abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 4 juni 2004 @ 05:06:20 #1
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_19632113
Een grote wolk zwarte materie is ons zonnestelsel binnengedrongen. De uiterste randen van de wolk hebben ons langzaam bereikt en sindsdien is de concentratie 'gruis' in de ruimte gestaag toegenomen.

De verdikking van de materie in de ruimte werd in de jaren zeventig ontdekt en al snel vond men de oorzaak: een reusachtige wolk die met grote snelheid ons zonnestelsel naderde. Nog verontrustender werd het toen men ontdekte dat de wolk zelf, als een gigantische schot hagel, miljoenen astroiden in alle soorten en maten bevatte. Met het besef van de naderende catastrofe besloten regeringsleiders en wetenschappers dat het publiek hier niet van op de hoogte gesteld kon worden.

Omdat in de aanloop van de komst van de wolk, en de verdikking van de materie in het zonnestelsel, er steeds meer effecten op aarde merkbaar zouden worden (zoals weersveranderingen, afbraak van hoge luchtlagen en het dimmen van het zonlicht) werden alternatieve 'verklaringen' bedacht om het publiek bezig te houden. Het volk zou verteld worden dat de klimaatsverandering (door frictie en interactie van de atmosfeer met de materie) te wijten zou zijn aan het gebruik van fossiele brandstof en het broeikaseffect. Het dimmen van het zonlicht (als gevolg van de steeds hogere concentratie gruis in de ruimte) zou worden afgedaan als normaal gedrag van de zon zelf.

Sinds de ontdekking van de wolk weet men Inmiddels dat er -naast de duizenden kleine astroïden- waarschijnlijk drie, maar tenminste twee grote objecten op de aarde in zullen slaan. Het derde object, dat ook de baan van de aarde zal kruisen, is vele malen groter en anders van samenstelling dan de andere twee astroiden. Het lijkt een stuk van de kern van een uiteengespatte witte dwerg te zijn (diamant-achtig)

8 Juni, De grote stofwolk bereikt de aarde, verduistering van de lucht
18 juni, inslag van het eerste object
24 juni, inslag van het tweede object
27 juni, inslag van het derde (nog onbekende) object.

Wanneer de wolk ons raakt zal de maan rood kleuren, de zon verduisteren en zal het weken lang meteorieten regenen. Wanneer daarop de eerste en tweede asteroide de aarde raken zullen we dingen zien zoals in "Deep Impact". Als het derde object ons ook raakt is het leven op aarde, voor de mens tenminste, zo goed als voorbij.

Dit verhaal dook enkele maanden geleden voor het eerst op Internet op, gepost door iemand die zichzelf "Aussie Bloke" noemt. Hij beweerde een Australische wetenschapper te zijn, die nu, vlak voordat het scenario zich zou ontvouwen, niet langer mee wilde werken aan de "crowd control" van de regeringen en besloot de mensen de waarheid te vertellen over wat er gaat gebeuren. Begin juni zou hij zijn identiteit bekendmaken zodat mensen hem na kunnen trekken en dat heeft hij inmiddels gedaan als Grant Gartrell.

Volgens hem zouden in de laatste weken er een aantal duidelijke aanwijzingen komen dat er "iets groots" stond te gebeuren. Zo zou de economie een aantal vreemde dingen laten zien, zouden overal (onder allerlei voorwendselen) militairen en legereenheden in staat van paraatheid worden gebracht, vloten zouden uitvaren en zouden we ook in het gedrag van regeringen en elite's dingen moeten kunnen opmerken. Tevens zouden we in de laatste weken een toename van het aantal meteoriet-inslagen zien, als voorbode's voor wat komen gaat. Net voor de verduistering zou als laatste het ruimtestation ISS verlaten worden...

Real or Hoax?

We hoeven dit keer iig geen maanden of jaren te wachten om erachter te komen.

links:

Press Release - The Entire Planet may be in Deep Trouble

June 2004...The Beginning Of The End

Is The End Of The World As We Know It Right Around The Corner?

Nostradamus and the coming Comets!

uit het nieuws van de afgelopen dag(en):

Meteor Lights Up Sky Over Western Washington

Vancouver: Night skies lit up by likely meteorite

Possible Meteorite reported in Wash

Meteor explodes above Montrose

London prepares for mass evacuation

Seven Carrier Strike Groups Underway for Exercise “Summer Pulse 04”

Huge Navy deployment to test emergency plan

France on red alert for D-Day

Turkey mobilized for high security at NATO summit

Russian Baltic Fleet is joining NATO forces in naval exercise

The US and Singapore navies begin joint training exercise 'Afloat Readiness'

[ Bericht 0% gewijzigd door NorthernStar op 04-06-2004 05:17:05 ]
  vrijdag 4 juni 2004 @ 07:03:48 #3
93483 The_Agency
For King & Country
pi_19632192
Heb er al uitgebreid over gelezen op http://www.rense.com en van daaruit links naar andere sites (zoals in de openingspost staan).

