de atmosfeer binnenkwam. "De afgelopen dagen zijn er verschillende meldingen geweest van vuurballen in het noordelijk halfrond, waaronder boven Washington en Portugal. Ook vannacht zijn er zowel uit het noordelijk halfrond als het zuidelijk halfrond verschillende meldingen geweest van neerstortende meteorieten", aldus Leather.

Meteorieten zijn kleine asteroïden, ruimterotsblokken, die de atmosfeer binnendringen. Neerstortende meteorieten veroorzaken een knal omdat ze de geluidsbarrière doorbreken. Door wrijving met de atmosfeer kunnen ze de gehele lucht oplichten.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 13:15:30 #253
87381 r00d
Welke Letter?
pi_19808760
Hoe zou het zijn om dood te gaan door de rampen die wereldvernietigende meteorieten veroorzaken??? Zou dat snel gaan? Zou je het echt meekrijgen?
pi_19809891
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 13:15 schreef r00d het volgende:
Hoe zou het zijn om dood te gaan door de rampen die wereldvernietigende meteorieten veroorzaken??? Zou dat snel gaan? Zou je het echt meekrijgen?
Als je hem op je hoofd krijgt vrij snel
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:00:42 #255
87381 r00d
Welke Letter?
pi_19810048
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 13:55 schreef Ghostbuster het volgende:

[..]

Als je hem op je hoofd krijgt vrij snel
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:03:52 #256
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_19810138
quote:
8 Juni, De grote stofwolk bereikt de aarde, verduistering van de lucht
Kan dat niet die Venus-Overgang geweest zijn

-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:05:33 #257
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_19810179
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 13:15 schreef r00d het volgende:
Als het gebeurt hoop ik dat ut hardstikke snel gaat, lijkt me geen fijn gevoel om iets op je kop te krijgen size meteoriet, of te stikken in een vloedgolf of what ever.
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_19810602
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:03 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Kan dat niet die Venus-Overgang geweest zijn

Wat een verduistering was dat zeg....
pi_19810719
quote:
So what became of "Aussie Bloke"? Well, first he revealed his "true identity," giving the name of a real Australian astronomer. This only helped the credibility of his story. It turns out, though, that there is now one very angry ex-astronomer (now a blueberry farmer) in Australia that wishes a small asteroid would fall on "Aussie Bloke" for hijacking his identity and perpetrating this hoax. Even as you read this, though, thousands of people are still unaware of this latest development, and are still watching the skies.

bron: http://techcentralstation.com/060904H.html
  vrijdag 11 juni 2004 @ 14:42:39 #260
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19811038
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:28 schreef Beerik het volgende:

[..]

Beetje suggestief, hij wil het niet, maar hij zou er geen bezwaar tegen hebben.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 15:12:00 #261
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_19811886
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:24 schreef frensz het volgende:

[..]

Wat een verduistering was dat zeg....
Hmneej dat niet, kzeg ook niet dat ut een verduistering was. Ik vroeg of het dat niet kon zijn wat er bedoeld werd
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 11 juni 2004 @ 15:28:26 #262
87381 r00d
Welke Letter?
pi_19812374
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 14:28 schreef Beerik het volgende:

[..]

Misschien is dat wel weer een conpiracy om de mensen weer gerust te stellen
pi_19814524
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 15:28 schreef r00d het volgende:

[..]

Misschien is dat wel weer een conpiracy om de mensen weer gerust te stellen
Holie fuk.... zo had ik het nog niet bekeken ....

Even terug naar de realiteit: het grappige/sneue is dat een dergelijke hoax ook maar blijft aanhouden, zoals in de laatste zin wordt aangesneden :
quote:

Even as you read this, though, thousands of people are still unaware of this latest development, and are still watching the skies.
en bij ieder nieuw bericht wordt toch weer gerefereerd aan deze hoax.... totdat het natuurlijk -zonder slag of stoot- 30 juni is geworden...
  vrijdag 11 juni 2004 @ 16:46:08 #264
87381 r00d
Welke Letter?
pi_19814724
Nog maar even geduld dan maar, en ondertussen dit verhaal uiteraard op een zo serieus mogelijke manier aan zo veel mogelijk mensen proberen te vertellen. En af te sluiten met tot ziens, of misschien ook niet
pi_19814957
Volgens mij zitten we nu wel in die stofwolk, zullen geen grote stenen inzitten maar toch af en toen wel een meteoor. Meldingen op fok getuigen hiervan
pi_19815115
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:53 schreef DaOverclocker het volgende:
Volgens mij zitten we nu wel in die stofwolk, zullen geen grote stenen inzitten maar toch af en toen wel een meteoor. Meldingen op fok getuigen hiervan
Dat is ergens (even opzoeken) door zowel de NASA als de ESA (laatste weet ik niet zeker) ook bevestigd. Wat zij ook hebben bevestigd is dat de kans op een daadwerkelijke inslag nihil is. Het gruis wat zich in de stofwolk bevindt heeft ongeveer de maximale grootte van een voetbal, en zal de aarde nooit bereiken (verbrand volledig in de dampkring).
pi_19815153
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 16:59 schreef Beerik het volgende:

[..]

Dat is ergens (even opzoeken) door zowel de NASA als de ESA (laatste weet ik niet zeker) ook bevestigd. Wat zij ook hebben bevestigd is dat de kans op een daadwerkelijke inslag nihil is. Het gruis wat zich in de stofwolk bevindt heeft ongeveer de maximale grootte van een voetbal, en zal de aarde nooit bereiken (verbrand volledig in de dampkring).
ook een diamant ter grootte van een voetbal?
volgens mij zou die best wat schade aan kunnen richten..
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_19815965
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 17:00 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

ook een diamant ter grootte van een voetbal?
volgens mij zou die best wat schade aan kunnen richten..
Volgens mij maakt het kwa materiaal niet zo heel veel uit (in dit soort 'kleine' formaten). Alleen onder een bepaalde hoek en onder een bepaalde snelheid is de 'schade' te beperken: de manier waarop ruimtecapsules de dampkring binnenkomen.

maar goed, ik ben geen expert......

[ Bericht 4% gewijzigd door Beerik op 11-06-2004 17:35:55 ]
pi_19817170
Woej, nog een weekje dus .. Leuk die hoaxjes .. Je leeft gewoon na die dagen toe om vervolgens keihard te lachen als het 00:00 (lees: 19 Juni) is
  vrijdag 11 juni 2004 @ 19:18:03 #270
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_19818230
11 juni, en er is nog steeds niets geapocalyptyseerd. Ik ben er nog steeds
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  vrijdag 11 juni 2004 @ 19:23:51 #271
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19818389
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:18 schreef klappernoot2000 het volgende:
11 juni, en er is nog steeds niets geapocalyptyseerd. Ik ben er nog steeds
Het is nu wachten op de 18de idd
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_19818778
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 13:14 schreef r00d het volgende:
Neerstortende meteoriet boven Nieuw-Zeeland

Vanmorgen werden een groot aantal mensen wakker door een enorme mysterieuze explosie boven Wairoa, Nieuw-Zeeland. Ook in de districten Mahia, Otemaori, Lake Waikaremoana werd de knal gehoord.

Volgens sergeant Chris Flood van de politie van Wairoa was de knal te horen rond 3:40 's ochtends. Verschillende mensen uit het hele district belden verschrikt de politie. "Ze hoorden een luide explosie en zagen de hele lucht oplichten.", zegt Flood. Een functionaris van de Department of Conservation Aniwaniwa dacht dat het een LPG fles was die explodeerde. "Ik weet dat het geen geweersschot was. Het was een grote knal.". Andere mensen dachten dat het een aardbeving was.

Astronoom Kay Leather van het Carter observatorium zegt dat de knal waarschijnlijk van een meteoriet kwam die de atmosfeer binnenkwam. "De afgelopen dagen zijn er verschillende meldingen geweest van vuurballen in het noordelijk halfrond, waaronder boven Washington en Portugal. Ook vannacht zijn er zowel uit het noordelijk halfrond als het zuidelijk halfrond verschillende meldingen geweest van neerstortende meteorieten", aldus Leather.

Meteorieten zijn kleine asteroïden, ruimterotsblokken, die de atmosfeer binnendringen. Neerstortende meteorieten veroorzaken een knal omdat ze de geluidsbarrière doorbreken. Door wrijving met de atmosfeer kunnen ze de gehele lucht oplichten.
Klopt niet met de 'voorspellingen' en met ongeplande meteorieten kunnen we niks natuurlijk. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  vrijdag 11 juni 2004 @ 19:41:29 #273
58327 Legolas_Greenleaf
Learning to live
pi_19818834
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:38 schreef MUUS het volgende:

[..]

Klopt niet met de 'voorspellingen' en met ongeplande meteorieten kunnen we niks natuurlijk. .
"Hoi, ik ben M.Eteoriet. Mag ik even binnenvallen?"
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
pi_19821399
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 18:24 schreef LaTeX het volgende:
Woej, nog een weekje dus .. Leuk die hoaxjes .. Je leeft gewoon na die dagen toe om vervolgens keihard te lachen als het 00:00 (lees: 19 Juni) is
Lach jij maar om 0:00.
quote:
* June 8-9 Dust Cloud begins to reach the Earth and darkening of the skies.
* June 18-20 1st impact
* June 24-25 2nd impact
* June 27-28 3rd impact of the "anomaly"
Ik lees nog steeds June 18-20.
En dan ook nog eens het feit dat je om 0:00 lacht
Nee nederland is niet het middelpunt van de aarde! Als het in nederland 0:00 zijn er nog altijd landen waar het nog 13 uur lang 18 Juni zal zijn.

Dus lach maar

Niet dat ik het allemaal geloof ofzo... maar dit soort opmerkingen vind ik gewoon "niet slim".
  vrijdag 11 juni 2004 @ 21:46:27 #275
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_19821872
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 19:38 schreef MUUS het volgende:
Mss is het een afgebroken brokstuk van de echte meteoriet
(zie film armageddon)
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')