Semi-ontopic.
Herinner me nog 'n leuke gebeurtenis van jaren geleden.
Ging toen met 'n groep vrienden naar 'n redelijk druk cafe, en daar stond ook 'n kleine, redelijk stevige portier die er toch best "gevaarlijk" uit zag.
Wat met vriendengroep niet wist is dat ik goed bevriend was met die gast en al jaren meerdere malen per week met 'm trainde (jiu-jitsu).
Ik liep vooraan en op hem (de portier) af terwijl ik tegen de groep zei "even dit dikke ventje opzij duwen en dan kunnen we naar binnen".
Toen zag je al 'n paar kijken van "ooh wat zegt farao nu??"
Hij reageerde daar natuurlijk op met iets van "je dacht toch niet dat jij hier ook maar 1 voet naar binnen zet" ,ik deed toen alsof ik 'm bij z'n armen wou pakken en gaf 'm toen een duwtje zodat ik dus toch naar binnen kon, en hij (die lekker meespeelde) ging toen ook in de "aanval".
Toen was er echt paniek in m'n groep, vooral 'n paar meiden hadden echt zoiets van "whaa wat gebeurd hier nu?? Farao vecht met de portier??"
Na 't zien van die verbaasde blik van zo'n beetje iedereen in m'n groep hielden we 't maar voor gezien en liet ie de barman voor ons wat inschenken op kosten van 't huis
Maar die blikken van verbazing, super
![]()
Het ene moment loop je lekker rustig kletsend op 'n cafe af, en 't volgende moment is iemand van je groep in "gevecht" met de portier.
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.