abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19577946
Waarom durfen mannen/jongens (hetro's) tegenover mensen van hun eigen geslacht niet eerlijk voor hun gevoelens uit te komen?

Als je als jongen tegen een ander van je eigen sekse zegt dat je hem graag mag, dat hij veel voor je betekend of dat je hem graag om je heen hebt etc. waarom denkt diegene dan vaak meteen "oh jakkes een fagget wat moet hij van me"

Ik betrapte mezelf op deze gedachte toen een andere jongen tegen me zei dat ik een lieve jongen was, maar eigenlijk slaat dat helemaal nergens op meisjes/vrouwen zeggen dat toch ook tegen elkander?

Herkent iemand dit, dat je meteen denkt dat de ander gay is of dat jij tegenover een ander je gevoelens uit (positief) en hij dat over jou denkt?

graag serieuze reacties
  woensdag 2 juni 2004 @ 00:58:05 #2
95608 Speth
Rorschach
pi_19578402
Is vrij normaal vind ik, net zo goed als wij kerels elkaar niet 'zomaar' opbellen

"Hee Jan"
"Ey Gert. wat is er?"
"Oh niks.. ik wou gewoon even praten..."
"... homo"

Je doet het gewoon niet, het is niet natuurlijk voor mannen om dat te doen.
  woensdag 2 juni 2004 @ 00:58:14 #3
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_19578405
Tja, je bent nu eenmaal gay of je bent het niet, ik snap wat je bedoelt, maar als iemand op een bepaalde manier zn gevoelens uit dan doet ie dat op zijn manier en dan ga ik hem/haar daar niet op afrekenen.
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  woensdag 2 juni 2004 @ 00:58:56 #4
25878 MOD
pi_19578416
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:58 schreef Speth het volgende:
Is vrij normaal vind ik, net zo goed als wij kerels elkaar niet 'zomaar' opbellen

"Hee Jan"
"Ey Gert. wat is er?"
"... homo"

Ik ken genoeg lui die dat wel doen
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:00:00 #5
65470 Kindred_Spirits
K i n d r e d _ S p i r i t s
pi_19578426
ja dat kan soms wel soms niet

[ Bericht 80% gewijzigd door Kindred_Spirits op 02-06-2004 01:07:03 ]
_________________________________________BEK HOUWE_______________________________________________
pi_19578470
Troost je, het merendeel van de homo's denkt ook meteen dat ze sjans hebben als ze dat te horen krijgen van een andere gozer hoor
pi_19578480
quote:

"Hee Jan"
"Ey Gert. wat is er?"
"... homo"
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:14:34 #8
95608 Speth
Rorschach
pi_19578575
Maar ff serieus: Vrouwen doen dat (mekaar 'lief' noemen en knuffelen) omdat dat nu eenmaal hun aard is; nest bouwen.

Wij doen 't niet omdat 't 'afleid van de jacht', wij moeten kunnen samenwerken om een doel te bereiken, zonder met elkaar ruzie te krijgen. Daarom zijn wij daarin nogal terughoudend.

En het IS natuurlijk ook gewoon gay
pi_19578639
Ja maar ik toen ik er bij na d8 vond ik het eigenlijk toch vreemd dat ik zo over hem d8
ik ken hem nu een paar jaar, en we zijn hele goede vrienden geworden. Ik zat met hem te icq-en, hij was opzoek naar een programma, en toen zei ik dat ik dat wel op cd had en dat hij daar wel een kopie van kon krijgen, toen zei hij "dat is lief van je, maar ja jij bent lief"
ik dacht meteen "bleeeh flikker" maar ik heb daar nog es over na zitten denken, en nu vindt ik het eigenlijk best raar dat ik zo over hem dacht, maar ik weet dat heel veel anderen precies zo zouden denken, maar das eigenlijk als je er heel goed bij na denkt toch best raar/stom om zo te denken?
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:22:19 #10
25878 MOD
pi_19578658
in dat geval zou ik ook denken zelf zou ik zegge "cool van je" enz maja ieder zn manier
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:25:28 #11
95608 Speth
Rorschach
pi_19578683
Nee, dat is dus echt heel normaal

Als een andere man mij 'lief' noemt, anders dan in de context van een homo-grap, dan... is 'ie gewoon homo. Als 'ie mij serieus lief vind is er iets niet goed met hem. Mannen vinden elkaar niet 'lief'.

Ik heb overigens niets tegen homo's
pi_19578705
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:14 schreef Speth het volgende:
Wij doen 't niet omdat 't 'afleid van de jacht', wij moeten kunnen samenwerken om een doel te bereiken, zonder met elkaar ruzie te krijgen. Daarom zijn wij daarin nogal terughoudend.

En het IS natuurlijk ook gewoon gay
Ik noem maar een stom voorbeeld: dus als jou beste vriend het moeilijk heeft omdat z'n moeder is overleden (ik noem maar wat) jij troost hem en staat voor hem klaar, en hij zegt vervolgens dat hij je lief vind om wat je allemaal voor hem doet, dan vind je hem een gay?

of anders om, dat jij het moeilijk hebt omdat je moeder of vader is overleden, en hij beide armen om je heen slaat om je te troosten, is'ie dan een gay omdat'ie je op zijn schouders laat uithuilen?
pi_19578742
ik ben wat dat betreft ook wel een ad ook...
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:35:02 #14
95608 Speth
Rorschach
pi_19578757
quote:
Ik noem maar een stom voorbeeld: dus als jou beste vriend het moeilijk heeft omdat z'n moeder is overleden (ik noem maar wat) jij troost hem en staat voor hem klaar, en hij zegt vervolgens dat hij je lief vind om wat je allemaal voor hem doet, dan vind je hem een gay?
Ik zou het op zijn minst een vreemde reactie vinden. Het kan dan zijn dat 'ie gewoon ZO fucked up is door die gebeurtenis dat 'ie zichzelf vergeet, maar zeg dan gewoon "Ik waardeer dat je dit voor me doet". Dat vind ik bijvoorbeeld geen vreemde reactie, maar "lief"... Meisjes vind ik lief, andere kerels gewoon niet.
quote:
of anders om, dat jij het moeilijk hebt omdat je moeder of vader is overleden, en hij beide armen om je heen slaat om je te troosten, is'ie dan een gay omdat'ie je op zijn schouders laat uithuilen?
Niet meteen gay, maar dat gaat ook om een zeer extreme situatie... Maar zelfs dan vind ik 't nog wel erg ongebruikelijk ja.

In het dagelijks leven.. doe je het gewoon niet, tenzij je weinig vrienden wil. Het is ook niet raar of dom om dat te vinden, maar gewoon iets waar de meeste kerels instinctief niet van houden.
pi_19578758
AD?
pi_19578782
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:35 schreef Anoniem84 het volgende:
AD?
een Adje
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:39:52 #17
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_19578791
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:38 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

een Adje
hey adje
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_19578799
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:35 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik zou het op zijn minst een vreemde reactie vinden. Het kan dan zijn dat 'ie gewoon ZO fucked up is door die gebeurtenis dat 'ie zichzelf vergeet, maar zeg dan gewoon "Ik waardeer dat je dit voor me doet". Dat vind ik bijvoorbeeld geen vreemde reactie, maar "lief"... Meisjes vind ik lief, andere kerels gewoon niet.
[..]

Niet meteen gay, maar dat gaat ook om een zeer extreme situatie... Maar zelfs dan vind ik 't nog wel erg ongebruikelijk ja.

In het dagelijks leven.. doe je het gewoon niet, tenzij je weinig vrienden wil. Het is ook niet raar of dom om dat te vinden, maar gewoon iets waar de meeste kerels instinctief niet van houden.
Nee ik vind wel dat je geliljk hebt, ik noem nu ook wel een extreme situatie die ik overigens zelf heb meegemaakt, Diegene dacht dat ik het heel moeilijk had (dat was helemaal niet zo, dat viel zelfs heeeel erg mee) en die sloeg meteen 2 armen om me heen "wat is dit?!" dacht ik toen.
Kijk een arm om de ander heen slaan dat vind ik nog wel kunnen (toch?) maar om iemand nou met beide armen vast te klampen
pi_19578811
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:28 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

klinkt misschien erg cliche...maar ik denk dat dit ook deel een verschil tussen mannen en vrouwen is..mannen zijn minder emotioneel...dat is genetisch zo bepaald...en in principe is dat van vroeger uit bekeken ook maar goed ook....je moet er niet aan denken dat 6 neanderthalers geen schaap durft te vangen uit angst voor spijt

mannen hebben ook behoefte aan troost...maar ik denk minder dan vrouwen...de reden heb ik hierboven al beschreven...denk aan neanderthalers, brood op de plank enzo
pi_19578818
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:38 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

een Adje
ik zal wel superdom zijn, maar ik heb er nog nooit van gehoord, een adje...
pi_19578829
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:43 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

ik zal wel superdom zijn, maar ik heb er nog nooit van gehoord, een adje...
puur een filtering van indrukken

maar een adje is een...henkie zeg maar
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:46:12 #22
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_19578835
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:45 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

puur een filtering van indrukken

maar een adje is een...henkie zeg maar
of een harrie...of een sjaakie
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:46:18 #23
95608 Speth
Rorschach
pi_19578836
Is ook zo. Als ik iets klote vind, ga ik niet publiekelijk huilen of om troost vragen. Ik vind 't weliswaar kut, maar tenzij het iets heel extreems is, vind ik publiekelijk zwak overkomen (want dat doe je dan nou eenmaal...) het alleen maar erger maken.

Dat kan je raar vinden... maar ach... dat is volgens mij gewoon de natuur. De mens werkt nou eenmaal zo, dat bepaalde dingen alleen acceptabel zijn voor een bepaald geslacht.

Edit: En nu komt natuurlijk hier straks een boze vrouw dit alles weerspreken
pi_19578846
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:46 schreef Speth het volgende:
Is ook zo. Als ik iets klote vind, ga ik niet publiekelijk huilen of om troost vragen. Ik vind 't weliswaar kut, maar tenzij het iets heel extreems is, vind ik publiekelijk zwak overkomen (want dat doe je dan nou eenmaal...) het alleen maar erger maken.

Dat kan je raar vinden... maar ach... dat is volgens mij gewoon de natuur. De mens werkt nou eenmaal zo, dat bepaalde dingen alleen acceptabel zijn voor een bepaald geslacht.
helemaal mee eens...elk geslacht heeft zijn eigen kenmerken....vrouwen willen dat mannen meer huilen, en mannen willen dar vrouwen meer neuken..

dat geklaag hou je altijd, moet je niet willen veranderen, dat kan toch niet
pi_19578848
iedereen zegt wel altijd dat homo's mietjes zijn, maar in principe zijn wij (hetro's) dat gewoon.
wij willen altijd stoer blijven, ons altijd groot houden en we schamen ons voor zulke gedachten. wat dat betreft hebben homo's eigenlijk veel meer lef.
maar ik zal niet al TE negatief over mezelf praten
pi_19578854
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:48 schreef Anoniem84 het volgende:
iedereen zegt wel altijd dat homo's mietjes zijn, maar in principe zijn wij (hetro's) dat gewoon.
wij willen altijd stoer blijven, ons altijd groot houden en we schamen ons voor zulke gedachten. maar ik zal niet al TE negatief over mezelf praten
in principe maakt het niet uit.....homo's zijn ook anders dan hetero's hoor...dus wat dat betreft maakt het ook niet uit..
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:49:49 #27
95608 Speth
Rorschach
pi_19578857
Ik schaam me niet zo voor zulke gedachten, ik heb ze gewoon niet... Ik vind een andere man in ieder geval nooit lief.
pi_19578878
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:49 schreef Speth het volgende:
Ik vind een andere man in ieder geval nooit lief.
ooh ik wel hoor...maar dat komt misschien omdat ik 4 jaar ouder ben
ik vind zoveel jongens lief...zou niet goed zijn als het niet zo was, lijkt me

* TheWilliedockSaints heeft vrienden
pi_19578881
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:49 schreef Speth het volgende:
Ik schaam me niet zo voor zulke gedachten, ik heb ze gewoon niet... Ik vind een andere man in ieder geval nooit lief.
Nee wij denken niet "dat is lief van hem" maar wij denken "dat is tof van hem"
maar eigenlijk komt dat op hetzelfde neer, we durfen het gewoon niet recht voor z'n raap te zeggen en daarom doen wij het maar met "stoere" woorden.

maar goed ik denk dat ik m'n punt wel gemaakt heb.
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:54:08 #30
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_19578883
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:52 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ooh ik wel hoor...maar dat komt misschien omdat ik 4 jaar ouder ben

* SwOoSh heeft vrienden
jij bent lief
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_19578887
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:53 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

maar eigenlijk komt dat op hetzelfde neer, we durfen het gewoon niet recht voor z'n raap te zeggen en daarom doen wij het maar met "stoere" woorden.

ben jij eigenlijk m of v?
pi_19578892
ik ben eigenlijk gewoon EEN MIETJE
pi_19578894
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ben jij eigenlijk m of v?
M

hallooooo wat dacht jij dan
pi_19578896
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:53 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

ja maar dat is ook wel zo ja..das het macho gedrag wat we nog hebben
maar dat gaat er op den duur wel uit....je ziet het al met de vervrouwelijking van de mannen
david beckham enzo ......(de gore vieze vuile homo!)
pi_19578903
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:55 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

M
Je hebt wel een ontzettend nichterig icoontje...en die nickname..

HOMO!

woensdag 2 juni 2004 @ 01:57:07 #36
95608 Speth
Rorschach
pi_19578909
quote:
Vind ik raar. Ik ken niemand waarvan ik weet dat 'ie mij lief vind, ook niet onder oudere vrienden. Ik hoop iig dat dat niet zo is. Ik wil helemaal niet lief gevonden worden door een andere vent. Vriendschap tussen kerels is gebaseerd op samen dingen ondernemen, of keihard discussieren en mekaar de grond in trappen waarna er lachend een biertje wordt gedronken... Vriendschap tussen mannen is een vriendschappelijke wedstrijd, daarin is elkaar lief vinden gewoon niet gepast vind ik.
pi_19578911
pi_19578912
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:55 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

M

hallooooo wat dacht jij dan
ja maar het kwam serieus door dat icoontje dat ik dacht dat je V was....

(sja...ik ben een patser )
pi_19578915
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:57 schreef Speth het volgende:

[..]

Vind ik raar. Ik ken niemand waarvan ik weet dat 'ie mij lief vind, ook niet onder oudere vrienden. Ik hoop iig dat dat niet zo is. Ik wil helemaal niet lief gevonden worden door een andere vent. Vriendschap tussen kerels is gebaseerd op samen dingen ondernemen, of keihard discussieren en mekaar de grond in trappen waarna er lachend een biertje wordt gedronken... Vriendschap tussen mannen is een vriendschappelijke wedstrijd, daarin is elkaar lief vinden gewoon niet gepast vind ik.
ja, dat is dan weer afhankelijk van het milieu waarin je opgroeit
pi_19578923
ja ik kon geen plaatje vinden en toen heb ik bij google met de zoekterm CRAZY gewoon een willekeurig plaatje aangeklikt
  woensdag 2 juni 2004 @ 01:59:53 #41
95608 Speth
Rorschach
pi_19578930
mwoah, heeft er niet zoveel mee te maken, welk milieu zou dat dan moeten zijn waarin dat geldt? En in welk milieu niet? Ik denk dat het gewoon genetisch is en algemeen geldt.
  woensdag 2 juni 2004 @ 02:00:01 #42
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_19578933
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:57 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ja maar het kwam serieus door dat icoontje dat ik dacht dat je V was....

(sja...ik ben een patser )
jij bent geen patser
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_19578942
Die nick heb ik genomen omdat ik niet wilde dat iemand me zou herkennen, en ik ben nogal slecht in het bedenken van nick's dus ik koos maar voor de gemakkelijkste weg

[ Bericht 0% gewijzigd door Anoniem84 op 02-06-2004 23:15:12 ]
pi_19578945
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:59 schreef Speth het volgende:
mwoah, heeft er niet zoveel mee te maken, welk milieu zou dat dan moeten zijn waarin dat geldt? En in welk milieu niet? Ik denk dat het gewoon genetisch is en algemeen geldt.
ik bedoel met milieu niet een specifiek milieu als kakkers, alto's..

meer de omgeving waarim je opgegroeid bent
pi_19578953
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:01 schreef Anoniem84 het volgende:
Die nich heb ik genomen omdat ik niet wilde dat iemand me zou herkennen, en ik ben nogal slecht in het bedenken van nick's dus ik koos maar voor de gemakkelijkste weg
ik weet je nickname al!

pi_19578965
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:02 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

ik weet je nickname al!

dit is toch hopelijk een grapje he?
hoe ben je erachter gekomen dan?!!!
pi_19578970
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:03 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

dit is toch hopelijk een grpaje he?
hoe ben je erachter gekomen dan?!!!

Ik zie het aan de eerste 7 tekens van je nickname!
pi_19578971
offtopic: ik ga pitte (morgen 7:00 weer op)
pi_19578981
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:04 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

Ik zie het aan de eerste 7 tekens van je nickname!
kunnen jullie dat allemaal gewoon lezen dan?!!!!
  woensdag 2 juni 2004 @ 02:06:27 #50
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_19578987
is dit een homotopic ofzo
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_19578990
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:05 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

kunnen jullie dat allemaal gewoon lezen dan?!!!!
nee ik encodeer dat met seti@online
pi_19579006
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:06 schreef SwOoSh het volgende:
is dit een homotopic ofzo
als jij dat zo wilt noemen: JA
pi_19579007
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:08 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

als jij dat zo wilt noemen: JA
  woensdag 2 juni 2004 @ 02:10:01 #54
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_19579010
klotemsn
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_19579024
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:10 schreef SwOoSh het volgende:
klotemsn
dan neem je toch ICQ

sorry mods voor deze offtopic berichten, maar ik kon het ff niet laten
  woensdag 2 juni 2004 @ 02:11:56 #56
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_19579030
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:11 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

dan neem je toch ICQ
heb ik ook maar williedocksaints niet
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
pi_19579035
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:11 schreef SwOoSh het volgende:

[..]

heb ik ook maar williedocksaints niet
pi_19579050
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 02:11 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

dan neem je toch ICQ

sorry mods voor deze offtopic berichten, maar ik kon het ff niet laten

edit: je het spijt mij trouwens ook wel... maar ja moest ook effe
pi_19586111
Nee dat ken ik niet
pi_19603864
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 13:09 schreef -Petor- het volgende:
Nee dat ken ik niet
hoe bedoel je, dat jij een ander geen gay zou vinden als hij zoiets tegen je zou zeggen?
of dat je het je niet kunt voorstellen dat een ander zoiets tegen je zou zeggen, of jij tegen hem?
  donderdag 3 juni 2004 @ 00:37:00 #61
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_19605428
Jullie heteros zijn gewoon scheitbakken Bang dat, doordat er een compliment gegeven wordt, gelijk ook een implicatie tot (sexuele) toenadering wordt gegeven. Dat is natuurlijk onlosmakelijk evenredig verbonden aan het feit dat jullie haast alleen complimenten geven als jullie zelf op zoek zijn naar (sexuele) toenadering.

ik vind het altijd wel leuk om te horen dat ik lekker, heet of lief gevonden word (of het nou jongen of meisje isz maakt nie echt uit bij mij maar dat terzijde). Lichaamstaal verraad de rest, wat voor type opmerking het is, dan wel
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
pi_19605455
Elke gast die mijn geen klootzak vindt, is een homo.
The gum you like, is coming back in style.
pi_19605714
ik denk dat het wel degelijk aan de cultuur ligt. Thuis in nederland zou ik minder snel fysiek contact (als in, omhelzing bij begroeting, etc) hebben dan nu, in de VS met veel zuidamerikaanse vrienden. Elke keer als je iemand tegenkomt hand plus halve omhelzing, als je dubbel ligt van het lachen of zo een schouder, dat soort dingen. Is wel degelijk verschillend per cultuur en ook een vorm van vriendschapversterking. Begint de avond als vrienden en later op de avond ieder zn weg opzoek naar de vrouwtjes, dus geen homo of zo.
  donderdag 3 juni 2004 @ 02:53:14 #64
95608 Speth
Rorschach
pi_19607206
quote:
Jullie heteros
Mag ik hieruit afleiden dat jij homo of bi bent?
quote:
ik vind het altijd wel leuk om te horen dat ik lekker, heet of lief gevonden word (of het nou jongen of meisje isz maakt nie echt uit bij mij maar dat terzijde).
Voor een hetero als ik maakt dat dus wel iets uit.
quote:
Dat is natuurlijk onlosmakelijk evenredig verbonden aan het feit dat jullie haast alleen complimenten geven als jullie zelf op zoek zijn naar (sexuele) toenadering.
Als ik een meid versier zeik ik 'r af en zeg ik dat ik rijk ben. Niet dat dat een goede tactiek is, maar complimenten geven doe ik niet.
  donderdag 3 juni 2004 @ 03:10:06 #65
92079 Ejo
De Kleine..
pi_19607308
Als je een vriend hebt geholpen dan hoor je normaal niet,"je bent lief, ik neem je mee schoppen"
En dan hand in hand door de stad huppelen en lachen als een stel kippen..

Mannen doen dat op hun eigen manier, trakteren je op een pils...vallen een keer in voor je op het werk. Lenen je geld, of hun auto een keertje. Dat is mijn ervaring
"They say you can't turn a bad girl good. But once a good girl has gone bad, she's gone forever..."
pi_19609007
Ik vind het altijd leuk dat ik er goed uitzie. Maakt niet uit of het van welk geslacht dat komt. Ik verwelkom complimentjes. Maar als een dude gaat beginnen over zijn liefdesgevoelens voor mij kan ie een grote dreun verwachten.
白馬非馬也
善夢非夢也
美女非女也
你非夢也
pi_19609763
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 09:45 schreef Chello200 het volgende:
Maar als een dude gaat beginnen over zijn liefdesgevoelens voor mij kan ie een grote dreun verwachten.
Dat bedoel ik nou juist, wij hetro's denken meteen aan een liefdes verklaring. waarom?
pi_19610237
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 23:35 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

hoe bedoel je, dat jij een ander geen gay zou vinden als hij zoiets tegen je zou zeggen?
of dat je het je niet kunt voorstellen dat een ander zoiets tegen je zou zeggen, of jij tegen hem?
Ik vind een vriend dan geen gay nee, een hetero-vreind heeft dit wel eens tegen me gezegd. Je weet toch wat je voor elkaar betekent, nou wat is dan het probleem. Als je meteen dingen gaat denken ben je toch echt ergens onzeker over als je begrijpt wat ik bedoel...
pi_19610276
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:22 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik nou juist, wij hetro's denken meteen aan een liefdes verklaring. waarom?
Omdat we niet klef doen onder elkaar. Sim-pel.

'tof van je', 'bedankt', 'super', 'als ik een keer voor jou wat kan doen', 'biertje?' is normaal.
'Lief van je', 'ik ben graag bij je' zijn dingen die je tegen een vrouw/geliefde zegt.
En mannen vallen niet in die laatste categorie bij de meeste mannen.

Verder denk ik dat mannen hun persoonlijkheid aan hun daden ophangen. Waardeer je zijn persoonlijkheid, dan laat je blijken dat je zijn daden waardeerd. Het gaat om de resultaten.
Bij vrouwen is het meer het proces, en daar hoort een persoonlijkheid bij, en gaat het niet zo zeer om de daden.
  donderdag 3 juni 2004 @ 10:55:24 #70
29824 hawaii
liever een oprechte slet...
pi_19610383
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 02:53 schreef Speth het volgende:

[..]

Mag ik hieruit afleiden dat jij homo of bi bent?
bi jah, met voorkeur voor vrouwen
... dan een hypocriete huppelkut ;)
My Brain has an error.... Hardcore darkcore terror!
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:21:50 #71
54520 MANI
arggg blub blub
pi_19615434
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 10:50 schreef FoeiJongHaai het volgende:

[..]

Omdat we niet klef doen onder elkaar. Sim-pel.

'tof van je', 'bedankt', 'super', 'als ik een keer voor jou wat kan doen', 'biertje?' is normaal.
'Lief van je', 'ik ben graag bij je' zijn dingen die je tegen een vrouw/geliefde zegt.
En mannen vallen niet in die laatste categorie bij de meeste mannen.

Verder denk ik dat mannen hun persoonlijkheid aan hun daden ophangen. Waardeer je zijn persoonlijkheid, dan laat je blijken dat je zijn daden waardeerd. Het gaat om de resultaten.
Bij vrouwen is het meer het proces, en daar hoort een persoonlijkheid bij, en gaat het niet zo zeer om de daden.
Je hebt HELEMAAL gelijk, mannen vriendschap en vrouwen vriendschap werkt gewoon heel anders, maar ja wij zijn ook anders.

Hoewel nu ik er over nadenk ik vrienden van mij wel jongens lief heb horen noemen, vb, op mijn werk komen er van die mini-punkertjes binnen staan wij achter de bar wel tegen elkaar te zeggen "aaaa gossie wat lief zeg", maar of dat ernou ook onder valt
"Ik weet niets, en zelfs dat weet ik niet zeker" Socrates
  donderdag 3 juni 2004 @ 14:24:07 #72
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_19615489
Robert we weten wat je gedaan hebt vorige week, hij heeft het uiteindelijk toch aan z'n ouders verteld.
Doe alsjeblieft geen gekke dingen, blijf rustig en verlaat je huis niet, de politie komt eraan.
zzz
pi_19621222
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 00:51 schreef eperon het volgende:
ik denk dat het wel degelijk aan de cultuur ligt. Thuis in nederland zou ik minder snel fysiek contact (als in, omhelzing bij begroeting, etc) hebben dan nu, in de VS met veel zuidamerikaanse vrienden. Elke keer als je iemand tegenkomt hand plus halve omhelzing, als je dubbel ligt van het lachen of zo een schouder, dat soort dingen. Is wel degelijk verschillend per cultuur en ook een vorm van vriendschapversterking. Begint de avond als vrienden en later op de avond ieder zn weg opzoek naar de vrouwtjes, dus geen homo of zo.
Is het dan ook zo dat de vriendschappen daar hechter zijn dan hier in NL?
en wordt daar ook opener over zulke dingen gepraat? (bij mannen onder elkaar dan)
pi_19621234
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 14:24 schreef L.Denninger het volgende:
Robert we weten wat je gedaan hebt vorige week, hij heeft het uiteindelijk toch aan z'n ouders verteld.
Doe alsjeblieft geen gekke dingen, blijf rustig en verlaat je huis niet, de politie komt eraan.
verkeerde topic?
pi_19621385
Ik vind jullie lief
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
  donderdag 3 juni 2004 @ 18:58:00 #76
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_19621982
quote:

"Hee Jan"
"Ey Gert. wat is er?"
"... homo"
hahahaha
pi_19624350
Wat een onzin zeg. Omdat wij mannen elkaar niet zomaar opbellen....
  donderdag 3 juni 2004 @ 22:53:44 #78
95608 Speth
Rorschach
pi_19627455
Doe jij dat wel dan?
pi_19627483
quote:

"Hee Jan"
"Ey Gert. wat is er?"
ja das wel een extreem voorbeeld, maar zoiets vind ik voor vrouwen zelfs achterlijk
pi_19627665
net zoals in een boekje ! vrouwen die uitgaan noemen elkaar liefje en bij naam! mannen noemen elkaar eikel,sukkel , lul etc etc ... waarom idd omdat je anders gay wordt gevonden!
  donderdag 3 juni 2004 @ 23:24:28 #81
95608 Speth
Rorschach
pi_19628368
hehe, dat is wel zo ja, als je met vrienden loopt is 't

"Ey gast, kijk daar.."
"Geef mij eens een biertje, dikke aap"
"Hee, homo, jij hier?"

Volgens mij doen we dat gewoon om elkaar te laten weten dat we op geen enkele manier romantisch in elkaar geinteresseerd zijn, omdat de meeste mannen gewoon homofoben zijn Maar je moet er eigenlijk niet te ver in doordenken, zo zitten we nou eenmaal in elkaar
pi_19634901
Als ik ergens meezit dan bel ik een vriend op ja. Maar dat kan natuurlijk eigenlijk niet, want ik ben een man.
  vrijdag 4 juni 2004 @ 11:30:56 #83
71115 Rnej
I walk the line
pi_19634965
hmm over gevoelens praten doe je niet makkelijk met andere gozers.. doch ik met een goeie vriend van me wel eens knuffel...mits in een dolle bui (bedoel ik niet dronken mee) (en nee k ben niet homo... zeker weten... )
pi_19645612
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:28 schreef -Petor- het volgende:
Als ik ergens meezit dan bel ik een vriend op ja. Maar dat kan natuurlijk eigenlijk niet, want ik ben een man.
Hier>> ben ik het helemaal mee eens ja!
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:30 schreef Rnej het volgende:
hmm over gevoelens praten doe je niet makkelijk met andere gozers.. doch ik met een goeie vriend van me wel eens knuffel...mits in een dolle bui (bedoel ik niet dronken mee) (en nee k ben niet homo... zeker weten... )
Zo denk ik er dus eigenlijk ook over
  vrijdag 4 juni 2004 @ 18:31:25 #85
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_19645653
Wat kan jou het nou schelen hoe een ander over je denkt. Goede vrienden kus je toch ook op de wang bij verjaardagen enzo. Dat onstaat uit een natuurlijk iets en dat is sociaal geaccepteerd omdat iedereen het doet.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_19646414
ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in de VS dan is, eperon?
pi_19646478
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 18:31 schreef Harry_Sack het volgende:
Wat kan jou het nou schelen hoe een ander over je denkt. Goede vrienden kus je toch ook op de wang bij verjaardagen enzo. Dat onstaat uit een natuurlijk iets en dat is sociaal geaccepteerd omdat iedereen het doet.
nou ik heb er wel es op gelet, maar mannen kussen elkaar eigenlijk nooit op de wang bij een verjaardag (nee ook niet op de mond)
Behalve opa's die doen dat wel.
pi_19646845
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 11:30 schreef Rnej het volgende:
idd
bijvoorbeeld als een goede vriend erg belangrijk voor je is en veel voor je betekend, dan ben je toch niet meteen een homo als je dat tegen 'm zegt.
je moet toch eigenlijk gewoon kunnen zeggen dat je blij bent om hem als vriend te hebben en dat je hem voor geen goud zou willen missen?
maar bij hetro mannen is het altijd>>
  vrijdag 4 juni 2004 @ 22:20:22 #89
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_19650870
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 19:15 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

nou ik heb er wel es op gelet, maar mannen kussen elkaar eigenlijk nooit op de wang bij een verjaardag (nee ook niet op de mond)
Behalve opa's die doen dat wel.
Als je het zou doen, zou dat dan echt gek zijn?
  vrijdag 4 juni 2004 @ 22:43:20 #90
95608 Speth
Rorschach
pi_19651424
quote:
bijvoorbeeld als een goede vriend erg belangrijk voor je is en veel voor je betekend, dan ben je toch niet meteen een homo als je dat tegen 'm zegt.
"Ik vind je lief"??? Nou ja, dan zal ik wel een homofoob zijn, maar dat vind ik dus echt wel super gay, hoe goed je die vriend ook kent.
pi_19651793
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:20 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Als je het zou doen, zou dat dan echt gek zijn?
mwah... ik weet niet eik
pi_19652014
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:43 schreef Speth het volgende:

[..]

"Ik vind je lief"??? Nou ja, dan zal ik wel een homofoob zijn, maar dat vind ik dus echt wel super gay, hoe goed je die vriend ook kent.
tja om nou meteen dAt woord te gebruiken...
  zaterdag 5 juni 2004 @ 11:59:54 #93
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_19659263
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:57 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

mwah... ik weet niet eik
Homo !
pi_19660568
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:59 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Homo !
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:21:21 #95
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_19660649
Nah, dat vindt ik dus wel altijd vaag bij mannen

Als wij vrouwen elkaar eens knuffelen of zeggen dat iemand lief is zijn wij toch ook niet pot
Ik vindt dat mannen dat gewoon tegen elkaar moeten kunnen zeggen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 5 juni 2004 @ 13:29:31 #96
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_19660827
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:21 schreef Qwea het volgende:

Als wij vrouwen elkaar eens knuffelen of zeggen dat iemand lief is zijn wij toch ook niet pot
Dan zeg je: eerst je piemel zien. Doen jullie dat ook?
pi_19661140
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 13:21 schreef Qwea het volgende:

eigenlijk wel ja
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:25:07 #98
95608 Speth
Rorschach
pi_19662014
Eigenlijk niet nee, totaal geen behoefte aan, het is gewoon gay, klaar
pi_19662058
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:25 schreef Speth het volgende:

Eigenlijk niet nee, totaal geen behoefte aan, het is gewoon gay, klaar
Schattige avatar .

