abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22485393
quote:
Op woensdag 29 september 2004 13:47 schreef -Mk- het volgende:
V-bird (nietzovrolijk)nieuws!

Budgetvlieger V Bird in zwaar weer
En V-bird ligt eruit:
quote:
NIEDERRHEIN/WEEZE - Ongeveer 3000 reizigers zijn gestrand door problemen bij de luchtvaartmaatschappij V-Bird. De vervoerder heeft alle vluchten tot nader order geannuleerd. Dat meldde vrijdag een woordvoerder van vliegveld Niederrhein in het Duitse Weeze, vlak over de grens bij het Noord-Limburgse Bergen.

Gesprekken tussen V-Bird, dat in financiële problemen zit, en een Nederlandse investeerder zijn vastgelopen. Het bedrijf waarvan V-Bird de vliegtuigen huurt, wil daarom niet langer de toestellen beschikbaar stellen.


V-Bird liet vrijdagmorgen om 04.00 uur aan Niederrhein weten alle activiteiten te staken. Sindsdien is de maatschappij niet meer bereikbaar. V-Bird had dagelijks twintig vluchten naar zeventien bestemmingen vanaf Niederrhein. Het vliegveld heeft een callcenter en een reisbureau ingeschakeld om gestrande passagiers van informatie te voorzien en een alternatief aan te bieden.
Opmerkelijk dat precies daaronder een bericht staat dat Erik de Vlieger (toch de man achter V-bird dacht ik?) Dutchbird overneemt:
quote:
AMSTERDAM - De Amsterdamse zakenman Erik de Vlieger wil de Nederlandse luchtvaartmaatschappij Dutchbird overnemen. De ExelAviationGroup, waarvan De Vlieger grootaandeelhouder is, en Dutchbird hebben daartoe een overeenkomst getekend.

De overname van de maatschappij past in de groeistrategie van de ExelAvationGroup, zei een woordvoerder vrijdag. "Dutchbird past goed bij ons bedrijf en we versterken er onze positie in Nederland mee."


De ExelAviationGroup is de laatste tijd flink aan de weg aan het timmeren. Zo nam het concern het failliete Air Holland over. De maatschappij is actief in onder meer Frankrijk en op de Nederlandse Antillen.
nu.nl

[ Bericht 1% gewijzigd door UIO_AMS op 11-10-2004 15:17:08 (link verwijderd) ]
pi_22485527
Erik de Vlieger is een zakenman die wat slechtlopende maatschappijen heeft overgenomen, waaronder Air Holland. Hij heeft niks met Vbird te maken, hij was alleen in beeld om vbird over te nemen. Jammer dat dat niet doorgaat, ik vond Vbird een prima maatschappij
pi_22485664
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:53 schreef Pony-Lover het volgende:
Erik de Vlieger IMCA en alle 14 Exel Luchtvaart maatschappijen zal V-bird wel gaan kopen. Hij wil namelijk een nederlandse luchtvaart maaschappij om Air France - KLM dwars te zitten.
Jammer alleen dat de meeste van z'n bedrijven maar matig succesvol zijn.
Ik dacht dat Erik de Vlieger al een groot deel van V-bird in zijn handen had?

Maar wel jammer in ieder geval, ben nu twee keer met V-bird weggeweest en het beviel iedere uitstekend!

De Vlieger heeft trouwens ook Dutchbird gekocht
pi_22487167
quote:
V Bird toestellen aan de grond

08-10-2004

DRIEBERGEN – De low cost maatschappij V Bird houdt vanaf vanochtend (8 oktober) 4 uur haar vluchten aan de grond. Dit bevestigt woordvoerder Holger Terhorst van de luchthaven Dusseldorf Weeze (voorheen Niederrhein) aan Luchtvaartnieuws. “Ons noodplan is in werking getreden sinds 5 uur vanochtend. We vangen mensen op in ons restaurant en zoeken alternatieve reisverbindingen voor degenen die vandaag weg moeten.”

Terhorst meldt dat de luchthaven verrast is door deze situatie. Men verwachtte een goede afloop van de onderhandelingen van V Bird met de IMCA groep, mede-investeerder in de ExelAviationGroup.

Bij V Bird is op dit moment niemand voor een reactie bereikbaar. Vanmiddag om 15.00 uur geeft de maatschappij een persconferentie op de luchthaven van Maastricht.

De prijsvechter die Düsseldorf Weeze Airport als thuisbasis heeft verkeert in ernstige financiële problemen. Er kan niet meer geboekt worden via de website http://www.vbird.com. Elke mogelijke invoer (bestemming, vertrekdatum, aantal personen) leidt tot de melding: "sorry, er zijn geen vluchten gevonden of de vluchten zijn uitverkocht".

Reizigers die informatie willen over hun reisplannen kunnen bellen met een call centre dat door de luchthaven is geopend, tel. 49 (0)2837 66-61 11.

Luchtvaartnieuws.nl
Jammer hoor
pi_22487413
IK vind het vooral jammer voor die mensen die in Niederhein hebben geinvesteerd.
pi_22487514
Inderdaad... Hoop dat ze een andere maatschappij kunnen aantrekken die veel via Niederrhein gaat vliegen. Alles is er nog gloednieuw, het is een prima luchthaven.
quote:
Prijsvechter V Bird aan de grond

door onze speciale verslaggever Arnold Burlage

NIEDERRHEIN - De prijsvechter V Bird heeft is vanochtend aan de grond gebleven. Enkele duizenden passagiers worden in het stationsgebouw opgevangen. De maatschappij verkeerde al enige tijd in financiële problemen.

Gesprekken tussen V-Bird, dat in financiële problemen zit, en de ExelAviationGroup van investeerder Erik de Vlieger zijn vastgelopen. Het Amerikaanse bedrijf ILFC, waarvan V-Bird de vliegtuigen huurt, wil daarom niet langer de toestellen beschikbaar stellen. De vier toestellen van V Bird zijn vanochtend om 4 uur opgehaald door de leasemaatschappij, zo melden bronnen.

V-Bird liet vrijdagmorgen om 04.00 uur aan Niederrhein weten alle activiteiten te staken. De vervoerder had dagelijks twintig vluchten naar zeventien bestemmingen vanaf Niederrhein. Vliegmaatschappij German Wings biedt volgens Pelsers in Duitsland door V-Bird gedupeerde reizigers tegen gereduceerd tarief zitplaatsen aan.

Een vlucht van V-Bird vanaf Maastricht Aachen Airport (MAA) vrijdagavond is onzeker. Ongeveer veertig passagiers zouden het vliegtuig naar Nice nemen. V-Bird vliegt een keer per week vanaf MAA.

"In de aanloopfase heeft V-Bird zulke grote verliezen geleden dat die ons nu tegen de muur drukken", zei Pelsers. "Maar juist de laatste maanden zijn de omzet en de opbrengst per ticket hoger dan ooit." Pelsers is verbaasd dat de onderhandelingen met De Vlieger in de nacht van donderdag op vrijdag zijn afgebroken. "We dachten dat het juist de goede kant op ging."

V-Bird probeert op zeer korte termijn alsnog met De Vlieger om tafel te gaan zitten. Een woordvoerder van de ExelAviationGroup liet echter weten dat een overname van V-Bird onwaarschijnlijk is. "We hebben gekeken of de maatschappij bij ons bedrijf past, maar dat bleek niet zo te zijn."

V-Bird praat ook met een buitenlandse investeerder. "ILFC zal de vliegtuigen weer beschikbaar stellen als de onderhandelingen goed aflopen" , aldus Pelsers. Hij verwacht daarover vrijdag of uiterlijk dit weekeinde meer zekerheid te krijgen.

Telegraaf.nl


[ Bericht 87% gewijzigd door -Mk- op 08-10-2004 12:55:04 ]
  vrijdag 8 oktober 2004 @ 13:57:51 #57
50886 ZIOPPA
Pinche Cabron
pi_22489166
Germanwings heeft nu een erg leuke aanbieding:

Surprise City-trip voor 39'Euro, je boekt de verrassingsvlucht, en je krijgt binnen paar dagen te horen waar je naartoe gaat. Mogelijkheden zijn Stockholm, Oslo, Helsinki, Warschau, Bologna, Praag, Dublin, Parijs, London of Munchen.

Kunt ook voor de Surprise-beach-trip gaan, kun je naar Thessaloniki, Barcelona, Nice, Palma de Mallorca of Malaga.

Zie verder: http://www10.germanwings.com/de/30/4129_7668.html

Met man of 8 geboekt, ergens in november, hoop op Praag of Stockholm!
pi_22498261
Ja, als je geen reclame maakt en je hebt een bepaalde doelgroep waar je toch even wat campagnes voor moet doen dan kun je op je vingers natellen dat je bij je eerste vlucht eigenlijk al rechtstreeks afstevent op een faillisement.

De strategie van De Vlieger kan ik wel waarderen, je neemt namelijk geen bedrijven over waar het management dom is. Keihard en zakelijk maar zeker reeel. Vandaar dat ie wel Dutchbird overneemt.

Martinair en Transvagina gaan hier nog een zware dobber aan hebben..

greetings, uw inside-reporter, Mr. Miyagi
een quote uit 2 bekende boeken met dezelfde teksten:
"Gij zult niet doden"
pi_22499740
Maar v-bird liep de laatste tijd toch prima? In ieder geval dat was op het journaal te horen.
pi_22500711
dat klopt, V-bird liep de laatste tijd prima, maar heeft ongelooflijk lang nodig om de opgelopen schulden weg te werken. Daarom niet interessant om over te nemen.
een quote uit 2 bekende boeken met dezelfde teksten:
"Gij zult niet doden"
pi_22501202
quote:
Dusseldorf-Weeze Airport neemt al afscheid van V Bird

08-10-2004

DRIEBERGEN - De directie van de luchthaven Düsseldorf - Weeze (Niederrhein) is in gesprek met meerdere luchtvaartmaatschappijen om de leegte op te vullen die lowcost maatschappij V Bird waarschijnlijk achterlaat. "V Bird had ons vliegveld als thuishaven. In het winterseizoen verliezen we vijftig procent van ons aanbod", zegt luchthavendirecteur Alex van Elk.

"Op dit moment doen we alles wat we kunnen om de gestrande passagiers van V Bird op te vangen. Een deel van het restaurant is voor hen gereserveerd."
De luchthaven heeft hiervoor personeel vrijgemaakt.

Van Elk blijft positief over de toekomst van zijn luchthaven. "V Bird heeft in de afgelopen 12 maanden laten zien hoe groot het aantal passagiers in onze regio is. We waren onder de indruk van het aantal passagiers dat V Bird op veel van haar routes vervoerde".

Weiland

Ondertussen kent de wereld van de prijsvechters geen genade. Een paar uur nadat het nieuws over de waarschijnlijke ondergang van V Bird bekend werd, nodigt de Duitse concurrent Germanwings passagiers van V Bird uit om via een special 'hotline' gebruik te maken van een aanbieding. Germanwings biedt passagiers van V Bird de mogelijkheid om tegen aanbiedingsprijzen te vliegen naar tien steden die ook door V Bird werden bediend. Tot zondag (10 oktober) krijgen passagiers de kans om een ticket te boeken voor een reis die ze anders met V Bird hadden gemaakt.

Germanwings vliegt niet vanaf Düsseldorf - Weeze maar heeft de luchthaven van Keulen-Bonn als thuishaven. Volgens Germanwings topman Joachim Klein is dat alleen maar in het voordeel van de klant. Hij haalt hard uit naar zowel V Bird als Düsseldorf - Weeze. "V Bird is een van de eerste maatschappijen die de markt moet verlaten. De concurrentie is hard en het gaat er niet meer alleen om wie de laagste tarieven biedt. Als je opereert vanaf een afgelegen luchthaven in een weiland kun je volgens ons niet functioneren."

Luchtvaartnieuws.nl
http://www.v-bird.nl/ is nu ook bijgewerkt.
pi_22502471
Van een V-bird medewerker:
quote:
Posted: Fri Oct 08, 2004 8:08 pm Post subject: blackday

exelaviationgroup heeft zich definitief terug getrokken. het personeel van v-bird is inmiddels ingelicht. V-bird houdt op te bestaan.
Helaas.
pi_22507127
zo... mooi is dat.. ik zit met v-bird in helsinki en ze stoppen ermee..... Vlieg nu morgen terug naar schiphol met blue 1 nu nog zien hoe ik m'n auto terug krijg die nog in duitsland staat..
pi_22531240
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 10:51 schreef esnaider het volgende:
Erik de Vlieger is een zakenman die wat slechtlopende maatschappijen heeft overgenomen, waaronder Air Holland. Hij heeft niks met Vbird te maken, hij was alleen in beeld om vbird over te nemen. Jammer dat dat niet doorgaat, ik vond Vbird een prima maatschappij
Het is idd jammer dat Vbird eruit ligt ik heb twee keer met ze geflogen en ik moet zeggen het was prima toeven! Ik ben benieuwd hoe Niederrhein het verder vergaat!
pi_22552476
quote:
Vandaag of morgen overname VBird


MAASTRICHT/WEEZE - De gestrande prijsstunter VBird hoopt vandaag of morgen rond te komen met een buitenlandse overnamekandidaat. Gisteravond had deze, niet nader aangeduide partij al een conceptovereenkomst voorgelegd aan de directie van VBird. Daarin staat dat het bedrijf VBird onder dezelfde naam en met het huidige personeel (circa 185 mensen) voortzet.


Volgens directievoorzitter H. Pelsers gaat het om een bedrijf dat al actief is in de luchtvaart en dat over een eigen luchtvloot beschikt. Er zijn nog verschillende andere Europese bedrijven geïnteresseerd in de overname van VBird. Ook onderzoekt VBird een regeling om gedupeerde passagiers tegemoet te komen. Virgin Express en GermanWings ontfermen zich voorlopig over de passagiers van VBird.

Het vanaf het Duitse vliegveld Düsseldorf-Weeze (voorheen Airport Niederrhein) opererende VBird staakte zijn activiteiten vrijdagmorgen nadat de Amerikaanse leasemaatschappij ILFC besloot de drie Airbussen aan de grond te houden wegens betalingsachterstand. Drieduizend passagiers werden gedupeerd.

