abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24392224
Paladin, volgens mij zijn er wel dat soort reizen ja.
Kijk gewoon ff op de sites van Koning Aap, Baobab, Shoestring, Summum, Djoser, etc etc etc
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_24392246
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 14:30 schreef Paladin82 het volgende:
Hmz toch wel jammer dat dit topic niet echt meer levend is dus misschien komt er zo weer klein beetje leven in.

Ik ben van plan deze lente naar Egypte te gaan, maar zit met een paar vraagjes is wil er een doe en luier vakantie van maken. Nu kan ik een 8daagse rondreis doen en daarna nog 7 dagen luieren in een hotel of een 15daagse rondreis en dan alles zien. Daar het mijn eerste echte vakantie sinds 1,5 jaar wordt moet er wel goed uitgerust worden

Mijn vraag is kan je tijdens die rondreizen ook goed uitrusten of is een verblijf in een lux hotel dan toch wel aan te raden. En wat ik me afvraag zijn er ook rond reizen die eindigen in sharm el sheik omdat de bevindingen over hurgada toch een stuk negatiever zijn. Ben redelijk alergisch geworden van nogal opdringerige verkopers na een vakantie in turkije.

en hoe zit het met de medicatie, ik heb van nature nogal zwakke darmen en heb geen zin om de halve rondreis door te brengen op de wc.
Nou als jij wilt luieren en geen last wilt hebben van opdringerige verkopers ga je gewoon naar Hurghada. In het dorpje verkopen ze alleen, verder is daar niks te zien, dus je hebt er ook niks te zoeken en je hebt dus ook geen last van verkopers als je lekker in het hotel blijft.

Een combi reis is goed mogelijk, je kiest bijv. voor 2 dagen Cairo, 6 dagen cruise en 8 dagen strand (zo zien die reizen er ongeveer uit). Die cruises zijn ech 'chill' je bezoekt het een en ander verder lekker relaxen op het schip.

Ik heb één vactinatie laten inbrengen, waar voor weet ik niet meer precies, maar daar mee ben ik elke keer naar Egypte geweest, nergens last van gehad.

Heb je nog vragen stel ze dan gerust!

Met kerst een speciale uitgave van de National Geographic gekregen genaamd: 'Schatten van Egypte', dit is een mooi fotoboek, maar er staat op de achterkant een reclame van de reismaatschappij Djoser, ik had er nooit van gehoord maar ze hebben wel leuke reizen volgens mij.
www.djoser.nl
www.skytours.nl
pi_24403975
Hoi Egyptegangers,

Wij gaan al jaren met een hele groep op vakantie (zo'n 20 man), dit is jaren goed gegaan en zijn al in een paar landen geweest (Spanje, Tsjechië, Italië en Turkije) Nu waren we voor egypte aan het kijken maar we zijn er niet in geslaagd om echt goede toeristische gebieden te vinden (Dat is gewoon nodig als je met zoveel man gaat).

De hotels/zwembaden/stranden zien er in de gidsen geweldig uit, maar wat betreft het uitgaansleven klinkt het allemaal een beetje uitgestorven. Dus wij zoeken eigenlijk een een plaats waar een overvloed aan discotheken/bars is welke dicht aan elkaar liggen.

Ook moeten er overdag voldoende activiteiten zijn (Jeep safari, duiken, uitstapjes en weet ik veel wat allemaal nog meer).

We hebben aan de noordkust eigenlijk niks kunnen vinden, wie kan ons verder helpen?

Alvast bedankt!
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_24406654
vraagje. Ik ga over een week naar egypte. Kun je daar een beetje goed egyptisch geld uit de muur halen met je europas of is dat lastig?
  woensdag 5 januari 2005 @ 09:58:50 #105
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24406787
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:47 schreef ZFLaSH het volgende:
vraagje. Ik ga over een week naar egypte. Kun je daar een beetje goed egyptisch geld uit de muur halen met je europas of is dat lastig?
Geen probleem! (In Cairo in elk geval, weet niet waar je heengaat?)
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24406789
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:47 schreef ZFLaSH het volgende:
In bijna elk hotel is een apparte bankafdeling, weet het niet zeker maar ik dacht Central bank of Egypt, waar je traveler checks kunt inwisselen, makkelijk zat dus.

Veel plezier en waar ga je naar toe?
  woensdag 5 januari 2005 @ 10:00:23 #107
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24406809
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:58 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

In bijna elk hotel is een apparte bankafdeling, weet het niet zeker maar ik dacht Central bank of Egypt, waar je traveler checks kunt inwisselen, makkelijk zat dus.
Uit-de-muur!

Overigens heeft natuurlijk niet élk hotel een bank, wat een kul!
Als je in een groot hotel zit waarschijnlijk wel... Maar sowieso zit in Cairo in iedere grote straat wel een bank met pin
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_24406816
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 02:00 schreef jaapgvk het volgende:
Hoi Egyptegangers,

Wij gaan al jaren met een hele groep op vakantie (zo'n 20 man), dit is jaren goed gegaan en zijn al in een paar landen geweest (Spanje, Tsjechië, Italië en Turkije) Nu waren we voor egypte aan het kijken maar we zijn er niet in geslaagd om echt goede toeristische gebieden te vinden (Dat is gewoon nodig als je met zoveel man gaat).

De hotels/zwembaden/stranden zien er in de gidsen geweldig uit, maar wat betreft het uitgaansleven klinkt het allemaal een beetje uitgestorven. Dus wij zoeken eigenlijk een een plaats waar een overvloed aan discotheken/bars is welke dicht aan elkaar liggen.

Ook moeten er overdag voldoende activiteiten zijn (Jeep safari, duiken, uitstapjes en weet ik veel wat allemaal nog meer).

We hebben aan de noordkust eigenlijk niks kunnen vinden, wie kan ons verder helpen?

Alvast bedankt!
Het is ook niet bepaald slim om naar Egypte te willen als je uit wilt gaan, ga dan gewoon naar Salou .
Je gaat naar Egypte voor de archeologische achtergrond, om te duiken, of uit te rusten, uitgaansgelegenheden kom je daar echt niet in overvloed tegen, maar dat had ik je ook kunnen vertellen zonder er zelf geweest te hoeven zijn.
pi_24407333
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 09:58 schreef Hik het volgende:

[..]

Geen probleem! (In Cairo in elk geval, weet niet waar je heengaat?)
Ik ga een Nijlcruise maken en land in Lucxor. Zijn eurootjes gewild daar of wordt je daardoor flink genaaid?
pi_24407366
in (niet alleen) egypte wordt je als toerist alleen maar genaaid
Nu ook Zuid Afrika
pi_24407694
Ach, zal net zo erg zijn als ik elk arabisch land. Van mij mogen ze lullen. Doe net of ik oostindisch doof ben.

Maar nu weet ik nog niet of ik in Luxor kan pinnen. Grote hoeveelheden centjes mee nemen zie ik niet zitten.
pi_24408169
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:00 schreef Hik het volgende:

[..]

Uit-de-muur!

Overigens heeft natuurlijk niet élk hotel een bank, wat een kul!
Als je in een groot hotel zit waarschijnlijk wel... Maar sowieso zit in Cairo in iedere grote straat wel een bank met pin
Ja kijk, ik wist niet dat je van plan was om naar van die vieze mini hotels te gaan . In ieder geval, als je naar Hurghada gaat zou ik naar het Le Meridien gaan. Mooiste en beste hotel waar ik ooit geweest ben.
pi_24408182
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:03 schreef ZFLaSH het volgende:
Ach, zal net zo erg zijn als ik elk arabisch land. Van mij mogen ze lullen. Doe net of ik oostindisch doof ben.

Maar nu weet ik nog niet of ik in Luxor kan pinnen. Grote hoeveelheden centjes mee nemen zie ik niet zitten.
Wat is het probleem met traveler checks?
pi_24408223
Site was Djoser reizen ziet er goed verzorgd en orgineel uit, daar maar eens een reisje boeken!
pi_24408789
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:32 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Wat is het probleem met traveler checks?
Als je gewoon kunt pinnen, want ja dat kan, heb je die toch niet nodig.
Nu ook Zuid Afrika
pi_24409581
traveler checks?? Jeetje joh, die dingen worden alleen bij banken in dat soort landen geaccepteerd. Ik heb er in ieder geval een berg shit mee gehad dus ik neem die dingen NOOIT meer mee.
pi_24410222
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 12:51 schreef ZFLaSH het volgende:
traveler checks?? Jeetje joh, die dingen worden alleen bij banken in dat soort landen geaccepteerd. Ik heb er in ieder geval een berg shit mee gehad dus ik neem die dingen NOOIT meer mee.
Nooit geen problemen mee gehad, maar goed jou keuze...
pi_24411577
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 10:00 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Het is ook niet bepaald slim om naar Egypte te willen als je uit wilt gaan, ga dan gewoon naar Salou .
Je gaat naar Egypte voor de archeologische achtergrond, om te duiken, of uit te rusten, uitgaansgelegenheden kom je daar echt niet in overvloed tegen, maar dat had ik je ook kunnen vertellen zonder er zelf geweest te hoeven zijn.
Salou is voor 15 jarige breezersletjes... Egypte is gewoon een land waar je veel kwaliteit voor weinig geld kan krijgen en dat is wat we zoeken. Waarom zou er in heel Egypte geen fatsoenlijk uitgaansgebied zijn? Lijkt me raar voor een goedkoop land met zon in overvloed. Maarja... Zal nog wel komen dan...

We zoeken iets was vergelijkbaar is met Marmaris of Alanya in Turkije. Maar dat soort plaatsen zijn er dus niet in Egypte?

Hoe is het uitgaan bv in Hurghada of Luxor?
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
  woensdag 5 januari 2005 @ 14:52:53 #119
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24411729
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 11:31 schreef EmPulSe het volgende:

[..]

Ja kijk, ik wist niet dat je van plan was om naar van die vieze mini hotels te gaan . In ieder geval, als je naar Hurghada gaat zou ik naar het Le Meridien gaan. Mooiste en beste hotel waar ik ooit geweest ben.
Geef mij maar een sfeervol familiehotel, waar ik een hoop leuke mensen en vooral ook leuke Egyptenaren tegenkom. En die bestaan ook heel schoon en een stuk goedkoper dan het Meridien.
Voor 10 euro per nacht heb je in het centrum van Cairo een heel gezellig hotel, met eigen badkamer (schoon), uitgebreid ontbijt en veel gezellige mensen.
Dan hoef ik geen minibar of 4 sterren!
pi_24413043
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:43 schreef jaapgvk het volgende:

[..]

Salou is voor 15 jarige breezersletjes... Egypte is gewoon een land waar je veel kwaliteit voor weinig geld kan krijgen en dat is wat we zoeken. Waarom zou er in heel Egypte geen fatsoenlijk uitgaansgebied zijn? Lijkt me raar voor een goedkoop land met zon in overvloed. Maarja... Zal nog wel komen dan...

We zoeken iets was vergelijkbaar is met Marmaris of Alanya in Turkije. Maar dat soort plaatsen zijn er dus niet in Egypte?

Hoe is het uitgaan bv in Hurghada of Luxor?
Je vergeet één ding, Egypte is in opkomst, maar niet zoals Turkijke echt uit ontwikkeld, hotels worden er nog in overvloed gebouwd en veel uitgaansgelegenheden heb je niet nee, wel af en toe leuke disco's in de hotels zelf, maar dit kun je niet vergelijken met tenten in Salou etc.
pi_24413215
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 14:52 schreef Hik het volgende:

[..]

Geef mij maar een sfeervol familiehotel, waar ik een hoop leuke mensen en vooral ook leuke Egyptenaren tegenkom. En die bestaan ook heel schoon en een stuk goedkoper dan het Meridien.
Voor 10 euro per nacht heb je in het centrum van Cairo een heel gezellig hotel, met eigen badkamer (schoon), uitgebreid ontbijt en veel gezellige mensen.
Dan hoef ik geen minibar of 4 sterren!
Er is een verschil tussen Cairo en Hurghada, als ik naar Hurghada ga wil ik een luxe hotel, ik kom daar tenslotte om te relaxen en uit te rusten. Als je naar Cairo gaat is het vooral om stadsbezoeken te doen en kan ik mij vinden in jou keuze.
  maandag 10 januari 2005 @ 09:24:51 #122
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24498011
Ik vond Hurgada afgrijselijk: een betonnen toeristenghetto en het meeste koraal is dood, zelfs behoorlijk ver uit de kust. Afrader!
Als alternatief zou ik naar Dahab gaan (maar misschien is dat inmiddels ook wel verpest -ik was er in 1995 )

Luxor (de stad) vond ik ook geen fijne plaats: teveel toeristen en daardoor ook vervelende Egyptenaren.

Maar kwa bezienswaardigheden kun je er natuurlijk niet om Luxor heen want dat is echt indrukwekkend.
Tip: aan de andere kant van de nijl kun je fietsen huren en dan kun je op die manier alle tempeltjes etc bezoeken. Op die manier bepaal je zelf hoeveel tijd je overal voor neemt en kun je ook gemakkelijk naar minder bezochte plaatsen toe. Ook het fietsen door de woestijn is leuk. Je komt langs huizen met beschilderingen over de bedevaart naar Mekka die iedereen één keer in zijn leven moet maken

Aswan is (ondanks het vele toerisme) een leuke stad en heel standaard zijn natuurlijk de 2,5-daagse felukka tochten over de Nijl naar Idfu. Ik heb hier (in 1995) $18 voor betaald, inclusief eten en alles ! (je moet wel even onderhandelen)

Egypte in zijn algemeenheid is een uitermate mooi en boeiend land. Ik wil nog steeds een keer terug om een aantal van die oases diep in de woestijn te bezoeken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 10 januari 2005 @ 11:40:45 #123
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_24499785
Ik zit te denken aan deze reis alleen te maken als vrouw zijnde, het liefst in september of november. Is het rond deze periode een beetje fijn reizen? Ik las ergens iets over de ramadan, is dat dit jaar ook rond die periode en zo ja wat zal ik er dan eventueel aan kunnen merken?
---
Route

Luxe Nijlcruise en de Rode Zee
8-daagse luxe 5* combinatie Nijlcruise en Hurghada inclusief alle excursies en maaltijden

Géén minimum aantal deelnemers!

Dag 1: Amsterdam – Hurghada
U vliegt vandaag naar het Internationale vliegveld van Hurghada. Tijdens de vlucht deelt het cabine personeel zogenaamde ‘landingskaarten’ uit. U dient deze kaart ingevuld, samen met uw paspoort te overhandigen aan de douane beambte. Op het vliegveld wordt u welkom geheten door onze Nederlandstalige reisleiding. Tijdens de busrit naar uw vijf sterren cruise schip zal de reisleiding u in het kort wegwijs maken op uw vakantie bestemming. Afhankelijk van de aankomsttijd kunt u eerste indrukken opdoen en ’s avonds staat aan boord een diner voor u klaar.

Dag 2: Luxor - Edfu
Na het ontbijt maakt u kennis met de westkant (‘Westbank’) van het oude Thebe (zo heette Luxor toen het nog de hoofdstad was). De Vallei der Koningen is pas in de vorige eeuw ontdekt en ronduit indrukwekkend. U betreedt de graftombes van de grootste Farao’s! Ook is hier de graftombe van Toetanchamon gevonden. Vlakbij de Koningen kunt u de graftombes betreden van de vrouwelijke Farao’s in de Vallei van de Koninginnen.

De eerste vrouwelijke Farao was Hatchepsut, de tempel die zij liet bouwen betreedt u via een imposante trap. Onderweg stopt u ook bij de kolossen van Memnon; 2 enorme zittende beelden die ooit de ingang van de dodentempel flankeerden. Na de ‘Westbank’ luncht u aan boord en vertrekt het schip richting Edfu. Afhankelijk van de drukte bij de sluizen van Esna, komt u gedurende de avond/ nacht aan. U dineert aan boord en na het eten is er een Nubische show in het café op het schip.

Dag 3: Edfu – Kom Ombo – Aswan
De tempel van Edfu ligt eenzaam in de woestijn en wordt gezien als de tempel die het best de tand des tijd heeft doorstaan. Bewonder de fraaie hiërogliefen! Na Edfu vertrekt het schip voor een tocht van ca. 4 uur en 30 minuten naar Kom Ombo, waar u een bezoek brengt aan de gelijknamige dubbeltempel. De tempel staat vlak aan de Nijl en is symmetrisch ingericht naar Grieks/ Romeins voorbeeld. Tijdens het varen kunt u lunchen in het buffetrestaurant en op het zonnedek genieten van het voorbij glijdend landschap. Na Kom Ombo zet u koers naar Aswan (ca. 3 uur en 30 minuten varen). Tijdens het varen diner aan boord.

Dag 4: Aswan
Vandaag een bezoek aan misschien wel de mooiste stad aan de Nijl; Aswan. Dromerig ligt Aswan aan een breed stuk van de Nijl, Kitchenette en Elephantine eiland vormen een prachtig decor. Ooit schreef Agatha Christie hier haar bestseller ‘Moord op de Nijl’. In de vroege ochtend heeft u de kans om de tempel van Abu Simbel te bezoeken. Een bijzondere tempel dicht bij de grens met Soedan, die met veel zorgvuldigheid is verplaatst door het ontstaan van het Nasser meer na de aanleg van de High Dam.

Bezoek Abu Simbel is optioneel en alleen lokaal bij te boeken. Als u niet kiest voor Abu Simbel kunt u op het zonnedek even wegdromen bij het zwembad. Lunch aan boord. In de middag gaat u per Felukka (een authentiek Egyptisch zeilscheepje) naar de Botanische tuinen van Aswan. Diner en overnachting in een vijf sterren hotel in Aswan.

Dag 5: Aswan - Hurghada
U bezoekt de ‘High Dam’, de onvoltooide obelisk en de tempel van Philea. De laatste onvergetelijke indrukken van deze imposante stad aan de Nijl. Na de lunch vertrekt u richting Hurghada voor een paar ontspannen dagen aan het strand. Laat diner en overnachting in een vijf sterren beach resort in Hurghada.

Dag 6 en 7: Hurghada
Laat alle indrukken van de afgelopen dagen nog maar eens rustig aan u voorbij trekken, terwijl u wegdommelt op uw strandbedje aan de Rode Zee

Dag 8: Hurghada – Amsterdam
Vandaag vliegt u van het vliegveld van Hurghada terug naar Amsterdam.

Prijzen

Geen minimum deelname !
Gegarandeerd vertrek !
5* hotels en cruiseschepen !

Prijzen zijn inclusief
Voor de prijs op de gewenste datum, klik op de rode button "Bereken uw prijs"

Terugvlucht Hurghada – Amsterdam
Nederlands sprekende reisleiding
Dagelijks ontbijt, lunch en diner
Alle beschreven excursies
Alle transfers in moderne touringcar met airco
3 nachten 5* cruiseschip volpension
1 nacht Aswan 5* volpension
3 nachten Hurghada 5* volpension
Prijzen zijn exclusief

Kosten visum 20,- lokaal bij aankomst te voldoen
Verplichte deelname fooienpot ca. 25,- contant te voldoen aan de reisleiding
Reisverzekering/ annuleringsverzekering
Optionele excursies
Zowel in Hurghada als Luxor is Nederlandstalige reisleiding aanwezig
------

Ik heb er geen enkel verstand van maar zoals ik het lees lijkt het mij wel leuk, ik vraag me wel af hoe zeeziek iemand kan worden op de Nijl. Ik werd vroeger altijd wagen en zee ziek maarja dat zee ziek was dan ook op een garnalenboot langs de wadden eilanden. Tegenwoordig is dat stukken minder, ik heb alleen geen zin om uiteindelijk groen en misselijk, de vakantie kotsend over de reling door te brengen bij wijze van.
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  Moderator maandag 10 januari 2005 @ 11:53:49 #124
5428 crew  miss_sly
pi_24499972
Zoiets hebben wij ook gedaan 2 jaar geleden. Wij gingen alleen van Aswan nog met de boot terug naar Luxor vanwaar we met de nachttrein naar Cairo gingen voor een paar dagen en daarna pas naar Hurghada.
Wij hadden de 4-sterren boot ipv de 5 sterren, dat scheelde 250 euro p.p. en in de praktijk scheelt het echt niets. De 4-sterrenboot is alleen maar 4-sterren, omdat hij ouder is dan 5 jaar geloof ik. De service en het eten en dergelijke waren allemaal van dezelfde perfecte kwaliteit!
Zeeziek word je niet snel op zo'n boot. Wij hadden een jongen aan boord die altijd extreem veel last van zeeziekte had, maar helemaal nergens last van heeft gehad tijdens de cruise.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 10 januari 2005 @ 12:15:49 #125
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24500354
BlackOrchid:
Op de Nijl wordt je niet zeeziek want die golft niet.

Ramadan: ik heb gewoon meegevast toen ik daar was, maar als je persé wilt eten en drinken: dan doe je dat gewoon binnen (ipv midden op straat).

Je kunt in Egypte gemakkelijk in je eentje rondreizen, ook als vrouw (ben er genoeg tegengekomen). Bovendien vind je in budget hotels altijd wel andere toeristen waar je mee kunt optrekken als je dat wilt, zeker in Egypte. Das toch een stuk leuker dan zo'n georganiseerde reis.
Mijn reisverslagen
pi_24504554
Toch vind ik het jammer, dat het altijd de nachttrein is in zulke samengestelde trips, ik ga in mei weer, maar het prachtigste is juist om foto's te maken van uit te trein.
  maandag 10 januari 2005 @ 23:21:17 #127
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24509078
Als ik nog een keer ga, ga ik inderdaad zéker overdag met de trein reizen, uit het raampje hangen is zooo lekker...

En vrouw alleen is geen probleem dus. Ik sluit me aan bij SeLang: zelf doen! De reis die hierboven wordt beschreven is voor mij echt veel te gehaast. Daarbij laat het Cairo buiten beeld. Erg zonde. Ik heb natuurlijk weinig van de rest van Egypte gezien, maar Cairo is zo'n beetje de hoofdstad van de gehele Arabische wereld... wil je iets meekrijgen van het land nú (dus meer dan alleen hoe het ladn 4000 jaar geleden was) moet je er bijna wel heen!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 01:02:15 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24511221
quote:
Op maandag 10 januari 2005 23:21 schreef Hik het volgende:
Als ik nog een keer ga, ga ik inderdaad zéker overdag met de trein reizen, uit het raampje hangen is zooo lekker...
Daar is Egypte idd perfect voor want het uitzicht vanuit de trein is is prachtig!
Ik ben zelf met de trein helemaal van Cairo naar Aswan gereisd (in stapjes) en je volgt dan de Nijl; sommige stukken gaan door groene akkers waar boeren aan het werk zijn, andere stukken door de woestijn... Treinen daar zijn trouwens comfortabel en spotgoedkoop.
Mijn reisverslagen
  Moderator dinsdag 11 januari 2005 @ 08:30:37 #129
5428 crew  miss_sly
pi_24513152
Het mooie aan het reizen met zo'n boot is dat je datzelfde landschap op een rustige manier aan je voorbij ziet trekken! Ik heb genoten van de schitterende uitzichten. Wat ik echter ook heel fijn vond waren de uitstapjes met de (zeer goed) engelssprekende gids, waardoor je bij de diverse tempels mooie verhalen kreeg en er nog eens wat dingen werden aangewezen waar je anders geheid overheen gekeken zou hebben. Natuutlijk moet je wat geluk hebben met de gids, maar als je een goede hebt, dan is dat echt heel fijn.

En Hik, het mooie van de reis met die boot is nou juist dat er niet gehaast wordt. Je reist heel relaxt met zo'n boot dat is echt heel anders dan met de bus waarmee je meestal op georganiseerde rondreis bent.

Zelf doen heeft natuurlijk ook wel voordelen, maar georganiseerd is niet per definitie niet goed, in mijn ogen en heeft ook wel degelijk voordelen.
pi_24513183
Met de trein overdag rondreizen in Egypte is niet heel erg spannend vond ik. Van Caïro naar Aswan en van Luxor naar Caïro gedaan afgelopen zomer, maar om nou te zeggen dat het heel bijzonder was, nee. Ik zou de volgende keer de nachttrein pakken
Nu ook Zuid Afrika
  dinsdag 11 januari 2005 @ 09:37:59 #131
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_24513687
Na deze topic een beetje doorgespit te hebben ben ik eigenlijk wel een beetje geinteresseert geraakt in Egypte. Ik hou zelf veel van oudheid zoals pyramides etc. dus wou altijd al een keer daarna toe. Maar meestal ben ik met vrienden gegaan en dan werd het gewoon stappen. Nu wil ik dit jaar met mijn vriendin gaan en lijkt me dit een ideaal land. Maar wat zouden jullie aanraden als je voor de eerste keer gaat met z'n tweeën. We willen eigenlijk allebei gewoon een relaxte vakantie met excursies, dagtripjes, duiken etc. maar ook wel eens een dagje lkkr luieren. Ohja het moet overigens niet al te duur worden want we zijn beide maar arme studenten. Dus als het ff kan dan wil ik met 400 a 500¤ p.p. toch wel zeker de reis en verblijf betaald hebben.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 11 januari 2005 @ 12:20:59 #132
47614 BlackOrchid
I'm replaceable
pi_24516008
check anders even http://www.gobest.nl
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_24519165
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 09:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Na deze topic een beetje doorgespit te hebben ben ik eigenlijk wel een beetje geinteresseert geraakt in Egypte. Ik hou zelf veel van oudheid zoals pyramides etc. dus wou altijd al een keer daarna toe. Maar meestal ben ik met vrienden gegaan en dan werd het gewoon stappen. Nu wil ik dit jaar met mijn vriendin gaan en lijkt me dit een ideaal land. Maar wat zouden jullie aanraden als je voor de eerste keer gaat met z'n tweeën. We willen eigenlijk allebei gewoon een relaxte vakantie met excursies, dagtripjes, duiken etc. maar ook wel eens een dagje lkkr luieren. Ohja het moet overigens niet al te duur worden want we zijn beide maar arme studenten. Dus als het ff kan dan wil ik met 400 a 500¤ p.p. toch wel zeker de reis en verblijf betaald hebben.
500 euro voor 8 dagen is goed mogelijk, maar vergis je niet, die uitstapjes zijn niet goedkoop.
  woensdag 12 januari 2005 @ 08:55:28 #134
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_24527984
Ja daarom. Denk dat ik deze vakantie nog maar een paar uitstel.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:45:46 #135
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24528515
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 08:30 schreef miss_sly het volgende:
En Hik, het mooie van de reis met die boot is nou juist dat er niet gehaast wordt. Je reist heel relaxt met zo'n boot dat is echt heel anders dan met de bus waarmee je meestal op georganiseerde rondreis bent.

Zelf doen heeft natuurlijk ook wel voordelen, maar georganiseerd is niet per definitie niet goed, in mijn ogen en heeft ook wel degelijk voordelen.
Die boot an sich is natuurlijk hartstikke relaxed, maar als ik het bovenstaande schema zie, heb je nauwelijks tijd ín de verschillende plaatsen. Waarschijnlijk net genoeg tijd om een tempel te zien en wat te eten en that's it. En hoewel het uitzicht prachtig zal zijn, denk ik dat je op de boot zelf ook niet veel Egyptenaren zult ontmoeten. En die waren voor mij nu juist het hoogtepunt van mijn bezoek daar.

Maar ieder zijn meug. Ik geloof best dat er ook voordelen zitten aan een georganiseerde reis, maar ik heb de indruk dat veel mensen zich er blind op staren, omdat ze bang zijn dat het te ingewikkeld is om het zelf te doen of te onveilig (dat is het dus niet), óf omdat ze zo kort gaan (maar mijn punt was dat het ook dan prima te doen is).
  woensdag 12 januari 2005 @ 09:59:04 #136
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24528717
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 08:55 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ja daarom. Denk dat ik deze vakantie nog maar een paar uitstel.
500 euro is weinig als je wilt doen wat jij allemaal opnoemt. Duiken kun je waarschijnlijk al helemaal vergeten. Maar een week Cairo, met wat dagtripjes vanuit de stad en natuurlijk de piramides zien komt misschien maar net iets duurder uit dan die 500.

Als je een beetje zoekt heb je een ticket (tax incl.) voor rond de 300 euro. Ik was voor een éénpersoonskamer, in het centrum, met eigen douche, 10 euro per nacht kwijt. Deel je een kamer met z'n twee, en kies je voor een douche op de gang, dan moet je voor 6-7 euro/nacht klaar kunnen zijn, slaapzaal kan zelfs al voor 2 euro per nacht. Eten kost ook niks. Als je geen zwaar luxe dingen gaat doen, maar 's avonds gewoon normaal wat gaat eten en tussen de middag een broodje en wat drankjes ben je hooguit 10 euro pp kwijt. Dagtrips hangen een beetje af van jezelf. Voor mij was het redelijk duur, omdat ik alleen was en ik afhankelijk was van bemiddelaars in het hotel (ik ga niet als vrouw alleen met een onbekende taxichauffeur de woestijn in). Jullie zijn samen en kunnen dus makkelijker onderhandelen. Maar vergeet vooral niet dat er ook ín de stad, met al die verschillende wijken, vreselijk veel te zien is!

Als je zeer vast zit aan die 500 euro en perse wilt duiken of lange trips wilt maken zou ik het inderdaad niet doen. Als je het een kléin beetje kunt oprekken en je bent benieuwd naar een ontzettend andere, spannende stad, is het zeker aan te raden!
  woensdag 12 januari 2005 @ 13:00:13 #137
78918 SeLang
Black swans matter
pi_24530982
Ik ben het eens met wat Hik over de boot zegt. Zelf denk ik ook dat je op zo'n boot wat teveel in het toeristensfeertje blijft hangen. Het kan evengoed een mooie reis zijn natuurlijk, maar toch...

Egypte is bij uitstek een land dat heel gemakkelijk zelf te doen is omdat er een goede infrastructuur is voor toeristen. Er zijn veel hotels in allerlei klassen, veel mensen spreken Engels, vervoer is goedkoop en makkelijk te regelen, etc. Toerisme is dacht ik ook de voornaamste inkomstenbron daar.

Wat betreft de kosten: ik ben in 1995 in 3 weken het hele land doorgereisd en afgezien van de vliegticket alles bij elkaar minder dan ¤ 140 (300 gulden) uitgegeven. Ik verbleef in super goedkope hotels en eten was ook niet duur. Het grootste deel van het geld ging op aan de toegangsprijzen voor archeologische sites en musea (daar wou ik zeer zeker NIET op besparen).
Dit was mijn goedkoopste vakantie ooit (waar dan ook), vooral vanwege de goedkope hotels waarin ik verbleef. Is natuurlijk wel 9 jaar geleden dus ik weet niet of dat nog gaat lukken, maar de euro staat nu erg hoog en dat werkt in je voordeel.
Mijn reisverslagen
pi_24531353
Bij Shoestring (http://www.shoestring.nl) kun je in 8 dagen Egypte rond, maar daar zit dan geen strand bij. Maar dat is er vanaf ¤449
Nu ook Zuid Afrika
  woensdag 12 januari 2005 @ 15:17:32 #139
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_24532515
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 13:00 schreef SeLang het volgende:
Ik ben het eens met wat Hik over de boot zegt.
Gut, wat zijn we het weer eens...
pi_24566611
Ik ga in ieder geval eind april weer, net voor de meivakantie! Hurghada + nijl cruise .
  maandag 17 januari 2005 @ 13:14:29 #141
21210 Paladin82
In Black and White
pi_24611786
Ik heb nu ook besloten te gaan voor een vakantie naar egypte. Daar ik tot op heden nog een werkende thuis woner ben, genoeg geld tot mijn beschikking. Ik heb gekozen voor een 8 daagse rondreis met cairo daarbij, hierin zit een 5 daagse nijlcruise bijgevoegd, na de 8 dagen nog 7 dagen relaxen in hurgada. heb lang zitten twijfelen of ik niet naar sharm el sheik zou gaan, maar kosten technisch was dit zeer onvoordelig.

En nu volgt alleen nog het lange wachten tot 7 april
yesterday is History , Today is a Gift , Tomorrow a mystery
  dinsdag 25 januari 2005 @ 14:26:56 #142
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_24741573
Ga eind april eindelijk ook eens naar Egypte, voor 8 dagen Hurghada met mijn vriendin. Eindelijk eens uitusten na een jaar hard werken. Alhoewel, we willen wel wat cultuur zien dus van die 8 dagen (eigenlijk 6) zullen we er wel 2 kwijt zijn aan Cairo en Luxor. We gaan het gewoon proberen, die lange busreizen, je moet er wat voor over hebben. Naar Egypte gaan zonder pyramides te zien is not done.

Net voor de meivakantie ja, scheelt echt in prijs! We gaan overigens met Isropa Reizen, en vliegen met Holland Exel. Eens kijken hoe dat bevalt.
Tranendal
  maandag 14 februari 2005 @ 11:15:36 #143
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25083653
Goed 7 april ga ik dus naar Egypte, heb mijn inentingen al laten zetten. Hebben mensen hier nog tips over dingen die ik mee moet nemen, waar ik aan moet denken enz. Ivm digitale fotocamere neem ik mijn laptop mee, moet die nog aangegeven worden bij de douane? of geld dat alleen voor videocamera's.
En verder nog nuttige zaken die je moet weten, graag hoor ik wat tips
  Moderator maandag 14 februari 2005 @ 11:24:59 #144
5428 crew  miss_sly
pi_25083775
Als je een videocamera meeneemt, dien je er rekening mee te houden dat je die niet overal mee mag nemen, en als je dat wel mag, ze je daar extra voor laten betalen!
Zorg ook voor voldoende goede batterijen! Wij waren met iemand die door zijn batterijen heen was (volgens hem waren ze sneller leeg dan anders) en hij heeft daar een fortuin uitgegeven aan pakjes batterijen, die ook allemaal vrij snel leeg waren. Misschien waren ze oud ofzo, maar dat is dus niet handig.
  maandag 14 februari 2005 @ 11:40:25 #145
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25084024
Paladin, ik weet niet wat voor sóórt vakantie je gaat houden, maar met veel rondreizen zou ik zeker niet een laptop mee gaan sleuren. Je maakt je alleen maar extra kwetsbaar en ziet er toch érg uit als een rijke toerist (dat ben je misschien wel, maar het kan geen kwaad dat een beetje te verbergen ). Internetcafés zijn er in enorme hoeveelheden, dus mocht je iets digitaals moeten doen dan is dat geen probleem!
  maandag 14 februari 2005 @ 13:42:26 #146
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25085600
naja die laptop ligt in mijn tas / koffer en dient alleen als data opslag, meer doe ik er niet mee ik twijfel nog aan het kopen van een image tank, maarja dat kost geld en weet niet of dat gaat lukken voor april. Verder ik neem aan dat je batterijen op kan laden op een boot? anders heb ik idd ook een probleem. Ik neem btw alleen een fototoestel mee, geen vidcamera.

Dus idd enig twijfel geval is mijn laptop..
  Moderator maandag 14 februari 2005 @ 13:53:03 #147
5428 crew  miss_sly
pi_25085739
Je kunt je batterijen wel opladen op de boot hoor, maar hij had dus geen oplaadbare...
Fototoestel is nergens een probleem, alleen flitslicht wel op diverse plaatsen, dus zorg dat je weet hoe je zonder flits kunt fotograferen Het ozu je nog verbazen hoeveel mensen dat niet weten!
  maandag 14 februari 2005 @ 15:18:40 #148
21210 Paladin82
In Black and White
pi_25086585
Haha, nou zo erg is het nou ook weer niet met me . Maar owk dan weet ik dat iig mensen nog kleding tips? is het zo dat het niet op prijs wordt gesteld door de bevolking dat je in korte broek loopt? of is dat allemaal wat overdreven?
pi_25088698
quote:
Op maandag 14 februari 2005 15:18 schreef Paladin82 het volgende:
Haha, nou zo erg is het nou ook weer niet met me . Maar owk dan weet ik dat iig mensen nog kleding tips? is het zo dat het niet op prijs wordt gesteld door de bevolking dat je in korte broek loopt? of is dat allemaal wat overdreven?
Niet te moeilijk doen, gewoon gaan, er wordt geen probleem gemaakt over een korte broek.
Neem je toch gewoon een lange linnen broek mee, niet warm + je pootjes bedekt.
  dinsdag 15 februari 2005 @ 09:29:09 #150
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_25096453
quote:
Op maandag 14 februari 2005 18:43 schreef EmPulSe het volgende:
Niet te moeilijk doen, gewoon gaan, er wordt geen probleem gemaakt over een korte broek.
Ik ben het daar even helemáál niet mee eens! Ik zou alleen in de wat meer badplaatsen je korte broek aantrekken (als man én als vrouw!). Heb in Cairo (gelukkig) maar heel weinig toeristen gezien in korte broek (toegegeven: ik zat niet in het topseizoen) en het had ook geen gezicht geweest eerlijk gezegd: iedereen loopt er toch zeer bedekt bij. Voor de kleinere plaatsen buiten Cairo geldt hetzelfde. Ik (vrouw) heb zelfs alleen maar shirts met lange mouwen aangehad. Had wel korte mouwen meegenomen, maar besloot het niet te doen omdat het gewoon geen pas gaf. Voor mannen kan dat wel.

In het algemeen ben ik niet zo dol op toeristen die in het buitenland in korte broeken door steden gaan lopen, maar even afgezien van mijn persoonlijke smaak: alle Egyptenaren die ik erover sprak waren er niét over te spreken. Ze zullen het zelden in je gezicht zeggen (gastvrijheid!), maar veel mensen vinden het géén gezicht (korte broeken zijn hooguit voor kínderen, niet voor volwassenen!). Heb in het Islamische deel van Cairo één bespottelijk echtpaar gezien in korte broek en de mensen op straat wisten niet waar ze moesten kijken!

Kortom: als je je een béétje wilt aanpassen die korte broek lekker in de badplaatsen aandoen en in andere steden en dorpen gewoon je linnen broek o.i.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')