quote:Feyenoord heeft met de 21-jarige Tunesisch international Karim Saidi een akkoord bereikt over een vierjarige verbintenis. De 1.86 meter lange centrale verdediger van Club Africaine de Tunis moet in Rotterdam de defensie versterken. Met zijn club heeft Feyenoord een principe-akkoord.
´We hebben Saidi de afgelopen maanden gevolgd en hij wilde graag bij Feyenoord spelen´, lichtte technisch directeur Mark Wotte de aanstaande overgang toe. Afgelopen maandag sprak ook Ruud Gullit met de Tunesiër: ´Hij is een echte verdediger en die kunnen we goed gebruiken´ aldus Gullit.
Ondanks zijn jonge leeftijd is Karim Saidi al redelijk ervaren. In januari 2004 won hij met Tunesië nog de Africa Cup. Bovendien maakt hij al sinds 2002 deel uit van de nationale selectie.
Klopt, al verbeterd.quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:49 schreef BZ het volgende:
Is die Saidi niet de opvolger van Van Wonderen???
Ik ga van de zomer naar Barcelonaquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:49 schreef altface het volgende:
Gaan er nog mensen naar Spanje,Engeland,Duitsland ? ik iig niet.
idd niet ik bedoel ditquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:51 schreef BZ het volgende:
[..]
Ik ga van de zomer naar Barcelona
Maar dat bedoel je vast niet![]()
Is der Lothar daar nog trainer?quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:56 schreef jpzegthallo het volgende:
Lazovic scoren tegen zn oude club dus
Hier was ik graag heengegaan, alleen lig ik rond die tijd op mijn luie reet aan de Turkse Riviera!quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:54 schreef altface het volgende:
Traingsstage Newcastle (30 juli - 1 augustus 2004):
Zaterdag 31 juli 2004: Sporting Lissabon - Feyenoord (13.00u)
Zondag 1 aug 2004: Newcastle United of Glasgow Rangers - Feyenoord (15.00u)
Ik ga ook nergens heen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:49 schreef altface het volgende:
Gaan er nog mensen naar Spanje,Engeland,Duitsland ? ik iig niet.
Ik vind het goed, het volgende Feyenoord-topic mag ie wmb er wel weer in.quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:52 schreef jpzegthallo het volgende:
Plaatje van Cartman kan afwisselend toch ook wel eens in de OP?
Hebben we een beetje afwisseling
quote:SAIDI: ‘TRABELSI ADVISEERDE ME NAAR FEYENOORD TE GAAN’
Karim Saidi heeft niet zo maar voor Feyenoord gekozen. De 21-jarige Tunesiër wil graag met Ruud Gullit werken en hoorde bovendien goede verhalen over de Rotterdamse club… van Ajacied Hatem Trabelsi. ‘Hatem vertelde me dat ik me bij Feyenoord goed zou kunnen ontwikkelen en dat het bovendien een mooie club is’, aldus Saidi.
Het Tunesische voetbal is sterk in opkomst. Het Noord-Afrikaanse land plaatste zich voor het WK 2002, won eerder dit jaar de Afrika Cup en heeft met spelers als Hatem Trabelsi (Ajax), Mehdi Nafti (Racing Santander) en Sélim Benachour (Paris St Germain) inmiddels internationals die in de beste Europese competities meedraaien. Karim Saidi is één van de exponenten van een nieuwe generatie. Zelf omschrijft hij zich als een verdediger pur sang: ‘Ik heb uiteraard lengte, ben snel, kopsterk en scherp in de duels. Niet agressief, maar ik heb een goede tackle. Ik heb ook een goede lange pass en een aardige steekpass in huis. Mijn voornaamste kwaliteit is denk ik mijn winnaarsmentaliteit. Ik kan absoluut niet tegen een nederlaag, die houdt me dagen bezig. Verliezen komt echt niet in mijn woordenboekje voor.’
Saidi heeft zodoende genoeg eigenschappen die hem aantrekkelijk maken voor Europese clubs. Er was dan ook interesse van meerdere clubs uit de Franse en Turkse competitie. Toch koos de verdediger van Club Africain de Tunis heel bewust voor Feyenoord, zegt hij: ‘Ik heb de club vaak in actie gezien op televisie en was onder de indruk van de supporters. Ik ken spelers als Ono, Ghaly en Van Persie en ik houd van het type voetbal dat in Nederland gespeeld wordt. De belangrijkste reden om naar Rotterdam te komen is de kans om met Ruud Gullit te werken en om me te ontwikkelen. Van Hatem Trabelsi heb ik begrepen dat je daarvoor in de Eredivisie heel goed op je plaats bent. Hier kan je snel progressie boeken. Trabelsi vertelde me ook dat Feyenoord een hele mooie club is, met een fanatiek publiek en adviseerde me hiernaartoe te komen.’
Met Hatem Trabelsi, de bij Ajax in ongenade gevallen rechtsback, is meteen één van de belangrijkste Tunesische spelers genoemd. ‘Trabelsi heeft met zijn goede spel bij Ajax en in de nationale ploeg de weg voor ons geopend’, zegt Saidi. ‘Jammer dat hij op zo’n rottige manier weg moet bij Ajax. Voor mij is hij desondanks een groot voorbeeld. Hatem heeft laten zien dat Tunesische voetballers veel succes kunnen hebben in West-Europa. Mark Wotte en Ruud Gullit hebben me al wel uitgelegd dat er één groot verschil is tussen voetballen bij Tunesië of bij Feyenoord: verliezen is in Rotterdam géén optie. Dat spreekt mij ontzettend aan.’
Met een aantal spelers van Feyenoord maakte Saidi al van zeer nabij kennis. ‘Ik heb met Tunesië pas nog een vriendschappelijke wedstrijd gespeeld tegen Japan, met Ono’, vertelt hij. ‘En ook tegen Hossam Ghaly en Egypte heb ik al eens gespeeld. Ik zie er naar uit om met ze samen te spelen. Ik ga mijn best doen om zo snel mogelijk de belangrijkste Nederlandse voetbalwoorden te leren. Ik wil hier per se slagen en ik hoop daarom dat de overgang snel rond komt.’
hehe zo mag ik het horenquote:Op woensdag 2 juni 2004 16:16 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hard werken, zodat ik voor het aankomende seizoen genoeg geld heb om eens wat uitwedstrijden te gaan bezoeken op eigen vervoer...![]()
Idd.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:36 schreef FrankyMcG het volgende:
Die Karim Saidi heeft in ieder geval de goede mentaliteit qua woorden, nu kijken of ie dat op het veld kan vertalen in daden!
Ghally Lui?quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:40 schreef RuudGullit het volgende:
Hoop dat ie wat minder lui is als Ghaly..
Laatste tijd iets minder, maar vooral in het begin kwam ie nog niet echt over als iemand die zich wil bewijzen, net zoals Lazovic soms een beetje heeft.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:43 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Ghally Lui?
Ze willen zich juist heel erg bewijzen, maar door hun status in hun eigen land moeten ze wennen aan het feit dat niet alles van zelfsprekend is!quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:46 schreef RuudGullit het volgende:
Laatste tijd iets minder, maar vooral in het begin kwam ie nog niet echt over als iemand die zich wil bewijzen, net zoals Lazovic soms een beetje heeft.
Mmm, dan is dit gelukkig nog niet de 'grote aankoop' waarschijnlijk.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:51 schreef RedGuy het volgende:
Nu nog een Noor of een Fin in de verdediging en we kunnen er tegenaan.
Volgens bronnen heeft deze Saidi ons 'maar' 300.000 gekost. Dus dat is goed zaken doen,
Het heeft meer met hun godenstatus in hun thuisland te maken. Die jongens vergeten dat ze hier nog hun sporen moeten verdienen. En dat is dan even wennen voor ze.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:50 schreef RuudGullit het volgende:
Dat zal idd meespelen, ja. In hun cultuur zijn de mensen veel relaxter, en hoeft niet alles zo hard en snel als hier.
Zijn Ghaly en Lazovic in hun eigen landen al zulke helden dan?quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:54 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Het heeft meer met hun godenstatus in hun thuisland te maken. Die jongens vergeten dat ze hier nog hun sporen moeten verdienen. En dat is dan even wennen voor ze.
Denk het niet, maar wél gingen ze weg als veelbelovende talenten.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:56 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Zijn Ghaly en Lazovic in hun eigen landen al zulke helden dan?
In verhouding tot Nederlandse talenten wel. Tuurlijk hadden ze niet de status van Mido of Kezman maar ze kregen meer respect dan van Persie ofzo.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:56 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Zijn Ghaly en Lazovic in hun eigen landen al zulke helden dan?
Nou, dat klinkt prima. Als het waar is.quote:Jasper-fr schreef:
Mensen, geen reden tot paniek. feyenoord is bezig met een Afrikaanse verdediger (rechtsbenig, lang en sterk maar hier nog onbekend) en met twee verdedigers die in de franse competitie spelen. De Afrikaan wordt voor de breedte aangetrokken en de Fransen voor de basis. Verder hebben ze inderdaad met Cruz gesproken, maar dit heeft er toe geleid dat beide partijen nog geen baat hebben bij een overgang. Cruz is nu nog te duur, maar hij heeft de intentie uitgesproken om toch bij Feyenoord terug te keren.
Tevens onderhandelt Feyenoord nog met een scandinavische aanvaller, maar is de positie wankel, omdat ook Liverpool een bod uitgebracht heeft.
Als er meer inside info komt, laat ik het weten!
Nee, en het lijkt me onzin. Cissé was al maanden rond, maar ik verwacht geen nieuwe transfers voordat de nieuwe trainer er is (tenzij ze natuurlijk een topdealtje kunnen sluiten om Henke te krijgen, maar daar heb ik nog niets over gehoord)quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:23 schreef RedGuy het volgende:
Volgens wat iemand op het Feyenoord Netwerk forum:
Weet jij wie die Scandinaviër is, Doc?
Cruz en Larson in de spitsquote:Op woensdag 2 juni 2004 17:35 schreef Doc het volgende:
[..]
Nee, en het lijkt me onzin. Cissé was al maanden rond, maar ik verwacht geen nieuwe transfers voordat de nieuwe trainer er is (tenzij ze natuurlijk een topdealtje kunnen sluiten om Henke te krijgen, maar daar heb ik nog niets over gehoord)
Nee. Die is bondscoach van Babos.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:02 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Is der Lothar daar nog trainer?
Ja, dat zijn die enge mensen...quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:40 schreef altface het volgende:
Feyenoord Netwerk forum...die wouwen toch bloemen naar lobont sturen ?![]()
Das dan wel weer jammer..quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:09 schreef jojomen4 het volgende:
Over zijn eigen spel is Saidi vol lof: ... Niet agressief, ...'
Als je dit topic wat beter zou lezen zou je zien dat iedereen benieuwd is naar hem, en hem niet meteen de hemel in prijst........ dat tweede laten liever aan onze vrienden uit de hoofdstad over!quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:54 schreef F1Bas het volgende:
Zo te horen zijn jullie dus tevreden met elke verdediger die wat interlands op zijn heeft staan.
Beter dan iemand uit de jeugdopleiding.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:54 schreef F1Bas het volgende:
Zo te horen zijn jullie dus tevreden met elke verdediger die wat interlands op zijn heeft staan.
Hij werkt niet!quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:04 schreef Suijk het volgende:
Ok, zeg op, wie van jullie is verantwoordelijk voor dit?
Liedje
Ik geef toch echt de voorkeur aan spelers uit de eigen opleiding..quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:00 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Beter dan iemand uit de jeugdopleiding.
Maar wacht. Jullie Sikora had ook een paar caps toch?
Je gelooft het zeker niet als ik zeg dat het door Paauwe is ingezongen?quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:04 schreef Suijk het volgende:
Liedje
Niet? Bij mij wel. Misschien omdat er een spatie in zit...quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:05 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Hij werkt niet!
Download gaat niet echt snel.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:04 schreef Suijk het volgende:
Liedje
Je vat het meteen weer verkeerd op, ik heb het helemaal niet over in de hemel prijzen maar het gaat erom of jullie tevreden zijn, je kan ook zeggen we hadden toch liever een speler gehad die zich al bewezen heeft in een competitie die gelijk is aan of beter is dan de HCE competietie. Nu had het dus ook elke willekeurige andere (onbekende) speler kunnen zijn, voordeel nu is alleen dat hij interlands op zijn naam heeft staan.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:55 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Als je dit topic wat beter zou lezen zou je zien dat iedereen benieuwd is naar hem, en hem niet meteen de hemel in prijst........ dat tweede laten liever aan onze vrienden uit de hoofdstad over!
Waar o waar staat dat dit een basisspeler wordt?quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:09 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Je vat het meteen weer verkeerd op, ik heb het helemaal niet over in de hemel prijzen maar het gaat erom of jullie tevreden zijn, je kan ook zeggen we hadden toch liever een speler gehad die zich al bewezen heeft in een competitie die gelijk is aan of beter is dan de HCE competietie. Nu had het dus ook elke willekeurige andere (onbekende) speler kunnen zijn, voordeel nu is alleen dat hij interlands op zijn naam heeft staan.
Ik dacht van Gobbel/van Gastel.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:07 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Je gelooft het zeker niet als ik zeg dat het door Paauwe is ingezongen?
Waar o waar noem ik het woord basisspelerquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:16 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Waar o waar staat dat dit een basisspeler wordt?![]()
Natuurlijk zie ik liever een gerenomeerde naam naar Feyenoord komen, zoals bijv. Laursen. Maar als ze zo iemand niet kunnen krijgen, en komen dan met een redelijk onbekend persoon uit een verre land op de proppen, dan wil ik diegene toch het voordeel van de twijfel geven. Ik heb vertrouwen in Gullit/Wotte.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:09 schreef F1Bas het volgende:
Je vat het meteen weer verkeerd op, ik heb het helemaal niet over in de hemel prijzen maar het gaat erom of jullie tevreden zijn, je kan ook zeggen we hadden toch liever een speler gehad die zich al bewezen heeft in een competitie die gelijk is aan of beter is dan de HCE competietie. Nu had het dus ook elke willekeurige andere (onbekende) speler kunnen zijn, voordeel nu is alleen dat hij interlands op zijn naam heeft staan.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:04 schreef Suijk het volgende:
Liedje
Heb hem inmiddels aan de gang!quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:07 schreef Suijk het volgende:
Niet? Bij mij wel. Misschien omdat er een spatie in zit...
Probeer dit eens: http://home.tiscali.nl/tony856/de%20sluipschutters.wma
Zullen we vragen of ze ook nog even een Tsjechische international voor ons kunnen regelen?quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:57 schreef Erasmusch het volgende:
Ik zou me wel doodlachen als die tunesier ook echt een beetje kan ballen. Ghaly op advies van mido gekomen en dan nu deze door trabelsi...
Grygera?quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:35 schreef RuudGullit het volgende:
Hopen dan maar dat Ajax ruzie met Galasek krijgt..
En een Tsjechische international zou ik zeker wel naar de Kuip willen zien komen!
Kovac zou wel leuk zijnquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:35 schreef RuudGullit het volgende:
En een Tsjechische international zou ik zeker wel naar de Kuip willen zien komen!
Zekerquote:Op donderdag 3 juni 2004 00:05 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Kovac zou wel leuk zijn
Kovac is een Kroaat toch?quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:05 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Kovac zou wel leuk zijn
Jaquote:Op donderdag 3 juni 2004 00:17 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Kovac is een Kroaat toch?
Nedvedquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:35 schreef RuudGullit het volgende:
Tof nummer ja.quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:21 schreef RedGuy het volgende:
De Sluipschutters! Die ken ik al een tijdje, gaaf nummer..
Overigens heeft Cart_man Visfriet gezien zonder dat hij het weet..
Zeg dat eens tegen de makers ervan. Denk niet dat je dan nog lang zal lachen...quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:45 schreef RuudGullit het volgende:
[..]. Zo triest dat het grappig wordt. Echt niveau Altface/Visfriet dit.
