Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:47 |
En hier verder .. | |
PatrickM | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:48 |
Volgens mij komen er 2 slotjes ![]() | |
ondeugend | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:49 |
volgens mij ook ![]() | |
Gerako | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:49 |
Zo zeg, 1 deel niet genoeg?? | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:49 |
Het topic met de meeste post's maar houden dan. ![]() ![]() | |
ondeugend | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:50 |
Niet gebruikelijk dat de laatste poster het volgende deel opent dus ? | |
ondeugend | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:51 |
quote:Jij was ook eerst ![]() | |
Gerako | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:52 |
Dan blijft deze waarschijnlijk wel denk ik. OPM, ik blijf je richting 2 takt duwen omdat ik daar gewoon weg enorm veel lol mee heb beleefd en eigenlijk nog steeds heb. Heb je weleens gekeken naar een KR1S, blijf je ruim binnen je budget en blijf je nog bij je merk ook. ![]() Er staan er 3 op Marktplaats op dit moment. http://www.marktplaats.nl(...)%3D0%26submit1.y%3D0 http://www.marktplaats.nl(...)%3D0%26submit1.y%3D0 http://www.marktplaats.nl(...)%3D0%26submit1.y%3D0 | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:53 |
quote:Weet ik niet .. maakte nog een fout door niets in dit veld te typen en alleen topic titel in te voeren. Kostte dus net weer 5 seconden .. een collega zei vroeger altijd als ik een foutje maakte: Pepijn als we in Vietnam waren, dan hadden we gefaald en lagen we onder de zoden. Met zijn gezicht erbij was het nog grappig ook. ![]() Enne .. ik zocht ook nog een thema, en alle vorige editie's. Maar ik geloof dat de historie opzich al een hele pagina is. ![]() | |
PatrickM | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:53 |
Wat mij betreft... de snelste telt ![]() Dus de eer aan Pep om zijn topic open te houden ![]() | |
kippiej | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:55 |
![]() | |
Gerako | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:56 |
quote:Hoi ![]() | |
PatrickM | dinsdag 1 juni 2004 @ 22:59 |
Gasgeveeeeeeeeeeeeeeeeee ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:00 |
Wannahave .. speciale carbon luchtinlaten. ![]() ![]() ![]() Scheelt alweer een pk'tje of 10. ![]() ![]() Ziet er ook wel sportief uit. ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:09 |
Dit heb ik erop zitten: www.bbpower.de stage 4 kit met grotere injectoren enz... ![]() ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:17 |
quote: ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:18 |
@PatM .. ze doen ook aan tuning van andere modellen. http://home.t-online.de/home/bbpower/bmwe.htm [ Bericht 30% gewijzigd door Patrick281 op 01-06-2004 23:25:28 ] | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:24 |
Gerako:![]() | |
PatrickM | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:25 |
quote:Er zijn geloof ik nog wel wat andere chippies voor verschillende modellen ![]() Er is zelfs voor de K1100LT een vervangsuitlaat van onder andere Remus en een open lucht filters ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:27 |
En ze zijn nog eerlijk ook .. dit is over de F650:quote: | |
Gerako | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:28 |
Patrick281, de mijne zoals hij nu al is.![]() | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:29 |
quote:Link gerepareerd, staat ook een chip voor de LT. ![]() ![]() | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:31 |
quote:Duidelijk beter dan die eerste RSV. ![]() Ik wist niet dat ik zo dicht bij dat vermogen zat trouwens. Maar ja RSV is een echte supersport. ![]() Edit: Truste. ![]() | |
Gerako | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:34 |
quote:Hier mijn andere uitdraai. Kijk eens naar die dip in het vermogen bij 7500 rpm, die is bij die "getunde" juist erger geworden, terwijl die bij mij juist minder is geworden. ![]() ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Gerako op 01-06-2004 23:46:31 ] | |
Patrick281 | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:44 |
quote:Ik slaapwandel. ![]() Inderdaad loopt die curve van jou veel geleidelijker. Vanaf 7.500 is het verschil nihil, en op top is het praktisch gelijk. Maar daaronder scheelt het een berg! ![]() Edit: kijk ik wel naar de goede curve trouwens. ![]() | |
Gerako | dinsdag 1 juni 2004 @ 23:50 |
quote:Bij 5000 heb ik 60pk, die andere 63 pk Bij 6000 heb ik 72pk, die andere 73 pk Bij 7000 heb ik 98pk, die andere 94 pk De berg is dus meer een heuveltje als je het mij vraagt. Ik vergelijk trouwens de mijne met de Mille op jouw uitdraai. | |
ook_gek | woensdag 2 juni 2004 @ 00:04 |
quote:Stalk ![]() Ferrari ![]() | |
ondeugend | woensdag 2 juni 2004 @ 00:25 |
quote:* naar ook_gek zwaait ![]() ![]() | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 06:46 |
quote:Wie is dit dan? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 07:58 |
Nou, gisteravond een pittig gesprek met mijn vriendin gehad (oa de reden mijn afwezigheid) over de aanschaf van een andere motor. We zijn het er (uiteindelijk) over eens geworden, ik ga geen 4000 euro uitgeven voor mijn toekomstige motor. (jullie snappen wel dat ze er toch niet helemaal achterstond om weer zoveel geld eraan uit te geven) Dat betekent dat ik nu zo’n 2500-2750 te besteden heb, en toch rekening houdend met het feit dat ik straks geen vervoer meer heb (vooral voor in de binnenstad) dan kom ik uit op de richting die Gerako mij telkens op probeert te duwen ![]() ![]() Mijn voorkeur op dit moment, en in die volgorde: RS250 ![]() @ Gerako: reden waarom ik mijn ZXR400 voor zo weinig heb weggedaan? Omdat er allerlei gebreken naar voren kwamen, optisch en technisch, waardoor ik op een gegeven moment zoiets had van 'weg ermee, en heel snel'. Ik weet het, ik zei het ook al in de 1e post, het is niet slim maar zo ben ik nu eenmaal. Als iets me niet zind moet het snel worden opgelost, koste wat het kost ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 08:00 |
quote:zodra ik weer een motor heb, heb ik ook weer een motoricoon ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 08:05 |
Zo 1 bijv: http://www.marktplaats.nl(...)75.htm?av=a&zoek=250![]() Weet iemand (Gerako?) trouwens of dit originele kleuren zijn? | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 09:14 |
Ik heb gisteren een nagenoeg onbeschadigd rechter kuipdeel in mijn kleuren voor weinig op de kop weten te tikken! Ik ben weer blij! Nu alleen nog een kopkuipje en een kontje en hij ziet er weet als nieuw uit. Dat verkoopt natuurlijk een stuk makkelijker! | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 09:17 |
quote van MF over ervaringen met de RS250:quote:nav deze quote: Na hoeveel km is ie warm genoeg om echt toeren te draaien? Klopt dat van dat hogere koppel dan de ZXR400? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 09:18 |
quote:beter ![]() | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 09:28 |
Wat vinden jullie van deze brommer?![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1997 (is dat MY op kenteken?) Nieuwe BT020 achter 27 dkm ¤ 4950,- (= te duur naar mijn mening) | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 09:32 |
mooier als er een volledige kuip opzit, verder wel vet ding ![]() | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 09:34 |
Dan heb je een TL 1000 R![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 09:35 |
ok ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 09:38 |
quote:ff gebeld voor wat info: hij heeft schade gehad en is helemaal overgespoten ![]() | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 09:39 |
quote:hmmmmm.... Das minder! Hoeveel moet ie er dan nog voor hebben? Wat voor schade? | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 09:40 |
ps. die TL 1000 staat hier: http://www.motorhandeltjeerdsma.nl/ Je moet daar eens kijken. lage prijzen voor leuke fietsen! | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 09:43 |
quote:vraagprijs is 3250 euro...hij was aan beide kanten beschadigd, vandaar dat ie is overgespoten. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 09:43 |
quote:thx, ff kijken ![]() | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 09:43 |
Beide kanten? Hoe krijg je dat voor elkaar? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 09:44 |
2 keer vallen ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 10:01 |
quote: ![]() @OPM, RS250 is nog extremer dan een ZXR-400. ![]() ![]() ![]() Die Kawa's vind ik wel mooi .. maar design is natuurlijk ouder dan van een RS. (scheelt ook 10 jaar) | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 10:06 |
Vanochtend toen ik thuis wegreed om naar kantoor te gaan, reed ik zoals gewoonlijk naar de stoplichtrij met achte me een blade. En precies zoals ik het verwachtte, kwam die blade mij voorbij zodra ik moest afremmen voor de rij. OP HET ACHTERWIEL. Wat een eikel. Hij raakte daarbij ook nog eens bijna de achterkant van mijn auto en ging bijna de stoep op aan de andere kant van de weg. Ik heb zo'n hekel aan dat soort motorrijders. Die geven ons, de rustige rijders, ook een slechte naam. | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 10:15 |
quote: ![]() Zelf reed ik al 120 km/u ![]() Nadat ik even 200 had gereden ging ik dus terug naar 120 .. kwam hij dus voorbij wheelien. Er was totaal geen ruimte. | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 10:18 |
Hier OPM: ¤ 2.000,- | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 11:46 |
quote:dan weet ik nog wel een RGV voor ca 2000 euro, en die hoef ik niet te importeren ![]() maar ik wil sowieso niet importeren deze keer, ik wil nl zsm weer rijden! | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 11:48 |
quote:idd ![]() ![]() | |
ZX9R | woensdag 2 juni 2004 @ 11:50 |
Maar de stuntelige manier waarop. Dat zag er gewoon dom uit. | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 11:51 |
quote:@OPM Over de temperatuur. Je mag hem pas vol gelasten als hij 55 graden is geworden, ik hield dan altijd nog een marge aan, dus ik ging vol in de toeren bij ongeveer 5 km. Daarvoor staat hij wel stilstaand al warm te draaien tot 30 graden, bij deze temperatuur gaat het display pas werken en daarvoor mag je niet gaan rijden. Dat koppel, dat klopt dus echt niet, een 250cc 2takt kan bijna niet meer koppel hebben dan een 400cc 4takt, het koppel van de 400cc is dan ook bijna 2 keer zo veel. De kleuren van die paarse RS 250 zijn orgineel. Aprilia maakte in 1995 een replica van de machine van Loris Reggiani uit 1985. Alleen aan deze kun je wel duidelijk zien dat de bestickering niet klopt en dus bijna zeker is overgespoten. Vergeet niet die RGV in Sneek, ook voor ¤2000,-. Deze heeft pas nieuwe zuiger, big-end lagers, small-end lager, pistonpennen en de hele mikmak. Hij is namelijk een keer vastgelopen, dit door het rijgedrag van de eigenaar, veel te sloom en te weinig toeren en daar kan hij gewoon echt niet tegen. Het enige wat je nog zou moeten vervangen zijn de powervalves, maar dat zou ik bij elke gekochte RGV/RS doen, tenzij het aantoonbaar is dat het pas geleden gedaan is. Dit is de orinele RS uit 1995. ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Gerako op 02-06-2004 11:58:53 ] | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 11:52 |
quote:‘ik wil wel maar ik kan niet’ [ Bericht 73% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 12:05:27 ] | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 12:10 |
quote:Ok, thx voor info ![]() quote:ja, ik houd hem in gedachten ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 12:12 |
quote:Ik heb een keer of 2 vette bougie's gehad door een te slome (woon-werk)rijstijl. Ging vervolgens iedere dag even 190 rijden om die dingen schoon te blazen. ![]() Uiteindelijk het blok opgeblazen door het niet bijhouden van het oliepijl i..c.m. een battle met mijn zwager. Hele blok was finaal doordemidden. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 12:31 |
dus gewoon hoog in de toeren blijven ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 12:48 |
Gebeld met http://www.marktplaats.nl(...)tm?av=a&fo=1&zoek=rs 250&oudei=30 ![]() Hoeveel kost het om die zuigers te vervangen? Al die andere afspraken gaan niet door voor vrijdag, maar deze zeer zeker wel! In Waddinxveen, dus stel ik de vraag nog maar een keer ![]() | |
ondeugend | woensdag 2 juni 2004 @ 12:48 |
5 en 6 Juni viert de knmv op het tt-circuit Assen zijn 100 jarig bestaan. Het programma in 2004 bestaat o.a. uit het officiële KNMV Jubileum Motorweekend dat op 5 en 6 juni 2004 op het TT Circuit Assen wordt georganiseerd. Het traditionele circuit in Drenthe is dé uitgelezen locatie om zoveel mogelijk motorrijders bij elkaar te laten komen en samen plezier aan hun sport te laten beleven. Op het brede, aantrekkelijke programma staan de volgende onderwerpen: circuit rijden (ster en toer), demo's van diverse takken van motorsport, kennismaking met VRO-cursussen, opstapmogelijkheden, samenkomsten van toerclubs, eindpunt van klassiekers, een vrijmarkt, steile wand, kampeermogelijkheden etc. Voor meer info : www.knmv.nl Entree is gratis ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 12:50 |
6 jun hebben de meeste al iets ![]() | |
ondeugend | woensdag 2 juni 2004 @ 12:51 |
Ja en zijn er heel dicht bij in de buurt ![]() | |
ondeugend | woensdag 2 juni 2004 @ 13:00 |
Nou ja ... ik dacht ik spem het even ![]() Ik ben er vandoor.... ik heb een date-je ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 14:44 |
Van MF:quote:Wat is een nicasil wand? Wand ve cilinder ofzo? Dit is zeker niet te controleren of dat kapot is aan de buitenkant? | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 14:49 |
quote:Spannend! ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 15:02 |
quote:Zuigers zijn niet zo duur, arbeidsloon daar zal het meeste geld in gaan zitten. Als de zuiger en de powervalves nog vervangen moeten worden komt er flink wat bij de prijs. - Zuigers per stuk: ¤ 58,- (2 nodig) - Powervalves per stuk: ¤ 104,- (4 nodig) - Pakkingen, keerringen, etc. ¤ 91,- Komt er op neer dat er dus nog ruik ¤ 600,- bij komt, alleen al aan onderdelen en dan nog het arbeidsloon. (Ik heb de bonnetjes van mijn eigen er even bijgepakt) quote:Dit is een zeer harde laag aan de binnenkant van de cilinder. Mijn RS is een keer vastgelopen waarbij de hele zuiger aan puin was, maar de harde nicasil laag mankeerde helemaal niks. Ze gaan dus bijna niet stuk. maar je kunt het dus ook niet controleren, alleen zou je het kunnen merken tijdens een proefrit, alleen moet je er dan wel een beetje ervaring mee hebben. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 15:05 |
quote:wtf?? 600 euro ex arbeidsloon…en dat elke 10-12000 km?? | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 15:14 |
Hey riet, check Haribo discrimineert! je bent niet de enige ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 15:14 |
quote:Om de 15000 ongeveer ja. | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 15:17 |
OPM je hebt dan weer geen kleppen stellen, olie verversen, filter e.d. Normaal onderhoud bij de dealer kost nou eenmaal wat. 2-of viertakt. ![]() En zeg nou zelf, voor je liefde moet je wel wat over hebben. ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 15:22 |
quote:Klopt inderdaad, alleen een beetje versnellingsbak olie komt erbij, plus wat 2takt olie uiteraard. Kleppen stellen, motorolie en filter heb je niet meer. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 15:23 |
quote:Want? (missch stomme vraag maar) kun je me dat eens uitleggen? quote:ja, ok maar stel ik dat ik vrijdag die rs zie zitten moet ik eerst 7-800 euro uitgeven aan onderhoud voordat ik kan rijden ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 15:24 |
quote:dat is wel een stuk goedkoper! | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 15:24 |
quote:2 takt heeft nou eenmaal geen kleppen, en geen carter waar de olie inzit, de olie gaat door de benzine heen. Mengsmering. Jammer dat je zo ver weg woont, want bij mij in de straat bijna zit een ex monteur van Motoport die mijn onderhoud aan de 2 takt altijd deed, die had vroeger een RGV en vindt het erg leuk sleutelen aan een 2 takt. [ Bericht 15% gewijzigd door Gerako op 02-06-2004 15:29:37 ] | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 15:28 |
quote:das ook wel weer zo…maarja, ik wil nu niet meer dan 2750 euro uitgeven. Dan is het missch niet reeel om naar een RS250 te kijken..? of die Waddinxvener moet 600 euro willen zakken met zijn prijs… | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 15:30 |
quote:Dat kun je inderdaad proberen met het verhaal dat je nu eerst nog nieuwe zuiger en powervalves moet monteren. Het zal inderdaad wel moeilijk worden want de RS`en zijn nou eenmaal even duurder dan bijvoorbeeld de RGV. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 15:31 |
Tis iig het proberen waard! En anders wil ik wel een kijkje nemen bij die kennis van je, met die RGV ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 16:35 |
Gerako, heb jij geen zin om mee te gaan vrijdag? Jij bent tenslotte de RS250 kenner ![]() | |
Free-Spirit | woensdag 2 juni 2004 @ 16:37 |
quote:Je had er toch zelf ook één? ![]() quote:Nog wat spannends gebeurd? ![]() | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 16:58 |
OPM... ik vind het toch een beetje dom van je hoor, achteraf. Je hebt nu max 2000 euro uit te geven voor een motor... daar heb je niet veel voor. Had slimmer geweest denk ik als je je ZXR400 had gehouden, daar was je tevreden over... alleen niet over het vermogen onderin, maar ja, een 2-takt heeft onderin helemaal geen vermogen.... ![]() Trouwens, zuigers vervangen om de 15000km is wel erg lang. Wil je het doen goed, vervang je ze om de 10 a 12000km... | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 17:01 |
quote:Dat zijn echt rampestampers ![]() Alleen jammer dat er relatief veel aanpassingen nodig zijn om hem eenmaal goed te laten rijden ![]() (Stuurdemper, koppeling van veel TL's slippen, en nog meer dingen die ik zo 123 niet weet) | |
hollander172 | woensdag 2 juni 2004 @ 17:39 |
quote:Ik snap het ook nog steeds niet maar okee. Maar nu ga je van een ZXR400 naar een RS250? ![]() Enige wat je met een RS als voordeel hebt is dat het onderhoud vrij makkelijk zelf te doen is maar je gaf al weleens aan dat je totaal niet technisch bent dus of dit voor jou op gaat weet ik niet. Vergeet niet dat je een RS nog veel meer op toeren moet houden dan een ZXR, dat was juist wat je niet leuk vond. | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 17:44 |
Gerako en ik zijn echt 2 takt fanaten en de enige die er ooit op gereden hebben. ![]() Vandaar ik een bod gedaan heb op 1 van die Kawa's. ![]() Maar Rietvaerder en Hollander hebben beide 100% gelijk en betwijfel ik dus met jullie mee of OPM met deze fietsen gelukkig gaat worden. - bottompower. ![]() - gebruiksgemak. ![]() - zuinig. ![]() - vergevingsgezind. ![]() - eenvoudig "snel" rijdbaar/benutbaar. ![]() Verder moet iemand die gewoon een probleemloze Japanner wil geen 2'takt kopen. ![]() | |
hollander172 | woensdag 2 juni 2004 @ 17:48 |
quote:Ik heb zowel op een RS125 als 250 menig rondje (illegaal) gereden. Vooral de 250 heeft een flink stuk venijn erin zitten, zeker met gasgeven in bochten. 125 is niet echt heel spannend, wel een motor die heel goed is om op te beginnen alhoewel het allemaal wel een beetje het "opgevoerde brommertje" gevoel heeft. quote:Ik denk dat Jesse een nog grotere miskoop doet dan bij de ZXR, niet zozeer technisch maar het is denk ik helemaal niet wat hij ervan verwacht. | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 17:54 |
Ik ook op beide, maar kon er niet warm of koud van warm worden... Weinig vermogen en rijd gewoon niet zo als een ''dikke'' 4 takt.. Hij ligt alleen wel lekker in de bochies, maar ja, dat doen zoveel motoren ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 18:00 |
Ik heb er toch wel een tijdje over gedaan voor ik met het niet lineaire blok kon omgaan. ![]() Vooral vanuit stilstand goed optrekken -niet als een trage bromfiets, de in het begin aanstaanjagende aanvoelende manier van de vermogensopbouw. Maar qua rijervaring was die 250 echt top. Je moet er echter wel van houden. En ik zat vaak op de motor een (klein) beetje te vloeken dat er alweer iemand voor je zat en het potentieel helemaal niet kon benutten .. te langzaam moest rijden en weer met vette bougie's langs de kant zou komen te staan. ![]() Nou was dat laatste wel wat overdreven, maar zeker niet onmogelijk. Maar het is echt een bochtenmachine, geen accerelatie motor. Voor dit doel .. veel en constant bochtenwerk is het een heerlijke machine. | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 18:03 |
Ja dat wel, maar hee, we wonen nog steeds in NL.. | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 18:17 |
quote:Gewoon (*bijna)net als Gerako regelmatig een circuitdag nemen. ![]() *excl. uitlaat incident dan. ![]() ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 18:19 |
quote:Hier heb je wel gelijk in inderdaad, vermogen onderin heb je niet, zuinig zijn ze ook niet echt en je moet er echt mee "kunnen" rijden. Je zal bijna altijd met de koppeling moeten spelen, hoog in de toeren houden en goed warm moeten rijden. Als je dat allemaal doet zul je er echt heel veel lol aan beleven. En net wat Pat zegt, wij zijn echte 2 takt fanaten, dat is ook de reden waarom ik hem heb gehouden toen ik de Mille kocht. Of OPM dat ook is? Daar zal hij zelf achter moeten komen tijdens een proefrit, maar maak er dan wel meerdere en zoveel mogelijk kilometers zodat je wel goed met de koppeling overweg kunt gaan want anders valt er eigenlijk niet mee te rijden. Nogmaals, als je er goed mee overweg kunt dan zul je er veel lol aan beleven. quote:Eerste circuitdag zit er voor mij alweer aan te komen. ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 18:24 |
quote:Overijssel. ![]() ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 18:40 |
quote:Daarom heb je juist meer aan een bochenmachine in Nederland, nergens in Nederland kan ik het vermogen van die Mille legaal gebruiken, daarmee zit je altijd binnen 5 sec aan de meest illegale snelheden. Met zo`n lichte 2 takt kun je juist veel en veel meer lol beleven aan datgene wat in Nederland wel mag: Bochten rijden. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 18:41 |
quote:TL?? heb je die dan voor 2500 euro?? quote:op toeren houden niet leuk? dat heb ik nooit gezegd, alleen wilde ik meer trekkracht onderin... en tja, als je met een beperkt budget moet gaan shoppen heb je daar rekening mee te houden. morgen ga ik naar nijkerk voor een proefrit op een RS250, dan zal ik eens kijken of zo'n motor wat voor mij is. | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 18:46 |
Je had die ZXR moeten houden.... | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 18:47 |
quote:Je zult je goed moeten bedenken dat het tijd nodig heeft voordat je helemaal goed overweg kunt met de koppeling. Alle keren met vlot optrekken zul je gebruik moeten maken van de koppeling om de toeren boven de 8000 te houden. Je zult heel anders moeten leren rijden als met een 4takt. | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 18:48 |
OPM, zonder lullig te willen doen hoor, maar hoe had die zaak je laten zien dat je ZXR niet deugt, zeg maar? Straks heeft ie gewoon een lulverhaal opgehangen om je ZXR goedkoop in te kunnen kopen en weer met dikke winst kunnen verkopen..... | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 18:51 |
quote:Daar ben ik eigenlijk ook bang voor, het is aan een niet technisch persoon heel makkelijk uit te leggen dat iets niet deugt terwijl dit wel goed is, en ik ben bang dat dat OPM is overkomen. | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 18:53 |
quote:En deze is precies 2.500,00 .. net geen supersport maar wel 600cc. ![]() Check marktplaats. ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 18:57 |
![]() quote: ![]() | |
hollander172 | woensdag 2 juni 2004 @ 18:57 |
quote:Nee sorry, zat nog met je eerdere budget in mijn hoofd. quote:Maar dat is juist wat je mist Jesse, vermogen onderin. Je moet een RS extreem op toeren houden wil je uberhaubt een beetje vooruit komen. Dat is wat ik dacht dat je niet leuk vond. Je vond het spelen met de koppeling op de ZXR toch ook niet leuk? Dat is juist wat je met een RS altijd moet doen om de vaart erin te houden. Begrijp me niet verkeerd, als "speelgoed" is zo'n RS perfect!!! Maar als dagelijks vervoer? ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 18:59 |
quote: ![]() Veel te veel gas en te weinig koppeling. ![]() ![]() ![]() vr.pr. 2.850,00. En nu ga ik zelf een stukje sturen 15km..veel te kort ![]() ![]() Vandaag en gisteren niet gereden. Morgen droog dus met de Beemer naar het werk! | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 19:19 |
Ik dacht dat jij voor 15km de motor niet eens startte.. ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 19:33 |
quote:hoe? zo: * scherm voor en rechtsvoor was goedkoop overgespoten, je zag als je hem in de zon zette de stof erin zitten, en bij het scherm voor was een hoekje lelijk opgeknapt (zag ik voor het eerst...) * stuur was krom, hij liet zien dat hij aan de linkerkant minder ver naar links kon dan de rechter naar rechts. op de brug liet hij me het nog een keer zien, je kon zien dat de band recht stond en het stuur scheef (er was ook een klein gat gebarsten bij het kapje bij het voorwiel) * er lekte olie uit de carter (als ik het goed heb) door een veel te hoog oliepeil. wist ik veel, hij zat op minimum en ik maar bijvullen...er kwam bijna 5 (!) liter uit terwijl er maar 3 in kan...hierdoor moest hij een of andere keerring vervangen * bij het kleppendeksel lekte weer olie bij de dolle bout * ketting en tandwielen moesten vervangen worden ik geloof dat dit het was. dus missch hebben jullie wel gelijk en heeft ie idd een lul verhaal opgehangen om hem goedkoop te kunnen inkopen. maar dan heeft ie het verdomd overtuigend gedaan want ze hebben echt alles laten zien. [ Bericht 0% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 19:45:38 ] | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 19:38 |
Ok, dan is het goed ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 19:39 |
![]() ![]() maar goed, een wrak dus ![]() [ Bericht 12% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 19:45:16 ] | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 19:43 |
als het morgen tegenvalt op die RS250 dan ga ik missch wel deze http://www.schademotoren.(...)versen174&merk=honda importeren en spuiten... | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 19:57 |
Ik zou gewoon wat langer sparen hoor... nu heb je eigenlijk motoren die je niets aan vindt of schade motoren.... ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 20:05 |
tja ![]() is eindelijk het seizoen begonnen... [ Bericht 22% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 20:15:37 ] | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 20:17 |
Dan moest je blijven rijden.... jij vond hem goed rijden toch? Als je hem nou niet had laten ''keuren'' ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 20:19 |
dan had ik niet lekker rond gereden met de wetenschap van al die gebreken ![]() | |
hollander172 | woensdag 2 juni 2004 @ 20:37 |
quote:Valt best mee toch? Hij reed gewoon goed neem ik aan? Ik vraag me af hoe dat met het stuur zat van die ZXR, hij is toch niet ineens krom? ![]() Onthoud trouwens dat geen enkele motor zonder gebreken is, zeker degene niet die je nu gaat kopen. Met dat budget is er altijd wel iets. (motoren zijn wat ouder) De verkoper van mijn motor prijsde dat ding ook helemaal de hemel in maar toen ik door vroeg waren er toch echt wel wat kleine puntjes. Maarre je gaat toch nog steeds kijken naar de RS? Dat wordt flink wat uurtjes sturen voor je er een beetje mee overweg kunt als je er eentje koopt. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 20:38 |
