Sterke drank is in principe alles met meer dan 15% alcohol. Enkele uitzonderingen (vermouth) zijn er wel. Maar in principe gewoon dat wat niet in de supermarkt verkocht mag worden.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:00 schreef CEx het volgende:
Wat verstaat de TS trouwens onder sterke drank? Ook die Likeuren zoals pisang en safari?
Hoe heet de verzameling van whiskey, wodka, jenever, cognac, etc? Gedestilleerde dranken?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Sterke drank is in principe alles met meer dan 15% alcohol. Enkele uitzonderingen (vermouth) zijn er wel. Maar in principe gewoon dat wat niet in de supermarkt verkocht mag worden.
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:45 schreef Jack_Flash het volgende:
Whisky, maar meestal met een klontje ijs.
100 whisk(e)ys 100 smaken, check het whiskey topicquote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:29 schreef vdo28 het volgende:
Whiskey is mijn smaak niet, blegh...
Daar moet je ook nooit een kater van hebben (misschien is dat het probleem wel geweest)
Inderdaad.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:37 schreef coz het volgende:
[..]
...
omfg .. minimaal 7 jaar in zo'n klote vat aan het rijpen om een geweldige smaak te krijgen .. gooit ie er leidingwater in ...
een druppel water om de aroma's enzo vrij te laten .. ok is tot daar aan toe ..
pure breezer .. ik weet niet waar ik dat onder moet gooienquote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:44 schreef Adfundum het volgende:
alleen whisky
en laatst een breezer, puur!
Hooguit een glaasje bronwater met ijs ernaast.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:44 schreef Duvel het volgende:
[..]
Inderdaad.
Whisky drink je puur en zonder ijs.
amenquote:als ze een whiskey cola bestellen pak dan de goedkoopste maar zonder te vragen wat ze willen, ze zullen het niet merken en niet proeven en als je ernaar vraagt weten ze het toch niet
Ja ik ga niet overal smilies achteraan gooien hoor. Een goed verstaander...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:50 schreef coz het volgende:
[..]
pure breezer .. ik weet niet waar ik dat onder moet gooien
lachwekkend of een contradictie![]()
als je verkouden bent een thee met zware stro rhum en honing... zalig voor het slapen gaanquote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:28 schreef -Lotte- het volgende:
alleen een strorum met zijn 80% gaat niet lekker.
hapt ook als ie daar gewoon zin in heeftquote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:01 schreef Adfundum het volgende:
Ja ik ga niet overal smilies achteraan gooien hoor. Een goed verstaander...
[offtopic]quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:26 schreef djenneke het volgende:
Ik hou wel van een glaasje pure southern comfort op zijn tijd!
Met thee is niet puur... en daar ging de topic overquote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:14 schreef warpozio het volgende:
[..]
als je verkouden bent een thee met zware stro rhum en honing... zalig voor het slapen gaan
Hey beestjuh ;-)quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:37 schreef beestjuh het volgende:
Tequila Slammers, Whiskey, Apfelkorn, Malibu, ach, anything goes,
.
Hey beestjuh ;-)quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:37 schreef beestjuh het volgende:
.
.
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:53 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Hey beestjuh ;-)
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:55 schreef Soulshaker het volgende:
[..]
Hey beestjuh ;-)
Ik dacht dat je het nooit zou vragen.....quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:59 schreef beestjuh het volgende:
[..]
[..]Helleu! Keertje tequila slammen dan maar?
.
goed plan...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:59 schreef beestjuh het volgende:
[..]
[..]Helleu! Keertje tequila slammen dan maar?
.
Wat begreep je niet aan het woord puur?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:16 schreef schatje het volgende:
wodka lime.
De echte russische stoly... met geen enkele andere wodka te vergelijken..quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:19 schreef Teonanacatl het volgende:
Valt me op dat er weinig Wodka drinkers zijn...
Ik zelf ben er helemaal weg vanMaar dan wel de witte, die popijopi drankjes (Rode, Zwarte, Gele) wodka mogen van mij gelijk de sloot in worden gegooid.
Witte Wodka!
Klopt... hoewel... Zubrowka is ook niet te versmaden.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:21 schreef -Lotte- het volgende:
De echte russische stoly... met geen enkele andere wodka te vergelijken..
Doe niet zo bijdehand.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Wat begreep je niet aan het woord puur?
Ik drink mijn wodka-cola ook graag puur. Aanlengen met water is voor mietjes.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:26 schreef schatje het volgende:
[..]
Doe niet zo bijdehand.
Ik smokkel een beetje. Ik mag dat doen.
Kan iemand mij vertellen wat er zo lekker aan blanke wodka is?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik drink mijn wodka-cola ook graag puur. Aanlengen met water is voor mietjes.
daarvoor is het mix topic hierzoquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik drink mijn wodka-cola ook graag puur. Aanlengen met water is voor mietjes.
uuh ... tja .. het is net zo lekker als spinazie, spruitjes oidquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:37 schreef Kjew het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen wat er zo lekker aan blanke wodka is?Rode wodka kan nog wel en ook zwarte... maar blanke.. yek...
![]()
absinthe? ik ookquote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:16 schreef Inquistor87 het volgende:
Groene Fee/fay (iets in die richting)
Je moet het ook niet drinken als een breezertjequote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:37 schreef Kjew het volgende:
[..]
Kan iemand mij vertellen wat er zo lekker aan blanke wodka is?Rode wodka kan nog wel en ook zwarte... maar blanke.. yek...
![]()
Ik houd ook erg van PUURheid...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:37 schreef Copycat het volgende:
De puurheid van de wodka, Kjew.
Dat is officieel geen sterke drank, volgens mij. Er zit wel sterke drank in, maar omdat het gemixt is, is het geen sterke drank. En ook zijn er dranken van meer dan 15% die niet onder sterke dranken vallen, en dus wel in de supermarkt verkocht mogen worden, ook aan mensen onder de 18 jaar.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:49 schreef Oxylus_ het volgende:
Sja, officieel is alles boven de 15% sterke drank... (weleens (wel vaker eigenlijk) gelezen dat Flügel officeel ook sterke drank is, maar is maar 10%, kan iemand me dit uitleggen?)
Valt dat onder sterke drank?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:17 schreef Sylvana het volgende:
passoa en rode vodka
Ja.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Valt dat onder sterke drank?
nee, passoa niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Valt dat onder sterke drank?
Jawel, Passoa valt onder sterke drank en mag derhalve niet in supermarkten verkocht worden en mag ook niet verkocht worden aan jongeren onder de 18 jaar. Passoa heeft een alcoholpercentage van 20%, en is daarmee wel een 'sterke drank'.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:32 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
nee, passoa niet.
Maar je hebt wel smaak.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:08 schreef buitenbeentje het volgende:
Na het eten een lekkere whisky, sambuca... Heerlijk.
En ik ben niet oud.
dat heb ik bij tequilalalalaquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:57 schreef vdo28 het volgende:
whiskey
Wat is er nou lekker aan?
Het is lekker ja, en wat er lekker aan is? Weet ik t, koop een fles en je komt erachter.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:59 schreef vdo28 het volgende:
Moet je het leren drinken dan?
Ik heb het vaak genoeg geprobeerd, maar ik vind het echt niets...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:04 schreef El-Rico het volgende:
[..]
Het is lekker ja, en wat er lekker aan is? Weet ik t, koop een fles en je komt erachter.
Van whiskey kan je echt genieten, gewoon nippen.
een echte vent drinkt whiskyquote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:57 schreef vdo28 het volgende:
whiskey
Wat is er nou lekker aan?
Hm, drink je van ieder drankje 18 glazen?quote:Op donderdag 3 juni 2004 23:03 schreef xgirlxlindax het volgende:
(18)
tequila, apfelkorn, bessejenever, baileys, ehhhh denk denk... pina colada, etc.
quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:41 schreef superheist het volgende:
ouzo, schnaps
(bijna 17)
als ik het niet zelf koop mag ik het heus wel drinken...quote:Op zaterdag 5 juni 2004 16:25 schreef Zombie_Holocaust het volgende:
[..]jij mag niet eens drinken
Met jou kan ik tenminste pratenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:50 schreef blublub het volgende:
tequilla
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |