ik ookquote:Op dinsdag 1 juni 2004 05:03 schreef Megumi het volgende:
Ik mag helaas niet stemmen. Maar ik hoop dat de grondwet wordt afgewezen.
Het is mij totaal onduidelijk wat erin staat. Want er wordt pas in het najaar over onderhandeld.quote:Ik mag helaas niet stemmen. Maar ik hoop dat de grondwet wordt afgewezen.
Dit lijkt me niet democatrisch, waarom is het niet mogelijk om de verkiezing op de zelfde dag te houden.?. Ik ben voor een referendum, ik kon me herinneren dat dit ons was beloofd.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 04:58 schreef Keromane69 het volgende:
Overheid gewaarschuwd
De Nederlandse overheid riskeert juridische vervolging wanneer stemresultaten voortijdig bekend worden gemaakt, aldus EU Observer. De officiele kiesraad van Nederland komt pas op 15 juni met de uitslag, maar ook lokale bureau's mogen voortijdig geen cijfers geven. Ook niet als deze cijfers onofficieel zijn. De resultaten mogen verkiezingen in andere landen namelijk niet beinvloeden.
Referendum
Of er nu wel of geen referendum ivm. de EU Grondwet wordt gehouden is nog steeds onduidelijk, blijkt uit de informatie van Europees Parlement Bureau Den Haag. Er vindt er 'waarschijnlijk' een referendum plaats, en dan zal het 'waarschijnlijk' niet over voor- of tegen Europa gaan. Een eventueel referendum zal in ieder geval raadgevend zijn en niet bindend. Premier Balkenende heeft vorig jaar gezegd een uitkomst te zullen respecteren, maar intussen is men doodsbenauwd wanneer een lidstaat de EU Grondwet zou afwijzen. De tijd dringt: op 17 juni zal de EU Grondwet al dan niet unaniem worden geratificeerd.
Nederland houd standaard verkiezingen op Donderdag alle andere landen op zondag. Nederland ligt dus als enige een beetje dwars..quote:Op dinsdag 1 juni 2004 08:13 schreef rabartels het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet democatrisch, waarom is het niet mogelijk om de verkiezing op de zelfde dag te houden.?. Ik ben voor een referendum, ik kon me herinneren dat dit ons was beloofd.
Precies, wordt tijd dat we ons eens gaan aanpassen. Ik vind het nog altijd jammer dat Paars niet geregeld heeft dat we voortaan ook op zondag kunnen gaan stemmen. Nu de chirstenen van het CDA weer regeren zit die wetswijziging er helaas niet in.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 09:16 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Nederland houd standaard verkiezingen op Donderdag alle andere landen op zondag. Nederland ligt dus als enige een beetje dwars..
Dat is niet conform de berichtgeving op de officiele sites (als ik me vergis zie ik graag een url). In ieder geval zou in dat geval geen sprake van een zinnig referendum, Nederland kan zich namelijk niet onttrekken aan reeds gemaakte afspraken.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 07:51 schreef Toad het volgende:
Volgens mij is het wel duidelijk dat het referendum pas volgend jaar wordt gehouden.
Een veto tegen de Grondwet uitbrengen.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:23 schreef Keromane69 het volgende:
Helaas, de verkiezingen komen er. En ik heb nog niets gehoord in de media als 'ga naar het
referendum!'. Alles wat besloten wordt door het kabinet is onomkeerbaar. Ik vraag me af wat er
door dhr Balkenende nog 'te respecteren' valt. Alsnog uit de EU stappen? Ik denk het niet en het lijkt
me ook niet wenselijk gezien de economische consequenties.
Such as? Nederland betaalt geen contributie meer. Hoeft niet meer Europees aan te besteden... geen sponsor gelden van 'Europa'... eindelijk van de pleuro af...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:23 schreef Keromane69 het volgende:
Ik denk het niet en het lijkt me ook niet wenselijk gezien de economische consequenties.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 00:17 schreef Steijn het volgende:
[..]
Een veto tegen de Grondwet uitbrengen.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:09 schreef Skinkie het volgende:
[..]
Such as? Nederland betaalt geen contributie meer. Hoeft niet meer Europees aan te besteden... geen sponsor gelden van 'Europa'... eindelijk van de pleuro af...
Dan daar een veto tegen uitbrengen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:09 schreef Toad het volgende:welke grondwet?
overigens is het woord grondwet veel te hoog gegrepen voor de convention waar opnieuw over onderhandeld moet worden
De EU levert inderdaad heel erg veel voordelen op. Toch wil ik een aantal dingen goed geregeld zien, zoals het nakomen van afspraken, voor dat ik helemaal euroscepticus af ben.quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:10 schreef Toad het volgende:
[..]![]()
heb je vandaag een de reportage gezien van die vrachtwagenchauffer bij RTL4?
nee... waar ging dat over?quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:10 schreef Toad het volgende:![]()
heb je vandaag een de reportage gezien van die vrachtwagenchauffer bij RTL4?
Vrij verkeer van goederen, dat scheelt veel vrachtwagens 2 dagen wachten aan de Poolse grens.quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:17 schreef Skinkie het volgende:
[..]
nee... waar ging dat over?
heb je trouwens enig idee wat dat 'europees aanbesteden' kost?
fijn dat boeren en export bedrijven belang hebben bij 'europa' gelukkig gaat het verkeert niet alleen per vrachtauto. Overigens vind ik persoonlijk inspecties, mits goed uitgevoerd, een prettig idee. Scheelt weer wat verdwaalde verstekelingen.quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:18 schreef Steijn het volgende:
Vrij verkeer van goederen, dat scheelt veel vrachtwagens 2 dagen wachten aan de Poolse grens.
Maar wie zegt dat er aan de grenzen van de EU niet streng gecontroleerd moet worden? Daar kun je al het ongewenste er al uitfilteren.quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:20 schreef Skinkie het volgende:
[..]
fijn dat boeren en export bedrijven belang hebben bij 'europa' gelukkig gaat het verkeert niet alleen per vrachtauto. Overigens vind ik persoonlijk inspecties, mits goed uitgevoerd, een prettig idee. Scheelt weer wat verdwaalde verstekelingen.
precies en die grens is nu alleen opgeschoven... woei... want nu wacht men twee uur/dagen/jaren in ruslandquote:Op woensdag 2 juni 2004 01:21 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar wie zegt dat er aan de grenzen van de EU niet streng gecontroleerd moet worden? Daar kun je al het ongewenste er al uitfilteren.
Vroeger waren er 2 grenzen voordat je in Rusland zat, nu nog maar een. Een niet iedere vrachtwagen moet natuurlijk naar Rusland, Polen is ook een belangrijke bestemming.quote:Op woensdag 2 juni 2004 01:25 schreef Skinkie het volgende:
[..]
precies en die grens is nu alleen opgeschoven... woei... want nu wacht men twee uur/dagen/jaren in rusland![]()
als dat je enige argument is kun je net zo goed de hele grenscontrole afschaffen, het is een illusie dat in europeens transport (over de grens) alleen legale middelen zitten. Laat de wereld branche maar een systeem ontwikkelen waardoor ze achterelkaar aan de grenzen door kunnen rijden... heb je helemaal geen controle meer nodigquote:Op woensdag 2 juni 2004 01:28 schreef Steijn het volgende:
Vroeger waren er 2 grenzen voordat je in Rusland zat, nu nog maar een. Een niet iedere vrachtwagen moet natuurlijk naar Rusland, Polen is ook een belangrijke bestemming.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |