Hoe ik me voel vandaag? Weeelll... hier komt het:
pissed
Heel da gedoe rond mijn zus begint serieus tegen te steken...
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:29 schreef vdo28 het volgende:![]()
je zus?
ja da kuttig mens dat altijd alle aandacht moet krijgen en dan nog al wenend belt naar mijn ma als ik niet enthousiast genoeg ben voor haar
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:53 schreef Brighteyes het volgende:Leonieke, ik ga toch even reageren hier omdat je geen eigen topic hebt. Ik herken wat je zegt. Mijn zus was de eerste die ging trouwen en ik was heel blij voor haar en het was een groot feest.
Zij hadden altijd gezegd dat ze nooit kindjes wilden dus ik ging er vanuit dat ik daarin de eerste zou zijn. Groot was dus ook mijn verbazing toen ze vorig jaar vertelden dat mijn zus zwanger was. En hoe blij ik ook voor haar was. Het stak toch even wel. Ook omdat ik het zelf ook zo graag wilde. Dat nare gevoel duurde bij mij gelukkig maar even. Daarna kon ik wel blij zijn. Helaas eindigde deze zwangerschap ik een miskraam.
![]()
Nu is ze weer zwanger en ik kan niet anders dan dolblij voor haar zijn. Mijn hele leven heeft intussen op zijn kop gestaan en ik kan nu inzien dat het mijn tijd gewoon nog niet is.
Maar geloof me, ook voor jou zullen straks alle toeters en bellen uit de kast getrokken worden als jij zulke grote dingen gaat beleven. Het is nu even heel vervelend, maar probeer er toch doorheen te bijten. Dit soort dingen kunnen van binnen tot iets heel groots uit groeien waardoor de kans dat er afstand tussen jou en je zus, en misschien wel tussen jou en anderen gaat ontstaan. En dat zou toch heel jammer zijn. Sterkte ermee...
Het klinkt misschien heel grof van mij, maar ik kan het haar echt niet meer gunnen. Sorry... maar echt
![]()
Ze heeft nu al alles gehad wat ze maar wou in het leven, en voor alles wat ze deed, kreeg ze alle aandacht, van jan en alleman.
Gelijk wat ik onderneem, daarvoor moet ik bijna springen opdat iemand het toch eens zou opmerken dat ik ook iets doe met mijn leven.
Enkele voorbeeldjes?
- mijn zus is jarig en krijgt een verrassingsfeest van mijn ouders; ik ben jarig en ik krijg een kaart
- mijn zus studeert af (zevende jaar secundair onderwijs) en krijgt een feest: champagne en etenjes op restaurant; ik studeer af (na drie jaar hoger onderwijs) en ik krijg als reactie: tjah... goed eh
- mijn zus heeft werk en krijgt wederom champagne; ik studeer af en ik krijg een proficiat
- mijn zus bouwt haar eigen huis en krijgt alle aandacht. Als mensen mij zien, vragen ze niet hoe het met mij of met mijn vriend gaat, nee hoe het huis van mijn zus vordert
nog steeds, ook terwijl ze er al woont sinds september (het was nog niet volledig afgewerkt: tuinhuis, terras, the usual stuff)En nu... nu is ze gestopt met de pil en aangezien zij altijd alle geluk heeft in de wereld zal het ook wel niet lang duren voor ze zwanger is ook. En wat krijg ik? Ik krijg gezeur van iedereen om mijn kop over haar zwangerschap of haar kind en een zus die een kind heeft met de naam dat ik al altijd aan mijn eigen dochter wil geven...
ja opeens vindt ze Emma een prachtige naam terwijl het vroeger altijd Ulrike was. Het toeval wil nu natuurlijk dat ik al twee jaar ofzo verkondig dat als ik ooit het geluk mocht hebben van een kind te krijgen en het is een dochter dat ze Emma heetSorry dat ik niet meer blij kan zijn voor haar...