abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2004 @ 19:19:48 #101
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19595808
Ik dacht dat jij voor 15km de motor niet eens startte..
pi_19596229
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:48 schreef Rietvaerder het volgende:
OPM, zonder lullig te willen doen hoor, maar hoe had die zaak je laten zien dat je ZXR niet deugt, zeg maar?

Straks heeft ie gewoon een lulverhaal opgehangen om je ZXR goedkoop in te kunnen kopen en weer met dikke winst kunnen verkopen.....
hoe? zo:

* scherm voor en rechtsvoor was goedkoop overgespoten, je zag als je hem in de zon zette de stof erin zitten, en bij het scherm voor was een hoekje lelijk opgeknapt (zag ik voor het eerst...)

* stuur was krom, hij liet zien dat hij aan de linkerkant minder ver naar links kon dan de rechter naar rechts. op de brug liet hij me het nog een keer zien, je kon zien dat de band recht stond en het stuur scheef (er was ook een klein gat gebarsten bij het kapje bij het voorwiel)

* er lekte olie uit de carter (als ik het goed heb) door een veel te hoog oliepeil. wist ik veel, hij zat op minimum en ik maar bijvullen...er kwam bijna 5 (!) liter uit terwijl er maar 3 in kan...hierdoor moest hij een of andere keerring vervangen

* bij het kleppendeksel lekte weer olie bij de dolle bout

* ketting en tandwielen moesten vervangen worden

ik geloof dat dit het was. dus missch hebben jullie wel gelijk en heeft ie idd een lul verhaal opgehangen om hem goedkoop te kunnen inkopen. maar dan heeft ie het verdomd overtuigend gedaan want ze hebben echt alles laten zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 19:45:38 ]
  woensdag 2 juni 2004 @ 19:38:35 #103
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19596365
Ok, dan is het goed
pi_19596392
is dat alles ?

maar goed, een wrak dus

[ Bericht 12% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 19:45:16 ]
pi_19596512
als het morgen tegenvalt op die RS250 dan ga ik missch wel deze http://www.schademotoren.(...)versen174&merk=honda importeren en spuiten...
  woensdag 2 juni 2004 @ 19:57:25 #106
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19596898
Ik zou gewoon wat langer sparen hoor... nu heb je eigenlijk motoren die je niets aan vindt of schade motoren....
pi_19597140
tja

is eindelijk het seizoen begonnen...

[ Bericht 22% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 20:15:37 ]
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:17:11 #108
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19597497
Dan moest je blijven rijden.... jij vond hem goed rijden toch? Als je hem nou niet had laten ''keuren''
pi_19597548
dan had ik niet lekker rond gereden met de wetenschap van al die gebreken
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:37:59 #110
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_19598098
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
dan had ik niet lekker rond gereden met de wetenschap van al die gebreken
Valt best mee toch? Hij reed gewoon goed neem ik aan? Ik vraag me af hoe dat met het stuur zat van die ZXR, hij is toch niet ineens krom? Dat merk je toch met rijden?

Onthoud trouwens dat geen enkele motor zonder gebreken is, zeker degene niet die je nu gaat kopen. Met dat budget is er altijd wel iets. (motoren zijn wat ouder) De verkoper van mijn motor prijsde dat ding ook helemaal de hemel in maar toen ik door vroeg waren er toch echt wel wat kleine puntjes.

Maarre je gaat toch nog steeds kijken naar de RS? Dat wordt flink wat uurtjes sturen voor je er een beetje mee overweg kunt als je er eentje koopt.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_19598113
ik moet zeggen dat ik nu heel erg aan twijfelen ben of een 2 takt wel iets voor mij is...als ie niet vooruit komt zonder de koppeling te laten slippen schiet het niet echt op, want op de zxr deed ik dat ook al niet graag...

missch dat ik toch maar weer voor een zxr400 ga kijken, want ik kan wel meer koppel willen maar als ik die soprt tour fietsen nu niks vind moet ik toch een keuze maken. en dan denk ik terug aan de heerlijke (korte) tijd die ik met mijn zxr heb gehad.

eens goed nadenken wat ik morgen ga doen, of naar nijkerk (rs250) of naar beerens (zxr400). het zal op hetzelfde uitkomen qua uitgaven...

[ Bericht 8% gewijzigd door One_Punch_Mickey op 02-06-2004 20:44:09 ]
pi_19598171
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:37 schreef hollander172 het volgende:
Valt best mee toch? Hij reed gewoon goed neem ik aan? Ik vraag me af hoe dat met het stuur zat van die ZXR, hij is toch niet ineens krom? Dat merk je toch met rijden?
tja, dat zou je wel denken mar ik heb niks gemerkt.
quote:
Onthoud trouwens dat geen enkele motor zonder gebreken is, zeker degene niet die je nu gaat kopen. Met dat budget is er altijd wel iets. (motoren zijn wat ouder) De verkoper van mijn motor prijsde dat ding ook helemaal de hemel in maar toen ik door vroeg waren er toch echt wel wat kleine puntjes.
tuurlijk, kleine gebreken heb je altijd. maar met die dingen die mijn vorige had zou ik iig niet lekker rijden, wetende dat er olie lekt enzo
quote:
Maarre je gaat toch nog steeds kijken naar de RS? Dat wordt flink wat uurtjes sturen voor je er een beetje mee overweg kunt als je er eentje koopt.
daar heb ik eigenlijk weinig zin in, om eerst zoveel uren te hebben gestuurd voordat ik er met plezier mee kan rijden.
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:49:05 #113
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_19598372
Ik merkte ook niks toen je op ZXR reed. Een krom stuur merk ik zeker te weten wel... dus

Enne, als je hem niet had laten nakijken, dan wist je toch ook niks van die gebreken?
pi_19598551
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik merkte ook niks toen je op ZXR reed. Een krom stuur merk ik zeker te weten wel... dus
tja, ze hebben het me laten zien dus
quote:
Enne, als je hem niet had laten nakijken, dan wist je toch ook niks van die gebreken?
nee ok, maar ik liet hem niet nakijken. ik wilde alleen weten of zij er minimaal 2500 euro voor wilden geven. wist ik veel dat zij hem op de brug gingen zetten...
  woensdag 2 juni 2004 @ 21:18:42 #115
17709 hollander172
pi_19599300
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:41 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
tja, dat zou je wel denken mar ik heb niks gemerkt.
En Rietje ook niet dus...? Je merkt het echt wel hoor als ie echt scheef staat.
quote:
tuurlijk, kleine gebreken heb je altijd. maar met die dingen die mijn vorige had zou ik iig niet lekker rijden, wetende dat er olie lekt enzo
Beter olie lekken dan olie te kort komen. Beetje olielekkage is echt wel op te lossen hoor. Snap overigens niet dat ie bij jou nog steeds lekte ondanks een nieuwe helicoil en bout erin. Kleppendeksel is meer een "spatlap", is niet echt dat er druk op komt ofzo.
quote:
daar heb ik eigenlijk weinig zin in, om eerst zoveel uren te hebben gestuurd voordat ik er met plezier mee kan rijden.
Maak maar een proefrit en je zal het snel merken, of het is het helemaal (zoals Gerako bedoelde) of je vindt het echt dubbel niks. Reken er maar op dat flink met je koppeling en gas moet spelen om hem enigzins goed te rijden. Het zal echt wel even duren voor je het een beetje onder de knie hebt. Laat staan voor je er echt hard mee kan.

Kan je niet beter kijken naar een wat oudere zware supersport? >750cc? Een mooie FZR1000 bijv.? In wit/blauw is het echt een mooi ding, voorloper van de Thunderace, bakken koppel en niet al te zwaar en hij zit een beetje in die prijsklasse. Nadeel is het oliebootgehalte maar je hoeft niet bang te zijn voor olielekkage, lekken doet ie wel langs de zuigers.

Hmmm kan geen plaatje vinden zo snel, staan ook een hoop mooie FZR's 600 te koop overigens, best mooie dingen en een stuk goedkoper dan vergelijkbare motoren van Kawasaki, Suzuki en Honda.

Deze bijv.:

€ 2950,- (vraagprijs, deze zijn niet echt gewild dus valt er best wat vanaf te lullen.)
Te koop yamaha fzr 600r van 1995 100pk

kilometerstand 33000km
nieuwe ketting + tandwielen
nieuwe accu
nieuwe laser sportuitlaat (orginele aanwezig)
banden in goede staat
motor is gewoon goed rijd perfect

Of deze:

pi_19599908
thx voor het meedenken/zoeken

waarom zijn ze niet erg gewild, want het zijn best mooie motoren hoor maar het doet toch niet met me wat het zou moeten doen, zoals een ZXR400 of een RS250 wel doet...
  woensdag 2 juni 2004 @ 21:53:53 #117
17709 hollander172
pi_19600446
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 21:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
thx voor het meedenken/zoeken

waarom zijn ze niet erg gewild, want het zijn best mooie motoren hoor maar het doet toch niet met me wat het zou moeten doen, zoals een ZXR400 of een RS250 wel doet...
Ik snap je echt niet hoor, je wilde eerst meer koppel, doet dan je motor weg en wil nu weer eenzelfde motor terugkopen?

De reden dat ik deze aandraag is dat ze meer vermogen en koppel hebben (100pk) en redelijk bij je budget in de buurt komen. De reden dat ze niet gewild zijn is dat ze net iets "minder" waren dan de andere motoren in die tijd. Nu is dat geen nadeel meer op zich want je moet nu vooral naar je budget kijken. Ondanks dat ik ze "net niet" vindt heb ik het wel degelijk serieus overwogen tot de ZXR voorbij kwam. Ben er ook bij eentje gaan kijken maar die was me toch net te oud. ('91) Je hebt voor zover ik weet veel motor voor je geld en goede prestaties, dat is toch waar je nu naar op zoek bent?
  woensdag 2 juni 2004 @ 22:03:06 #118
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_19600777
[
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:19 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik dacht dat jij voor 15km de motor niet eens startte..
Daar heb ik bij deze een goed gevoel over, luchtgekoeld(snel op temp?), megagoede slijtvaste cylinders.
Maar normaal rij ik idd niet zo snel korte stukjes .. had ook al 2 weken niet gesport en met bovenstaande reden alles bij elkaar..

No offence OPM.
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
* scherm voor en rechtsvoor was goedkoop overgespoten, je zag als je hem in de zon zette de stof erin zitten, en bij het scherm voor was een hoekje lelijk opgeknapt (zag ik voor het eerst...)
Merk je met rijden niets van..en het was jou nog niet eerder opgevallen, en die mensen die voor de motor kwam kijken vorige week ook al niet. Ons ook niet trouwens op de meet.

* stuur was krom, hij liet zien dat hij aan de linkerkant minder ver naar links kon dan de rechter naar rechts. op de brug liet hij me het nog een keer zien, je kon zien dat de band recht stond en het stuur scheef (er was ook een klein gat gebarsten bij het kapje bij het voorwiel)
Het stuur is voor zover ik weet onafhankelijk verstelbaar..kan iets verschoven zijn..

* er lekte olie uit de carter (als ik het goed heb) door een veel te hoog oliepeil. wist ik veel, hij zat op minimum en ik maar bijvullen...er kwam bijna 5 (!) liter uit terwijl er maar 3 in kan...hierdoor moest hij een of andere keerring vervangen
Klinkt meer als een gebruikersfout dan een gebrek.

Daar had je nog garantie op i.v.m. die reparatie.

Normale slijtagedelen.. en bij hoeveel kilometer moest het gebeuren..vaak rij je er nog een tijdje mee door.
  woensdag 2 juni 2004 @ 22:06:50 #119
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_19600911
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

hoe? zo:

ik geloof dat dit het was. dus missch hebben jullie wel gelijk en heeft ie idd een lul verhaal opgehangen om hem goedkoop te kunnen inkopen. maar dan heeft ie het verdomd overtuigend gedaan want ze hebben echt alles laten zien.
Sorry dat ik het zeg, maar dit zou voor mij lang niet overtuigend genoeg klinken.

- Dat scherm had jij geen eens door, dus zo erg kan dat ook niet geweest zijn en dan nog, zou je je daar aan gaan ergeren.
- Stuur krom? Waarschijnlijk een kwestie van even de kroonplaat los en het stuur weer rechtzetten, echt een karweitje van hooguit 10 min.
- Lekkend carter zou kunnen, maar die keerring zal je de kop niet kosten volgens mij.
- Kleppendeksel is ook wel te repareren, kun je eenvoudig bij, moet ook niet echt moeilijk geweest zijn.
- Ketting en tandwielen zijn gewoon slijtage onderdelen, hierdoor wordt het echt geen wrak.

Maar goed, ik zou echt niet over een RS250 gaan oordelen als je straks amper 30 kilometer heb gereden, je moet heel goed bedenken dat slippen met de koppeling bij een 4 takt echt niet helpt of beter rijdt, maar bij een 2takt juist wel, ik had er juist plezier in.
Het kan zijn dat het jou helemaal niet bevalt, of daar helemaal geen lol in kan krijgen en toch een 4 takt wil, dan zou ik inderdaad ook gaan zoeken naar minimaal een 600cc.
Dit is mijn mening in het hele verhaal, kijk maar wat je ermee doet.
pi_19601034
ok, ik zal het proberen uit te leggen. er is een verschil in situatie ontstaan. toen ik mijn zxr had en vrolijk rond reed was er niks aan de hand, tot ik op een gegeven moment meer trekkracht wilde. dat je mag beschouwen als een luxe probleem.

ik besloot om hem in de verkoop te zetten om te kijken wat ik ervoor kon krijgen om met dat geld een zxr750 of een zx6r te kopen. dit was allemaal voordat ik wist dat het een wrak was. ik had hem inmiddels een maand te koop staan en heb begon te kriebelen, je loopt al meer dan een maand met een idee in je hoofd.

dus dacht ik, als ik 2500 euro ervoor terugkrijg kan ik iig een leuke zxr750 kopen, dus ging ik opkopers af om te kijken wat zij ervoor zouden geven en het hoogste bod wat ik had gekregen was 2750 euro.

toen kwam het verhaal van die opkoper die hem op de brug zette en dat veranderde de hele situatie, namelijk ik heb geen zxr400 te koop maar een opknap motor die veel minder waard is, ook als ik hem particulier zou verkopen dus meteen weg ermee, dan maar wat minder geld ervoor.

nu wil ik graag weer motorrijden maar vanwege mijn beperkte budget kan ik wel meer koppel willen maar looks tellen ook mee, en als je dan nagaat dat een zxr400 gewoon heerlijk rijdt en de looks heeft en daar een wat ouder ogende fzr600 bijv tegenover zet met meer koppel idd maar die het idd net niet heeft dan kies ik voor de zxr400.

dus doordat de situatie is veranderd ben ik genoodzaakt mijn eisen bij te stellen en als ik met dit geld weer een zxr400 kan rijden mag ik toch niet klagen, dacht ik!
  woensdag 2 juni 2004 @ 22:11:20 #121
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_19601069
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik moet zeggen dat ik nu heel erg aan twijfelen ben of een 2 takt wel iets voor mij is...als ie niet vooruit komt zonder de koppeling te laten slippen schiet het niet echt op, want op de zxr deed ik dat ook al niet graag...
Die koppeling moet ook niet zo'n beetje slippen.
Zonder kom je amper weg. Snel en sneller wegtrekken dan l-a-n-g-z-a-a-m moet je echt flink slippen.
En zonder oefening lukt dat in het begin ook niet. Later ook niet altijd trouwens.
(kijk maar naar de MotoGP's .. vooral vroeger .. de beste coureurs hadden soms een zeer matige start)
pi_19601229
@ pepijn en gerako:

scherm: ik had het niet door idd, maar hij was nog niet buiten of hij zag het meteen en zei direct dat hij de 2750 niet ervoor kan betalen

carter: hij zei dus dat dat minimaal 100 euro zou kosten

kleppendeksel: klopt, ik had nog garantie, helemaal niet aan gedacht.

krom stuur: hij zei dat hij een onderdeel moest vervangen (wat weet ik niet meer) en dat dat ook minimaal 200 euro zou kosten

setje ketting en tandwielen, ook minimaal 200 euro...

tja, als jullie het zo stellen heeft ie idd wat dingen opgeblazen en mij dus die motor goedkoop afhandig gemaakt, weer wat geleerd (duur lesje, ok) en boeiend, dit heb ik allang achter mij gelaten want ik ben nu op zoek naar een andere motor.

oja, no offence taken ik ben een leek dus dan bega je wel eens fouten...helaas
pi_19601285
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:11 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Zonder kom je amper weg. Snel en sneller wegtrekken dan l-a-n-g-z-a-a-m moet je echt flink slippen.
En zonder oefening lukt dat in het begin ook niet. Later ook niet altijd trouwens.
(kijk maar naar de MotoGP's .. vooral vroeger .. de beste coureurs hadden soms een zeer matige start)
dat wist ik dus niet, reden genoeg eigenlijk al om die RS te laten staan...meer iets voor later erbij
  woensdag 2 juni 2004 @ 22:18:36 #124
37540 Gerako
Mille, er is geen betere!
pi_19601305
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:11 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

En daarom heb ik er juist veel plezier mee gehad, door die koppeling.
Bij een 4takt laat je de koppeling los en gaat op het gas, that`s it, kunt doen met de koppeling wat je wilt, zal echt niks uitmaken.
Bij een 2takt moet je daar gewoon veel meer voor doen, en dat heb je niet 123 onder de knie, en daarom zeggen de meeste die er een keertje op rijden dat het helemaal niks is want er zit geen gang in, dat zit er dus wel in alleen je moet het er wel uit kunnen halen.
pi_19601345
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 22:06 schreef Gerako het volgende:
Dit is mijn mening in het hele verhaal, kijk maar wat je ermee doet.
dat waardeer ik want ik heb nog nooit zoveel zitten twijfelen als de afgelopen dagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')