Ik zit hier toch in FOT? Natuurlijk een Canon EOS 300D.....quote:Op woensdag 2 juni 2004 09:59 schreef vanwel het volgende:
Canon EOS 300D ofzo?
Ander objectief kun je zelf bepalen natuurlijk. In de 300D zit een gelijke CCD (eigenlijk CMOS) als in de 10D, en ook de verdere hardware is niet zo heel verschillend. Daarom kan dit ook best werken. In de 300D zitten bv. veel meer dingen die alleen op automatisch kunnen terwijl je die bij de 10D ook handmatig kunt instellen. Van dat soort zaken is prima te wijzigen middels firmware.quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:04 schreef GateWayX het volgende:
Ik heb zelf een 300D , maar een 10D is toch een heel ander apparaat, met een ander objectief en CCD enzo... De firmware upgraden zal dit niet oplossen denk ik zo.. ik vraag me dus af wat het nut er van is.. behalve dat je de camera misschien de vernieling in helpt...
Dat vind ik idd het grote nadeel van de 300D.quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:07 schreef JeroenH het volgende:
[..]
[...]
In de 300D zitten bv. veel meer dingen die alleen op automatisch kunnen terwijl je die bij de 10D ook handmatig kunt instellen. Van dat soort zaken is prima te wijzigen middels firmware.
En een boel mensen met jou, en daarom worden dit soort hacks ontwikkeld. Als het werkt spaar je er een boel geld mee uit, hoewel je natuurlijk niet de 10D hardware krijgt. De 10D is een stuk steviger gebouwd (en ook niet zilverkleurig).quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:16 schreef Drinkemaatje het volgende:
Dat vind ik idd het grote nadeel van de 300D.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:42 schreef Pinobot het volgende:
De 300D is sinds kort (of binnenkort) ook in zwart te krijgen.
dat hoop ik maar, want dat is voor mij serieus een reden om hem niet te kopen...quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:42 schreef Pinobot het volgende:
De 300D is sinds kort (of binnenkort) ook in zwart te krijgen.
Is dat echt waar? Vertel eens wat meer. Welke functies van de 10D heb je wel/niet bijgekregen?quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:09 schreef fr.oosje het volgende:
Ik heb al een hele tijd die firmware update en het werkt goed!!!! Voor meer info met je maar eens in het forum van www.dpreview zoeken op hack.![]()
Het is op je eigen risico!quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:14 schreef berc het volgende:
dus fr.oosje heeft zijn 300d laten updaten (met de link van jeroenh)
vertel vertel vertel vertel
wat heb je er allemaal bij gekregen,
maar krijg je dan ook niet van die dingen dat de garantie vervalt?
Ik zou het eigelijk ook heel graag willen, maar doet het idd niet. Risico ligt voor mij te hoog. Ga geen camera van 1000 ¤ verpestenquote:Op woensdag 2 juni 2004 17:08 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het is op je eigen risico!
Dus mocht het fout gaan dan vervalt de gerantie!!!
Dus kijk uit wat je doet!
Het risico valt wel mee, niet meer of minder dan een gewone firmware update. Een van de dingen waarom ik het heb gedaan is FEC. Kijk voor al jullie vragen (want ze zijn allemaal al 10 gesteld) op het canon 300d forum van www.dpreview.com. Zoek op "hack" en je hebt genoeg info om een avond mee door te brengen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:13 schreef berc het volgende:
[..]
Ik zou het eigelijk ook heel graag willen, maar doet het idd niet. Risico ligt voor mij te hoog. Ga geen camera van 1000 ¤ verpesten
wat je dat zeker,quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Mocht het misgaan dan kun je gewoon de oude troep eroverheen planten en isser weer niets aan de hand...
had net al wel gekeken op het forum, moet nog ff de tijd nemen om het door te lezenquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:54 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Het risico valt wel mee, niet meer of minder dan een gewone firmware update. Een van de dingen waarom ik het heb gedaan is FEC. Kijk voor al jullie vragen (want ze zijn allemaal al 10 gesteld) op het canon 300d forum van www.dpreview.com. Zoek op "hack" en je hebt genoeg info om een avond mee door te brengen.
Suc6 allemaal
flashen is flashen, zie tweakers.net onder reacties... Ik heb er geen, anders had ik het wel geprobeerd...quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:05 schreef berc het volgende:
[..]
wat je dat zeker,
niet dat je een bericht krijgt van, er is al een nieuwere versie ingestalleerd...
tis allemaal heel verleidelijk, ik kijk ook nog ff de kat uit de boom,quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
flashen is flashen, zie tweakers.net onder reacties... Ik heb er geen, anders had ik het wel geprobeerd...
uhuquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:55 schreef Skull-splitter het volgende:
Geen idee, kwestie van in de gaten houden...
Dat lees je dan goed. Voordeel hiervan is dat er inderdaad geen spiegel klapt bij de opname. En dus kun je in een volle kerk, tijdens de preek, een foto nemen. Bijkomend voordeel is dat er nog minder bewegings onscherpte onstaat. Als je een keer met zo'n mooie meetzoekercamera kunt fotograferen weet je wat ik bedoel.quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:43 schreef berc het volgende:
[..]
wat is Mirror Lock up?
als ik dat lees moet ik denken aan de spiegel die open blijf staan, wat kan je ermee?
aaah, dat ziet er al veel beter uit....quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:56 schreef Pinobot het volgende:
[afbeelding]
http://www.dpreview.com/news/0404/04040801eos300dblack.asp
dat ligt eraan...quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:02 schreef Lod het volgende:
Even een vraagje tussendoor, weet ook niet of het hier hoort of al eens eerder gevraagd is: Ik heb thuis een canon G3 en bij het afdrukken zit er een behoorlijke vertraging tot het moment dat de afbeelding genomen wordt. Dus absoluut niet geschikt voor actie foto's of andere snelle onderwerpen. Hoe zit het nou met zo'n digitale spiegelreflex?
Zoals bij alle compactcamera's is de ontspanvertraging inderdaad hinderlijk lang als je voor actiefoto's gaat. De Canon 300D is iets sneller mij viel mij nog altijd tegen. Kijk je naar een Canon 10D, of een Nikon D70/D100 dan zie je dat deze camera's echt vele malen sneller zijn (hoewel dit ook mede afhankelijk is van het gebruikte objectief).quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:02 schreef Lod het volgende:
Even een vraagje tussendoor, weet ook niet of het hier hoort of al eens eerder gevraagd is: Ik heb thuis een canon G3 en bij het afdrukken zit er een behoorlijke vertraging tot het moment dat de afbeelding genomen wordt. Dus absoluut niet geschikt voor actie foto's of andere snelle onderwerpen. Hoe zit het nou met zo'n digitale spiegelreflex?
Zekers! Ik ga ook niet zo voor de 'space-ship-look' die je met zilverkleurige apparaten al gauw hebt. Het voordeel is wel dat hij een stuk koeler blijft in zonlicht.quote:Op donderdag 3 juni 2004 11:58 schreef capibar het volgende:
aaah, dat ziet er al veel beter uit....
Ik denk dat een mogelijke verklaring kan zijn dat Canon de Japanse smaak op de rest van de wereld geprojecteerd heeft. Die lui zijn dol op zilverkleurige gadgets (zie GSM-telefoons). Volgens mij kwam er al snel na de introductie van de 300D vanuit Europa (en waarschijnlijk ook wel vanuit de VS) vraag naar een zwart toestel, en toen hebben ze als de sodemieter een zwarte behuizing gemaakt. Dat was waarschijnlijk niet eens zo moeilijk, volgens wordt de behuizing van zwart plastic gegoten en later zilver gespoten, dus het zou ze nog wat geld moet uitsparen ookquote:jammer dat ze die kleur niet vanaf de launch hadden.
ik vind al dat zilver tegenwoordig echt lelijk, vooral bij digicams.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:28 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Zekers! Ik ga ook niet zo voor de 'space-ship-look' die je met zilverkleurige apparaten al gauw hebt. Het voordeel is wel dat hij een stuk koeler blijft in zonlicht.
[..]
Ik denk dat een mogelijke verklaring kan zijn dat Canon de Japanse smaak op de rest van de wereld geprojecteerd heeft. Die lui zijn dol op zilverkleurige gadgets (zie GSM-telefoons). Volgens mij kwam er al snel na de introductie van de 300D vanuit Europa (en waarschijnlijk ook wel vanuit de VS) vraag naar een zwart toestel, en toen hebben ze als de sodemieter een zwarte behuizing gemaakt. Dat was waarschijnlijk niet eens zo moeilijk, volgens wordt de behuizing van zwart plastic gegoten en later zilver gespoten, dus het zou ze nog wat geld moet uitsparen ook
De mirror lock up werkt niet in de hackquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:07 schreef luap het volgende:
Mirror Lock Up is fantastisch voor stilstaande voorwerpen. Ik gebruik het eigenlijk altijd als ik vanaf een statief landschappen of andere stilstaande dingen fotografeer. Als je dan ook nog de zelfontspanner aanzet (dus drive mode op zelfontspanner) hoef je maar een keer de onstpanknop in te drukken en dan klapt ie de spiegel op, vervolgens 2 seconden later wordt de foto gemaakt. Alle trillingen van de spiegel zijn dan al wel uitgedempt en je hoeft niet meer aan de camera te komen waardoor je zelf ook geen trillingen introduceerd. Ideaal.
Hiermee wil ik mezelf nog geen voorstander van de firmware hack noemen, dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet weten.
Wat een onzin??? Ik werk er nu al een hele tijd mee en maak echt veel foto's niets aan de hand! Als jij het hebt over de Error 99 fout dan heeft dat met de sluiter te maken en niet met de hackquote:Op donderdag 3 juni 2004 15:06 schreef morpheus_at_work het volgende:
de hack levert na loop van tijd problemen op. de camera lijkt te bevriezen en komt alleen tot leven na harde reset.
kortom firmware is nog niet helemaal goed , probleem treed na loop van tijd op.
Volgens mij is dit onzin, een d70 heeft echt geen kortere ontspanvertraging. De 300d en 10d zijn ook gelijk.quote:Op donderdag 3 juni 2004 16:22 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Zoals bij alle compactcamera's is de ontspanvertraging inderdaad hinderlijk lang als je voor actiefoto's gaat. De Canon 300D is iets sneller mij viel mij nog altijd tegen. Kijk je naar een Canon 10D, of een Nikon D70/D100 dan zie je dat deze camera's echt vele malen sneller zijn (hoewel dit ook mede afhankelijk is van het gebruikte objectief).
Wat moet je met een 300d als je niet eens weet dat het objectief verwisseld kan wordenquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:04 schreef GateWayX het volgende:
Ik heb zelf een 300D , maar een 10D is toch een heel ander apparaat, met een ander objectief en CCD enzo... De firmware upgraden zal dit niet oplossen denk ik zo.. ik vraag me dus af wat het nut er van is.. behalve dat je de camera misschien de vernieling in helpt...
Is dit serieus?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:13 schreef Bijltje het volgende:
De 300d en 10d zijn ook gelijk.
Dat kan maar zo, maar ik heb ze beide geprobeerd met de kitlens waamee ze verkocht worden, en dat is toch de combinatie die verreweg de meeste mensen zullen gebruiken. Lijkt me dus behoorlijk representatief.quote:Dat de 300d waarmee jij een foto maakte langer over het nemen deed dan bijvoorbeeld je d70 ligt alleen maar aan het objectief.
Dus jij scheert alle DSLRs over één kam? Heb je wel eens een D70 naast een 300D gehouden en ze allebei uitgeprobeerd? Nee? Dat dacht ik al. Ik wel.quote:DSLR's hebben allemaal geen merkbare ontsluitingsvertraging. Net zoals gewone spiegel reflex camera's dat niet hebben
Dat is niet correct. Ik heb mijn G1 3x van nieuwe firmware voorzien, en daarna is hij nog twee keer onder garantie door Canon gerepareerd. Het zou ook zot zijn dat de garantie zou vervallen terwijl je iets met de camera doet wat de fabrikant aanbeveelt.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:17 schreef Bijltje het volgende:
Heb gelezen dat je de garantie al kwijtraakt als je een officiele canon update doet,
Op DPZ zeggen ze van wel, snap dat zelf ook niet echt, maar die hack blijft natuurlijk op eigen risicoquote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:47 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Dat is niet correct. Ik heb mijn G1 3x van nieuwe firmware voorzien, en daarna is hij nog twee keer onder garantie door Canon gerepareerd. Het zou ook zot zijn dat de garantie zou vervallen terwijl je iets met de camera doet wat de fabrikant aanbeveelt.
Hardware matig zijn de 10d en 300d bijna gelijk (andere body, prisma en spiegel) dus ik zie niet in waarom ze zullen verschillen in ontspanvertraging.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:45 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Is dit serieus?
[..]
Dat kan maar zo, maar ik heb ze beide geprobeerd met de kitlens waamee ze verkocht worden, en dat is toch de combinatie die verreweg de meeste mensen zullen gebruiken. Lijkt me dus behoorlijk representatief.
[..]
Dus jij scheert alle DSLRs over één kam? Heb je wel eens een D70 naast een 300D gehouden en ze allebei uitgeprobeerd? Nee? Dat dacht ik al. Ik wel.
De 300D is rap in vergelijking met digicompacts, maar echt niet de snelste in vergelijking met duurdere DSLRs.
En voor de duidelijkheid: ik heb het hier dus over de totale ontspanvertraging, dus zonder eerst de ontspanknop half in te drukken. Je ziet iets gebeuren, je brengt je camera aan je oog en *bam!* je neemt een foto. In die situaties merk je gewoon verschil tussen de D70 en de 300D.
??? Die snap ik niet....quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:46 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar met die hack kun je toch die hinderlijke vertraging uitschakelen, als ik me niet vergis?
dat ie een foto maakt, ook als ie niet scherp heeft gesteld... ?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Daar ging toch hierboven heel die discussie om? Dat je dus meteen de knip hebt ipv eerst het focus gedoe enzo?
auto focus is coolquote:Op zaterdag 5 juni 2004 20:09 schreef Skull-splitter het volgende:
Auto-focus is voor mietjes
Deze twee dingen werken nu juist niet met de hack!!! (ik heb hem zelf op mijn 300d ziten)quote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:20 schreef Bijltje het volgende:
Zoals mirror lock-up en het zelf kunnen kiezen van de meet methode.
Check de volgende link voor een vergelijking van de ontspanvertragingen:quote:Op vrijdag 4 juni 2004 16:45 schreef JeroenH het volgende:
[..]
Is dit serieus?
[..]
Dat kan maar zo, maar ik heb ze beide geprobeerd met de kitlens waamee ze verkocht worden, en dat is toch de combinatie die verreweg de meeste mensen zullen gebruiken. Lijkt me dus behoorlijk representatief.
[..]
Dus jij scheert alle DSLRs over één kam? Heb je wel eens een D70 naast een 300D gehouden en ze allebei uitgeprobeerd? Nee? Dat dacht ik al. Ik wel.
De 300D is rap in vergelijking met digicompacts, maar echt niet de snelste in vergelijking met duurdere DSLRs.
En voor de duidelijkheid: ik heb het hier dus over de totale ontspanvertraging, dus zonder eerst de ontspanknop half in te drukken. Je ziet iets gebeuren, je brengt je camera aan je oog en *bam!* je neemt een foto. In die situaties merk je gewoon verschil tussen de D70 en de 300D.
okdan, dan wordt het gewoon de 300D, als ik langer zou twijfelen dan ging ik voor een beamer kijkenquote:Op zondag 13 juni 2004 18:27 schreef PGR het volgende:
[..]
Check de volgende link voor een vergelijking van de ontspanvertragingen:
http://www.imaging-resour(...)D=598&submit=Compare
De D70 en 300D zijn op dat vlak dus even snel. De 10D is alleen nog sneller.
een beamer is geweldig als je je eigen gemaakte foto's kan bekijkenquote:Op zondag 13 juni 2004 19:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
okdan, dan wordt het gewoon de 300D, als ik langer zou twijfelen dan ging ik voor een beamer kijken
Als je zo aan het twijfelen bent dat je om de zou ik gewoon naar een fotozaak gaan en ze daar beide proberen. Voel je meteen welke beter vasthoud enz.quote:Op zondag 13 juni 2004 19:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
okdan, dan wordt het gewoon de 300D, als ik langer zou twijfelen dan ging ik voor een beamer kijken
Film is mijn grote verslaving, samen met redelijk wat gamesquote:Op zondag 13 juni 2004 20:19 schreef berc het volgende:
[..]
een beamer is geweldig als je je eigen gemaakte foto's kan bekijken
Ga ik toch wel doen, maar het ging vooral tussen die vertraging en gebruiksgemakquote:Op zondag 13 juni 2004 20:31 schreef Bijltje het volgende:
[..]
Als je zo aan het twijfelen bent dat je om de zou ik gewoon naar een fotozaak gaan en ze daar beide proberen. Voel je meteen welke beter vasthoud enz.
ik dacht ook dat het leuk was op een game te spelen via beamerquote:Op zondag 13 juni 2004 21:04 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Film is mijn grote verslaving, samen met redelijk wat games
Fotografie is echter meer een passiesport
Aha ik lees net dat er een nieuwe versie van de hack is. Ik heb geprobeerd om hem van de russische site af te halen, maar dat werkt niet, iemand een idee?quote:Op maandag 14 juni 2004 01:23 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb mij afgelopen weekend op concertfotografie geworpen. Donkere omgevingen, vreemde belichting, bewegende lui..
Het kwam ontzettend goed van pas dat mijn 300D nu ook 3200 heeft... op 1600 was veel gewoon te donker of moest ik een te lange sluitertijd gebruiken waardoor de personen als spoken zouden worden afgebeeld (iets dat ze geen goed zou doen).
Ja. Ik ben uiterst tevreden met de russian firmware. Volgend weekend maar eens 's nachts de bulbstand testen..
Mjah, PS2quote:Op zondag 13 juni 2004 21:09 schreef berc het volgende:
[..]
ik dacht ook dat het leuk was op een game te spelen via beamer
(mijn moeder had een keer zon ding van het werk meegenomen)
dus ik snel mijn ps2 er aansluiten...
maar gta is toch niet zo veel bijzonders op zon groot scherm.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |