hoe? zo:quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:48 schreef Rietvaerder het volgende:
OPM, zonder lullig te willen doen hoor, maar hoe had die zaak je laten zien dat je ZXR niet deugt, zeg maar?
Straks heeft ie gewoon een lulverhaal opgehangen om je ZXR goedkoop in te kunnen kopen en weer met dikke winst kunnen verkopen.....
Valt best mee toch? Hij reed gewoon goed neem ik aan? Ik vraag me af hoe dat met het stuur zat van die ZXR, hij is toch niet ineens krom?quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dan had ik niet lekker rond gereden met de wetenschap van al die gebreken
tja, dat zou je wel denken mar ik heb niks gemerkt.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:37 schreef hollander172 het volgende:
Valt best mee toch? Hij reed gewoon goed neem ik aan? Ik vraag me af hoe dat met het stuur zat van die ZXR, hij is toch niet ineens krom?Dat merk je toch met rijden?
tuurlijk, kleine gebreken heb je altijd. maar met die dingen die mijn vorige had zou ik iig niet lekker rijden, wetende dat er olie lekt enzoquote:Onthoud trouwens dat geen enkele motor zonder gebreken is, zeker degene niet die je nu gaat kopen. Met dat budget is er altijd wel iets. (motoren zijn wat ouder) De verkoper van mijn motor prijsde dat ding ook helemaal de hemel in maar toen ik door vroeg waren er toch echt wel wat kleine puntjes.
daar heb ik eigenlijk weinig zin in, om eerst zoveel uren te hebben gestuurd voordat ik er met plezier mee kan rijden.quote:Maarre je gaat toch nog steeds kijken naar de RS? Dat wordt flink wat uurtjes sturen voor je er een beetje mee overweg kunt als je er eentje koopt.
tja, ze hebben het me laten zien dusquote:Op woensdag 2 juni 2004 20:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik merkte ook niks toen je op ZXR reed. Een krom stuur merk ik zeker te weten wel... dus
nee ok, maar ik liet hem niet nakijken. ik wilde alleen weten of zij er minimaal 2500 euro voor wilden geven. wist ik veel dat zij hem op de brug gingen zetten...quote:Enne, als je hem niet had laten nakijken, dan wist je toch ook niks van die gebreken?
En Rietje ook niet dus...? Je merkt het echt wel hoor als ie echt scheef staat.quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:41 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
tja, dat zou je wel denken mar ik heb niks gemerkt.
Beter olie lekken dan olie te kort komen.quote:tuurlijk, kleine gebreken heb je altijd. maar met die dingen die mijn vorige had zou ik iig niet lekker rijden, wetende dat er olie lekt enzo
Maak maar een proefrit en je zal het snel merken, of het is het helemaal (zoals Gerako bedoelde) of je vindt het echt dubbel niks. Reken er maar op dat flink met je koppeling en gas moet spelen om hem enigzins goed te rijden. Het zal echt wel even duren voor je het een beetje onder de knie hebt. Laat staan voor je er echt hard mee kan.quote:daar heb ik eigenlijk weinig zin in, om eerst zoveel uren te hebben gestuurd voordat ik er met plezier mee kan rijden.
Ik snap je echt niet hoor, je wilde eerst meer koppel, doet dan je motor weg en wil nu weer eenzelfde motor terugkopen?quote:Op woensdag 2 juni 2004 21:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
thx voor het meedenken/zoeken
waarom zijn ze niet erg gewild, want het zijn best mooie motoren hoor maar het doet toch niet met me wat het zou moeten doen, zoals een ZXR400 of een RS250 wel doet...
Daar heb ik bij deze een goed gevoel over, luchtgekoeld(snel op temp?), megagoede slijtvaste cylinders.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik dacht dat jij voor 15km de motor niet eens startte..
quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
* scherm voor en rechtsvoor was goedkoop overgespoten, je zag als je hem in de zon zette de stof erin zitten, en bij het scherm voor was een hoekje lelijk opgeknapt (zag ik voor het eerst...)
Merk je met rijden niets van..en het was jou nog niet eerder opgevallen, en die mensen die voor de motor kwam kijken vorige week ook al niet. Ons ook niet trouwens op de meet.
* stuur was krom, hij liet zien dat hij aan de linkerkant minder ver naar links kon dan de rechter naar rechts. op de brug liet hij me het nog een keer zien, je kon zien dat de band recht stond en het stuur scheef (er was ook een klein gat gebarsten bij het kapje bij het voorwiel)
Het stuur is voor zover ik weet onafhankelijk verstelbaar..kan iets verschoven zijn..
* er lekte olie uit de carter (als ik het goed heb) door een veel te hoog oliepeil. wist ik veel, hij zat op minimum en ik maar bijvullen...er kwam bijna 5 (!) liter uit terwijl er maar 3 in kan...hierdoor moest hij een of andere keerring vervangen
Klinkt meer als een gebruikersfout dan een gebrek.
* bij het kleppendeksel lekte weer olie bij de dolle bout
Daar had je nog garantie op i.v.m. die reparatie.
* ketting en tandwielen moesten vervangen worden
Normale slijtagedelen.. en bij hoeveel kilometer moest het gebeuren..vaak rij je er nog een tijdje mee door.
Sorry dat ik het zeg, maar dit zou voor mij lang niet overtuigend genoeg klinken.quote:Op woensdag 2 juni 2004 19:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
hoe? zo:
* scherm voor en rechtsvoor was goedkoop overgespoten, je zag als je hem in de zon zette de stof erin zitten, en bij het scherm voor was een hoekje lelijk opgeknapt (zag ik voor het eerst...)
* stuur was krom, hij liet zien dat hij aan de linkerkant minder ver naar links kon dan de rechter naar rechts. op de brug liet hij me het nog een keer zien, je kon zien dat de band recht stond en het stuur scheef (er was ook een klein gat gebarsten bij het kapje bij het voorwiel)
* er lekte olie uit de carter (als ik het goed heb) door een veel te hoog oliepeil. wist ik veel, hij zat op minimum en ik maar bijvullen...er kwam bijna 5 (!) liter uit terwijl er maar 3 in kan...hierdoor moest hij een of andere keerring vervangen
* bij het kleppendeksel lekte weer olie bij de dolle bout
* ketting en tandwielen moesten vervangen worden
ik geloof dat dit het was. dus missch hebben jullie wel gelijk en heeft ie idd een lul verhaal opgehangen om hem goedkoop te kunnen inkopen. maar dan heeft ie het verdomd overtuigend gedaan want ze hebben echt alles laten zien.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik moet zeggen dat ik nu heel erg aan twijfelen ben of een 2 takt wel iets voor mij is...als ie niet vooruit komt zonder de koppeling te laten slippen schiet het niet echt op, want op de zxr deed ik dat ook al niet graag...
dat wist ik dus niet, reden genoeg eigenlijk al om die RS te laten staan...meer iets voor later erbijquote:Op woensdag 2 juni 2004 22:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Die koppeling moet ook niet zo'n beetje slippen.
![]()
Zonder kom je amper weg. Snel en sneller wegtrekken dan l-a-n-g-z-a-a-m moet je echt flink slippen.
En zonder oefening lukt dat in het begin ook niet. Later ook niet altijd trouwens.
(kijk maar naar de MotoGP's .. vooral vroeger .. de beste coureurs hadden soms een zeer matige start)
En daarom heb ik er juist veel plezier mee gehad, door die koppeling.quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:11 schreef Patrick281 het volgende:
[..]Die koppeling moet ook niet zo'n beetje slippen.
![]()
Zonder kom je amper weg. Snel en sneller wegtrekken dan l-a-n-g-z-a-a-m moet je echt flink slippen.
En zonder oefening lukt dat in het begin ook niet. Later ook niet altijd trouwens.
(kijk maar naar de MotoGP's .. vooral vroeger .. de beste coureurs hadden soms een zeer matige start)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |