abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 14:37:04 #51
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19662278
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:24 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Wat is er dom aan?
Alles ongeveer.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_19662332
Ah, je hebt geen argumenten.

I rest my case
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:39:45 #53
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19662334
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:22 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Vrijheid van meninguiting is een mensenrecht ja.
En in Italie een feit. Niemand veroordeeld hoor daarvoor.
quote:
Kom nou, het leger heeft daar meer macht dan hier, maar lang niet alle macht of een dubieuze rol a la Indonesië. Bovendien kun je die rol van het leger verkleinen door het als eis te stellen bij toetreding.
Kan, maar nu is dat niet zo.
quote:
Vertel?
[..]

Italië:
http://www.nrc.nl/dossier(...)l/1038550721016.html
[..]

Turkije:
http://www.dft.nl/nieuws/(...)e_Europese_Unie.html
[..]

Je kunt ook liegen tijdens discussies, prutser!
LOL. De staatsschuld is niet verkleind prutser, het BNP is vergroot.

Verder zie je dat bv Belgie hetzelfde heeft. Non-argument dus. Een staatschuld die even groot is als het BNP is trouwens niet per definitie slecht als er maar genoeg tegenover staat. Italie HEEFT een enorm industrieel machinepark, Turkije niet.
quote:
Waarom is de economie van Portugal moeilijker om op te trekken? Op welke manier is de grootte van de economie relevant? Welke kennis mist Turkije die Portugal wel heeft?
Portugal is makkelijker op te trekken zeg ik. Dat is zo vanwege de grote.

Turkije mist technische kennis.
quote:
Waar zeg ik dat de geschiedenis van Turkije relevant is?
Jij claimt dat Italie niet Europees is.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:41:40 #54
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19662368
Kan je dat NRC artikel even plaatsen, ik heb geen abo.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 14:42:53 #55
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19662397
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:39 schreef RichardQuest het volgende:
Ah, je hebt geen argumenten.

I rest my case
Grapjurk. Ik vroeg jou om fatsoenlijke argumenten m.b.t. Italie en jouw aantijgingen. Ook leg je niet uit waarom Islam een non-argument zou zijn.
pi_19662494
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:39 schreef X-Ray het volgende:

[..]

En in Italie een feit. Niemand veroordeeld hoor daarvoor.
Fijn, ik zal het daar niet meer over hebben. Je kunt mensenrechten bij toetreding tot de EU als eis stellen waardoor het altijd goedkomt
quote:
Kan, maar nu is dat niet zo.
Dat maakt toch niet uit? Pas als het bij de EU is is de status van democratie relevant voor de overeenkomsten met de rest van de EU. De democratie zal bij toetreding gegarandeerd zijn (het is gewoon een eis bij toetredende landen)
quote:
LOL. De staatsschuld is niet verkleind prutser, het BNP is vergroot.
Dan heeft Turkije dus een kleinere staatsschuld dan Italië...
quote:
Verder zie je dat bv Belgie hetzelfde heeft. Non-argument dus.
Een staatschuld die even groot is als het BNP is trouwens niet per definitie slecht als er maar genoeg tegenover staat. Italie HEEFT een enorm industrieel machinepark, Turkije niet.
LOL :'(
Hij wordt steeds komischer. Eerst kom je met het argument dat Turkije een te hoge staatsschuld is, en een post later is dat een non-argument Grapsok
quote:
Portugal is makkelijker op te trekken zeg ik. Dat is zo vanwege de grote.
Dat heb ik gelezen ja. Maar waarom is een grote economie moeilijk op te trekken? Kijk naar China, dat haalde Portugal niet eens...
quote:
Turkije mist technische kennis.
Op welke technische kennis doel je?
quote:
Jij claimt dat Italie niet Europees is.
Dat was om een beetje te prikkelen, dat begrijp je ook wel hoop ik
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_19662504
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:41 schreef X-Ray het volgende:
Kan je dat NRC artikel even plaatsen, ik heb geen abo.
quote:

Solbes wint slag om Stabiliteitspact

Inhoud van dit dossier
• Stabiliteitspact
• Nieuws 2004
• Nieuws-archief t/m 2003
• Achtergrond en analyse
• Opinie

Door onze correspondent Hans Buddingh'

Komt er nu wel of niet een versoepeling van het Stabiliteitspact? De voorzitter van de Europese Commissie wekte de indruk van wel, maar in het plan over budgetbeleid is er weinig van terug te vinden.

