wij hebben muratquote:Op woensdag 2 juni 2004 19:58 schreef Mr. Orange het volgende:
en dan hebben de duitsers commentaar op ons...
Ik geloof dat er drie leiders waren, de rest waren meelopers.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:56 schreef Ronaldsen het volgende:
Is er bewezen dat de hele klas mee deed aan die pesterijen? dat is wel extreem
Het is inderdaad zo dat weinig mensen tegen zo'n groep in durven te gaan, maar ik geloof niet dat er in iedereen een sadist zitquote:Op woensdag 2 juni 2004 19:57 schreef Teerwater het volgende:
En al hadden wij in die klas gezeten hadden we net zo hard mee gedaan. In iedereen zit een sadist en weinig durven echt tegen de groep in te gaan. Zie Amerikaanse soldaten. Dus echt fout zijn de leraren.
Volgens mij zijn er drie soorten mensen: de echte psychopaten die het verzinnen. Een hele grote groep die het normaal veroordeeld, maar als ze er bij betrokken zijn mee doen en niet de moet hebben om op te treden (dat zijn wij waarschijnlijk) en misschien een paar afwijkende die echt niet sadistisch zijn. Mensen als Ghandi en Mandela. Maar ook dat zijn de uitzonderingen. De zieken zogezegd.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:00 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat weinig mensen tegen zo'n groep in durven te gaan, maar ik geloof niet dat er in iedereen een sadist zit
Komt ie bij ons vandaan dan?quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:59 schreef Onderbroek het volgende:
[..]
wij hebben murat
Volgens een van de pestkoppen/verdachte had iedereen uit die klas hem wel eens geslagen of geschopt dat zegt voor mij al veelquote:Op woensdag 2 juni 2004 19:58 schreef Stuart het volgende:
Hmmmmmz, dat de hele klas hieraan meedeed lijkt me nogal stug. Een grote groep geloof ik wel, maar ik denk dat het meerendeel gewoon 'erbij stond, keek, en niets deed'.
Anyway, best triest natuurlijk voor zo iemand !
Pesten kwam al voor in 1600, er zijn prenten en verhalen van gevonden.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:18 schreef NorthernStar het volgende:
Zieke maatschappij geeft zieke kinderen?
Hoewel dit extreem is heb ik op school toch ook wel kinderen behoorlijk de vernieling in geholpen zien worden, het blijft alleen diep in een taboe sfeer hangen. Het zal me niet verbazen als soortgelijke dingen ook in Nederland plaatsvinden.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Blijven Duitsers he
In China gebeurd het dagelijks. Tot zelfmoorden aan toe.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:45 schreef klabbakus het volgende:
EXACT hetzelfde is laatst toch ook in nederland gebeurd?
nee, dit is hier al eerder geweest, maar ik wist niet dat er ook een rechtsgang aan vast zat.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:45 schreef klabbakus het volgende:
EXACT hetzelfde is laatst toch ook in nederland gebeurd?
Lekker generaliserend.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Blijven Duitsers he
Inderdaad en een bepaalde mate van pesten hoort -hoe gek het ook klinkt- er gewoon bij. Dat is natuurlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:42 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Pesten kwam al voor in 1600, er zijn prenten en verhalen van gevonden.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:58 schreef robh het volgende:
Bah.
Maar.. wel... weer... een ... filmpje!!![]()
Wie o wie heeft de url?
In Nederland ook.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:47 schreef Xebrozius het volgende:
China..
Tot zelfmoorden aan toe.
Mwa, je leert er mee leven en ik kan het weten. Al was het niet zo erg als in die duitse klas.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:05 schreef Disorder het volgende:
Het echte slachtoffer heeft levenslang
Vergis je niet, woorden kunnen zeer veel schade aanrichten.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:20 schreef Dark_Killah het volgende:
Wat een achterlijke zieke mensen zijn dat zeg![]()
Kijk, eens een keer plagen, of een keer pesten met woorden.
Maar slaan, en dat soort dingen.
Het waren niet alleen Duitsers volgens de Duitse kranten die ik hier lees (in Duitsland). Een groot gedeelte van de groep waren immigranten uit Rusland die hier weinig kansen hebben en daar gefrustreerd over zijn. Frustratie is dan ook een van de motieven voor dit hele gebeuren volgens de pers. Er wordt ook veel gesproken hoe dit in de toekomst te voorkomen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:20 schreef Rietvaerder het volgende:
Blijven Duitsers he
Meer dan je denkt, idd.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:23 schreef Moonah het volgende:
[..]