Hoe groot de schuld van VBird is wil Pelsers niet zeggen. Wel beaamt hij dat een deel van het personeel geen salaris heeft ontvangen over september. Alle VBird- medewerkers blijven tot nader order in dienst.

Is er uiterlijk morgen geen overeenstemming over overname dan lijkt het faillissement van VBird, dat eind oktober 2003 begon, onafwendbaar. Er is nog geen verklaring van de Amsterdamse zakenman E. de Vlieger, met wie volgens Pelsers donderdagnacht overeenstemming was bereikt over overname van VBird door De Vliegers Exel Avation Group.

Volgens H. Buurman, meerderheidsaandeelhouder van VBird, was het de bedoeling om via Dutchbird een doorstart met VBird te maken. Dutchbird, dat vrijdag wel door De Vlieger werd overgenomen, zou met VBird worden samengevoegd.

gelderlander 11.10.2004
  maandag 11 oktober 2004 @ 13:48:30 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_22552591
Enkeltje NWS - TRV
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_22552592
Het laatste nieuws over V-bird ...

edit
Topics worden gemerged, links naar elkaar kunnen problemen geven dus die heb ik verwijderd. In ieder geval bedankt voor de link.

[ Bericht 79% gewijzigd door UIO_AMS op 11-10-2004 15:15:33 ]
  Moderator maandag 11 oktober 2004 @ 15:10:15 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22554178
ik zie een topicmerge aankomen
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_22554328
Hmm, al geboekt, zou ik m'n credit card betaling terug kunnen draaien?
'Boy, it's like a sauna in here'
pi_22554470
Op http://lowfares-airlines.startkabel.nl staan ook nog wat alternatieven voor V-bird.
pi_22556020
Er is ook een V-bird web-log, staat nieuws over V-bird op.
pi_22604201
Morgen om 12 uur zal bekend zijn wat er met V-bird gaat gebeuren. De onderhandelingen zijn nog steeds bezig.
pi_22619835
Het is verschoven naar 18:00 uur.
pi_22625491
quote:
V Bird officieel failliet verklaard

MAASTRICHT - De Nederlandse luchtvaartmaatschappij V Bird is failliet. Dat is vanmiddag (14 oktober) in de rechtbank van Maastricht bekend gemaakt. De lowcost maatschappij voerde sinds oktober 2003 vluchten uit vanaf de Duitse luchthaven Düsseldorf - Weeze (Niederrhein), net over de grens bij Nijmegen.

Sinds vrijdag 8 oktober heeft de prijsvechter niet meer gevlogen.

Onderhandelingen met de ExelAviationGroup (EAG) over een overname liepen op niets uit. De hoge schuldenlast bleek voor EAG een te hoge drempel.

Woordvoerder Ocky Wiemeyer van V Bird laat in een reactie aan Luchtvaartnieuws weten dat het nog niet over en uit is. "V Bird is failliet, maar de onderhandelingen gaan door. Er is nog een serieuze kandidaat over die geinteresseerd is om met de activiteiten van V Bird verder te gaan. Daarnaast staan er nog twee mogelijke investeerders aan de zijlijn."
bron: Luchtvaartnieuws.nl
Helaas voor VBird. Ik heb twee keer met ze gevlogen en moet zeggen het was echt top! Ik heb dan ook medelijden met het personeel en hoop dat ze snel weer aan de slag kunnen. Persoonlijk vind ik het jammer dat ik niet meer voor Vbird tarief kan vliegen vanaf Dusseldorf- Weeze (Niederrhein)
pi_22637598
quote:
191 personeelsleden VBird vandaag ontslagen
--------------------------------------------------------------------------------



De nieuwe eigenaar van de prijsstunter geen verplichtingen tegen de 191 personeelsleden van VBird. Zij krijgen vandaag hun ontslag aangezegd.

Het faillissement volgt bijna een week nadat de prijsstunter, die vanaf Airport Niederrhein in Duitsland opereert, haar activiteiten staakte wegens geldgebrek.

Crediteuren, onder wie de maatschappij die de vliegtuigen aan VBird leasde, kerosineleveranciers en Eurocontrol, hebben 24 miljoen euro tegoed van het failliete bedrijf.

Volgens curator Meijs is de kans dat ze 'zelfs maar een fractie van dat bedrag terugzien, héél klein'. Ook de huidige aandeelhouders zijn hun uitgeleende zestien miljoen euro kwijt.

Maandag wordt het overnameplan verder uitgewerkt met de nieuwe eigenaar van het bedrijf. Over het operationele gedeelte van het nieuwe VBird bestaat al overeenstemming. "Juridisch en financieel moeten de puntjes nog op de 'i' worden gezet", aldus de curator.

VBird hervat de activiteiten met drie toestellen; de oude toestellen kunnen om faillissementstechnische redenen niet meer worden ingezet. Onrendabele lijnen, zoals die naar Stockholm en twee of drie andere bestemmingen komen te vervallen.

"VBird heeft in de eerste zes maanden van haar bestaan een schuld opgebouwd van dertig miljoen euro. Die fout willen we niet nog eens maken", aldus Pelsers.

VBird heeft problemen met de creditcardmaatschappijen die het geld van de passagiers geind hebben. "Ze weigeren aan ons te bevestigen dat de mensen hun geld terug kunnen vragen, terwijl dat volgens de algemene voorwaarden van de creditcardmaatschappijen moet kunnen", aldus Pelsers.

Consumentenbond en Interpay raden gedupeerde passagiers aan contact te zoeken met hun creditcardmaatschappij.

(De gelderlander)
V-bird gaat dus gewoon opnieuw beginnen, met 3 toestellen, maar wat minder lijnen..
pi_22735426
quote:
Overnamekandidaat V-Bird brengt morgen bod uit

Op het failliete luchtvaartbedrijf V-Bird wordt morgen een bod uitgebracht door een overnamekandidaat. Wie dat is, wil curator Meijs niet zeggen.

Het bod moet daarna nog worden goedgekeurd door de rechter-commissaris. "Het is dus nog te vroeg om optimistisch te zijn over de toekomst van V-Bird," zegt Meijs. Als het bod wordt goedgekeurd, vindt donderdag de afwikkeling plaats en kan V-Bird een doorstart maken. Het in Beek gevestigde bedrijf ging vorige week failliet, met een schuld van 40 miljoen euro. De luchtvaartmaatschappij vloog vooral vanaf vliegveld Niederrhein, net over de grens bij Bergen. (l1.nl)
  Moderator woensdag 20 oktober 2004 @ 19:50:11 #77
45833 crew  Fogel
pi_22754978
Ik hoorde geruchten dat een Scandinavische low-cost carrier de route Oslo-Niederrhein gaat openen. Weet iemand toevallig welke maatschappij dat zou moeten zijn (ik neem zelf aan dat het of Norwegian Air Shuttle is, of Sterling), en of ze dan op OSL (Gardermoen, het hoofdvliegveld) of TRF (Sandefjord/Torp, een mini vliegveld, 120km van Oslo af) vliegen?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_22773534
quote:
Op woensdag 20 oktober 2004 19:50 schreef Fogel het volgende:
Ik hoorde geruchten dat een Scandinavische low-cost carrier de route Oslo-Niederrhein gaat openen. Weet iemand toevallig welke maatschappij dat zou moeten zijn (ik neem zelf aan dat het of Norwegian Air Shuttle is, of Sterling), en of ze dan op OSL (Gardermoen, het hoofdvliegveld) of TRF (Sandefjord/Torp, een mini vliegveld, 120km van Oslo af) vliegen?
waar vliegt Basic Air/ Transavia op dan? die vliegen toch ook naar Oslo? Zou het trouwens toejuigen als Dusseldorf-Weeze (Niederrhein) verder zou uitbreiden!

[ Bericht 0% gewijzigd door lenin op 21-10-2004 18:29:23 ]
  Moderator donderdag 21 oktober 2004 @ 22:49:13 #79
45833 crew  Fogel
pi_22783117
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 15:54 schreef lenin het volgende:

[..]

waar vliegt Basic Air/ Transavia op dan? die vliegen toch ook naar Oslo? Zou het trouwens toejuigen als Dusseldorf-Weeze (Niederrhein) verder zou uitbreiden!
BasiqAir vliegt op OSL Gardermoen. Dus, in Noorwegen het goede vliegveld, maar in Nederland niet (Rotterdam). Vanaf Rotterdam naar Noord-Limburg komen met het OV is niet echt iets waar ik zin in heb. Ik wil gewoon geen geklooi in beide landen (al is Niederrhein in Duitsland, maar dat ligt maar een kilometer of 25 bij mijn plaats van bestemming af).

BasiqAir heb ik overigens nu drie enkele reizen mee gemaakt, en het viel me op zich niet tegen. Maar, ik betaal liever wat euros meer om op Schiphol te landen en wat flexiblere vliegtijden te hebben dan slechts 1 keer per dag.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:31:35 #80
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_22794283
Tip*Tip*Tip*TipTip*Tip*Tip*TipTip*Tip*Tip*TipTip*Tip*Tip*TipTip*Tip*Tip*TipTip*Tip*Tip*TipTip*Tip*Tip*Tip

Uit het Parool van vandaag:

'Mijd Nederlandse sites voor reizen'

Van onze redactie economie

AMSTERDAM - Reizigers moeten voor goedkope tickets niet bij de Nederlandse boekingssites zijn. Belgische en Duitse sites bieden meer kans op een vliegticket voor de laagste prijzen.

Dit blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond. De buitenlandse webpagina's scoren ook beter op goedkope tickets voor reizen vanuit Nederland.

De Consumentenbond heeft onderzocht welke van negentien boekingssites de goedkoopste retourtickets aanboden naar 39 bestemmingen. De onderzochte websites komen uit Nederland, België, Duitsland, Denemarken, Engeland en de Verenigde Staten.

Voor Nederland werden www.d-reizen.nl, www.ebookers.nl, www.vliegtarieven.nl, www.vliegwinkel.nl en www.expedia.nl getest. ''Slechts in vier procent van de gevallen bieden de Nederlandse websites de goedkoopste tickets aan,'' meldt de Consumentenbond in het onderzoek.

De Belgische internetsites scoren het best. Zij boden bij 29 procent van de boekingen de laagste prijs. Duitsland volgt op een tweede plaats met 23 procent. Zo bestond de topvijf van goedkoopste websites uit achtereenvolgens: www.travelprice.be, www.opodo.de, www.airstop.be, www.expedia.de en www.bblt.be.

Bij de Nederlandse websites blijkt het vrijwel onmogelijk om twee dagen voor vertrek te boeken. Dat lukte de Consumentenbond alleen bij Ebookers en D-reizen. Voor ene klein aantal vluchten weliswaar.

Negen van de veertien buitenlandse websites hadden daarentegen twee dagen voor vertrek nog tickets beschikbaar voor 33 van de 36 vluchten.
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_22932218
quote:
Corendon start lijndienst naar Istanbul vanaf Schiphol

28-10-2004

SCHIPHOL - Met ingang van zondag (31 oktober) start reisorganisatie Corendon drie wekelijkse vluchten van en naar Istanbul Atatürk Airport. De vluchten worden op dinsdag, vrijdag en zondag uitgevoerd. Istanbul is de 35ste low cost bestemming die vanaf Schiphol bereikbaar is.

Volgens Schiphol verwacht Corendon vanaf maart volgend jaar de vluchten op Istanbul te kunnen uitbreiden naar vier vluchten per week. De lijndiensten worden uitgevoerd met een Boeing 737 van Fly Air.

Corendon vliegt al sinds 19 maart dagelijks tussen Eindhoven en Istanbul. Bovendien staan er low cost vluchten van Brussel naar Istanbul op het programma. Daarnaast biedt Corendon ook hotels, transfers en excursies aan
Weer een uitbreiding van het Low cost netwerk alleen jammer dat de bestemming al vanaf eindhoven werd bevlogen had liever een nieuwe gezien.
pi_22976223
Volgens mij heeft Ryan Air vanaf Eindhoven een nieuwe bestemming in Italië, namelijk Pescara. Ik kam er toevallig achter toen ik wat aan het kloten was met de Ryan Air website. Zal dit een nieuwe verbinding zijn of een foutje? Als het zo is vind ik het een goede zaak dat het een keer een bijzondere bestemming is i.p.v de standaard bestemmingen die je steeds tegen komt.

Weet iemand trouwens ook of Easyjet eens gaat uitbreiden vanaf Schiphol. Ik weet wel dat ze stoppen met de vluchten op Nice en Barcelona, maar ik denk dat ze juist winsten maken op vluchten naar plaatsen als Athene en Lissabon. Beter zal zijn als er een nieuwe 'V-bird' komt en dat die vliegt vanaf Eindhoven, Eelde of misschien Schiphol (ondanks hoge kosten van dat vliegveld) i.p.v. het slecht met openbaar vervoer bereikbare vliegveld Niederrhein.
pi_22976358
Due to an unexpected closure of Ciampino Airport from noon 28 th October to Saturday 30 th October inclusive, some Ryanair flights have been rerouted to Pescara .


Prontobus operates a coach service between Pescara and Rome . Ryanair is not responsible for the costs of this journey and these will have to be paid directly by the passengers to Prontobus .


The Prontobus service departs from Pescara Airport Terminal and travels via Rome Ciampino to Termini station and vice versa. The total journey time is approximately 3 hours and coaches will leave Pescara airport after arrival of the Ryanair flight.

Cost per one way journey will be ¤14.00 and 50% reduction for children between 2 and 12 years of age. Infants under the age of 2 will travel free of charge.



Hmmm misschien heeft het hier wel mee te maken, jammer . Wel lekker lullig als je net voor die datum een reisje naar Rome hebt geboekt .
pi_22976441
Ik ben echt dolblij met Corendon vanaf Schiphol, ik ga binnenkort naar Amsterdam verhuizen en eigenlijk is het dan niet meer haalbaar om mijn auto aan te houden (ga hartje stad wonen en heb geen ¤50,000 liggen om een paar stoeptegels met een kalklijn eromheen te kopen).
pi_22990305
Eindhoven gaat ook uitbreiden:
quote:
Eindhoven Airport bouwt nieuwe terminal

Uitgegeven: 30 oktober 2004 19:22
Laatst gewijzigd: 30 oktober 2004 19:23

EINDHOVEN - Eindhoven Airport is zaterdag officieel begonnen met de bouw van een nieuwe passagiersterminal. Minister Peijs (Verkeer) gaf het startsein door een meters diep gat te boren voor een heipaal. De luchthaven heeft een nieuwe terminal nodig wegens de explosieve groei van het aantal passagiers.

Directeur B. de Boer van de luchthaven verwacht dat er volgend jaar 800.000 passagiers gebruik zullen maken van het vliegveld. De groei komt voor een deel door de komst van de Ierse vliegmaatschappij Ryanair die vanaf Eindhoven verbindingen onderhoudt met Londen, Barcelona, Rome en Milaan.


Het nieuwe luchthavengebouw, dat medio 2005 klaar moet zijn, kost 19 miljoen euro en is berekend op 1,2 miljoen passagiers per jaar.
Ik zelf heb nog nooit gebruik gemaakt van Eindhoven airport maar op zich is het nog idealer dan Schiphol omdat ik er echt in 20 minuten ben. Nu nog hopen dat Ryan ook gaat vliegen op bestemmingen in Spanje(met name Malaga)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_22990323
Het zou mij met Amsterdam gewoon minimaal een uur reistijd schelen. En voor een vlucht van 2,5 uur is dat veel tijd. Bovendien heb je veel minder kans op files naar Eindhoven toe dus kun je nog later aan rijden.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_22991227
quote:
Op maandag 1 november 2004 02:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Eindhoven gaat ook uitbreiden:
[..]

Ik zelf heb nog nooit gebruik gemaakt van Eindhoven airport maar op zich is het nog idealer dan Schiphol omdat ik er echt in 20 minuten ben. Nu nog hopen dat Ryan ook gaat vliegen op bestemmingen in Spanje(met name Malaga)
Met dit nieuws ben ik minder blij, voor je het weet betaal je in Eindhoven ook ¤20 per dag of meer voor parkeren, omdat ze anders de investeringen niet rendabel kunnen krijgen.
pi_22993226
quote:
Op maandag 1 november 2004 06:13 schreef HiZ het volgende:

[..]

Met dit nieuws ben ik minder blij, voor je het weet betaal je in Eindhoven ook ¤20 per dag of meer voor parkeren, omdat ze anders de investeringen niet rendabel kunnen krijgen.
Dat zou voor een hoop mensen niet veel uitmaken, veel mensen parkeren toch niet. Helaas zie ik het voor de overige mensen wel somber in qua parkeertarieven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_22994035
quote:
Met dit nieuws ben ik minder blij, voor je het weet betaal je in Eindhoven ook ¤20 per dag of meer voor parkeren, omdat ze anders de investeringen niet rendabel kunnen krijgen.
Ach vrijwel iedereen die in de omgeving Eindhoven kent wel iemand in de buurt waar hij zijn auto kwijt kan, ik wel in in iedergeval

Maar als je pak hem beet binnen 45 minuten woont krijg je toch wel iemand gevonden die je effe weg brengt. Schiphol is het duurste qua parkeren en daar parkeren vaak ook alleen zakenmensen of mensen die een (lang) weekendje weg gaan, de andere regelen het op een andere manier
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_22997659
Ja, dat is wel eventjes de omgekeerde wereld he? Want waarom laten al die mensen zich wegbrengen? Precies, omdat parkeren belachelijk duur is. Er zou toch geen hond op komen om zijn familie/vrienden te vragen om 5 uur op te staan om ze naar het vliegveld te brengen als je voor een dagje parkeren geen ¤20 betaalde (of een veelvoud daarvan in het geval van Schiphol).
pi_22998752
Ik wel voor mijn broers, moeder en mijn beste vrienden

Maar je weet natuurlijk dat het duur is dus vind je andere oplossingen, maar dat er uitgebreid wordt en dus meer bestemmingen komen vind ik alleen maar positief. Het scheelt me gewoon anderhalf a 2 uur met Schiphol.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23423039
Virgin Express nu ook naar Valencia vanaf Brussel.

Vanaf 94 euro voor een retour incl toeslag en tax vliegt Virgin Express vanaf volgende maand naar de Spaanse stad Valencia. En daarvoor hebben ze geheel in hun eigen stijl weer een leuke actie bedacht:
quote:
Dus jij wil naar Valencia?
Nogal logisch, want vanaf 15/12 vliegt Virgin Express nu ook op Valencia. Omringd door het blauw van de Middellandse Zee en het oranje van de sinaasappelboomgaarden, wordt Valencia vaak de gezelligste stad van Spanje genoemd. Bovendien heerst er heel het jaar door een mild klimaat, is er heel wat te zien en zorgen de inwoners ervoor dat het elke dag feest is.

Zin om te vertrekken? Dat komt goed uit, want Virgin Express geeft 250 gratis(*) duo-tickets (heen en terug) weg voor deze nieuwe Spaanse bestemming. Surf naar www.ikwilnaarvalencia.com, schrijf je in en met een beetje geluk word je hier het land uitgezet. Olé!
Succes
pi_23429324
Valencia is niet veel als stad maar wel redelijk in de buurt van Murcia, Benidorm en zo waar al die buitenlanders wonen. Dus waarschijnlijk zal het wel winstgevend zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23594651
Nieuwe actie BasiqAir:

Deze banner kwam ik tegen in de nieuwssectie van Feyenoord.nl:

http://as1.falkag.de/sel?(...)468&yl=60&opt=0&rdm=

Ofwel gratis vliegen vanaf Rotterdam Airport? Op de website van BasiqAir staat nog niets, ik heb ze ondertussen wel al een mailtje gestuurd dat ze ofwel de banner moeten verwijderen, of dat ze mij de actievoorwaarden mailen.

Reden zou natuurlijk de naamsverandering van BasiqAir in Transavia kunnen zijn. Of weet iemand anders hier meer van?
pi_23665513
quote:
Polishwings nieuwe Poolse prijsvechter

30-11-2004

WARSCHAU - Vanaf februari gaat volgens planning de nieuwe Poolse prijsvechter Polishwings van start. Deze nieuwe dochtermaatschappij van LOT Polish Airlines zal met vijf 737 ‘Classics’ gaan vliegen. In eerste instantie opent de maatschappij bases in de steden Warschau en Katowice, melden Poolse media.

Mogelijk gaat de maatschappij samenwerken met Germanwings, de low cost dochter van Lufthansa en Star Alliance-partner. Polishwings zal ook de charteroperaties van LOT overnemen

Het aantal low cost airlines in Centraal Europa neemt snel toe nu onder andere Polen, Tsjechië, Slowakije en Hongarije tot de EU zijn toegetreden. Ook westerse prijsvechters als easyJet en Ryanair breiden hun activiteiten in dit deel van Europa snel uit.
van luchtvaartnieuws.nl
pi_23673392
quote:
Ryanair dagelijks van Weeze naar nieuwe basis Shannon

30-11-2004

WEEZE - Ryanair kondigde dinsdag (30 november) de opening van haar twaalfde basis aan: Shannon. De prijsvechter gaat met deze basis terug naar haar Ierse ‘roots’. Vanaf 3 mei 2005 stationeert Ryanair vier Boeing 737-800’s in Shannon. Daarmee worden acht nieuwe routes gevlogen, waaronder naar Düsseldorf Regional (Weeze).

Caroline Baldwin, sales manager van Ryanair in Duitsland, kwam de nieuwe routes tussen Düsseldorf Regional en Shannon persoonlijk aankondigen op het vliegveld in Weeze. De vlucht zal dagelijks worden uitgevoerd en met deze bestemming mikt Ryanair zich op zowel zakelijke als toeristische passagiers. Shannon wordt de zesde Ryanair-route vanaf Weeze.

In het eerste jaar van het bestaan van de basis in Shannon verwacht Ryanair 1,3 miljoen passagiers te verwerken; binnen vijf jaar moet dit aantal groeien naar twee miljoen. Volgens de maatschappij levert dit de Ierse regio uiteindelijk 2000 nieuwe banen op, waarbij men uitgaat van het principe dat een miljoen passagiers duizend banen oplevert.

Naast Weeze zijn de nieuwe bestemmingen Luton, Gatwick, Nottingham, Girona, Lübeck, Bergamo en Skavsta. De maatschappij investeert naar eigen zeggen 240 miljoen dollar in de nieuwe basis.
Het was lang stil bij de Low Cost airlines maar zou het nu dan weer losbarsten?
pi_23675495
Wat voor een vliegtuig is de Boeing 737-700?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_23675779
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 17:38 schreef lenin het volgende:

[..]

Het was lang stil bij de Low Cost airlines maar zou het nu dan weer losbarsten?
Lijkt erop .

Ryanair gaat 240 miljoen dollar investeren in Shannon.
http://www.ryanair.com/press/2004/nov/rte-en-301104.html
pi_23675840
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor een vliegtuig is de Boeing 737-700?
check http://www.clintondale.com/aircrafts/boeing737700.shtml
pi_23675991
Ik dacht aan een enorm vliegtuig maar dat valt mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')