Voorzitter Romano Prodi noemde het pact onlangs ,,stom'' en ,,rigide''. De opmerking veroorzaakte opschudding, ook binnen de Commissie, waarna Prodi zich een beetje corrigeerde. Hij had alleen bedoeld dat rigide toepassing van het pact stom is. Eurocommissaris Pedro Solbes (Economische en Monetaire Zaken) distantieerde zich meteen op nauwelijks verhulde wijze van Prodi. Samen presenteerden ze gisteren het plan van de Commissie voor wat officieel ,,de versterking van de coördinatie van het budgetbeleid'' heet. Wie heeft gewonnen?

Eurocommissaris Solbes kritiseerde gisteren lidstaten wegens ,,een groeiend verschil tussen budgettaire toezeggingen en concrete acties om de doelstellingen te verwezenlijken.'' Dat kunnen zeker Duitsland, Portugal en Frankrijk zich aantrekken. De eerste twee landen kregen van de Commissie al een `rode kaart' wegens overschrijding van de tekortnorm van drie procent, Frankrijk kreeg een `gele kaart'.

Opvallend onderdeel in het Commissieplan is de aankondiging om eurolanden met een staatsschuld boven de norm van 60 procent van het bruto binnenlands produkt veel harder aan te pakken. De Commissie wil de procedure voor een excessief budgettekort, die kan uitmonden in een hoge boete, ook gaan toepassen bij hoge staatsschuld. Dat kan zij doen op basis van het bestaande Europese verdragsartikel over de excessief-tekort-procedure. Hierin staat dat de Commissie er ook op toeziet dat een te hoge staatsschuld in een ,,bevredigend tempo'' naar 60 procent daalt.

In het document worden Italië en Griekenland genoemd als landen die ,,weinig vooruitgang boekten''. In Italië loopt de staatsschuld zelfs op naar 110 procent van het bbp. Volgens Solbes is drie à vier procent daling per jaar gewenst. De regering-Berlusconi kan in 2003 mogelijk een 'rode' kaart tegemoet zien. Ook België zit in de gevarenzone. De Commissie gaat toekomstige pensioenverplichtingen in de analyse betrekken, iets waarmee de EU-regeringschefs vorig jaar overigens al akkoord gingen. Hoge ongedekte pensioenverplichtingen, zoals in Duitsland, Frankrijk of Italië, kunnen het komend decennium een budgetsurplus nodig maken.

De Commissie zegt budgettaire versoepeling in economisch gunstige tijden als ,,schending van begrotingsvereisten'' te zullen opvatten, ook al is een lidstaat nog ruim van de drie-procentsnorm verwijderd. Lidstaten die om electorale redenen het tekort niet reduceren, kunnen dus een `gele kaart' verwachten. Zo moet het Duitse en Franse scenario worden voorkomen, waarbij economische voorspoed geen tekortreductie bracht. Ook wil de Commissie beter letten op de ,,kwaliteit'' van overheidsuitgaven met de nadruk op groeibevordering en werkgelegenheid. Dergelijke bemoeienissen van Brussel kunnen tot politieke wrijvingen leiden. De tekortnorm van drie procent uit het Verdrag van Maastricht blijft in beton gebeiteld.

Waar is dan de versoepeling van het Stabiliteitspact? Die versoepeling kwam deels al begin vorig maand, toen de Commissie de vier lidstaten met hoge tekorten (Duitsland, Frankrijk, Portugal en Italië) twee jaar extra tot 2006 gaf om budgetevenwicht te bereiken. Maar dan moeten ze wel elk jaar het tekort met tenminste 0,5 procentpunt reduceren, anders raakt het doel van evenwicht uit zicht. Een nieuwe versoepeling is de mogelijkheid voor lidstaten om het tekort wat te laten oplopen voor het financieren van uitgaven die het groeipotentieel van de economie vergroten: infrastructuur, onderzoek en ontwikkeling of een belastinghervorming. Met name Groot-Brittannië, dat nog geen deel uitmaakt van de euro-zone, heeft deze wens in Brussel steeds naar voren gebracht.

De Commissie verwijst naar het bij de EU-top van Lissabon in 2000 geformuleerde doel de EU in tien jaar tot de meest dynamische economie ter wereld te maken. Maar alleen lidstaten met een budgettair evenwicht en een staatsschuld onder de 60 procent, zoals Nederland, mogen zich zo'n ,,kleine tijdelijke'' groei van het tekort permitteren. Ook moeten lidstaten ,,aantonen'' dat de extra uitgaven de groeipotentie bevorderen.

De Europese regeringschefs hadden dit voorjaar op de EU-top van Barcelona zelf aan de Commissie gevraagd om een plan voor betere economische beleidscoordinatie. Dat heeft in de visie van de Commissie politiek gevoelige consequenties. Het debat is dan ook niet over. Het minste is nog de verbetering en tijdige publicatie van statistieken. De Commissie wil ook haar eigen rol versterken. Zo moeten 'gele kaarten' niet meer door lidstaten kunnen worden weggestemd. Ook zal de Commissie de druk op lidstaten vergroten door veelvuldiger hun budgetbeleid aan een publieke analyse te onderwerpen. Volgens Solbes is de peer pressure van lidstaten onvoldoende. De Commisie wil dit voorjaar tijdens de top van EU-regeringschefs in een resolutie over versterkte beleidscoordinatie de ,,plechtige toezegging'' het Stabiliteitspact ,,strikt en tijdig'' na te leven.

Commissievoorzitter Prodi zei dat de nieuwe voorstellen ,,intelligentie en gezag in het pact injecteren''. Maar hij gaf ook aan dat het pact ,,onveranderd'' blijft. Solbes benadrukte nog maar eens dat alleen vorderingen kunnen worden gemaakt ,,als wij de hand houden aan de regels''. Gezaghebbende waarnemers wezen gisteren unaniem Solbes als de winnaar aan
pi_19662509
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 12:34 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Leg jij dat eens uit dan, wat gaat er voor de Islamitische Turken allemaal veranderen na toetreding ?
Ik wacht nog op antwoord.

Allereerst wil ik zeggen dat ik denk dat de islamitische invloeden wel degelijk een argument zijn tegen toetreding.
Het is maar de vraag hoe Turkije bij eventuele toetreding de discussie aan denkt te gaan met hijgende fundamentalisten in de nek. Die leggen druk op de Turkse regering, die op haar beurt een goede indruk wil maken op de EU. Ik denk dat Turkije meer geld zal willen van de EU om fundamentalisten te bestrijden.

of heb jij de vraag niet helemaal begrepen ?
pi_19662531
edit: dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door UnderWorld_ op 05-06-2004 15:02:35 ]
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_19662574
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Grapjurk. Ik vroeg jou om fatsoenlijke argumenten m.b.t. Italie en jouw aantijgingen. Ook leg je niet uit waarom Islam een non-argument zou zijn.
Die argumenten heb ik al tegen X-Ray geuit.

Bovendien zeg ik dat de islam juist een argument is voor toetreding. Het land kan gevoelig worden voor prikkelingen van islamitisch fundamentalisme en bij toetreding tot de EU zal het land naar Europa kijken en minder naar de fundamentalisten in het M-O
pi_19662616
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:48 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

Allereerst wil ik zeggen dat ik denk dat de islamitische invloeden wel degelijk een argument zijn tegen toetreding.
Het is maar de vraag hoe Turkije bij eventuele toetreding de discussie aan denkt te gaan met hijgende fundamentalisten in de nek. Die leggen druk op de Turkse regering, die op haar beurt een goede indruk wil maken op de EU. Ik denk dat Turkije meer geld zal willen van de EU om fundamentalisten te bestrijden.

Turkije kent maar een beperkt aantal extremisten (net zoals elk land). Daarnaast zal Turkije maar een klein deel van de zetels krijgen tov alle andere westerse landen die in de EU zitten. De mogelijkeheid om Islamitische extreme ideeen door te voeren via de politiek is dus zo goed als niet aanwezig.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_19662663
1x dat NRC-artikel is wel genoeg, Underworld_
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 14:55:41 #63
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19662673
quote:

[..]

Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp. Ik ben niet voor toetreding van Turkije om de reden die ik opgaf. De EU gaat meebetalen aan de bestrijding van fundamentalisten in Turkije, terwijl Turkije zelf maar eens moet laten zien waar ze heen willen.
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 14:56:52 #64
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19662704
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:51 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Die argumenten heb ik al tegen X-Ray geuit.

Bovendien zeg ik dat de islam juist een argument is voor toetreding. Het land kan gevoelig worden voor prikkelingen van islamitisch fundamentalisme en bij toetreding tot de EU zal het land naar Europa kijken en minder naar de fundamentalisten in het M-O
Ik denk dat Turkije juist vaker last zal krijgen van fundamentalisten die zich verraden voelen door de toetreding naar het westen.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:57:11 #65
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19662712
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Waarom dat een non-argument is. Omdat blabla kerk en staat gescheiden .blablabla. geloof niks mee te maken. blablabla. discriminatie op grond van geloof blablabla gematigde vorm van islam blabla. goede voorbeeld islamistische wereld blabla.
Waarom is het conservatief katholieke zijn van Polen geen probleem voor hun toetreding, maar het gematigd islamitisch zijn van Turkije wel. Of ben je zo iemand die bij het woordje Islam al van schrik opspringt.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:58:50 #66
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19662750
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp. Ik ben niet voor toetreding van Turkije om de reden die ik opgaf. De EU gaat meebetalen aan de bestrijding van fundamentalisten in Turkije, terwijl Turkije zelf maar eens moet laten zien waar ze heen willen.
Ja laat ze allemaal maar creeperen daar in Turkije wat kon ons dat schelen.
pi_19662768
quote:

[..]

Ik denk dat Turkije juist vaker last zal krijgen van fundamentalisten die zich verraden voelen door de toetreding naar het westen.
Waarom is dat bij Polen dan niet gebeurd?
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:01:00 #68
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19662780
quote:

[..]

En je denkt niet dat een heel groot deel van de gematigden zich bedrogen zouden voelen door de EU als we nu zouden zeggen: "Ja heel leuk dat jullie zoveel hervormd hebben en de economie op poten proberen te zetten, maar jullie zijn islamitisch dus mag je er lekker niet bij. Lekker puh."
pi_19662794
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dan zullen we op termijn onszelf in de vinger snijden. Turkijes economie zal door toetreding groeien, zoals met elk land is gebeurd en daar ligt een hele nieuwe afzetmarkt voor de bedrijven uit de "oude EU"

Turkije erbij ole ole
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 15:02:05 #70
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19662801
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:00 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Hebben die moslimfundamentalisten in de bevolking zitten?
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 15:02:42 #71
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19662816
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

EU is geen Sinterklaas als je dat bedoelt.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:02:53 #72
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19662822
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:00 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Alhoewel Polen zeer christelijk is, is er geen sprake van christelijke fundi-groeperingen die het Westen als vijand zien, de macht over willen nemen, daar bomaanslagen plegen of een christelijke-heilstaat willen stichten. Polen is altijd Europees geweest, alleen is het door WOII en het bezetten door de USSR tijdelijk afgesloten geweest vd rest. Buiten zijn eigen wil om.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 15:03:57 #73
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19662849
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En je denkt niet dat een heel groot deel van de gematigden zich bedrogen zouden voelen door de EU als we nu zouden zeggen: "Ja heel leuk dat jullie zoveel hervormd hebben en de economie op poten proberen te zetten, maar jullie zijn islamitisch dus mag je er lekker niet bij. Lekker puh."
Aha, dus Turkije heeft zich mooi gemaakt voor de EU ten koste van de wil van het volk?
pi_19662855
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Hebben die moslimfundamentalisten in de bevolking zitten?
Laat ik trouwens Noord-Ierland als voorbeeld nemen. Die hebben Christenfundamentalisten en sommige protestanden daar zien de EU als Rooms complot ( ).

Waarom is dat in dat geval niet gebeurd en waarom zou het bij Turkije wel zo zijn? En op welke schaal schat jij de terreur ongeveer?
pi_19662876
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:02 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Alhoewel Polen zeer christelijk is, is er geen sprake van christelijke fundi-groeperingen die het Westen als vijand zien, de macht over willen nemen, daar bomaanslagen plegen of een christelijke-heilstaat willen stichten. Polen is altijd Europees geweest, alleen is het door WOII en het bezetten door de USSR tijdelijk afgesloten geweest vd rest. Buiten zijn eigen wil om.
Ik heb Ierland als vergelijking gegeven, Polen was inderdaad geen goede.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:06:05 #76
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19662908
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:01 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Dan zullen we op termijn onszelf in de vinger snijden. Turkijes economie zal door toetreding groeien, zoals met elk land is gebeurd en daar ligt een hele nieuwe afzetmarkt voor de bedrijven uit de "oude EU"

Turkije erbij ole ole
Daarvoor hoeft het niet bij de EU hoor. Verder laat je weer blijken weinig kaas van Turkijes economie gegeten te hebben. Het is zo arm dat het helemaal geen EU-producten kan kopen en 40% (!!!!!!) is nog steeds afkomstig van.... BOEREN!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19662942
Ik vind dat de EU een mogelijkheid moet inbouwen om een land (bv Turkije) uit de EU te kunnen zetten wanneer daar aanleiding toe is.
Die mogelijkheid ontbreekt momenteel volgens mij.

verdachten aanslagen Istanboel
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 15:07:33 #78
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19662944
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:04 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Laat ik trouwens Noord-Ierland als voorbeeld nemen. Die hebben Christenfundamentalisten en sommige protestanden daar zien de EU als Rooms complot ( ).

Waarom is dat in dat geval niet gebeurd en waarom zou het bij Turkije wel zo zijn? En op welke schaal schat jij de terreur ongeveer?
Katholieken en protestanten vallen beiden onder het Christendom.
Met 98% van de Turkse bevolking islamitisch, kan ik mij voorstellen dat er groeperingen zijn die zich heftig gaan verzetten tegen toetreding naar het kapitalistische Amerika-minded Europa. Ik ben best overtuigd van de goede wil van de Turkse regering, maar vrees dat er na toetreding meer fundamentalisme zal zijn dan nu het geval is.
pi_19662966
Turkije heeft bijna 40%, Polen bijna 30%.
pi_19662976
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Katholieken en protestanten vallen beiden onder het Christendom.
Met 98% van de Turkse bevolking islamitisch, kan ik mij voorstellen dat er groeperingen zijn die zich heftig gaan verzetten tegen toetreding naar het kapitalistische Amerika-minded Europa. Ik ben best overtuigd van de goede wil van de Turkse regering, maar vrees dat er na toetreding meer fundamentalisme zal zijn dan nu het geval is.
Ik vroeg je waarom dat in Noord-Ierland niet tot aanslagen heeft geleid en het in Turkije wel tot aanslagen zal gaan leiden
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 15:10:35 #81
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19663005
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik vroeg je waarom dat in Noord-Ierland niet tot aanslagen heeft geleid en het in Turkije wel tot aanslagen zal gaan leiden
Jouw stelling raakt kant noch wal. Waarom zou Ierland zich tegen toetreding verzetten? Zowel protestanten als katholieken hebben dezelfde idealen en cultuur, op die uit de hand gelopen oranjemars na.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:10:37 #82
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_19663007
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:02 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Dat Polen deel van Europa is hoef je mij echt niet uit te gaan leggen hier. Dat zover bekend geen terroristische katholieke organisaties zijn in Polen, moet ik toegeven. (zover bekend je weet maar nooit) Wou alleen duidelijk maken dat het hebben van een bepaald geloof niet een reden is om een land toetreding te weigeren.
Zelf ben ik voor toetreding van Turkije.
Maar in mijn ogen is er maar één reden om Turkije niet toe te laten, een punt waar ik wel over wil discusieëren en dat is of Turkije wel/niet bij Europa hoort. Alle andere argumenten over corruptie, slechte economie, democratie zijn eisen die je kan stellen voor toetreding.
pi_19663017
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:06 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Daarvoor hoeft het niet bij de EU hoor. Verder laat je weer blijken weinig kaas van Turkijes economie gegeten te hebben. Het is zo arm dat het helemaal geen EU-producten kan kopen en 40% (!!!!!!) is nog steeds afkomstig van.... BOEREN!
Blijkbaar lees je niet goed. Het land is armer dan de oude EU-landen, maar toetreding zal tot meer welvaar leiden (niet?). Die welvaart zal voor een nieuwe afzetmarkt zorgen.

Bovendien, zie Monidiques antwoord.

En ik wacht nog op antwoord op mijn eerder replys naar jou.
pi_19663036
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:08 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

De Turks-Islamitische Culturele Federatie (TICF), een organisatie voor Turkse moslims in Nederland, zei wel een idee te hebben waarom 'de terroristen' juist Turkije zo hard treffen. "Het land is de bruggenbouwer tussen oost en west. Een aantal groeperingen is daar kennelijk heel erg tegen", zei woordvoerder Touca van de TICF.

Volgens hem is Turkije een voorbeeld van een moderne islamitische staat, waar islam, democratie en welvaart hand in hand gaan. Dat zou voor extremistische organisaties een reden voor aanslagen zijn.

De Turkse terreurorganisatie IBDA-C, die zegt samen met al-Qaeda verantwoordelijk te zijn voor de aanslagen van zaterdag en donderdag, is zo'n extremistische organisatie. Zij streeft naar een islamitische federatie en gebruikt gewapend verzet om die te bereiken. De IBDA-C beschouwt de Turkse republiek als illegaal.
pi_19663052
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:11 schreef RichardQuest het volgende:
Maar Turkije heeft wel relatief bijna 50% meer boeren
pi_19663063
quote:

[..]

Wij wachten ook nog op een hoop antwoorden van jou. Maar jij copy paste alleen maar wat in jouw ogen negatief is uiteraard.
Min-e zei het volgende: Als jij een vrouw was geweest, was je echt een slet geweest..
pi_19663075
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Jouw stelling raakt kant noch wal. Waarom zou Ierland zich tegen toetreding verzetten? Zowel protestanten als katholieken hebben dezelfde idealen en cultuur, op die uit de hand gelopen oranjemars na.
Zoals ik al zei, sommige extremistische protestanten zien de EU als complot van de Roomsen, er is dus wel degelijk reden tot verzet. Dit is echter niet gebeurd.

Waarom zal het bij Turkije wel gebeuren?
pi_19663083
Overigens, is het niet juist Christelijk de zwakkeren te helpen? Over cultuur gesproken...
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 15:13:56 #89
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19663086
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:11 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Blijkbaar lees je niet goed. Het land is armer dan de oude EU-landen, maar toetreding zal tot meer welvaar leiden (niet?). Die welvaart zal voor een nieuwe afzetmarkt zorgen.

En ik wacht nog op antwoord op mijn eerder replys naar jou.
Waarom zou Turkije groeien na toetreding? Of bedoel je: "De eu moet miljarden in Turkije steken, want zelfstandig kunnen ze dat niet wegens corruptie." ?
Handel kan er ook al nu gedreven worden.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:14:06 #90
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19663096
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:08 schreef Monidique het volgende:
Turkije heeft bijna 40%, Polen bijna 30%.
Polen is bijna 2 keer zo klein.

Polen is al een last genoeg wat betreft agrarisch achtergesteld gebied. Turkije erbij is TE veel van het goede. Turkije is ook nog eens armer.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19663104
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zowel protestanten als katholieken hebben dezelfde idealen en cultuur, op die uit de hand gelopen oranjemars na.
Wat zijn dit voor idealen en cultuuruitingen die, kennelijk, niet onder Turken aanwezig zijn?
pi_19663105
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:12 schreef ClioSporT het volgende:

[..]

Wij wachten ook nog op een hoop antwoorden van jou. Maar jij copy paste alleen maar wat in jouw ogen negatief is uiteraard.
flikker toch op joh.. jij hebt helemaal nog niks zinigs bijgedragen in deze discussie..
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:14:46 #93
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19663108
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:13 schreef Monidique het volgende:
Overigens, is het niet juist Christelijk de zwakkeren te helpen? Over cultuur gesproken...
Fuck christelijkheid.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19663117
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:14 schreef X-Ray het volgende:
Polen is bijna 2 keer zo klein.
Dat maakt niet uit. 40% is 40% en 30% is 30%.
pi_19663118
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:12 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

De Turks-Islamitische Culturele Federatie (TICF), een organisatie voor Turkse moslims in Nederland, zei wel een idee te hebben waarom 'de terroristen' juist Turkije zo hard treffen. "Het land is de bruggenbouwer tussen oost en west. Een aantal groeperingen is daar kennelijk heel erg tegen", zei woordvoerder Touca van de TICF.

Volgens hem is Turkije een voorbeeld van een moderne islamitische staat, waar islam, democratie en welvaart hand in hand gaan. Dat zou voor extremistische organisaties een reden voor aanslagen zijn. [afbeelding]

De Turkse terreurorganisatie IBDA-C, die zegt samen met al-Qaeda verantwoordelijk te zijn voor de aanslagen van zaterdag en donderdag, is zo'n extremistische organisatie. Zij streeft naar een islamitische federatie en gebruikt gewapend verzet om die te bereiken. De IBDA-C beschouwt de Turkse republiek als illegaal.
Turkije zit al decennia bij de NAVO, dat is ook een reden voor aanslagen, niet?

Moet Turkije uit de NAVO van jou?
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 15:15:33 #96
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19663129
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:13 schreef RichardQuest het volgende:
Zoals ik al zei, sommige extremistische protestanten zien de EU als complot van de Roomsen, er is dus wel degelijk reden tot verzet. Dit is echter niet gebeurd.
Waar blijkt dat uit? Heb je een bron?
quote:
Waarom zal het bij Turkije wel gebeuren?
Ik geloof wel in de goede wil van de regering, maar niet in het achterland met strenge islamitische invloeden.
pi_19663136
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Fuck christelijkheid.
En ik maar hier lezen dat de christelijkheid er iets mee te maken heeft...
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:16:08 #98
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19663144
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:15 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Turkije zit al decennia bij de NAVO, dat is ook een reden voor aanslagen, niet?

Moet Turkije uit de NAVO van jou?
Wat heeft een militair pact dat bedoeld was om de Sovjet-expansie in te dammen (waar Turkije om GESMEEKT heeft) te maken met een EU-lidmaatschap?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  zaterdag 5 juni 2004 @ 15:16:25 #99
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19663151
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:15 schreef Monidique het volgende:

[..]

En ik maar hier lezen dat de christelijkheid er iets mee te maken heeft...
Fuck islam dubbel.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
  † In Memoriam † zaterdag 5 juni 2004 @ 15:16:33 #100
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19663152
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 15:14 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat zijn dit voor idealen en cultuuruitingen die, kennelijk, niet onder Turken aanwezig zijn?
Het grootste gedeelte van Turkije is niet westers ingesteld, in Ierland wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')