quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:17 schreef Kore het volgende:
Er zit nogal wat verschil tussen een postzegel van 40 cent en een naaktfoto met persoonlijke gegevens, daarbij denk ik niet dat jij mij goed kunt inschatten aangezien ik totaal niet materalistisch aangesteld ben, ik heb ooit zo goed als al mijn persoonlijke emotionele spullen ooit verloren bij een brand waaronder de sierarden van mijn (overleden) moeder en die zijn toen door een schoonmaakbedrijf gestolen en zelfs daar heb ik een schikking mee getroffen aangezien een zaak toen totaal geen nut gehad zou hebben. Dus kom asjeblieft niet bij mij aanzetten over kleine lullige dingetjes als postzegels o.i.d, ik kan heel goed de waarde van spullen inschatten, dank je. Ik geloof dat jij het verschil niet duidelijk kan zien tussen een gewone foto, spullen en een naaktfoto die wel degelijk schade op kan leveren vooral als je persoonlijke gegevens er nog eens bijgezet zijn.
Het voorbeeld van de postzegel was voor diegene bedoeld die meent ermee te kunnen volstaan een 'casus' op te lossen enkel en alleen op grond van de kwalificatie van de gedraging (schending van privacy c.q. portretrecht) zonder de omstandigheden en feiten van het geval erbij te betrekken. Dan kom je algauw met een vergelijking met W.A. en Maxima ja, en dat gaat dus nergens over.
Voor het overige gaat het er niet om of je wel of niet materialistisch bent, maar het zou in deze goed uitkomen als het wel zo was, want waar het om gaat is dat je schade hebt geleden in je vermogenspositie. Als dat niet zo is, dan hebben we het over immateriele schade en de Nederlandse wet is niet erg scheutig met het verbinden van schadevergoedingen aan immateriele schaden. Hoewel ik het daar zeker mee eens ben, is het niet mijn idee omdat te doen. Onder de gegeven omstandigheden kan ik me slecht voorstellen dat jij in aanmerking komt voor de immateriele schade die je naar eigen zeggen lijdt.
quote:
En is het zo gek om gerechtigheid te willen als iemand al je huisdier geterroriseerd heeft (ze is dan ook overleden aan een gebroken ruggewervel en een klaplong, ze kwam nooit buiten en durfte al niet meer naar beneden, ik mag alleen niet zeggen dat hij dat gedaan heeft aangezien ik er geen bewijzen voor neer kan leggen) geprobeerd heeft om mij bij mijn beste vriend zwart te maken en behoorlijke lasterpraatjes had (gelukkig is onze vriendschap zo sterk dat ik het meteen van hem hoorde)
Gerechtigheid, genoegdoening, geef er maar een draai aan, maar het is niet aan de rechtspraktijk om voorzieningen te bieden voor dit soort priveaangelegenheden. Hoe erg en vervelend het allemaal ook moge zijn, dit gaat om emoties en bij de rechter dien je aan te komen met een zakelijke vordering waaruit helder blijkt welke (materiele!) schade jij lijdt en waarom die ex van je voor vergoeding van die schade zou moeten opdraven. Dat je ex een verschrikkelijk monster is, is niet iets waar de rechter mee uit de voeten kan als jij niet kan aantonen dat hij onrechtmatig jegens jou gehandeld heeft EN dat je daardoor schade lijdt.
quote:
en ook geprobeerd heeft om je pinpas (die nooit en/of geweest is)in handen te krijgen door een nieuwe op te vragen terwijl jezelf al daar weg bent? Dat laaste valt misschien ook nog wel te bewijzen aangezien ik van de postbank de 5 euro voor het aanvragen van het pasje onlangs teruggekregen heb.
Kennelijk is het bij een poging gebleven.
quote:
Daarbij heeft hij voor de relatie verbroken is mij meerdere malen verteld (gedreigd) dat als ik hem ooit zou verlaten dat hij en zijn moeder mij wel stuk en klein zouden krijgen. Vandaar dus dat ik hem nu goed op het matje wil laten roepen voordat hij nog meer rare en pijnlijke dingen uit gaat halen dus er zit echt nog wel veel meer achter dan alleen mijn gelijk willen halen, er moet nu een stop op komen voordat er nog meer rare dingen gaan gebeuren.
Je hele opsomming is niets anders dan een opsomming van de rottigheden die mensen in de relationele sfeer elkaar kunnen aandoen. Er is echter geen rechter (of OvJ) in dit land die zich ambtshalve gaat bezighouden met de prive-sores van wie dan ook. Jij vindt dat genoeg genoeg is, maar dat op zich is geen houdbare (rechts)vordering. Het is heel simpel: bij de burgerlijke rechter stel je dat hij onrechtmatig jegens jou gehandeld heeft en dat je daardoor schade lijdt. Daarbij laat je natuurlijk een specificatie van die schade zien en bewijs je dat er een (causaal) verband bestaat tussen die onrechtmatige daad en de schade. Schade is NIET alle vervelende emoties die komen kijken bij de nasleep van een vervelende relatie.
quote:
Wat betreft zorgen dat hij niet aan mijn spullen kan komen, tja dat gaat nogal moeilijk als je daar snel weggaat omdat je het niet meer vertrouwd. Hij kon namelijk aardig agressief zijn en vooral nadat gebeuren met mijn huisdier vertrouwde ik het niet langer om er nog in huis te zitten.
Doet niets af aan het feit dat je in beginsel ZELF verantwoordelijk bent voor je EIGEN spullen.
quote:
Aangezien de scheiding nog vollop aan de gang is mag en kan ik het huis niet in om mijn persoonlijke spullen te halen. Het was ook dom van mij om die cd daar te laten liggen maar als je hoofd vol zit met verdriet, angst, woede is het niet altijd even makkelijk om aan alles te moeten denken wat hij evt. niet in handen mag krijgen.
Is ook geen valide argument.
quote:
Wat betreft het ex-vriendje zoals jij het zo mooi zegt, het is mijn ex-man, inmiddels zijn we gescheiden van tafel en bed. Onderling uitvechten lijkt me dan ook niet verstandig, mijn advocaat weet hier inmiddels ook van, heb alleen nog geen afspraak kunnen maken.
Dat is mooi. Voor het uitspreken van de echtscheiding heb je dan eindelijk een fatsoenlijke vordering, want dat dient inderdaad door een rechter uitgesproken te worden, doch ook hier zal de omstandigheid dat je slecht behandeld werd in juridische zin geen waarde hebben zonder dat jij daardoor schade lijdt. Net zo min als het plaatsen van een naaktfoto op internet aan onrechtmatig karakter wint naarmate er meer aan vooraf is gegaan.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.