abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19746816
Cursusje begrijpend luisteren voor Ahali dan maar?

- "Hallo mevrouw Ahali, hoe maakt u het?"
- "Wat? Zou je willen dat ik dood was?"
-
- "O, en nu noem je me ook nog een dom zwart schaap"
-
- "Ik heb mijn pepperspray niet bij me, maar hier heb je een mes. Pak aan en doe alsof je me wilt neersteken.. Hier, als je zo stoer bent, steek me dan maar neer met deze mes"
- "U bent niet goed bij uw hoofd. Dag mevrouw"

Ik vind het jammer voor de mensen die haar zo'n zielige, door moslims onderdrukte, allochtone vrouw vonden en dus op haar hebben gestemd. Ik hoop dat zij hun stem de volgende keer niet direct de vuilnisbak in gooien.
pi_19747170
De leugens zullen 1 voor 1 naar boven komen en uiteindelijk staat dat mens moederziel alleen omdat z eiedereen heeft lopen naaien
pi_19747575
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:14 schreef Chadi het volgende:
De leugens zullen 1 voor 1 naar boven komen en uiteindelijk staat dat mens moederziel alleen omdat z eiedereen heeft lopen naaien
Ik vind het een beetje goedkoop om haar als leugenaar af te schilderen, daar is immers totaal geen bewijs voor, hoogstens een insenuatie op basis van heer verleden.
Alle moslims smullen weer van het feit dat dit verhaal misschien niet helemaal waar is. Erg dom en stiigmatiserend gedrag!
Yeah baby Yeah!
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:35:50 #204
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19747603
...en rara waarom ze geen aangifte doet...
pi_19747628
rara waarom die jongen het ontkent
je had verwacht dat hij openlijk een en ander zou toegeven
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:38:55 #206
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19747681
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Alle moslims smullen weer van het feit dat dit verhaal misschien niet helemaal waar is. Erg dom en stiigmatiserend gedrag!
Niet alleen moslims, ik ook.

Ze roept het trouwens over zichzelf af.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel!
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:44:12 #207
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19747799
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:36 schreef milagro het volgende:
rara waarom die jongen het ontkent
je had verwacht dat hij openlijk een en ander zou toegeven
Ja alles spreekt ook in zijn nadeel:

- hij zoekt nu de publiciteit
- een blanke moslim (volgens Hirsi Ali, hijzelf zegt dat hij zonder geloof is)
- een student geschiedenis (wat mogelijke verklaring geeft voor zijn verhaal, woordgebruik en kennis)
- hij is anti-geweld (makkelijk te checken in zijn omgeving)

We zien het wel. Hoe dit verder gaat. Natuurlijk geeft ze het niet toe en natuurlijk zegt haar vriendin dat het zo is.
  woensdag 9 juni 2004 @ 10:46:41 #208
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19747852
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:35 schreef Nyrem het volgende:
...en rara waarom ze geen aangifte doet...
oeh ik lees net dat het 'niet mogelijk is' om aangifte te doen...

okee...aha...
pi_19747867
Het volledige artikel zoals vanmorgen in het AD verschenen
quote:
9-06-2004

'Ik heb Hirsi Ali niet bedreigd'
Van een onzer verslaggevers

De student die volgens VVD-Kamerlid Hirsi Ali haar met de dood heeft bedreigd, ontkent dat hij dat heeft gedaan. Volgens de 21-jarige Tilburger, die niet met zijn naam in de krant wil, verdraait Hirsi Ali de zaak.

De student geschiedenis zegt erg te zijn geschrokken van de ophef.

Ayaan Hirsi Ali schreef onlangs in haar column in deze krant over een jongen die haar op 27 mei in het Haagse café Dudok met de dood had bedreigd. Zij zou hem haar tafelmes hebben aangeboden om de daad bij het woord te voegen.

Volgens de politica weigerde haar belager het mes aan te nemen uit angst de gevangenis in te gaan. Maar de student zegt dat hij het mes niet aanpakte omdat hij pacifistisch is. ,,Ik wil Hirsi Ali niet dood hebben. Ik ben tegen alle vormen van geweld en dat heb ik ook tegen haar gezegd.''