Vergis je niet, woorden kunnen zeer veel schade aanrichten.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:06 schreef DikkeSmikkel het volgende:
En als je er Smack My Bitch Up van The Prodigy eronder en je hebt wel een originele clip!![]()
Systematische mishandeling, eerder.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:07 schreef Youssef het volgende:
Dat is toch geen pesten meer
He bahquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:05 schreef Disorder het volgende:
Het is anders wel zo.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:27 schreef Baklap het volgende:
[..]
He bah
tuurlijk is het erg, maar dat soort opmerkingen zijn ook walgelijk.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:13 schreef beerten het volgende:
[..]
de aanstichter, meestal een stiekem kneusje dat groot wil lijken door negatief gedrag
De massa, die doet mee, want anders val je buiten de boot
De toeschouwers, een erg klein aantal personen dat niet meedoet maar ook niet ingrijpt
Het slachtoffer, meestal een te vriendelijk mens dat zichzelf niet durft te verdedigen. Het klassieke makkelijke slachtoffer.
Opgeteld dus eigenlijk 4 partijen.
Ik denk ook 4 partijen, met dat verschil dat over het algemeen de "toekijk" partij het grootst is, en mischien nog wel het ergst... want 'die zijn normaal' en 'pesten ook niet' .. is op zo'n moment niet goed voor je zelf vertrouwen..
Uit ervaring: het verneukt een groot deel van je leven en een bepaalde tik hoiudt je er aan over. In dit specifieke duitse geval: een trauma.
idd..
Opdat de straf rechtvaardig mag zijn.
Heb het filmpje even bekeken: hoe verschrikkelijk herkenbaar. Wordt voor heel even weer dat gepeste jongetje. Een verschrikkelijk kutgevoel komt weer boven. Hoop dat niemand van jullie dit gevoel kent. Da's namelijk echt kut.
* Herkent
dit was door deze mevrouw 'gepland' in een topic waarin gevraagd werd wat pesters nou leuk vinden aan pesten... alleen was ze dom genoeg om niet dr email te valideren en op de verkeerde knop te drukken, waardoor ze een bericht naar admin gestuurd heeft ipv een post geplaatst. Ip adres bekendquote:nou dat zal ik even uitleggen:
ALLES MAAR DAN OOK ALLES is leuk aan pesten..
iemand kleineren en in de grond boren zodat ze oprotten van deze aardkloot, alleen de sterkste zullen overleven. ik laat niet over me heen lopen, en niemand zal me tegen houden. kom op ben je van suiker ofzo, het is allemaal je eigen schuld als je gepest word : of je bent lelijk of je bent dom of je hebt puisten, een bril, of een beugel, of je hebt lelijke kleren, ik heb een gouden tip voor jullie :
HET GAAT NIET OM HET INNERLIJK.. iedereen zegt dat het om het innerlijk gaat maar dat is zo cliché.. er zijn pesters en mensen die gepest worden.. zo heeft god het gewild
en nog iets: IK BEN NIE VAN SUIKER EN DURF HIER BEST OP TE REAGEREN
.ik hou van vechten en van ruzie's en ik ben niet bang om de confrontatie aan te gaan.. dus wees op je hoede
Aan de omgeving te zien was het een praktijkgerichte opleidingquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:53 schreef kadoter het volgende:
Leuke mentaliteit heeft die klas zeg
Stelletje baggermongolen.
Pesten gebeurt op elke school en op elk niveau, heeft dus helemaal niets te maken met de opleiding.quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Aan de omgeving te zien was het een praktijkgerichte opleidingHet laagste van het VMBO hier dus.
Omgeving maakt niet uit, geloof me.quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:53 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Aan de omgeving te zien was het een praktijkgerichte opleidingHet laagste van het VMBO hier dus.
Het was geen school voor moeilijke opvoedbare kinderen, het was een technische school, dus ik neem aan dat het gewoon een beroepsopleiding wasquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:10 schreef CANARIS het volgende:
Het waren jongens op een soort Lompschool voor moeilijk opvoedbare Jongeren.
