abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19610045
We hadden het hier op het werk toevallig net over katers. En over je ochtend-na-de-drank gewoontes. 1 van de mijne is dat cola drinken, voor vocht en cafeine. Nu weet ik heus wel dat je in zo'n geval beter water kan drinken.

Nu beweert/gelooft mijn collegaatje hier echter dat je sommige dingen maar beter niet smorgens kan eten/drinken, omdat het slecht zou zijn.

Naar mijn idee maakt het echt niet uit wanneer je iets eet. Een hamburger is smorgens toch niet slechter of minder slecht voor je gezondheid als savonds? en Rauwkost en Yoghurt zijn smorgens toch niet beter voor je dan savonds?

Volgens mij is de bevatting over wat je smorgens al of niet 'kan' eten, meer een maatschappelijk iets dan een gezondheidskwestie, afzonderlijk van het feit dat je natuurlijk iets binnen moet krijgen om je stofwisseling 'op te starten' na het slapen.

Wat vinden jullie daarvan?
Methylfenidaathydrochloride
Laptop kopen?
KnuttiewuttieBaggersluttie O+
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:40:20 #2
58637 Henrique
It's a Queen...
pi_19610077
Ben het met je eens. Dat wij hier in Nederland niet verder komen dan een boterham ofzo.
Andere landen wordt 'warm' ontbeten. Eieren, bacon, worstjes, bloedworst en aardappelkoekjes en natuurlijk witte bonen in tomatensaus.
Of een licht verteerbaar rijstgerecht?
It's my humble opinion that I'm always right!
Mijn weblog
pi_19610095
Een bak kwark na het sporten is beter dan daarvoor omdat eiwitten dan beter opgenomen worden. En een vette hamburger op een lege maag zorgt misschien voor meer verteringsproblemen dan een bruine boterham. Maar om het slecht te noemen gaat wel erg ver ja.
pi_19610124
Black pudding.
pi_19610163
Sommige dingen vallen niet zo goed op een nuchtere maag. Maar ik hou me er verder ook niet echt mee bezig.
pi_19610208
Het gaat om je stofwisseling en de vertering van eten.
En op een lege maag zoveel vette voeding is niet erg goed te noemen....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:48:20 #7
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_19610233
Cola drinken voor vocht is sowieso niet zo goed. Cafeïne drijft vocht af en suiker is ook niet zo best voor je ...
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_19610259
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:46 schreef vdo28 het volgende:
Het gaat om je stofwisseling en de vertering van eten.
En op een lege maag zoveel vette voeding is niet erg goed te noemen....
Het gaat er niet om of het goed is of niet.
maar of het slecht is.
pi_19610268
Je ontbijt moet je de energie leveren voor de komende dag, dus dan kun je beter een gezond ontbijt nuttigen.....
Warm eten kun je het best tussen de middag doen omdat je eten dan word verteerd tijdens de rest van de dag. Als je s'avonds warm eet (doe ik ook gewoon) kan je eten niet meer verteren voor het slapen gaan wat niet erg goed is. (ook niet erg slecht)
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:51:45 #10
16630 Sike
Nachtvlinder
pi_19610300
Je lichaam geeft waarschijnlijk vanzelf wel aan als je teveel "slecht" eet
's nachts werkt ut beter
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:52:32 #11
58637 Henrique
It's a Queen...
pi_19610321
Ik geloof niet dat het slecht is. Je ziet dat het enorm cultuur bepaald is hoe de maaltijden eruit zien. Nederlanders pakken het nog steeds Calvinistisch aan met een boterhammetje als ontbijt, een boterhammetje voor de lunch en agv als avond eten.
It's my humble opinion that I'm always right!
Mijn weblog
pi_19610450
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:38 schreef HTT-Thalan het volgende:
We hadden het hier op het werk toevallig net over katers. En over je ochtend-na-de-drank gewoontes. 1 van de mijne is dat cola drinken, voor vocht en cafeine. Nu weet ik heus wel dat je in zo'n geval beter water kan drinken.

Nu beweert/gelooft mijn collegaatje hier echter dat je sommige dingen maar beter niet smorgens kan eten/drinken, omdat het slecht zou zijn.

Naar mijn idee maakt het echt niet uit wanneer je iets eet. Een hamburger is smorgens toch niet slechter of minder slecht voor je gezondheid als savonds? en Rauwkost en Yoghurt zijn smorgens toch niet beter voor je dan savonds?

Volgens mij is de bevatting over wat je smorgens al of niet 'kan' eten, meer een maatschappelijk iets dan een gezondheidskwestie, afzonderlijk van het feit dat je natuurlijk iets binnen moet krijgen om je stofwisseling 'op te starten' na het slapen.

Wat vinden jullie daarvan?
Als je na achten nog gaat eten dan zet je lichaam het niet meer om in energie maar in reservestoffen daarom ben ik het niet met je eens, op het ene moment van de dag reageert je lichaam anders oop voedseldanop een ander
pi_19610471
pi_19610653
ach ik ontbijt nooit, sla vaak de lunch over en eet wel gewoon altijd warm. Er wordt altijd gezegd dat het heel slecht is, maar ik doe het al jaren en heb er echt nog nooit wat van gemerkt. Nooit ziek ofzo dus het valt allemaal wel wat mee denk ik of het moet op latere leeftijd komen nou ja dan merk ik het wel
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_19610901
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:42 schreef Roellio het volgende:
Black pudding.
Kippers!!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_19610919
Voedsel heeft pas (kwa vitamine deficienties) een werking na zeker 5 a 10 jaar.
Dus MrMoon als ik jou was zou ik je leefstijl wel aanpassen. Anders kom je er vanzelf achter....
pi_19610951
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 11:08 schreef MrMoon het volgende:
of het moet op latere leeftijd komen nou ja dan merk ik het wel
That's the spirit!
"Yeah, when I think of Maureen, I think of two things... asphalt ... and trouble."
pi_19610999
En dan later gaan lopen zeiken dat ze een of andere ziekte hebben opgelopen.....
Het is allang bewezen dat 30% van de kankergevallen veroorzaakt word door een slecht voedingspatroon.
Ook is bewezen dat je kans op genezing veel groter is als je altijd redelijk gezond gegeten hebt.
Daar hoef je echt geen heilige voor te wezen...
pi_19611019
laten we er voor de grap eens vanuit gaan dat het meeste wat we tegenwoordig eten slecht is.
i remember it well the first time that i saw
your head ‘round the door 'cause mine stopped working
i remember it well there was wet in your hair
you were stood in the stair and time stopped moving (Damien Rice)
pi_19611165
Smorgens moet de stofwisseling nog op gang komen, dus kun je sochtends beter iets lichters eten.
Is dat zo moeilijk te bedenken
  donderdag 3 juni 2004 @ 11:35:29 #21
15285 _oxygen_
Druk Druk Druk
pi_19611337
Vooral drinken maar eten maakt volgens mij niet zoveel uit.. als het maar zorgt dat je darmen opgang komen
Bizar.. (bit dyslectische)
pi_19611346
Als ik om 6 op moet om te werken bak ik ook wel eens een hamburger, anders heb je om 11 weer honger
Prins Carnaval Amsterdam-Noord 2005, hoe triest het ook klinkt
pi_19611385
Na een zuipfest heb ik de volgende ochtend helemaal geen zin in gezond eten. Mijn lichaam wil dan vette frikandllen en een gebakken ei met gesmolten kaas.
Melk met een bruine boterham met kaas word dan ook niet door mijn lichaam geaccepteerd en resulteerd in een brakheid tot de volgende dag terwijl een vette hap mij weer helemaal op peil brengt voor het einde van de middag.
Misschien is het wel slecht voor je maar ik voel me er beter bij en dat is belangrijker in mijn ogen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_19611818
Ik ook bijna nooit iets na een kater. Gewoon rond een uurtje of 4 a 5 twee biertjes drinken en je kater is zo goed als weg
O+ BlaBlub O+
pi_19611920
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 11:37 schreef Deetch het volgende:
Na een zuipfest heb ik de volgende ochtend helemaal geen zin in gezond eten. Mijn lichaam wil dan vette frikandllen en een gebakken ei met gesmolten kaas.
Melk met een bruine boterham met kaas word dan ook niet door mijn lichaam geaccepteerd en resulteerd in een brakheid tot de volgende dag terwijl een vette hap mij weer helemaal op peil brengt voor het einde van de middag.
Misschien is het wel slecht voor je maar ik voel me er beter bij en dat is belangrijker in mijn ogen.
Dat komt doordat je lichaam behoefte heeft aan zout....
Daarom heb je na een avondje stappen ook zin in vet eten...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')