Het gaat er niet om of het goed is of niet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:46 schreef vdo28 het volgende:
Het gaat om je stofwisseling en de vertering van eten.
En op een lege maag zoveel vette voeding is niet erg goed te noemen....
Als je na achten nog gaat eten dan zet je lichaam het niet meer om in energie maar in reservestoffen daarom ben ik het niet met je eens, op het ene moment van de dag reageert je lichaam anders oop voedseldanop een anderquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:38 schreef HTT-Thalan het volgende:
We hadden het hier op het werk toevallig net over katers. En over je ochtend-na-de-drank gewoontes. 1 van de mijne is dat cola drinken, voor vocht en cafeine. Nu weet ik heus wel dat je in zo'n geval beter water kan drinken.
Nu beweert/gelooft mijn collegaatje hier echter dat je sommige dingen maar beter niet smorgens kan eten/drinken, omdat het slecht zou zijn.
Naar mijn idee maakt het echt niet uit wanneer je iets eet. Een hamburger is smorgens toch niet slechter of minder slecht voor je gezondheid als savonds? en Rauwkost en Yoghurt zijn smorgens toch niet beter voor je dan savonds?
Volgens mij is de bevatting over wat je smorgens al of niet 'kan' eten, meer een maatschappelijk iets dan een gezondheidskwestie, afzonderlijk van het feit dat je natuurlijk iets binnen moet krijgen om je stofwisseling 'op te starten' na het slapen.
Wat vinden jullie daarvan?
Kippers!!quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:42 schreef Roellio het volgende:
Black pudding.
That's the spirit!quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:08 schreef MrMoon het volgende:
of het moet op latere leeftijd komen nou ja dan merk ik het wel
Dat komt doordat je lichaam behoefte heeft aan zout....quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:37 schreef Deetch het volgende:
Na een zuipfest heb ik de volgende ochtend helemaal geen zin in gezond eten. Mijn lichaam wil dan vette frikandllen en een gebakken ei met gesmolten kaas.
Melk met een bruine boterham met kaas word dan ook niet door mijn lichaam geaccepteerd en resulteerd in een brakheid tot de volgende dag terwijl een vette hap mij weer helemaal op peil brengt voor het einde van de middag.
Misschien is het wel slecht voor je maar ik voel me er beter bij en dat is belangrijker in mijn ogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |