abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21555390
Ja, maar het was wel vinyl
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22155321
quote:
Joy Division tribute
In "De Sjors" in de gemeente Roggel (Limburg) speelt op 16 oktober een Joy Division tribute band.
Ghehe, dit lijkt me best geinig om te zien .
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_22157984
Ben benieuwd hoe dat dan klinkt.
  donderdag 23 september 2004 @ 19:49:58 #204
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_22158429
ik hoop toch als een epileptische roggelende spast die helemaal opgaat in de muziek van zijn bandgenoten...
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_22159966
Bij de premiere van 24 Hour Party People trad er in de Melkweg een Joy Division-cover band op.
Zij konden de nummers en sfeer van Joy Division op zeer indrukwekkende wijze oproepen.

Er is dus hoop!
  maandag 18 oktober 2004 @ 20:17:14 #206
89892 Lo-lo-lo-LOLA
tastes just like cherry-cola
pi_22708246
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:08 schreef thesoundfan het volgende:
Decades(van closer) is mijn absolute favoriet.Dat nummer lijkt op helemaal geen andere nummers die ik ken. Absoluut uniek!
Enkele minuten geleden luisterde ik dit nummer nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.

En ik ben geen type jankwijf.

Mocht deze semi-sentimentele topickick niet in goede aarde vallen; mijn welgemeende excuses.

Oh..let's bomb the factory that makes all the wannabe's! Let's burst all the bubbles that brainwash the masses!
pi_22709790
Jawel hoor, hoef ik het niet te doen Dat coverbandje treedt namelijk deze zaterdag op (week uitgesteld)....
pi_22709794
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 20:17 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:

[..]

Enkele minuten geleden luisterde ik dit nummer nog op de fiets.
Ik was op weg naar huis toen ik er weer aan herinnerd werd hoe hartverscheurend mooi dit stukje muziek wel niet is. Alles klopte op dat moment, de prachtige herfst en schemering; de schoonheid van de situatie bracht me bijna tot tranen.

En ik ben geen type jankwijf.

Mocht deze semi-sentimentele topickick niet in goede aarde vallen; mijn welgemeende excuses.

Oh my god, it's alive!

Mooi he, Joy Division
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_22709865
Here are the young men
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 19:01:42 #210
89892 Lo-lo-lo-LOLA
tastes just like cherry-cola
pi_22729676
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef nozem het volgende:

[..]

Oh my god, it's alive!

Mooi he, Joy Division
Nozem!

Ik heb nog anderhalve drukke week voor de boeg.
Daarna ben ik weer all yours.

Oh..let's bomb the factory that makes all the wannabe's! Let's burst all the bubbles that brainwash the masses!
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:24:10 #211
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22731633
We walked in line
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_22732355
They, toch?
  dinsdag 19 oktober 2004 @ 20:56:49 #213
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22732577
"We" is de uitvoering van Von Thronstahl eigenlijk nog beter dan het origineel
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_22740387
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2004 19:01 schreef Lo-lo-lo-LOLA het volgende:

[..]

Nozem!

Ik heb nog anderhalve drukke week voor de boeg.
Daarna ben ik weer all yours.

Ik dacht al dat je het druk had. Ik heb dat ook, het verschil tussen ons is dat jij écht prioriteiten kunt stellen en dat ik van de ene in de andere verleiding val (drank, vrouwen, pikzwarte wave etc )
pi_22740441
Goed, ik slinger "Substance" er weer eens in, en wat een heerlijke muziek, en hoeveel echter dan bands als Interpol of The Faint...
  woensdag 20 oktober 2004 @ 09:12:14 #216
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_22741887
Zeker echter, maar Interpol en The Faint zijn zeker niet slecht, vooral niet als je kijkt naar hetgeen wat dagelijks over ons wordt uitgestort
pi_22742947
Vooral de stem van de heer Paul Banks doet me ergens aan denken
pi_22745211
Ik zit toevallig naar Dead Souls te luistren... mooie liedjes toch
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_22864388
quote:
Op maandag 18 oktober 2004 21:14 schreef RichardQuest het volgende:
Jawel hoor, hoef ik het niet te doen Dat coverbandje treedt namelijk deze zaterdag op (week uitgesteld)....
Elke fan moet ze echt gaan bekijken, als je je ogen dicht deed stond daar gewoon Joy Division te spelen Dead Souls heten ze....
pi_24514319
Ja ja, Ian is 25 jaar dood en dat gaat weer wat moois opleveren:

Anton Corbijn regisseert Joy Division film:

http://www.cinema.nl/cinema/magazines/news/index.jsp?portals=3142294&magazines=5268514&news=20763291
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_24514994
Dat nieuws stond zelfs twee keer in het Limburgs Dagblad. Onnozelaars, aldaar!
pi_24522520
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:21 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:

Anton Corbijn regisseert Joy Division film
Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.

Aan de andere kant vond ik dat 24 hour party people best een goed, zij het wat "luchtig", beeld van Joy Division gaf en kan ik me ook niet veel voorstellen bij Anton Corbijn als reggiseur.

Desondanks ben ik erg benieuwd.
pi_24529257
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 22:24 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Het boek wat Ian Curtis' vrouw heeft geschreven, Touching from a distance, ben ik al tijden zonder succes naar op zoek. Positief dus dat die biografie als basis dient voor de film.

Aan de andere kant vond ik dat 24 hour party people best een goed, zij het wat "luchtig", beeld van Joy Division gaf en kan ik me ook niet veel voorstellen bij Anton Corbijn als reggiseur.

Desondanks ben ik erg benieuwd.
Heb je ooit zijn video van Atmosphere gezien? Filmen kan ie!
pi_24534754
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 10:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Heb je ooit zijn video van Atmosphere gezien? Filmen kan ie!
Stom van me, hij heeft natuurlijk schitterende videos gemaakt voor, naast Joy Division, Depeche Mode, U2 etc..

Spike Jonze ed. hebben uitgewezen dat de stap van videoclip naar film regisseren succesvol kan zijn, dus nog meer reden om naar de film uit te kijken.
pi_27005546
Closer net weer eens opgezet, ik ben nu bij Decades. Het is lang geleden dat ik zoveel kippevel van muziek heb gehad. Wat een enorm meeslepende plaat..

Ik geloof niet dat ik het aankan hem nog een keer te beluisteren..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')