Daar gebeuren dat soort dingen. Ook in Nederland ( het kapotste land in Europa)
het eigenlijke schandaal is dat de leeraren neist deden. Als hier iemadn moet worden berecht dan met name de leeraren
De geestelijke pesterijen op hogere nivo's nog wat meer dan op de lagere nivo's denk ik... (lichamelijk zal niet veel verschillen)quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:19 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Pesten gebeurt op elke school en op elk niveau, heeft dus helemaal niets te maken met de opleiding.
Daarbij komt het ook nog eens erg vaak voor op de werkvloer.
Dit is een extreem geval waarbij geweld is gebruikt maar onderschat de schade niet van geestelijke pestpartijen, die zijn soms zelfs erger.
Sorry maar in mijn schooltijd deden we zulke dingen niet. En Amerikanen sporen niet in het algemeen dus ook die vergelijking klopt niet.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:57 schreef Teerwater het volgende:
En al hadden wij in die klas gezeten hadden we net zo hard mee gedaan. In iedereen zit een sadist en weinig durven echt tegen de groep in te gaan. Zie Amerikaanse soldaten. Dus echt fout zijn de leraren.
We zijn maar bedekt met een heel erg dun laagje 'beschaving'.
In een eerste opwelling zou ik zeggen: de waarheid.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:11 schreef vdo28 het volgende:
Vroeger bij mijn in groep 6 t/m 8 werd een vriend van mij ook altijd in elkaar getrapt door 2 jongens uit groep 8 (die dus alle twee twee keer bleven zitten, m.a.w we kwamen in groep 8 ook bij ze in de groep)
Twee jaar lang hebben de leraren niets gedaan terwijl die jongen met blauwe plekken rond liep!
En de leraren zagen het ook wel maar hielden hun ogen dicht.
Ik kan er nog pissed om worden.
We hebben over 2 jaar een reunie en er werd ook wat gevraagd om te schrijven over bepaalde leraren, maar ik weet niet goed wat ik over die leraren moet schrijven.
Wat een ziekelijk gestoord mens zeg waarvan je die mail kreegquote:Op donderdag 3 juni 2004 00:06 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dit soort lui, daar moeten ze speciale kampen voor maken
ik denk dan aan iedere dag een "reversed peptalk" om ze dr aan te herinneren hoe zielig ze ook al weer zijn dat ze zoiets achterlijks in hun kop halen, jif in tandpasta tubes, om het gebit aan te passen aan dat van het slachtoffer, noem maar op...
Toevallig vanmorgen op mn site (zie sig ) een mail ontvangen van iemand die er iets andere waarden op na houd:
[..]
dit was door deze mevrouw 'gepland' in een topic waarin gevraagd werd wat pesters nou leuk vinden aan pesten... alleen was ze dom genoeg om niet dr email te valideren en op de verkeerde knop te drukken, waardoor ze een bericht naar admin gestuurd heeft ipv een post geplaatst. Ip adres bekend![]()
maar voor alle mensen die zelf gepest zijn, is denk ik die herkenning walgelijk....
ook al zal het filmpje vaak 10x erger zijn, met die staalborstel (het zieke idee alleen al..) maar het onveilige gevoel, het altijd (letterlijk en figuurlijk) om je heen kijken en op je hoede zijn....
ik hoop dat ik van de modjes naar mn sig mag verwijzen en dat et voor een keertje geen spam is.. maar echt ik kan mij om dit soort acties echt zo pissed maken..... ik hoop dat ze echt een lange straf krijgen, en dat in nederland zulke gelijke processen zullen volgen. Laat ze allemaal maar 10 jaar zitten !!!
hele crew heeft dit gekregen... maar goed ze is al zo dom om op de verkeerde knop te klikken en na 4 meldingen over de validatie mail nog niet te valideren... dus dat zegt wel wat over het nivo van deze mevrouw.... (overigens is dr provider en NLTree/Kennisnet hiervan op de hoogte gebrachtquote:Op donderdag 3 juni 2004 23:04 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Wat een ziekelijk gestoord mens zeg waarvan je die mail kreeg
Ik ga met je mee. Ben vroeger ook altijd gepest en help ook mensen die gepest worden voor zover dat mogelijk is als "zielige" internet kneus.quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:14 schreef beerten het volgende:
[..]
In een eerste opwelling zou ik zeggen: de waarheid.
maar wat ook maar al te waar is: ingrijpen in een pestsituatie (als docent bijvoorbeeld) is zo enorm ingewikkeld en moeilijk dat de kans groter is dat je het erger maakt dan dat je echt iets kan doen.
Echter, als je iets doet geef je het slachtoffer in ieder geval het gevoel dat er iemand is die aan zijn zijde staat.
Jij bent echt diep gezonken, Rob.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:58 schreef robh het volgende:
Bah.
Maar.. wel... weer... een ... filmpje!!![]()
Wie o wie heeft de url?
HIj werd gewoon keihard in elkaar getrapt....quote:Op donderdag 3 juni 2004 22:14 schreef beerten het volgende:
[..]
In een eerste opwelling zou ik zeggen: de waarheid.
maar wat ook maar al te waar is: ingrijpen in een pestsituatie (als docent bijvoorbeeld) is zo enorm ingewikkeld en moeilijk dat de kans groter is dat je het erger maakt dan dat je echt iets kan doen.
Echter, als je iets doet geef je het slachtoffer in ieder geval het gevoel dat er iemand is die aan zijn zijde staat.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:48 schreef speedfreakssj het volgende:
[..]
Ik ga met je mee. Ben vroeger ook altijd gepest en help ook mensen die gepest worden voor zover dat mogelijk is als "zielige" internet kneus.
Ik zou gewoon een groot rapport maken en daar die vriend laten ondertekenen dat dit waar is en dan alles naar de krant en schoolleiding sturen met naam en toenaam. zulke lage wannabe nazi's moeten echt tot het diepst mogelijk de grond in worden getrapt. Wel de macht hebben maar NIKS doen. Zelfs IK als ex pest slachtoffer heb nog de moed om een pester eens flink aan te pakken.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:45 schreef Castor het volgende:
Deze leerkrachten zijn imho mede-schuldig.
Met alle respect, maar dit vind ik toch een van de meest domme reacties die ik in dit Topic gezien heb.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
mag ik heel voorzichtig naar mijn site verwijzen?
Ik denk dat als er een centraal meldpunt komt, die ook met scholen overleg kan plegen, en dan bijv. namen bekend maakt van leerlingen op internet, (pesters dan he), of publiceren in de schoolkrant. (dit overleg ivm. leerlingen die juist de gepeste leerling op gaan geven)
pas als er zoeits is kan je er denk ik echt veel aandoen. Anders gewoon de pesters van school afsturen. Roei de groep maar uit...
Als je pesters in de spotlights gaat zetten dan loop je júist veel meer de kans dat pesters extreme dingen gaan doen om op te vallen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:22 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
mag ik heel voorzichtig naar mijn site verwijzen?
Ik denk dat als er een centraal meldpunt komt, die ook met scholen overleg kan plegen, en dan bijv. namen bekend maakt van leerlingen op internet, (pesters dan he), of publiceren in de schoolkrant. (dit overleg ivm. leerlingen die juist de gepeste leerling op gaan geven)
Nee op de meeste scholen doen ze dat soort dingen niet. Wat ik zei is dat als jij (of ik) onder dezelfde omstandigheden in die klas hadden gezeten dat jij (of ik) ook niet de moet had om te op te treden. Waarom? Omdat je ook je eigen plek in de groep probeert te verdedigen. Neem jij het voor die jongen op, is de kans levens groot dat de groep zich tegen jou keert. En dat telt voor een mens over het algemeen zwaarder dan medeleven met een andere persoon.quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
Sorry maar in mijn schooltijd deden we zulke dingen niet. En Amerikanen sporen niet in het algemeen dus ook die vergelijking klopt niet.
Maar een andere vorm van aanpakken is er niet..quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:05 schreef beerten het volgende:
[..]
Met alle respect, maar dit vind ik toch een van de meest domme reacties die ik in dit Topic gezien heb.
Als allereerste: wie ben jij om eigen rechter te spelen om mensen te straffen, publiekelijk, voor iets? (Pesten in dit geval)
--knip--
Maar de 'huidige aanpak' wordt er ook 'misbruik' van gemaakt.. dat er eigenlijk niks gebeurd, of wraak wordt genomen op de gepeste.. deze aanpak is veel globaler.. de pester wordt ineens de gepeste. Een strafblad geven lijkt mij ook een goede optie.... zodat de pestkoppen over 10 jaar niet ineens de politie agent kunnen zijn ..quote:Op vrijdag 4 juni 2004 13:13 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Als je pesters in de spotlights gaat zetten dan loop je júist veel meer de kans dat pesters extreme dingen gaan doen om op te vallen.