Weer een apocalyptische voorspelling.... met paddestoelen schieten ze de grond uit. Vorig jaar die Planet X, dit voorjaar die gozer die voor de maand Mei allerlei troep voorspelde, nu weer dit..

Je bent nog een link vergeten, die over de liquiditeits-verhoging van de FED in de VS... http://www.safehaven.com/article-1597.htm Alsof ze een crash zien aankomen. Ben geen economicus, qua interpretatie kan ik er niks over zeggen.
En we hadden een paar maanden terug het bericht over Rothschild die uit goud stapte en in zilver.
http://www.rense.com/general51/roth.htm ...misschien iets mee te maken...misschien ook niet..

Maarja... een kritische blik op dit alles kan ook zeggen dat bijvoorbeeld het hele asteroide/kometen-verhaal een 'cover-up' is voor iets anders... wie weet gaat er weer heftig gerefereerd worden aan onze 'vrinden' van Al Qaida

Vooral het feit dat vloten over de hele wereld onderhand (incl. Nederland) op zee zijn rond die data, is wel goed verifieerbaar en moet op z'n minst wat wenkbrauwen laten fronsen. Maar of dat nou direct gekoppeld kan worden aan een asteroiden-inslag-gevaar...... ik weet het niet.

Wat betreft die Nostradamus kwatrijnen... dat daar mensen nog mee aankomen, terwijl ze zo ontzettend multi-interpretabel zijn en misschien wel helemaal niet over de toekomst, laat staan onze toekomst, gaan, is mij wat te ver gezocht...
Maar ja, we zien het wel.....
pi_19632215
we merken het wel over 4 dagen ?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 08:07:09 #5
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_19632381
wij gaan dood
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_19632409
Hmm, ik weet het niet, maar als je al een beetje om je heen kijkt, kun je zelf ook wel tot de conclusie komen dat dit niet langer door kan blijven gaan.
Niets.
pi_19632504
meerdere meteorieten?
dan zouden er nog wel meer moeten komen, de vier berichten betreffen allevier dezelfde (mogelijke) meteoriet.
de andere berichten hebben helemaal niks te maken met meteorieten, maar zijn algemene berichten betreffende millitaire oefeningen of veiligheidsmaatregelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_19632531
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 05:06 schreef NorthernStar het volgende:
Een grote wolk zwarte materie is ons zonnestelsel binnengedrongen. De uiterste randen van de wolk hebben ons langzaam bereikt en sindsdien is de concentratie 'gruis' in de ruimte gestaag toegenomen.
de wetenschap weet nog geen eens wat zwarte materie is laat staan dat we het kunnen detecteren!?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 08:57:03 #9
74483 Smoonshine
Oh ja, ja zo
pi_19632665
quote:
Uit het artikel van Bushcountry.org

Like I asked you to do in the last article I sent you, please keep my name off this article as individuals who have leaked this information have had their lives threatened.
Ik vraag me af waarom die Aussie Bloke zo bang is voor zijn leven, als de wereld toch een maandje later vergaat. Zo zeker is hij dus zelf ook niet van zijn zaak.

Neemt natuurlijk niet weg dat het niet best zou zijn als het echt gaat gebeuren. Nah ja, afwachten dan maar.
//geen commentaar...
pi_19633098
Ik vind dit wel een beetje lijken op een documentaire op Discovery, dit ging over hoe ons zonnestelsel door de melkweg beweegt. Volgens de experts die in die docu aan het woord kwamen, bewegen we ons nu weer in de richting van een gedeelte van de melkweg wat nogal gevaarlijk is, de laatste keer dat we ook door dit gebied kwamen was volgens de experts tegen het eind van het tijdperk van de dino's.

Ik vind dit verhaal van Aussie Bloke eigenlijk een beetje een mix tussen dit verhaal en films als Deep Impact, wat ik wel grappig is dat deze bloke in zijn mailing probeert uit te leggen waarom we juist nu dit soort films krijgen. Als deze Bloke iets profesioneler had geschreven en niet op een typische FP manier (ik vind dat hij behoorlijk flamed in zijn mailing) was dit verhaal mischien iets geloofwaardiger geweest. Ik heb nu meer het idee dat dit een leuk in elkaar gezette hoax is. We zullen zien, het is gelukkig een doomsday scenario met korte houdbaarheidsdatum

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2004 10:41:05 ]
  vrijdag 4 juni 2004 @ 09:58:51 #11
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19633290
Ehm die meteoren zou je toch wel zien aankomen?? Ik bedoel een ervaren hobby-astroloog zou toch wel wat opmerken?? Of gaan die meteoren met halve lichtsnelheid??
En wat is het belangrijkste bij een Apocalypse is ?????......................

De Helm
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
pi_19633419
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 09:58 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ehm die meteoren zou je toch wel zien aankomen?? Ik bedoel een ervaren hobby-astroloog zou toch wel wat opmerken?? Of gaan die meteoren met halve lichtsnelheid??

De Helm
Volgens Ausie Bloke kun je ze niet zien vanwege die dust-cloud met een gemiddelde huis-tuin en keuken telescoop. typische vrijdagdrukte hier op het werk, dus tijd genoeg gehad om zijn mailings te lezen
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:18:46 #13
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_19633532
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 09:58 schreef sir_Tachyon het volgende:

De Helm
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 10:09 schreef Chewie het volgende:
Volgens Ausie Bloke kun je ze niet zien vanwege die dust-cloud met een gemiddelde huis-tuin en keuken telescoop. typische vrijdagdrukte hier op het werk, dus tijd genoeg gehad om zijn mailings te lezen
Die cloud zou allemaal andere sterren moeten verduisteren, of niet? Anders is t maar een mietjescloud.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:32:08 #14
33189 RM-rf
1/998001
pi_19633711
waarom neemt men iemand als hem zo serieus?
uit één van zijn vroegste postings:
quote:
Oh yes....one little interesting fact I forgot to mention here. 25 years ago I was at an astronomer’s convention in Canberra and we were discussing the possible effects of the debris cloud of the crab nebula passing through our solar system in 2000 to 2005. I wonder if this may have something to do with all the "stories" and such about nibiru and other similar stuff?? Something to ponder. And by the way....don’t go expecting me to give technical details and other rubbish like that.
het lijkt me vooral dat de persoon een beetje bewust een relletje wil creeren, de meeste posts beginnen met opmerkingen als 'I've got soms people's attention', en 'I've got some things stirred up'.
lijkit me een standaard onheilsprofeet, zelfs eentje wiens ongelijk we eigenlijk erg snel te zien krijgen... niet zoals die 8 maart 2003-hoax in oktober 2002, of de maya-stamhoofd-voorspelt-belangrijke-gebeurtenis-in-december-met-zonneactiviteit van eind zomer vorig jaar, die toch wel een half jaar duurden.

Zijn dit soort onheilsprofetieen niet een beetje de reallife-soapopera's voor snel-gelovenden?
kennelijk zijn er mensen die graag achter zo'n onheilsvoorspelling lopen, een paar maanden de entertainment-waarde er uithalen en veel betekenende posts doen, maar als de voorspelde datum weer voorbij is, is het weer wachten op de volgende profetie...

* RM-rf voorspelt voor 2012 het einde der onheilsprofetieen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_19633745
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 10:18 schreef Rasing het volgende:

[..]

[..]

Die cloud zou allemaal andere sterren moeten verduisteren, of niet? Anders is t maar een mietjescloud.
Deze Bloke zegt dat je met een normale telescoop alleen zwart ziet, dus ik neem aan dat hij bedoeld dat deze wolk sterren verduisterd, hij meld ook nog dat door deze wolk de zon ook minder licht geeft. Deze wolk is alleen te zien in het diepe zuiden volgens Aussie Bloke
  vrijdag 4 juni 2004 @ 10:43:58 #16
57573 Mr-Mackey
Libertariër
pi_19633913
Wat een bull....
Een witte dwerg explodeert niet, hoor. Een ster gaat nova, stoot materie uit en gaat samentrekken.
Afhankelijk van de massa, zal er een heliumflis komen (He-fusie ipv H) en uitendelijk sterft de ster.
Vervolgens koelt de massa af: witte dwerg --> bruine dwerg.
Bij zwaardere sterren zal er zich geen witte dwerg vormen, maar een neutronenster en de echt reusachtige sterren zullen uiteindelijk een zwart gat vormen.

Dat de aarde dus door een stuk witte dwerg geraakt zal worden (niet eens een zwarte of bruine, maar een heuse witte!) slaat absoluut nergens op.
De progressief en de allochtoon vormen een symbiose.
Dat die parasiteert op de samenleving in zijn geheel, moet natuurlijk verzwegen worden.
pi_19635357
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 05:06 schreef NorthernStar het volgende:
Omdat in de aanloop van de komst van de wolk, en de verdikking van de materie in het zonnestelsel, er steeds meer effecten op aarde merkbaar zouden worden (zoals weersveranderingen, afbraak van hoge luchtlagen en het dimmen van het zonlicht) werden alternatieve 'verklaringen' bedacht om het publiek bezig te houden.

Gek hé, goh wat raar echt onverklaarbaar hoe kan het nou dat er minder zonlicht door onze atmosfeer komt

wel een creatieve hoax!
  FOK!fotograaf vrijdag 4 juni 2004 @ 12:16:58 #18
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19636291
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 10:43 schreef Mr-Mackey het volgende:
Wat een bull....
Een witte dwerg explodeert niet, hoor. Een ster gaat nova, stoot materie uit en gaat samentrekken.
Afhankelijk van de massa, zal er een heliumflis komen (He-fusie ipv H) en uitendelijk sterft de ster.
Vervolgens koelt de massa af: witte dwerg --> bruine dwerg.
Bij zwaardere sterren zal er zich geen witte dwerg vormen, maar een neutronenster en de echt reusachtige sterren zullen uiteindelijk een zwart gat vormen.

Dat de aarde dus door een stuk witte dwerg geraakt zal worden (niet eens een zwarte of bruine, maar een heuse witte!) slaat absoluut nergens op.
Mwoah, als je een witte dwerg hebt die in een binair stelsel bestaat, waarvan de partner niet even masssief is, dan kan het zijn dat onder invloed van de partner een witte dwerg op een gegeven moment geen gravitationeel tegengas kan geven, en rare dingen gaat doen. Zeker als die partnerster op een gegeven moment naar een superzware massa valt zoals een pulsar of zwart gat. Dan kan zo'n witte dwerg uit elkaar gereten worden door het gravitationele geweld van de partner. Een witte dwerg heeft een enorm dichte kern, maar om het nou diamant te noemen, neuh. Het zal eerder richting de ijzer gaan.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  vrijdag 4 juni 2004 @ 12:20:08 #19
43172 crN
The Excessum
pi_19636356
Dit lijkt me een hoax.
pi_19636638
potdomme, zijn net de examens voorbij, hebben we nog maar 4 dagen om te zuipen...
  FOK!fotograaf vrijdag 4 juni 2004 @ 12:43:02 #21
18921 freud
Who's John Galt?
pi_19636884
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 12:32 schreef Proxymusje het volgende:
potdomme, zijn net de examens voorbij, hebben we nog maar 4 dagen om te zuipen...
Hoe bedoel je de ultieme kater .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_19637341
Anders sturen we Jean Luc Picard om er een een of andere beam op los te laten.
pi_19637628
Men combineert allerlei zaken en probeert er wat eigen apocalyptische ingredienten aan toe te voegen. Tewijl de ene beweging vanaf 8 juni de astronomische Venus-Zon "kruising" aangrijpt om de positieve verandering te voorspellen met allerlei verhalen en theorien, komen dit soort lui weer met doem-scenario's. Zolang angst het hoofdthema is, lijkt het eerder uit een verkeerde hoek te komen dan een zuivere.
pi_19638559
Wat ik overiegns wel interssant vind, en niet zozeer meteen associeer met apocalyps-bedoelingen, is dat er uit nogal wat hoeken gesuggereerd wordt dat ofwel de maan, danwel de aarde een beetje als een bezopene is aan het draaien.

Ik heb geen astronomische apparatuur (die huis tuin keuken telescoop heb ik niks aan hier) maar heb wel eens gelezen dat er wel een aantal serieuzere telescoop-kijkers tussen de Fokkers zitten die bovendien nogal wat kennis van de gradatie's en maanstanden hebben. Bij deze de vraag aan hen : komen de maanstanden (opkomst en ondergang) nog overeen met de statistische gegevens die het zou moeten maken (qua gradatie's). Onderstaand bericht maar even als voorbeeld van de vele forummers e.d. die op boards een beetje weird fenomeen menen te meten en waarnemen.
quote:
Hi,

Our madcap moon seems intent on keeping to an itinerary that would do justice to a French train schedule! Here is a wagontrain packed plumb full of current data for my latitude!

Using a stationary landmark as a point of reference, last night's moonrise was marked at 110 degrees E of N on the compass. Tonight, (read'em and weep, Tea lovers!) That old hollow hellraiser kicked up dust at 123 degrees E of North.

Now, even allowing for an error margin of 2 or three degrees.... Houston...We have a problem!

As earlier so eloquently pointed out, 13 or so degrees is to be expected in forward motion of the moon in the course of two consecutive rises...13 degrees EAST, that is... take a look at a compass and you will see that the moon rose 13 degrees farther WEST...Let me repeat that for those who have both hands over their ears or eyes...WEST>>>WEST^^^WEST~~~ (!)

Sorry, Charlie! Wouldn't 19th century Newspaper man Horace Greeley be proud to see how prophetic his advice really was!

-CliffMickelson
En dit zou dan moeten gaan over afgelopen nacht of de nacht ervoor aangezien het vannacht is gepost door iemand (weet niet waar ie woont en wanneer het bij hem nacht is).
pi_19640177
ik vond de john titor hoax veeeel beter :p
.mwep
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')