.
Dat is hem inderdaad.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:06 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Tof nummer ja.
Ik ken hem wel, dat is toch dat kleine verlegen jongetje dat altijd bij je is
Inderdaad...hij was ook in Arnhem toen we nog door het renfront werden aangevallen volgens mij...quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:11 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Dat is hem inderdaad.
Stoere jongen he?.
Ja, dat klopt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:12 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Inderdaad...hij was ook in Arnhem toen we nog door het renfront werden aangevallen volgens mij...
Jammer kreeg hem niet gebrand op de een of andere manierquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:06 schreef Luni het volgende:
Kon hem nog niet, maar effe gebrand goed nummer![]()
Das mooi, heb wel een cd van een punkbandje, die alllerlei feyenoordnummers spelen is wel grappig.quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:06 schreef Cart_man het volgende:
Ik zal wel een kopietje voor je maken. Er zijn volgens mij nog meer nummers van dezelfde strekking gemaakt...
ja diequote:Op donderdag 3 juni 2004 14:36 schreef Cart_man het volgende:
Foienoord zeker?
Zanger is een bekende van me...
Feijenoord 1 is groot, Feijenoord 1 is machtig, ajacieden in de....
Lekker dan!quote:03-06-2004: Feyenoord mogelijk 3 maanden zonder Ono
[Bron: Rtv Rijnmond]
Feyenoord zal het wellicht drie maanden moeten stellen zonder Shinji Ono. De Japanner is namelijk opgeroepen voor de nationale selektie die in juli, augustus en september deelneemt aan de Azië Cup, de Olympische Spelen en ook nog Wk-kwalificatieduels moet spelen.
Feyenoord is inmiddels in gesprek met de Japanse voetbalbond om Ono eerder terug te krijgen in Rotterdam.
Ze laten hem toch wel eerder gaan hoop ik?quote:Op donderdag 3 juni 2004 18:23 schreef FrankyMcG het volgende:
[b]
[..]
Lekker dan!
Gelukkig hebben we Pardo nog!
Daar ligt het bij Danny niet aan nee. Nu nog kijken of hij over de juiste voetbalkwaliteiten beschikt.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:00 schreef Staanplaats het volgende:
Volgens mij wel een gozer met karakter die Buijs, mag ik wel.
Idd.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:11 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Daar ligt het bij Danny niet aan nee. Nu nog kijken of hij over de juiste voetbalkwaliteiten beschikt.
Bert deed dat ook wel maar op de een of andere manier lukte het hem niet ze beter te maken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:19 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Idd. Dat Gullit en Wotte meer gebruik van de jeugd-opleiding wil gaan maken is wel duidelijk, denk ik.
Toch raar want bij Fortuna lukte het hem wel. Bouma, Bommel, Paauwe, Hofland. Allemaal jongens die door hem groot geworden zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:24 schreef RuudGullit het volgende:
Dat was dan ook de reden dat ie een beetje voorzichtig werd met jeugd laten doorstromen.
Idd. Misschien kan Bert er niks aan doen en lopen er gewoon niet echt grote talenten rond in de jeugd-opleiding de laatste tijd?quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:26 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Toch raar want bij Fortuna lukte het hem wel. Bouma, Bommel, Paauwe, Hofland. Allemaal jongens die door hem groot geworden zijn.
Die jongens die hij kreeg was de beste lichting. Ze waren ongeslagen kampioen geworden als ik het me goed herinner. Als zij het dan al niet redden, zie ik het somber in.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:29 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Idd. Misschien kan Bert er niks aan doen en lopen er gewoon niet echt grote talenten rond in de jeugd-opleiding de laatste tijd?
Volgens mij vanaf 1 juli. Maar het kan ook per 1 juni geweest zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:34 schreef RuudGullit het volgende:
Vanaf welke datum is Gullit trouwens officieel trainer?
Idd, en dat is toch vreemd.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:39 schreef mr_anonimous het volgende:
In principe was dat een beter elftal. Maar Ik denk dat Sneijder en de Ridder individueel beter zijn dan al die knapen.
Ah, dan denk ik 1 juli. Wel een verschil : straks praten we over 'de ploeg van Gullit' in plaats van 'de ploeg van v. Marwijk".quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:41 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Volgens mij vanaf 1 juli. Maar het kan ook per 1 juni geweest zijn.
Ik denk dat toekomstige aankopen ook zo denken. Ruud is een geweldig uithangbord. Het zou wijs zijn dat hij in dienst bleef bij Feyenoord. Ook na zijn trainersperiode.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:49 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Ah, dan denk ik 1 juli. Wel een verschil : straks praten we over 'de ploeg van Gullit' in plaats van 'de ploeg van v. Marwijk"..
Ik hoop dat ie dat doet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:51 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ik denk dat toekomstige aankopen ook zo denken. Ruud is een geweldig uithangbord. Het zou wijs zijn dat hij in dienst bleef bij Feyenoord. Ook na zijn trainersperiode.
En Jorien ook.quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:59 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie dat doet.
Zeker als Gullit een goed seizoen draait zal Feyenoord misschien wat aantrekkelijker worden voor spelers.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:01 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
En Jorien ook.
Ja ik hoop het. Maar Meïté is nog niet naar een andere club gegaan, dus die kan nog komen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:03 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Zeker als Gullit een goed seizoen draait zal Feyenoord misschien wat aantrekkelijker worden voor spelers.
Idd, want we hebben nog wat miljoentjes over.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:05 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Ja ik hoop het. Maar Meïté is nog niet naar een andere club gegaan, dus die kan nog komen.
Dat denk ik ook. Maar hadden er niet meerdere grote clubs intresse in hem?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:10 schreef mr_anonimous het volgende:
Hij speelt niet op het EK dus kan hij daar niet een verpletterende indruk achter laten. Dat is al een puntje in het voordeel voor Feyenoord.
Eerst wel maar het is na de UEFA cup final ineens verdacht stil rond hem. Niet zo gek want hij blunderde 3 x verschrikkelijk. Ondanks die 3 dure foutjes zou hij bij Feyenoord een geschikte verdediger zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:17 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Maar hadden er niet meerdere grote clubs intresse in hem?
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik hem nog nóóit heb zien spelen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:26 schreef RuudGullit het volgende:
Zelfs de beste spelers spelen wel is een wedstrijd kut, dus beetje vreemd dat al die clubs opeens af zouden haken dan.
Van mij mag ie in ieder geval wel naar de Kuip komen!
Ik een paar keer, en toen kwam ie wel goed over vond ik.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:28 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik hem nog nóóit heb zien spelen.![]()
Minus die Uefacupfinal waarschijnlijk?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:31 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Ik een paar keer, en toen kwam ie wel goed over vond ik.
Idd, heb betere wedstrijden gezien van hem.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 00:40 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Minus die Uefacupfinal waarschijnlijk?
Maar dan is de aankoop van die Saidi een beetje onzinvolquote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:01 schreef FrankyMcG het volgende:
Saidi heeft slechts ¤ 250.000,- gekost, zou er dan toch nog een grote naam worden gekocht voor de verdediging?
Als we een grote naam voor de verdediging halen is hij binnen 2 seizoenen vertrokken naar een betere club. Ondertussen heeft Saidi al kunnen wennen aan het niveau. Dan hebben we voor een spotprijsje de opvolger al binnen.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:06 schreef _bigmac_ het volgende:
[..]
Maar dan is de aankoop van die Saidi een beetje onzinvol
Precies!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:09 schreef mr_anonimous het volgende:
Als we een grote naam voor de verdediging halen is hij binnen 2 seizoenen vertrokken naar een betere club. Ondertussen heeft Saidi al kunnen wennen aan het niveau. Dan hebben we voor een spotprijsje de opvolger al binnen.
Was hij van oorsprong ook niet meer een verdedigende middenvelder?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:16 schreef mr_anonimous het volgende:
Ik denk dat we ook naar een goedkope linker centrale verdediger op zoek moeten. Ik heb zo'n idee dat Paauwe een beetje over zijn top heen begint te raken.
Klopt. Maar hij kreeg op die positie te veel last van overbelasting. Maar voor een cv komt hij pure snelheid te kort denk ik.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:23 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Was hij van oorsprong ook niet meer een verdedigende middenvelder?
Ik vraag me af of ie nog twee jaar op niveau mee kan.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:27 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Klopt. Maar hij kreeg op die positie te veel last van overbelasting. Maar voor een cv komt hij pure snelheid te kort denk ik.
Wie zie jij graag komen FrankyMcG?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:01 schreef FrankyMcG het volgende:
Saidi heeft slechts ¤ 250.000,- gekost, zou er dan toch nog een grote naam worden gekocht voor de verdediging?
We zitten qua begroting op gelijke hoogte met Ajax en PSV. Babos en Castelen waren gratis. Saidi maar 250.000 dus moeten we inderdaad nog geld over hebben voor nog 2 goeden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:39 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Ik vraag me af of ie nog twee jaar op niveau mee kan.
Maar de berichten waren toch ook dat er een tweetal goede verdedigers zou komen?
Als Saidi daar niet één van is, kunnen we nog wel wat leuks verwachten. We hebben nog wel wat Eurootjes over, dus misschien....
Als ik heel eerlijk ben.... Cocu!!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:40 schreef mr_anonimous het volgende:
Wie zie jij graag komen FrankyMcG?
Is wel een goede gozer. Beetje type Kees van Wonderen. Altijd werken en nooit zeiken als de trainer je op een plek zet waar je liever niet speelt. Echt een geen woorden maar daden figuur.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:46 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben.... Cocu!!
Die wordt ook al wat ouder en wil eigenlijk alleen naar PSV.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:46 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Als ik heel eerlijk ben.... Cocu!!
Wat Feher betreft kun je wel eens gelijk hebben. Een tweede Peter van den Berg kunnen we ons niet permiteren.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 11:56 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Die wordt ook al wat ouder en wil eigenlijk alleen naar PSV.
Feher kan wel wat zijn, maar ik ben zo bang dat ie voor een topclub net tekort komt.
Het blijft natuurlijk hopen op Meïté, maar misschien nog een leuke oostblokker ofzo.
Of misschien toch Madouni van Borussia.
quote:" Thomas Buffel in belangstelling FC Barcelona"
In de Spaanse kranten staat dat Barcelona serieuze belangstelling heeft voor Thomas Buffel, verder wordt vermeldt dat Barcelona zo'n 9 miljoen Euro op tafel zou moeten leggen als men wil dat Buffel volgend jaar in dienst van BARCA speelt.
?? Lijkt wel of je er naar uitkijkt :Squote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Over dat WK in 2018. België wil het wel samen met Nederland organiseren, is dan de nieuwe Kuip al klaar?
Hopelijk niet!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:14 schreef jpzegthallo het volgende:
Over dat WK in 2018. België wil het wel samen met Nederland organiseren, is dan de nieuwe Kuip al klaar?
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:57 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
?? Lijkt wel of je er naar uitkijkt :S
WIl helemaal niet aan dat 'nieuwe' ding denken.
9 miljoen is te weinig voor deze topper.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:57 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Het zou een reden zijn voor de Fifa om het WK in Nederland en België plaats te laten vinden. En dát zou toch wel leuk zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 17:57 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
?? Lijkt wel of je er naar uitkijkt :S
WIl helemaal niet aan dat 'nieuwe' ding denken.
Dat je over een nieuw stadion durft te beginnenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:58 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Het zou een reden zijn voor de Fifa om het WK in Nederland en België plaats te laten vinden. En dát zou toch wel leuk zijn.![]()
En wat was de reden van vd. Herik om aan een nieuw stadion te gaan denken? Omdat de Kuip over een x aantal jaren niet veilig genoeg meer was.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:29 schreef mr_anonimous het volgende:
Er is maar 1 thuishaven van Feyenoord en dat is de Kuip! En dat mag niet veranderen.
Te gaan denken....... Die plannen zijn al lang klaar ze maken ze alleen nog niet bekend omdat het héél gevoelig ligt bij de supporters. Jij komt zeker nooit in De Kuip, je weet niet wat voor gevoel het naar boven haalt bij de supporters. Klinkt allemaal erg sentimenteel, maaar zo is het wel!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:45 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
En wat was de reden van vd. Herik om aan een nieuw stadion te gaan denken? Omdat de Kuip over een x aantal jaren niet veilig genoeg meer was.
Het ijzer was niet goed meer dacht ik.
Blijf jij dan maar lekker zitten in een instortend stadion.![]()
Het gaat volgens mij om geld. De amateurtak heeft 60 % van de aandelen in handen. En Feyenoord betaald elk ¤ 3,5 miljoen aan huur. Plus dat Feyenoord geen cent ziet van de opbrengsten van concerten enzo. Met dat nieuwe stadion zou dat anders zijn.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:45 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
En wat was de reden van vd. Herik om aan een nieuw stadion te gaan denken? Omdat de Kuip over een x aantal jaren niet veilig genoeg meer was.
Het ijzer was niet goed meer dacht ik.
Blijf jij dan maar lekker zitten in een instortend stadion.![]()
De Kuip is dus niet te evenaren? Natuurlijk kan er een stadion gebouwt worden naar wensen van de club/de supportersquote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:48 schreef altface het volgende:
Liever dat dan zo'n 2e Kanker aRENa![]()
Dat kan, maar dat doen ze niet!quote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:51 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
De Kuip is dus niet te evenaren? Natuurlijk kan er een stadion gebouwt worden naar wensen van de club/de supporters
Denk je het echtquote:Op vrijdag 4 juni 2004 19:54 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Dat kan, maar dat doen ze niet!
Het gaat ze alleen om geld, wat de supporters er van vinden intresseert ze niet echt.
Valt verder niets meer aan toe te voegenquote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:06 schreef Staanplaats het volgende:
Als je niet beseft dat een nieuwe Kuip alleen om geld draait ben je wel ongelooflijk naïef...
Tuurlijk is geld de eerste (en enige..?) drijfveer van dit hele achterlijke plan. Er mogen dan wel onderzoeken liggen over de houdbaarheidsdatum van de Kuip, maar zolang deze alleen nog zijn uitgevoerd in opdracht van de Stiching Feyenoord hecht ik daar niet al te veel waarde aan. Ik zou wel eens een second opion willen zien. Buiten dat vind ik dan men (lees: directie/bestuur) wel heel makkelijk voorbij gaat aan eventuele opties om de Kuip te behouden. Je gaat mij niet wijs maken dat er geen renovatie kan plaats vinden.
Het zal het uit bedrijfseconomische overweging hartstikke verantwoord zijn om een nieuw stadion te bouwen voor 70.000 mensen samen met Ahoy, waar dan mensen naast het voetballen, kunnen winkelen, gezellig de woonboulevard, 30 kappers, 4 bioscopen, eens in de 2 weken een concert, een gezellig plaza voor de sfeer, en 2 casino's kunnen bezoeken. Maar er gaat dan wel een enorm groot stuk traditie en uitstraling van de club verloren!
Feijenoord en de Kuip spreek in je één adem uit, die horen bij elkaar, en zijn m.i. ook onafscheidelijk. Feijenoord zal commerciëel moeten zijn/handelen, maar tegen deze scheiding kan eigenlijk geen commerciele overweging/argumentatie tegen op..
Feijenoord zal best wel aan de supporters denken bij de bouw van het stadion, alleen wel aan de supporters die Feijenoord graag ziet komen. Gezinnetjes, snobs en yuppen, mensen die wel genummerd willen, die genieten als er een scherm hangt dat alles 14x herhaalt, en mensen die graag in gemoedelijk sfeertje comfortabel een dagje uit willen...
Noem mij maar een pessimist, doemdenker, negatieveling, maar mbt dit onderwerp zie ik echt alleen maar zwarte wolken aan de horizon...
Zit wel een kern van waarheid in, maar ik denk dat Feyenoord zich redelijk bewust is van de status en aanzien die De Kuip heeft. Maar er valt moeilijk te ontkomen aan een multifunctioneel stadion, à la het Gelredome en dat Amsterdamse gedrocht, helaas.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:06 schreef Staanplaats het volgende:
Als je niet beseft dat een nieuwe Kuip alleen om geld draait ben je wel ongelooflijk naïef...
Tuurlijk is geld de eerste (en enige..?) drijfveer van dit hele achterlijke plan. Er mogen dan wel onderzoeken liggen over de houdbaarheidsdatum van de Kuip, maar zolang deze alleen nog zijn uitgevoerd in opdracht van de Stiching Feyenoord hecht ik daar niet al te veel waarde aan. Ik zou wel eens een second opion willen zien. Buiten dat vind ik dan men (lees: directie/bestuur) wel heel makkelijk voorbij gaat aan eventuele opties om de Kuip te behouden. Je gaat mij niet wijs maken dat er geen renovatie kan plaats vinden.
Het zal het uit bedrijfseconomische overweging hartstikke verantwoord zijn om een nieuw stadion te bouwen voor 70.000 mensen samen met Ahoy, waar dan mensen naast het voetballen, kunnen winkelen, gezellig de woonboulevard, 30 kappers, 4 bioscopen, eens in de 2 weken een concert, een gezellig plaza voor de sfeer, en 2 casino's kunnen bezoeken. Maar er gaat dan wel een enorm groot stuk traditie en uitstraling van de club verloren!
Feijenoord en de Kuip spreek in je één adem uit, die horen bij elkaar, en zijn m.i. ook onafscheidelijk. Feijenoord zal commerciëel moeten zijn/handelen, maar tegen deze scheiding kan eigenlijk geen commerciele overweging/argumentatie tegen op..
Feijenoord zal best wel aan de supporters denken bij de bouw van het stadion, alleen wel aan de supporters die Feijenoord graag ziet komen. Gezinnetjes, snobs en yuppen, mensen die wel genummerd willen, die genieten als er een scherm hangt dat alles 14x herhaalt, en mensen die graag in gemoedelijk sfeertje comfortabel een dagje uit willen...
Noem mij maar een pessimist, doemdenker, negatieveling, maar mbt dit onderwerp zie ik echt alleen maar zwarte wolken aan de horizon...
Helemaal mee eens. Maar ik denk dat het Legioen wel bepaalde eisen gaat stellen (zoals TC03 hierboven doet) en dat ze daar best redelijk naar zullen luisteren. Het zal in ieder geval niet zo erg als de Arena worden, want stichting Feijenoord heeft ook wel door dat de Kuip een heel hoog aanzien heeft, ook in andere landen, en dat iedereen (zelfs de meeste Ajax-supporters) de Arena een oerlelijk blok beton vindt waar ze in het buitenland ook niet echt warm van worden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:06 schreef Staanplaats het volgende:
Ja joh, we laten Frank Govers langs komen dan komt allles goed.....quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:01 schreef jojomen4 het volgende:
Het gebruik wat iets meer kleuren kan al wonderen doen.
Hahaha.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:35 schreef Luni het volgende:
[..]
Ja joh, we laten Frank Govers langs komen dan komt allles goed.....
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:40 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Hahaha..
Het feit dat ze het al over een cabriodak hebben, kunstgras, en dat we met de technologische ontwikkelingen bij moeten blijven doet me het ergste vermoeden.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 21:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Zit wel een kern van waarheid in, maar ik denk dat Feyenoord zich redelijk bewust is van de status en aanzien die De Kuip heeft. Maar er valt moeilijk te ontkomen aan een multifunctioneel stadion, à la het Gelredome en dat Amsterdamse gedrocht, helaas.
Ik hoop alleen dat Feyenoord bij de nieuwe Kuip zoveel mogelijk van de oude overnemen. Zelfde indeling qua tribunes, en een dak dat naar binnen knikt, om mee te beginnen. Vooral de vakken X, W, Y en Z moeten behouden blijven imo, dat zijn eigenlijk een soort van verkapte staanplaatsen. Vooral als bij X iedereen staat, krijg je al gauw een sfeer. Het ziet er iig gezelliger uit dan bij de Arena, waarbij je eerst naar 10 meter gracht moet kijken om vervolgens iedereen te zien zitten.
quote:'Een WK in België en Nederland samen is heel geloofwaardig', meent de Belg. 'Ten eerste omdat we samen al een EK hebben georganiseerd dat succesvol was, en daarnaast omdat er geen grote investeringen nodig zijn.'
Courtois doelt daarmee op de stadions. Die in Nederland (de Amsterdam Arena, het Arnhemse Gelredome, het Philips Stadion in Eindhoven en de Rotterdamse Kuip) zouden ook over veertien jaar nog aan de meeste voorwaarden voldoen.
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=59813/sc=afaaff
Dat stadion komt er sowieso ooit wel, ja. De Kuip heeft helaas ook niet het eeuwige leven.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:51 schreef mr_anonimous het volgende:
Hoe hard de aanhang ook mag protesteren, dat nieuwe stadion komt er gewoon vrees ik. Als Jorien namelijk iets in zijn kale knikker haalt dan kun dat er niet meer uit praten.
Weet ik ook wel. Maar ik krijg het spaans benauwd van woorden als multifunctioneel stadion, overdekt en mogelijk kunstgrasveld.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:02 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Dat stadion komt er sowieso ooit wel, ja. De Kuip heeft helaas ook niet het eeuwige leven.
Nee alsjeblieft zeg! Sfeerloos kutstadion. Ik hoop niet dat Feyenoord ook maar besluit om 'Kuipjes' te gaan introduceren als betaalmiddel.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:28 schreef RuudGullit het volgende:
Ik ook. Maar zo erg als de Arena kan het toch niet worden?.
Gezellig?! Voor gezellig kan je beter naar Oranje...quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:01 schreef jojomen4 het volgende:
Dat de Arena geen succes is wil niet zeggen dat het legioen het niet gezellig kan maken.
quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:01 schreef jojomen4 het volgende:
Het gebruik wat iets meer kleuren kan al wonderen doen.
Wist ik niet maar gezien je opmerkingen over kleuren neem ik aan dat je er alles van afweet. Ik weet wel dat er in weken dat er geen homobijeenkomsten zijn er Ajaxsupporters zitten.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:01 schreef jojomen4 het volgende:
En in de Arena zitten om de 2 weken 50.000 homo's
Bij Twente hebben ze er een professional bijgehaald die alle stoeltjes verschillende kleurtjes gaf zodat het voller leek als het niet vol zou zitten en gezelliger zou lijken. IK weet niet veel van kleurtjes maar deze vent denk ik wel. En als je de Arena een keer hebt gezien zie je al snel dat het er niet gezellig uitziet omdat het 1 vieze grijze massa is, daar hoef ik niet voor afgestudeerd te zijn is "kleuren" .quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:46 schreef Doc het volgende:
[..]
Gezellig?! Voor gezellig kan je beter naar Oranje...
[..]
[..]
Wist ik niet maar gezien je opmerkingen over kleuren neem ik aan dat je er alles van afweet. Ik weet wel dat er in weken dat er geen homobijeenkomsten zijn er Ajaxsupporters zitten.
De stoeltjes in de ArenA hebben ook kleuren hoor. Namelijk die van de Amsterdam Admiralsquote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:52 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Bij Twente hebben ze er een professional bijgehaald die alle stoeltjes verschillende kleurtjes gaf zodat het voller leek als het niet vol zou zitten en gezelliger zou lijken. IK weet niet veel van kleurtjes maar deze vent denk ik wel. En als je de Arena een keer hebt gezien zie je al snel dat het er niet gezellig uitziet omdat het 1 vieze grijze massa is, daar hoef ik niet voor afgestudeerd te zijn is "kleuren" .
Ja maar die zie je bijna niet met al dat grijs eromheen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:55 schreef Doc het volgende:
[..]
De stoeltjes in de ArenA hebben ook kleuren hoor. Namelijk die van de Amsterdam Admirals![]()
Als ie op instorten stond mochten jullie er allang niet meer in.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:50 schreef mr_anonimous het volgende:
Maar kan iemand mij nou zeggen hoe het zit. Staat de kuip op instorten of gaat het om die aandelen van de kuip die in handen van de amateurtak zijn?
Die vent die dat gedaan heeft kan er veel van weten, maar het ziet er niet uit.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:52 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Bij Twente hebben ze er een professional bijgehaald die alle stoeltjes verschillende kleurtjes gaf zodat het voller leek als het niet vol zou zitten en gezelliger zou lijken. IK weet niet veel van kleurtjes maar deze vent denk ik wel. En als je de Arena een keer hebt gezien zie je al snel dat het er niet gezellig uitziet omdat het 1 vieze grijze massa is, daar hoef ik niet voor afgestudeerd te zijn is "kleuren" .
27 maart 1937:quote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:21 schreef RuudGullit het volgende:
1937 ging het idd open, ja.
Het gaat niet alleen om kleuren. Net of de Meer wel een bolwerk was van felle en opzwepende kleurtjes. Een stadion moet een soort intiem zijn, supporters moeten met hun neus op het veld zitten, ze moeten horen wat de spelers naar elkaar schreeuwen, ze moeten het idee krijgen dat ze een onderdeel te zijn van de wedstrijd.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:52 schreef jojomen4 het volgende:
[..]
Mooie omschrijving van hoe het moet zijnquote:Op zondag 6 juni 2004 12:24 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om kleuren. Net of de Meer wel een bolwerk was van felle en opzwepende kleurtjes. Een stadion moet een soort intiem zijn, supporters moeten met hun neus op het veld zitten, ze moeten horen wat de spelers naar elkaar schreeuwen, ze moeten het idee krijgen dat ze een onderdeel te zijn van de wedstrijd.
Na genoeg alle nieuwe stadions worden zo in gericht dat de voetballiefhebber rustig van een afstandje kan bekijken hoe het spel gespeeld wordt...
Buitendat ben ik ook van mening hoe meer gedragspecialisten, verfspecialisten, kleurenspecialisten, lichtinvvalspecialisten, koffiebekerspecialisten, schaduwspecialisten er aan te pas komen, hoe enger zo stadion wordt!
Dus al bijna 70 jaar.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 17:16 schreef altface het volgende:
1937 dacht ik
Zegt me niks eigenlijk.quote:Op zondag 6 juni 2004 14:00 schreef RedGuy het volgende:
Kerr wilt naar Feyenoord. Ofzo.
Wat moeten we nou weer met een Schot.quote:Information :
Squad Number: 25
Position: Midfielder
Nationality: Scottish
Date of Signing: 03/ 08/ 1999
Date Of Birth: 30/ 10/ 1981
Height: 1.73m
Weight: 74.91kg
This Season;
Appearances: 29(21)
Goals: 0
Yellow Cards: 4
Red Cards: 0
quote:6/6/2004 - Feyenoord lijkt op zoek naar middenvelder; Gudjonsson weer genoemd
Nadat Feyenoord de zo gewenste centrale verdediger heeft aangetrokken, lijkt Feyenoord, als we af kunnen gaan op de berichten in de media tenminste, zich weer te richten op versterking voor het middenveld. Eerder vanmorgen meldden we al de interesse voor Brian Kerr, al is die nog niet heel concreet. In Spanje wordt Feyenoord inmiddels weer in verband gebracht met de IJslander Gudjonsson. Volgens het lokale Diario de Sevilla zou Feyenoord interesse hebben. Een half jaar geleden werd Feyenoord door VI ook in verband gebracht met de middenvelder. Toen was de reactie van Wotte dat hij bij Feyenoord was aangeboden en dat de club een videoband van hem had ontvangen, maar dat er geen concrete interesse was.
Gudjonsson heeft het na zijn goede periode bij RKC niet kunnen maken. Zowel bij Sevilla als het laatste jaar op huurbasis bij Wolverhampton Wanderers kon hij het niet maken.
Voor de breedte is het een handige speler. Een werker, zoals ik ze graag zie.quote:Op zondag 6 juni 2004 14:53 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Zegt me niks eigenlijk..
[..]
Wat moeten we nou weer met een Schot..
Tsja, maar hij moet d'r natuurlijk ook een beetje kwaliteit hebben en nog door kunnen groeien.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:05 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Voor de breedte is het een handige speler. Een werker, zoals ik ze graag zie.
Hadden we ook Kike kunnen houden.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:05 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Voor de breedte is het een handige speler. Een werker, zoals ik ze graag zie.
Daar heb je dan wel weer helemaal gelijk in!quote:Op zondag 6 juni 2004 19:00 schreef jojomen4 het volgende:
Hadden we ook Kike kunnen houden.
Ik denk dat Ghaly niet alle wedstrijden voor Egypte zal gaan spelen, ook Ono niet, maar je hebt wel gelijk. Nog niet aan gedacht.quote:Op zondag 6 juni 2004 20:00 schreef Cart_man het volgende:
Als jullie nou eens die hersenen (voor zover aanwezig) eens zouden gebruiken, dan hadden jullie waarschijnlijk wel hetzelfde kunnen bedenken als ik, namelijk dat een extra middenvelder goed van pas komt.
Ono zijn we drie maanden (OS) kwijt aan Japan en Ghaly wordt ook veelvuldig opgeroepen voor een interlandwedstrijd(en) of de Afrika cup. Dat leid tus tot de situatie, dat er op bepaalde momenten een gat onstaat in het basiselftal, welke dus door een nieuwe middenvelder kan worden opgevangen. Kerr en Gudjonsson zijn, volgens mij, goede spelers die ook werkelijk een versterking betekenen voor de A-selectie.
Ghaly heeft nu al veel wedstrijden gemist door de interlands die hij moest spelen, zal niet heel veel minder worden denk ik.quote:Op zondag 6 juni 2004 20:07 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Ik denk dat Ghaly niet alle wedstrijden voor Egypte zal gaan spelen, ook Ono niet, maar je hebt wel gelijk. Nog niet aan gedacht.![]()
Verdedigend is het inderdaad niet echt super op het middenveld.quote:Op maandag 7 juni 2004 11:27 schreef RedGuy het volgende:
Ik ben allang blij dat we echte concurrentie gaan halen voor spelers. En Kerr en Gudjohnson zijn volgens mij ook nog wat verdedigend ingesteld, dus dat is ook positief.
Waarom zie je die twee heren, Meité en Heinze, liever komen dan Kerr en Gudjonsson?quote:Op maandag 7 juni 16:42 schreef mr_anonimous het volgende:
Kerr en Gudjonson zijn wel even andere namen als Meïté en Heinze. Ik zie die laatste 2 heren toch echt liever komen.
Bij ons zit het net iets te vaak tegen.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:07 schreef Cart_man het volgende:
Ach ja. Soms zit het mee en soms zit het tegen...
Grotere namen met ervaring, die zich al bewezen hebben. Bij de bovenste 2 is het nog maar afwachten of het wat wordt.quote:Waarom zie je die twee heren, Meité en Heinze, liever komen dan Kerr en Gudjonsson?
Het middenveld maakte anders ook geen goede indruk, zeker niet met schreuders en Ono (twee architecten). Met Ghaly(loper) en Ono is er meer balans in het elftal gekomen, en wat mij betreft zo er nog best een derde middenvelder bij kunnen.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:09 schreef mr_anonimous het volgende:
Omdat Feyenoord een goede verdediging nodig heeft. Omdat dat vorig seizoen ons genekt heeft in Europa en in de strijd om de titel.
Ach, daar kan ik mee leven. Cocu is op zijn weg terug en lang niet meer de speler die hij jaren geleden was.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:10 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Bij ons zit het net iets te vaak tegen..
.
Onhaalbaar dus....quote:Grotere namen met ervaring, die zich al bewezen hebben. Bij de bovenste 2 is het nog maar afwachten of het wat wordt.
Ja en? Denk je dat Wotte en Gullit daar niet mee bezig zijn? Die zoeken stad en land af voor een goede verdediger en hebben met een 21-jarige international al goede zaken gedaan. Nu zijn ze nog op zoek naar een verdediger en voordat zijn komst bevestigd wordt zullen er al weer wat weken voorbij zijn...quote:Op maandag 7 juni 2004 17:09 schreef mr_anonimous het volgende:
Omdat Feyenoord een goede verdediging nodig heeft. Omdat dat vorig seizoen ons genekt heeft in Europa en in de strijd om de titel.
Idd, dat denk ik ook.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:20 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ja en? Denk je dat Wotte en Gullit daar niet mee bezig zijn? Die zoeken stad en land af voor een goede verdediger en hebben met een 21-jarige international al goede zaken gedaan. Nu zijn ze nog op zoek naar een verdediger en voordat zijn komst bevestigd wordt zullen er al weer wat weken voorbij zijn...
Geduld...
Dat komt omdat de mensen niet echt vertrouwen meer hebben in het aankoopbeleid van Feyenoord, denk ik.quote:ps: Weet nu al dat er negatieve klanken komen over de, nog aan te kopen, verdediger. Het is immers nooit goed, zolang het geen speler van naam is.
Wat dacht je van Pardo?quote:Op maandag 7 juni 2004 17:15 schreef Staanplaats het volgende:
Met Ghaly(loper) en Ono is er meer balans in het elftal gekomen, en wat mij betreft zo er nog best een derde middenvelder bij kunnen.
quote:Op maandag 7 juni 2004 18:11 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Wat dacht je van Pardo?
Je hebt dan wel een middenveld wat alles heeft imho!quote:Op maandag 7 juni 2004 18:15 schreef Staanplaats het volgende:
Zou best een goed middenveld kunnen vormen Pardo-Ono-Ghaly, alleen zit je wel met de scheve voetbalkalenders van die gasten.
Maar als er eentje uitvalt heb je alleen Schreuder en eventueel Paauwe nog.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:17 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Je hebt dan wel een middenveld wat alles heeft imho!
Er moet zeker aangekocht worden voor de breedte op het middenveld.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:20 schreef jpzegthallo het volgende:
Maar als er eentje uitvalt heb je alleen Schreuder en eventueel Paauwe nog.
2e plek is het minimale. Als we PSV niet eens in een overgangsjaar aankunnen, is het wel heel triest gesteld met ons.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:48 schreef TC03 het volgende:
Welke plaats denken (niet hopen) jullie dat we volgend seizoen eindigen?
Ik denk dat een tweede plaats er misschien wel inzit. Een eerste plek is nog niet echt haalbaar denk ik, maar ik hoop dat we dit keer niet zo snel afhaken als vorig seizoen.
Goed genoeg voor Nederlandse topclub?quote:Op maandag 7 juni 2004 19:26 schreef methodmich het volgende:
Gudjonsson zou een fijne aankoop zijn hoor. Prima voetballertje, gifkikker met techniek.
Nou, Acuña was een leuke speler, maar nou niet echt dat je zegt barstensvol kwaliteit. Pardo wel iets beter, maar of het echte top is/wordt....quote:Op maandag 7 juni 2004 20:21 schreef methodmich het volgende:
Waarom niet? In ieder geval voor Feyenoord. Beetje kruising tussen Acuña en Pardo qua kwaliteiten.
Song is in principe een rechtermiddenvelder. Misschien komt hij daar beter tot zijn recht. Danny Buijs en Chris Gyan worden dan de rechtsachters. We hebben ook nog Leonardo. Als Buffel blijft dan is de 10 nog bezet en speelt Leo op links.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:15 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Het middenveld maakte anders ook geen goede indruk, zeker niet met schreuders en Ono (twee architecten). Met Ghaly(loper) en Ono is er meer balans in het elftal gekomen, en wat mij betreft zo er nog best een derde middenvelder bij kunnen.
Ik vraag me af of hij betaalbaar is qua salarisquote:Op maandag 7 juni 2004 19:26 schreef methodmich het volgende:
Gudjonsson zou een fijne aankoop zijn hoor. Prima voetballertje, gifkikker met techniek.
Ik weet dat ze bezig zijn cart_man en ik heb geduld. Maar ik sprak slechts mijn voorkeur voor de gewenste versterkingen voor de gewenste posities uit. En ik ben er de man niet naar die niet blij is met goed en betaalbaar spelersmateriaal.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:20 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Ja en? Denk je dat Wotte en Gullit daar niet mee bezig zijn? Die zoeken stad en land af voor een goede verdediger en hebben met een 21-jarige international al goede zaken gedaan. Nu zijn ze nog op zoek naar een verdediger en voordat zijn komst bevestigd wordt zullen er al weer wat weken voorbij zijn...
Geduld...
ps: Weet nu al dat er negatieve klanken komen over de, nog aan te kopen, verdediger. Het is immers nooit goed, zolang het geen speler van naam is.
bron: FR-Fans.nlquote:Salomon Kalou keert deze zomer terug naar Feyenoord, zo meldt het Rotterdams Dagblad. De getructe buitenspeler mag na een prima half jaar bij Excelsior in de voorbereiding van het nieuwe seizoen proberen in de Kuip een plek bij de selectie af te dwingen. Het broertje van Bonaventure krijgt na de aanloop op het seizoen van trainer Ruud Gullit te horen of hij kans maakt op voldoende speeltijd. Mocht dat niet het geval zijn, dan is de kans groot dat hij terugkeert naar Excelsior, waar hij wel op een basisplek kan rekenen.
Ik hoop dat hij het redt, heeft wel mooie acties in huis en kan daardoor iets extras brengen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 11:42 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
bron: FR-Fans.nl
Niet die Gudjonson.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of hij betaalbaar is qua salaris
Zal toch wel.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Verwar hem niet met die andere he?quote:Op maandag 7 juni 2004 21:15 schreef Tony_Montana67 het volgende:
[..]
Jij ook al haha,quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Zal toch wel.
Feyenoord wil verlengen met Breuer en Buijs en ze nog verder laten rijpen bij Excelsior.
gewoon pure competitievervalsing.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:44 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Jij ook al haha,
Damn (zie mijn post in het excelsior topic)
Breuer en Buijs zijn niet van feyenoord maar van excelsior!!!!!!!! Wat nou rijpen, dit slaat toch nergens op, AFBLIJVEN feyenoord.
ja ik ben zeer zeer pissig
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:51 schreef F1Bas het volgende:
[..]
gewoon pure competitievervalsing.
Nee. Deze heet Gudjonsson. Is de jongere broer van Thordúr en Bjarni.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 17:54 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Verwar hem niet met die andere he?. Is dit trouwens familie van...?
Buijs is toch gewoon door Feyenoord verhuurd? Breuer heeft inderdaad niks met Feyenoord.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:44 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Jij ook al haha,
Damn (zie mijn post in het excelsior topic)
Breuer en Buijs zijn niet van feyenoord maar van excelsior!!!!!!!! Wat nou rijpen, dit slaat toch nergens op, AFBLIJVEN feyenoord.
ja ik ben zeer zeer pissig
Nee Buijs is niet verhuurd. Feyenoord wilde Buijs niet meer en excelsior heeft hem toen onder contract genomen. Nu blijkt Buijs toch aardig te kunnen voetballen en krijg je dit...............quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Buijs is toch gewoon door Feyenoord verhuurd? Breuer heeft inderdaad niks met Feyenoord.
Hmm kan het er niet helemaal mee oneens zijn hoor.............quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:52 schreef RuudGullit het volgende:
[..].
.
Buijs, de sympathieke Alblasserdammer. Maakte wat goaltjes ja.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:11 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Nee Buijs is niet verhuurd. Feyenoord wilde Buijs niet meer en excelsior heeft hem toen onder contract genomen. Nu blijkt Buijs toch aardig te kunnen voetballen en krijg je dit...............
Ach mr Gullit weet dondersgoed dat het zo is maar het komt zijn club nu eenmaal goed uit en dus wuift hij het weg.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:11 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Hmm kan het er niet helemaal mee oneens zijn hoor.............
Nou, zo graag hoef ik die vent nou ook weer niet te zien bij Feyenoord. Is ook maar weer afwachten of ie Buffel achterna kan.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:18 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ach mr Gullit weet dondersgoed dat het zo is maar het komt zijn club nu eenmaal goed uit en dus wuift hij het weg.
Stukken beter dan dure aankopen doen en daar niet veel voor terug krijgenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:51 schreef RuudGullit het volgende:
Maar duidelijk is nu dat Feyenoord nu eindelijk is wat met de jeugd wil gaan doen. Riskant, maar beter dan dat gekloot van de afgelopen tijd!
Buffel is een topper hoor. Buijs gaat ook een topper worden.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:28 schreef F1Bas het volgende:
Ik snap alleen niet waarom excelsior meedoet aan die onzin, ze krijgen alleen de afdankertjes van feyenoord ervoor terug en verliezen zelf hun betere spelers, al zijn het geen van alle toppers maar leuk voor middenmoot HCE
Op deze manier kunnen ze overleven. Een stad als Rotterdam is te klein voor drie zelfstandige profclubsquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:28 schreef F1Bas het volgende:
Ik snap alleen niet waarom excelsior meedoet aan die onzin, ze krijgen alleen de afdankertjes van feyenoord ervoor terug en verliezen zelf hun betere spelers, al zijn het geen van alle toppers maar leuk voor middenmoot HCE
Feyenoord heeft spelers die niet goed genoeg zijn voor Feyenorod, maar te goed (en te duur?) voor Excelsior, en zo heeft Excelsior spelers voor hun niveau aardige spelers voor een prikkie. De keerzijde hiervan is dus dat Excelsior ook goede spelers snel kwijt raakt aan Feyenoord zonder dat ze dat willen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:28 schreef F1Bas het volgende:
Idd.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:24 schreef Inquistor87 het volgende:
[..]
Stukken beter dan dure aankopen doen en daar niet veel voor terug krijgen
Een 'afdanker' bij Feyenoord kan nog wel een topper voor Excelsior zijn, hoor.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:28 schreef F1Bas het volgende:
Ik zal het aan Tom vertellen!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:48 schreef RuudGullit het volgende:
RG, Tip .. : Voor Ajax of PSV zijn is uit. Voor Feyenoord zijn is in..
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 22:53 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Ik zal het aan Tom vertellen!
Precies! Het zijn vaak gasten die net dat stapje te kort komen voor Feyenoord 1 maar wel de wereldspelers voor een club als Excelsior kunnen zijn.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:45 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Een 'afdanker' bij Feyenoord kan nog wel een topper voor Excelsior zijn, hoor.
en dat heb ik vaker gehoord...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:51 schreef RuudGullit het volgende:
Maar duidelijk is nu dat Feyenoord nu eindelijk is wat met de jeugd wil gaan doen. Riskant, maar beter dan dat gekloot van de afgelopen tijd!
Wat nou?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:40 schreef RuudGullit over het oranje publiek; "GVD,Heb nog liever een zootje rellende hooligans dan dit tyfus publiek"
jaja,je leest het goed,Loekie is pro-hooligan aan het wordenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:28 schreef Cart_man het volgende:
Onderschrift DutchGooner:
[..]
Wat nou? [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:28 schreef Cart_man het volgende:
Onderschrift DutchGooner:
[..]
Wat nou? [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 23:32 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
jaja,je leest het goed,Loekie is pro-hooligan aan het worden
Exactly my thougtsquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:28 schreef F1Bas het volgende:
Tis natuurlijk lastig, nu is er van de eigen identiteit van Excelsior weinig over, maar zonder Feyenoord zouden jullie nog steeds de club van het oude papier zijn en in de kelder van de Goudengids divisie spelen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 00:25 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Exactly my thougts
Een De Zwerverquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Buijs, de sympathieke Alblasserdammer.
Maar zouden spelers als El Hamdaoui en Breuer wél geld in het laatje brengen...........quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:27 schreef Luni het volgende:
[..]
Tis natuurlijk lastig, nu is er van de eigen identiteit van Excelsior weinig over, maar zonder Feyenoord zouden jullie nog steeds de club van het oude papier zijn en in de kelder van de Goudengids divisie spelen.
Meteen grote mond, zoals we Ruud kennen. Misschien is dat ook wel een keer goed voor Feyenoord. Beter dan die 'we doen mee voor plek 2'-instelling!quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:24 schreef Luni het volgende:
Gullit: 'De lat bij Feyenoord gaat hoger'
8/6/2004 23:32
Bij Feyenoord gaat Ruud Gullit de teugels aanhalen. De nieuwe trainer eist ook veel van zijn spelers, die meer in zichzelf moeten investeren.
'Ik ben ervan overtuigd dat er in Feyenoord meer zit dan de er de laatste jaren is uitgekomen. We gaan keihard werken om dat voor elkaar te krijgen. Ik voorspel: de lat gaat hoger, dat hóórt bij een topclub zoals Feyenoord', zegt Gullit in de nieuwe Voetbal International.
De spelers van Feyenoord kunnen een strenge Gullit verwachten, maar zullen zelf ook het nodige eigen initiatief moeten laten zien. 'Ik zal de teugels aanhalen, zoals ik dat als speler gewend was bij AC Milan. Als ik érgens een hekel aan heb, dan is het wel aan voetballers die niet in zichzelf investeren en al een kwartier na de training in de auto zitten op weg naar huis.'
In Voetbal International nummer 24 vind je het gehele gesprek met Ruud Gullit. Klik hier voor de inhoud van VI 24
Als de spelers die strenge aanpak van 1 man pikken is het wel van Gullit. Goede zaak, want een titeltje zou niet gek zijn.quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:53 schreef RuudGullit het volgende:
[..]
Meteen grote mond, zoals we Ruud kennen. Misschien is dat ook wel een keer goed voor Feyenoord. Beter dan die 'we doen mee voor plek 2'-instelling!
Een (ex)Franse U21-international die blijkbaar nooit de A-selectie gehaald heeft, en aan een Engelse degradatie-kandidaat verhuurd werd. Lijkt me niet echt wat...quote:Is het oud en achterhaald nieuws of wil Ruud Gullit nog een speler voor de linkerflank aantrekken? Het Franse Le Parisien meldt dat Ruud Gullit interesse zou hebben in de 26-jarige Didier Domi. Na problemen met Robson verliet hij Newcastle United waar hij samenwerkte met Gullit en ging hij terug naar Paris Saint Germain. De Franse verhuurden hem afgelopen seizoen aan het gedegradeerde Leeds United.
Soccernet meldt:
- Didier Domi
- Club: Leeds
- Shirt Number: 29
- Position: Defender
- Date of Birth: May 2, 1978
- Birthplace: Sarcelles, France
- Height: 5' 10"
- Weight: 11.3
Dat gerucht is hier inderdaad al eens opgedoken!quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:22 schreef yvette1982 het volgende:
brian kerr zegt dat feyenoord hem wil halen.
Hoe erg je het ook zou hopen, die komen nooit.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:39 schreef RuudGullit het volgende:
Natuurlijk kan Feyenoord (of elke andere Nederlandse club) geen wereldtoppers halen. Maar een naam als Laursen of Tudor zou best haalbaar moeten zijn.
Omdat Excelsior een oud-papier club was die voor de samenwerking zelfs de biervieltjes 30 keer moest gebruiken om de begroting sluitend te krijgen.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:28 schreef F1Bas het volgende:
Godverdomme, dit is dus echt een trieste actie!quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:47 schreef Luni het volgende:
Hoezo meten met twee maten?
-knip-
quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:58 schreef RuudGullit het volgende:
Tsja, dat Kesler gewoon een Ajacied is wisten we al..
Waar slaat dit op, ongeacht voor welke club je bent, is het toch duidelijk dat er hier met 2 maten gemeten wordt?quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:39 schreef RedGuy het volgende:
Heeft FC Boszoom niet toevallig een samenwerkingsverband met Feyenoord?
Na dit soort walgelijke acties kunnen jullie dit niet meer ontkennen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:32 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Ik ben benieuwd wat voor verklaring de KNVB geeft voor het verschil in straf.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:56 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Waar slaat dit op, ongeacht voor welke club je bent, is het toch duidelijk dat er hier met 2 maten gemeten wordt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |