En V-bird ligt eruit:quote:Op woensdag 29 september 2004 13:47 schreef -Mk- het volgende:
V-bird (nietzovrolijk)nieuws!
Budgetvlieger V Bird in zwaar weer
Opmerkelijk dat precies daaronder een bericht staat dat Erik de Vlieger (toch de man achter V-bird dacht ik?) Dutchbird overneemt:quote:NIEDERRHEIN/WEEZE - Ongeveer 3000 reizigers zijn gestrand door problemen bij de luchtvaartmaatschappij V-Bird. De vervoerder heeft alle vluchten tot nader order geannuleerd. Dat meldde vrijdag een woordvoerder van vliegveld Niederrhein in het Duitse Weeze, vlak over de grens bij het Noord-Limburgse Bergen.
Gesprekken tussen V-Bird, dat in financiële problemen zit, en een Nederlandse investeerder zijn vastgelopen. Het bedrijf waarvan V-Bird de vliegtuigen huurt, wil daarom niet langer de toestellen beschikbaar stellen.
V-Bird liet vrijdagmorgen om 04.00 uur aan Niederrhein weten alle activiteiten te staken. Sindsdien is de maatschappij niet meer bereikbaar. V-Bird had dagelijks twintig vluchten naar zeventien bestemmingen vanaf Niederrhein. Het vliegveld heeft een callcenter en een reisbureau ingeschakeld om gestrande passagiers van informatie te voorzien en een alternatief aan te bieden.
nu.nlquote:AMSTERDAM - De Amsterdamse zakenman Erik de Vlieger wil de Nederlandse luchtvaartmaatschappij Dutchbird overnemen. De ExelAviationGroup, waarvan De Vlieger grootaandeelhouder is, en Dutchbird hebben daartoe een overeenkomst getekend.
De overname van de maatschappij past in de groeistrategie van de ExelAvationGroup, zei een woordvoerder vrijdag. "Dutchbird past goed bij ons bedrijf en we versterken er onze positie in Nederland mee."
De ExelAviationGroup is de laatste tijd flink aan de weg aan het timmeren. Zo nam het concern het failliete Air Holland over. De maatschappij is actief in onder meer Frankrijk en op de Nederlandse Antillen.
Ik dacht dat Erik de Vlieger al een groot deel van V-bird in zijn handen had?quote:Op maandag 4 oktober 2004 18:53 schreef Pony-Lover het volgende:
Erik de Vlieger IMCA en alle 14 Exel Luchtvaart maatschappijen zal V-bird wel gaan kopen. Hij wil namelijk een nederlandse luchtvaart maaschappij om Air France - KLM dwars te zitten.
Jammer alleen dat de meeste van z'n bedrijven maar matig succesvol zijn.
Jammer hoorquote:V Bird toestellen aan de grond
08-10-2004
DRIEBERGEN – De low cost maatschappij V Bird houdt vanaf vanochtend (8 oktober) 4 uur haar vluchten aan de grond. Dit bevestigt woordvoerder Holger Terhorst van de luchthaven Dusseldorf Weeze (voorheen Niederrhein) aan Luchtvaartnieuws. “Ons noodplan is in werking getreden sinds 5 uur vanochtend. We vangen mensen op in ons restaurant en zoeken alternatieve reisverbindingen voor degenen die vandaag weg moeten.”
Terhorst meldt dat de luchthaven verrast is door deze situatie. Men verwachtte een goede afloop van de onderhandelingen van V Bird met de IMCA groep, mede-investeerder in de ExelAviationGroup.
Bij V Bird is op dit moment niemand voor een reactie bereikbaar. Vanmiddag om 15.00 uur geeft de maatschappij een persconferentie op de luchthaven van Maastricht.
De prijsvechter die Düsseldorf Weeze Airport als thuisbasis heeft verkeert in ernstige financiële problemen. Er kan niet meer geboekt worden via de website http://www.vbird.com. Elke mogelijke invoer (bestemming, vertrekdatum, aantal personen) leidt tot de melding: "sorry, er zijn geen vluchten gevonden of de vluchten zijn uitverkocht".
Reizigers die informatie willen over hun reisplannen kunnen bellen met een call centre dat door de luchthaven is geopend, tel. 49 (0)2837 66-61 11.
Luchtvaartnieuws.nl
quote:Prijsvechter V Bird aan de grond
door onze speciale verslaggever Arnold Burlage
NIEDERRHEIN - De prijsvechter V Bird heeft is vanochtend aan de grond gebleven. Enkele duizenden passagiers worden in het stationsgebouw opgevangen. De maatschappij verkeerde al enige tijd in financiële problemen.
Gesprekken tussen V-Bird, dat in financiële problemen zit, en de ExelAviationGroup van investeerder Erik de Vlieger zijn vastgelopen. Het Amerikaanse bedrijf ILFC, waarvan V-Bird de vliegtuigen huurt, wil daarom niet langer de toestellen beschikbaar stellen. De vier toestellen van V Bird zijn vanochtend om 4 uur opgehaald door de leasemaatschappij, zo melden bronnen.
V-Bird liet vrijdagmorgen om 04.00 uur aan Niederrhein weten alle activiteiten te staken. De vervoerder had dagelijks twintig vluchten naar zeventien bestemmingen vanaf Niederrhein. Vliegmaatschappij German Wings biedt volgens Pelsers in Duitsland door V-Bird gedupeerde reizigers tegen gereduceerd tarief zitplaatsen aan.
Een vlucht van V-Bird vanaf Maastricht Aachen Airport (MAA) vrijdagavond is onzeker. Ongeveer veertig passagiers zouden het vliegtuig naar Nice nemen. V-Bird vliegt een keer per week vanaf MAA.
"In de aanloopfase heeft V-Bird zulke grote verliezen geleden dat die ons nu tegen de muur drukken", zei Pelsers. "Maar juist de laatste maanden zijn de omzet en de opbrengst per ticket hoger dan ooit." Pelsers is verbaasd dat de onderhandelingen met De Vlieger in de nacht van donderdag op vrijdag zijn afgebroken. "We dachten dat het juist de goede kant op ging."
V-Bird probeert op zeer korte termijn alsnog met De Vlieger om tafel te gaan zitten. Een woordvoerder van de ExelAviationGroup liet echter weten dat een overname van V-Bird onwaarschijnlijk is. "We hebben gekeken of de maatschappij bij ons bedrijf past, maar dat bleek niet zo te zijn."
V-Bird praat ook met een buitenlandse investeerder. "ILFC zal de vliegtuigen weer beschikbaar stellen als de onderhandelingen goed aflopen" , aldus Pelsers. Hij verwacht daarover vrijdag of uiterlijk dit weekeinde meer zekerheid te krijgen.
Telegraaf.nl
http://www.v-bird.nl/ is nu ook bijgewerkt.quote:Dusseldorf-Weeze Airport neemt al afscheid van V Bird
08-10-2004
DRIEBERGEN - De directie van de luchthaven Düsseldorf - Weeze (Niederrhein) is in gesprek met meerdere luchtvaartmaatschappijen om de leegte op te vullen die lowcost maatschappij V Bird waarschijnlijk achterlaat. "V Bird had ons vliegveld als thuishaven. In het winterseizoen verliezen we vijftig procent van ons aanbod", zegt luchthavendirecteur Alex van Elk.
"Op dit moment doen we alles wat we kunnen om de gestrande passagiers van V Bird op te vangen. Een deel van het restaurant is voor hen gereserveerd."
De luchthaven heeft hiervoor personeel vrijgemaakt.
Van Elk blijft positief over de toekomst van zijn luchthaven. "V Bird heeft in de afgelopen 12 maanden laten zien hoe groot het aantal passagiers in onze regio is. We waren onder de indruk van het aantal passagiers dat V Bird op veel van haar routes vervoerde".
Weiland
Ondertussen kent de wereld van de prijsvechters geen genade. Een paar uur nadat het nieuws over de waarschijnlijke ondergang van V Bird bekend werd, nodigt de Duitse concurrent Germanwings passagiers van V Bird uit om via een special 'hotline' gebruik te maken van een aanbieding. Germanwings biedt passagiers van V Bird de mogelijkheid om tegen aanbiedingsprijzen te vliegen naar tien steden die ook door V Bird werden bediend. Tot zondag (10 oktober) krijgen passagiers de kans om een ticket te boeken voor een reis die ze anders met V Bird hadden gemaakt.
Germanwings vliegt niet vanaf Düsseldorf - Weeze maar heeft de luchthaven van Keulen-Bonn als thuishaven. Volgens Germanwings topman Joachim Klein is dat alleen maar in het voordeel van de klant. Hij haalt hard uit naar zowel V Bird als Düsseldorf - Weeze. "V Bird is een van de eerste maatschappijen die de markt moet verlaten. De concurrentie is hard en het gaat er niet meer alleen om wie de laagste tarieven biedt. Als je opereert vanaf een afgelegen luchthaven in een weiland kun je volgens ons niet functioneren."
Luchtvaartnieuws.nl
Helaas.quote:Posted: Fri Oct 08, 2004 8:08 pm Post subject: blackday
exelaviationgroup heeft zich definitief terug getrokken. het personeel van v-bird is inmiddels ingelicht. V-bird houdt op te bestaan.
Het is idd jammer dat Vbird eruit ligt ik heb twee keer met ze geflogen en ik moet zeggen het was prima toeven! Ik ben benieuwd hoe Niederrhein het verder vergaat!quote:Op vrijdag 8 oktober 2004 10:51 schreef esnaider het volgende:
Erik de Vlieger is een zakenman die wat slechtlopende maatschappijen heeft overgenomen, waaronder Air Holland. Hij heeft niks met Vbird te maken, hij was alleen in beeld om vbird over te nemen. Jammer dat dat niet doorgaat, ik vond Vbird een prima maatschappij
quote:Vandaag of morgen overname VBird
MAASTRICHT/WEEZE - De gestrande prijsstunter VBird hoopt vandaag of morgen rond te komen met een buitenlandse overnamekandidaat. Gisteravond had deze, niet nader aangeduide partij al een conceptovereenkomst voorgelegd aan de directie van VBird. Daarin staat dat het bedrijf VBird onder dezelfde naam en met het huidige personeel (circa 185 mensen) voortzet.
Volgens directievoorzitter H. Pelsers gaat het om een bedrijf dat al actief is in de luchtvaart en dat over een eigen luchtvloot beschikt. Er zijn nog verschillende andere Europese bedrijven geïnteresseerd in de overname van VBird. Ook onderzoekt VBird een regeling om gedupeerde passagiers tegemoet te komen. Virgin Express en GermanWings ontfermen zich voorlopig over de passagiers van VBird.
Het vanaf het Duitse vliegveld Düsseldorf-Weeze (voorheen Airport Niederrhein) opererende VBird staakte zijn activiteiten vrijdagmorgen nadat de Amerikaanse leasemaatschappij ILFC besloot de drie Airbussen aan de grond te houden wegens betalingsachterstand. Drieduizend passagiers werden gedupeerd.
Hoe groot de schuld van VBird is wil Pelsers niet zeggen. Wel beaamt hij dat een deel van het personeel geen salaris heeft ontvangen over september. Alle VBird- medewerkers blijven tot nader order in dienst.
Is er uiterlijk morgen geen overeenstemming over overname dan lijkt het faillissement van VBird, dat eind oktober 2003 begon, onafwendbaar. Er is nog geen verklaring van de Amsterdamse zakenman E. de Vlieger, met wie volgens Pelsers donderdagnacht overeenstemming was bereikt over overname van VBird door De Vliegers Exel Avation Group.
Volgens H. Buurman, meerderheidsaandeelhouder van VBird, was het de bedoeling om via Dutchbird een doorstart met VBird te maken. Dutchbird, dat vrijdag wel door De Vlieger werd overgenomen, zou met VBird worden samengevoegd.
gelderlander 11.10.2004
Helaas voor VBird. Ik heb twee keer met ze gevlogen en moet zeggen het was echt top! Ik heb dan ook medelijden met het personeel en hoop dat ze snel weer aan de slag kunnen. Persoonlijk vind ik het jammer dat ik niet meer voor Vbird tarief kan vliegen vanaf Dusseldorf- Weeze (Niederrhein)quote:V Bird officieel failliet verklaard
MAASTRICHT - De Nederlandse luchtvaartmaatschappij V Bird is failliet. Dat is vanmiddag (14 oktober) in de rechtbank van Maastricht bekend gemaakt. De lowcost maatschappij voerde sinds oktober 2003 vluchten uit vanaf de Duitse luchthaven Düsseldorf - Weeze (Niederrhein), net over de grens bij Nijmegen.
Sinds vrijdag 8 oktober heeft de prijsvechter niet meer gevlogen.
Onderhandelingen met de ExelAviationGroup (EAG) over een overname liepen op niets uit. De hoge schuldenlast bleek voor EAG een te hoge drempel.
Woordvoerder Ocky Wiemeyer van V Bird laat in een reactie aan Luchtvaartnieuws weten dat het nog niet over en uit is. "V Bird is failliet, maar de onderhandelingen gaan door. Er is nog een serieuze kandidaat over die geinteresseerd is om met de activiteiten van V Bird verder te gaan. Daarnaast staan er nog twee mogelijke investeerders aan de zijlijn."
bron: Luchtvaartnieuws.nl
V-bird gaat dus gewoon opnieuw beginnen, met 3 toestellen, maar wat minder lijnen..quote:191 personeelsleden VBird vandaag ontslagen
--------------------------------------------------------------------------------
De nieuwe eigenaar van de prijsstunter geen verplichtingen tegen de 191 personeelsleden van VBird. Zij krijgen vandaag hun ontslag aangezegd.
Het faillissement volgt bijna een week nadat de prijsstunter, die vanaf Airport Niederrhein in Duitsland opereert, haar activiteiten staakte wegens geldgebrek.
Crediteuren, onder wie de maatschappij die de vliegtuigen aan VBird leasde, kerosineleveranciers en Eurocontrol, hebben 24 miljoen euro tegoed van het failliete bedrijf.
Volgens curator Meijs is de kans dat ze 'zelfs maar een fractie van dat bedrag terugzien, héél klein'. Ook de huidige aandeelhouders zijn hun uitgeleende zestien miljoen euro kwijt.
Maandag wordt het overnameplan verder uitgewerkt met de nieuwe eigenaar van het bedrijf. Over het operationele gedeelte van het nieuwe VBird bestaat al overeenstemming. "Juridisch en financieel moeten de puntjes nog op de 'i' worden gezet", aldus de curator.
VBird hervat de activiteiten met drie toestellen; de oude toestellen kunnen om faillissementstechnische redenen niet meer worden ingezet. Onrendabele lijnen, zoals die naar Stockholm en twee of drie andere bestemmingen komen te vervallen.
"VBird heeft in de eerste zes maanden van haar bestaan een schuld opgebouwd van dertig miljoen euro. Die fout willen we niet nog eens maken", aldus Pelsers.
VBird heeft problemen met de creditcardmaatschappijen die het geld van de passagiers geind hebben. "Ze weigeren aan ons te bevestigen dat de mensen hun geld terug kunnen vragen, terwijl dat volgens de algemene voorwaarden van de creditcardmaatschappijen moet kunnen", aldus Pelsers.
Consumentenbond en Interpay raden gedupeerde passagiers aan contact te zoeken met hun creditcardmaatschappij.
(De gelderlander)
quote:Overnamekandidaat V-Bird brengt morgen bod uit
Op het failliete luchtvaartbedrijf V-Bird wordt morgen een bod uitgebracht door een overnamekandidaat. Wie dat is, wil curator Meijs niet zeggen.
Het bod moet daarna nog worden goedgekeurd door de rechter-commissaris. "Het is dus nog te vroeg om optimistisch te zijn over de toekomst van V-Bird," zegt Meijs. Als het bod wordt goedgekeurd, vindt donderdag de afwikkeling plaats en kan V-Bird een doorstart maken. Het in Beek gevestigde bedrijf ging vorige week failliet, met een schuld van 40 miljoen euro. De luchtvaartmaatschappij vloog vooral vanaf vliegveld Niederrhein, net over de grens bij Bergen. (l1.nl)
waar vliegt Basic Air/ Transavia op dan? die vliegen toch ook naar Oslo? Zou het trouwens toejuigen als Dusseldorf-Weeze (Niederrhein) verder zou uitbreiden!quote:Op woensdag 20 oktober 2004 19:50 schreef Fogel het volgende:
Ik hoorde geruchten dat een Scandinavische low-cost carrier de route Oslo-Niederrhein gaat openen. Weet iemand toevallig welke maatschappij dat zou moeten zijn (ik neem zelf aan dat het of Norwegian Air Shuttle is, of Sterling), en of ze dan op OSL (Gardermoen, het hoofdvliegveld) of TRF (Sandefjord/Torp, een mini vliegveld, 120km van Oslo af) vliegen?
BasiqAir vliegt op OSL Gardermoen. Dus, in Noorwegen het goede vliegveld, maar in Nederland niet (Rotterdam). Vanaf Rotterdam naar Noord-Limburg komen met het OV is niet echt iets waar ik zin in heb. Ik wil gewoon geen geklooi in beide landen (al is Niederrhein in Duitsland, maar dat ligt maar een kilometer of 25 bij mijn plaats van bestemming af).quote:Op donderdag 21 oktober 2004 15:54 schreef lenin het volgende:
[..]
waar vliegt Basic Air/ Transavia op dan? die vliegen toch ook naar Oslo? Zou het trouwens toejuigen als Dusseldorf-Weeze (Niederrhein) verder zou uitbreiden!
Weer een uitbreiding van het Low cost netwerk alleen jammer dat de bestemming al vanaf eindhoven werd bevlogen had liever een nieuwe gezien.quote:Corendon start lijndienst naar Istanbul vanaf Schiphol
28-10-2004
SCHIPHOL - Met ingang van zondag (31 oktober) start reisorganisatie Corendon drie wekelijkse vluchten van en naar Istanbul Atatürk Airport. De vluchten worden op dinsdag, vrijdag en zondag uitgevoerd. Istanbul is de 35ste low cost bestemming die vanaf Schiphol bereikbaar is.
Volgens Schiphol verwacht Corendon vanaf maart volgend jaar de vluchten op Istanbul te kunnen uitbreiden naar vier vluchten per week. De lijndiensten worden uitgevoerd met een Boeing 737 van Fly Air.
Corendon vliegt al sinds 19 maart dagelijks tussen Eindhoven en Istanbul. Bovendien staan er low cost vluchten van Brussel naar Istanbul op het programma. Daarnaast biedt Corendon ook hotels, transfers en excursies aan
Ik zelf heb nog nooit gebruik gemaakt van Eindhoven airport maar op zich is het nog idealer dan Schiphol omdat ik er echt in 20 minuten ben. Nu nog hopen dat Ryan ook gaat vliegen op bestemmingen in Spanje(met name Malaga)quote:Eindhoven Airport bouwt nieuwe terminal
Uitgegeven: 30 oktober 2004 19:22
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2004 19:23
EINDHOVEN - Eindhoven Airport is zaterdag officieel begonnen met de bouw van een nieuwe passagiersterminal. Minister Peijs (Verkeer) gaf het startsein door een meters diep gat te boren voor een heipaal. De luchthaven heeft een nieuwe terminal nodig wegens de explosieve groei van het aantal passagiers.
Directeur B. de Boer van de luchthaven verwacht dat er volgend jaar 800.000 passagiers gebruik zullen maken van het vliegveld. De groei komt voor een deel door de komst van de Ierse vliegmaatschappij Ryanair die vanaf Eindhoven verbindingen onderhoudt met Londen, Barcelona, Rome en Milaan.
Het nieuwe luchthavengebouw, dat medio 2005 klaar moet zijn, kost 19 miljoen euro en is berekend op 1,2 miljoen passagiers per jaar.
Met dit nieuws ben ik minder blij, voor je het weet betaal je in Eindhoven ook ¤20 per dag of meer voor parkeren, omdat ze anders de investeringen niet rendabel kunnen krijgen.quote:Op maandag 1 november 2004 02:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eindhoven gaat ook uitbreiden:
[..]
Ik zelf heb nog nooit gebruik gemaakt van Eindhoven airport maar op zich is het nog idealer dan Schiphol omdat ik er echt in 20 minuten ben. Nu nog hopen dat Ryan ook gaat vliegen op bestemmingen in Spanje(met name Malaga)
Dat zou voor een hoop mensen niet veel uitmaken, veel mensen parkeren toch niet. Helaas zie ik het voor de overige mensen wel somber in qua parkeertarieven.quote:Op maandag 1 november 2004 06:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Met dit nieuws ben ik minder blij, voor je het weet betaal je in Eindhoven ook ¤20 per dag of meer voor parkeren, omdat ze anders de investeringen niet rendabel kunnen krijgen.
Ach vrijwel iedereen die in de omgeving Eindhoven kent wel iemand in de buurt waar hij zijn auto kwijt kan, ik wel in in iedergevalquote:Met dit nieuws ben ik minder blij, voor je het weet betaal je in Eindhoven ook ¤20 per dag of meer voor parkeren, omdat ze anders de investeringen niet rendabel kunnen krijgen.
Succesquote:Dus jij wil naar Valencia?
Nogal logisch, want vanaf 15/12 vliegt Virgin Express nu ook op Valencia. Omringd door het blauw van de Middellandse Zee en het oranje van de sinaasappelboomgaarden, wordt Valencia vaak de gezelligste stad van Spanje genoemd. Bovendien heerst er heel het jaar door een mild klimaat, is er heel wat te zien en zorgen de inwoners ervoor dat het elke dag feest is.
Zin om te vertrekken? Dat komt goed uit, want Virgin Express geeft 250 gratis(*) duo-tickets (heen en terug) weg voor deze nieuwe Spaanse bestemming. Surf naar www.ikwilnaarvalencia.com, schrijf je in en met een beetje geluk word je hier het land uitgezet. Olé!
van luchtvaartnieuws.nlquote:Polishwings nieuwe Poolse prijsvechter
30-11-2004
WARSCHAU - Vanaf februari gaat volgens planning de nieuwe Poolse prijsvechter Polishwings van start. Deze nieuwe dochtermaatschappij van LOT Polish Airlines zal met vijf 737 ‘Classics’ gaan vliegen. In eerste instantie opent de maatschappij bases in de steden Warschau en Katowice, melden Poolse media.
Mogelijk gaat de maatschappij samenwerken met Germanwings, de low cost dochter van Lufthansa en Star Alliance-partner. Polishwings zal ook de charteroperaties van LOT overnemen
Het aantal low cost airlines in Centraal Europa neemt snel toe nu onder andere Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije tot de EU zijn toegetreden. Ook westerse prijsvechters als easyJet en Ryanair breiden hun activiteiten in dit deel van Europa snel uit.
Het was lang stil bij de Low Cost airlines maar zou het nu dan weer losbarsten?quote:Ryanair dagelijks van Weeze naar nieuwe basis Shannon
30-11-2004
WEEZE - Ryanair kondigde dinsdag (30 november) de opening van haar twaalfde basis aan: Shannon. De prijsvechter gaat met deze basis terug naar haar Ierse ‘roots’. Vanaf 3 mei 2005 stationeert Ryanair vier Boeing 737-800’s in Shannon. Daarmee worden acht nieuwe routes gevlogen, waaronder naar Düsseldorf Regional (Weeze).
Caroline Baldwin, sales manager van Ryanair in Duitsland, kwam de nieuwe routes tussen Düsseldorf Regional en Shannon persoonlijk aankondigen op het vliegveld in Weeze. De vlucht zal dagelijks worden uitgevoerd en met deze bestemming mikt Ryanair zich op zowel zakelijke als toeristische passagiers. Shannon wordt de zesde Ryanair-route vanaf Weeze.
In het eerste jaar van het bestaan van de basis in Shannon verwacht Ryanair 1,3 miljoen passagiers te verwerken; binnen vijf jaar moet dit aantal groeien naar twee miljoen. Volgens de maatschappij levert dit de Ierse regio uiteindelijk 2000 nieuwe banen op, waarbij men uitgaat van het principe dat een miljoen passagiers duizend banen oplevert.
Naast Weeze zijn de nieuwe bestemmingen Luton, Gatwick, Nottingham, Girona, Lübeck, Bergamo en Skavsta. De maatschappij investeert naar eigen zeggen 240 miljoen dollar in de nieuwe basis.
Lijkt eropquote:Op dinsdag 30 november 2004 17:38 schreef lenin het volgende:
[..]
Het was lang stil bij de Low Cost airlines maar zou het nu dan weer losbarsten?
check http://www.clintondale.com/aircrafts/boeing737700.shtmlquote:Op dinsdag 30 november 2004 19:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor een vliegtuig is de Boeing 737-700?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |