abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:51:48 #276
46794 Berkery
Fat bastard
pi_26797818
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:21 schreef belsen het volgende:

De vraag is: moet naast het aantal goed ook de tijd moet meetellen, of dat iedereen die een vraag compleet inleverd het maximum aantal punten moet krijgen.
Ik ben het hier ook wel mee eens. De ervaring leert dat het toch niet zovaak voorkomt dat veel mensen evenveel punten scoren.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:58:01 #277
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_26797934
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:51 schreef Berkery het volgende:

[..]

Ik ben het hier ook wel mee eens. De ervaring leert dat het toch niet zovaak voorkomt dat veel mensen evenveel punten scoren.
Ben je het eens met de vraag?¿
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 12:02:04 #278
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_26798001
Ik heb de OP veranderd van:
quote:
En valt er dan nog wel wat te verdienen dan?

Maar natuurlijk. Er zijn gewoon weer punten te verdelen. De eerste die een puzzel goed heeft, krijgt hiervoor 3 punten, de tweede 2 punten en de derde 1 punt. Aangezien de punten pas in het nieuwe jaar verdeeld worden, houdt dit in dat ze niet meer meetellen voor de eindstand van 2004.
in
quote:
En valt er dan nog wel wat te verdienen dan?

Maar natuurlijk. Er zijn gewoon weer punten te verdelen. Stuur je complete antwoord, dus ook met de deelantwoorden, op. Het meest complete antwoord krijgt namelijk de meeste punten. Voor de winnaar liggen 3 gouden punten klaar, voor de tweede 2 zilveren en voor de nummer 3 toch nog 1 bronzen punt.
Ik kan er erg mee leven dat met de 'nieuwe' regelgeving er meerdere nummers 1, 2 of 3 komen. Als dit tenminste inhoudt dat we geen vragen krijgen waarbij we 20 nummer 1's hebben.

En vergeet ook niet: het gaat om het spel niet om de knikkers.

Laten we er vooral een heel gezellig topic van maken.

Is iedereen het ook eens met deze clausule?
quote:
En hoelang gaat die onzin duren?

Ik stel voor om ervoor te zorgen dat iedereen nog tot vrijdag de 13e mei de tijd heeft om vragen te posten. Dan laten we het topic open tot 27 mei, zodat in het weekend van 18-29 mei de punten kunnen worden verdeeld. Terwijl dit topic loopt, gaat de triviareeks gewoon door.
Of is twee en een halve week te kort (kan ook drie en een halve week)?
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:04:12 #279
23107 dolle_hond
topicverkoper
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:06:25 #280
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_26798094
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:40 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Nou ja, stel dat ik besluit om wel mee te doen deze keer, maar net op het moment dat de vragen worden gepresenteerd zit ik ineens met een hoop werk voor mijn studie (essays e.d.), of ik zit net in een drukke periode. Hoeveel nut heeft het dan om een deadline van een maand of zo te handhaven als degene die het snelst een goede oplossing inlevert toch voorrang krijgt? Niet iedereen heeft evenveel tijd ter beschikking, en alhoewel snelheid uiteraard een belangrijke factor is in het normale topic, heb je die ruime deadline toch voor een bepaalde reden, lijkt me zo.
Mee eensch. En dan nog steeds vanuit de invalshoek om zo veel mogelijk inzendingen te krijgen, niet om iedereen nu zoveel mogelijk punten toe te bedelen.
pi_26798100
helemaal ok!
helaas volgende week geen tijd om een vraag in elkaar te draaien....
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:09:47 #282
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_26798150
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:02 schreef belsen het volgende:
Ik kan er erg mee leven dat met de 'nieuwe' regelgeving er meerdere nummers 1, 2 of 3 komen. Als dit tenminste inhoudt dat we geen vragen krijgen waarbij we 20 nummer 1's hebben.
Lijkt me héél onwaarschijnlijk
quote:
En vergeet ook niet: het gaat om het spel niet om de knikkers.
Daarom juist.
quote:
Laten we er vooral een heel gezellig topic van maken.
Amen
quote:
Is iedereen het ook eens met deze clausule?
Ik wel.
quote:
Of is twee en een halve week te kort (kan ook drie en een halve week)?
Lijkt me lang genoeg, alhoewel we vorige jubileum er nog langer over hebben gedaan...
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 12:15:16 #283
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_26798298
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:06 schreef bartrid het volgende:
helemaal ok!
helaas volgende week geen tijd om een vraag in elkaar te draaien....
Je kunt ook nu alvast je vraag in elkaar zetten, mag je hem melen naar Bigshadow op fokmuziektrivia@hotmail.com...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:15:50 #284
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_26798307
Moeten de antwoorden gepost of gemaild worden? Indien gemaild: waarheen?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:15:51 #285
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26798308
lijkt me prima Belsen, 3 en een halve week is prima en doen we dan zelf onze vragen posten?
en als ik het goed begrepen heb is dus nu eerst de antwoorden en dan de snelheid bij de eindbeoordeling?
Mag je trouwens zelf gradaties aanbrengen in de puntentelling van je eigen vraag?
  Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 12:28:12 #286
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_26798580
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 12:15 schreef peaceman het volgende:
lijkt me prima Belsen, 3 en een halve week is prima en doen we dan zelf onze vragen posten?
Ja, je mag zelf je vragen posten als het topic geopend is. Jij zegt drie en een halve week, dus hij moet nog een week langer; is misschien wel beter. Liever te lang dan te kort.
quote:
en als ik het goed begrepen heb is dus nu eerst de antwoorden en dan de snelheid bij de eindbeoordeling?
Ja, en snelheid met een slag om de arm, het kan mogelijk zijn dat er meerdere nummers 1, 2 of 3 zijn bij een vraag, mits dat niet uit de hand loopt.
quote:
Mag je trouwens zelf gradaties aanbrengen in de puntentelling van je eigen vraag?
  • De beste krijgt 3 punten.
  • De tweede krijgt 2 punten.
  • De derde krijgt 1 punt.

Je kijkt zelf je vraag na, nadat Bigshadow alle gemeelde antwoorden in het topic heeft gepost.

Vergeet ook niet duidelijk en bold in de vraag het emailadres te vermelden:

fokmuziektrivia@hotmail.com
  • Geef angst en haat een stem
    pi_26798622
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 12:15 schreef belsen het volgende:

[..]

Je kunt ook nu alvast je vraag in elkaar zetten, mag je hem melen naar Bigshadow op fokmuziektrivia@hotmail.com...
    En omdat ik toch weinig te doen heb vandaag ga ik er eens over nadenken
    Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
    http://http://llbinc.bandcamp.com/
      zaterdag 7 mei 2005 @ 12:32:23 #288
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_26798663
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 12:28 schreef belsen het volgende:
    ]

• De beste krijgt 3 punten.
  • De tweede krijgt 2 punten.
  • De derde krijgt 1 punt.

Je kijkt zelf je vraag na, nadat Bigshadow alle gemeelde antwoorden in het topic heeft gepost.

Vergeet ook niet duidelijk en bold in de vraag het emailadres te vermelden:

fokmuziektrivia@hotmail.com
  • Oke duidelijk... wat betreft die gradaties in je eigen vraag bedoel ik dit: Ik heb zelf 3 verschillende onderdelen die ik afzonderlijk punten wil toekenne, wat natuurlijk weer leidt tot een eindscore per persoon. Bij de eindscore geldt dan 3, 2 en 1 punt. Maar de 'interne' beoordeling van de vraag, die mag ik toch zelf beoordelen?
      Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 12:34:26 #289
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_26798704
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 12:32 schreef peaceman het volgende:

[..]

Oke duidelijk... wat betreft die gradaties in je eigen vraag bedoel ik dit: Ik heb zelf 3 verschillende onderdelen die ik afzonderlijk punten wil toekenne, wat natuurlijk weer leidt tot een eindscore per persoon. Bij de eindscore geldt dan 3, 2 en 1 punt. Maar de 'interne' beoordeling van de vraag, die mag ik toch zelf beoordelen?
    Eh, ja, maar maak het niet te gek. Zelf maak ik ook (net als in deel 250) twee vragen, met dus ook twee keer een putentelling.
      zaterdag 7 mei 2005 @ 12:40:02 #290
    78707 TheSilentEnigma
    Heldin, bazin, godin.
    pi_26798842
    Ik snap het niet.
    Of wel?

Ik post zelf mijn hele megavetcoolsupergave vraag, maar de antwoorden worden naar foktrivia@hotmail.com gemaild? En hoe krijg ik als vraagstelster dan de antwoorden?
      Moderator zaterdag 7 mei 2005 @ 12:45:15 #291
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_26798949
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 12:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:
    Ik snap het niet.
    Of wel?

Ik post zelf mijn hele megavetcoolsupergave vraag, maar de antwoorden worden naar foktrivia@hotmail.com gemaild?
    Zie je wel dat je hem snapt.
    quote:
    En hoe krijg ik als vraagstelster dan de antwoorden?
    Bigshadow zal bij het sluiten van de markt alle gemailde antwoorden uit de mailbox halen en in het topic posten, dan kun je de vragen zelf nakijken. Snappez vous?
      zaterdag 7 mei 2005 @ 12:52:00 #292
    78707 TheSilentEnigma
    Heldin, bazin, godin.
    pi_26799077
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 12:45 schreef belsen het volgende:

[..]

Zie je wel dat je hem snapt.
    [..]

Bigshadow zal bij het sluiten van de markt alle gemailde antwoorden uit de mailbox halen en in het topic posten, dan kun je de vragen zelf nakijken. Snappez vous?
    Oui, je comprend. Ik kan niet wachten...
      Moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 11:45:47 #293
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_26971179
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 11:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:
    Ik ben eigenlijk wel voordat degene die het eerste instuurt meer punten krijgt. Neem nou mijn vraag: als je maar genoeg geduld hebt kan iedereen de laatste vraag halen, gewoon een kwestie van geduld en alles een keer proberen. Ik vind het niet meer dan logisch dat degenen die snel zijn en dus waarschijnlijk niet gokken, maar weten meer punten zullen krijgen.
    Bij die vragen zou ik dus niet gaan voor meerdere nummers 1.
    quote:
    En ook bij de vraag als die van TSE ben/was ik tegen Neva aan het 'racen' die aangaf ook bijna klaar te zijn met die vraag, dat vind ik wel wat hebben eerlijk gezegd. Als je een beetje extra druk opgelegt krijgt.
    Dat is een vraag waarbij waarschijnlijk niet 15 mensen het totaal correcte antwoord insturen, hierbij zou je meerdere nummers 1 kunnen aanwijzen.
    quote:
    Maar aan de andere kant vind ik 3 puntenontvangers per vraag ook wel weinig. Vooral omdat, als ik bigshadow goed begrijp, dit jublileumtopic veel beter loopt dan vorigen en er dus meer inzendigen zijn. Dan is het lullig als de meesten voor Jan L. hebben ingezonden, wetende dat 't vaste kliekje toch wel completere oplossingen heeft en er met de punten vandoor gaat.

Misschien moeten we dus gewoon de eerste 5 ipv van de eerste 3 punten gaan geven, maar dat zou dan inhouden dat de winnaar 5 punten zou krijgen, dat gaat de verhoudingen natuurlijk helemaal schreef trekken. Een middenweg zou zijn: nr. 1 > 3 punten. nr 2 & nr. 3> 2 punten. nr 4. en nr.5 >1 punt?

Wie schiet?
    Dat zou misschien iets zijn, ware het niet dat de ervaring leert dat op sommige vragen maar een paar mensen een antwoord insturen.

Daarnaast het gaat om het spel en niet om de knikkers.
    pi_26971226
    Dankzij de schoonmaak was dit topic kwijt uit MyAT, dus ik had de discussie niet opgemerkt. Wat ik al eerder zei in CD:

Ik ben eigenlijk wel voordat degene die het eerste instuurt meer punten krijgt. Neem nou mijn vraag: als je maar genoeg geduld hebt kan iedereen de laatste vraag halen, gewoon een kwestie van geduld en alles een keer proberen. Ik vind het niet meer dan logisch dat degenen die snel zijn en dus waarschijnlijk niet gokken, maar weten meer punten zullen krijgen.

En ook bij de vraag als die van TSE ben/was ik tegen Neva aan het 'racen' die aangaf ook bijna klaar te zijn met die vraag, dat vind ik wel wat hebben eerlijk gezegd. Als je een beetje extra druk opgelegt krijgt.

Maar aan de andere kant vind ik 3 puntenontvangers per vraag ook wel weinig. Vooral omdat, als ik bigshadow goed begrijp, dit jublileumtopic veel beter loopt dan vorigen en er dus meer inzendigen zijn. Dan is het lullig als de meesten voor Jan L. hebben ingezonden, wetende dat 't vaste kliekje toch wel completere oplossingen heeft en er met de punten vandoor gaat.

Misschien moeten we dus gewoon de eerste 5 ipv van de eerste 3 punten gaan geven, maar dat zou dan inhouden dat de winnaar 5 punten zou krijgen, dat gaat de verhoudingen natuurlijk helemaal schreef trekken. Een middenweg zou zijn: nr. 1 > 3 punten. nr 2 & nr. 3> 2 punten. nr 4. en nr.5 >1 punt?

Wie schiet?
    Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
      Moderator vrijdag 13 mei 2005 @ 11:47:46 #295
    32436 crew  belsen
    Young, gifted and black
    pi_26971260
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 11:46 schreef Sack_Blabbath het volgende:
    Wie schiet?
    Ik; hier boven.
      vrijdag 13 mei 2005 @ 11:48:24 #296
    73438 Prep2Fight
    Noem me alsjeblieft Tim!
    pi_26971286
    tvp
    Tim's LastFM Charts
    ' I want a easy plateau, some place to rest my head '
      vrijdag 13 mei 2005 @ 11:49:26 #297
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_26971325
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 11:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Wie schiet?
    Kan me volledig vinden in SB zijn punten... EN zoals eerder gezegd: het is toch het eerlijkste dat eerst telt wie de meeste goede antwoorden geeft en dan de snelheid? Want stel dat je 8 mensen met alle goede antwoorden op de vraag hebt.. dan zou je dus 8*3 pnt moeten uitdelen, dat lijkt me een beetje onzin... eerlijker zou zijn dat dan van die 8 de 1e 3 (of 5) op volgorde van inzending hiervan punten zouden krijgen...
    pi_26971381
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 11:45 schreef belsen het volgende:

[..]

Bij die vragen zou ik dus niet gaan voor meerdere nummers 1.
    [..]

Dat is een vraag waarbij waarschijnlijk niet 15 mensen het totaal correcte antwoord insturen, hierbij zou je meerdere nummers 1 kunnen aanwijzen.
    [..]

Dat zou misschien iets zijn, ware het niet dat de ervaring leert dat op sommige vragen maar een paar mensen een antwoord insturen.

Daarnaast het gaat om het spel en niet om de knikkers.
    Zo lijkt 't net alsof je een glazen bol hebt belsen

Maar ik zie je punt(en). Misschien moeten de vragenstellers zelfs anders gewoon beslissen of ze meerdere nummers 1 doen. Afhankelijk van de vraag. Dan wel voordat de knikkers verdeeld worden natuurlijk, om geouwehoer achteraf te voorkomen.
    Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
    pi_26971449
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 11:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Maar ik zie je punt(en). Misschien moeten de vragenstellers zelfs anders gewoon beslissen of ze meerdere nummers 1 doen. Afhankelijk van de vraag. Dan wel voordat de knikkers verdeeld worden natuurlijk, om geouwehoer achteraf te voorkomen.
    Ja, maar Sack:

Dan krijg je wel dat sommigen maar 3 + 2 +1 = 6 punten in totaal gaan uitdelen en anderen met meerdere nummers 1 misschien wel 3 + 3 + 3 + 2 + 1 + 1 + 1 = 14 (of meer natuurlijk). Das ook niet eerlijk
      vrijdag 13 mei 2005 @ 11:53:06 #300
    42816 peaceman
    Peace Man! ofzo...
    pi_26971462
    quote:
    Op vrijdag 13 mei 2005 11:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wordt het niet erg verwarrend als je iedereen zelf laat bepalen of ie meerdere nummers 1 toelaat?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')