M.a.w vol trots tegen gelijkgestemde pesters dat zij een vermelding hebben, de strijd onderling wie "de beste pester is" ect.
Ik heb zomaar het idee (net als met die trein-puber-vandalisten uit de omgeving van Enkhuizen) dat ze alleen maar nog trotser zullen zijn op de schade die zij aanrichten.
Ik had zeker gelijk melding gemaakt van dit soort praktijken en was zeker niet met de klas mee gelopen....quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:12 schreef Teerwater het volgende:
[..]
Nee op de meeste scholen doen ze dat soort dingen niet. Wat ik zei is dat als jij (of ik) onder dezelfde omstandigheden in die klas hadden gezeten dat jij (of ik) ook niet de moet had om te op te treden. Waarom? Omdat je ook je eigen plek in de groep probeert te verdedigen. Neem jij het voor die jongen op, is de kans levens groot dat de groep zich tegen jou keert. En dat telt voor een mens over het algemeen zwaarder dan medeleven met een andere persoon.
En dan heeft NIETS met de opleiding te maken, zoals iemand hier dacht. Wat misschien met de opleiding te maken heeft is de manier. Vergeet ook niet dat er nog wel eens een ontgroeningfeest uit de hand loopt. Worden universiteitsstudenten door andere studenten gedwongen een liter jenever (Hooghout) op te drinken. Met dodelijke afloop. Dat is inderdaad iets anders als tandenpoetsen met een staalborstel. Elk niveau heeft zijn eigen uitspatting.
Gelukkig zijn de hoogopgeleiden een stuk beschaafder.
Natuurlijk had jij melding gemaakt. Jij wel. Andere niet, maar jij wel. Je bent een held. Een echte. Zoals jij worden er maar weinig geboren. Te weinig.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:31 schreef vdo28 het volgende:
Ik had zeker gelijk melding gemaakt van dit soort praktijken en was zeker niet met de klas mee gelopen....
"Wir haben es nicht gewust" heet dat dan....quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:06 schreef woutabest het volgende:
En dan zal er natuurlijk ook iemand in die klas zitten die er niks mee te maken heeft ofzo. Hoewel hij wel kon ingrijpen...
Er is toche en Duitse film over? Is die film soms daarna, of daarvoor gemaakt? Of hebben die twee helemaal niets met elkaar te maken?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:17 schreef Teerwater het volgende:
Verhaaltje over gevangenis experiment.
Dat experiment ging over de invloed van autoriteiten. De proefpersonen werden gestimuleerd een steeds groter aantal volt toe te dienen. Sommigen gingen door tot een meer dan dodelijk voltage. Toegedienden werden niet echt toegediend, dus iedereen heeft het overleefd. Maar het bleek dat men gevoeliger was voor het beeld van een mishandelde dan voor het gegil...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:15 schreef vdo28 het volgende:
Dat is toch hetzelfde met die test dat ze mensen onder stroom gingen zetten.
Iemand kreeg elektrische schokken en bepaalde mensen (willekeurig) werden gevraagd om het experiment uit te voeren.
M.a.w Anderen schokken toe brengen.
Sommige voerden het aantal volt ongelovelijk op!!!
Gewaagde uitspraak...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:20 schreef Harry_Sack het volgende:
Maar ja, je moet wel een enorm lulletje zijn als je door de HELE klas gepest wordt, zelfs stotterende en overmatig rukkende puistenpubers lukt dat bijna niet..
Heb ik gezien, maar dat is in een veel duidelijkere machtssetting. Dit is een school, daar is de sociale controle anders. Het is niet echt offtopic, sadisme en zelfs fascisme zit in ieder mens.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:40 schreef Moonah het volgende:
Film "Das Experiment" is gebaseerd op eerder genoemd werkelijke experiment. Beangstigend.
[..]
Dat experiment ging over de invloed van autoriteiten. De proefpersonen werden gestimuleerd een steeds groter aantal volt toe te dienen. Sommigen gingen door tot een meer dan dodelijk voltage. Toegedienden werden niet echt toegediend, dus iedereen heeft het overleefd. Maar het bleek dat men gevoeliger was voor het beeld van een mishandelde dan voor het gegil...
Trouwens best offtopic.
[..]
Durf ik best op fok te bezigen hoorquote:Gewaagde uitspraak...
Het heeft niks te maken met de gepeste, maar met het accepteren. eerst accepteerd 1 iemand het, dan 5, dan de hele klas, dan de leraar, en tja... wie zou het dan niet accepteren? dan kan je gewoon doorgaan.. en het door jou beschreven 'lulletje' doet echt niks tegen 30 man hoor..quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:20 schreef Harry_Sack het volgende:
met een staalborstel je tandjes poetsen.... hrrr
Maar ja, je moet wel een enorm lulletje zijn als je door de HELE klas gepest wordt, zelfs stotterende en overmatig rukkende puistenpubers lukt dat bijna niet..
Eerder een achterlijke uitspraak, waar absoluut niet over nagedacht is want anders is wel heel achterlijk..quote:gewaagde uitspraak
Er werd de proefpersonen als het goed is juist wijsgemaakt dat wat zij deden in het belang van degene die de schokken kreeg zelf was. Tenminste, als ik me goed herinner.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:46 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Heb ik gezien, maar dat is in een veel duidelijkere machtssetting. Dit is een school, daar is de sociale controle anders. Het is niet echt offtopic, sadisme en zelfs fascisme zit in ieder mens.
[..]
Nee, er zit wel een deel van waarheid in. Ik denk dat een doorsnee 18 jarige jongen dit niet had getolereerd. Niet dat deze verbaal danwel fysiek tegengas had gegeven, maar eerder om de school te verlaten danwel leiding cq ouders hiervan op de hoogte te stellen.quote:Op maandag 7 juni 2004 09:13 schreef vdo28 het volgende:
[..]
Eerder een achterlijke uitspraak, waar absoluut niet over nagedacht is want anders is wel heel achterlijk..
Da's niet mis. Best heavy eigenlijk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:43 schreef CANARIS het volgende:
=Het Vonnis
Het laagste oordeel is 15 maanden onvoorwaardelijk
het hogste
18 maanden onvoorwaardelijk
Men ziet , een juist en rechtvaardkig oordeel is mogenljk. ( helaas niet in Nederland)
Pardonquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:16 schreef CANARIS het volgende:
foute vragen
Ik vind het best rechtlijnig om zo te denken. Het is gebleken dat alleen maar zoveel maanden zitten geen verbetering brengt in gedrag. Soms zelfs nog wel een verergering. ze komen in aanraking met allerlei beroepscriminelen en wie weet wat ze daar allemaal van leren.quote:gewoon niet doen , dan ga je niet de bak in. Dat is de boodschap.
heel erg simpel
of die jongens er beter van worden?
Dat is alleen maar hun verantwoordelijkheid. Worden ze er beter van , dan hebben ze een leven voor zich. Zo niet landen ze in de goot.
Lig jij daar wakker van?
sorry? als het jaren waren geweest mischien..quote:Op woensdag 9 juni 2004 15:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Da's niet mis. Best heavy eigenlijk.
Vraag me af of het helpt. Worden de jongens er betere mensen door? Werkt dit als voorbeeld? Geeft het genoegdoening aan het slachtoffer?
quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:05 schreef Disorder het volgende:
En wat bedoel je daarmee?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:20 schreef Harry_Sack het volgende:
met een staalborstel je tandjes poetsen.... hrrr
Achterlijke uitspraak, IMO.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 18:20 schreef Harry_Sack het volgende:
Nee, dan is dat ook een probleem voor de maatschappij, in gevangenissen leer je voor crimineel.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:45 schreef CANARIS het volgende:
de staat is niet veranwoordelijk voor jouw of mijn gedrag.
Als de bak mij slechter maakt, is dat mijn probleem. Had ik maar niet in de bak moeten komen.
Niet alleen van jou, maar ook van de maatschappij.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:45 schreef CANARIS het volgende:
Als de bak mij slechter maakt, is dat mijn probleem.
Waarom denk je dat ik me afzijdig houd van het straf-debat. (Als in de lengte van de straf etc.) Goed, 18 maanden kan goed genoeg zijn, ook niet, hangt ook van de gevangenis enzovoort af.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Niet alleen van jou, maar ook van de maatschappij.
Overigens wil ik je mededelen dat je taalgebruik richting mij me niet zo aanstaat. Wellicht ben je zwaar gefrustreerd door een pestverleden, dan nog hoef je mijn mening nog niet af te doen als 'achterlijke geitenwollensokgedoe'.