ik moet zeggen dat ik nu heel erg aan twijfelen ben of een 2 takt wel iets voor mij is...als ie niet vooruit komt zonder de koppeling te laten slippen schiet het niet echt op, want op de zxr deed ik dat ook al niet graag... missch dat ik toch maar weer voor een zxr400 ga kijken, want ik kan wel meer koppel willen maar als ik die soprt tour fietsen nu niks vind moet ik toch een keuze maken. en dan denk ik terug aan de heerlijke (korte) tijd die ik met mijn zxr heb gehad. eens goed nadenken wat ik morgen ga doen, of naar nijkerk (rs250) of naar beerens (zxr400). het zal op hetzelfde uitkomen qua uitgaven... [ Bericht 8% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 20:44:09 ] | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 20:41 |
quote:tja, dat zou je wel denken mar ik heb niks gemerkt. quote:tuurlijk, kleine gebreken heb je altijd. maar met die dingen die mijn vorige had zou ik iig niet lekker rijden, wetende dat er olie lekt enzo ![]() quote:daar heb ik eigenlijk weinig zin in, om eerst zoveel uren te hebben gestuurd voordat ik er met plezier mee kan rijden. | |
Rietvaerder | woensdag 2 juni 2004 @ 20:49 |
Ik merkte ook niks toen je op ZXR reed. Een krom stuur merk ik zeker te weten wel... dus ![]() Enne, als je hem niet had laten nakijken, dan wist je toch ook niks van die gebreken? ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 20:54 |
quote:tja, ze hebben het me laten zien dus ![]() quote:nee ok, maar ik liet hem niet nakijken. ik wilde alleen weten of zij er minimaal 2500 euro voor wilden geven. wist ik veel dat zij hem op de brug gingen zetten... | |
hollander172 | woensdag 2 juni 2004 @ 21:18 |
quote:En Rietje ook niet dus...? Je merkt het echt wel hoor als ie echt scheef staat. quote:Beter olie lekken dan olie te kort komen. ![]() quote:Maak maar een proefrit en je zal het snel merken, of het is het helemaal (zoals Gerako bedoelde) of je vindt het echt dubbel niks. Reken er maar op dat flink met je koppeling en gas moet spelen om hem enigzins goed te rijden. Het zal echt wel even duren voor je het een beetje onder de knie hebt. Laat staan voor je er echt hard mee kan. Kan je niet beter kijken naar een wat oudere zware supersport? >750cc? Een mooie FZR1000 bijv.? In wit/blauw is het echt een mooi ding, voorloper van de Thunderace, bakken koppel en niet al te zwaar en hij zit een beetje in die prijsklasse. Nadeel is het oliebootgehalte maar je hoeft niet bang te zijn voor olielekkage, lekken doet ie wel langs de zuigers. ![]() Hmmm kan geen plaatje vinden zo snel, staan ook een hoop mooie FZR's 600 te koop overigens, best mooie dingen en een stuk goedkoper dan vergelijkbare motoren van Kawasaki, Suzuki en Honda. Deze bijv.: ![]() € 2950,- (vraagprijs, deze zijn niet echt gewild dus valt er best wat vanaf te lullen.) Te koop yamaha fzr 600r van 1995 100pk kilometerstand 33000km nieuwe ketting + tandwielen nieuwe accu nieuwe laser sportuitlaat (orginele aanwezig) banden in goede staat motor is gewoon goed rijd perfect Of deze: ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 21:39 |
thx voor het meedenken/zoeken ![]() waarom zijn ze niet erg gewild, want het zijn best mooie motoren hoor maar het doet toch niet met me wat het zou moeten doen, zoals een ZXR400 of een RS250 wel doet... | |
hollander172 | woensdag 2 juni 2004 @ 21:53 |
quote:Ik snap je echt niet hoor, je wilde eerst meer koppel, doet dan je motor weg en wil nu weer eenzelfde motor terugkopen? ![]() De reden dat ik deze aandraag is dat ze meer vermogen en koppel hebben (100pk) en redelijk bij je budget in de buurt komen. De reden dat ze niet gewild zijn is dat ze net iets "minder" waren dan de andere motoren in die tijd. Nu is dat geen nadeel meer op zich want je moet nu vooral naar je budget kijken. Ondanks dat ik ze "net niet" vindt heb ik het wel degelijk serieus overwogen tot de ZXR voorbij kwam. Ben er ook bij eentje gaan kijken maar die was me toch net te oud. ('91) Je hebt voor zover ik weet veel motor voor je geld en goede prestaties, dat is toch waar je nu naar op zoek bent? | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 22:03 |
[quote:Daar heb ik bij deze een goed gevoel over, luchtgekoeld(snel op temp?), megagoede slijtvaste cylinders. Maar normaal rij ik idd niet zo snel korte stukjes .. had ook al 2 weken niet gesport en met bovenstaande reden alles bij elkaar.. ![]() No offence OPM. ![]() quote: | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 22:06 |
quote:Sorry dat ik het zeg, maar dit zou voor mij lang niet overtuigend genoeg klinken. - Dat scherm had jij geen eens door, dus zo erg kan dat ook niet geweest zijn en dan nog, zou je je daar aan gaan ergeren. - Stuur krom? Waarschijnlijk een kwestie van even de kroonplaat los en het stuur weer rechtzetten, echt een karweitje van hooguit 10 min. - Lekkend carter zou kunnen, maar die keerring zal je de kop niet kosten volgens mij. - Kleppendeksel is ook wel te repareren, kun je eenvoudig bij, moet ook niet echt moeilijk geweest zijn. - Ketting en tandwielen zijn gewoon slijtage onderdelen, hierdoor wordt het echt geen wrak. Maar goed, ik zou echt niet over een RS250 gaan oordelen als je straks amper 30 kilometer heb gereden, je moet heel goed bedenken dat slippen met de koppeling bij een 4 takt echt niet helpt of beter rijdt, maar bij een 2takt juist wel, ik had er juist plezier in. Het kan zijn dat het jou helemaal niet bevalt, of daar helemaal geen lol in kan krijgen en toch een 4 takt wil, dan zou ik inderdaad ook gaan zoeken naar minimaal een 600cc. Dit is mijn mening in het hele verhaal, kijk maar wat je ermee doet. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:10 |
ok, ik zal het proberen uit te leggen. er is een verschil in situatie ontstaan. toen ik mijn zxr had en vrolijk rond reed was er niks aan de hand, tot ik op een gegeven moment meer trekkracht wilde. dat je mag beschouwen als een luxe probleem. ik besloot om hem in de verkoop te zetten om te kijken wat ik ervoor kon krijgen om met dat geld een zxr750 of een zx6r te kopen. dit was allemaal voordat ik wist dat het een wrak was. ik had hem inmiddels een maand te koop staan en heb begon te kriebelen, je loopt al meer dan een maand met een idee in je hoofd. dus dacht ik, als ik 2500 euro ervoor terugkrijg kan ik iig een leuke zxr750 kopen, dus ging ik opkopers af om te kijken wat zij ervoor zouden geven en het hoogste bod wat ik had gekregen was 2750 euro. toen kwam het verhaal van die opkoper die hem op de brug zette en dat veranderde de hele situatie, namelijk ik heb geen zxr400 te koop maar een opknap motor die veel minder waard is, ook als ik hem particulier zou verkopen dus meteen weg ermee, dan maar wat minder geld ervoor. nu wil ik graag weer motorrijden maar vanwege mijn beperkte budget kan ik wel meer koppel willen maar looks tellen ook mee, en als je dan nagaat dat een zxr400 gewoon heerlijk rijdt en de looks heeft en daar een wat ouder ogende fzr600 bijv tegenover zet met meer koppel idd maar die het idd net niet heeft dan kies ik voor de zxr400. dus doordat de situatie is veranderd ben ik genoodzaakt mijn eisen bij te stellen en als ik met dit geld weer een zxr400 kan rijden mag ik toch niet klagen, dacht ik! | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 22:11 |
quote: ![]() ![]() ![]() Zonder kom je amper weg. Snel en sneller wegtrekken dan l-a-n-g-z-a-a-m moet je echt flink slippen. En zonder oefening lukt dat in het begin ook niet. Later ook niet altijd trouwens. ![]() (kijk maar naar de MotoGP's .. vooral vroeger .. de beste coureurs hadden soms een zeer matige start) | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:16 |
@ pepijn en gerako: scherm: ik had het niet door idd, maar hij was nog niet buiten of hij zag het meteen en zei direct dat hij de 2750 niet ervoor kan betalen carter: hij zei dus dat dat minimaal 100 euro zou kosten kleppendeksel: klopt, ik had nog garantie, helemaal niet aan gedacht. krom stuur: hij zei dat hij een onderdeel moest vervangen (wat weet ik niet meer) en dat dat ook minimaal 200 euro zou kosten setje ketting en tandwielen, ook minimaal 200 euro... tja, als jullie het zo stellen heeft ie idd wat dingen opgeblazen en mij dus die motor goedkoop afhandig gemaakt, weer wat geleerd (duur lesje, ok) en boeiend, dit heb ik allang achter mij gelaten want ik ben nu op zoek naar een andere motor. oja, no offence taken ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:17 |
quote:dat wist ik dus niet, reden genoeg eigenlijk al om die RS te laten staan...meer iets voor later erbij ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 22:18 |
quote:En daarom heb ik er juist veel plezier mee gehad, door die koppeling. Bij een 4takt laat je de koppeling los en gaat op het gas, that`s it, kunt doen met de koppeling wat je wilt, zal echt niks uitmaken. Bij een 2takt moet je daar gewoon veel meer voor doen, en dat heb je niet 123 onder de knie, en daarom zeggen de meeste die er een keertje op rijden dat het helemaal niks is want er zit geen gang in, dat zit er dus wel in alleen je moet het er wel uit kunnen halen. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:19 |
quote:dat waardeer ik want ik heb nog nooit zoveel zitten twijfelen als de afgelopen dagen ![]() | |
hollander172 | woensdag 2 juni 2004 @ 22:20 |
quote:Ik vind je een aardige gozer en ik bedoel het allemaal goed maar ik snap er nog niks van. Misschien heb je gewoon wat te weinig geduld? De FZR vind ik er overigens niet "oud" uitzien, hoogstens heeft de ontwerper van de stickers wat teveel LSD trips genomen ![]() Ik kan je niet echt volgen in je denkwijze en ik probeer wel mee te zoeken maar je wil dus duidelijk onder de halve liter blijven met een budget van 2000,- en dan kom je alleen op een RS of een ZXR. (dat zijn blijkbaar de enige die je mooi vindt.) Ik hoop dat je voor dat geld wat kan vinden maar ze zullen ongetwijfeld flink wat ouder zijn dan de ZXR die je had. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:24 |
quote:ik jou ook hoor ![]() quote:dan verschillen wij van mening wat dat betreft want in vergelijking met de zxr400 vind ik hem wel net iets ouder eruit zien. quote:nee nee, geen budget van 2000 euro maar van 2500-2750 en hooguit 3000 maar dat is wel het uiterste. en ik wil niet per se onder de halve liter blijven maar, zoals ik eerder probeerde uit te leggen ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:28 |
quote:ook hier ben ik het niet mee eens ![]() ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 22:31 |
Die FZR 600 en ZZR600 vind ik zelf betere optie's, vooral omdat je al ervaring hebt met een ZXR400. Het zal je qua rijden een stuk beter en langer bevallen. En wat merk je van dat minieme verschil als je erop zit. ![]() Die GZP1000RX op de vorige pagina .. die zwarte .. is trouwens ook een beest van een machine. En op die 999,00 hoef je nooit iets af te schrijven -als er niets in het blok in mekaar klapt. ![]() Even nieuwe olie en filter erin, en knallen met die +120 pk's. Einde van de zomer verkoop je hem weer. ![]() quote:Hoe ziet je vriendin er dan uit als je zo kritsch bent. ![]() ![]() ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 22:35 |
Ben ook druk aan het zoeken maar als je geen 2takt wil, kom ik aldoor uit bij of deze 2 onderstaande FZR600`s http://www.motormarkt.nl/(...)tail&ID=32439&what=1 http://www.motormarkt.nl/(...)tail&ID=31245&what=1 Of deze VFR400 http://www.motormarkt.nl/(...)tail&ID=31124&what=1 | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:36 |
quote:qua rijden missch wel... quote:knallen ok maar nee, toch te 'oud' uiterlijk... quote: ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:38 |
quote:thx ![]() ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 22:41 |
quote:Dat is niet alleen een hele mooie machine, maar ook de beste 400cc. Er zit een V'motorblok in. Apart uitlaatgeluid en meer koppel meen ik. Ik heb hier een test liggen van alle 400cc machines, en daar is dit de beste van. Hij schopt de FZR400, GSX-R400 en de ZXR400 heel simpel aan de kant. Vooral de Suzuki is bereslecht als je de test leest, Yamaha is derde, en de Kawa tweede. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:42 |
dat klinkt wel interessant ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 22:42 |
quote:Inderdaad, als ik voor een 400cc zou moeten gaan (en niks tegen Honda zou hebben) zou het de VFR worden. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:43 |
quote: ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 22:44 |
quote: ![]() | |
hollander172 | woensdag 2 juni 2004 @ 22:46 |
quote:Gerako komt ook bij de FZR's uit en dan had ik zelfs nog voor een mooie prijs het nieuwere type gevonden maar die vindt je niet mooi. ![]() Het is helemaal aan jou, ik kan je niet helemaal volgen maar je moet doen waar jij je lekker bij voelt. Als je persee een ZXR wil ga dan alsjeblieft voor een 750 want dat blijft toch lonken. Begin niet aan weer aan een 400 want zodra je hem hebt ga je je toch weer ergeren aan het gebrek aan vermogen. Nu wil je gewoon een motor en zodra je hem hebt wil je weer wat anders. Hou dit in je achterhoofd en maak verstandige keuzes, zowel qua gevoel en budget. | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 22:46 |
quote:Daar hebben we het al eens eerder over gehad, ik heb het gewoon niet op die Japanse massaproductie van motoren en Honda is daarin eigenlijk wel de koploper. Dat is voor, samen met het ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:47 |
quote:ja ok, dat van die jappaners wist ik maar dat honda daar de koploper van was wist ik weer niet... | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:50 |
quote:maar die demper zit dus links ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:52 |
quote:ergeren vind ik een groot woord hoor, ik zei al eerder dat dat een luxe probleem is. jij verveelt je toch ook niet op je zxr? het was alleen zo, dat als het even kon dat ik wat meerr koppel wilde hebben. maar nu kan het dus niet meer, toen wel. | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 22:52 |
quote:Inderdaad, is dat niet goed, zo kun je juist de enkelzijdige ophanging beter zien. ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:56 |
nee was maar een vraag ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 22:56 |
Wat doen we nu .. dat worden pittige tijden in huize OPM. ![]() ![]() ![]() Veel meer nieuws staat er niet in.. was in de war met de RVF .. die is nog een tikkie duurder. ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 22:58 |
quote:kan gebeuren ![]() ![]() | |
Gerako | woensdag 2 juni 2004 @ 22:59 |
Ik ga in bed en ben heel erg benieuwd in welke richting de neus van OPM morgen opstaat, misschien wordt het wel een chopper of ook een Beemer. Trusten allemaal en OPM, ga geen overhaastte beslissingen nemen nu je eigenlijk zo snel mogenlijk een motor wilt hebben. | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 23:00 |
quote: ![]() ![]() quote:truste en thx voor alle tips ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 23:01 |
quote: ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 23:07 |
![]() ![]() ![]() ![]() Het is een auto, in het kort: 1) Gechipped .. kende ik alleen bij auto's. 2) Bredere achterband .. kende ik alleen bij auto's. 3) Niet duiken bij remmen .. kende ik alleen bij auto's. 4) (handvat)verwarming .. kende ik alleen bij auto's. 5) Toerental bij 110 km/u is maar ongeveer 3.400 RPM .. kende ik alleen bij auto's. 6) Driehoekig alarmknopje met lampje die oplicht in het donker .. kende ik alleen bij auto's. 7) Beschadigingen in het wegdek voel je niet en doen niets met de wegligging .. kende ik alleen bij auto's. ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 23:12 |
volgens mij bevalt ie wel ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 23:14 |
quote: ![]() Zelf kan ik op andere dingen verliefd worden dan alleen uiterlijkheden. Bepaalde technische details van een motor, afwerking dus kwaliteit. Bij de BMW was het mede de hydraulische koppeling en cardan die de keuze maakten. Dat was eigenlijk de basis van de keuze. De uiterlijkheden gooiden er wel een schepje bovenop, al zijn het vooral technische uiterlijkheden: Eenzijdige achterwiel ophanging, uitlaten in het kontje, carbon voor-achter spatbord. En niet te vergeten het totale design van de motor. Maar als een Tuono een cardan had gehad dan was ik impulsief voor die motor gegaan .. ![]() Bij de VFR vind ik wederom de techniek heel mooi .. achterwiel .. motorblok. ![]() Dat zijn dingen waardoor ik verliefd op een motor kan worden. ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 23:18 |
mwah, ik heb ff gegoogeld en idd vind ik de achterkant wat te hoekig idd. beetje raar afgewerkt vind ik. wat is er toch zo mooi aan een eenzijdige achterwiel ophanging? | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 23:21 |
quote: ![]() Dat niet duiken bij het remmen is trouwens enorm bruut. ![]() Ik ging naar mijn geboorteplaats waar ik 25 jaar gewoont heb. Daar zit dus al vanaf het halen van mijn rijbewijs dezelfde haakse bocht. Normaal als ik hard op een ronding aankom dan rem ik pas kort ervoor heel hard. Als de voorvork uitgeveerd is stuur ik pas goed in. Waarschijnlijk kan dat anders. ![]() Met de BMW valt er niets in te veren door de telelever constructie, geometrie blijft 100 % gelijk aan niet remmen. Ik ging dus een stukje harder en lekkerder door die bocht als normaal, was nog gewoon aan het flierefluiten voor mijn gevoel. ![]() ..keek op de teller .. 8 kilometer harder als normaal .. ![]() | |
One_Punch_Mickey | woensdag 2 juni 2004 @ 23:26 |
vet ![]() maarre, ik ga der ook in! ook jij bedankt weer he en tot morgen ![]() | |
Patrick281 | woensdag 2 juni 2004 @ 23:27 |
Iets anders .. Ik heb vanavond gefitnessed .. heb altijd geloofd in goede voeding. ![]() Nu zit ik aan de toostjes franse kaas en een zak japanse nootjes .. mag dat? Nee maar wel onwijs lekker. ![]() En toen ik thuiskwam toch nog een eiwitshake genomen. ![]() | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 02:04 |
Slaapkoppen ![]() Ik ga wakker blijven om de zonsopgang of foto te zetten ![]() zal je zien dat het zwaar bewolkt gaat zijn ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 07:53 |
En, hoe was de zonsopgang? | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 08:50 |
quote:Lekker slim als het bewolkt is. ![]() ![]() ![]() | |
hollander172 | donderdag 3 juni 2004 @ 08:50 |
quote:ik neem aan dat ze nu wel in bed ligt, de zon is al even op he? ![]() | |
hollander172 | donderdag 3 juni 2004 @ 09:03 |
quote:Moeten we nog verder voor je zoeken? Of ben je zeker van de ZXR? quote:Technisch is het een hoogstandje en het ziet er gewoon enorm mooi vind ik. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 09:07 |
nou lars, ik heb om 1400 uur een afspraak met beerens voor die zxr 400 ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 09:11 |
quote: ![]() Het komt uit de endurance racery en is ontworpen om snel een achterwiel te kunnen verwisselen. Vroeger zat het alleen op de allerduurste wegmotoren, en het was dus altijd een exclusief iets. [ Bericht 0% gewijzigd door Patrick281 op 03-06-2004 09:31:22 ] | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 09:20 |
Woohoot. Ik heb een bod binnen op mijn motortje! Het is te weinig maar da toch maar een bod! | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 09:38 |
beter ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 09:49 |
Nee, nóg niet! Is een mooi onderhandelingspunt! | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 09:56 |
quote:Wat er mooi aan is, weet ik eigenlijk ook niet, ziet er wel apart uit, een beetje onderscheid tussen de rest. Plus dat het makkelijker is met ketting spannen en wiel verwisselen. | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 09:59 |
quote:Schoonmaken. ![]() ![]() | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 10:01 |
quote:Ook ja, ik had het ook bij mijn brommer, en daar vond ik het ook altijd mooi uitzien en ook makkelijk. | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 10:06 |
Whehehe.... Leuk aantal views! ![]() ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 10:08 |
Vanochtend voor het eerst met de BMW naar het werk .. zegt er een collega en motornoob: "Hee er is op de produktiekosten bespaard, je hebt maar 1 achterveer." Hij bedoelde de enkelzijdige achterwielophanging. ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 10:10 |
idd een n00b. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 10:37 |
ik ga dus vanmiddag alleen kijken (want niemand kan helaas) naar die zxr, nog tips? ik weet dat ik op de volgende punten moet letten: * of het frame krom is door tijden het rijden mijn handen van het stuur af te halen * hij is overgespoten dus kijken of er stofdeeltjes in de lak te zien is, ook ff met mijn handen er overheen gaan * staat van de banden, ketting en tandwielen (voor zover ik dat kan) * na de proefrit eens kijken of er lekkages zijn * proberen te zien of de banden scheef tov elkaar staan * ...? hebben jullie nog dingen waar ik naar kan kijken? | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 10:38 |
quote:daar moeten jullie toch uit weten te komen? | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 10:40 |
Hoe is er mee gereden? Kijk naar evt. valschade! (kijk heel goed naar het stuur!!) Hoe is het onderhoud gedaan? Klimt hij goed in zijn toeren (houd hij niet in)? ps. welke zxr? | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 10:40 |
quote:Ik dacht het wel ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 10:51 |
deze http://www.marktplaats.nl(...)m?av=a&fo=1&zoek=zxr 400 | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 10:52 |
quote:Ketting en kettingwielen kun je controleren door aan de achterkant van het kettingwiel de ketting naar achteren proberen te trekken, hier mag een beetje speling in zitten (1mm) maar hoe minder hoe beter. Hiemee controleer je of de kettingwielen ruim zijn t.o.v. de ketting. Toch zou ik slijtage delen niet al te zwaar mee laten tellen in je overweging, meestal kun je dit later gemakkelijk en niet al te duur vervangen. Let vooral op onbekende trillingen en rare geluiden die je bij de vorige niet had, of juist wel, dit heeft meestal een motorische oorzaak en is veel moeilijker en duurder te verhelpen dan een set ketting en kettingwielen bijvoorbeeld. Succes met de proefrit, waar moet je eigenlijk naartoe? quote:Is dat een orginele kleur? Volgens mij niet, maar nou weet ik ook alleen maar de orginele kleuren van "mijn" merk. Stuurprop en de stepjes zijn ook niet orgineel, zijn wel de plekken waar een motor als eerste schade heeft bij een schuivertje. | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 10:53 |
Ziet er leuk uit. Maar dat is of een engelse of amerikaanse motor? | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 10:55 |
Tering. Da's in Roggel, Limbabwe! | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 10:55 |
quote:dus zo doe je dat, idd slijtage kan ik vervangen maar kan ik wel gebruiken bij het onderhandelen quote:zal ik doen! quote:thx ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 10:56 |
quote:heb je niks te doen? kom ook ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 11:01 |
quote:nee volgens mij ook niet, het is een amerikaanse motor. ik kan de stepjes niet goed zien, hoe zie jij dat die niet origineel zijn? | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 11:02 |
Gebruik bij het onderhandelen ook als eerste dat je niks inruilt, bij mijn Mille ging er toen direct al ¤500,- van de prijs af, nou was de prijs daarvan wel iest hoger maar toch. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 11:05 |
oja dat is ook een goeie ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 11:06 |
quote:Ik heb idd niks te doen maar ik ben dan ook zo ziek als een hond... ![]() quote:Ze zijn wat donkerder t.o.v. de rest van het aluminium. | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 11:07 |
Bij de BMW kon ik er zonder inruil in toaal 1.000 euro afpraten. Anders ging ik niet eens kijken. ![]() ![]() Jammer dat de kledingshop van een onderhuurder was anders had ik nog even lopen zemelen over een helm, pak, laarzen en handschoenen met korting. | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 11:08 |
Kreeg net een mailtje van een motorsloop uit België dat ze een kopdeel en een kontdeel voor me hebben. Kopdeel: ¤ 275,- Kontdeel: ¤ 165,- ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oh ja, wel 10% korting als ik het zelf kwam halen...... | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 11:12 |
quote:Zal toch ook niet helemaal krasvrij zijn, dus je kan net zo goed je eigen delen laten spuiten of niet? Net reactie van onze telefoniste ![]() ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 11:13 |
10 % moet wel lukken dus als ik zeg dat ik niks inruil... | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 11:15 |
Lijkt mij wel. | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 11:16 |
Als ik mijn brommer kan verkopen binnenkort ga ik denk ik een proefritje maken op die TL 1000. Daarna ga ik een proefritje maken op een VTR 1000. ![]() | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 11:17 |
quote:Dat zijn van die blauw/paars alluminium stepjes, zelfde als de stuurproppen. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 11:27 |
quote:dat je dat ziet! | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 11:29 |
quote:over helmen gesproken, ik zag gisteren een zwarte Shark in de aanbieding voor 85 eurootjes... | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 11:47 |
quote:Zo bijzonder is dat niet. Zijn van die Honda CRX achtige tuning toebehoren. ![]() Is verder ook niet nadeling, de vorige eigenaar vond het waarschijnlijk mooier dan de originele. ![]() (hoop ik -niet dat ze krom waren ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 11:51 |
die dingen zijn op zich niet bijzonder maar ik kan het nog steeds niet zien ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 11:51 |
@ ZX9R neem wat aspirines in en kom naar Limbabwe ![]() ![]() | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 12:00 |
quote:V-Twin ![]() Nou nog een Italiaanse V-Twin. ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 12:02 |
quote:Grapjas! Ik zou wel willen maar heb ik je al eens uitgelegd hou fuckin' ver Limbabwe is vanuit Grûnn? quote:Ai. Italiaans... Ik rijd al een Italiaanse auto. Dat is genoeg! | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 12:07 |
quote: ![]() ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 12:11 |
![]() | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 12:20 |
quote:Ben jij al een beetje opzoek naar een ZX7R of wacht je geduldig af. Deze staat bij mij in de buurt namelijk, ik heb hem gezien en hij ziet er best strak uit. ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 12:25 |
Als hij onder de ¤ 5.000,- blijft....... | |
Mercy_symbol | donderdag 3 juni 2004 @ 12:26 |
quote:Hey TNX dat zijn tips waar ik ook wat aan heb, ( ga vanmiddag proefrit maken op andere motor) dus zal eens goed kritisch zijn, | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 12:27 |
quote:Helaas, deze op 950 euro na wel trouwens. ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 12:30 |
quote:Dit even downloaden Mercy!! | |
hollander172 | donderdag 3 juni 2004 @ 13:01 |
In het algemeen, controleer ook even de vloeistofniveau's. Vraag ook aan de eigenaar waar wat zit en wanneer het het laatstbijgetankt is. Weet hij het niet dan is het slecht onderhoud, brengt ie de motor daarvoor weg? Bonnetjes zien. Was het Beun de Haas? Bon zien van aankoop van de motor en kmstand controleren met wat er nu op staat. (onderhoud is alles bij een motor.) Je kan overigens ook met de motor even een willekeurige motorzaak afgaan en een monteur 10 minuten "lenen", die ziet met de eerste blik al meer dan jij de hele proefrit. Controleer ook even motor- en framenummer. Vaak hebben mensen ook foto's van de motor, altijd leerzaam om er even naar te vragen. (staat vaak een datum op ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door hollander172 op 03-06-2004 13:12:36 ] | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 14:51 |
quote:Goedemorgen ![]() Bewolkt ? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 14:53 |
quote:Goeden ![]() Zo'n foto heb ik ook uit mijn raam gemaakt vorige week. Zal hem strax ook posten. ![]() ![]() | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 14:56 |
![]() Ja ik ging er om 7 uur weer in.. dan krijg je dat ![]() Hij is mooi he ? ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 14:57 |
quote:Klinkt lichtelijk gestoord.. ![]() Motorijden onder de ondergaande zon is ook erg kicken. Maar ja wat niet in die sferen.. ![]() | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 14:58 |
Als je de kans hebt moet je hem pakken. Twee enorme herten zien rennen .... en dus te laat met plaatje schieten ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 15:10 |
quote:Tjee was je buiten aan het spelen dan. ![]() Volgens mij is dit ergens bij een eng dierenbos. ![]() ![]() Vorige week heb ik inderdaad met FS een hert zien oversteken toen we in een ander bos waren. Gewoon op klaarlichte dag .. nou ja 21:00 s'avonds. ![]() Het hert liep amper stapvoets en had ons helemaal niet in de gaten op 15 meter afstand. ![]() | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 15:13 |
quote:Dit was op een groot heide gebied hier in de buurt... dus ja ik heb me warm aangekleed en ben er naar toe gereden ![]() Jammer dat je geen fototoestel bij je had dan. | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 15:23 |
Niet aan gedacht om een foto te maken, en zo zeldzaam zijn die dieren toch ook weer niet. Het bos was helemaal verlaten en ik denk dat het gewend was dat er geen mensen meer rondlopen om die tijd. ![]() Een antiloop met alzheimer of persoonlijkheidstoornis bijvoorbeeld. ![]() Net mail: quote: | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 15:30 |
quote:Langzaam rijden is moeilijker dan snel rijden he.... Nou beter nu dan straks... zet hem op FS ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 15:43 |
quote:Hangt er vanaf hoe snel. ![]() ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 15:49 |
Zo, net ff een mailtje gestuurd naar de anonieme bieder:quote:Ik ben benieuwd ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 16:33 |
quote: ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 16:35 |
quote:het is bij een motorzaak dus dan gaan dit soort tips niet op, maar toch bedankt ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 16:45 |
ben dus weer terug uit Roggel, (kort) verslagje: na wat kort gesproken te hebben kon ik een proefrit maken. buiten viel mij op dat het duo seat afdek kapje goedkoop opgeknapt was, er zat ooit een lelijk gat in. ik stapte op en zag dat er bij het voorscherm een schade is geweest, ook niet heel erg netjes opgeknapt. onderweg merkte ik meteen dat hij enorm solide is in vergelijking met mijn oude zxr, het sturen, remmen, schakelen alles voelt veel beter aan. aan het stuur zat een verbinding naar het frame, onderweg bedacht ik me 'dat moet ik zo vragen' maar helemaal vergeten ![]() nouja, na zo'n 10 ml te hebben gereden kon het gas erop, en dat deed ie heerlijk. hij trok em goed door in elke versnelling (behalve de laatste 2) naar de 14000 rpm. handjes vh stuur af en hij volgde gewoon zijn weg. hij voelde gewoon 10 keer beter dan mijn oude. teruggekomen heb ik het stuur bekeken, de banden en ketting (gerako's tip uitgevoerd). zag er, wat mij betreft, goed uit. eenmaal binnen nog wat nagepraat over de proefrit en toen kwam de prijs. vraagprijs was 3250 euro, hij vraagt wat had jij in gedachte? ik zeg, nou ik ruil geen motor in en de 'schade' meegenomen 2750 euro. 2800 euro zei ie en ik vond dit redelijk dus ging akkoord. hij moet alleen nog op kenteken gezet worden en dat gebeurd volgende week donderdag, dat zou volgens hem betekenen dat ik die zaterdag kan rijden. [ Bericht 0% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 03-06-2004 16:54:37 ] | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 16:48 |
oja, ik heb dus 3 maanden garantie en een beurt bij aflevering. hij is alleen niet origineel, maar die groene banden gaan met de tijd zwart worden net als alle andere groene tinten. die stickers gaan eraf, daar komen ook andere voor... [ Bericht 59% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 03-06-2004 16:58:39 ] | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 17:01 |
![]() ![]() :') (door het kenteken natuurlijk) | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 17:03 |
OPM gefeliciteerd !! Kenteken op naam zetten kost toch geen tijd meer tegenwoordig ? Het zal de beurt zijn denk ik ? | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:03 |
thx ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:03 |
quote:thx! nee maar de rdw keuring wel, vandaaar ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:04 |
pepijn, weet jij wat die stang kan zijn van het stuur naar het frame? | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 17:10 |
quote:Geen idee hoe dat er bij "jou" uitziet. Misschien iemand anders? Strakker sturen en meer stabiliteit is een inkopper, maar ik heb geen idee. Volgens mij heb ik ook een extra stang maar dat is voor de cockpit instrumenten. | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 17:12 |
Gefeliciteerd OPM. Veel power onderin zeker? ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:14 |
quote:' zoiets dacht ik ook, ook met het rijden meende ik dat te merken zoals ik al zei. | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:14 |
quote:thx! quote: ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 17:17 |
quote: ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 17:17 |
quote:Waar heb je nu eigenlijk op gereden? | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:18 |
heb je geen gratis zakje gekregen ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:18 |
quote:je bedoelt welke? | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 17:20 |
quote: ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:21 |
http://www.marktplaats.nl(...)6fo%3D1%26zoek%3Dzxr | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 17:23 |
quote:Nee. Waar heb je op gereden? ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 17:23 |
quote: ![]() | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 17:24 |
quote:Zwart ! ![]() Ja die groene velgen inderdaad even omkleuren Jesse ! | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 17:24 |
quote:Oh, weer een ZXR400? Ik dacht dat je had gereden op een RS of RGV250 | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 17:24 |
quote:Nee ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:25 |
toch maar geen 2 takt, als het maanden uurt voordat ik ermee kan spelen ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:26 |
quote:wat kinderachtig van ze ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 17:27 |
quote: ![]() | |
ZX9R | donderdag 3 juni 2004 @ 17:46 |
Feli OPM! | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 17:56 |
Gefeliciteerd OPM, ik zelf zou nog gaan kijken naar een aantal anderen en vooral een aantal zwaardere, maar goed jij blijkbaar niet. Die verbinding, was dat geen stuurdemper? Waar zat het, tussen de kroonplaat en de tank, of vanaf het stuur langs de tank richting knie zeg maar? | |
Makster | donderdag 3 juni 2004 @ 18:04 |
Hier weer een bericht van onze blanke swa ![]() Als eerste lees ik dat OPM een andere motor gekocht heeft? Zoja gefeliciteerd ![]() Hier weer mijn mail quote:Adios | |
hollander172 | donderdag 3 juni 2004 @ 18:41 |
quote:Ik snap precies wat je bedoelt maar Jesse doet het weer anders. quote:Je mag door voor de wasmachine! Dat is inderdaad de stuurdemper. Zit aan de linkerkant vast aan het frame, vrij ver naar achteren. Ik snap ook niet waarom ie het niet aan mij vraagt maar aan een BMW rijder ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 18:45 |
thx allen ![]() ![]() quote:yep ![]() quote:idd, zat aan de linkerkant. dus er zit een stuurdemper op, is dat de reden waarom hij niet zover naar voren duikt zodra ik het gas losliet? quote:tja, niet echt slim nee ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 18:48 |
quote:ach, die zwaardere motoren kunnen altijd nog komen. ik zit nu in deze situatie en ik vind het gewoon erg belangrijk hoe een motor eruit ziet. plus zei hollander een tijdje terug dat ik nog lang niet alles uit de kan heb gehaald wat er in zat, in die zxr400. en daar heeft ie helemaal gelijk in! laat ik eerst maar eens leren rijden op een motor die missch wat bottompower mist naar mijn idee maar waar ik wel goed op kan leren rijden. en het is niet zo dat de zxr400 een vervelende motor is om te rijden ![]() | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 18:48 |
quote:Gaaf een wasmachine, ideaal voor mijn uitzet. ![]() Stuurdemper voor mijn RS zit ook links langs de tank. Ik heb trouwens een project voor ogen met de RS 250 van mij. Een RS 500!! 150kg 120pk 250 km/h Een RS 250 met het 500cc 2 takt blok van een Suzuki RG 500. quote:Nee, het voorkomt hele snelle stuurbewegingen, hebben we het een paar pagina`s terug over gehad. | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 18:48 |
Jij bent echt a-technisch he OPM ![]() Stuurdemper is alleen om snelle bewegingen van het stuur tegen te gaan... oftewel, tegen tankslappers ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 18:49 |
quote: ![]() ![]() | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 18:51 |
Fok Motorclub [deel 27] Hier begint het stuurdemper verhaal. | |
hollander172 | donderdag 3 juni 2004 @ 19:02 |
quote:Woon je nog niet op jezelf? ![]() Wel een gaaf project, moet te doen zijn. Er zijn toch ook van die ombouwkitjes te krijgen voor ik meen het blok van een RD350 in dat Appie frame? Het haalt het niet bij de 500 natuurlijk maar dan hoef je de ophanging tenminste niet zelf te bedenken. (meen me iets te herinneren van wat duitsers die hier vrij actief mee waren, zal de site vanavond wel even opzoeken.) Roep maar wanneer je er aan wil beginnen, helpen wil ik altijd wel met dit soort projecten en daar wil ik wel voor schuiven in de agenda. | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 19:09 |
quote:Ik heb een kennis die was framebouwer bij Nico Bakker, dus een nieuw subframe maken moet wel lukken. Wanneer ik ga beginnen? Nog geen idee eigenlijk, is zal eerst weer een baan moeten gaan zoeken, ben hard bezig, had net nog een gesprek bij een potentieele werkgever. Als ik dan wat centjes heb moet ik nog aan een RG500 zien te komen, dat wordt flink zoeken denk ik. Maar het lijkt me wel een onwijs leuk project, en best haalbaar ook nog. | |
hollander172 | donderdag 3 juni 2004 @ 19:47 |
quote:Hmmm, dat gaat inderdaad wel lukken. Zit je nog op school of werkte je fulltime? Zodra je centjes hebt dan moet je even een gil geven, je hebt alleen een blok nodig toch? Die valt best wel te importeren voor veel minder dan je er in nederland voor kwijt bent. Hier kan ik je makkelijk bij helpen, mijn collega's zijn altijd wel in voor dit soort geintjes en qua import is de kennis ook ruimschoots aanwezig, of het nou uit Rusland. the States of donker Afrika moet komen. ![]() Een collega is zelfs zo enthousiast over motoren e.d. dat ie op mijn aangeven een turbo aan het ombouwen is tot turbine. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 20:56 |
quote: ![]() ![]() | |
Mercy_symbol | donderdag 3 juni 2004 @ 21:04 |
Ik wil ook even verslagje doen van mijn ervaring van vanmiddag, Toen ik bij de dealer aankwam stond de motor al klaar buiten, heb dus gelijk even helemaal geinspecteerd op kleur verschil en kleine beschadigingen viel reuze mee eigenlijk, ok toen de proefrit, de Chokekabel zat muurvast, dus werd even direct op carburateur in werking gesteld ![]() een aantal rotondes genomen en het met losse handen rijden getest ging allemaal goed, alleen stationair lopen deed ie ongeveer op 2500 a 3000 toeren dus erg lekker klinkt dat niet als je stilstaat bij een verkeerslicht. toen even de snelweg op, alle versnellingen uitgeprobeerd accelereren ging ook niet helemaal zonder inhouden dus enthousiasme werd toch al wat minder, op de terugweg hoorde ik ineens een vreemd tikkend geluid ( metaal op metaal) rustig terug gereden naar dealer bleek de uitlaat van flens losgekomen te zijn, dus de algehele indruk was niet erg positief, toerenteller zat los gashandle huis zat ook al los, achterband zou niet erg lang meer meegaan, dus er zat nogal wat werk aan, foto ![]() en toen ik hoorde wat ik eventueel voor mijn oude motor terug kreeg wilde ik hem niet eens meer hebben, dus deze word het zeker niet, zaterdag ga ik naar nog 2 andere kijken een GXR600F van '96 en een CBR600 van '93 eens kijken of ik daar wat vrolijker van word, ik houd jullie op de hoogte, | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 21:15 |
hmm jammer maar wel weer een ervaring rijker! vraagje, waarom sport tour? | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 21:16 |
Weer even 88 kilometer blokje om geweest. ![]() Vandaag was ook de eerste tank leeg bij 255 kilometer .. .. nou ja lampje brande groen .. nog 5 liter. ![]() quote: ![]() Ik dacht we hebben van de week net van ook_gek foto's gepost gehad van een stuurdemper dus die herkent OPM wel. ![]() ![]() ..zat er serieus aan te denken .. maar vond het zo lullig staan. ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 21:19 |
quote:de mijne ziet er anders uit ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 21:23 |
quote:Ik ben benieuwd, zal alleen niet dit weekend zijn. ![]() | |
Mercy_symbol | donderdag 3 juni 2004 @ 21:24 |
quote:Omdat ik beide wil gaan rijden, ( lekker rustig toeren & sportief scheuren ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 21:26 |
quote:helaas niet nee ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 21:27 |
quote:toeren kan ook op een SS hoor ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 21:31 |
quote:Kan je er niet even een groene plaat op krijgen. ![]() Of misschien heeft hij nog een inruiler staan voor 35 euro huur.. Vragen staat vrij. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 21:34 |
quote: ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 21:34 |
Wowwwwwww........!!!!!! Net wezen rijden, heb een weggetje vonden met 2 tunnels en heeeeeeeele mooie bochten! Het ''circuit'' is ongeveer 4 a 5km lang denk ik, ik heb het wel 5x gereden ![]() ![]() ![]() Het is trouwens een Recreatie gebied ![]() ![]() ![]() ![]() Dit moet je gewoon een keer gezien hebben, je kan er ook heeeeeeele mooie foto's maken. Het zijn, ff tellen, 5 of 6 verschillende bochten, zowel rechts als links ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Rietvaerder op 03-06-2004 21:45:13 ] | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 21:37 |
quote:vet ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 21:38 |
Warmerdam ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 21:40 |
quote: ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 21:42 |
Werkendam bedoel je waarschijnlijk? | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 21:47 |
quote: ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 21:48 |
quote:yep | |
Gerako | donderdag 3 juni 2004 @ 21:57 |
quote:Ik zal het onthouden, zal nog wel even duren maar toch. Ik werkte fulltime inderdaad maar wil nu wat anders gaan doen en moet daarvoor weer naar school of een cursus doen en daar ben ik nou mee bezig. Dat van die bladblazer is echt een gaaf idee trouwens. | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 21:59 |
quote:Ik regel ff een foto van het weggetje van de satteliet ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 22:05 |
ben benieuwd! wel gaaf als we daar wat pics/video's gaan maken ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 22:07 |
quote:PatM zou een video gaan schieten. Waar is hij trouwens. Hij ging eergisteren met de (trap)fiets naar het werk en daarna is er niets meer vernomen van hem. ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 22:09 |
Ja, dat kan daar echt perfect! Wanneer spreken we af ? ![]() Trouwens, dit is mijn straat + huis ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 22:11 |
als het goed is heb ik volgende week zaterdag mijn motor, dus zondag? ik kan de dig cam meenemen van mijn broer ![]() | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 22:12 |
quote:waar kun je dat doen? zal ik mijn huis es doen... | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 22:17 |
Tada ![]() Zoals je ziet, 2 tunnels, en lange ook ![]() ![]() ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 22:17 |
Parkeerplaats zoals je ziet.... net na de 2e tunnel (als je rechts begint) | |
One_Punch_Mickey | donderdag 3 juni 2004 @ 22:19 |
ziet er leuk uit! is dat 5 km lang? | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 22:21 |
quote:Moet je eerst ff de TerraExplorer installeren... http://www.skylinesoft.co(...)_manual-download.asp en dan naar www.terradesk.nl gaan en dan Nederland in Vogelvlucht bekijken kiezen ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 22:21 |
quote:Mwa... iets minder denk ik. Misschien 2km.... weet niet precies | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 22:29 |
Vanochtend voor het eerst met de BMW naar het werk. Alle collega's kwamen even buiten kijken, erg tof. Ik moest het natuurlijk even opnieuw starten van ze .. en even gas geven. Een collega die achter de motor stond zei: Waat er komen vlammen uit de uitlaat!!!!! ![]() Wel kicken, maar vast niet goed voor de levensduur. ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 22:30 |
De arme zieltjes, die niks van motoren weten ![]() Vlammen niet goed? Waarom niet. Dat is normaal bij een twin ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 22:33 |
quote:Het gebeurt wel erg vaak.. nabler effect en een knal. En dat met injectie?? Een andere collega maakte nog een opmerking dat ik een wel hele korte krukas heb. ![]() ![]() De cylinders zitten trouwens iets verschoven t.o.v. elkaar. Had ik zelf nog niet gezien. ![]() | |
Patrick281 | donderdag 3 juni 2004 @ 22:55 |
![]() GSM plaatje uit het raam hier .. alleen was het blauw echt onnatuurlijk mooi. ![]() Op de foto zie je er nog amper iets van terug .. zoals met alle toestellen bij dit soort dingen. ![]() | |
ondeugend | donderdag 3 juni 2004 @ 23:04 |
quote:Toch een mooie foto !! ![]() | |
Rietvaerder | donderdag 3 juni 2004 @ 23:08 |
Pepijn, heb jij weleens de havenroute met je nieuwe motor gereden? Moet je eens doen, kan je hem eens flink uittesten ![]() | |
Gerako | vrijdag 4 juni 2004 @ 00:31 |
quote:Tering dit is echt een gaaf programma. Zo gedetaileerd. Weet jij toevallig van wanneer de foto`s zijn? | |
Patrick281 | vrijdag 4 juni 2004 @ 08:05 |
quote: ![]() ![]() quote:Er zit best een hoop in met dat vliegtuig en die overgangen dacht ik. ![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 4 juni 2004 @ 08:55 |
quote: | |
Patrick281 | vrijdag 4 juni 2004 @ 08:59 |
quote:En .. nog lekker gedroomd vannacht? ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 4 juni 2004 @ 09:00 |
![]() ![]() | |
One_Punch_Mickey | vrijdag 4 juni 2004 @ 09:11 |
mijn straat en huis: |