Advocaat gaat public enemy no. 1 worden als dit gaat mislukken.quote:'Kluivert en Van Nistelrooy op EK in basis'
3/6/2004 10:56
Patrick Kluivert en Ruud van Nistelrooy vormen in Portugal hét aanvalskoppel, dat vanaf rechts wordt aangestuurd door Andy van der Meyde. Althans, op basis van de verdeling van de EK-rugnummers.
Dick Advocaat stuurde de 23 namen voor het oefenduel met Faerøer als definitieve lijst naar de UEFA. Natuurlijk biedt de verdeling van rugnummers geen garantie voor een basisplaats, maar het is wel een indicatie voor de plannen van de bondscoach op EK.
Op basis van de rugnummers staat Edwin van der Sar zoals verwacht onder de lat. Michael Reiziger en Giovanni van Bronckhorst zijn de backs. Wilfred Bouma staat links in het centrum van de defensie, waarmee Advocaat lijkt te kiezen voor een echte verdediger in plaats van een middenvelder naast Jaap Stam. Want Phillip Cocu heeft met nummer zes een plaats op het middenveld toebedeeld gekregen. Edgar Davids (8) weet zich ook verzekerd van een basisplaats.
Andy van der Meyde (7) en Rafael van der vaart (11) moeten het spitsenkoppel van de flanken ondersteunen. Vooral het basisnummer van de Inter-aanvaller is opvallend, aangezien hij volgens Advocaat een 'rotseizoen' achter de rug heeft.
Het meest opvallend is misschien wel dat Advocaat kiest voor het aanvalskoppel Ruud van Nistelrooy en Patrick Kluivert. Voor Wesley Sneijder (14) en Roy Makaay (12) en Clarence Seedorf (20) is er geen plaats in de basis.
precies, en ook toen was het twijfelachtig of de toen nog jonge spits van Basten mee zou doen, gezien hij een periode daarvoor geblesseerd was. Robben is hetzelfde overkomen en hij wordt de ster van het EK. Let maar op....quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:09 schreef Doc het volgende:
Ach, in 1988 werder ook met de verkeerde spits begonnen ...
In voetbal gaat het nog steeds om scoren... Zonder te scoren kun je niet winnen, namelijkquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:19 schreef Spideyman het volgende:
Als er één vleugelspits verdient om in de basis te staan is het Arjen Robben, die beheerst het mannetje voorbijspelen en daar gaat het in het voetbal om.
als mascotte jaquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:30 schreef JohnDDD het volgende:
wesley op de bank? :s
Hij kent de zwakheden van Kahnquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:52 schreef FritsVanEgters het volgende:
Makaay hoort er zeker in, en al helemaal tegen de Duitsers. Als ze in één land tegen hem op kijken dan is het daar wel.
V Hooydonk schiet ook niet op....quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:39 schreef Smoonshine het volgende:
Ik vind het een beetje vreemd dat Advocaat het nog weer probeert. v.Nistelrooij en Kluivert zijn allebei spelers die alleen als centrumspits het best functioneren. Net als Makaay trouwens. Zet er dan een v.Hooijdonk of vd Vaart omheen. v.Hooijdonk heeft het voordeel dat hij altijd aanspeelbaar en erg balvast is. Vd Vaart is dan weer wat technischer. Je zou dan per wedstrijd moeten bekijken wat het best is. Maar niet v.Nistelrooij EN Kluivert in een team. of een ander systeem met 2 centrum spitsen.
Nee, volgens mij hoeven we niet te veel af te gaan op de nummers.quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:40 schreef Noca het volgende:
Ik denk niet dat het op rugnummer gaat hoor, dat lijkt me tenminste erg sterk..
Foutje kluivert 9 en van the man 10. Weet niet waarom maar kluivert had altijd nummer 10 en laatste wedstrijd tegen faroer had hij opeens 9quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:13 schreef JaWi het volgende:
Rugnummer
1. Edwin van der Sar
2. Michael Reiziger
3. Jaap Stam
4. Wilfred Bouma
5. Giovanni van Bronckhorst
6. Phillip Cocu
7. Andy van der Meyde
8. Edgar Davids
9. Ruud van Nistelrooy
10. Patrick Kluivert
11. Rafael van der Vaart
12. Roy Makaay
13. Sander Westerveld
14. Wesley Sneijder
15. Frank de Boer
16. Marc Overmars
17. Pierre van Hooijdonk
18. John Heitinga
19. Arjen Robben
20. Clarence Seedorf
21. Paul Bosvelt
22. Boudewijn Zenden
23. Ronald Waterreus
2 de helft hadden de a elftal mensen die gasten kapot gespeeld dus lekker makkelijk voor b elftal lijkt mequote:Op donderdag 3 juni 2004 14:57 schreef the_undertaker het volgende:
nou 1e helft vs 2e helft tegen Faraoer (whatever) wereld van verschil.
Advocaat heeft echt poep in zijn ogen en oren geloof ik :/
De basis bij de Engelsen en Italianen speelt gewoon met 1 t/m 11quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:46 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Nee, volgens mij hoeven we niet te veel af te gaan op de nummers.
Is dit een serieuze opstelling? Tegen Tsjechië ook enzo??quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:53 schreef Barca het volgende:
Ik zeg je als Dikkie Dick niet met de volgende 11 begint en niet de volgende wissels toepast hij dik gaat verliezen en zo weer thuis zit!
Van der Sar,
Reiziger, Heitinga, Van Bronckhorst,
Seedorf, Cocu, Davids,
Sneijder,
Overmars, Makaay, Robben
Invallers: rust: Van der Vaart voor Robben, Kluivert voor Overmars, later Van Hooijdonk voor Makaay
Zeker serieus! Ik ben geen American Nightmare.quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:57 schreef Minisuisse het volgende:
[..]
Is dit een serieuze opstelling? Tegen Tsjechië ook enzo??![]()
Als je nu al weet dat je in de rust gaat wisselen, kan je toch ook gelijk met die spelers beginnen of niet?quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:53 schreef Barca het volgende:
Ik zeg je als Dikkie Dick niet met de volgende 11 begint en niet de volgende wissels toepast hij dik gaat verliezen en zo weer thuis zit!
Van der Sar,
Seedorf, Cocu, Davids,
Sneijder,
Overmars, Makaay, Robben
Invallers: rust: Van der Vaart voor Robben, Kluivert voor Overmars, later Van Hooijdonk voor Makaay
Nee ... want die vleugelspelers moeten in de eerste helft ruimte creëren of acties maken. Zo kan er door het midden worden aangevallen. De verdediging zal dan mogelijk overtredingen moeten maken. Voor Kluivert en Van Hooijdonk is het dan lekkerder spelen in de 2e helft. Makaay ook, eerste kwartier na rust.quote:Op donderdag 3 juni 2004 20:57 schreef vluggejapie het volgende:
[..]
Als je nu al weet dat je in de rust gaat wisselen, kan je toch ook gelijk met die spelers beginnen of niet?
quote:Van der Vaart krijgt nummer 11
Zeist, 3 juni 2004
Bondscoach Dick Advocaat heeft de rugnummers voor het Europees kampioenschap bekendgemaakt. Rafael van der Vaart is de enige Ajacied die een 'basisnummer' kreeg toebedeeld. De aanvoerder van Ajax moet het doen met nummer 11.
Het nummer 10, waarmee Rafael van der Vaart bij Ajax speelt, is in Oranje gereserveerd voor Ruud van Nistelrooy.
Johnny Heitinga speelt met nummer 18, terwijl zijn concurrent voor de rechtsbackpositie Michael Reiziger het shirt met nummer 2 krijgt uitgereikt. Wesley Sneijder heeft het genoegen met nummer 14 te mogen voetballen.
De nummering is als volgt:
Doel: Edwin van der Sar (Fulham, 1), Ronald Waterreus (PSV, 23), Sander Westerveld (Real Sociedad, 13).
Verdediging: Frank de Boer (Glasgow Rangers, 15), Wilfred Bouma (PSV, 4), Giovanni van Bronckhorst (Barcelona, 5), Johnny Heitinga (Ajax, 18), Michael Reiziger (Barcelona, 2), Jaap Stam (Lazio Roma, 3).
Middenveld: Paul Bosvelt (Manchester City, 21), Phillip Cocu (Barcelona, 6), Edgar Davids (Barcelona, 8), Clarence Seedorf (AC Milan, 20), Wesley Sneijder (Ajax, 14), Rafael van der Vaart (Ajax, 11), Boudewijn Zenden (Middlesbrough, 22).
Aanval: Pierre van Hooijdonk (Fenerbahce, 17), Patrick Kluivert (Barcelona, 9), Roy Makaay (Bayern München, 12), Andy van der Meyde (Internazionale, 7), Ruud van Nistelrooy (Manchester United, 10), Marc Overmars (Barcelona, 16), Arjen Robben (PSV, 19).
hij kan goed voetballen,maar hij heeft weinig gespeeltquote:Op donderdag 3 juni 2004 12:07 schreef TheGHunter het volgende:
En dan ook nog vd Meyde willen opstellen![]()
vriendjespolitiekquote:Op vrijdag 4 juni 2004 03:16 schreef OreO het volgende:
Overmars moet er gewoon in.....
en kluivert eruit! wat heeft Dick toch met die kluivert...
quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:53 schreef Barca het volgende:
Van der Sar,
Seedorf, Cocu, Davids,
Sneijder,
Overmars, Makaay, Robben
Geen Stam? Ik zou toch met vier verdedigers spelen hoor.quote:Op donderdag 3 juni 2004 19:53 schreef Barca het volgende:
Van der Sar,
Seedorf, Cocu, Davids,
Sneijder,
Overmars, Makaay, Robben
Nieuwe opstelling 4 - 3 - 3:quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Geen Stam? Ik zou toch met vier verdedigers spelen hoor.
Goh, dus wel Frank de Boer en geen Stam, verrassend.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:29 schreef Barca het volgende:
[..]
Nieuwe opstelling 4 - 3 - 3:
Van der Sar
Reiziger, Heitinga, De Boer, Van Bronckhorst
Sneijder, Cocu (want Seedorf is niet fit), Davids
Kluivert, Makaay, Van der Vaart
Nee, geen Stam!
Ik zit vol verrassingenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:02 schreef hoM3r het volgende:
[..]
Goh, dus wel Frank de Boer en geen Stam, verrassend.
als jij bondscoach zou worden dan verloor NL nog Andorraquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:25 schreef Barca het volgende:
[..]
Ik zit vol verrassingenGezien het spelbeeld niet verrassend.
jij hebt hier helemaal geen verstand van ga maar na andere topicquote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:29 schreef Barca het volgende:
[..]
Van der Sar
Nee, geen Stam!
We zitten in EK hoor, niet in ONZ.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:29 schreef Barca het volgende:
[..]
Van der Sar
Nee, geen Stam!
Die fout maken we altijd. Spelen met 4 verdedigers is heel belangrijk, maar niet tegen verdedigende ploegen. Het is al duidelijk dat Duitsland zich zal gaan ingraven en gaat spelen op de counter, dus in dat geval moeten we 3 betrouwbare verdedigers hebben met voldoende snelheid en de rest hebben we nodig om de duitse verdediging te breken.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:47 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Geen Stam? Ik zou toch met vier verdedigers spelen hoor.
Internationaal voetbal wordt beslist op het middenveld. Dus liever 3 verdedigers en 4 middenvelders. En bij landen met 1 spits spelen met 2 verdedigers.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 15:08 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Die fout maken we altijd. Spelen met 4 verdedigers is heel belangrijk, maar niet tegen verdedigende ploegen. Het is al duidelijk dat Duitsland zich zal gaan ingraven en gaat spelen op de counter, dus in dat geval moeten we 3 betrouwbare verdedigers hebben met voldoende snelheid en de rest hebben we nodig om de duitse verdediging te breken.
Mijn opstelling tegen Duitsland:
Makaay
Overmars Kluivert v.d. Meyde
Vd Vaart Sneijder
Davids
Zenden Stam Heitinga
v.d. Sar
Wissels: Bosvelt voor Heitinga, Robben voor Overmars, Van Nistelrooij voor Kluivert (kunnen Makaay en Van Nistelrooij eventueel ook naast elkaar spelen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |