abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19717067
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:41 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, ben ook wel een fan van de VTEC. Vind het alleen jammer dat er nog steeds geen witte knipperlichten leverbaar zijn voor de voorkant... Die oranje vind ik niet zo geweldig staan bij dat blauw...
ik vind dat ding persoonlijk standaard echt het mooist
pi_19719063
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:41 schreef Metalfreak het volgende:
Ja, ben ook wel een fan van de VTEC. Vind het alleen jammer dat er nog steeds geen witte knipperlichten leverbaar zijn voor de voorkant... Die oranje vind ik niet zo geweldig staan bij dat blauw...
CRX type 1, waar moet je op letten bij aanschaf?

Kan je helpe?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 01:04:32 #78
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_19719211
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 00:58 schreef yup het volgende:

[..]

CRX type 1, waar moet je op letten bij aanschaf?

Kan je helpe?
done

Maar post je vraag eens op een Honda forum, bjivoorbeeld dat van onze eigen club (zie mijn signature.. )
Don't let my username fool you...
pi_19721513
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:43 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ik vind dat ding persoonlijk standaard echt het mooist
Heb jij wel eens een standaard CRX gezien dan?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 08:32:07 #80
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_19721666
Hey een vriend van mij heeft ook een CRX, met dat D16A9 blok en die moet idd 0-100 in 7,5 tellen afleggen. Hij heeft openluchtfilter, dikke uitlaat heel de zooi eraan enzo. Het is een CRX uit 1988 geloof ik. Maargoed, als dat ding in 7,5 tellen moet gaan, waarom heb ik hem dan met een '99 Ford Mondeo 2.0 Wagon zoekgereden T scheelde niet veel maar hij kon me niet bijhouden?! We snapte er zelf geen fuck van haha, we deden helemaal geen wedstrijd ofzo, we reden samen ergens heen, ik reed voor, en hij achter. Ik dacht hmm fordje is warm een keer op zn staart trappen voor een tijdje. Op een gegeven moment belt ie op "wat is dit nou?! ik zit constant te blazen >5500rpm en ik kan je verdomme niet bijhoude?!" Ik moet zegge dat ik de mondeo wel aant afraggen was haha maar die CRX meot toch veeeel sneller zijn?! Mij en stef snappe dit niet... Mondeo doet 0-100 volgens fabriek in 10 telle dus :S en t ware echt stukken zo tussen de 30 en de 100 km/h

PS en stel dat stef niet kan schakelen dan maakt t nog weinig uit lijkt me want een CRX hoeft maar 1x te schakelen naar de 100 dus dat is echt niet zo van belang...

[ Bericht 4% gewijzigd door RedArrow68 op 08-06-2004 08:54:09 (ja godverdomme allemaal foutjes :P) ]
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_19721956
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 08:32 schreef RedArrow68 het volgende:
Hey een vriend van mij heeft ook een CRX, met dat D16A9 blok en die moet idd 0-100 in 7,5 tellen afleggen. Hij heeft openluchtfilter, dikke uitlaat heel de zooi eraan enzo. Het is een CRX uit 1988 geloof ik. Maargoed, als dat ding in 7,5 tellen moet gaan, waarom heb ik hem dan met een '99 Ford Mondeo 2.0 Wagon zoekgereden T scheelde niet veel maar hij kon me niet bijhouden?! We snapte er zelf geen fuck van haha, we deden helemaal geen wedstrijd ofzo, we reden samen ergens heen, ik reed voor, en hij achter. Ik dacht hmm fordje is warm een keer op zn staart trappen voor een tijdje. Op een gegeven moment belt ie op "wat is dit nou?! ik zit constant te blazen >5500rpm en ik kan je verdomme niet bijhoude?!" Ik moet zegge dat ik de mondeo wel aant afraggen was haha maar die CRX meot toch veeeel sneller zijn?! Mij en stef snappe dit niet... Mondeo doet 0-100 volgens fabriek in 10 telle dus :S en t ware echt stukken zo tussen de 30 en de 100 km/h

PS en stel dat stef niet kan schakelen dan maakt t nog weinig uit lijkt me want een CRX hoeft maar 1x te schakelen naar de 100 dus dat is echt niet zo van belang...
Als ie 5500rpm ging was ie niet aan het blazen..
Het rode gebied begint pas bij de 7200 rpm..
Dus
pi_19722023
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 08:07 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Heb jij wel eens een standaard CRX gezien dan?
ja de rechter op de foto
pi_19722040
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:07 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ja de rechter op de foto
Die is niet standaard
pi_19722089
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:08 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Die is niet standaard
bij mij is een CRX standaard als ie alleen andere velgen heeft

edit:
b.t.w. andere velgen zijn oke.. maar optisch is er niet veel aangedaan.. en dat vind ik erg mooi
pi_19722121
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:11 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

bij mij is een CRX standaard als ie alleen andere velgen heeft

edit:
b.t.w. andere velgen zijn oke.. maar optisch is er niet veel aangedaan.. en dat vind ik erg mooi
Hmm.. tja.. ik ken eigenlijk maar 1 standaard vtec en dat is die van Browncovercrx ..
Ik kan er alleen geen foto van vinden (alles werkt hier maar half)
Misschien dat Metalfreak er een kan vinden/heeft
pi_19722152
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:13 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Hmm.. tja.. ik ken eigenlijk maar 1 standaard vtec en dat is die van Browncovercrx ..
Ik kan er alleen geen foto van vinden (alles werkt hier maar half)
Misschien dat Metalfreak er een kan vinden/heeft
wat is er niet standaard aan de rechter vtec op deze foto dan??
op de velgen na
  dinsdag 8 juni 2004 @ 09:50:50 #87
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_19722743
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:01 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Als ie 5500rpm ging was ie niet aan het blazen..
Het rode gebied begint pas bij de 7200 rpm..
Dus
Er staat: constant >5500rpm Ofterwijl dat hij nooit onder de 5500 kwam. Nou als je daar altijd boven zit dan ben je echt wel aan het doorrijden. Daarbij heeft dat ding geen VTEC dus 1500 rpm hoger maakt in trekkracht geen klap meer uit... Of blaat ik nu poep?
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_19723211
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:50 schreef RedArrow68 het volgende:

[..]

Er staat: constant >5500rpm Ofterwijl dat hij nooit onder de 5500 kwam. Nou als je daar altijd boven zit dan ben je echt wel aan het doorrijden. Daarbij heeft dat ding geen VTEC dus 1500 rpm hoger maakt in trekkracht geen klap meer uit... Of blaat ik nu poep?
Mwah, meestal ligt bij de d16 en d15 blokken het max vermogen rond de 5000/6000 rpm.
Maar je schrijft een openlucht filter, als dit geen RAM-air of CAI was, dan is er 99% zeker sprake van vermogensverlies.

Ik heb meerdere dyno runs en test opstellingen gezien op forums en damn... wat is goede luchtaanlevering toch belangrijk.

Tja, daar kan al een heel groot verchil in zitten.. Dan eik het zelfde over je uitlaatlijn. stel je hebt dit:

60mm spruit
60mm kat-vervanger dummy
50 (of stock)mm tussendemper
60mm eindstuk
dan heeft het hele verhaal dus geen fuck zin, want dan ga je weer lopen knijpen enzo.

Dus uitlaat en openlucht filter moet goed gebeuren, anders heeft het 0.0% zin.
pi_19724854
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:50 schreef RedArrow68 het volgende:

[..]

Er staat: constant >5500rpm Ofterwijl dat hij nooit onder de 5500 kwam. Nou als je daar altijd boven zit dan ben je echt wel aan het doorrijden. Daarbij heeft dat ding geen VTEC dus 1500 rpm hoger maakt in trekkracht geen klap meer uit... Of blaat ik nu poep?
Auto is brak. Of is verneukt.

Die gozer kan niet schakelen.

Hij ging er niet vol voor (valt af dus).

Een CRX is EXTREEM snel, je moet niet vergeten dat dat ding 900 kilo weegt en 130 pk's heeft, met een CRX rijd je de meeste auto's wel zoek, inclusief die Mondeo 2.0.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 13:17:58 #90
75879 RedArrow68
Wolf in Saabskleren
pi_19725498
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 12:52 schreef yup het volgende:

[..]

Auto is brak. Of is verneukt.

Die gozer kan niet schakelen.

Hij ging er niet vol voor (valt af dus).

Een CRX is EXTREEM snel, je moet niet vergeten dat dat ding 900 kilo weegt en 130 pk's heeft, met een CRX rijd je de meeste auto's wel zoek, inclusief die Mondeo 2.0.
Ik ga van het eerste uit
Want idd zon monsloep rijdt iedereen voorbij haha we snapte er niet veel van beetje jammer voor hem maargoed...

Maaruh... EXTREEM snel vind ik wel erg overdreven
Murcééjdies Bhenz, "T-Modelle"
pi_19745470
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 09:16 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

wat is er niet standaard aan de rechter vtec op deze foto dan??
op de velgen na
[afbeelding]
(voor) verlaagd
pi_19745790
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 08:06 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

(voor) verlaagd
ik bedoel bodywork e.d. stoutertje
pi_19745804
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 08:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ik bedoel bodywork e.d. stoutertje
Okay, daar is niks aan gedaan
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:38:12 #94
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_19785483
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 08:32 schreef RedArrow68 het volgende:
Hey een vriend van mij heeft ook een CRX, met dat D16A9 blok en die moet idd 0-100 in 7,5 tellen afleggen. Hij heeft openluchtfilter, dikke uitlaat heel de zooi eraan enzo. Het is een CRX uit 1988 geloof ik. Maargoed, als dat ding in 7,5 tellen moet gaan, waarom heb ik hem dan met een '99 Ford Mondeo 2.0 Wagon zoekgereden T scheelde niet veel maar hij kon me niet bijhouden?! We snapte er zelf geen fuck van haha, we deden helemaal geen wedstrijd ofzo, we reden samen ergens heen, ik reed voor, en hij achter. Ik dacht hmm fordje is warm een keer op zn staart trappen voor een tijdje. Op een gegeven moment belt ie op "wat is dit nou?! ik zit constant te blazen >5500rpm en ik kan je verdomme niet bijhoude?!" Ik moet zegge dat ik de mondeo wel aant afraggen was haha maar die CRX meot toch veeeel sneller zijn?! Mij en stef snappe dit niet... Mondeo doet 0-100 volgens fabriek in 10 telle dus :S en t ware echt stukken zo tussen de 30 en de 100 km/h

PS en stel dat stef niet kan schakelen dan maakt t nog weinig uit lijkt me want een CRX hoeft maar 1x te schakelen naar de 100 dus dat is echt niet zo van belang...
En toch is dat schakelen heel erg van belang... Als je schakelt op het verkeerde moment valt er heel wat vermogen terug en als je te lang doet over het schakelen ook. Ik heb een keer een sprintje gedaan met een Golfje GTi, die gozer was aan 't pushen als een gek, maar ik hield hem echt met gemak bij... (had nog wel wat over)
Don't let my username fool you...
pi_19785822
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:38 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

En toch is dat schakelen heel erg van belang... Als je schakelt op het verkeerde moment valt er heel wat vermogen terug en als je te lang doet over het schakelen ook. Ik heb een keer een sprintje gedaan met een Golfje GTi, die gozer was aan 't pushen als een gek, maar ik hield hem echt met gemak bij... (had nog wel wat over)
Hebbie een VTEC of een normale DOHC?
  donderdag 10 juni 2004 @ 17:54:24 #96
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_19789475
De D16A9 zat trouwens ook in de Rover 216GTi van het XW type. (Honda Concerto basis).
Daar poepte dat ding er 130Pk. Rover heeft daarnaast ook de D16A8 (125pk) in de 216GSi en de D16A7(SOHC) in de Rover Tourer.


Mooiste versie is uiteraard de Coupe waarin de D16A9 leverbaar was. Mensen hebben deze auto echter liever met de Rover T16-Turbo motor met 200pk.

Misschien een idee voor een leuke Mod. Een Rover 200pk turbomotor en bak overhangen in een CRX. Standaard 0-100 in 6,3sec in de Rover (Concerto) body. Zit ook een torsen diff bij.
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_19790227
Ik heb dus zo'n 216 Coupe maar daar zit een 122pk D16A8 in hoor.

Zo'n Rover T16 past trouwens niet zomaar in een CRX hoor, de ophangpunten zijn anders en het blok ligt zelfs helemaal andersom (blok links, bak rechts).

Is trouwens ook niet zo slim, de T16 blokken zijn nogal zwaar (150 kilo) en uit een honda blokje kun je ook makkelijk 200pk krijgen met turbo's.

Verder zit in elke Rover 216 GTi een D16A8 (DOHC 122pk)en in elke GSi een D16A6 (SOHC 110pk)

[ Bericht 15% gewijzigd door matig op 10-06-2004 18:37:36 ]
pi_19791833
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:47 schreef yup het volgende:

[..]

Hebbie een VTEC of een normale DOHC?
Metalfreak heeft een ED9 en dus geen VTEC
  donderdag 10 juni 2004 @ 22:41:23 #99
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_19797641
De 216 GTi is er zowel als 122pk als 130pk versie geweest. (Specs van Rover).
Die motoren lagen in de 3-deurs, coupé en Cabrio.

De 1.6SOHC lag in de GSi, en tourer tot 1995. Na 1995 lag er een 1.6 K-series met 111pk in die nog minder weegt.

Inderdaad weegt de T16-Turbo meer. Deze motor is echter wel zeer goedkoop aan te komen en zeer eenvoudig te tunen. (Kenmerk van turbo blokjes). Ik dacht dat de bulkhead en de ophangpunten van de Concerto en de CRX-II identiek waren. Overigens ligt een Rover motor anders in de auto dan een Honda versie. (Bak aan de andere kant). En de 1.6 uitvoering van de Coupé had dacht ik geen torsen differentieel omdat deze een Honda bak en niet de Rover PG1.

Wat MG-Rover probeert te verbergen is dat de Huidige Rover200/25 en MG ZR vanaf voorin tot de bulkhead identiek zijn aan de XW (Concerto). Dit scheelde weer ontwikkelingskosten in het enginecompartiment. Latere Coupé´s en Tourers hebben dus ook het dashboard en de techniek van de RF serie.

Een 2.0 turbo 16 blok met 200pk heb je voor 1500 euro. En dan krijg je de rest van de 820Ti er kado blij.

[ Bericht 0% gewijzigd door kirpeknots op 10-06-2004 23:04:28 ]
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_19797730
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 19:27 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Metalfreak heeft een ED9 en dus geen VTEC
Ok, dat is duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')