De student zou alleen hebben gezegd dat hij 'het jammer vond dat ze haar ongelukkige jeugd misbruikte om de hele moslimcultuur zwart te maken' en dat hij hoopte dat Hirsi Ali uit de Nederlandse politiek zou verdwijnen. Toen het Kamerlid hem het mes aanreikte, stond hij perplex. ,,Ik dacht dat ze een morbide grapje maakte.''

In haar column van 3 juni zegt het VVD-Kamerlid dat de student hoopte dat de moedjahedien haar zouden ‘pakken en doodmaken'. Zij vermoedt zij dat de student tot de islam is bekeerd. De Tilburger ontkent dat. Ook zegt hij geen Arabische woorden als moedjahedien en inshallah of andere verwijzingen naar de islam in de mond te hebben genomen. Hij denkt dat Hirsi Ali dit heeft verzonnen.

Hirsi Ali toont zich verbaasd over de ontkenning van de student. ,,Ik denk dat hij erg is geschrokken van zijn handelen en dat hij zich wil onttrekken aan de gevolgen. Ik sta volledig achter mijn column. Hij heeft mij wel degelijk dood gewenst.'' Hirsi Ali zegt ook dat ze nog steeds onder de indruk is van het verschil tussen het vriendelijke voorkomen van de man en zijn agressieve opmerkingen. ,,Hij was erg beleefd, sprak mij aan met u.''

Het Kamerlid verbaast zich erg over de perfecte uitspraak van de Arabische woorden moedjahedien en inshallah door de Tilburger. ,,Het gleed zo makkelijk van zijn tong. Hij zou niet moeten ontkennen dat hij geen Arabisch heeft gesproken, hij zou trots moeten zijn op zijn uitspraak.''

Het VVD-Kamerlid heeft inmiddels te horen gekregen dat juridische vervolging van de student niet mogelijk is. Ze ziet af van aangifte. De vrouw die tijdens de confrontatie aan de tafel van Hirsi Ali zat, bevestigt de lezing van de AD-columniste.
Bron: AD
PE#1
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 10:52:13 #210
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19747970
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:47 schreef convinced het volgende:
Het volledige artikel zoals vanmorgen in het AD verschenen
[..]

Bron: AD
Merkwaardig. Ook vreemd dat die jongen daar nu pas mee komt. Als er gelijk aangifte was gedaan door Hirsi (en door de jongen), dan was het verhaal nu niet een eigen AD-leven gaan leiden.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_19748371
Aangifte doen is niet mogelijk en dus moet ze er wel vanaf zien.
Zij heeft overigens een getuige die haar verhaal bevestigt.
De student was blijkbaar alleen want niemand kan zijn versie bevestigen.
pi_19748474
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 09:06 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik betwijfel of ze dat hier heb je een mes gebeuren uberhaupt heeft gezegd. Dr bewaking heeft er iig ook nis van mee gekregen. Ali heeft al vaker laten merken dat ze geestelijk ergens rond de 13 is blijven steken, en dacht misschien dat het stoer was om met zo'n verhaal weer in de media te komen.
In het stuk dat je hiervoor postte, staat "de jongen weigerde". Daar leid ik uit af dat het mesverhaal wel waar is. Of heb ik dat verkeerd?
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 11:11:55 #213
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19748475
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:08 schreef milagro het volgende:
Aangifte doen is niet mogelijk en dus moet ze er wel vanaf zien.
Zij heeft overigens een getuige die haar verhaal bevestigt.
De student was blijkbaar alleen want niemand kan zijn versie bevestigen.
Geen aangifte? Waarom niet? Ali is onheus bejegend/bedreigd en die knul kan aangifte doen van laster en smaad. Als beide partijen ook vinden dat aangifte geen optie is, dan moeten ze onmiddellijk hun mond houden. Laat ze met elkaar daten of zo.
pi_19748636
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:11 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

In het stuk dat je hiervoor postte, staat "de jongen weigerde". Daar leid ik uit af dat het mesverhaal wel waar is. Of heb ik dat verkeerd?
Daaruit kun je hooguit afleiden dat zij het mes aanbood dus.
Niet dat hij er op zinspeelde.
pi_19748640
Hirsi Ali is gewoon niet zo geschikt als columniste.
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:23:10 #216
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19748819
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:11 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Geen aangifte? Waarom niet? Ali is onheus bejegend/bedreigd en die knul kan aangifte doen van laster en smaad.
Dat betwijfel ik eigenlijk. De jongen is niet bij naam, met foto, of op welke manier dan ook herkenbaar voor derden genoemd, tenminste zover ik weet. Heb de column zelf niet gelezen.
Krekker is de bom!
  † In Memoriam † woensdag 9 juni 2004 @ 11:25:16 #217
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19748870
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:23 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik eigenlijk. De jongen is niet bij naam, met foto, of op welke manier dan ook herkenbaar voor derden genoemd, tenminste zover ik weet. Heb de column zelf niet gelezen.
quote:
3-06-2004

COLUMN

Hirsi Ali: O, je hebt moordneigingen
Door Ayaan Hirsi Ali

Donderdag had ik een lunchafspraak in het Haagse Dudok. Het grootste deel van het restaurant bleek gereserveerd voor studenten van de hogeschool in Tilburg.

Het waren vriendelijke jonge mensen die druk pratend aan tafel gingen en na korte tijd weer vertrokken. Onderweg naar buiten stopte een jongen met donkerblond haar, vriendelijke ogen en wat pukkels op zijn gezicht bij onze tafel.

Hij tikte me op de schouder en zei: ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken. Inshallah, dat zullen ze ook doen.'' (Moedjahedien zijn gewapende strijders voor de islam).

Na de mededeling maakte hij aanstalten om door te lopen. Ik greep hem bij zijn pols en trok hem terug naar mijn tafel. Ik vroeg hem of ik hem goed had verstaan. ,,Ja'', zei hij en herhaalde zijn wens. Hij voegde daaraan toe dat Allah deze hartenkreet zou inwilligen.

Terwijl de jongen sprak, bleef hij mij strak aankijken, het vriendelijke lachje op zijn gezicht. Hij had een zachte g. Mijn gast staarde hem ademloos aan. Ik pakte mijn mes van mijn bord en bood het hem aan.

,,Als je mij dood wilt hebben dan moet je het zelf doen'', zei ik. ,,Waarom zou je het uitbesteden. Jij wilt mij toch dood hebben, doe het dan maar zelf.''

Hij nam het mes niet aan. ,,Mevrouw, ik zou het willen, maar ik durf het niet. Ik ben bang dat ik in de gevangenis kom.''

,,O'', antwoordde ik. ,,Jij hebt moordneigingen en je laat iemand anders het vuile werk opknappen. Een Moedjahedien die jouw wens uitvoert en mij vermoordt, gaat ook naar de gevangenis.''

,,Ja, mevrouw, dat is zo.''

Ik legde mijn mes terug en vroeg waarom hij mij dood wilde hebben.
,,U bent een bedreiging voor mijn geloof.''

,,Hoezo? Als je geloof zo krachtig is en uiteindelijk alles zal overwinnen, dan kan ik toch geen bedreiging voor jouw geloof zijn? En waarom vraag je Allah niet om mij te laten terugkeren tot het geloof? Dat kan toch ook?''

,,Ja, mevrouw. Dat kan ook, eigenlijk zou dat het beste zijn.''

Hoe oud ben je?
,,24 jaar, mevrouw.''

En waar kom je vandaan?
,,Uit Tilburg, mevrouw.''

Wat is je naam?
,,S., mevrouw.''

Toen zag hij dat z'n groep al bijna verdwenen was. Hij excuseerde zich en liep weg. Dreigementen kwamen tot nu toe via post en telefoon. Soms schreeuwden boze jonge mannen mij op straat toe dat ik dood moest. Niet één dreigement heeft zo'n sterke indruk op mij gemaakt als dat van afgelopen donderdag.
Bedoel jij dat ze het allemaal uit haar duim heeft gezogen? Het lijkt mij pokerspel en daar is ze te intelligent voor.
pi_19748934
Haar eetmaatje was zeker wilders
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:30:23 #219
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19749028
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

[..]

Bedoel jij dat ze het allemaal uit haar duim heeft gezogen? Het lijkt mij pokerspel en daar is ze te intelligent voor.
Ze suggereert dat de jongen Moslim is. Misschien dat zijn studiegenoten hier meer over weten? Zeker weten zul je het nooit doen uiteraard.
Krekker is de bom!
pi_19749115
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:17 schreef milagro het volgende:

[..]

Daaruit kun je hooguit afleiden dat zij het mes aanbood dus.
Niet dat hij er op zinspeelde.
Ja. Daar had ik het ook over. En als je dan twijfelt aan of hij er danwel of niet op inspeelde: lees mijn post daarvoor. Lijkt me allemaal een beetje stug dat ze een mes gaat aanbieden als die kerel alleen z'n mening geeft, zonder daarbij doodsverwensingen te doen.
pi_19749119
Wat een zelfbeklag zeg - ze is notabene in de plek genomen voor echt goede columnisten.
Ze maakt er wel een hobby van, van die bedreigingen.
pi_19749192
is het niet strafbaar om mensen te vragen voor hulp bij zelfdoding?
pi_19749201
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:25 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

[..]

Tsjonge, het verhaal is te mooi om waar te zijn.

Hirshi Ali
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:36:52 #224
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_19749225
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 10:34 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik vind het een beetje goedkoop om haar als leugenaar af te schilderen,
Ik ook. Er zijn 2 mensen, en die zeggen allebei iets anders. Een van de twee liegt dus, maar ik weet niet waarom ik zou moeten denken dat dat HA is en niet de andere persoon. Tot dan ga ik van het beste uit.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_19749258
De tafelgenoot bevestigt de lezing van Hirsi Ali. Twee tegen één. (En nou geen flauwe grapjes maken over islamitisch recht en de positie van vrouwelijke getuigen daarin he )
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:38:23 #226
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19749262
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:33 schreef GoodspeeD het volgende:

[..]

Ja. Daar had ik het ook over. En als je dan twijfelt aan of hij er danwel of niet op inspeelde: lees mijn post daarvoor. Lijkt me allemaal een beetje stug dat ze een mes gaat aanbieden als die kerel alleen z'n mening geeft, zonder daarbij doodsverwensingen te doen.
Misschien dat zij in eerste instantie "ik hoop dat u uit de politiek verdwijnt" opvatte als bedreiging. Misschien dat ze zelf het idee had dat ze een beetje overdreven had gehandeld en besloot het verhaal een mooiere draai te geven en de wens van de jongen enigszins aan te passen? Misschien loopt de jongen ook wel glashard te liegen, je weet het niet.
Krekker is de bom!
pi_19749307
Maar wat is het probleem nou? Die jongen zegt iets, zij gaat met hem in gesprek - so what???
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:40:09 #228
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_19749321
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:38 schreef Mwanatabu het volgende:
De tafelgenoot bevestigt de lezing van Hirsi Ali. Twee tegen één. (En nou geen flauwe grapjes maken over islamitisch recht en de positie van vrouwelijke getuigen daarin he )
Dat zegt natuurlijk niks. Ik denk dat het vaak genoeg voorkomt dat twee bekenden elkaar steunen.
Krekker is de bom!
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:40:11 #229
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_19749323
Dit maakt het ineens een heel ander verhaal. Ik blijf bij mijn eigen woorden eerder in dit topic. HA is een liegebeestje en een attention whore
quote:
'Ik heb Hirsi Ali niet bedreigd'
Van een onzer verslaggevers

De student die volgens VVD-Kamerlid Hirsi Ali haar met de dood heeft bedreigd, ontkent dat hij dat heeft gedaan. Volgens de 21-jarige Tilburger, die niet met zijn naam in de krant wil, verdraait Hirsi Ali de zaak.

De student geschiedenis zegt erg te zijn geschrokken van de ophef.

Ayaan Hirsi Ali schreef onlangs in haar column in deze krant over een jongen die haar op 27 mei in het Haagse café Dudok met de dood had bedreigd. Zij zou hem haar tafelmes hebben aangeboden om de daad bij het woord te voegen.

Volgens de politica weigerde haar belager het mes aan te nemen uit angst de gevangenis in te gaan. Maar de student zegt dat hij het mes niet aanpakte omdat hij pacifistisch is. ,,Ik wil Hirsi Ali niet dood hebben. Ik ben tegen alle vormen van geweld en dat heb ik ook tegen haar gezegd.''

De student zou alleen hebben gezegd dat hij 'het jammer vond dat ze haar ongelukkige jeugd misbruikte om de hele moslimcultuur zwart te maken' en dat hij hoopte dat Hirsi Ali uit de Nederlandse politiek zou verdwijnen. Toen het Kamerlid hem het mes aanreikte, stond hij perplex. ,,Ik dacht dat ze een morbide grapje maakte.''

In haar column van 3 juni zegt het VVD-Kamerlid dat de student hoopte dat de moedjahedien haar zouden ‘pakken en doodmaken'. Zij vermoedt zij dat de student tot de islam is bekeerd. De Tilburger ontkent dat. Ook zegt hij geen Arabische woorden als moedjahedien en inshallah of andere verwijzingen naar de islam in de mond te hebben genomen. Hij denkt dat Hirsi Ali dit heeft verzonnen.

Hirsi Ali toont zich verbaasd over de ontkenning van de student. ,,Ik denk dat hij erg is geschrokken van zijn handelen en dat hij zich wil onttrekken aan de gevolgen. Ik sta volledig achter mijn column. Hij heeft mij wel degelijk dood gewenst.'' Hirsi Ali zegt ook dat ze nog steeds onder de indruk is van het verschil tussen het vriendelijke voorkomen van de man en zijn agressieve opmerkingen. ,,Hij was erg beleefd, sprak mij aan met u.''

Het Kamerlid verbaast zich erg over de perfecte uitspraak van de Arabische woorden moedjahedien en inshallah door de Tilburger. ,,Het gleed zo makkelijk van zijn tong. Hij zou niet moeten ontkennen dat hij geen Arabisch heeft gesproken, hij zou trots moeten zijn op zijn uitspraak.''

Het VVD-Kamerlid heeft inmiddels te horen gekregen dat juridische vervolging van de student niet mogelijk is. Ze ziet af van aangifte. De vrouw die tijdens de confrontatie aan de tafel van Hirsi Ali zat, bevestigt de lezing van de AD-columniste.
Bron: www.ad.nl
pi_19749367
Ik heb toch sterk het vermoeden dat ik de onbekende limburger moet geloven en niet mevrouw Hirshi Ali..... op de een of andere manier komt zij steeds in het nieuws met allerhande activiteiten/opmerkingen ed behalve met politieke activiteiten/statements, terwijl ze daar wel voor betaald wordt.

Op deze manier krijg ik het idee dat ze een bepaald niveau van minimale aandacht voor haar persoon wil behouden en als dit te laag wordt krikt ze het op deze manier weer op. Misser van de VVD om haar zo te promoten..( voor hier opmerkingen over komen als links ed, stem zelf ook VVD).
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:42:41 #231
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19749402
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:40 schreef Snakey het volgende:
Dit maakt het ineens een heel ander verhaal. Ik blijf bij mijn eigen woorden eerder in dit topic. HA is een liegebeestje en een attention whore
[..]

Nee, normale wederhoor.

En vanwege de getuige ben ik eerder geneigd om Hirsi Ali te geloven. Dit maakt haar handelen niet minder dom.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19749407
Zeker na het incident met de pepperspray vind ik het moeilijk om HA al te stabiel te vinden.
pi_19749476
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:42 schreef Sidekick het volgende:
En vanwege de getuige ben ik eerder geneigd om Hirsi Ali te geloven. Dit maakt haar handelen niet minder dom.
Wie was die getuige dan?
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:47:01 #234
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19749528
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie was die getuige dan?
Een vrouw die aan de tafel zat waar het gebeurde. Waarom zou je dat ter discussie stellen?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19749544
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:40 schreef Snakey het volgende:
[..]

Dat verhaal staat inderdaad al een stukje hierboven. Ik blijf er ook blij dat HA gewoon aandachtsgeil is, die jongen had nooit de media opgezocht om zijn verhaal te veranderen als hij achter zijn uitspraken stond. Hirshi Ali zal wel haar column nog een keer plaatsen om het geloof waardiger te maken:
quote:
Hirsi Ali: O, je wilt mij samen met een bus opblazen?
Door Ayaan Hirsi Ali (bekeerd en gevlucht door toedoen van MOSLIMS)

Donderdag had ik een lunchafspraak in het Haagse Dudok. Het grootste deel van het restaurant bleek gereserveerd voor studenten van de hogeschool in Tilburg. Al snel bleek dat de MOSLIMS de boel verziekten en met bierflessen begonnen te gooien.

Het waren agressieve jonge moslims die druk pratend aan tafel gingen en na korte tijd weer vertrokken. Onderweg naar buiten stopte een jongen met donkerblond haar, vriendelijke ogen en wat pukkels op zijn gezicht en een lange zwarte baard bij onze tafel.

Hij tikte me op de schouder en zei: ,,Mevrouw, ik hoop echt van harte dat de Moedjahedien u pakken en doodmaken. Inshallah, dat zullen ze ook doen.'' (Moedjahedien zijn gewapende strijders voor de islam die zoveel mogelijk Nederlanders willen vermoorden).

Na de mededeling maakte hij aanstalten om door te lopen. Ik greep hem bij zijn pols en trok hem terug naar mijn tafel. Ik vroeg hem of ik hem goed had verstaan. ,,Ja'', zei hij en herhaalde zijn wens. Hij voegde daaraan toe dat Allah deze hartenkreet zou inwilligen. (deze man veroorzaakte dus mijn levenslange verminking)

Terwijl de jongen sprak, bleef hij mij strak en agressief aankijken. Hij had een harde h. Mijn gast staarde hem ademloos aan. Hij pakte mijn mes van mijn bord en maakte steekbewegingen.

[...]
Helaas, maar waar.
pi_19749554
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Wie was die getuige dan?
Wilders of CO
pi_19749561
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat zegt natuurlijk niks. Ik denk dat het vaak genoeg voorkomt dat twee bekenden elkaar steunen.
Het kan ook een lunchafspraak met een eikel zijn geweest. Ik bedoel: die bekende hoeft heus niet blindelings aan haar kant te gaan staan. Als het haar zus of vriend was, dan is het iets anders, maar ik heb ook wel eens met iemand geluncht waar ik verder niks mee had.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_19749577
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:47 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Een vrouw die aan de tafel zat waar het gebeurde. Waarom zou je dat ter discussie stellen?
Waarom niet?
pi_19749678
quote:

[..]

om dezelfde reden waarom ze het verhaal vd student meteen geloven.
pi_19749714
quote:

[..]

Waarom zou je het meteen geloven? Het maakt nogal een verschil uit of het een goede vriendin is of een zakelijk contact.
pi_19749762
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:51 schreef milagro het volgende:

[..]

om dezelfde reden waarom ze het verhaal vd student meteen geloven.
Waar doel je op? Ik geloof hem ook niet meteen. Volgens mij is het onmogelijk om in dezen de waarheid nog te achterhalen. Ze hebben beide hun eigen waarheid.

Ik vind het nogal ongepast van zo'n student om op Hirsi Ali af te lopen en haar hier op aan te spreken - dat verhaal over dat mes vind ik ook onbegrijpelijk.
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:55:49 #242
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_19749813
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:54 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is het onmogelijk om in dezen de waarheid nog te achterhalen. Ze hebben beide hun eigen waarheid.
Dus *beide* verhalen zijn waar? Ga toch fietsen jongen.
pi_19749858
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:48 schreef Chadi het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik proef een sterke vorm van rechtsongelijkheid van sommige posters. Omdat Dutroux een misdaad hgepleegd heeft wil het niet zeggen dat hij zijn huisdieren ook mishandelde, om maar eens een vergelijking te maken.
Op dit moment is het niet meer dan logisch om een democratisch volksvertegenwoordiger te geloven op haar verhaal, aangezien zij ook een getuige achter de hand heeft, bovendien zal de student (ervan uitgaande dat het daarom geen domme jongen is) natuurlijk het verhaal van Hirshi nooit bevestigen aangezien dat niet zo'n sterke carrieremove zou zijn.

Op dit moment is Hirshi de enige die te vertrouwen is, anders hoor ik graag tegenargumenten..
Yeah baby Yeah!
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:57:27 #244
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19749862
Zomaar een detail... Zou hij (de student) publiekelijk ontkennen moslim te zijn als hij dit echt is?
pi_19749966
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:57 schreef kLowJow het volgende:
Zomaar een detail... Zou hij (de student) publiekelijk ontkennen moslim te zijn als hij dit echt is?
Nee, natuurlijk niet
pi_19749997
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:55 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Dus *beide* verhalen zijn waar? Ga toch fietsen jongen.
Ja - dat is meestal zo bij dit soort dinge. Beide partijen hebben hun eigen verhaal, hoe wou jij de waarheid dan achterhalen?
pi_19750018
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:00 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet
Een immam (Imoumni) vragen of hij radicaal is lijkt me ook een retorische vraag die ontkennend beantwoord wordt. Beetje domme vergelijking...
Yeah baby Yeah!
  woensdag 9 juni 2004 @ 12:02:55 #248
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19750041
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 12:00 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet
Dus mocht het verhaal van AHA waar zijn, wat zou dan de beweegreden van deze student kunnen zijn zich als moslim voor te doen, en AHA te bedreigen?
pi_19750047
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:57 schreef Elgigante het volgende:
Op dit moment is Hirshi de enige die te vertrouwen is, anders hoor ik graag tegenargumenten..
Wat een nauwe perceptie. Het slaat nergens op. Er zijn genoeg tegenargumenten te bedenken mar dan schaar ik meteen in de hoek van haar zogenaamde tegenstanders - maar je kunt ze ook zelf wel bedenken. Ze heeft baat bij dit soort publiciteit, ze is labiel vanwege eerdere bedreigingen, ze ziet opmerkingen al snel als bedreigingen, ze is er op gefixeerd enz enz enz
pi_19750072
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Waar doel je op? Ik geloof hem ook niet meteen. Volgens mij is het onmogelijk om in dezen de waarheid nog te achterhalen. Ze hebben beide hun eigen waarheid.

Ik vind het nogal ongepast van zo'n student om op Hirsi Ali af te lopen en haar hier op aan te spreken - dat verhaal over dat mes vind ik ook onbegrijpelijk.
Voel je niet aangesproken want ik sprak jou ook niet aan.

Sommigen trekken alles wat zij zegt per definitie in twijfel omdat ze kritiek uit over hun geloof.
Het enige wat ik die lieden als tegenargument hoor blaten is dat ze haar mond moet houden ( want afvallig) en dat ze opgenomen moet worden (want besneden en dus getraumatiseerd) dan bevestigen ze alleen maar haar uitlatingen, de moslimman kan niet tegen kritiek, zeker niet van een vrouw, en speelt direct op de man (vrouw) omdat het hen aan geldende argumenten ontbreekt.

Als ik zie hoe erop haar gereageerd werd ook bij RondomTien, volkomen flippende moslimmannen , enkele ervan schreeuwend dat ze het recht niet heeft om een mening te hebben over de islam omdat ze een afvallige is, 1 ervan vervolgens ziedend weglopend, een man die beweert altijd de dialoog aan te gaan

Ik weet ook niet wat er gebeurd is en nee, ik vond haar handelen ook niet slim, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen, dat het je een keer teveel wordt en je je niet alles laat aanleunen zonder tegengas.

Vreemd wel dat die getuige onmiddelijk afgeserveerd wordt , terwijl die student meteen geloofd wordt.
Alsof die knul alles ruiterlijk toe zou geven "Ja ik heb haar bedreigd!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')