.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:46:35 #100
40111 TheWilliedockSaints
The Taxman Cometh
pi_19663766
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:43 schreef Speth het volgende:

[..]

onzin..

als ik xtc op heb, roep ik dat tegen iedereen
pi_19709012
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:46 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

onzin..

als ik xtc op heb, roep ik dat tegen iedereen
tja... maar dan zijn er wel meer mensen die dat roepen
  dinsdag 8 juni 2004 @ 17:52:49 #102
96942 chloortablet
Chloor, wie kent het niet?
pi_19732684
Je hoeft echt niet homo te zijn als je je vrienden bv zoent als je ze lang niet gezien hebt of zo... Of zegt dat je van ze houdt. Kijk eens naar Rusland daar zoenen alle mannen bij wederzien.
Mij maakt het geen reet uit of een andere gast denkt dat ik homo ben als ik een vriend zoen. Kijk het wordt anders als het zomaar een vage bekende is, die je ineens lief noemt, dan is het "raar" Voor de rest, denk ik whatever...
pi_19799087
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 17:52 schreef chloortablet het volgende:
Je hoeft echt niet homo te zijn als je je vrienden bv zoent als je ze lang niet gezien hebt of zo... Of zegt dat je van ze houdt. Kijk eens naar Rusland daar zoenen alle mannen bij wederzien.
Mij maakt het geen reet uit of een andere gast denkt dat ik homo ben als ik een vriend zoen. Kijk het wordt anders als het zomaar een vage bekende is, die je ineens lief noemt, dan is het "raar" Voor de rest, denk ik whatever...
nou dat vind ik nou eigenlijk ook
  donderdag 10 juni 2004 @ 23:39:13 #104
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_19799565
quote:

"Hee Jan"
"Ey Gert. wat is er?"
"... homo"

Heameaux!
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_21439289
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 00:51 schreef eperon het volgende:
We zijn nu alweer een paar maanden verder maar ik ben nog steeds benieuwd naar de reactie van Epron
Is het dan ook zo dat de vriendschappen daar hechter zijn dan hier in NL?
en wordt daar ook opener over zulke dingen gepraat? (bij mannen onder elkaar dan)
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 03:18:16 #106
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21439648
Liefde komt nu eenmaal voor in vele vormen. Ik heb veel vrienden waar ik echt van houd, gewoon omdat ik erg blij ben dat zij in mijn leven zijn. Ik zie er geen probleem in om dat te zeggen, al doe ik dat niet voortdurend: er zijn gewoon bepaalde momenten waarop je beseft wat voor geweldige vriend je eigenlijjk aan iemand hebt, dan vind ik het gewoon mooi om dat ook even duidelijk te maken. Dat kan variëren van "Ik waardeer je ernorm" tot "Ik hou van je"... net afhankelijk van de manier waarop je gewend bent om met elkaar om te gaan.

Ik maak vaak genoeg mee dat wanneer mensen aan mij en een (willekeurige) goede vriend vragen hoe hecht wij zijn, wij tegelijk antwoorden "wij houden gewoon van elkaar". En ja: sommige mensen vinden dit nogal gay. Boeiend. Ondertussen merk ik wel dat vriendschappen alleen maar sterker worden wanneer je zo nu en dan hardop zegt wat je voor elkaar voelt. Ik zie niet het nut van een vriendschap waarin beide vrienden doen alsof ze elkaar eigenlijk niet boeien; je bent toch niet zomaar vrienden!?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 03:20:19 #107
48768 died
Interpolis...
pi_21439670
"graag mogen" != seksueel aantrekklijk dus niet homo..maar het kan ook liggen aan de biertjes vanavond..m'n pc stond nog aan
Glashelder
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 03:52:22 #108
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_21439876
maja ik ben hetero en als ik zin heb om een vriend op te bellen of als ik een kerel een knuffel/hand/whatever geeft en men me homo noemt, vind ik dat best

je weet zelf wel of je homo bent of niet en als lui je gaylord vinden omdat je bepaalde dingen doet, laat ze, zullen wel niet de geestelijk ver ontwikkelden zijn
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_21440428
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:14 schreef Speth het volgende:
Het is nooit bewezen dat mannen gingen jagen. Het had net zo goed kunnen zijn geweest dat mannen aasgieren waren. En dan is coördinatie veel minder belangrijk...
pi_21440437
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:25 schreef Speth het volgende:
Als een andere man mij 'lief' noemt, anders dan in de context van een homo-grap, dan... is 'ie gewoon homo. Als 'ie mij serieus lief vind is er iets niet goed met hem. Mannen vinden elkaar niet 'lief'.
Jij hebt duidelijk geen verstand van sekse. De geaardheid wordt bepaald door de hypothalamus. De emoties zijn gezeteld in het limbisch systeem. Een direct verband is er dus niet.
pi_21440448
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:42 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
klinkt misschien erg cliche...maar ik denk dat dit ook deel een verschil tussen mannen en vrouwen is..mannen zijn minder emotioneel...dat is genetisch zo bepaald...en in principe is dat van vroeger uit bekeken ook maar goed ook....je moet er niet aan denken dat 6 neanderthalers geen schaap durft te vangen uit angst voor spijt
1 het is niet genetisch, maar hormonaal bepaald.
2 het is nooit onomstotelijk bewezen dat mannen jagers waren. Zie hierboven.
pi_21440451
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:46 schreef Speth het volgende:
Dat heb ik ook terwijl ik een vrouw ben
quote:
Je kunt beter van cultuur spreken...
pi_21440474
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:49 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
in principe maakt het niet uit.....homo's zijn ook anders dan hetero's hoor...dus wat dat betreft maakt het ook niet uit..
Ja, dat kun je van alles zeggen. Uiteindelijk zijn we allemaal uniek.
pi_21440475
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:57 schreef Speth het volgende:
Vind ik raar. Ik ken niemand waarvan ik weet dat 'ie mij lief vind, ook niet onder oudere vrienden. Ik hoop iig dat dat niet zo is. Ik wil helemaal niet lief gevonden worden door een andere vent.
Je staat er gewoon niet voor open...
pi_21443964
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 03:18 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb veel vrienden waar ik echt van houd, gewoon omdat ik erg blij ben dat zij in mijn leven zijn. Ik zie er geen probleem in om dat te zeggen, al doe ik dat niet voortdurend: er zijn gewoon bepaalde momenten waarop je beseft wat voor geweldige vriend je eigenlijjk aan iemand hebt, dan vind ik het gewoon mooi om dat ook even duidelijk te maken.
Ondertussen merk ik wel dat vriendschappen alleen maar sterker worden wanneer je zo nu en dan hardop zegt wat je voor elkaar voelt.
Ik zou het soms ook wel willen zeggen, maar meestal doe ik het niet want waar jij zegt dat een vriendschap er juist sterker van wordt als je zo nu en dan tegen een vriend zegt hoeveel hij voor je betekend, ben ik juist bang dat het tegenovergestelde gebeurd en dat die vriend(en) dan juist meer afstand neemt(/nemen)
quote:
Ik zie niet het nut van een vriendschap waarin beide vrienden doen alsof ze elkaar eigenlijk niet boeien; je bent toch niet zomaar vrienden!?
Dat vind ik dus ook, je bent vrienden omdat je iemand aardig(/lief, komt eigenlijk op hetzelfde neer) vind, waarom zou je dat dan niet recht voor z'n raap zeggen? omdat het niet "vet, stoer, cool" is?

Laats las ik ook ergens zo'n stelling
"Er breekt brand uit in het huis van je beste vriend die op dat moment boven op z'n kamer ligt te slapen, iedereen is al buiten behalve hij en de brandweer is nog niet gearriveerd. Wat doe je: Ga je (met gevaar voor eigen leven) het huis in om je vriend eruit te halen? of wacht je op de brandweer?"
Eén van de eerste reacties was van iemand die meteen het huis zou binnengaan om z'n vriend te redden (of dat althans te proberen) en hij kreeg me toch een reacties
"ik zou altijd een poging ondernemen ... (even voor de duidelijkheid: ik ben GEEN homo)
"en jij bent zeker homo?"
"FLIKKER!!!"
"moedig van je... ben jij trouwens homo?"
"mietjuuuuh"

Nou sorry hoor maar dat vind ik echt belachelijke opmerkingen, en bij iemand die een brandend huis binnengaat zou "mietje" wel het laatste woord zijn wat in me op komt.
Ik zou het zelf denk ik ook wel doen, als er nog geen brandweer is, zij zullen wel hun uiterste best doen om iemand uit zo'n huis te halen, maar als het ook maar een beetje te gevaarlijk wordt zullen ze zo'n reddingsactie meteen afblazen en het opgeven (dat is gewoon hun beleid en ergens ook wel logisch) maar iemand die (emotioneel) meer betrokken is legt zo'n grens veel hoger en zal veel meer risico durfen nemen.
"er voor elkaar zijn... in goede én slechte tijden" dat is ook vriendschap
pi_21444017
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:00 schreef Anoniem84 het volgende:
"Er breekt brand uit in het huis van je beste vriend die op dat moment boven op z'n kamer ligt te slapen, iedereen is al buiten behalve hij en de brandweer is nog niet gearriveerd. Wat doe je: Ga je (met gevaar voor eigen leven) het huis in om je vriend eruit te halen? of wacht je op de brandweer?"
Eén van de eerste reacties was van iemand die meteen het huis zou binnengaan om z'n vriend te redden (of dat althans te proberen) en hij kreeg me toch een reacties
"ik zou altijd een poging ondernemen ... (even voor de duidelijkheid: ik ben GEEN homo)
"FLIKKER!!!"
"mietjuuuuh"

Nou sorry hoor maar dat vind ik echt belachelijke opmerkingen, en bij iemand die een brandend huis binnengaat zou "mietje" wel het laatste woord zijn wat in me op komt.
Idd schandalig dat zo iemand meteen voor homo wordt uitgemaakt
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:04:54 #117
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_21444040
Heb echt geen probleem om tegen vrienden te zeggen dat ik om ze geef. Geef mn beste vriend ook wel is 3 zoenen no prob... Verder pak ik vaak terrasjes in a'dam met vriendinnetjes en kijken we naa mooie vrouwtjes en jongens nix mis mee...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_21444136
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:26 schreef Anoniem84 het volgende:
Waarom durfen mannen/jongens (hetro's) tegenover mensen van hun eigen geslacht niet eerlijk voor hun gevoelens uit te komen?

Als je als jongen tegen een ander van je eigen sekse zegt dat je hem graag mag, dat hij veel voor je betekend of dat je hem graag om je heen hebt etc. waarom denkt diegene dan vaak meteen "oh jakkes een fagget wat moet hij van me"

Ik betrapte mezelf op deze gedachte toen een andere jongen tegen me zei dat ik een lieve jongen was, maar eigenlijk slaat dat helemaal nergens op meisjes/vrouwen zeggen dat toch ook tegen elkander?

Herkent iemand dit, dat je meteen denkt dat de ander gay is of dat jij tegenover een ander je gevoelens uit (positief) en hij dat over jou denkt?

graag serieuze reacties
Ja, dat herken ik ook... van zodra je van iemand van het zelfde geslacht zegt dat het een goede vriend(in) is, denken ze dat je homo bent!!
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_21444258
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:04 schreef JoeyT het volgende:
Heb echt geen probleem om tegen vrienden te zeggen dat ik om ze geef. Geef mn beste vriend ook wel is 3 zoenen no prob... ... nix mis mee...
Op verjaardagen bedoel je? ('k zag dat je over 3 dagen jarig bent)
Ik zie dat mezelf nog niet zo snel doen, maar ik vind het niet vreemd ofzo, maar dat zal wel aan m'n leeftijd liggen, over een paar jaar denk ik daar waarschijnlijk heel anders over.
pi_21444363
Ik vind het ook belachelijk. Ik zei eens dat ik een bepaalde man een mooie man vond en meteen werd ik uitgemaakt voor homo. Kom zeg, wat een belachelijk gezeik. Als ik zeg dat ik een bepaald mens mooi vind, dan bedoel ik dat niet per definitie seksueel.
  zaterdag 21 augustus 2004 @ 14:32:17 #121
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_21444444
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:19 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

Op verjaardagen bedoel je? ('k zag dat je over 3 dagen jarig bent)
Ik zie dat mezelf nog niet zo snel doen, maar ik vind het niet vreemd ofzo, maar dat zal wel aan m'n leeftijd liggen, over een paar jaar denk ik daar waarschijnlijk heel anders over.
Nee gewoon int algemeen. Net zoals ik een meisje drie zoenen geef. Maar ligt misschien ook een beetje aan opvoeding. Heb nl wat zuid-europees bloed in me (ookal zie je dat niet) en daar is zoiets heel normaal.
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
pi_21445631
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:26 schreef FuifDuif het volgende:
Ik vind het ook belachelijk. Ik zei eens dat ik een bepaalde man een mooie man vond en meteen werd ik uitgemaakt voor homo. Kom zeg, wat een belachelijk gezeik. Als ik zeg dat ik een bepaald mens mooi vind, dan bedoel ik dat niet per definitie seksueel.
En ook al is zoiets wel seksueel bedoelt, so what? dat maakt je nog niet meteen per definitie een homo
pi_21445690
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 14:32 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Nee gewoon int algemeen. Net zoals ik een meisje drie zoenen geef. Maar ligt misschien ook een beetje aan opvoeding. Heb nl wat zuid-europees bloed in me (ookal zie je dat niet) en daar is zoiets heel normaal.
Italië, Griekenland?
pi_21445737
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:00 schreef Anoniem84 het volgende:
En ook al is zoiets wel seksueel bedoelt, so what? dat maakt je nog niet meteen per definitie een homo
Als het seksueel is bedoeld ben je juist wél homo
pi_21445870
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:08 schreef Daphne85 het volgende:

Of biseksueel.
Of wanhopig.
pi_21446055
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:16 schreef DennisMoore het volgende:
Of biseksueel.
Of wanhopig.
Ja, klopt
pi_21447000
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:08 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Ik was laatst op stap en daar liep toen een jongen in laten we het noemen "niet aan de verbeelding overlatende kleren"
Toen zei een goeie kennis van me "die loopt er ook sexy bij"
dat vind ik wel degelijk seksueel bedoelt, maar dat maakt hem nog geen homo, als jullie me begrijpen.
pi_21447134
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 17:12 schreef Anoniem84 het volgende:
Ik was laatst op stap en daar liep toen een jongen in laten we het noemen "niet aan de verbeelding overlatende kleren"
Toen zei een goeie kennis van me "die loopt er ook sexy bij"
dat vind ik wel degelijk seksueel bedoelt, maar dat maakt hem nog geen homo, als jullie me begrijpen.
Nee, ik bedoelde die zoenen, niet elk ander gedrag
pi_21447220
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:26 schreef Anoniem84 het volgende:

graag serieuze reacties
hangt ervan af hoe je het zegt, er is een subtiel verschil tussen:

"heej, je bent wel een relaxte gozer"

of

"ik voel me echt op mijn gemak bij jou"

eerste is redelijk normale reactie, de tweede, ben je een flikker....zo simpel is het bij mannen onderling.

En ik heb er geen problemen mee om dat zo te doen of te gedragen....
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_21448030
Ach wat leuk, een verkapt homotopic
pi_21448352
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 18:01 schreef Pony-Lover het volgende:
Ach wat leuk, een verkapt homotopic :')
pi_21453283
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 17:22 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

of

eerste is redelijk normale reactie, de tweede, ben je een flikker....zo simpel is het bij mannen onderling.

Ik vind die tweede opmerking vrij normaal hoor, helemaal geen flikker-opmerking (but that's just my opinion )
pi_21453667
Vrienden die elkaar kussen is wel beetje raar hoor No way dat ik een vriend zou kussen of gekust zou worden door een vriend
pi_21454938
Same here. Ik zie mezelf geen vriend kussen, en andersom ook niet. Misschien ben ik dan wel homofoob.. het voelt gewoon niet okay. Maar ik respecteer homo's gewoon om wie zij zijn en als dat andersom ook zo is, geen probleem.

Ik kan wel problemen kwijt aan vrienden, maar dan ga ik er niet superdiep op in. En er wordt wel gezegd dat het stom is dat mannen die kant niet laten zien, maar ik zie toch meeste vrouwen op beetje stoere mannen vallen. En twee mannen die elkaar knuffelen en/of zoenen staat toch niet echt stoer volgens de meeste vrouwen.
Maar mannen die dat wel willen doen, ook geen probleem mee, alleen ze het bij mij proberen zal ik wel duidelijk maken dat ik daar niet van gediend ben.
pi_21455404
Niks mis mee hoor, vandaag nam ik afscheid van een jongen en gaf hem gewoon een zoen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_21459829
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 21:49 schreef BaraCuda het volgende:
Vrienden die elkaar kussen is wel beetje raar hoor No way dat ik een vriend zou kussen of gekust zou worden door een vriend
Ik denk toch ook dat dat zoenen een beetje afhangt van iemands leeftijd en cultuur, in bijvoorbeeld Italië en Suriname is het heel normaal dat mannen elkaar zoenen.
En wat leeftijd betreft valt me op dat de meestal wat oudere jongens er minder problemen mee hebben een andere jongen te zoenen, maar zoals ik zelf al eerder zei: ik zie me dit zelf ook nog niet zo snel doen
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:20:57 #137
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_21460028
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 18:01 schreef Pony-Lover het volgende:
Ach wat leuk, een verkapt homotopic
Wat is hier verkapt aan?
  zondag 22 augustus 2004 @ 09:52:13 #138
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_21460196
Ja het is gay om tegen een andere gast 'je bent lief' te zeggen op een serieuze manier. Slotje.
pi_21461717
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 09:52 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
Ja het is gay om tegen een andere gast 'je bent lief' te zeggen op een serieuze manier. Slotje.
Mallerd
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_21461820
quote:
Dan kun je alles wat mannen niet behoren te doen of niet kunnen doen wel gay gaan noemen
pi_21461911
quote:
Waarom is dat 'gay'? Het is een uitdrukking van een gevoel die helemaal niet seksueel beladen hoeft te zijn. Pas wanneer het seksueel beladen is, is het 'gay'.
  zondag 22 augustus 2004 @ 12:22:55 #142
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_21461939
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:20 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Waarom is dat 'gay'? Het is een uitdrukking van een gevoel die helemaal niet seksueel beladen hoeft te zijn. Pas wanneer het seksueel beladen is, is het 'gay'.
je kunt toch gewoon 'je bent aardig' ofzo zeggen?
pi_21461990
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:22 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
Dat komt op hetzelfde neer. Je bedoelt er niks seksueels mee.
pi_21461999
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:22 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
Ja kan ook. Maar als ik kijk naar de betekenis van "lief" volgens Van Dale dan krijg ik dit:
quote:
lief2 (bn.)
1 geliefd, dierbaar
2 aardig van karakter => engelachtig
3 bevallig, mooi om te zien
Of je dus nu "lief" gebruikt of "aardig", je bedoelt hetzelfde. Ik zie niet in waarom één van de twee woorden meer 'gay' is.

Misschien dat jij bij "lief" en bepaald gevoel hebt, maar dat is wat anders. Dat is dan meer jouw probleem .
  zondag 22 augustus 2004 @ 12:30:46 #145
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_21462064
prachttopic dit
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:16:20 #146
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_21465354
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 12:26 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja kan ook. Maar als ik kijk naar de betekenis van "lief" volgens Van Dale dan krijg ik dit:
[..]

Of je dus nu "lief" gebruikt of "aardig", je bedoelt hetzelfde. Ik zie niet in waarom één van de twee woorden meer 'gay' is.

Misschien dat jij bij "lief" en bepaald gevoel hebt, maar dat is wat anders. Dat is dan meer jouw probleem .
Ik heb geen probleem, maar je bent een flikker als je tegen een andere jongen zegt dat ie lief is.

.
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:27:36 #147
55900 GM
vind ik dan toch
pi_21465554
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:16 schreef Lloyd-R-Q het volgende:

[..]

Ik heb geen probleem, maar je bent een flikker als je tegen een andere jongen zegt dat ie lief is.

.

wat een drogredenatie. Als een vrouw tegen mij zegt dat ze me lief vindt is ze dus lesbisch?
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  zondag 22 augustus 2004 @ 15:30:08 #148
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_21465594
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:27 schreef GM het volgende:

[..]
Wat een kutredenatie die nergens op slaat, mongool. Het gaat hier over jongens, niet over meisjes.
pi_21465982
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:30 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
Wat een kutredenatie die nergens op slaat, mongool. Het gaat hier over jongens, niet over meisjes.
Jouw redenatie slaat ook nergens op
Het tonen van emoties heeft niks met je geaardheid te maken. Zoals ik al heb gezegd wordt de geaardheid bepaald door de hypothalamus, terwijl emoties worden bestuurd door het limbisch systeem.
  zondag 22 augustus 2004 @ 16:04:32 #150
55900 GM
vind ik dan toch
pi_21466215
quote:

[..]

lezen wat er staat voor je er iets uitbraakt (manieren zouden je overigens niet misstaan).

Als je de ene kant op redeneert geldt dat omgekeerd ook.
  zondag 22 augustus 2004 @ 16:11:16 #151
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_21466347
Net als zoenen met een gozer op de wangen dan he .
Ik doe het niet in principe. Maar een hele goeie maat van me is italiaan van oorsprong en die gasten zijn een stuk emotioneler als wij nuchtere hollanders. Dus we zoenen 3 keer op wang als we elkaar zien. Verder doe ik het alleen bij vrouwen
  zondag 22 augustus 2004 @ 16:24:17 #152
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_21466614
en je laat nog steeds je mislukte post onveranderd staan. knaas. :'(.
pi_21466818
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 15:16 schreef Lloyd-R-Q het volgende:

[..]

.
Haha , dat slaat werkelijk nergens op. Je bent pas een homoseksueel wanneer je seksuele verlangens hebt naar iemand van je eigen geslacht. Als ik tegen een jongen zeg dat hij lief is en ik heb daarbij seksuele gevoelens, dan is dat een homoseksueel gebaar. Maar wanneer ik tegen een jongen zeg dat hij lief is, omdat ik hem gewoon aardig vind als vriend bijvoorbeeld en ik koester daarbij geen seksueel verlangen, dan is dat niet homoseksueel. Zo simpel is het.

Ik zei eens een keer tegen iemand "mijn vriend heeft dit..." (de context maakt niet uit). Hij keek mij raar aan en zei "ben je homo ofzo?" Ik vroeg hem "hoezo?" Hij zei "omdat je zegt 'mijn vriend." Ik vond het nergens op slaan. Een vriend is een bevriend persoon en als het een bevriend persoon van mij is, dan is het dus mijn vriend.
  zondag 22 augustus 2004 @ 16:44:06 #154
55900 GM
vind ik dan toch
pi_21466990
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 16:24 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
en je laat nog steeds je mislukte post onveranderd staan. knaas. .
We kunnen ook niet allemaal dezelfde hoogte van EQ en IQ hebben als jij
pi_21467270
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 16:34 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Haha , dat slaat werkelijk nergens op. Je bent pas een homoseksueel wanneer je seksuele verlangens hebt naar iemand van je eigen geslacht. Als ik tegen een jongen zeg dat hij lief is en ik heb daarbij seksuele gevoelens, dan is dat een homoseksueel gebaar. Maar wanneer ik tegen een jongen zeg dat hij lief is, omdat ik hem gewoon aardig vind als vriend bijvoorbeeld en ik koester daarbij geen seksueel verlangen, dan is dat niet homoseksueel. Zo simpel is het.

Ik zei eens een keer tegen iemand "mijn vriend heeft dit..." (de context maakt niet uit). Hij keek mij raar aan en zei "ben je homo ofzo?" Ik vroeg hem "hoezo?" Hij zei "omdat je zegt 'mijn vriend." Ik vond het nergens op slaan. Een vriend is een bevriend persoon en als het een bevriend persoon van mij is, dan is het dus mijn vriend.
Dat vind ik heel goed verwoord. En zoals je al zegt: "Zo simpel is het".
pi_21467584
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 16:24 schreef Lloyd-R-Q het volgende:
en je laat nog steeds je mislukte post onveranderd staan. knaas. .
Je kunt ook op mijn post reageren i.p.v. mensen persoonlijk aan te vallen
pi_21474586
quote:

[..]

Ja daar gaat dit topic nu juist o.a. over,
Waarom vinden de meesten het;
- heel normaal als 2 vrouwen hun vriendschappelijke (dus niet lesbische) gevoelens (of hoe je het ook maar wilt noemen) tegenover elkaar uiten, zonder dat ze meteen voor pot worden uitgemaakt,
- en abnormaal (lees: gay) als 2 mannen zulke dingen tegen elkaar zeggen/uiten?

offtopic: ik wordt echt str*ntziek van mensen die om een slotje vragen, daar houden de mods zich wel mee bezig, dat hoeven anderen niet te doen. Ga dan naar een ander topic als het onderwerp je niet bevalt

[ Bericht 13% gewijzigd door Anoniem84 op 22-08-2004 22:28:52 ]
pi_21477254
quote:
Op zondag 22 augustus 2004 16:11 schreef trance40 het volgende:
Maar een hele goeie maat van me is italiaan van oorsprong en die gasten zijn een stuk emotioneler als wij nuchtere hollanders. Dus we zoenen 3 keer op wang als we elkaar zien.
en vind je dat vreemd, of wel normaal?
welke "cultuur" vind je in dat opzicht beter?
pi_21479954
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 00:42 schreef Anoniem84 het volgende:
en vind je dat vreemd, of wel normaal?
welke "cultuur" vind je in dat opzicht beter?
In dit opzicht vind ik de Italiaanse beter, omdat ze niet zo moeilijk doen als een man iets doet wat zogenaamd alleen voor vrouwen is bedoeld.
pi_21483175
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 09:42 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

In dit opzicht vind ik de Italiaanse beter, omdat ze niet zo moeilijk doen als een man iets doet wat zogenaamd alleen voor vrouwen is bedoeld.
ik eigenlijk ook wel
pi_21488429
Iemand van hetzelfde geslacht kan je best mooi vinden, je hoeft daarvoor helemaal geen homo te zijn. Het is toch ook niet omdat je bijvoorbeeld een auto mooi vindt dat je daarom een autofetisj hebt???

Ook als je iemand van het andere geslacht mooit vindt, hoeft dat nog niet noodzakelijk te betekenen dat je er verliefd op bent. Maar heel veel mensen kennen dat verschil niet.
Al zegt IEDEREEN dat iets zo of zo is, toch kan het fout zijn. Vóór Galileo Galilei zei iedereen: de zon draait rond de aarde. Tegenwoordig weten we wel beter. En iedereen verklaarde hem gek, oerdom, enz. Toch had hij gelijk.
pi_21495504
Je bent gewoon kortzichtig als je meteen een vooroordeel hebt over jongens. Als man zijnde kun je toch ook om een man geven of is dat soms verboden?
pi_21496484
ik geef alleen om die grote vent tusse me benen en om die toffe kerel aan de andere kant van de spiegel

en in sommige sociale kringen wordt het niet als normaal gezien als je echt om een andere vent geeft
  maandag 23 augustus 2004 @ 23:52:19 #164
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21498951
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 22:11 schreef Herr_Ratt het volgende:
en in sommige sociale kringen wordt het niet als normaal gezien als je echt om een andere vent geeft
Klopt. In asociale kringen.
pi_21510967
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:39 schreef Limsdealer het volgende:
Iemand van hetzelfde geslacht kan je best mooi vinden, je hoeft daarvoor helemaal geen homo te zijn. Het is toch ook niet omdat je bijvoorbeeld een auto mooi vindt dat je daarom een autofetisj hebt???
Prachtig voorbeeld
quote:
Ook als je iemand van het andere geslacht mooit vindt, hoeft dat nog niet noodzakelijk te betekenen dat je er verliefd op bent. Maar heel veel mensen kennen dat verschil niet.
nee heel veel mensen niet nee
pi_21521402
quote:
"FLIKKER!!!"
"mietjuuuuh"
Ik heb die jonge een mailtje gestuurd dat ik die opmerkingen echt belachelijk vind, en hij vertelde me dat hij dagelijks mailtjes krijgt van mensen die heb een "flikker" vinden en dat hij zelfs bedreigt is in sommige mailtjes.
Sorry hoor maar dat vind ik dus echt ziek zulke mailtjes en de mensen die ze sturen al helemaal
pi_21521952
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:39 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

Ik heb die jonge een mailtje gestuurd dat ik die opmerkingen echt belachelijk vind, en hij vertelde me dat hij dagelijks mailtjes krijgt van mensen die heb een "flikker" vinden en dat hij zelfs bedreigt is in sommige mailtjes.
Sorry hoor maar dat vind ik dus echt ziek zulke mailtjes en de mensen die ze sturen al helemaal
uhm...Ik snap die reacties dus niet, als je geen poging zou ondernemen, dan ben je gewoon geen vriend, die mensen zijn echt ziek. Zou je willen dat een vriend een oneervolle dood sterft of dat je hem de kans geeft om te leven! Ik zou tenminste meteen het huis ingaan

[ Bericht 0% gewijzigd door muurjunky op 24-08-2004 23:04:08 ]
De wandelende spelvaut
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:02:11 #168
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_21522063
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 01:48 schreef Anoniem84 het volgende:
wij willen altijd stoer blijven, ons altijd groot houden en we schamen ons voor zulke gedachten. wat dat betreft hebben homo's eigenlijk veel meer lef.
maar ik zal niet al TE negatief over mezelf praten
nou als je een baby als avatar gebruikt zou je beter toch maar eens over jou geaardheid nadenken
pi_21522081
In mijn vriendengroep kan ik tegen de meesten gewoon zeggen dat ik van ze houd (of andersom), we zijn een jaar of 19-20 gemiddeld en geen van ons is homo.

Mannen 3 zoenen geven houd ik niet van en doe ik ook niet, maar ik vind wel dat het moet kunnen als je je daar prettig bij voelt.
quote:

"Hee Jan"
"Ey Gert. wat is er?"
"... homo"

Doen we af en toe, niks vreemd aan vind ik.
quote:

Ik ben het helemaal met je eens Limsdealer, een vriend van me zei ooit dat hij niet kan zien of hij een man mooi of lelijk vindt, ik kan dat wel, zal wel per persoon verschillen.
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:06:50 #170
99922 Dow.Jones
the world's leading index
pi_21522210
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 16:00 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

volgens mij is dat de definitie van homosexueel.... homo = hetzelfde geslacht en sexueel = duh...
I would not fear a pack of lions led by a sheep, but I would always fear a flock of sheep led by a lion. (Alexander the Great (356 BC-323 BC))
  dinsdag 24 augustus 2004 @ 23:15:52 #171
99922 Dow.Jones
the world's leading index
pi_21522501
quote:

auto's en mannen moet je NIET met elkaar vergelijken. Ik als man voel me beledigd

Je KAN idd iemand van hetzelfde geslacht mooi vinden. Ik vind bijvoorbeel Brad Pitt heel mooi, maar op een heel andere manier, niet seskueel, maar meer uit bewondering voor zijn lichaam en hoeveel moeite hij ervoor doet om het in vorm te houden.

Ik zie het zelf ook vaak genoeg op de sportschool, waar het vrij normaal is om elkaars lichaam te beoordelen, maar dat is dus echt niet om met hem van bil te kunnen gaan.

Maar als je goed op hebt gelet, dan zijn dit voor mannen onderling slechts in bepaalde sociale situaties aanvaardbaar. Over Brad Pitt, zeg ik niet tegen mijn vrienden, maar wel tegen vriendinnen. Op de sportschool juist wel met mannen onderling, maar dat is alleen daar, zodra ik het buiten zou zeggen: "mooie gedefinieerde armen" zal ik echt wel een knal ofzo krijgen. Het is gewoon zo dat in bepaalde situatie je dingen wel of niet kan zeggen en vooral ook op welke manier. Ipv gedef. armen, moet ik niet zeggen: "lekkere stevige armen heb je daar zeg"....

tja....het is moeilijk
I would not fear a pack of lions led by a sheep, but I would always fear a flock of sheep led by a lion. (Alexander the Great (356 BC-323 BC))
pi_21522519
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 22:58 schreef muurjunky het volgende:

[..]

uhm...Ik snap die reacties dus niet, als je geen poging zou ondernemen, dan ben je gewoon geen vriend, die mensen zijn echt ziek. Zou je willen dat een vriend een oneervolle dood sterft of dat je hem de kans geeft om te leven! Ik zou tenminste meteen het huis ingaan
Helemaal met je eens, en ik zou ook het huis binnengaan
pi_21522675
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:02 schreef Little_Meanie het volgende:

[..]

nou als je een baby als avatar gebruikt zou je beter toch maar eens over jou geaardheid nadenken
Nou ik ben gewoon hetro en die avatar heb ik zomaar ff snel willekeurig gekozen, maar als jij op basis van zo'n plaatje wilt denken dat ik homo ben, dan mag dat van mij "No Problem"
pi_21525870
HMmm ik zeg ook wel eens tegen mijn vrienden:"Jongens, ik hou echt van jullie" niks faggy aan, gewoon blij zijn met je maten
Spam uit sig verwijderd door FA, niet terug plaatsen.
pi_21527171
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2004 23:02 schreef Nature het volgende:
een vriend van me zei ooit dat hij niet kan zien of hij een man mooi of lelijk vindt
Dan liegt hij.
pi_21527215
quote:
Gelukkig leven we in Nederland. Ik wil never door een vriend gezoend worden. Ja, dat vind ik dus gewoon gay. Sorry. Ik vind het geen prettig idee, zo ga ik gewoon niet met andere kerels om, en ik wil ook niet dat ze zo met mij omgaan. Ouwe jongens krentebrood.
pi_21527230
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 08:31 schreef Speth het volgende:
Gelukkig leven we in Nederland. Ik wil never door een vriend gezoend worden. Ja, dat vind ik dus gewoon gay. Sorry. Ik vind het geen prettig idee, zo ga ik gewoon niet met andere kerels om, en ik wil ook niet dat ze zo met mij omgaan. Ouwe jongens krentebrood.
Zijn twee vrouwen die elkaar een kus op hun wang geven dan ook 'gay'
pi_21527482
Nee, dat is voor hen acceptabel, net zoals met z'n 2'en tegelijk gezellie naar de wc gaan. Zo zit dat nou eenmaal in onze cultuur, waar we allemaal mee zijn opgegroeid. Voor mij is het wel vaag, voor hen niet. Ik ga niet net doen alsof dat niet zo is, en heb ook geen behoefte aan verandering van dat onderdeel van de cultuur.
pi_21527907
tis echt ongelovelijk hoe homofobisch sommige mannen zijn. Iemand aardig vinden, dat zeggen, en een kus op de wang heeft helemaal niets, maar dan ook niets met homo gevoelens te maken!!!!!
pi_21528736
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 09:02 schreef Speth het volgende:
Nee, dat is voor hen acceptabel, net zoals met z'n 2'en tegelijk gezellie naar de wc gaan. Zo zit dat nou eenmaal in onze cultuur, waar we allemaal mee zijn opgegroeid. Voor mij is het wel vaag, voor hen niet. Ik ga niet net doen alsof dat niet zo is, en heb ook geen behoefte aan verandering van dat onderdeel van de cultuur.
Sinds wanneer heeft cultuur dan met geaardheid te maken?
Als jij het niet wil doen, dan moet je dat zelf weten, maar ga dan geen ongenuanceerde opmerkingen zitten maken
pi_21529132
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:36 schreef Daphne85 het volgende:
Sinds wanneer heeft cultuur dan met geaardheid te maken?
Als jij het niet wil doen, dan moet je dat zelf weten, maar ga dan geen ongenuanceerde opmerkingen zitten maken
Nou, het is wel zo naar mijn idee dat homoseksualiteit deels ook een soort van tendens is. Het lijkt erom alsof veel jongens tegenwoordig gewoon homoseksueel zijn omdat het "hip" is. In dat opzicht heeft het wel degelijk met cultuur te maken. Waar de cultuur homoseksualiteit niet accepteert, zijn de prikkels om homoseksueel te worden (of toe te geven aan je homoseksualiteit) ook minder sterk.
pi_21529175
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:56 schreef FuifDuif het volgende:
Nou, het is wel zo naar mijn idee dat homoseksualiteit deels ook een soort van tendens is. Het lijkt erom alsof veel jongens tegenwoordig gewoon homoseksueel zijn omdat het "hip" is. In dat opzicht heeft het wel degelijk met cultuur te maken.
Jongens?? Meisjes zul je bedoelen.
quote:
Waar de cultuur homoseksualiteit niet accepteert, zijn de prikkels om homoseksueel te worden (of toe te geven aan je homoseksualiteit) ook minder sterk.
Die geaardheid is er dus al! Alleen de cultuur bepaalt of iemand zijn gevoelens moet verbergen/onderdrukken.
pi_21529245
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:58 schreef Daphne85 het volgende:
Jongens?? Meisjes zul je bedoelen.
Hoezo?
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 10:58 schreef Daphne85 het volgende:
Die geaardheid is er dus al! Alleen de cultuur bepaalt of iemand zijn gevoelens moet verbergen/onderdrukken.
Kom zeg, een geaardheid is wat je er zelf van maakt. Ik geloof daar niet zo in dat iemand óf homoseksueel is, óf heteroseksueel. Het is maar net waar je (onbewust) voor kiest. In een samenleving waarin homoseksualiteit niet wordt getolereerd, zullen mensen minder snel toegeven aan hun homoseksuele kant, maar ik geloof niet dat ze daar echt hinder van ondervinden.
pi_21529541
Homoseksualiteit is in de meeste gevallen aangeboren, dit is gebleken uit onderzoek (heb geen bronnen, maar dit heb ik tijdens mijn opleiding Psychologie geleerd afgelopen jaar). In sommige gevallen raken mannen gefrustreerd van vrouwen omdat ze bijvoorbeeld 8 mislukte relaties hebben gehad, en zoeken ze hun heil bij andere mannen, worden dus homo (kan ook andersom natuurlijk).
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 08:23 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Dan liegt hij.
Zie hem er niet voor aan, maar zou kunnen dat hij wil aangeven dat hij 100% hetero is :')
pi_21531830
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 11:02 schreef FuifDuif het volgende:
Hoezo?
Homoseksuele mannen worden nog niet écht getolereerd en dat zal alleen maar erger worden met al die moslims hier . Bij vrouwen wordt homoseksualiteit vaak 'geil' gevonden...
quote:
Kom zeg, een geaardheid is wat je er zelf van maakt. Ik geloof daar niet zo in dat iemand óf homoseksueel is, óf heteroseksueel.
Óf biseksueel.
quote:
Het is maar net waar je (onbewust) voor kiest. In een samenleving waarin homoseksualiteit niet wordt getolereerd, zullen mensen minder snel toegeven aan hun homoseksuele kant, maar ik geloof niet dat ze daar echt hinder van ondervinden.
Het is niet altijd een keuze. Meestal is het aangeboren. In de hypothalamus zit een seksueel dimorfe kern die nauw verwant is aan de geaardheid (heeft 'onze' Dick Swaab onder zocht ) Maar je kunt het beste wat onderzoekjes over homoseksualiteit bekijken (heb ik ook gedaan voor mijn profielwerkstuk)
pi_21532299
quote:

[..]

[..]

Het mag toch wel duidelijk zijn dat er aan het woord 'lief' een hele andere lading zit dan aan het woord 'aardig', er zijn ook niet voor niets 2 woorden. Een geheel gevoelsmatig verschil, maar toch een verschil. En dat is volgens mij zowel voor de gene die het zegt, als voor de ontvanger hartstikke duidelijk.
quote:
Niet alleen het jouwe, maar ook van degene die het zegt, omdat hij een flikker lijkt.
Power perceived is power achieved.
pi_21532583
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:31 schreef Modwire het volgende:

Niet alleen het jouwe, maar ook van degene die het zegt, omdat hij een flikker lijkt.
So? Ik lijk ook wel eens een hetero.
pi_21532690
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:14 schreef Daphne85 het volgende:
Homoseksuele mannen worden nog niet écht getolereerd en dat zal alleen maar erger worden met al die moslims hier . Bij vrouwen wordt homoseksualiteit vaak 'geil' gevonden...
Nou er zijn ook nog steeds de aloude oer-Hollanders die nog steeds niets moeten hebben van mannenliefde, dat ligt echt niet alleen aan de moslims. Bovendien generaliseer je wat dat betreft, Daphne. Ook ik zie de gevaren van de intergratie van de moslimcultuur, maar ze brengen ook weer goede dingen mee uiteraard: normen en waarden voor het gezinsleven .
quote:
Óf biseksueel.
Ja hallo, het is of homoseksueel, of heteroseksueel. Als je zegt dat je biseksueel bent, dan wil je gewoon van twee walletjes eten.
quote:
Het is niet altijd een keuze. Meestal is het aangeboren. In de hypothalamus zit een seksueel dimorfe kern die nauw verwant is aan de geaardheid (heeft 'onze' Dick Swaab onder zocht ) Maar je kunt het beste wat onderzoekjes over homoseksualiteit bekijken (heb ik ook gedaan voor mijn profielwerkstuk)
Dick Swaab was zelf zeker ook homoseksueel ?
pi_21532714
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:31 schreef Modwire het volgende:
Het mag toch wel duidelijk zijn dat er aan het woord 'lief' een hele andere lading zit dan aan het woord 'aardig', er zijn ook niet voor niets 2 woorden. Een geheel gevoelsmatig verschil, maar toch een verschil. En dat is volgens mij zowel voor de gene die het zegt, als voor de ontvanger hartstikke duidelijk.
Lief heeft de lading die je er zelf aan geeft. Ik zie het niet per definitie als een homoseksueel woord, wanneer man A het zegt tegen man B. Ik vind het eerder wat puberaal om daar zo vreemd over te doen.
pi_21532896
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:48 schreef FuifDuif het volgende:
Nou er zijn ook nog steeds de aloude oer-Hollanders die nog steeds niets moeten hebben van mannenliefde, dat ligt echt niet alleen aan de moslims.
Dus toch geen trend?
quote:
Ja hallo, het is of homoseksueel, of heteroseksueel. Als je zegt dat je biseksueel bent, dan wil je gewoon van twee walletjes eten.
Nee, sommige mensen vallen in beide categorieën. Het blijft een diepgeworteld gevoel.
quote:
Dick Swaab was zelf zeker ook homoseksueel ?
Dat weet ik niet...maar ik weet wel dat Simon LeVay een homoseksuele neuroloog is.
pi_21533190
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:48 schreef FuifDuif het volgende:

De Bijbelse koning David was natuurlijk ook biseksueel.
Eerst had ie wat met Jonathan, en later met Batsheba.
pi_21533496
Homosexualiteit was bijvoorbeeld in het oude Rome een soort van status. Julius Caesar heeft ook verscheidene minnaars gehad. De orgies die werden georganiseerd was echt niet alleen man-vrouw hoor. De acceptatie van homosexualiteit is een cultureel aspect. Vanuit vele godsdiensten tegenwoordig is homosexualiteit een hoofdzonde en dus daarom niet geaccepteerd.

En homosexualiteit is aangeboren. Het heeft te maken met de periode waarin de foetus wordt gevormd, het geslacht bepaald wordt (we beginnen allemaal als vrouw) en de hoeveelheid testosteron die wordt toegevoegd. Nou ja, het hele verhaal is wat ingewikkelder, maar ja.

Een andere man "lief" noemen heeft in onze maatschappij een homosexuale lading, omdat iets "lief" vinden een uitspraak is die niet macho klinkt. Als in zo'n macho-omgeving de ene macho de andere macho "lief" noemt dan is de boodschap dus vrij vrouwelijk/ anti macho. Da's net zo iets als gaan huilen als man want boys don't cry.

Als laatste: Als je het hebt over "mijn vriend" dan is wederom de betekenis van het woord jouw partner. Immers als je het hebt over "mijn vriendin" dan denkt ook iedereen dat je het over je partner hebt. Om verwarring te voorkomen kun je beter "een vriend van mij". (in sommige situaties kan het weer wel, maar da's dan weer situationeel)
pi_21535165
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 13:43 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

So? Ik lijk ook wel eens een hetero.
Leuk voor jou, maar de meeste hetero-mannen zijn er niet blij mee als anderen denken dat ze homo zijn....
pi_21535481
quote:
tis echt ongelovelijk hoe homofobisch sommige mannen zijn. Iemand aardig vinden, dat zeggen, en een kus op de wang heeft helemaal niets, maar dan ook niets met homo gevoelens te maken!!!!!
Voor mijn gevoel wel, en dat is wat voor mij uitmaakt. Het is niet iets wat je zomaar even kan rationaliseren. Vrouwen zoenen elkaar wel uit vriendschap, wat ze natuurlijk zelf moeten weten, maar wij mannen zijn daar in Nederland niet mee opgegroeid. Voor ons is het dus gewoon heel vaag om te doen. Ik snap dus niet wat daar zo homofobisch aan is, ik ben geen homofoob, maar heb geen behoefte aan het zoenen van een andere vent. Dat past niet binnen de manier waarop ik met andere kerels omga, en ik snap niet waarom sommige mensen behoefte hebben om zoiets te veranderen. Als je graag andere kerels zoent, doe dat dan vooral, als ik het maar niet hoef te doen.
pi_21535564
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 15:49 schreef Speth het volgende:
Voor mijn gevoel wel, en dat is wat voor mij uitmaakt. Het is niet iets wat je zomaar even kan rationaliseren. Vrouwen zoenen elkaar wel uit vriendschap, wat ze natuurlijk zelf moeten weten, maar wij mannen zijn daar in Nederland niet mee opgegroeid. Voor ons is het dus gewoon heel vaag om te doen. Ik snap dus niet wat daar zo homofobisch aan is, ik ben geen homofoob, maar heb geen behoefte aan het zoenen van een andere vent. Dat past niet binnen de manier waarop ik met andere kerels omga, en ik snap niet waarom sommige mensen behoefte hebben om zoiets te veranderen. Als je graag andere kerels zoent, doe dat dan vooral, als ik het maar niet hoef te doen.
Ga dan niet zo minachtend zitten doen met je 'gay'.
En weet je wat ook 'gay' is? (als ik jouw redenering blijf volgen) Je gevoel volgen i.p.v. je ratio
pi_21535620
quote:

[..]

In onze cultuur wordt het zoenen van een man gelinkt aan homogedrag. Het is in onze cultuur een soort van gedragsregel dat heteromannen elkaar niet zoenen (waar dan ook).
pi_21535657
"gay" is in 't Engels anders net zo geaccepteerd als "homo" hier. Bovendien maak ik me daar gewoon niet erg druk over. Ik zeg ook gewoon "neger", en niet "Afrikaanse Nederlander". Je doet het er maar mee...

En ik snap niet waarom ik mannen moet zoenen als ik dat gewoon niet wil (bovendien ken ik geen enkele man die graag een zoen van mij zou willen hebben). Waar hou je je mee bezig... Bovendien ben jij een vrouw. Ik ga jou ook niet vertellen dat je bij wijze van spreken voetbal moet gaan kijken, dat wil je (waarschijnlijk) toch niet, en ik heb geen reden om dat te willen veranderen.
quote:
In onze cultuur wordt het zoenen van een man gelinkt aan homogedrag. Het is in onze cultuur een soort van gedragsregel dat heteromannen elkaar niet zoenen (waar dan ook).
En dat is toch prima? Mannen willen dat gewoon niet.
pi_21535751
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 15:58 schreef Speth het volgende:
"gay" is in 't Engels anders net zo geaccepteerd als "homo" hier. Bovendien maak ik me daar gewoon niet erg druk over. Ik zeg ook gewoon "neger", en niet "Afrikaanse Nederlander". Je doet het er maar mee...
'Neger' slaat op ras en niet op cultuur/gedrag, dus die vergelijking klopt voor geen meter. Als jij iemand 'gay' noemt, dan zeg je in feite dat die persoon een homoseksuele geaardheid heeft, terwijl dat niet zo is!
quote:
En ik snap niet waarom ik mannen moet zoenen als ik dat gewoon niet wil (bovendien ken ik geen enkele man die graag een zoen van mij zou willen hebben). Waar hou je je mee bezig... Bovendien ben jij een vrouw. Ik ga jou ook niet vertellen dat je bij wijze van spreken voetbal moet gaan kijken, dat wil je (waarschijnlijk) toch niet, en ik heb geen reden om dat te willen veranderen.
Lees dan wat ik schrijf
Ik heb nergens gezet dat jij mannen moet gaan zoenen. Ik heb alleen maar gezegd dat je niet zo minachtend en ongenuanceerd moet doen
En ja, ik hou wel van voetbal op z'n tijd.
pi_21535809
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 15:58 schreef Speth het volgende:
En dat is toch prima? Mannen willen dat gewoon niet.
Je zit alweer ongenuanceerd te doen
Mannen die niet met die cultuur zijn opgegroei, willen dat meestal niet.
pi_21535903
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:04 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Je zit alweer ongenuanceerd te doen
Mannen die niet met die cultuur zijn opgegroei, willen dat meestal niet.
Dat was inderdaad wat ik bedoelde. In Italie is het bijvoorbeeld al weer wat makkelijker met mannen die elkaar een zoen op de wang geven. Zoals ik al eerder zei, de acceptatie van "typisch homosexueel gedrag" varieert van cultuur tot cultuur.
pi_21535921
quote:
Als jij iemand 'gay' noemt, dan zeg je in feite dat die persoon een homoseksuele geaardheid heeft, terwijl dat niet zo is!
Het voelt voor mij wel homosexueel aan. Ik vind het homosexueel. Ik vind het gay. Snappez-vous? waar maak je je uberhaubt druk om. Je bent een vrouw.
pi_21535967
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:11 schreef Speth het volgende:

[..]

Het voelt voor mij wel homosexueel aan. Ik vind het homosexueel. Ik vind het gay. Snappez-vous? waar maak je je uberhaubt druk om. Je bent een vrouw.
Wat is dat nou voor redenatie? Als een zwart iemand wordt gediscrimineerd, moeten blanken zich daar dan maar niet druk om maken omdat ze toch maar blank zijn?
pi_21535975
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:11 schreef Speth het volgende:
Het voelt voor mij wel homosexueel aan. Ik vind het homosexueel. Ik vind het gay. Snappez-vous?
M.a.w. jij vindt het ook gay dat jij je gevoel volgt.
quote:
waar maak je je uberhaubt druk om. Je bent een vrouw.
Moet ik me dan ook maar niet druk gaan maken om kinderverkrachters, omdat ik geen kind ben
pi_21536067
quote:
Wat is dat nou voor redenatie? Als een zwart iemand wordt gediscrimineerd, moeten blanken zich daar dan maar niet druk om maken omdat ze toch maar blank zijn?
Wie discrimineer ik dan?
pi_21536111
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:19 schreef Speth het volgende:
Wie discrimineer ik dan?
Wat lees jij slecht zeg
Hij valt jouw redenering aan, net zoals ik.
pi_21536145
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:19 schreef Speth het volgende:

[..]

Wie discrimineer ik dan?
Ik zeg niet dat je discrimineert, ik gaf alleen een voorbeeld. Jij diskwalificeert daphne alleen omdat ze een vrouw is en daarom zich niet druk moet maken over jouw woordkeuze. Dat vind ik onzin.
pi_21536512
quote:
Ik zeg niet dat je discrimineert, ik gaf alleen een voorbeeld. Jij diskwalificeert daphne alleen omdat ze een vrouw is en daarom zich niet druk moet maken over jouw woordkeuze. Dat vind ik onzin.
Ik denk dat, omdat ze een vrouw is, ze niet kan begrijpen hoe vaag het voor ons is om een andere vent te zoenen. Dat is toch geen vreemde gedachte, wel?
pi_21536626
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:41 schreef Speth het volgende:
Ik denk dat, omdat ze een vrouw is, ze niet kan begrijpen hoe vaag het voor ons is om een andere vent te zoenen. Dat is toch geen vreemde gedachte, wel?
Ik snap wel dat het voor een macho 'vaag' is, maar niet dat het met homoseksualiteit wordt geassocieerd.
pi_21536714
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:41 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat best kan begrijpen. Ik neem aan dat ze genoeg inlevingsvermogen heeft. Ik kan het toch ook begrijpen dat een vrouw het niet leuk vind als ik zo maar haar borsten betast, terwijl ik zelf geen borsten hebt. Dan kan daphne toch ook begrijpen waarom het voor ons in onze cultuur niet normaal is om een andere man te zoenen.

Bovendien valt er niets meer te begrijpen dan aangeleerd gedrag, nl. dat het voor ons in deze cultuur niet "normaal" is om een andere man te zoenen.
pi_21536720
Ik ben geen macho, en ik vind het ook vaag. (ik begrijp trouwens niet waarom je dat woord tussen aanhalingstekens zet..?)

Homosexuelen zijn mannen die een liefdesrelatie met elkaar hebben. Zoenen associeer ik eerder met het tonen van liefde dan van gewone affectie. Daarom associeer ik een andere man zoenen met homosexualiteit. Hoe duidelijk moet ik het voor je uitleggen?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 16:53:39 #211
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_21536775
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:50 schreef Speth het volgende:

Zoenen associeer ik eerder met het tonen van liefde dan van gewone affectie.
Als je om een man geeft, kun je hem dus toch een kus geven? Niets mis mee toch?
pi_21536780
De link naar homosexualiteit wordt gelegd omdat in onze cultuur mannen niet intiem met elkaar zijn, zoals bijvoorbeel een zoen op de wang. Bij homosexuelen zie je dit gedrag wel. Dus omdat heteromannen elkaar niet zoenen en homosexuele mannen elkaar wel wordt een zoen automatisch als homosexueel gedrag gezien.
pi_21536785
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:50 schreef Speth het volgende:
Ik ben geen macho, en ik vind het ook vaag. (ik begrijp trouwens niet waarom je dat woord tussen aanhalingstekens zet..?)
Je komt wel over als een macho. Lees maar eens wat eerdere posts van jezelf door...
Ik heb 'vaag' tussen aanhalingstekens gezet, omdat ik jouw term heb gebruikt/overgenomen.
quote:
Homosexuelen zijn mannen die een liefdesrelatie met elkaar hebben. Zoenen associeer ik eerder met het tonen van liefde dan van gewone affectie. Daarom associeer ik een andere man zoenen met homosexualiteit. Hoe duidelijk moet ik het voor je uitleggen?
Dus je vind twee 'zoenende' vrouwen ook potten?
  woensdag 25 augustus 2004 @ 16:54:57 #214
33213 SpleeffY
Ja, wat hij zegt ->
pi_21536797
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:54 schreef ScienceFriction het volgende:
Dus omdat heteromannen elkaar niet zoenen en homosexuele mannen elkaar wel wordt een zoen automatisch als homosexueel gedrag gezien.
Gelukkig niet door iedereen .
pi_21536946
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:54 schreef Daphne85 het volgende:

Wel grappig dat je dat zegt. Lesbiennes worden door mannen wel gezien als sexueel opwindend, zeker als je kijkt hoeveel lesbian sex er is te vinden op het internet. Lesbiennes worden wat dat betreft weer wat meer geaccepteerd dan homosexuele mannen.

Ik denk dat het er ook weer aan ligt wat je onder zoenen verstaat. Een zoen op de wang maakt nog geen lesbienne, maar een volledige tongzoen bijvoorbeeld weer wel. (ik heb de regels niet bedacht hoor en ik kan ze dus ook niet volledig "onderbouwen")
pi_21537583
quote:
Je komt wel over als een macho. Lees maar eens wat eerdere posts van jezelf door...
Kijk anders in m'n fotoboek.. Macho ben ik niet echt hoor De meeste mensen vinden me zelfs nogal verwijfd.
quote:
Nee, ik denk niet meteen dat het potten zijn. Wel associeer ik het met lesbiennes... Alleen weet ik dat zij dat waarschijnlijk zelf niet doen.

Bottom line is dat er gewoon bepaalde sociale regels bestaan. Als twee vrienden van mij elkaar een zoen zouden geven zou ik ze vierkant uitlachen. Als ik het zou doen zouden ze mij voor lul zetten en een homo noemen. Ik vind dat niet zo vreemd, zo gaan mannen nou eenmaal met elkaar om, dat moet je eigenlijk niet willen veranderen.
pi_21537701
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:34 schreef Speth het volgende:

Bottom line is dat er gewoon bepaalde sociale regels bestaan. Als twee vrienden van mij elkaar een zoen zouden geven zou ik ze vierkant uitlachen. Als ik het zou doen zouden ze mij voor lul zetten en een homo noemen. Ik vind dat niet zo vreemd, zo gaan mannen nou eenmaal met elkaar om, dat moet je eigenlijk niet willen veranderen.
Die verandering in mannelijke gedragsregels komt er toch wel. Cultuur veranderd altijd. Alleen het veranderd niet binnen een paar jaar. Homosexualiteit in in onze cultuur al sowieso meer dan 2000 jaar "fout". Nederland is immers opgebouwd op christelijke normen en waarden en de bijbel vindt homosexualiteit fout. Zo slijt dat in een samenleving.
pi_21537908
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:34 schreef Speth het volgende:
Kijk anders in m'n fotoboek.. Macho ben ik niet echt hoor De meeste mensen vinden me zelfs nogal verwijfd.
Nee, je ziet er idd niet macho uit
quote:
Gelukkig is een samenleving onderhevig aan veranderingen
pi_21538027
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:49 schreef Daphne85 het volgende:
Nee, je ziet er idd niet macho uit
Hoe ziet een macho er dan uit? Hij ziet er uit als een nette student.
quote:
Jammer inderdaad.
pi_21538062
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:03 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Wel grappig dat je dat zegt. Lesbiennes worden door mannen wel gezien als sexueel opwindend, zeker als je kijkt hoeveel lesbian sex er is te vinden op het internet. Lesbiennes worden wat dat betreft weer wat meer geaccepteerd dan homosexuele mannen.
euhm even een nuance: vaak zijn dat dus alleen maar aantrekkelijke vrouwen volgens mannen...

om even kort door de bocht te gaan, sorry: mannelijke lesbiennes zie je daar volgens mij nooit bij.

mannen vinden dus twee vrouwen wel aantrekkelijk maar dan moeten het wel twee, zoals je vaak op tv etc ziet, een bepaald soort vrouwen zijn.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_21538077
quote:

Ja, vertel dat maar eens aan conservatievelingen Ze heten immers niet voor niet conservatief. Als het aan de liberale delen van de samenleving lag, waren we al veel verder veranderd. Maar dankzij conservatievelingen, die de veranderingen remmen, zijn we op dit punt aangekomen. Te snelle veranderingen in een samenleving zijn niet goed, maar geen veranderingen ook niet.

Ik ben zelf voor the liberal approach
pi_21538122
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:56 schreef DarkElf het volgende:
mannen vinden dus twee vrouwen wel aantrekkelijk maar dan moeten het wel twee, zoals je vaak op tv etc ziet, een bepaald soort vrouwen zijn.
Ja idd. Twee vrouwen met een stekeltsjeskapsel zullen mannen niet opwinden.
pi_21538174
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:56 schreef DarkElf het volgende:

[..]

euhm even een nuance: vaak zijn dat dus alleen maar aantrekkelijke vrouwen volgens mannen...

om even kort door de bocht te gaan, sorry: mannelijke lesbiennes zie je daar volgens mij nooit bij.

je hebt gelijk, ik heb die nuance vergeten. het zijn inderdaad altijd 2 mooie "lesbiennes" (want zo lesbisch zijn ze niet) die je in porno films ziet. Maar het zijn dus fantasieën, want volgens mij heb ik er als man niet veel aan om bij 2 lesbiennes in bed te liggen, maar goed.

Ik denk inderdaad de meer mannelijke kortgewiekte lesbienne (stereotype, i know) inderdaad niet veel voorkomt in de mannelijke fantasie.
pi_21540436
Over dat zoenen:
quote:
wij mannen zijn daar in Nederland niet mee opgegroeid. Voor ons is het dus gewoon heel vaag om te doen.
quote:
Mannen willen dat gewoon niet.
Jij doet nu net alsof alle hetrosexuele mannen het gay vinden om een andere man te zoenen (bij bijvoorbeeld een verjaardag) maar dat is niet waar, jij vind het misschien gay en er zullen ook genoeg mensen zijn die dat ongetwijfeld met je eens zijn, maar lang niet alle hetro's vinden dat.

(even voor de duidelijkheid: ik zoen andere mannen niet, maar ik vind het zeker niet gay, ik ben op m'n verjaardag ook wel eens door een goeie vriend op de wang gezoend, dat moet kunnen vind ik)

Ik weet niet of je de stelling hebt gelezen over het (proberen te) redden van je beste vriend uit een brandend huis, ook al is dat met gevaar voor eigen leven.
Wat vind jij daar van?

en om dan weer even terug te komen op dat zoenen, ga ik nog even een stapje verder.
Stel: diezelfde vriend ligt in het ziekenhuis te vechten voor z'n leven, vind je het dan ook gay om hem een zoen op z'n voorhoofd te geven, zoals je dat wel in tv-series ziet?
ben ook benieuwd hoe de anderen daar over denken.

Ik vind dat in ieder geval al helemaal niet gay, bij een verjaardag kan ik het me nog een beetje indenken dat sommigen het gay vinden om een andere man te zoenen, maar in het geval zoals ik hierboven heb beschreven niet.
pi_21543068
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 18:01 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad de meer mannelijke kortgewiekte lesbienne (stereotype, i know) inderdaad niet veel voorkomt in de mannelijke fantasie.
ja dat denk ik eigenlijk ook, het zijn altijd van die vrouwen met mooi lang haar etc etc
pi_21543139
en het zijn bi-seksuele vrouwen, want anders heb je er niks aan.
pi_21543880
quote:
Ja, vertel dat maar eens aan conservatievelingen Ze heten immers niet voor niet conservatief. Als het aan de liberale delen van de samenleving lag, waren we al veel verder veranderd. Maar dankzij conservatievelingen, die de veranderingen remmen, zijn we op dit punt aangekomen. Te snelle veranderingen in een samenleving zijn niet goed, maar geen veranderingen ook niet.

Ik ben zelf voor the liberal approach
Dat de samenleving verandert is niet erg, maar als je dat forceert, werkt het niet. Je kan heel hard roepen dat je graag zou willen dat mannen elkaar net zo gaan behandelen als vrouwen onder elkaar, maar ik denk dat dat eigenlijk nooit zal gebeuren, omdat de meeste mannen er geen behoefte aan hebben, wat de verandering meteen overbodig en ongewenst maakt

Ik denk overigens dat de oorzaak daarvan in onze biologische aard ligt.
pi_21544165
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 21:54 schreef Speth het volgende:

[..]

Dat de samenleving verandert is niet erg, maar als je dat forceert, werkt het niet. Je kan heel hard roepen dat je graag zou willen dat mannen elkaar net zo gaan behandelen als vrouwen onder elkaar, maar ik denk dat dat eigenlijk nooit zal gebeuren, omdat de meeste mannen er geen behoefte aan hebben, wat de verandering meteen overbodig en ongewenst maakt

Ik denk overigens dat de oorzaak daarvan in onze biologische aard ligt.
Sexuale geaardheid en gedrag zijn natuurlijk 2 verschillende dingen. Het is inderdaad wel zo dat vanuit evolutionair oogpunt mannen minder gevoelig zijn voor aanraking dan vrouwen. Van nature zijn mannen ook minder sociale wezens. Dit zal niet snel veranderen (snel is relatief natuurlijk)

De manier waarop mannen met elkaar omgaan is echter geheel cultureel bepaald.
pi_21547333
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 17:58 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Ja idd. Twee vrouwen met een stekeltsjeskapsel zullen mannen niet opwinden.
En dat bepaal jij voor iedere man?
pi_21547367
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 00:07 schreef FuifDuif het volgende:

En dat bepaal jij voor iedere man?

Take your pick.
pi_21557817
quote:

Als ik kijk naar de betekenis van "lief" volgens Van Dale dan krijg ik dit:
lief2 (bn.)
~1 geliefd, dierbaar
~2 aardig van karakter => engelachtig
~3 bevallig, mooi om te zien

Het woord "lief" heeft misschien een intiemere lading, maar het betekend hetzelfde, maar zoals ik al eerder zei "daar heb ik geen moeite mee"
pi_21559494
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 00:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[afbeelding]

Take your pick.
Waar is dat? Lijkt wel een of andere nerdy studentenvereniging.

En ja, dat is idd fucking lelijk, kan geen man bedenken die daarmee naar bed wil
  donderdag 26 augustus 2004 @ 17:15:44 #233
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_21560584
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 00:09 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[afbeelding]

Take your pick.
Ah, toch eindelijk ook een homovriendelijke versie van dit geniale kinderspel.

Waldo is de tweede van rechts...
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_21560900
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 16:33 schreef Speth het volgende:

Waar is dat? Lijkt wel een of andere nerdy studentenvereniging.

En ja, dat is idd fucking lelijk, kan geen man bedenken die daarmee naar bed wil
Zie url van de pic, www.pann.nl
quote:
Op donderdag 26 augustus 2004 17:15 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

Ah, toch eindelijk ook een homovriendelijke versie van dit geniale kinderspel.

Waldo is de tweede van rechts...
*grinnik*
pi_21577284
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 19:37 schreef Anoniem84 het volgende:
Ik weet niet of je de stelling hebt gelezen over het (proberen te) redden van je beste vriend uit een brandend huis, ook al is dat met gevaar voor eigen leven.
Wat vind jij daar van?

en om dan weer even terug te komen op dat zoenen, ga ik nog even een stapje verder.
Stel: diezelfde vriend ligt in het ziekenhuis te vechten voor z'n leven, vind je het dan ook gay om hem een zoen op z'n voorhoofd te geven, zoals je dat wel in tv-series ziet?
ben ook benieuwd hoe de anderen daar over denken.

Ik vind dat in ieder geval al helemaal niet gay, bij een verjaardag kan ik het me nog een beetje indenken dat sommigen het gay vinden om een andere man te zoenen, maar in het geval zoals ik hierboven heb beschreven niet.
Nou iemand?
  vrijdag 27 augustus 2004 @ 13:30:00 #236
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_21577503
Ik doe sowieso niet moeilijk over het geven/ontvangen van een zoen aan/van vrienden. Maar het moet wel bij het moment passen. Zo'n zoen op het voorhoofd zie je inderdaad veel in films, maar ik zou het zelf niet doen (juist omdat het zo overdreven filmisch is). Ik zou eerder een hand pakken ofzo; aaien over het hoofd behoort ook tot de mogelijkheden om affectie/steun te tonen, maar een voorhoofd-kus is zo melodramatisch!
pi_21577555
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:30 schreef Zhenar het volgende:
Ik zou eerder een hand pakken ofzo; aaien over het hoofd behoort ook tot de mogelijkheden om affectie/steun te tonen
Dat geldt voor mij denk ik ook, maar misschien reageer je wel heel anders als je werkelijk in zo'n situatie zit.
pi_21582919
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 13:30 schreef Zhenar het volgende:
Ik doe sowieso niet moeilijk over het geven/ontvangen van een zoen aan/van vrienden. Maar het moet wel bij het moment passen. Zo'n zoen op het voorhoofd zie je inderdaad veel in films, maar ik zou het zelf niet doen (juist omdat het zo overdreven filmisch is). Ik zou eerder een hand pakken ofzo; aaien over het hoofd behoort ook tot de mogelijkheden om affectie/steun te tonen, maar een voorhoofd-kus is zo melodramatisch!
De enige echte machomanier is natuurlijk een schouderklop met de woorden "hey rukker!" verder lichamelijk contact is uit den boze!
pi_21583082
ooh
pi_21584005
Wat een bekrompen leven hebben sommigen hier zeg... best triest eigenlijk
pi_21584115
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 19:13 schreef Frank-NL het volgende:
Wat een bekrompen leven hebben sommigen hier zeg... best triest eigenlijk
Wat een gay opmerking zeg
pi_21585192
Maar eigenlijk kan je deze hele stelling toch gelijk ontkrachten; in Italie (en andere culturen waar mannen 'intiem' met elkaar omgaan) wonen toch niet alleen maar homo's!
pi_21585624
Er is geen stelling in dit topic..... de TS stelt namelijk een vraag, hij poneert geen stelling.
quote:
Op woensdag 25 augustus 2004 16:54 schreef ScienceFriction het volgende:
De link naar homosexualiteit wordt gelegd omdat in onze cultuur mannen niet intiem met elkaar zijn, zoals bijvoorbeel een zoen op de wang. Bij homosexuelen zie je dit gedrag wel. Dus omdat heteromannen elkaar niet zoenen en homosexuele mannen elkaar wel wordt een zoen automatisch als homosexueel gedrag gezien.
Idd
pi_21586246
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2004 20:12 schreef Frank-NL het volgende:
Maar eigenlijk kan je deze hele stelling toch gelijk ontkrachten; in Italie (en andere culturen waar mannen 'intiem' met elkaar omgaan) wonen toch niet alleen maar homo's!
Ja hallo... Italië!!! MODEcentrum van de wereld
pi_21594266
In onze cultuur denkt men bij mannen nog steeds hoofdzakelijk aan hard en stoer, het tegenovergestelde van de zachte lieve vrouw. Als een man dan een ander zoent is dit not done, en komt meteen de gedachte naar boven dat die man vrouwelijke trekjes heeft, wat weer geassocieerd wordt met gay zijn.
Naarmate gay zijn meer geaccepteerd zou worden zou er steeds minder ophef of discussie over zijn. De vraag: zou hij homo zijn? is dan niet meer van toepassing. Bij 1 iemand kan je het nog afvragen, bij 2 of 3 ook, maar als je in de discotheek 20 mannen dat ziet doen is het een normaal verschijnsel, en gaat niemand zich er nog druk om maken. Puur gewenning.
Zelf vind ik het zoenen van een andere man not done, en dat is gewoon mijn eigen mening. Waarom... ? Past niet in mijn beeld, vind het niet bepaald smakelijk, maar als 2 andere mannen dat willen doen, no problem. Dat ik het niets vind beperkt mij niet tot diezelfde mannen degraderen of openlijk gay te gaan noemen.
Overigens wil ik er bij zeggen dat "gay" in onze vriendengroep niet meteen moet gaan over je sexuele geaardheid, maar dat het ook iets kan betekenen in de zin van "mietje" oid. (en nee, ik ga geen discussie hier aan waarom dat nou weer zo is)

De reacties dat sommigen mensen bekrompen zijn omdat ze mannen die zoenen gay vinden slaat ook nergens op. Het is een mening, en zolang die personen niet bezig zijn om homo's (en lesbiennes) de grond in te trappen is er niets aan de hand. Wederzijds respect kan er ook zijn zelfs als je de homosexuele cultuur maar niets vind.
pi_21594752
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 09:15 schreef xFriendx het volgende:
De reacties dat sommigen mensen bekrompen zijn omdat ze mannen die zoenen gay vinden slaat ook nergens op. Het is een mening, en zolang die personen niet bezig zijn om homo's (en lesbiennes) de grond in te trappen is er niets aan de hand. Wederzijds respect kan er ook zijn zelfs als je de homosexuele cultuur maar niets vind.
Dan moet je maar een andere woordkeuze hanteren. Bij het woord 'gay' in dit soort discussies denken veel mensen aan homoseksueel in de negatieve zin.
pi_21595388
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 10:27 schreef Daphne85 het volgende:

[..]

Dan moet je maar een andere woordkeuze hanteren. Bij het woord 'gay' in dit soort discussies denken veel mensen aan homoseksueel in de negatieve zin.
Dan zouden we in de praktijk het woord "gay" maar helemaal niet meer moeten gebruiken. Dit geldt ook voor "boer" en "kakker". En wat ik al zei...nu is "gay" nog negatief omdat de groep homosexuelen in verhouding nog klein is, maar zodra de groep steeds groter wordt, mede omdat de maatschappij dit steeds meer accepteert zal de negatieve klank ook verdwijnen. Het is erg makkelijk om iemand te benoemen naar een kleine groep, die (nu nog) negatief in beeld is.

Ik vraag me ook wel af hoeveel mensen het inderdaad opvatten als zijnde homosexueel als ze voor fag uitgemaakt worden. Plus hoeveel mensen het echt over geaardheid hebben als ze iemand fag noemen.

Ben het wel met je eens dat de betekenis van "gay" vaak anders is dan waar het eigenlijk over gaat. En dat dit dan inderdaad verwarring kan scheppen.
pi_21597652
quote:
Ik niet hoor, ik vind 't een vrij normaal woord eigenlijk, en het klinkt leuker dan "homo". Het kan me ook niet zoveel schelen wat anderen van mijn woordkeus vinden
pi_21597829
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2004 13:52 schreef Speth het volgende:

[..]

Ik niet hoor, ik vind 't een vrij normaal woord eigenlijk, en het klinkt leuker dan "homo". Het kan me ook niet zoveel schelen wat anderen van mijn woordkeus vinden
"gay" klinkt leuker dan "homo"....
pi_21598198
Ik vind homo leuker klinken
pi_21598228
Pff, doe niet zo gay man
pi_21598537
nog even en we gaan liedjes van het eurovisiesongfestival zingen hier...
pi_21740143
en wat nou als je beste vriend in het ziekenhuis ligt te vechten voor z'n leven door die brand? mag je dan wel je gevoelens tonen? (tonen wat hij voor je betekend) (zie mijn vorige post)
pi_21741529
Als ik daar zelf zou liggen zou ik nog steeds geen behoefte hebben aan dat een vriend van mij me een zoen zou geven, dat maakt die hele vriendschap nogal awkward, en dat is waar je dan juist geen behoefte aan hebt.
pi_21742641
Hmm... als je een huisdier lief vindt, krijgt het beest toch ook een zoen?
En da's echt zónder bijbedoelingen. .
Ergo: een kus is een natuurlijke uiting van genegenheid, en genegenheid kun je ook hebben voor vrienden.
pi_21748452
quote:
Op zaterdag 4 september 2004 04:06 schreef Speth het volgende:
Als ik daar zelf zou liggen zou ik nog steeds geen behoefte hebben aan dat een vriend van mij me een zoen zou geven, dat maakt die hele vriendschap nogal awkward, en dat is waar je dan juist geen behoefte aan hebt.
Waarom zou diegene er dan juist geen behoefte aan hebben?

Oke, misschien is dat dan wel wat melodramatisch en echt iets voor in zo'n (Amerikaanse) film, maar naast zijn bed zitten, zijn hand vasthouden en een aai over z'n hoofd geven, zoals Zhenar zei, vind je dat dan wel kunnen?

je ziet toch vaak dat mensen in zulke situatie's (benarde situaties etc.) veel openhartiger worden (vooral als ze denken dat ze niet lang meer te leven hebben) en dat je dan juist je echte vrienden leert kennen.
pi_21789053
Het is maar net wat voor boodschap er achter de zoen, het woordje 'lief', etc. zit. Het hangt daarnaast natuurlijk ook af van de manier hoe je normaal met je vrienden omgaat. Ik ga mijn maten niet lopen zoenen, zij ook niet mij. We gaan elkaar eerder 'uitschelden' ('heey aap!' e.d.), uiteraard met een dikke grijns op ons gezicht.
Het feit dat we het goedvinden dat we elkaar zo noemen geeft aan dat we het goed kunnen vinden met elkaar. Anderen doen dat niet, maar geven elkaar gewoon een hand, een kus, weet ik veel wat..

Als een vriend tegen mij zou zeggen 'ik vind je lief' en het er zouden geen sexuele gedachtes achter zitten, dan vind ik dat niet erg slim. Als je me gewoon aardig vindt, zijn er zat andere manieren om dat duidelijk te maken, maar door het woordje 'lief' te gebruiken, terwijl je geen homo-achtige gedachtes er achter hebt zitten, kan er alleen maar (onnodige) verwarring ontstaan. Het wijkt sterk af van de manier waarop we normaal met elkaar omgaan. (Uiteraard hangt zoiets ook af van de situatie).

[ Bericht 34% gewijzigd door anrie_hezjeu op 06-09-2004 20:28:01 ]
pi_21817354
quote:
Op maandag 6 september 2004 19:59 schreef anrie_hezjeu het volgende:
Het hangt daarnaast natuurlijk ook af van de manier hoe je normaal met je vrienden omgaat.
Ja daar zit misschien wel wat in ja.

Ik wilde het eigenlijk niet vertellen, maar ik heb zelf eens een paar dagen in coma gelegen, ik hoorde de laatste paar dagen van mijn coma bijna alles om me heen en ik voelde volgens mij ook alles, maar ik kon helemaal niets bewegen en wie er allemaal tegen me gepraat hebben en wat ze tegen me zeiden kan ik me nog heel weinig van herinneren.
(die coma was trouwens erg vermoeiend, stel je maar eens voor dat je onderwater zit en je probeert naar het oppervlakte te zwemmen maar je komt nooit boven, en als je stopt met zwemmen zink je nog verder het diepe in, zo zou ik m'n coma omschrijven.)

Een paar dagen nadat ik 'wakker' werd had ik een goede vriend van me op bezoek en toen het bezoekuur was afgelopen ging hij weer weg, net toen mijn arts binnenkwam. Toen zei de arts nog tegen me "die jongen betekend zeker erg veel voor je, dat zal wel een hele goeie vriend van je zijn zeker?"
Toen vroeg ik hem waarom hij dat zei, en toen zei hij dat m'n hersenactiviteit toenam als die vriend m'n hand vast pakte en tegen me begon te praten, en dat had ik bij anderen (zelfs bij m'n eigen familie) niet zei hij.
Ik dacht altijd dat zoiets onzin zou zijn, en dat die hersesactiviteit stijgt door andere factoren, maar m'n arts was heilig van overtuigd van zijn gelijk, hij vond het te toevallig dat het altijd alleen maar gebeurde bij die vriend en niet bij familie etc. en ja hij is arts, ik niet, hij zal het dus wel weten denk ik dan maar.
En ik moet wel zeggen dat onze vriendschap er een stuk hechter door is geworden.
quote:
door het woordje 'lief' te gebruiken, terwijl je geen homo-achtige gedachtes er achter hebt zitten, kan er alleen maar (onnodige) verwarring ontstaan.
Tja daar gaat dit topic nou juist over (o.a.), waarom denken de meesten bij zoiets meteen dat er een homoseksuele gedachte achter zit.
pi_21817521
quote:

"Hee Jan"
"Ey Gert. wat is er?"
"... homo"

Wat een F*CKING onzin post is dit weer! (Ziet maar weer dat het fok IQ ernstig daalt zo laat op de avond, WAT DOE IK HIER NOG )

Ik en een vriend van me (Ken hem al 13 jaar (Ben 18, Fulltime Hetero) bellen fucking 1,5 uur om gewoon effe slap te lulllen (En ook hij is 100% hetero), dus wat lul jij nou boere lul!!!!

ik begin me echt te ergeren aan F0K
Soon Showcase @ www.tdjproductions.com
pi_21817732
tja, als ik een goeie vriend lang niet heb gesproken, dan bel ik hem ook wel eens 'zomaar' op, en dat gaat dan soms over niks (en om maar ff de woorden van m'n voorganger te gebruiken we zijn beide Fulltime hetro)
pi_21817742
quote:
Op woensdag 8 september 2004 01:27 schreef TDJ-Productions het volgende:

[..]

Wat een F*CKING onzin post is dit weer! (Ziet maar weer dat het fok IQ ernstig daalt zo laat op de avond, WAT DOE IK HIER NOG )

Ik en een vriend van me (Ken hem al 13 jaar (Ben 18, Fulltime Hetero) bellen fucking 1,5 uur om gewoon effe slap te lulllen (En ook hij is 100% hetero), dus wat lul jij nou boere lul!!!!

ik begin me echt te ergeren aan F0K
Ik denk - nee, ik weet - dat mijn intelligentie de jouwe mijlenver voorbijstreeft. En als dat al niet zo zou zijn, dan is mijn humor in elk geval wel beter, die post was namelijk een grapje.

Ga slapen man.. Je bent geen student.
pi_21817781
oke laten we het wel ff gezellig houden
pi_21831282
wat ik bedoel te zeggen met dat verhaal over mijn coma
jij zei dat je geen behoefte hebt aan vrienden die dan opeens "intiemer" worden, je hand vasthouden etc.
maar als die vriend dat bij mij niet had gedaan had ik waarschijnlijk nog wel veel langer in coma gelegen, en hoe langer iemand in coma ligt hoe groter de kans op hersenbeschadiging.
pi_21832131
lieve jonge? dan is t denk ik ook n FAG ...dan vind je een gozer OKE maar niet lief... op zn hoogst gewoon aardig maar dat gaat al erg ver
  donderdag 9 september 2004 @ 08:28:51 #265
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_21832747
Ach, vriendschap kent geen grenzen denk ik maar. Zou toch te gek zijn dat je iemand van hetzelfde geslacht niet mag zeggen dat je hem super okey vind en het karakter geweldig vind.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_21837337
Ach ja, als je zo onzeker bent over je eigen seksualiteit dat je bij onverwacht gebruik van het woord "lief" al direct een seksuele toenadering ziet heb je het zwaar . Hoe ieder dat voor zich accepteert moet hij zelf weten, ik word alleen zo moe van mensen die dat wel even voor anderen accepteren (of niet accepteren in dit geval).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_21839237
quote:
Op donderdag 9 september 2004 03:44 schreef Kiwi-Doos het volgende:
lieve jonge? dan is t denk ik ook n FAG ...dan vind je een gozer OKE maar niet lief... op zn hoogst gewoon aardig maar dat gaat al erg ver
nee hoor helemaal geen fag, we zijn beide fulltime hetro
pi_21839313
quote:
Op donderdag 9 september 2004 13:20 schreef Litpho het volgende:
ik word alleen zo moe van mensen die dat wel even voor anderen accepteren (of niet accepteren in dit geval).
hoe bedoel je precies? dat mensen die accepteren dat hetro mannen elkaar lief noemen of iets in de trend? of juist andersom?
pi_21934321
quote:
Op donderdag 9 september 2004 08:28 schreef Dromenvanger het volgende:
Ach, vriendschap kent geen grenzen denk ik maar. Zou toch te gek zijn dat je iemand van hetzelfde geslacht niet mag zeggen dat je hem super okey vind en het karakter geweldig vind.
Nou dat vind ik dus ook, maar er zijn nog steeds mensen die daar heel anders overdenken, vannochtend weer bijvoorbeeld, ik zat in de trein en in de coupe waren 2 stoelen naast elkaar vrij en daarvoor nog 1 stoel naast een klasgenoot van me (eik een school genoot, we zitten niet meer bij mekaar in de klas) toen kwam er dus een andere klasgenoot van hem aanlopen (ook een jongen) en die ging naast hem zitten, die andere jongen meteen "nee! ik wil geen verkering met je, ik ben geen homo!"
Oke ik weet wel dat het meer als grapje was bedoelt en dat wist die klasgenoot van hem ook wel, maar zo'n grapje heeft wel een serieuze ondertoon, alleen omdat iemand naast je gaat zitten is het een homo

eigenlijk weer een heel ander onderwerp maar iedereen zegt altijd wel dat homoseksualiteit hier in Nederland geaccepteerd wordt door 'de samenleving', maar dit vind ik dus dikke bullsh*t, homo's worden helemaal niet geaccepteerd (en dan bedoel ik dat vooral onder jongeren) dat blijkt wel uit dergelijke opmerkingen.
pi_21934960
quote:
Op donderdag 9 september 2004 14:48 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

nee hoor helemaal geen fag, we zijn beide fulltime hetro
Waarom benadruk je eigenlijk dat je geen "fag" bent? Je vind het woord "lief" niet "fag", je zegt dan dat er weinig acceptatie is ten aanzien van homo's... maar daarna deel je even mee dat JIJ géén homo bent. Beetje tegenstrijdig.
pi_21935165
quote:
Op maandag 13 september 2004 22:45 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Waarom benadruk je eigenlijk dat je geen "fag" bent? Je vind het woord "lief" niet "fag", je zegt dan dat er weinig acceptatie is ten aanzien van homo's... maar daarna deel je even mee dat JIJ géén homo bent. Beetje tegenstrijdig.
Nee ik probeer juist te benadrukken dat woordjes als "lief" niet alleen door homo's worden gebruikt.
pi_21935890
quote:
Op donderdag 9 september 2004 14:52 schreef Anoniem84 het volgende:
hoe bedoel je precies? dat mensen die accepteren dat hetro mannen elkaar lief noemen of iets in de trend? of juist andersom?
Macho's die wel even voor anderen gaan interpreteren hoe het woord lief tussen twee andere mannen gebruikt zou mogen worden en wat voor implicaties dat automatisch heeft, in plaats van dat gewoon aan die andere personen over te laten. Leven en laten leven .
pi_21936073
Interpretatie van woorden is cultureel bepaald, waarbij ook nog weer onderscheid gemaakt kan worden tussen subgroepen.

Als 2 zwarte jongeren elkaar "nigger" noemen dan is het "normaal". Als een nazi een zwarte jongere "nigger" noemt is het racistisch. Leven en laten leven?
pi_21936135
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:19 schreef ScienceFriction het volgende:
Interpretatie van woorden is cultureel bepaald, waarbij ook nog weer onderscheid gemaakt kan worden tussen subgroepen.

Als 2 zwarte jongeren elkaar "nigger" noemen dan is het "normaal". Als een nazi een zwarte jongere "nigger" noemt is het racistisch. Leven en laten leven?
Vanuit de derde persoon die ik net suggereerde, ja, absoluut. Ik zou geneigd zijn te zeggen dat je nazi-zwarte jongere voorbeeld te gezocht was, ware het niet dat bij sommige homofobe types echt een rood waas voor hun ogen komt bij de minste suggestie .

Oh, en op het gevaar af dit topic volkomen de verkeerde kant op te sturen, culturen die militant homofobisch zijn zijn wat mij betreft achterlijke culturen
pi_21936622
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:21 schreef Litpho het volgende:

[..]

Vanuit de derde persoon die ik net suggereerde, ja, absoluut. Ik zou geneigd zijn te zeggen dat je nazi-zwarte jongere voorbeeld te gezocht was, ware het niet dat bij sommige homofobe types echt een rood waas voor hun ogen komt bij de minste suggestie .

Oh, en op het gevaar af dit topic volkomen de verkeerde kant op te sturen, culturen die militant homofobisch zijn zijn wat mij betreft achterlijke culturen [afbeelding]
Alsof je 50 jaar geleden hier in Nederland moest zeggen dat je homo was en dat dat dan best "okay" was! Je werd verstoten, doodgezwegen etc. De mate van homofobie heeft voor een groot deel te maken met in hoeverre godsdienst van invloed is op het dagelijks leven en handelen van mensen. Ook kan een communistisch/ dictatoriaal regime van grote invloed zijn op de acceptatie van homo's indien diens levensstijlen niet stroken met de visie van de leider(s).
pi_22072314
quote:
Op maandag 13 september 2004 23:38 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]
Alsof je 50 jaar geleden hier in Nederland moest zeggen dat je homo was en dat dat dan best "okay" was! Je werd verstoten, doodgezwegen etc.
Ja toen werd het eigenlijk door niemand geaccepteerd, maar nu zijn het vooral nog de jongeren (VOORAL en dus niet ALLE jongeren, voordat ik weer een verwijt naar m'n kop krijg gesmeten) die niets van homo's willen weten.
pi_22074462
quote:
Op maandag 20 september 2004 00:59 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

Ja toen werd het eigenlijk door niemand geaccepteerd, maar nu zijn het vooral nog de jongeren (VOORAL en dus niet ALLE jongeren, voordat ik weer een verwijt naar m'n kop krijg gesmeten) die niets van homo's willen weten.
Waarom zouden de ouderen van tegenwoordig er dan niet tegen zijn, of in mindere mate? Zij zijn een deel van de jeugd uit de jaren vijftig, notabene de tijd dat het fenomeen eigenlijk door niemand werd geaccepteerd, en de jaren daarna.

Of is het % homofobie omgekeerd evenredig aan het aantal levensjaren volgens jou
pi_22092316
quote:
Op maandag 20 september 2004 03:46 schreef ContraPunctus het volgende:

[..]

Waarom zouden de ouderen van tegenwoordig er dan niet tegen zijn, of in mindere mate? Zij zijn een deel van de jeugd uit de jaren vijftig, notabene de tijd dat het fenomeen eigenlijk door niemand werd geaccepteerd, en de jaren daarna.

Of is het % homofobie omgekeerd evenredig aan het aantal levensjaren volgens jou
het valt me gewoon op, als veel (dus niet alle) jongeren weten dat iemand homo is, bijvoorbeeld een klasgenoot of iemand van hun sportclub, dan houden ze meestal wat extra afstand of ze lopen er zelfs met een grote boog omheen. Ouderen reageren een stuk normaler op homo's.
pi_22121498
quote:
Op maandag 20 september 2004 21:57 schreef Anoniem84 het volgende:

[..]

het valt me gewoon op, als veel (dus niet alle) jongeren weten dat iemand homo is, bijvoorbeeld een klasgenoot of iemand van hun sportclub, dan houden ze meestal wat extra afstand of ze lopen er zelfs met een grote boog omheen. Ouderen reageren een stuk normaler op homo's.
Ik heb het -uiteraard- over het eigenlijke standpunt van een bepaald persoon.
Je kan de reactie van iemand [die jou /iemand opvallen] niet zomaar gelijk stellen aan het standpunt natuurlijk. Dat is meer een discussie over sociale omgangsnormen, groepsdynamica, persoonlijke ontwikkeling enzo,
pi_22125968
Des te meer een groep/ subgroep zich macho gedraagt, des te groter de weerzin is ten opzichte van homo's. De afkeer van homofilie heeft ook een religieuze achtergrond waarbij gezegd wordt dat homofilie "fout is" en "dat je zoiets niet doet". Zeer religieuze gebieden tolereren absolutt geen homo's.

In meer feminine culturen heb ik het idee dat homofilie meer geaccepteerd wordt.
  woensdag 22 september 2004 @ 12:28:21 #281
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22126277
Ik weet niet wat jullie band is met jullie vrienden, maar binnen mijn enorme vriendengroep praten de mannen onderling vaak met elkaar...knuffelen zoals vrouwen dat doen zit er niet in, maar ff elkaar omhelsen en een tik op de rug geven (je weet wel wat ik bedoel!) is heel normaal bij ons. En nee, het zijn geen homo's want ze hebben allemaal een vriendin (dat zeg natuurlijk weinig, maar toch)...
Mijn vriendengroep is gewoon erg close met elkaar en we zeggen ook over elkaar wel is: kijk je btn een lieve gozer blablabla verhaaltje eracheraan (als iemand ff een oppeppertje nodig heeft)...
Anderen vinden het misschien raar, maar ik ben niet beter gewend binnen mijn heterovriendengroep (mooi woord voor scrabble!)
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_22131320
quote:
Op woensdag 22 september 2004 12:28 schreef SilentChaos het volgende:
Ik weet niet wat jullie band is met jullie vrienden, maar binnen mijn enorme vriendengroep praten de mannen onderling vaak met elkaar...knuffelen zoals vrouwen dat doen zit er niet in, maar ff elkaar omhelsen en een tik op de rug geven (je weet wel wat ik bedoel!) is heel normaal bij ons. En nee, het zijn geen homo's want ze hebben allemaal een vriendin (dat zeg natuurlijk weinig, maar toch)...
Mijn vriendengroep is gewoon erg close met elkaar en we zeggen ook over elkaar wel is: kijk je btn een lieve gozer blablabla verhaaltje eracheraan (als iemand ff een oppeppertje nodig heeft)...
Anderen vinden het misschien raar, maar ik ben niet beter gewend binnen mijn heterovriendengroep (mooi woord voor scrabble!)
Dat omhelzen /tikje op de rug is natuurlijk een normaal iets, in principe. Ik laat dat echter niet snel toe en zal het ook niet snel bij een ander doen. Niet om de eventuele geladenheid ervan, wel omdat ik 'overbodig' fysiek contact verafschuw. Als ik ineens wordt beetgepakt door een maat van me, wordt ik echt onpasselijk zegmaar, het benauwt me echt. Maar goed, ik vraag ook aan mijn vriendin of ze tijdens een gesprek niet zo dichtbij wilt gaan zitten, ...is eigenlijk ook een andere discussie.

Om nog enigszins ontopic te blijven.. Het ligt aan individuen en relaties tussen individuen. Als ik ineens een vriend van mij ga omhelzen vanavond, dan denkt hij dat ik gek ben geworden, en niet dat ik homo ben geworden.

Verder lijkt het mij logisch dat de mannen onderling praten. Dat doe ik ook, alleen krijgt mijn maat geen fysieke steun, in de vorm van omhelzingen o.i.d., van mij. Praten gebeurt des te meer. Je kunt toch ook praten over een probleem zonder er een 'kleffe janksessie' van te maken? Is vaak nog constructiever ook. Uitjanken doe je maar bij iemand anders, daar ben ik gewoon niet de juiste persoon voor, ik zou de ander ook tekort doen dan, denk ik.
  woensdag 22 september 2004 @ 20:58:26 #283
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_22137570
tja iedereen is anders he en ieder gaat anders met z'n vrienden om, maar binnen mijn vriendengroep is het redelijk normaal elkaar op te tillen, gek doen, en af en toe gewoon ff serieus een "knuffel" (op een mannelijke manier) geven...
tevens zijn ik en mijn vele vrienden wel mensen die allemaal van fysiek contact houden, en overbodig zal het niet snel zijn...
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  woensdag 22 september 2004 @ 21:44:50 #284
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_22138821
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2004 17:22 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

of

Dat tweede heb ik ook weleens (ongeveer) tegen mij beste vriend gezegd(''ik voel me bij jou het meest op m'n gemak, vergeleken met al m'n andere vrienden'') en ik ben toch echt geen homo
Die zoute stokjes...
pi_22140593
Zo das schandalig zeg als je dat durft te zeggen tegen je beste vriend! Jij bent vast een flikker! Mensen kom op hoe oud zijn we nou... Hoe kortzichtig kun je zijn als je daaruit oomaakt dat iemand homo is...wat een bullshit.
pi_22146129
quote:
Op woensdag 22 september 2004 22:47 schreef -Petor- het volgende:
Zo das schandalig zeg als je dat durft te zeggen tegen je beste vriend! Jij bent vast een flikker! Mensen kom op hoe oud zijn we nou... Hoe kortzichtig kun je zijn als je daaruit oomaakt dat iemand homo is...wat een bullshit.
Inderdaad. Waarom zou je je liefde (ja, l-i-e-f-d-e) ten opzichte van een man niet kenbaar mogen maken door te zeggen dat ie lief is, dat je je bij hem op je gemak voelt. Zoals mijn voorganger al zei: bullshit!
Waarom kan een vrouw in een man zijn ogen wel lief zijn en een man niet. Ik zeg vaak genoeg tegen een mannelijk persoon dat hij lief is, damn it! ben ik nu gay? Nonsense.
pi_22200535
Dat ik hier uberhaupt aandacht aan besteed.....

De eerste gedachte die bij mij opkwam bij het nalezen van dit verhaal is dat er een aantal zijn die toch wel heel erg hun best doen om aan te geven dat ze het echt niet vinden kunnen om een man "lief" te noemen, in wat voor situatie dan ook. En dat zegt meer over hen dan over dit onderwerp.
pi_22203087
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 20:01 schreef dehaanp het volgende:
En dat zegt meer over hen dan over dit onderwerp.
Mooi gesproken, nu wachten op de boze reacties van anti-lief-betitelaars
pi_22204701
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 20:01 schreef dehaanp het volgende:
Dat ik hier uberhaupt aandacht aan besteed.....

De eerste gedachte die bij mij opkwam bij het nalezen van dit verhaal is dat er een aantal zijn die toch wel heel erg hun best doen om aan te geven dat ze het echt niet vinden kunnen om een man "lief" te noemen, in wat voor situatie dan ook. En dat zegt meer over hen dan over dit onderwerp.
Ik blijf bij wat ik eerder gezegd heb... verder niets mis met het woord 'lief' maar vaak heeft t een bepaalde lading.
pi_22204943
Niemand heeft in dit topic nog gezegd dat je je vrienden niet zo mag noemen... Ik heb alleen gezegd dat ik liever niet zo genoemd word door een vriend, en ik zelf een vriend ook nooit zo zou noemen.
pi_22205119
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 22:40 schreef Modwire het volgende:

[..]

Ik blijf bij wat ik eerder gezegd heb... verder niets mis met het woord 'lief' maar vaak heeft t een bepaalde lading.
Dat ben ik helaas met je eens. Er wordt te veel achter gezocht. Het is ook zo'n 'issue'
pi_22205190
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 22:57 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Dat ben ik helaas met je eens. Er wordt te veel achter gezocht. Het is ook zo'n 'issue'
Als bij beide partijen duidelijk is dat er verder niets achter gezocht moet worden, is het geen probleem
pi_22205245
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:00 schreef Modwire het volgende:

[..]

Als bij beide partijen duidelijk is dat er verder niets achter gezocht moet worden, is het geen probleem
Das waar!

Jij bent lief

pi_22228408
lief en aardig betekenen volgens de dikke van dale beide hetzelfde, maar lief heeft inderdaad wel een intiemere lading, als ik bijvoorbeeld 2 vrienden "aardig" zou noemen, en 1 "lief" dan bedoel ik bij die laatste ook wel dat ik hem aardiger vind dan die andere 2 (beroerd voorbeeld misschien maar jullie snappen het denk ik wel)
  maandag 27 september 2004 @ 01:20:38 #295
103846 miasha
Altijd knuffelbaar
pi_22228818
Ik heb het idee dat mannen gewoon heel erg vies van elkaar zijn. Niet allemaal, maar sommige. Heel vreemd wanneer je niet mag/kunt zeggen dat je iemand lief vindt, zonder dat die persoon er meer achter zoekt. Ik knuffel zowel met mannelijke als vrouwelijke vrienden, maarja, ben zelf ook een vrouw. Zouden die mannelijke vrienden nou ook gelijk allemaal denken dat ik een oogje op ze heb?
  maandag 27 september 2004 @ 05:09:38 #296
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_22229941
quote:
Op maandag 27 september 2004 01:20 schreef miasha het volgende:
Ik heb het idee dat mannen gewoon heel erg vies van elkaar zijn. Niet allemaal, maar sommige. Heel vreemd wanneer je niet mag/kunt zeggen dat je iemand lief vindt, zonder dat die persoon er meer achter zoekt. Ik knuffel zowel met mannelijke als vrouwelijke vrienden, maarja, ben zelf ook een vrouw. Zouden die mannelijke vrienden nou ook gelijk allemaal denken dat ik een oogje op ze heb?
Ja, dat denken we.
  maandag 27 september 2004 @ 19:37:00 #297
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_22242912
quote:
Absoluut, tenzij het fags zijn

Nee maar even serieus:
Dat hoeft echt niet zo te zijn, maar het merendeel van de jongens denkt bij (regelmatige innige) knuffels van het andere geslacht wel zoiets van: ''misschien ooit nog....''
Maar ga mij nou niet vertellen dat meiden niet zo denken(tenzij het een erg onaantrekkelijk persoon betreft natuurlijk.....).
Die zoute stokjes...
pi_22243871
quote:
Dat is gewoon een verschil tussen geslachten, ja. Wij gaan ook niet zo gauw "gezellig" met elkaar naar de wc bijvoorbeeld.
  maandag 27 september 2004 @ 20:23:22 #299
54281 hallodagg
Lekker peuzelen
pi_22244081
quote:
Op maandag 27 september 2004 20:16 schreef Speth het volgende:

[..]

Dat is gewoon een verschil tussen geslachten, ja. Wij gaan ook niet zo gauw "gezellig" met elkaar naar de wc bijvoorbeeld.

Met meiden is dat wél leuk trouwens
Die zoute stokjes...
pi_22246598
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 23:03 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Das waar!

Jij bent lief

FAG!!!
pi_22247819
bah gaytjes