abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:54:49 #1
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_19617687
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 15:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Je zegt dus dat je eigen criminelen superieur zijn aan criminelen die niet tot jouw land horen.
Het heeft niets met superieur zijn te maken. Mensen met een andere nationaliteit kan je uitwijzen indien ze meermalig bewijzen zich niet aan de wet te kunnen houden (althans dat zou moeten kunnen), die optie heb je eenmaal niet met onze 'eigen' criminelen. Het is een hulpmiddel om de last van de belastingbetalende Nederlander wat te verkleinen.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_19617796
Dat is een apart signaal dat je afgeeft richting je burgers. Vooral als die burgers hier geboren zijn en hun ouders en grootouders hier ook wonen. Dat je ze dan wilt uitzetten via deze slinkse manier is niet bepaald bevorderend voor de integratie, laat staan voor een prettige samenleving.
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:04:42 #3
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_19617931
We hebben het hier over recidivisten.

En mensen die hier geboren zijn hebben sowieso minstens de Nederlandse nationaliteit toch? Dus kan je ze bij de eerste criminele handeling (en dat heb ik niet over rijden door rood) een keuze laten maken.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_19618285
We meten in het strafrecht gelukkig niet met 2 maten, de discussie gaat een wat onzinnige kant uit.
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:21:19 #5
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_19618369
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:18 schreef SCH het volgende:
We meten in het strafrecht gelukkig niet met 2 maten, de discussie gaat een wat onzinnige kant uit.
En zo blijven de problemen gewoon lekker bestaan.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:22:25 #6
76173 bramos-elvis
FC Eindhoven 1909-2009
pi_19618400
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:21 schreef Manji het volgende:

[..]

En zo blijven de problemen gewoon lekker bestaan.
precies, kom dan eens met een oplossing voor de huidige situatie.....dat het hier in Nederland een paradijs is voor criminelen!!!!
Accept you're dead and start living
pi_19618407
'Mensen met een andere nationaliteit in nederland' zijn voor zover ik weet mensen woonachtig in nederland met een buitenlands paspoort. Dit lijkt toch een signaal vanuit de allochtonen dat zij niet willen integreren. Als ze daar bovenop nog een keer de wet herhaaldelijk breken vindt ik`t best als ze uitgezet worden. Zij bewijzen nou niet echt een nette burger voor de goede samenleving te zijn.

Maar als ze een Nederlands paspoort hebben, waarbij sommigen al enkele generaties hier wonen, dan zijn ze natuurlijk net zo goed nederlander als ieder ander die zo`n boekje bij zich draagt. Het zou voor deze mensen nogal lullig zijn om uitgezet te worden, aangezien ze 100% (officieel) nederlander zijn. Naar hun "eigen land" kunnen ze niet, want ze hebben nederlands paspoort en worden dus als nederlander ontvangen.

---
ons mooi landje van de administratieve rompslomp.
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:23:26 #8
3542 Gia
User under construction
pi_19618436
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 13:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Ik zeg enkel dat je ervoor kunt kiezen om gewoon alle criminelen gelijk te straffen of hier discriminerend op in te spelen door onderscheid te maken tussen autochtone en allochtone criminelen. Zeg dan ronduit dat je voor discriminatie in straffen bent, want dat is wat je zegt.
Je hebt gelijk. Iedereen moet hetzelfde gestraft worden.
Maar wat na die straf gebeurt, kan voor buitenlanders anders zijn als voor Nederlanders, hoewel....
Na de straf wordt je uitgewezen naar het land dat je nationaliteit aangeeft. Als dat Nederland is, dan blijf je dus hier. Is dat Marokko, dan ga je naar Marokko.

Voor iedereen hetzelfde, geen discriminatie.

Wil je hier wonen met een vreemde nationaliteit, dan zou ik me maar aan de wet houden, dus.
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:23:50 #9
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19618448
Gasten die zich in je huis misdragen stomp je toch ook naar buiten. Dan ga je toch ook niet zitten zeiken "ja, maar dan kun je nooit vrienden worden..."
NEE, dat kan dan niet meer, want de tegenpartij laat keer op keer zien dat ie zich niet kan gedragen.

Dit voorbeeld indachtig vind ik uitzetting van allochtonen die zich herhaaldelijk misdragen best te verdedigen.

maar IK mag zulke dingen niet zeggen, want IK ben blank, dus IK zit altijd fout, en IK dissshhhcrimmmineerrrrrr
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:27:17 #10
3542 Gia
User under construction
pi_19618547
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:22 schreef Keeper_of_the_Blue_Flame het volgende:
'Mensen met een andere nationaliteit in nederland' zijn voor zover ik weet mensen woonachtig in nederland met een buitenlands paspoort. Dit lijkt toch een signaal vanuit de allochtonen dat zij niet willen integreren. Als ze daar bovenop nog een keer de wet herhaaldelijk breken vindt ik`t best als ze uitgezet worden. Zij bewijzen nou niet echt een nette burger voor de goede samenleving te zijn.

Maar als ze een Nederlands paspoort hebben, waarbij sommigen al enkele generaties hier wonen, dan zijn ze natuurlijk net zo goed nederlander als ieder ander die zo`n boekje bij zich draagt. Het zou voor deze mensen nogal lullig zijn om uitgezet te worden, aangezien ze 100% (officieel) nederlander zijn. Naar hun "eigen land" kunnen ze niet, want ze hebben nederlands paspoort en worden dus als nederlander ontvangen.
Het gaat dan ook niet om mensen die 100% Nederlander zijn, maar meer een fifty-fifty nationaliteit hebben. Dubbele paspoorten dus. Er zijn mensen die dankzij de halsstarrigheid van de "eigen" regering twee nationaliteiten mogen hebben en dus de voordelen genieten van het Nederlanderschap, maar niet de nadelen hebben van het vreemdelingenschap in geval van crimineel gedrag.
pi_19618887
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:23 schreef Gia het volgende:
Wil je hier wonen met een vreemde nationaliteit, dan zou ik me maar aan de wet houden, dus.
En degene met een Nederlandse nationaliteit niet??? Iedereen moet zich aan de wet houden en dezelfde gevolgen ondervinden van overtreding.
  donderdag 3 juni 2004 @ 16:40:51 #12
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_19618964
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:38 schreef SCH het volgende:

[..]

En degene met een Nederlandse nationaliteit niet??? Iedereen moet zich aan de wet houden en dezelfde gevolgen ondervinden van overtreding.
ja ja ja, we weten het nu onderhand wel SCHandknaap
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_19619067
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:40 schreef DoctorB het volgende:

[..]

ja ja ja, we weten het nu onderhand wel SCHandknaap
Mooi zo. Dan hoef je je niet meer in te spannen om van die onhoudbare onzin te poneren.
pi_19619445
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om mensen die 100% Nederlander zijn, maar meer een fifty-fifty nationaliteit hebben. Dubbele paspoorten dus. Er zijn mensen die dankzij de halsstarrigheid van de "eigen" regering twee nationaliteiten mogen hebben en dus de voordelen genieten van het Nederlanderschap, maar niet de nadelen hebben van het vreemdelingenschap in geval van crimineel gedrag.
In dat geval moeten ze maar gewoon straf uitzitten in eigen land, en mogen ze op eigen kracht weer eens terug naar nederland komen. Maar dat vinden ze van de kamer weer inhumaan.

Ik vindt het juist een hele goeie oplossing, want het is tenslotte hun eigen thuisland met hun eigen cultuur waar ze hun eigen culturele straffen over zich heen krijgen. dat is toch niet inhumaan?

---
Als ze zo graag hier willen wonen moeten ze maar 100% nederlander zijn.
Als ze hier willen genieten dan moeten ze maar op toeristenseizoen langskomen.
Als ze beiden willen doen, dan hebben ze echt een stomme keuze gemaakt met dit land, want zelfs de volbloed nederlanders vinden het hier klote
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:14:59 #15
3542 Gia
User under construction
pi_19619920
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 16:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, zeg ik toch! Eerst straf en dan naar het land dat je nationaliteit aangeeft.

In geval van dubbele nationaliteit: Eerste vergrijp, straf en kiezen. Tweede vergrijp al naar gelang nationaliteit die gekozen is.

Niks discriminerends aan, dus.
pi_19620177
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, zeg ik toch! Eerst straf en dan naar het land dat je nationaliteit aangeeft.

In geval van dubbele nationaliteit: Eerste vergrijp, straf en kiezen. Tweede vergrijp al naar gelang nationaliteit die gekozen is.

Niet discriminerend, wel onzinnig en zonder goede reden.
pi_19620364
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Juist wel. Je wilt wetten speciaal voor mensen met nl paspoort en wetten speciaal voor mensen zonder nl paspoort. Nu ken ik je wel langer dan vandaag, dus je onbegrip voor andere mensen dan jezelf ken ik onderhand wel. Maar wees gerust, je bent niet de enige.
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:34:23 #18
3542 Gia
User under construction
pi_19620388
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:24 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet discriminerend, wel onzinnig en zonder goede reden.
Reden is dat het andersom ook zo werkt. Als je je als gast ergens misdraagt, wordt je eerst afgestraft en dan eruit geschopt.
  donderdag 3 juni 2004 @ 17:36:16 #19
3542 Gia
User under construction
pi_19620443
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Juist wel. Je wilt wetten speciaal voor mensen met nl paspoort en wetten speciaal voor mensen zonder nl paspoort. Nu ken ik je wel langer dan vandaag, dus je onbegrip voor andere mensen dan jezelf ken ik onderhand wel. Maar wees gerust, je bent niet de enige.
Hoezo? Ik wil dat alle wetten voor iedereen gelijk zijn.

Eerst straf en dan terug in de maatschappij van je eigen land.

En dat moet voor iedereen gelden.
pi_19620507
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Reden is dat het andersom ook zo werkt. Als je je als gast ergens misdraagt, wordt je eerst afgestraft en dan eruit geschopt.
Wat is dan het motief: omdat zij het doen, doen wij het ook? Vind ik niet echt sterk.
pi_19620528
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee dat wil je niet, je wil verschillende wetten voor mensen met 1 nationaliteit en voor mensen met een dubbele nationaliteit.
pi_19620581
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Eerst straf en dan terug in de maatschappij van je eigen land.

En dat moet voor iedereen gelden.
Waarom spreek je jezelf constant tegen?

Als je ervoor was dat de wet voor iedereen gelijk was had je niet deze BS over het terugkeren naar eigen land geopperd. Hoe kan dat gelijk zijn? NL burgers kunnen blijven, geboren en getogen buitenlanders in NL kunnen oprotten.

Hoe kun je dat met gezond verstand blijven beweren dat het voor iedereen moet gelden?
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:14:07 #23
3542 Gia
User under construction
pi_19621167
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Waarom spreek je jezelf constant tegen?

Als je ervoor was dat de wet voor iedereen gelijk was had je niet deze BS over het terugkeren naar eigen land geopperd. Hoe kan dat gelijk zijn? NL burgers kunnen blijven, geboren en getogen buitenlanders in NL kunnen oprotten.

Hoe kun je dat met gezond verstand blijven beweren dat het voor iedereen moet gelden?
Je komt na de straf terug in de maatschappij van je eigen land. Voor Nederlanders is dat Nederland, voor buitenlanders is dat hun eigen land. Nederlandse burgers worden ook andere landen uitgezet als ze zich misdragen, waarom zouden wij dan gasten die zich misdragen wel tolereren?

En, SCH, niet hullie doen het ook, dus wij ook. Maar gewoon gelijke wetten overal. Ben je crimineel, dan zit je de straf uit in het land waar je het vergrijp pleegde en gaat vervolgens terug in de maatschappij van je eigen land. Dat geldt dan voor Nederlanders in Spanje, maar ook voor Marokkanen in Nederland. Ik zie echt niet in wat daar discriminerend aan is.
pi_19621216
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 18:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Je komt na de straf terug in de maatschappij van je eigen land. Voor Nederlanders is dat Nederland, voor buitenlanders is dat hun eigen land. Nederlandse burgers worden ook andere landen uitgezet als ze zich misdragen, waarom zouden wij dan gasten die zich misdragen wel tolereren?

En, SCH, niet hullie doen het ook, dus wij ook. Maar gewoon gelijke wetten overal. Ben je crimineel, dan zit je de straf uit in het land waar je het vergrijp pleegde en gaat vervolgens terug in de maatschappij van je eigen land. Dat geldt dan voor Nederlanders in Spanje, maar ook voor Marokkanen in Nederland. Ik zie echt niet in wat daar discriminerend aan is.
Het verschil is dat ik niet de Spaanse nationaliteit heb en zij wel de Nederlandse.
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:35:49 #25
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_19621538
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 17:44 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Of je leest er express overheen, of je bent traag van begrip. Mensen met een dubbele nationaliteit worden bij het eerste serieuze vergrijp voor een keuze gesteld. Wat is de toegevoegde waarde van het hebben van twee nationaliteiten? Dat geeft alleen maar aan dat je Nederland niet als volwaardig thuisland beschouwd.

Als je na het volgende vergrijp (wat voor iedere gezond denkend mens een teken moet zijn dat je zo'n persoon liever kwijt dan rijk bent) blijkt dat je hebt gekozen voor een andere nationaliteit dan de Nederlandse, ben je hier niet meer welkom.
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')