Nou als jij wilt luieren en geen last wilt hebben van opdringerige verkopers ga je gewoon naar Hurghada. In het dorpje verkopen ze alleen, verder is daar niks te zien, dus je hebt er ook niks te zoeken en je hebt dus ook geen last van verkopers als je lekker in het hotel blijft.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 14:30 schreef Paladin82 het volgende:
Hmz toch wel jammer dat dit topic niet echt meer levend is dus misschien komt er zo weer klein beetje leven in.
Ik ben van plan deze lente naar Egypte te gaan, maar zit met een paar vraagjes is wil er een doe en luier vakantie van maken. Nu kan ik een 8daagse rondreis doen en daarna nog 7 dagen luieren in een hotel of een 15daagse rondreis en dan alles zien. Daar het mijn eerste echte vakantie sinds 1,5 jaar wordt moet er wel goed uitgerust worden
Mijn vraag is kan je tijdens die rondreizen ook goed uitrusten of is een verblijf in een lux hotel dan toch wel aan te raden. En wat ik me afvraag zijn er ook rond reizen die eindigen in sharm el sheik omdat de bevindingen over hurgada toch een stuk negatiever zijn. Ben redelijk alergisch geworden van nogal opdringerige verkopers na een vakantie in turkije.
en hoe zit het met de medicatie, ik heb van nature nogal zwakke darmen en heb geen zin om de halve rondreis door te brengen op de wc.
Geen probleem! (In Cairo in elk geval, weet niet waar je heengaat?)quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:47 schreef ZFLaSH het volgende:
vraagje. Ik ga over een week naar egypte. Kun je daar een beetje goed egyptisch geld uit de muur halen met je europas of is dat lastig?
In bijna elk hotel is een apparte bankafdeling, weet het niet zeker maar ik dacht Central bank of Egypt, waar je traveler checks kunt inwisselen, makkelijk zat dus.quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:47 schreef ZFLaSH het volgende:
vraagje. Ik ga over een week naar egypte. Kun je daar een beetje goed egyptisch geld uit de muur halen met je europas of is dat lastig?
Uit-de-muur!quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:58 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
In bijna elk hotel is een apparte bankafdeling, weet het niet zeker maar ik dacht Central bank of Egypt, waar je traveler checks kunt inwisselen, makkelijk zat dus.
Het is ook niet bepaald slim om naar Egypte te willen als je uit wilt gaan, ga dan gewoon naar Salouquote:Op woensdag 5 januari 2005 02:00 schreef jaapgvk het volgende:
Hoi Egyptegangers,
Wij gaan al jaren met een hele groep op vakantie (zo'n 20 man), dit is jaren goed gegaan en zijn al in een paar landen geweest (Spanje, Tsjechië, Italië en Turkije) Nu waren we voor egypte aan het kijken maar we zijn er niet in geslaagd om echt goede toeristische gebieden te vinden (Dat is gewoon nodig als je met zoveel man gaat).
De hotels/zwembaden/stranden zien er in de gidsen geweldig uit, maar wat betreft het uitgaansleven klinkt het allemaal een beetje uitgestorven. Dus wij zoeken eigenlijk een een plaats waar een overvloed aan discotheken/bars is welke dicht aan elkaar liggen.
Ook moeten er overdag voldoende activiteiten zijn (Jeep safari, duiken, uitstapjes en weet ik veel wat allemaal nog meer).
We hebben aan de noordkust eigenlijk niks kunnen vinden, wie kan ons verder helpen?
Alvast bedankt!
Ik ga een Nijlcruise maken en land in Lucxor. Zijn eurootjes gewild daar of wordt je daardoor flink genaaid?quote:Op woensdag 5 januari 2005 09:58 schreef Hik het volgende:
[..]
Geen probleem! (In Cairo in elk geval, weet niet waar je heengaat?)
Ja kijk, ik wist niet dat je van plan was om naar van die vieze mini hotels te gaanquote:Op woensdag 5 januari 2005 10:00 schreef Hik het volgende:
[..]
Uit-de-muur!
Overigens heeft natuurlijk niet élk hotel een bank, wat een kul!![]()
Als je in een groot hotel zit waarschijnlijk wel... Maar sowieso zit in Cairo in iedere grote straat wel een bank met pin
Wat is het probleem met traveler checks?quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:03 schreef ZFLaSH het volgende:
Ach, zal net zo erg zijn als ik elk arabisch land. Van mij mogen ze lullen. Doe net of ik oostindisch doof ben.
Maar nu weet ik nog niet of ik in Luxor kan pinnen. Grote hoeveelheden centjes mee nemen zie ik niet zitten.
Als je gewoon kunt pinnen, want ja dat kan, heb je die toch niet nodig.quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:32 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Wat is het probleem met traveler checks?
Nooit geen problemen mee gehad, maar goed jou keuze...quote:Op woensdag 5 januari 2005 12:51 schreef ZFLaSH het volgende:
traveler checks?? Jeetje joh, die dingen worden alleen bij banken in dat soort landen geaccepteerd. Ik heb er in ieder geval een berg shit mee gehad dus ik neem die dingen NOOIT meer mee.
Salou is voor 15 jarige breezersletjes... Egypte is gewoon een land waar je veel kwaliteit voor weinig geld kan krijgen en dat is wat we zoeken. Waarom zou er in heel Egypte geen fatsoenlijk uitgaansgebied zijn? Lijkt me raar voor een goedkoop land met zon in overvloed. Maarja... Zal nog wel komen dan...quote:Op woensdag 5 januari 2005 10:00 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Het is ook niet bepaald slim om naar Egypte te willen als je uit wilt gaan, ga dan gewoon naar Salou.
Je gaat naar Egypte voor de archeologische achtergrond, om te duiken, of uit te rusten, uitgaansgelegenheden kom je daar echt niet in overvloed tegen, maar dat had ik je ook kunnen vertellen zonder er zelf geweest te hoeven zijn.
Geef mij maar een sfeervol familiehotel, waar ik een hoop leuke mensen en vooral ook leuke Egyptenaren tegenkom. En die bestaan ook heel schoon en een stuk goedkoper dan het Meridien.quote:Op woensdag 5 januari 2005 11:31 schreef EmPulSe het volgende:
[..]
Ja kijk, ik wist niet dat je van plan was om naar van die vieze mini hotels te gaan. In ieder geval, als je naar Hurghada gaat zou ik naar het Le Meridien gaan. Mooiste en beste hotel waar ik ooit geweest ben.
Je vergeet één ding, Egypte is in opkomst, maar niet zoals Turkijke echt uit ontwikkeld, hotels worden er nog in overvloed gebouwd en veel uitgaansgelegenheden heb je niet nee, wel af en toe leuke disco's in de hotels zelf, maar dit kun je niet vergelijken met tenten in Salou etc.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:43 schreef jaapgvk het volgende:
[..]
Salou is voor 15 jarige breezersletjes... Egypte is gewoon een land waar je veel kwaliteit voor weinig geld kan krijgen en dat is wat we zoeken. Waarom zou er in heel Egypte geen fatsoenlijk uitgaansgebied zijn? Lijkt me raar voor een goedkoop land met zon in overvloed. Maarja... Zal nog wel komen dan...
We zoeken iets was vergelijkbaar is met Marmaris of Alanya in Turkije. Maar dat soort plaatsen zijn er dus niet in Egypte?
Hoe is het uitgaan bv in Hurghada of Luxor?
Er is een verschil tussen Cairo en Hurghada, als ik naar Hurghada ga wil ik een luxe hotel, ik kom daar tenslotte om te relaxen en uit te rusten. Als je naar Cairo gaat is het vooral om stadsbezoeken te doen en kan ik mij vinden in jou keuze.quote:Op woensdag 5 januari 2005 14:52 schreef Hik het volgende:
[..]
Geef mij maar een sfeervol familiehotel, waar ik een hoop leuke mensen en vooral ook leuke Egyptenaren tegenkom. En die bestaan ook heel schoon en een stuk goedkoper dan het Meridien.
Voor 10 euro per nacht heb je in het centrum van Cairo een heel gezellig hotel, met eigen badkamer (schoon), uitgebreid ontbijt en veel gezellige mensen.
Dan hoef ik geen minibar of 4 sterren!![]()
Daar is Egypte idd perfect voor want het uitzicht vanuit de trein is is prachtig!quote:Op maandag 10 januari 2005 23:21 schreef Hik het volgende:
Als ik nog een keer ga, ga ik inderdaad zéker overdag met de trein reizen, uit het raampje hangen is zooo lekker...![]()
500 euro voor 8 dagen is goed mogelijk, maar vergis je niet, die uitstapjes zijn niet goedkoop.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 09:37 schreef MrFl0ppY het volgende:
Na deze topic een beetje doorgespit te hebben ben ik eigenlijk wel een beetje geinteresseert geraakt in Egypte. Ik hou zelf veel van oudheid zoals pyramides etc. dus wou altijd al een keer daarna toe. Maar meestal ben ik met vrienden gegaan en dan werd het gewoon stappen. Nu wil ik dit jaar met mijn vriendin gaan en lijkt me dit een ideaal land. Maar wat zouden jullie aanraden als je voor de eerste keer gaat met z'n tweeën. We willen eigenlijk allebei gewoon een relaxte vakantie met excursies, dagtripjes, duiken etc. maar ook wel eens een dagje lkkr luieren. Ohja het moet overigens niet al te duur worden want we zijn beide maar arme studenten. Dus als het ff kan dan wil ik met 400 a 500¤ p.p. toch wel zeker de reis en verblijf betaald hebben.
Die boot an sich is natuurlijk hartstikke relaxed, maar als ik het bovenstaande schema zie, heb je nauwelijks tijd ín de verschillende plaatsen. Waarschijnlijk net genoeg tijd om een tempel te zien en wat te eten en that's it. En hoewel het uitzicht prachtig zal zijn, denk ik dat je op de boot zelf ook niet veel Egyptenaren zult ontmoeten. En die waren voor mij nu juist het hoogtepunt van mijn bezoek daar.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 08:30 schreef miss_sly het volgende:
En Hik, het mooie van de reis met die boot is nou juist dat er niet gehaast wordt. Je reist heel relaxt met zo'n boot dat is echt heel anders dan met de bus waarmee je meestal op georganiseerde rondreis bent.
Zelf doen heeft natuurlijk ook wel voordelen, maar georganiseerd is niet per definitie niet goed, in mijn ogen en heeft ook wel degelijk voordelen.
500 euro is weinig als je wilt doen wat jij allemaal opnoemt. Duiken kun je waarschijnlijk al helemaal vergeten. Maar een week Cairo, met wat dagtripjes vanuit de stad en natuurlijk de piramides zien komt misschien maar net iets duurder uit dan die 500.quote:Op woensdag 12 januari 2005 08:55 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ja daarom. Denk dat ik deze vakantie nog maar een paar uitstel.
Gut, wat zijn we het weer eens...quote:Op woensdag 12 januari 2005 13:00 schreef SeLang het volgende:
Ik ben het eens met wat Hik over de boot zegt.
Niet te moeilijk doen, gewoon gaan, er wordt geen probleem gemaakt over een korte broek.quote:Op maandag 14 februari 2005 15:18 schreef Paladin82 het volgende:
Haha, nou zo erg is het nou ook weer niet met me. Maar owk dan weet ik dat iig
mensen nog kleding tips? is het zo dat het niet op prijs wordt gesteld door de bevolking dat je in korte broek loopt? of is dat allemaal wat overdreven?
Ik ben het daar even helemáál niet mee eens! Ik zou alleen in de wat meer badplaatsen je korte broek aantrekken (als man én als vrouw!). Heb in Cairo (gelukkig) maar heel weinig toeristen gezien in korte broek (toegegeven: ik zat niet in het topseizoen) en het had ook geen gezicht geweest eerlijk gezegd: iedereen loopt er toch zeer bedekt bij. Voor de kleinere plaatsen buiten Cairo geldt hetzelfde. Ik (vrouw) heb zelfs alleen maar shirts met lange mouwen aangehad. Had wel korte mouwen meegenomen, maar besloot het niet te doen omdat het gewoon geen pas gaf. Voor mannen kan dat wel.quote:Op maandag 14 februari 2005 18:43 schreef EmPulSe het volgende:
Niet te moeilijk doen, gewoon gaan, er wordt geen probleem gemaakt over een korte broek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |