Het heeft niets met superieur zijn te maken. Mensen met een andere nationaliteit kan je uitwijzen indien ze meermalig bewijzen zich niet aan de wet te kunnen houden (althans dat zou moeten kunnen), die optie heb je eenmaal niet met onze 'eigen' criminelen. Het is een hulpmiddel om de last van de belastingbetalende Nederlander wat te verkleinen.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Je zegt dus dat je eigen criminelen superieur zijn aan criminelen die niet tot jouw land horen.
En zo blijven de problemen gewoon lekker bestaan.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:18 schreef SCH het volgende:
We meten in het strafrecht gelukkig niet met 2 maten, de discussie gaat een wat onzinnige kant uit.
precies, kom dan eens met een oplossing voor de huidige situatie.....dat het hier in Nederland een paradijs is voor criminelen!!!!quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:21 schreef Manji het volgende:
[..]
En zo blijven de problemen gewoon lekker bestaan.
Je hebt gelijk. Iedereen moet hetzelfde gestraft worden.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik zeg enkel dat je ervoor kunt kiezen om gewoon alle criminelen gelijk te straffen of hier discriminerend op in te spelen door onderscheid te maken tussen autochtone en allochtone criminelen. Zeg dan ronduit dat je voor discriminatie in straffen bent, want dat is wat je zegt.
Het gaat dan ook niet om mensen die 100% Nederlander zijn, maar meer een fifty-fifty nationaliteit hebben. Dubbele paspoorten dus. Er zijn mensen die dankzij de halsstarrigheid van de "eigen" regering twee nationaliteiten mogen hebben en dus de voordelen genieten van het Nederlanderschap, maar niet de nadelen hebben van het vreemdelingenschap in geval van crimineel gedrag.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:22 schreef Keeper_of_the_Blue_Flame het volgende:
'Mensen met een andere nationaliteit in nederland' zijn voor zover ik weet mensen woonachtig in nederland met een buitenlands paspoort. Dit lijkt toch een signaal vanuit de allochtonen dat zij niet willen integreren. Als ze daar bovenop nog een keer de wet herhaaldelijk breken vindt ik`t best als ze uitgezet worden. Zij bewijzen nou niet echt een nette burger voor de goede samenleving te zijn.
Maar als ze een Nederlands paspoort hebben, waarbij sommigen al enkele generaties hier wonen, dan zijn ze natuurlijk net zo goed nederlander als ieder ander die zo`n boekje bij zich draagt. Het zou voor deze mensen nogal lullig zijn om uitgezet te worden, aangezien ze 100% (officieel) nederlander zijn. Naar hun "eigen land" kunnen ze niet, want ze hebben nederlands paspoort en worden dus als nederlander ontvangen.
En degene met een Nederlandse nationaliteit niet??? Iedereen moet zich aan de wet houden en dezelfde gevolgen ondervinden van overtreding.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:23 schreef Gia het volgende:
Wil je hier wonen met een vreemde nationaliteit, dan zou ik me maar aan de wet houden, dus.
ja ja ja, we weten het nu onderhand wel SCHandknaapquote:Op donderdag 3 juni 2004 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
En degene met een Nederlandse nationaliteit niet??? Iedereen moet zich aan de wet houden en dezelfde gevolgen ondervinden van overtreding.
Mooi zo. Dan hoef je je niet meer in te spannen om van die onhoudbare onzin te poneren.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:40 schreef DoctorB het volgende:
[..]
ja ja ja, we weten het nu onderhand wel SCHandknaap
In dat geval moeten ze maar gewoon straf uitzitten in eigen land, en mogen ze op eigen kracht weer eens terug naar nederland komen. Maar dat vinden ze van de kamer weer inhumaan.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om mensen die 100% Nederlander zijn, maar meer een fifty-fifty nationaliteit hebben. Dubbele paspoorten dus. Er zijn mensen die dankzij de halsstarrigheid van de "eigen" regering twee nationaliteiten mogen hebben en dus de voordelen genieten van het Nederlanderschap, maar niet de nadelen hebben van het vreemdelingenschap in geval van crimineel gedrag.
Ja, zeg ik toch! Eerst straf en dan naar het land dat je nationaliteit aangeeft.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:38 schreef SCH het volgende:
[..]
En degene met een Nederlandse nationaliteit niet??? Iedereen moet zich aan de wet houden en dezelfde gevolgen ondervinden van overtreding.
Niet discriminerend, wel onzinnig en zonder goede reden.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, zeg ik toch! Eerst straf en dan naar het land dat je nationaliteit aangeeft.
In geval van dubbele nationaliteit: Eerste vergrijp, straf en kiezen. Tweede vergrijp al naar gelang nationaliteit die gekozen is.
Niks discriminerends aan, dus.
Juist wel. Je wilt wetten speciaal voor mensen met nl paspoort en wetten speciaal voor mensen zonder nl paspoort. Nu ken ik je wel langer dan vandaag, dus je onbegrip voor andere mensen dan jezelf ken ik onderhand wel. Maar wees gerust, je bent niet de enige.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, zeg ik toch! Eerst straf en dan naar het land dat je nationaliteit aangeeft.
In geval van dubbele nationaliteit: Eerste vergrijp, straf en kiezen. Tweede vergrijp al naar gelang nationaliteit die gekozen is.
Niks discriminerends aan, dus.
Reden is dat het andersom ook zo werkt. Als je je als gast ergens misdraagt, wordt je eerst afgestraft en dan eruit geschopt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet discriminerend, wel onzinnig en zonder goede reden.
Hoezo? Ik wil dat alle wetten voor iedereen gelijk zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Juist wel. Je wilt wetten speciaal voor mensen met nl paspoort en wetten speciaal voor mensen zonder nl paspoort. Nu ken ik je wel langer dan vandaag, dus je onbegrip voor andere mensen dan jezelf ken ik onderhand wel. Maar wees gerust, je bent niet de enige.
Wat is dan het motief: omdat zij het doen, doen wij het ook? Vind ik niet echt sterk.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Reden is dat het andersom ook zo werkt. Als je je als gast ergens misdraagt, wordt je eerst afgestraft en dan eruit geschopt.
Nee dat wil je niet, je wil verschillende wetten voor mensen met 1 nationaliteit en voor mensen met een dubbele nationaliteit.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Ik wil dat alle wetten voor iedereen gelijk zijn.
Waarom spreek je jezelf constant tegen?quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Ik wil dat alle wetten voor iedereen gelijk zijn.
Eerst straf en dan terug in de maatschappij van je eigen land.
En dat moet voor iedereen gelden.
Je komt na de straf terug in de maatschappij van je eigen land. Voor Nederlanders is dat Nederland, voor buitenlanders is dat hun eigen land. Nederlandse burgers worden ook andere landen uitgezet als ze zich misdragen, waarom zouden wij dan gasten die zich misdragen wel tolereren?quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Waarom spreek je jezelf constant tegen?
Als je ervoor was dat de wet voor iedereen gelijk was had je niet deze BS over het terugkeren naar eigen land geopperd. Hoe kan dat gelijk zijn? NL burgers kunnen blijven, geboren en getogen buitenlanders in NL kunnen oprotten.
Hoe kun je dat met gezond verstand blijven beweren dat het voor iedereen moet gelden?
Het verschil is dat ik niet de Spaanse nationaliteit heb en zij wel de Nederlandse.quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Je komt na de straf terug in de maatschappij van je eigen land. Voor Nederlanders is dat Nederland, voor buitenlanders is dat hun eigen land. Nederlandse burgers worden ook andere landen uitgezet als ze zich misdragen, waarom zouden wij dan gasten die zich misdragen wel tolereren?
En, SCH, niet hullie doen het ook, dus wij ook. Maar gewoon gelijke wetten overal. Ben je crimineel, dan zit je de straf uit in het land waar je het vergrijp pleegde en gaat vervolgens terug in de maatschappij van je eigen land. Dat geldt dan voor Nederlanders in Spanje, maar ook voor Marokkanen in Nederland. Ik zie echt niet in wat daar discriminerend aan is.
Of je leest er express overheen, of je bent traag van begrip. Mensen met een dubbele nationaliteit worden bij het eerste serieuze vergrijp voor een keuze gesteld. Wat is de toegevoegde waarde van het hebben van twee nationaliteiten? Dat geeft alleen maar aan dat je Nederland niet als volwaardig thuisland beschouwd.quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Als je ervoor was dat de wet voor iedereen gelijk was had je niet deze BS over het terugkeren naar eigen land geopperd. Hoe kan dat gelijk zijn? NL burgers kunnen blijven, geboren en getogen buitenlanders in NL kunnen oprotten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |