abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_21221445
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 20:53 schreef Schuldige_Omstander het volgende:

[..]

weet iemand eigenlijk wat Ian Curtis behalve zijn eigen verhanging heeft meegemaakt?
Geen idee, maar ik weet wel dat zijn weduwe een jaar of wat geleden een boek heeft geschreven: Touching from a Distance: Ian Curtis and "Joy Division" - en de recencies waren goed.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_21235637
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik vind zelf Leaders of Men, She's lost Control , They Walked in Line en Transmission erg sterk. Het is zeker niet de meest complexe muziek die ik ooit gehoord heb en Ian Curtis is technisch geen top-zanger, maar wat hij zingt is wel gemeend.
Het is dan ook juist de puurheid die de kracht van Joy Division is... niets mooit, geen gadgets... eerlijke muziek.
pi_21236347
Het is trouwens ook fascinerend om te beluisteren welke verandering van stijl New Order door heeft gemaakt in de jaren '80. De dubbelaar Substance leent zich daar erg goed voor, van nummers compleet in Joy Division stijl (de eerste paar nummers van cd2) tot vrolijke dancepopdeuntjes als Bizarre Love Triangle, Shellshock en State of the Nation.

Overigens is de dancepop van New Order soms op het randje, maar nooit te cheesy, het behoudt altijd een zekere geloofwaardigheid.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_21236613
Ik vind New Order 10x zo slap als Joy Division, maar dat zal wel aan mij liggen....
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21236675
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:13 schreef RichardQuest het volgende:
Ik vind New Order 10x zo slap als Joy Division, maar dat zal wel aan mij liggen....
De bekende nummers van New Order komen bijna allemaal uit hun vrolijke synthpop tijd (vanaf 1984 ongeveer..) en die kan niet elke Joy Division fan waarderen nee.
pi_21236734
Get Ready is wel een geinig album, niet meer en niet minder, trouwens.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_21236806
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:18 schreef RichardQuest het volgende:
Get Ready is wel een geinig album, niet meer en niet minder, trouwens.
Omdat ze daar weer meer een rockbenadering hanteren natuurlijk, dat kun je van Technique of Republic niet zeggen, terwijl ik dat ook prima albums vind.

Ik denk dat jouw interesse meer ligt in het rauwe postpunkgeluid van Joy Division en dat je gladde synthpop mijdt als de ziekte?

Overigens is het misschien niet goed om New Order in te delen in het Synthpop-hokje, daar doe je ze tekort mee denk ik.
pi_21236981
Ik krijg op den duur genoeg van de synthbliepjes, af en toe zet ik wel 's een album van Depeche Mode of Soft Cell op, maar ik luister liever naar de industrial-scene van de jaren 80....Maar inderdaad, de postpunk is mijn ding .

Klinkt misschien bot, maar als Ian Curtis niet stierf, was JD denk ik met Ian Curtis en al het synthpad op gegaan. In het begin verfoeiden ze de synthesiser (ze weigerder de Warsaw-LP uit te brengen omdat er een synthesiser aan toegevoegd was) en bij hun laatste single nam het meer de overhand...volgens mij was dat helemaal fout gegaan als Curtis een soort Gahan was geworden .
pi_21239048
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 17:28 schreef RichardQuest het volgende:
Ik krijg op den duur genoeg van de synthbliepjes, af en toe zet ik wel 's een album van Depeche Mode of Soft Cell op, maar ik luister liever naar de industrial-scene van de jaren 80....Maar inderdaad, de postpunk is mijn ding .

Klinkt misschien bot, maar als Ian Curtis niet stierf, was JD denk ik met Ian Curtis en al het synthpad op gegaan. In het begin verfoeiden ze de synthesiser (ze weigerder de Warsaw-LP uit te brengen omdat er een synthesiser aan toegevoegd was) en bij hun laatste single nam het meer de overhand...volgens mij was dat helemaal fout gegaan als Curtis een soort Gahan was geworden .
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.
Het is trouwens nog altijd mozart of bach vergeleken bij de trance/houseshit waar we nu mee zitten
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_21239328
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef kamagurka het volgende:
Depeche mode heeft althans een paar erg sterke platen uitgebracht! Het is niet een en al bliepjes wat die heren doen, dan moet je toch beter luisteren.
Het is trouwens nog altijd mozart of bach vergeleken bij de trance/houseshit waar we nu mee zitten
:Y:Y:Y

Violator bijvoorbeeld is weinig mis mee.

En de zooi van tegenwoordig kan je bijna geen muziek meer noemen
pi_21239448
Depeche Mode is gewoon geniaal. Zeker hun midden tot eind jaren '80 werk.
pi_21239827
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:08 schreef nozem het volgende:
Depeche Mode is gewoon geniaal. Zeker hun midden tot eind jaren '80 werk.
Shaking the disease of blasphemous rumours
pi_21239977
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:24 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Shaking the disease of blasphemous rumours
Ja precies, de dingen van Some great Reward, Black Celebration, Music for the Masses en Violator.. en natuurlijk de live cd uit 1988, veel betere muziek vind je niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door nozem op 12-08-2004 19:44:07 ]
pi_21240851
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 19:30 schreef nozem het volgende:

[..]

Ja precies, de dingen van Some great Reward, Black Celebration, Music for the Masses en Violator.. en natuurlijk de live cd uit 1988, veel betere muziek vind je niet.
Music for the masses is een onovertroffen meesterwerk zelfs
pi_21241266
music for the masses, black celebration, violator en songs of faith and devotion zijn mijn favorieten.
Exciter doet mij helemaal, maar dan ook helemaal niets.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21241447
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:53 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Nou, ik bedoelde dat het bij mij gaat vervelen...
pi_21241449
Maargoed, het gaat natuurlijk over Joy Division. Gelukkig zijn er bands zoals Joy Division, Depeche Mode en The Smiths, maakt het leven heel wat draaglijker..
pi_21241504
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:18 schreef bartrid het volgende:
music for the masses, black celebration, violator en songs of faith and devotion zijn mijn favorieten.
Exciter doet mij helemaal, maar dan ook helemaal niets.
Die heb ik niet eens

Ik heb geloof ik ooit Ultra nog ns op cassette gehad (jaja, pubers, uit de pre-historie!). Daar stonden wel aardige nummers op, maar het merendeel was erg matig.
Faith and devotion is idd een klapper! Heel anders en toch onmiskenbaar depeche
pi_21241570
En t ging idd over Joy Division, maar die hebben weinig meer uitgebracht recentelijk
pi_21241595
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:29 schreef kamagurka het volgende:
En t ging idd over Joy Division, maar die hebben weinig meer uitgebracht recentelijk
Toch wel een paar pagina's over geluld.
pi_21241603
sofad is wel typisch zo'n plaat die een tweedeling veroorzaakt, of je vindt hem fantastisch of ongelofelijk kut.
Ultra vind ik op zich wel ok, maar niet echt veel bijzonders. Duidelijk te merken dat Alan Wilder weg is.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_21241606
Ik blijf bij Violator als zijnde hun meesterwerk. Door dat album ben ik ook in aanraking gekomen met de band, mijn neef draaide het toendertijd helemaal stuk (net als ie met Anne clark, The Smiths en the Cure deed..)

Bedankt neef..
pi_21241667
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:30 schreef bartrid het volgende:
sofad is wel typisch zo'n plaat die een tweedeling veroorzaakt, of je vindt hem fantastisch of ongelofelijk kut.
Ultra vind ik op zich wel ok, maar niet echt veel bijzonders. Duidelijk te merken dat Alan Wilder weg is.
Songs of faith and devotion is mijn meest gedraaide schijf denk ik zelfs, maar dat komt met name omdat mijn vriendin hem ontdekte en nog veel vaker opzette dan mij eigenlijk lief was

Ik hou niet zo van het grijsdraaien van muziek, het moet zijn magie kunnen behouden..
pi_21241717
Joy Division!
pi_21241876
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 20:35 schreef RichardQuest het volgende:
Joy Division!
Als ze nu nog hadden bestaan was het een britse boyband geworden met de naam Boy Division!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')