En nu ga ik (toch) iets snel vertellen. Misschien is het gedurende mijn post-verleden een klein beetje opgevallen dat ik een moment heb gehad, een sterk moment dat ik het niet meer zag zitten. Ik voelde me eenzaam, verward, in de steek gelaten, het was zomervakantie, niet op vakantie gegaan (geen geld etc) en ik lag alleen in bed op zaterdagavond/nacht, ergens eigen keuze, en ook veel gebeurd etc. Ik was een beetje aan het denken van dat het allemaal zo klote was en ik voelde me echt intens verlaten en eenzaam en alles was zo stil. Als een mens zo kan lijden, dan lijkt het wel of op een gegeven moment hij niet verder kan lijden. Want ik weet niet hoe het precies begon en waarmee of het nou door de beseffenis kwam dat ik (wie is ik?) zo aan het lijden was of dat het teveel werd.
Toen begon de kundalini dus. Laat ik dat woord maar even niet meer gebruiken, want staat zo onduidelijk. Het ergste of mooiste en raarste wat mij overkwam was dat ik op een gegeven moment niet meer denken kon. Ik voelde mezelf als het ware eruit gaan. Nou had ik daarvoor al iets met geluiden, harde geluiden die op mij afkwamen en 's ochtends vogels die ik bijzonder mooi hoorde fluiten elke keer hard voor mijn raam (dat was meer daarna). Dus of het nou een soort uittreding is geweest, kundalini etc, ik weet het allemaal niet. Wat ik wel weet is dat toen mijn lijden in één keer voorbij was, dat ik iets heb begrepen van het lichaam/geest concept en dat mijn gedachtes een loopje met mij namen, dat mijn ziel misschien (?) onder de gedachtes zat en dat ik niet mijn gedachtes ben, maar dat ik veel meer ben, alles ben. Dat ik gewoon ben.
Naja, moeilijk uit te leggen dit, vooral het gevoel enzo wat me overkwam. Maargoed, ik vond het soms gewoon best raar worden (beetje engig ook, bang om de controle kwijt te raken denk), want ik merkte dat ik opzwolg en mijn gedachtes elke keer kwijt raakte en dat beangstigde mij wat. Tja, wat is de mens eigenlijk gefocused op zijn gedachtes wat dat betreft besef ik me nu, wat een zgn steunpilaar eigenlijk. Zonder onze gedachtes worden we maar bang, want wie zijn we dan? Ik wist zowaar niet wat ik moest voelen. Was ik lichaam, was ik erbuiten, ik voelde beetje om- en om beiden. En die gedachtes bleven maar weggaan, ik raakte ze constant kwijt. Ik denk nu dat ik daarvoor al bij ontspanning daarom geregeld die harde geluiden die op mij afkwamen zo hard hoorde (tot in mijn hersens aan toe).
Mijn hoofd was ook een aparte gebeurtenis nog, damn het is alweer maanden geleden, het ergste dan, maar als ik eraan terugdenk tjee. Naja, wat ik wou zeggen is dat ik mij zo intens gelukkig voelde daarna en op de momenten zelf (vooral het hoofdgebeuren), ondanks dat verlies van controle lichaam/geest of gedachtes (?) af en toe. Ik heb nog in de spiegel een keer gekeken en toen zag ik mezelf pas echt, al zag ik er anders uit, intens gelukkig dus, stralend etc. Het klinkt een beetje maf allemaal eigenlijk. Naja sindsdien gebeurde er weer van alles en ben ik ook automatisch wat veranderd denk, naja weet wel zeker eigenlijk. Al ben ik nu en nog steeds hetzelfde, maar misschien met wat meer erbij ofzo. Goed, ik stond erg open en nu gewoon wat meer bij mezelf, als stond ik dat toen ook misschien, ach, ik weet het wat dat betreft ook allemaal niet zo goed. Maargoed, wat ik wil zeggen is, dat ik eigenlijk best een nuchtere miep kan zijn, maar dat vooral toen alles even op zijn kop stond, over overweldigend gesproken. Maar mijn lijden was wel weg en hoe.
Nog een keer daarna kwam weer een sterk gevoel van lijden/verdriet, ik denk oa door de gebeurtenissen die volgde, het er niet met iedereen vrij-uit over kunnen praten (wel willen, maar klonk te zweverig enzo) en ik voelde gewoon heel veel. Ik was op visite bij mijn ouders gegaan en voelde het al aankomen. Ben na de afwas naar boven gegaan, deur op slot en op mijn ouders bed gaan liggen. Zij hebben voor het bed zowat alleen maar raam met uitzicht op de wolken. En zodra ik dus lag, barstte ik in tranen uit. (wat een zielig verhaal he
![]()
). Nou nu komt het hoor, dit gaat te raar voor woorden klinken, oh jee. Ik keek dus naar wolken, was zowat helemaal bewolkt en ze bewogen, je hebt weleens van die wolk-dagen, wat kanten op. Op een gegeven moment verzwolg ik er (wat) in.
Naja, om een lang verhaal kort te maken, de wolken braken open daar waar ik naar keek en wat hoopte en misschien zelfs ja, dat dacht en hoe cliché, het zonnetje kwam er tussendoor. Deze dingen zijn het moeilijkst uit te leggen, vind ik. Want hoe hij er tussendoor kwam, was gewoon zo bijzonder mooi en met kracht leek wel. Ok, hartstikke mooi en ik was er stil van, tranen waren al wat verdwenen, al kwamen die bijna nu opzetten door de mooiheid van dit alles. Dus ik bleef nog wat liggen.
Dit punt echter wat nu komt had ik zoiets van: 'ok, nou weet/besef ik het wel
![]()
.' Ik concentreerde me wat op de wolken, naja eigenlijk ging ik er automatisch wat in op, vooruit, het was alsof ik in de wolken zat. Wat er toen gebeurde, de wolken gingen over mijn ouders woning heen en elke keer als ik ze erover heen zag gaan (of voelde), voelde ik het van binnen. Ik voelde wanneer ze, ondanks dat ik ze (door het dak) niet zag, over mij heen kwamen. Dit heeft een tijdje zo geduurd en een tijd lang heb ik dit gevoeld. Ik was overrompeld door dit alles. Nee fout, ik was niet overrompeld, ik was gelukkig. Ik had vertrouwen in de kosmos gekregen
![]()
. Dat was het en ben weer doodnormaal (maar vele malen gelukkiger als dan toen ik naar boven ging) naar beneden gegaan. Vreemd allemaal eigenlijk hé
![]()
.
nou het is toch weer langer geworden dan mijn bedoeling was
, de ziel-connectie moet ik nog wat meer uitdokteren in dit alles, is me nog niet helemaal duidelijk misschien -edit- heb het toch maar iets ingekort.