Ik denk in deze wat genuanceerder, meer naar het geheel kijkend en minder door mijn emoties geleid dan jij kennelijk.
* Draagt geen geitenwollensokkenquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:45 schreef CANARIS het volgende:
waarom moet een straf toch altijd maar werken ?
wat is dat voor een achterlijke geitenwollen sokken stelling?
(Straffen werkt nooit dus schaf de genavangenis maar af. ........zei de gek)
Het is een straf omdat die jongens iets ergs hebben gedaan.
De boodschap is duidelijk
Don`t do it !
Je gaat de bak in.
de staat is niet veranwoordelijk voor jouw of mijn gedrag.
Als de bak mij slechter maakt, is dat mijn probleem. Had ik maar niet in de bak moeten komen.
Lijkt mij toch allemaal heel erg simpel.
De staat heeft er voor te zorgen dat het rechtvaardigheidsgevoel van de burgers niet telkens weer in haar kont wordt geneukt.
En volgens mij ben je dan net zo schudig.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:58 schreef Stuart het volgende:
Hmmmmmz, dat de hele klas hieraan meedeed lijkt me nogal stug. Een grote groep geloof ik wel, maar ik denk dat het meerendeel gewoon 'erbij stond, keek, en niets deed'.
Anyway, best triest natuurlijk voor zo iemand !
Als het niet <vergrotende trap van schuldig. (Schuldiger?)> is.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:15 schreef paddy het volgende:
[..]
En volgens mij ben je dan net zo schudig.
Leraren merken pesten altijd op alleen ze doen er vrij weinig aan. Ik werd vroeger gepest omdat ik naar hun smaak te hoge cijfers haalde en ik me niet kleedde zoals zij. Ik had/heb gewoon geen groepsmentaliteit. Leraren wisten er vanaf deden niets. Dit ging door tot het mij eens teveel werd en ik een van die pestkoppen inelkaar geslagen heb. Vanaf die dag was het over ik heb ook geen straf gekregen van die leraren er waren er zelfs die blij waren dat dit was gebeurd.quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:47 schreef paddy het volgende:
Waar blijft eingelijk de rol van de ouders? Ik bedoel,
merk je dan niet dat je kind doodongelukkig is?
En wat voor straf krijgen die leraren? volgens het slachtoffer wisten ze er toch vanaf?
Je hebt er altijd weer zo'n figuur bij die tvp moet typenquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:22 schreef SimtekF1 het volgende:
tvp
Dat zijn helaas jouw ervaringen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:59 schreef niet_links het volgende:
Leraren merken pesten altijd op alleen ze doen er vrij weinig aan.
Blame it on Jezus the Budahquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:49 schreef Moonah het volgende:
[..]
Niet alleen van jou, maar ook van de maatschappij.
Overigens wil ik je mededelen dat je taalgebruik richting mij me niet zo aanstaat. Wellicht ben je zwaar gefrustreerd door een pestverleden, dan nog hoef je mijn mening nog niet af te doen als 'achterlijke geitenwollensokgedoe'.
Ik denk in deze wat genuanceerder, meer naar het geheel kijkend en minder door mijn emoties geleid dan jij kennelijk.
A sad, but true story.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:59 schreef niet_links het volgende:
[..]
Leraren merken pesten altijd op alleen ze doen er vrij weinig aan. Ik werd vroeger gepest omdat ik naar hun smaak te hoge cijfers haalde en ik me niet kleedde zoals zij. Ik had/heb gewoon geen groepsmentaliteit. Leraren wisten er vanaf deden niets. Dit ging door tot het mij eens teveel werd en ik een van die pestkoppen inelkaar geslagen heb. Vanaf die dag was het over ik heb ook geen straf gekregen van die leraren er waren er zelfs die blij waren dat dit was gebeurd.
Naar een leraar gaan maakt het over het algemeen alleen maar erger.. tenminste in mijn optiek. Ik zeg overigens niet dat geweld altijd helpt, in mijn geval toen wel gelukkig. Ouders kunnen ook niet veel doen want die gaan naar leraren en dan wordt je buiten zicht van leraren nog meer gepest.
Ah, je kent me?quote:Op maandag 14 juni 2004 10:20 schreef CANARIS het volgende:
Jouw instelling is één van de redenen dat wij in Nederland een compleet verrot strafstelsel hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |